Hirdetés
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Otthoni időjárás-állomás
- TCL LCD és LED TV-k
- Fujifilm X
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Apple asztali gépek
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Azonnali fotós kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
3800+ #150799 üzenetére
Inkabb kezded megszokni a motort. Ekkora kulonbseg nincs az uj es kopott allapot kozott, illetve kisse lelkesen irod le, hogy hogyan viselkedik a gumi.
Termeszetesen egy makroerdesseg szempontjabol szarra kopott utfeluleten, vagy egy kisse koszos feluleten a feneke maszni fog kigyorsitasnal, de ez meg nem vadlo, lehet ugy erzed, de kivulrol ez kb alig latszik.
(bocs de leirasod alapjan egyesben inditasz egy powerslide-ot, kettooo... haaaarom, es meg mindig keresztbe mesz nyelen. Khm-khm.)
Egyszeruen batrabb vagy a motorral, ezek az elmenyek inkabb szar utak miatt vannak. Botrany szar utak. Supermoto kell oda. -
3800+
őstag
Gumis kerdes… a gyari gumi Dunlop Roadsport 2 es igy 6000 km utan is a minta tok rendben van, kicsit kezd kockasodni, de semmi extrem kopas nem latszik rajta. Na most az elejen nem igazan csuszkalt, de mostmar fixen 2esben egyenes, progressziv gazadasra 7-8000es fordulattol ugy jar alattam a motor mint egy vadlo. 3.ba is folytatja egy darabig. Ahogy kopik a reteg ennyire silany a keverek? Tulajdonkeppen 1-2-3 full gazon 150ig nem tud betapadni…
Allitolag egy hugy ez a gumi, de egeszen idaig nem csinalt ilyesmit, tapadt szepen.
-
norbert1998
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #150796 üzenetére
Fazerrel mentem én is annyi körül, ott már minden mindegy szerintem.
Fura amúgy, hogyí 3-ban 180-at megy és tök jól gyorsul, még. De fentebb már nagyon fogy pedig nem megy sokkal többet.
Mindenesetre, visszakerült hozzám a Strom. Kegyetlen fura volt a Fazer utánÉs a fékek tényleg kukába valók rajta...
A Fazerről kanyaríven lemászni tök jó buli. Szűk kanyarban lenyomni viszont kb ellenkezik. A Strom meg az ellenkezője.Láttam ma a cég parkolóba egy Sprint 1050 ABS-t, gyönyörű kék színben. Nagyon megtetszett
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #150785 üzenetére
Egyebkent en is ezt tapasztaltam. Van kulonbseg, de nem akkora.
De a felhasznalas nalam extrem, mivel en megyek mindig boven 200 felett. Nekem mindegyik ugyanolyan hangos. Egy jo ideje munkavedelmi fuldugot hasznalok, nekem az bevalt teljes mertekben. -
-
bardi
senior tag
válasz
pietrrr #150788 üzenetére
Alpine van nekem is, a szélzajt nagyon jól szűri, a motor hangja viszont többnyire megmarad. Benzinkúton is hallom a pult mögötti embert, olyankor nem szoktam kivenni, csak ha hosszabb időre megállok.
Próbáltam sima munkavédelmi füldugót, az annyira nem vált be, mert minden zajt szűrt, a motor hangját is, meg nekem kényelmetlenebb használni. -
3800+
őstag
válasz
tboy93 #150790 üzenetére
Nekem is Alpine dugó van, amióta megvan kötelező tartozék, ha tudom hogy 100 fölött fogok menni akár 5 percet is.
Hatalmas komfort plusz, és az utazó tempót is növeli...
Egyik haver akivel szoktunk gurulni, most vett és végre tud velem 110 felett is kommunikálni a sisakbeszélőn. Egész napos gurulás után sokkal kevésbé zsong a fejem, koncentráltabb vagyok a végére is.
-
-
Az xspirit3-am kb azt a szélzajt produkálja 200-220nal mint a régebbi nolan sisakom 100korul, pedig mindkettő zárt.
jo, az nem aero-s, a shoei meg igen.
ami sok zajt meg tud fogni az az állad alá rakható háló, meg az esetleges szélterelő.
ezeket szerintem utólag is bele lehet rakni sisakokba ilyen univerzális kittekkel -
JoinR
őstag
válasz
norbert1998 #150785 üzenetére
A múlt héten hazafele a Dolomitokból részben autópályán jöttünk, aztán mivel barátnőmnek nem volt ideális a sisak, 1-2x cseréltünk, amikor már nagyon kényelmetlen volt neki, így pár perc különbséggel tapasztaltam a különbséget. Nekem egy NZI Eurus 2 van (anno 15-ért vettem valami téli akcióban), neki Nolan N87. Amikor felvettem a Nolant, visszatértünk a megszokott 120-as tempóra, annyira hangos volt, hogy a következő pihenőnél muszáj volt beraknom az Alpine füldugót, mert szinte fizikailag fájt a zaj (bár én amúgy is elég érzékeny vagyok rá). Az NZI-vel simán jól voltam füldugó nélkül (persze aztán kipróbáltam abban is a füldugót, az úgy nyilván még halkabb volt).
-
norbert1998
nagyúr
Az 500 eurós szuperhalk sisak, amit kikértem, az egy Shoei volt. Éppp olyan hangos volt, mint a nyitható Cabergem. Ez a Scorpion is, az ex 40 eurós MTR sisakja is, meg a haver lidlis sisakja is.
De várjatok. Én nem azt mondom, hogy abszolút nincs különbség. Csak azt, hogy nevetségesen kevés.
-
vendingo
veterán
válasz
norbert1998 #150780 üzenetére
Szerintem csak neked ment már szét a hallásod a hangos sisakoktól, azért tűnik mind egyformának.
Én füldugót használok, és még így is hallható a különbség 2 sisak között -
JoinR
őstag
válasz
norbert1998 #150780 üzenetére
Elképzelni nem tudom, hogy tudod ezt ilyen magabiztossággal állítani, de totális tévedés, még hasonló árkategóriában is zongorázni lehet a különbséget.
-
válasz
norbert1998 #150780 üzenetére
Ezt mondtad már a Shoei-emnek is?
mert nem tud róla.
-
Xero
nagyúr
válasz
tboy93 #150779 üzenetére
Hat en most probaltam R1 evo-t. Jovo honapban szerintem rendelem is. Az 1400-el ugye nem voltam elegedett szelzaj tekinteteben, de az R1 pont ott a nyaknal ahol az 1400-be siman befuj a szel, na ott ugy zar hogy csak na. Nem vagyok meglepodve, hogy teszteken boven elol vegez ilyen tekintetben.
-
norbert1998
nagyúr
válasz
vendingo #150777 üzenetére
Ettől a "hangos a xy sisak" dolgotól kivagyok
Minden sisak épp olyan hangos mint a másik. Nincs "hangos sisak" meg "halk sisak". Szélzaj az van és ennyi. Minden sisakban. Én még olyat nem láttam, amin nem volt, pedig volt a fejemen 500 eurós sisak is már, amit direkt úgy kértem a boltból, hogy a leghalkabbat adja ár nélkül.
-
válasz
norbert1998 #150776 üzenetére
Én mondtam hogy szar a scorpion.
-
3800+
őstag
válasz
dellfanboy #150765 üzenetére
a sok megmutatom jani meg likevadász próbál izzadságszagúan térdelni kozuton hogy jó fotó legyen...
És ezért a fotós a hibás? A "sok" az a valóságban egyébként töredéke az összes motorosnak. A civil nyuggerektől sem értem ezt a párhuzamot a fotós és az ökör motoros között, a motoros társadalom tagjától meg főleg elszomorító... ha frusztrált vagy gurulj egy nagyobb kört hátha segít.
-
vendingo
veterán
válasz
norbert1998 #150776 üzenetére
Gondolom hangos is, mint az összes többi scorpion.
-
norbert1998
nagyúr
Na megjött ez a Scorpion Exo 930 Evo sisak. Hát nem vagyok oda érte... Jól a fejemen van, nagyon széles a látómező, szép a festés rajta.
De minőségben nagyon elmarad a Caberg Duke II-től (És ezáltal az X-től is).. Vibrál a napszemüveg benne, nyeklik nyaklik a rendes plexi, az áll része lityeg lögyög, főleg a nyitó mechanika esetén. A bélés valami eszméletlen idióta alakú bumszlikból van összerakva. A hátsó szellőző, mint halottnak a csók. És akkor buci alsó áll része van, hogy abszolúte alkalmatlan arra, hogy bármilyen másik sisakkal együtt bármilyen dupla sisakos dobozba kettőt tegyen az ember. Eygszerűen nem fér el az álla a dobozban, ha a sisak rendesn hátrafelé néz. Ha oldalra rakom, akkor meg második sisak nem fér mellé...
Én azt mondom, engedjétek ezt el, ha ez volt a vágy, akár később keresővel megtalálva ezt a kommentet. Nem rossz, de a Caberg egyértelműen sokkal jobb.
-
vlevi
nagyúr
válasz
dellfanboy #150774 üzenetére
szerintem ez mulholland drive.
Volt már róla szó, aljas módon fehér aszfalt, meg szerintem poros is azon a részen, ezért van az, hogy a fetrengős videókban látszólag ok nélkül esik el mindenki.
[link] -
dellfanboy
őstag
válasz
Topiccsendőr #150769 üzenetére
hát ők bátrabbak, biztos van jó biztosításuk is.
de ez a csávó ahogy nézem a nyugati parton tevékenykedik LA körül a dragon meg a keleti parton van nc-ben (és ezt is csak azért tudom mert tavasszal voltam ott)
(nem nyálaztam át a csávó csatornáját de nem látok dragon-os videot tőle) -
bacus
őstag
válasz
macilaci78 #150772 üzenetére
Figyelj, ezek a mókusok, akik nem bírnak bevenni egy kanyart, szerinted a parkolóban fent ahol tömeg van, k.sok motor (feltételezem, hogy legalább láttál videót), ott ügyesebbek???
Mindegy, hagyjuk, tudom az itthoni alföldi motorosoknak nincs esélyük a motor letámasztását sem gyakorolni nehezített, esetleg nem vízszintes talajon.
-
-
bacus
őstag
válasz
macilaci78 #150770 üzenetére
"Az ilyen kanyarok előnye,"
lol, nem is tudtam, hogy van előnye.Oda mész és rádborul egy ilyen béna, kifordul a bokád, térded, azon túl, hogy trélerezheted haza a motort, mert nem tudod vezetni, majd lábadozás, az élményed tönkre tette. Ti mondjátok, hogy az ott normál közút, akkor tessenek már tudni rajta közlekedni ! Miért olyan rettenetes elvárás ez? Te ilyenkor tudnál kedves lenni, megsimizni a buksiját, áhh nem elvárás, hogy itt be tudj kanyarodni. (ez a felborul és a bokája, térde megsérül és fél év lábadozás, ez több ismerőssel is megtörtént álló v. nagyon lassú haladásnál, általában sokkal jobb csizmákban, mint amiben én motorozom !! A baj, hogy mindig a gyenge láncszem enged, ha jó csizmád van, a térded lesz ki, ha nincs jó akkor a bokád)
Akinek a vasúti átjáró a helyi emelkedő, az menjen fokozatosan egyre meredekebb helyekre, egyébként nem kell több száz km-re elmenni, mindenhol van emelkedő, csinál pár nyolcast, majd ugyanezeket a nyolcasokat az emelkedőn és akkor menjen a Stelvióra.
Egy 15% emelkedőn meg tudod csinálni a nyolcast, tudsz forgolódni, akkor nem lesz gondod ott sem.Egyébként az előre tájékozódás, hogy mi vár ott rád az azért is jó, mert azon az úton felfele sokkal nehezebb, mint a másik irányból ! Pl pont most láttam a kanyarfotos csávó videóját, ahogy felmegy dolgozni, Umbrail pass felől, lényegesen kevesebb és nem ilyen technikás kanyar van, lefele sokkal könnyebb a Stelvio azon része, kevesebb is az esés. (azok akik ott lefele esnek azok tényleg nagyon ügyetlenek)
-
macilaci78
nagyúr
válasz
bacus #150764 üzenetére
A híradó sem érdekel, kb 20 éve nem hallottam onnan jó hírt...
A síkságról meg csak lélekben lehet felkészülni. Ha a vasúti átjáró a helyi emelkedő, akkor ott nemigen jut többre lehetőség.
Az ilyen kanyarok előnye, hogy nincs nagy sebesség, az esés is barátságosabb következményekkel rendelkezik és a forgalom többi résztvevője is könnyebben reagál. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
dellfanboy #150765 üzenetére
Ezt vagy 10-15 eve egy amcsi ficko kezdte a tail of the dragon-on a kedvenc reszem a crocs papucsos robogos, de az amcsik meg faszabbul esnek el ott, mint a kanyarfotonal barki. Ezek kepesek megsemmisiteni a motorjukat egy csomoszor csak azert mert rossz fele neznek.
-
bacus
őstag
válasz
dellfanboy #150765 üzenetére
szerencse, hogy nem te döntesz, akkor lenne szar világ..
-
dellfanboy
őstag
válasz
bacus #150764 üzenetére
én betiltanám a kanyarfotósokat.
a sok megmutatom jani meg likevadász próbál izzadságszagúan térdelni kozuton hogy jó fotó legyen... van elég feszkó az utakon.
jobb lenne az élet kanyarfotós nélkül.hidd el.
az meg hogy más szerencsétlenségéből/ bajából/bénázásból tolja a saját bizniszét az meg a legalja.hál istennek ahogy írtad lehet tiltani meg jelenteni, szóval pont ez a lófaszjóska nálam nem jön már fel...
(a nőket is sokat szeretjük mégse megyünk be a belvárosba csajokat fotózni hogy jajjdeszépek... és toljuk fel a netre) vagy várj -
bacus
őstag
"Stelvion a kanyarfotós számomra egy katasztrófa turistára hasonlít."
Ez jött le? Én nem védeni akarom, DE láttad, hogy mennyi képet készít? Ez a munkája, hogy odamegy és lefényképez mindenkit, ennek egy töredéke megveszi a képet.
A live videó csak plusz, azért, hogy megismerjék. Ha ti lennétek a helyében, mégis milyen videót raknátok ki live-ba, olyat, amin nem történik semmi, de semmi vagy olyat amin van egy baleset, borulás, érdekes eset.
Szerintem az arány a 1:10000 -hez, ezt én nem tudom katasztrófa turistának nevezni.
De aki akarja, tiltsa le és ennyi. Már csak azért is jók a videói, hiszen a sok síkságról érkezett motoros láthatja, hogy mi vár rá, hátha felkészül.
-
csongi
veterán
válasz
Topiccsendőr #150761 üzenetére
Ez nem a mi hetkoznapi gondolkozasunkhoz van igazitva. A tőke teljesen mashogy mozog, az azt iranyitok is mashogy gondolkoznak. Az pedig masik oldal, hogy mit kozolnek es hogyan.
Majd kiderul az allitas valos vagy sem. -
dellfanboy
őstag
válasz
Topiccsendőr #150761 üzenetére
+ raadasul nekem azt mondtak torokbol nagyreszt arab vilagba, meg é afrikába szállítanak.
sztem az eu-t euban eloallított cuccokkal latjak el -
macilaci78
nagyúr
válasz
csongi #150758 üzenetére
Nekem a motor első sorban közlekedési eszköz, az élvezet része ezután jön. Nem azért ülök rá, hogy mehessek, hanem hogy odaérjek, biztonságosan, közben pedig piszkosul élvezem.
50-es robogóval először gimis koromban csúsztam el, esőben elvakított a szemből jövő reflektora (városban), elfogyott a kapaszkodósáv és a fűre futottam. Második alkalom pár éve a Hungárián olajfolton ugyanazzal a robogóval. Ezt követően döntöttem el, hogy feljebb lépek.Stelvion a kanyarfotós számomra egy katasztrófa turistára hasonlít. Oké, hogy segít felállítani a motort, de azért az az oktatás olyan magyaros... Persze, szélesíteni kell az ívet, de ahogy írd, saját sávon belül. És ahogy látom a videókon, a szemből érkezők némelyike sem tudja, melyik a saját sávja. De amelyik kanyart 4 keréken meg lehet oldani, azt 2 keréken röhögve. De a legtöbb motoros tempón közlekedik egyenesekben és kanyarokban is, lassan, lépésben való közlekedést meg nem fejlesztik, nem gyakorolják. Olyan ez, mint amikor valakinek minden nap lábnap, elvégre gyalog megy az edzőterembe...
-
#48584626
törölt tag
válasz
bacus #150754 üzenetére
"A Stelvion látható motorosok nagy része amit a kanyarfotós kitesz, az önmagukra és másokra nézve is veszélyesek, annyira nem tudják kezelni a motorjukat"
Azer ez árnyaltabb. Egy hegyi szerpentin elég speciális környezet. Aki világ életében síkságon motorozott, az egyszerűen nincs rá felkészülve, hogy mi minden várhatja ott. Például megáll, lerakja a lábát ahogy már egymilliószor csinálta, csak éppen lejt az út erősen, és azon az oldalon 20 centivel lejjebb van az aszfalt. Mire észleli, addigra már késő, és felborul.
Úgyhogy ez azért komplex sztori. -
csongi
veterán
válasz
bacus #150754 üzenetére
Sztem az gyerek kor volt, es a gyerek azt masolja amit lat. Ideje lenne valtoztatni.
Ez a reteg mar nem szuk hobbi, de annak van beallitva.
Kozlekedesi eszkoz, kozuton hasznalva.
Nem szabad tul tolni.A stelvio egy eros aszflatos szerpentin. Kivancsi lennek, a magabisztos emberek, hanyszor estek el? Ezt milyen melyen tikoljak?
Akik az esest kovetoen elmennek kepzesre kamatoznak a tapasztalasbol. Akik nem mennek, es ugyan azt csinaljak, azok nem.
Mindegy, hogy, motoros ,autos, biciklis veszelyes a kornyezetukre.
Ember mindegyik, csak a kozlekedesi eszkoze mas.
Nekem akkor is hibas kepalkotas, mikor felvesz egy nehez forgalmi helyzetet, es valaki eldol. Majd ugye ugye, hogy kellene... magyarazta.Majd ezt szemleleti motoron ugy, hogy egyedul van, az adott utaszakaszon, es ugyensen meg tudja tartani a motort a szembe savba..
Ez nalam a megmnodas fikazas kategoria.
A Visegradi cirkusznal keszitett kulfoldi videoja is egy hangulatkelto semmi volt. De nekem mindegy, pont ezekert lett tiltva. A tulhajpolt allapotot pedig a kovetok szama tukrozi.
Nem vitatkozom, csak a velemenyem irtam el.Topiccsendőr:
Sajnos irasos forrasom nincs egyenlore. Az importor allitasat fogadom el.
Alapul veve a sajat teruletemen levo gyartok mely hallgatasat. Egyes termekekrol nem tudnak EU-s szarmazasi nyilatkozatot kiadni a Nemet ceg.
Kinabol jon, megyes elviszi magaval a koztudat, hogy minden termeke Nemetbe keszul. Kozben meg nem.
Tuzi:
Nekem sem volt vele bajom, de hosszu tavon nem hasznaltam.
Eneossal volt, autonal regen. -
bacus
őstag
Megfordult a fejemben, hogy idén kilátogatok a Makot-ra, most rákerestem. Az első, ami érdekes, hogy elő regisztráció kell, azaz megszerzik a nevem, email címem, ami ok, ha ott akarnék aludni, de én nem terveztem.
Az igazi pofon a regisztrációs oldalon fogadott, ahol már árakat is látok.
A regisztráció határideje 2024. augusztus 30.
Árak:
Kalandor péntek EU: ottalvós, sátorban (szombati reggelivel), előre utalással: 10.000 huf/fő
Kalandor péntek: ottalvós, sátorban (szombati reggelivel), helyszínen: 11.000 huf/fő
Kalandor szombat EU: ottalvós, sátorban (vasárnapi reggelivel), előre utalással: 12.000 huf/fő
Kalandor szombat: ottalvós, sátorban (vasárnapi reggelivel), helyszínen: 13.000 huf/fő
Kalandor péntek-szombat EU: ottalvós, sátorban (szombat-vasárnapi reggelivel), előre utalással: 18.000 huf/fő
Kalandor péntek-szombat: ottalvós, sátorban (szombat-vasárnapi reggelivel), helyszínen: 20.000 huf/fő
Napijegy szombat: programokon való részvétel, ellátás és szállás nélkül 10.000 huf/fő
A sátrazás reggelivel 12e, a beugrom 2 órára meg 10e ? Azt hiszem idén se jutok el Makotra. Gyurgyóval elszállt a ló. A CRAC caféba is azóta nem járok, mióta kitalálta, hogy belépőt szed, miközben alig tudta néha összevadászni a nézőket az ott tartott előadásokra. -
bacus
őstag
válasz
csongi #150726 üzenetére
"Nem az hatarozza meg az embert,hogy hogyan tud motorozni."
Általában véve igaz, sőt nem is kell tudjon egyáltalán motorozni, de azért egy szűk réteg hobbijáról szóló fórumban, ezt nem tudom elfogadni. A Stelvion látható motorosok nagy része amit a kanyarfotós kitesz, az önmagukra és másokra nézve is veszélyesek, annyira nem tudják kezelni a motorjukat. Aki oda megy motorral, azt az embert ott igenis meghatározza a motoros tudása.
Ez nem egy fotós szakkör, ahol nem baj, ha csak életlen képeket készít..., mert neked ebből nem lesz károd. (bár nekem egy azaz 1 darab közös képem sincs a feleségemmel Párizsban, mert akinek oda adtam az akkori Praktika BCA kamerát, nem volt képes egy képet se csinálni, amin mindketten rajta vagyunk és éles is a kép, szóval de, van abból is kár, csak nem anyagi.)
A béna meg már úgy is tud kárt okozni, hogy felborítja a parkolóban a motorját, stb." izzadsag szagu gyulekezes, mikozbe meg, nezd mar milyen bena, vagy mi van rajta, milyen motorral van...stb."
Ez nem a motorosok kiváltsága, mindenhol ez megy, főleg a fiatalabbak között, már általános iskola alsó tagozatában is. És ránk is igaz volt, színes, szagos radír, emeletes tolltartó, Rotring ceruza, toll, stb. A ruházatról már ne beszéljünk, az iskola köpeny se segített ! -
Topiccsendőr
addikt
válasz
vendingo #150745 üzenetére
A motul sajat honlapjan az 5100 hoz api sp-t ir, ami a kozbetlenbefecs turbos automotorokhoz hozott teljesitmenyszint, tehat az alacsony fordulaton turboval megfujt motoroknal a detonaciot hivatott megakadalyozni. Valoszinusitem ez a teljesitmenyszint eliras, mivel erre motoroknal nem kell adalekolni olajat, mivel ez a problema nem all fenn.
Masik forrasbol api sm-jon fel. -
csongi
veterán
válasz
Topiccsendőr #150748 üzenetére
Egyes termekek igen. Kapitalizmus van kerem.
Onnan jo ahol olcson elo lehet allitani. Euba nincs ukrajna ellen szankcio.Pont mindenben tamogatjak. -
csongi
veterán
válasz
vendingo #150735 üzenetére
A vstrom hasznalok jelentos resze Motul fuggosegbe van.
Az eddigi altalam ismert tulajok az 5100 ra eskusznek.
Kozben a ciklus felenel mar erezheto a valto zajosagga karcol, es csattog.
Hogy ebben mi a jo, azt nem tudom?
Ki kell probalni masik olajat, es kiderul melyik jobb.
Az 5100 is ciklus gyenge, plusz a gyartas egy resze ukrajnaba kerult.
A mannol is ciklus gyenge.A periodus vege fele mar olaj rogyasztas is lesz. -
vendingo
veterán
válasz
Topiccsendőr #150741 üzenetére
Nem SN, és 12000-től kapni.
Mannol kb 6000ft
Elf kb 9000fttboy93: mert feleslegesen nem akarok márkanévre költeni.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
bardi #150742 üzenetére
Gondolom mas a valtoattetel, es jobban kijon nehany tipusnal. De fogalmam sincs, mert ahany motor, annyi valtozat.
a regi ducatim ugyanigy rangat 3000 ig, de egy sv650x kb alapjarattol kinozhato, furcsa mod. A ducati desmo v4 ese is viszonylag jo alul, az olyan 2000 rol mar hasznalhato, tehat alacsonyabb fordulatrol, mint a vfr, vagy a crossplane sor4. Bar annak twinpulse a gyujtassorrendje, tehat megint mas. Nem tudom a miertjet. -
bardi
senior tag
válasz
Topiccsendőr #150738 üzenetére
Igen ezt gondoltam, csak a miértje nincsen meg, van más henger konfiguráció ami hasonló? A v2-es motorkban, sőt, sorkettőnél se feltétlen egyenletes a gyújtásköz, mégse ilyen feltűnő.
-
vendingo
veterán
válasz
Topiccsendőr #150739 üzenetére
Köszi. Lassan aktuális a csere, maradok a 10w 40 sn olajnál (mannol vagy elf), már úgy is lassan hűl a levegő, jövő nyárra meg rakok bele egy kicsit sűrűbbet. Kis köbcenti, sokat van forgatva, kánikulában is húzom neki. Motult nem rakok bele többet, nem azért mert nem volt jó, de borzalmas az ár/érték aránya.
-
-
Xero
nagyúr
válasz
Zsírkrétamen #150701 üzenetére
Nekem SUGRU-val van felrakva allra a tappancs.
Hamarosan cserelek sisakot, oda is ezzel rakom fel. Teljesen jol tart 220 folott is. -
vendingo
veterán
Motul 5100-at tettem a motorba, nagyon frankó volt kb 4000kilométeren keresztül. Létezik olyan, hogy az olajtól a ciklusa vége felé hangosabban jár a motor, kicsit ércesebben, csattanósabban jár a váltó?
-
bardi
senior tag
válasz
Topiccsendőr #150732 üzenetére
Ennek mi az oka? A gyújtásközök? Sorkettőnél nem emlékszem ilyenre, pedig ott nagyobbak az időintervallumok két gyújtás között.
-
Rison77
senior tag
válasz
Topiccsendőr #150731 üzenetére
Ahha, akkor érthető miért volt fél kiló összesen az er6n-en.
Bár mondom, most nincs rajta semmi,és így mentem vele, pályatempót is, és egyáltalán nem éreztem, hogy rázná a kezem. Ekkora lósúlyokat nem is találtam univerzálisban. Nagyon gányolni meg nem akarok, hogy levágom a gyári kormányról a menetet, aztán felhegesztem az újra.
-
Cleinor
tag
válasz
pietrrr #150709 üzenetére
Köszönöm a sok választ, megerősítettek benne hogy jó döntést hoztam.
Nálam rugalmasabb ember nincs, reggel 7 és este 9 közt bármikor jó volt, csak az oktató volt tele mint a déli busz.Oktató nálam is 1-es alapjáratot mondta, ami valóban működik, de valahogy nem jó érzés.
Az volt a mondás hogy így legalább nem kell másra figyelni csak az egyensúlyra.
Előtte kis gáz és kuplunggal játszottam + hátsófék, de na, ezek az első szárnycsapások még, nem mérvadó.
De ezt majd Safety oktatással fogom tudni párhuzamba tenni, 05.-én megyek 2 napos képzésre -
bardi
senior tag
válasz
#48584626 #150723 üzenetére
Én általában a kuplungot csúsztatom, sőt, még a lábam is lent van, gondoljon bárki amit akar
hiába ment tök jól oktató motorral, az enyémet már nem akarom felborítani. Majd ha lesz egy tucatmitorom.
2000 fordulat alatt nekem kurvára rángat gázra a motor, csak a láncot gyaláznám le ezzel a hátsó fékes technikával. Ezt mondjuk nem tudom, hogy a v4 okozza, vagy karburátort kéne szinkronizálni, márha van hozzá köze. -
csongi
veterán
válasz
Rison77 #150725 üzenetére
A nehezebb jobb. Kormanyt es kezelo kart vedeni, pedig eleg lehet a kinai alu is. A felfogatas nem mindegy. Ha ures a cso, akkor az univerzalis kevesbe satbilan van benne, viszont egy eldoles utan vissza is lehet mozgatni a helyre. Ha van a csobe menetes fogado, az stabilabb, de ha gorbul, azt szivas vissza rangatni.Foleg a gaz markolatnal xar ha szorul emiatt.
A regi motorokon leginkabb tomor vas volt..
Ha nehezet akarsz, akkor leveszed a gyarit, es csinalsz egy befeszulos rogzitest az ures csohoz.
Egyszeru, egy gumi hengert huz ossze a csavar, az pedig belefeszul a csobe. -
csongi
veterán
válasz
#48584626 #150723 üzenetére
Persze, meg lehet csinalni, csak szenvedesnek erzem. Fent van a sulypont, uzemanyag mennyisegtol es doboz vagy tartalmatol fuggoen valtozik. Annyit nem megyek, hogy ezt rutinbol kezeljem.
Korforgalom 2 fokozatig elmegy a dolog, alatta marad a kuplung.
Nincs hatul suly, hirtelen blokkol a hatso a kerek. Vekony a gumi, az sem 100% aszfaltra van.
Treningre szeretnek menni, de nem jutok el. Pedig nagyon kellene, ebben biztos vagyok.
Evente 1500-2000 km nagyon keves.
A pega olyan mint egy bicikli. Feleslegesnek erzem a hatso fekes rasegitest, pici korbe megfordul kormany elforditassal. Ezt imadom benne.
Gazreakci meg eleg intenziv, 1-2mm elforgatashoz meg kellene nagyobb rutin, de kevesbe ugrik mint a V2 NT650. Ezt annyira nem szeretem. Az attetelt is valtoztattam, sokkal kezesebb, de igy is eleg nyers nekem.
A kovetkezo meg kisebb sor 2 lesz.macilaci78
Feldobja a fb a kanyarfotos stelvio videoit.Amit le is tiltok. Irital a csavo, sajnalom.
Nem az hatarozza meg az embert,hogy hogyan tud motorozni.
Ezert nem szeretek motoros hitgyulekezetre jarni, mindenki motoros testver, izzadsag szagu gyulekezes, mikozbe meg, nezd mar milyen bena, vagy mi van rajta, milyen motorral van...stb.
De az integetes az aztan az osszetartozas merhetetlen jele.A motort tolo szerencsetlen mellett meg siman elmennek.
Ha labbal hajtos, mert neki ugy a biztonsagos, ugy csinalja. Regen ez nem volt fontos. Miota kepzesek vannak, azota mar ez is megjegyzesre kerul.
Fejlodik a technika a sportbol a tudas egy resze lekerul a kozutra, ezek jok. De no a szakadek az emebrek kozott. Es ez nem jo.
Nagyon sok motorost latok puha gumival kozlekedni. Konkretan majre csik mentes, annyira lapos. Ha neki ugy jo, ugy hasznalja. Kivagyok en, hogy megiteljem? -
Rison77
senior tag
Sziasztok,
Kormányvégsúlyokban van valakinek tapasztalata? Sajnos kormányrudat kellett cserélnem, sikerült álló helyzetben felborítani a motort
. Gombák voltak rajta így tették a dolgukat,viszont nagy meglepetésemre a kormányrúd kb kuka.. full alu az egész kb, úgy behajlott a tank felé mint a huzat. Persze gyári kormány a csillagos ég, így maradtam egy acél lucas kormányrúdnál ami kicsit szélesebb mint a gyári, kényelmesebb is fogni. Viszont a gyári kormány végre menetes volt amibe belement a gyári súly ami egyenként 250gr-os
Nézegettem most ilyen súlyokat, de a max amit találtam 83gr volt, nyilván gondolom csak a gyárihoz kellett annyi. Van valami kalkuláció erre, vagy ez így full lutri milyen nehéz kell? Mentem most így súlyok nélkül vele egy 60-70 km-t, nyilván az új kormányfogást szokni kell, de ezen kívül nem tapasztaltam se szitálást, se kormányrázást.
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz
bacus #150717 üzenetére
A kuplungot én is használtam, annyi kis lendület még elég volt a talpon maradásra, amikor még nem fulladt le. Csak akkor fulladtam le, amikor sebességben felejtettem, mikor felengedtem a kuplungot. Arra mondjuk odafigyeltem, hogy ha indulni nem akarok, akkor féket biztosan tartsam, amikor felengedem a kuplungot.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
bardi #150715 üzenetére
Jogsi után sikerült csak nekem is Safety tréningen.
Amúgy de, igénybe veszi a hátsó féket, hajtást, nem is szeretik az oktatók a frissített rutin feladatsorokat.
Olyan ez, mint a kézifékes indulás, a rutinpályán tanították meg. Apám ugyanis azt várta el, hogy kuplung+gázzal tartsam meg az autót emelkedőn, még a platós Wartburggal... -
xmad
őstag
nem tudom ki milyen motoron tanul, de ahol én voltam ott volt egy új MT03 és egy új MT07
mindegyikkel könnyű volt
-
bacus
őstag
Az, hogy így kell, az erős túlzás, kurvára motorfüggő. Az én motorom néha képes ledadogni, amikor felmelegszik és bekapcsolnak a ventilátorok, ha akkor nem kuplungolsz bele és nem kap egy rendes gázfröccsöt, akkor az leáll.
Voltam tréningen, miután a motorom ventilátorai ki be kapcsolgattak ott nekem állandóan figyelni kellett és kuplungolni. Tudom, fos bmw..., de ez van, engem nem zavar, lévén keveset tréningezek, még kevesebbet körözök bója körül, illetve a legfontosabb, hogy számítok rá, hogy ilyen előfordulhat.
Egyébként azt biztos tudjátok, hogy ez aztán gyilkolja a hátsó fékbetétet, a motoros oktatók motorjai jó ha 5e km-t bír egy hátsó betét, nálam ez abszolút út függő, normál közlekedésnél egyáltalán nem használom külön a hátsó féket, amúgy is fékez vmennyit a kombinált fék, annál nem kell több, 20e km-t ment el a legutóbb hátsó betét, és csak azért cseréltettem, mert még 10e nem ment volna el a következő betervezett szervizig.
-
atomanti19
aktív tag
válasz
Zsírkrétamen #150701 üzenetére
Ajánlom a GoMoto mount ot. Szerintem köröket ver a chin-re. Ha nincs meg a sisakod nekik, azonnal megtervezik, harmadik nap nálad. 2 éve még egy garázsból tolta a srác, hollandiában és instán lehettett rendelni. Nagyon jó a support is.
-
bardi
senior tag
válasz
macilaci78 #150710 üzenetére
Én ezt a technikát sose használtam, az 500-as kéthengeresen meg a 600-as sornégyen is alapjáraton mentem végig a rutinpályán. Nem gyalázza ez le nagyon a hátsó betéteket? Biztos így kell, meg sokszor hallottam, olvastam már, de nekem nagyon idegen a dolog. Párszor próbáltam kanyarban, de ott már semmi előnyét nem éreztem.
-
macilaci78
nagyúr
Én a vészfékhez sem használtam az első két alakommal, de megállt a vonalon belül.
Csak fura volt, hogy az ABS-es motor hátsó kereke csúszik. Az oktató nem hitte el, kértem, hogy ne csak szemből nézze... A sokadik órán került csak elő ez a feladat, egészen addig azon voltam a többi pályán, hogy az első féket véletlenül se, mire meg használni kellett volna, nem gondoltam rá.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
pietrrr #150709 üzenetére
Ugyanott csináltam én is. A kreszt szándékosan húztam el, pontosabban inkább csak hagytam megtörténni. Azt tudtam, hogy őszi beíratkozással abban az évben már nem lesz jogsim. Mindegy volt, hogy a kreszvizsga előtt, vagy után telik el sok idő a rutinig. Viszont én még a "régi áron" szerződtem le.
Tavasszal meg kb az elsők között voltam, akik tanulómotorra ültek. A hideg ellen fel tudtam öltözni, hiszen az 50-essel jártam munkába is, kabát meg karácsonyra jött meg, kesztyűt tavasszal vettem.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
-secret- #150697 üzenetére
Az első fékhez hozzá se nyúltam a 3-as pálya vészfékezéséig. A bóják környékén mindig alacsony sebességgel haladsz, ha az első fékbe belenyúlsz, egyrészt nagyon lelassulsz és már egy pici dőlés is sok lesz, másrészt összeesik a motor eleje és sokkal nehezebb lesz irányítani.
Hátsó fék, stabil gáz, ahogy mondani szokták. Autósként nagyon fura, életszerűtlen, hogy kiengedett kuplunggal, folyamatos kis gázon fékezgetve menj, ellent mond annak, amit megszoktál 4 keréken. Én is ezzel küzdöttem, küzdök, de akkor is így kell.
A másik előnye a folyamatos gáznak, hogy fordulaton a motor giroszkópként stabilizálja a gépet. Nem kell nagy gáz, épp csak alapjárat fölött picivel.Alapjáraton is elketyeg, de ott nincs játék a fékben és nincs sebesség sem a döntéshez. Kormányból kell megoldani, mint a biciklin és sebesség nélkül imbolyogni fogsz rajta.
Ami még sokat segít, ha megtanulod, hova kell hordoznod a tekinteted, illetve a bóják körüli körözésnél mikor lépsz az ívbe és mikor nézel középre*. Középre nem jó nézni, mert szűkíted az ívet és csigavonalat rajzolsz. Én a bója mellé néztem kb fél méterrel, illetve próbáltam olyan széles íven menni, hogy az első kerék épp csak ne menjen rá a bója talpára. Így a kijárat előtt tudtam szűkíteni a belső íven, a 2-es pályán jól jött.
A csoportomban volt egy srác, párszor nyaralás alkalmával bérelt robogót külföldön, ennyi volt a motoros tapasztalata. Félt dönteni, kb nem is döntötte. Egy órán 2-3 alkalommal is elfektette a gépet, pedig bója nélkül csak a csatornafedelek körül írtuk a 8-asokat. Az oktató nem találta meg vele a szót, vagy nem tudom. Mondtam neki, hogy nem dönti, olyan mereven, függőlegesen tartja a motort, mint ahogy nagypapa a biciklit. Megértette, utána nem dőlt el, csak a már a pályán, ott is egyszer. Megijedt, hogy nem tartja az ívet, a bedőlt motoron húzott egy első féket, megállt, letalpalt, de megtartani már nem tudta.
-
pietrrr
aktív tag
válasz
Cleinor #150675 üzenetére
+#150676 Sys85 és #150678 macilaci78
Nálam ez két - két és fél éve így nézett ki:
2022.01.27. - Jelentkezés, e-Titán regisztráció
2022.02.06. - Elvégzett elmélet (Kresz)
2022.02.26. - Kresz vizsga
2022.04.06. - Rutin vizsga
2022.05.11. - Forgalmi vizsga
Szóval lehet ezzel haladni, csak nem árt hozzá, ha rugalmassá tudja tenni az ember a munkaidejét. Meg nálam az oktató is rugalmas volt, mert bár elvileg ilyet nem lehet, én 2x2 órákat nyomtam le napközben, így fél nap szabikkal tudtam operálni a munkahelyemen.
Egyébként ez a Villám jogsi volt a budaörsi virágpiacnál (akiket jó szívvel ajánlok). -
HoaryFox
őstag
válasz
Zsírkrétamen #150704 üzenetére
hjc.hu, hivatalos forgalmazó (Kretzler Hungária)
Legutóbb plexit rendeltem tőlük. -
-
HoaryFox
őstag
válasz
Zsírkrétamen #150701 üzenetére
Annó én rendeltem a HJC sisakomhoz, de az itthonról jött.
-
HