- Jókora gond volt az ASRock bizonyos alaplapjaival
- Milyen egeret válasszak?
- Samsung LCD és LED TV-k
- VR topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Házimozi belépő szinten
- Kezdő fotósok digitális fényképei
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Khaosz55
addikt
válasz
Rukongai #149251 üzenetére
193cm- hez egy magas túragép kell ha a kényelmesség a fontos. A térdszög is kényelmetlen lesz naked-en. Persze mire használod? Hétvégeken 100-200km-es gurulásra vagy túrákra is ahol lazán lehet 2-3000km-t is menni.
Persze megértem ha a naked tetszik nekem is az van 182cm magas vagyok egyenlőre én is csak naked-ben gondolkodnék, ha váltanék. -
Khaosz55
addikt
válasz
bmxbandita #149245 üzenetére
Nekem is van farmerom és abba SAS-Tech-et raktam. Kényelmes, viszont bárhogy nézem ha gond lenne tuti elmozdulna helyéről. Valahol lenne a protektor, de nem biztos, hogy a térdemnél. Ugyan ez volt a szövet motoros kabátnál is vállrésznél. Ezért is vettem 2 részes bárruhát. Ott mindegyik protektor a helyén marad nem mozdul el.
-
Rukongai
csendes tag
Rendesen kinőttem a földből (193 cm vagyok) és a jóidő hatására előjöttek a motorok, én is kedvet kaptam hozzá, meg hogy letejem az A-s jogsit.
Milyen motort ajánlotok elsőnek a magasságomhoz amin kényelmesen elférek?
A naked bike-ok tetszenek, pl Honda CB600 Hornet, valami hasonlót keresnék. -
GTVili
tag
válasz
Döglött Róka #149248 üzenetére
Még egy szavazat a Lidl-ösre. Nemrég belefutottam egy összehasonlító videóba, ahol komoly márkával hasonlították össze... specifikált műszerrel mérve a különbséget. Nyilván a komolyabb márka pontosabb volt.... de az árához képest a barkács is kiválóan teljesített.
Egyszerűbb feladatokhoz bőven megfelel... -
bardi
senior tag
válasz
Döglött Róka #149248 üzenetére
Én a lidl/aldi féle fél colost használom évek óta. Olaj teknő csavarhoz is jó, nem téptem még el egy csavart se vele megfelelő nyomatékra állítva.
-
Döglött Róka
veterán
Kérdés: Ár értékben alap műveletekhez (kerék szerelés stb) milyen nyomattékulcsot ajánlotok? Mivel nem napi használatra kell ezért nem lőnék túl a célon.
-
yodamastah
őstag
válasz
bmxbandita #149245 üzenetére
Valahogy oldd meg hogy ne lötyögjön. NIncs olyan famerba rakható térdvédő ami úgy véd mint ez. A térdet oldal irányból is jól védi, ami nagyon nagy extra. Én estem ilyenben robogóval kb 60-al, és tökéletesen védett.
Ha mégsem megy, akkor ilyesmit ajánlok. Ez nem véd oldalról, viszont nagyon jól melegen tartja a térdet. Az duplán hajtogatós tépőzáras megoldása jól stabilan tart. Létezik ebből hosszabb is, ami a sípcsontot védi.
-
dellfanboy
őstag
válasz
bmxbandita #149245 üzenetére
ez inkább offroadra van, te meg a leírásod alapján inkább a belváros dzsungelében mocizol...
-
bmxbandita
tag
Sziasztok,
Nemrég vettem egy ilyen térdprotektort:
A cél az volt, hogy kiveszem a farmerban lévőt mert iszonyat kényelmetlen, és ha esetleg többet kell sétálni akkor ezt csak lecsatolom magamról, valamint az egész sípcsonot is védi mert teljesen leér a csizma száráig.
A gondom viszont, hogy nagyon hamar kilazul a csat, és konkrétan lötyög a lábamon néhány perc után bármit csinálok. Ha tippelnem kéne az első pillanatban fordulna el bármilyen irányban ha valami ütés érné.Közben beszereztem egy sas-tec térdprotektort is, beleraktam a farmerba és ég és föld érzetre a gyárilag benne lévőhöz képest, fel sem tűnik, hogy benne van.
Ráadásul ez az acerbis védő kinézete ellenére csak Level 1, ráadásul csak Type A (csökkentett lefedettség) védelemmel rendelkezik, a sas-tec Level 2 Type B (normál lefedettség) -ével szemben.
Szerintetek maradjak a SAS-TEC-nél? Számít valamit, hogy az acerbis a sípcsont teljes hosszát "védi"? -
bardi
senior tag
válasz
Topiccsendőr #149241 üzenetére
Pár hete hallottam egy ducatit, de az szerintem nem volt már egészséges, mintha egy vödör csavart rázott volna, alapjáraton teljesen elnyomta a motor hangját. Amikor elindult, akkor már oké volt. Amúgy gyönyörű volt, mindenki megnézte amíg parkolt.
-
zgospel
őstag
válasz
Topiccsendőr #149200 üzenetére
Én azt a trükköt alkalmazom, hogy tételesen leírom a szervizkönyvbe mikor milyen szervizt és alkatrészt kapott.
-
vendingo
veterán
válasz
csongi #149238 üzenetére
Igen, ez is egy megoldás, de évi 1-2 út miatt felesleges kiadás lenne. Többnyire csak rövidebb utakra használom a 125-ös paripát. Nyáron kicsit feszegetném a határaimat egy horvát úttal, hogy mit bír a moci kempingcuccokkal megpakolva.
Közben motoros csoportokban elég jó visszajelzések voltak a bringás nadrágokról, lehet teszek velük egy próbát, nem nagykiadás. -
bardi
senior tag
válasz
Topiccsendőr #149235 üzenetére
Ha az alsó részén lévő kopást kell nézni, ezt működés közben már észrevenni? Vagy ez már az, hogy tele megy az olaj apró fémmel és tönkreteszi a többi részét is?
-
vendingo
veterán
Olyan gondom van a mocival, hogy 1 óra út után nagyon töri a seggemet. Nem vagyok puhány, mert korábban a napi 15-20 óra vezetés után se volt semmi gondom (sv650/at).
Valami tipp? Átszabatni nem akarom az ülést, annyit nem ér.
Alis párnák elég gagyik, bringás nadrágra gondoltam.
Van bringás gatyákkal tapasztalata valakinek? Esetleg milyen alternatívák vannak?
Nagyobb 5-10 órás útra mennék, de kizárt, hogy ebben a formában teljesíteni tudnám ezen az ülésen. -
Topiccsendőr
addikt
Epp nemreg beszeltunk rola. 916 os kb 20e km.
-
bacus
őstag
válasz
Oppenheimer #149226 üzenetére
Azért kár túl dramatizálni, én rengeteget közlekedem (városban is), egyáltalán nincs ilyen érzésem, hogy meg akarnak ölni. Persze ilyen előfordulhat, hogy vki még pirosban megy át, ezért nem szabad kilőni a zöldnél.., de azért lakott területen kívül is simán jöhetnek szembe, átlóg a záróvonalon, nem tart követési távolságot vagy éppen oldaltávolságot előzéskor.
A bpi vezetési kultúra meg egyre javul, én pont minden nap tapasztalom, hogy elengednek, tolerálják, hogy motorral gyorsabb vagy, egyre kevésbé akar feltartani, stb. Szóval nekem nem hogy nincs bajom vele, de egyre javul.
-
Ezt még nem láttam
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #149231 üzenetére
Oldalra kb barmennyit mehet a hajtorud, az nem erdekes.
Sztm hetvegen utananezek ennek a vhst-nek.
-
norbert1998
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #149227 üzenetére
Kipufogo nelkul nem mindegyik 2T tud beindulni egyebkent, csak erdekessegkepp.
Épp erre alapozom, hogy sikeres volt a beavatkozás idáigMinek a menete ment tonke? nem ertem a leirasbol.
A tűszelepet ugye többnyire szettben adják. Tömítés, a tű, és a menetes, hatszögű cső, aminek nem tudom, mi a neve. A cső ment tönkre, abból kell másik. De már úton a 300-as.A kipufogorés híd repedes az klasszikus a hondanal,
Itt is az also csavarban van a fofuvoka, sztm te vmi mas fuvokat neztel. 3 szamjegynek kell rajta lennie.
Pedig sajna ezen csak ".53" van, ha az a ott egyáltalán egy pont... Elég csúnya a tetej, de 100%, hogy nem három karakter volt ott, és az is, hogy nagyobb, mint a PHBH 138-asa.Hajtókar oldalirányú lógására gondoltam, az volt méretes, érzésre service limit feletti. Szerintem is hamarosan csereérett lesz.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #149211 üzenetére
Kipufogo nelkul nem mindegyik 2T tud beindulni egyebkent, csak erdekessegkepp.
Minek a menete ment tonke? nem ertem a leirasbol.
A kipufogorés híd repedes az klasszikus a hondanal, tulkepp az osszes tipusan, ahol nem egy nagy kipufogorés van segédkipufogorésekkel (boost port) ott el fog repedni. Az aprilia megoldasa megbizhatobb.
Ilyenkor sajnos hengercsere. A hengert lehet javitani, de ujra kell nikaszilozni.Map szenzor, vagy nyomassszenzor biztos nincs benne, csak a terhelest kell latnia a gyujtashoz, tehat a
fojtoszeleptolózár allast egy potival.
En a korabbi euro besorolasnal a phbh-ban vagyok otthon, vhst-ben nem, de 170 es főfúvoka egy 28 as torokatmerohoz hatalmasnak tunik.
A phbh-ban 135 korul van teljesen ures arrow vagy gianelli csővel. 170 essel annyira dus, hogy a gyertya mar tisztulni sem tud, es lehorog nyelgazon.
De ennek utana kell nezzek, hogy tenyleg 170 es lenne a vhst ben.Itt is az also csavarban van a fofuvoka, sztm te vmi mas fuvokat neztel. 3 szamjegynek kell rajta lennie.
a hajtokar logasat nem erzed. Ha erzed, akkor nagy baj van. Oldal iranyban maszkalhat a hajtorud, a lenyeg a radialis jatek, azt csak indikatororaval tudod megmerni, ha kezzel erzed, az a blokk nem fog menni 100 kmt sem.
-
Tegnap majdnem eltettek láb alól.
Jövök haza Budapesten XI. kerből este fél 7-kor, kifordulok a Szerémire, a következő piros lámpánál beállok a sor elejére a Hengermalom - Szerémi kereszteződésben. Én a külső sávban legelöl, a belsőben egy Yamaha MT07.
Zöldre vált a lámpa, mindketten nyugodtan várunk még, szokás szerint a teli zöld alatt még 3db autó átment elöttünk (nekik piroson), majd mindketten kilövünk. A kereszteződésbe behajtva arra leszek figyelmes, hogy a Yamaha elkezd dudálni, mire odafordítom a fejem és meglátom hogy egy Renault Zoé csőgázon jön át a piroson. Annyi lélekjelenlétem volt szerencsére, hogy első - hátsó fék paff, így tudtam annyit lassulni hogy kb. 1.5 méterrel elöttem suhant át a piroson a vadbarom. Kb. 5 másodperce zöld volt már.
Ha nem dudál a Yamaha, akkor nekem R.I.P, fix hogy nem veszem észre, csak miatta fordítottam el balra a fejem.
-
bacus
őstag
válasz
macilaci78 #149210 üzenetére
A Dolomitok nincs messze, sztem, oda lábon hamar eljutsz. A sport motorok még hamarabb, mert felmennek az autópályára és hoppanalnak 600 km-t
, míg én ezt alsóbbrendű utakon teszem meg 3-4x annyi idő alatt.
Egyébként a Suzuki Burgmann kivételesen kényelmes egy dög...
-
norbert1998
nagyúr
válasz
bardi #149221 üzenetére
Hát ki kell venni a motort hozzá, és középen szétfűzni. Főtengelyt kettévenni. Az alsó csapágyhoz, természetesen. A felsővel nincs ennyi gond. Azt nem is néztem, hogy a lengőkar is ilyenkor leesik. Az NSR-nél nem, szerencsére.
Milyen szilót? Amit találtunk otthon
Fogalmam sincs.
-
bardi
senior tag
válasz
norbert1998 #149211 üzenetére
RS hajtókar alsó csapágy cserét jól látom, hogy csak a motor kivételével lehet megcsinálni?
Nézegetem a leírásokat, mit hogyan, annyira nek tűnik vészesnek a szétszedése, viszont ahogy látom valahogy fel kell függeszteni a motort, mert a hátsó lengőkar bekötés átmegy a blokkon. Van hahu-n közelben egy rs125, ami eléggé mozgatja a fantáziám, meg egy rav 1000 mille, bár az kiesik most az ára miattazért lehet el kéne menni ráülni.
Milyen szilót használtatok? Nekem autó termosztát volt hasonló, fbs-ből nagyon kevés kellett és jó lett, nem látszik, hogy pacsmagolva van. Amit leszedtem róla kék valami, na az mindenhol volt...
-
válasz
macilaci78 #149209 üzenetére
Kb ugyanez itt is, minden gepjarmuvemmel. Eladaskor szoktak szeretni a pontosan vezetett adatok miatt
-
csongi
veterán
Comment nélkül. 195cm/CBF100
-
norbert1998
nagyúr
válasz
norbert1998 #149211 üzenetére
-
#48584626
törölt tag
válasz
Khaosz55 #149192 üzenetére
Tavaly voltunk Franciaországban, nyaraló környezetben gyakorlatilag senki sem volt hajlandó sem angolul sem németül megszólalni. A hotel recepciósa! sem. Talán egy kiscsaj volt egyedül egy pékségben...
El is döntöttük hogy nem is megyünk arra többet, annyi normális ország van Európában, ahol örülnek a turistának.
Nekem az volt a benyomásom hogy totálisan meg vannak sértve hogy mi nem beszéljük az ő felsőbbrendű nyelvüket. -
yodamastah
őstag
válasz
Topiccsendőr #149193 üzenetére
Itthon nem találsz jobbat mint Cölöp. Egyeztesd le velük hogy neked gyári minőségű varrás kell. Csak meg tudják mondani hogy képesek-e rá. Ezt csinálják 40 éve.
-
norbert1998
nagyúr
Topiccsendőr, update jön:
Tegnap már mindkét motort simogattuk. Aztán már mérgesek voltunk
Hondába elkezdtük berakni a hengert, dugattyút, stb. A top-end tökéletesen összement, RC valve (power) is tök szépen összement, elégedett vagyok azzal is meg a beállítással is. Szépen letakarítottuk, nem szorul már meg felső állásban.
Karbit összeraktuk már múltkor, még egy tömítés maradt ki. Azt is cseréltem.
Oldaldekni.... Hát ugye ez szilóval volt rakva, nem tudtuk tökéletesen leműteni, de nagyrészt sikerült. Összeraktuk, karbit a helyére, kipufogó légszűrő még nincs fent. Indítsunk egyet kézben tartott tankról.
És kb 8 fordulat után pöffent hármat. Szivatóval, kipufogó nélkül!
Majd még 5 fordulat és rendesen volt alapjárat, gázreakció, stb. Szerintem patika lett!
Ehhez képest nézem, olaj - víz folyik a kuplung oldalán mint az állat. Hát nem véletlenül rakták össze szilóval, hanem mert kb nincs sík felület a deknin... Szóval motor az oldalára fektet, és összeraktuk takarítás után szilóval.
Karbiból is folyt a benzin, mert bent maradt egy kis retek a tűszelep alatt... Meg sajnos elhalálozott közben annak a menetes alkatrésze... Szerinted, ha 300-as helyett 200-as lesz bele az gond? Ez a beengedő, én nem gondolnám.... Mit jelentenek ezek a számok egyáltalán? Mert sajnos van olyan ahol nem arányos a mérettel, majd mindjárt kitérek rá.Még egy apró hülyeség van az NSR-ben, ami nem is apró. Repedés a hengerben a kipufogó csatornák között. Elvileg kb mindegyik eltörik, mindjárt töltök fel képet.
Ja igen, motorcsere volt benne. Ez egy JC22 Foxbody, JC22 komponensekkel, de a blokk az JC20...Aprilia téma:
Hát ez elég keményen túlbonyolított dolog. Gázkar pozíciószenzor, belépő levegő hőmérséklet szenzor, talán még szívócsőnyomás szenzor is, karbi fűtés is? Nem is tudom mit tud ez a sokminden. Csak a gyújtást tudja rakni jobbrabalra, nem? Meg max a karbi fűtést kapcsolgatni? VHST 28 karbi van benne.Karbit lekaptam, nézegettem. Tömítés szett nem jött meg, vissza nem raktuk még. Viszont!
Alapjárati fúvóka teljesen el volt dugulva, kifújatni sem tudtam. Fúvóka tisztító tűvel tudtam kipucolni. Most az jó. A tömítések rosszak.Fófúvóka elvileg 170-es a full power szettben, 135 az alap szettben. Erre .53 vagy 53 van írva. Ez mit jelent? Nagyobb a furat, mint az NSR-ben a 138-as.
Szívótorok csak kívül van kirepedve, belül hibátlan, puha gumi van. Viszont, csinál olyat a motor, hogy motorféknél rángat, mintha a gázt rángatnám. Ez lehet a magasra tekert alapjárati csavar miatt is, meg szerintem amiatt is, hogy a reed tömítését nem a reed és a blokk közé rakták, hanem a reed és a szívótorok közé. Namost ez utóbbi gumis, így magában tömít, ellenben a reed és a blokk fém, így az nem tömít semennyire. Mostmár fog
No more falsch luft.
Blokkot nem szedtük szét, mert főtengelyt most nem veszünk ki, de a hajtókar viszont jobban lóg, mint az ideális lenne, így a szétszedés top end oldalon majd meglesz máskor, amikor teljesen szétszedjük...
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #149200 üzenetére
Google sheets-ben intézem. A tankolás vezetésével kezdtem: dátum, óraállás.
Másik munkalapon beírtam a szervizintervallumokat idő és km szerinti esedékességgel, a tankolós munkalapról behúzza az aktuális értéket és egy sima "ha nagyobb, akkor pirosra színezem a cellát" függvénnyel jelöli automatikusan.
Még az EÜ doboz szavidejét is jelzi. -
bacus
őstag
válasz
Khaosz55 #149205 üzenetére
A túravezető barátunk 650-es Burgmann-al nyomja, a Dolomitokban is. Tavaly 1-t láttunk az övén kívül 5 nap alatt, de nem azért mert a Burgmann nem való oda vagy azzal jelentősen problémásabb lenne a szerpentin.
Amit te ott látsz motor fajták szerinti eloszlást, az nagyjából mindenhol jellemző. A GS mindenhol túlreprezentált, mert ezt hozza a jólét. (főleg nyugatabbra). Ott nem is biztos, hogy eladják a régi GS-t, mert jön az új...
Egyébként szerintem nem a szűk 180-as visszafordítókkal van a baj, inkább a visszafordítóknál lévő nagy szintkülönbséggel. Főleg a belső íveken szar, ott ha hülye íven mész, hát sztem minden is leér
. Ott szoktak borulni az emberek, lásd kanyarfotós videók.
A nagy ccm-es túraendúrók kényelmessége nem csak a kormány, meg ülés pozició, hanem a motor rugalmassága is, berakod hármasba és nem kell váltogatni 20-120 között a motor mindent megold.
-
Khaosz55
addikt
válasz
Topiccsendőr #149204 üzenetére
Voltam már vagy 10X, én ritkán látok ott gyorsasági motort, persze van de nem jellemző. Vannak helyek ahol jobb szűk 180fokos kanyarokat 10-20Km/H-val bevenni, tört kormánnyal... Az biztos egy gyorsági nem ott érzi magát elemében....
-
bacus
őstag
válasz
Topiccsendőr #149200 üzenetére
sok ilyen app van. Én anno vettem egyet (aCar), aztán az összebútorozott a fuelly.com-al..
Én a motorral kapcsolatosan mindent felírok, így tudom a fogyasztásom hosszú távon, illetve minden amit ráköltök, így lesz egy valós km költségem is. De szól éves szerviz miatt, vagy bármihez tudsz rendelni km v. időperiódust, így aztán nem felejtődik el semmi.
Van egy csomó hülye statisztika, pl eddig összesen 2,5 misiért tankoltam az elmúlt majdnem 4 évben, 1750 Ft-ba van a motor minden egyes nap kb 63 Ft/km a költsége, és 30 km-t mentem átlagosan egy nap. A vételárral megnövelve, a teljes birtoklási ktg 6,5 millió ft eddig, azaz 4700 Ft / nap, illetve majd 170 Ft/km költséggel jártam. Persze ez megint módosulna, ha eladnám és most ebből lejönne az eladási ár.
Ha kiszállnék a motorozásból most és minden dobozt, táskát, sisakbeszélőt, gps-t stb eladnék, kb visszajönne 6 millió, meg egy pici. Ha mondjuk 6,5 misi jönne vissza, akkor gyakorlatilag 0 ft/km-re jönne ki a költség, azaz úgy motoroztam 40e km-t, hogy nem került pénzbe. (mert ebben minden költség benne van a motor vásárlás óta, az utolsó ruha, vagy alkatrész, gumi, stb)(persze itt megint eltekintünk pénz időértékétől, meg hogy előtte is volt motorom, azaz a felszerelés nem 0-ról indult, pl a dobozaim még az előző motorhoz vettem.., így az előző 35e km-nek az egyenlege nem 0, viszont az lényegesen olcsóbb volt mint a mostani moci.)
-
Khaosz55
addikt
válasz
Topiccsendőr #149199 üzenetére
Amiket én látok azok : 60-70% túra és adventure, 20-30% naked, maradék chopper és néhány gyorsasági. Sok hágókon 100-ra is alig lehet felgyorsítani, mert 50-100 méterenként 90 vagy 180 fokos kanyar ami vagy lefelé vagy felfelé visz. Forgalom szembe stb, szóval a gyorsasági inkább pályára való mint hágóra.... Ki túlzással minden harmadik motor GS vagy annak az valamelyik utánzata. "Egyenes" kormányos motorral gyorsabban és kényelmesebben tudsz ott haladni, a lóerő ott sokat nem számít, mármint 100Le felett, inkább a bátorság.
-
fattyu
veterán
válasz
Topiccsendőr #149200 üzenetére
lehet csak kettő végül.
a gixxer veszi a töltést. szép lassan és 11 voltnál rápróbáltam köhögve de forgatott.
a hsuky az halott. világítás benzinpumpa még megy, de ahogy önindító kattan egy relé és csá.
meg a ninja azóta is...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Jókora gond volt az ASRock bizonyos alaplapjaival
- Kazy Computers - Fehérvár - Megbízható?
- Milyen egeret válasszak?
- Elektromos autók - motorok
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Motoros topic
- Samsung LCD és LED TV-k
- VR topik
- Robot fűnyírók
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...
- Bomba ár! HP EliteBook 820 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- LG 65C3 - 65" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- 4 év gari - magyar bill. - Lenovo ThinkPad Z13 G1 - AMD Ryzen R7 Pro 6850U, 13.3" 2.8K OGS érintő
- BESZÁMÍTÁS! VALVE Steam Deck LCD 1TB SSD kézikonzol garanciával hibátlan működéssel
- IBM/Lenovo Thinkpad T60
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest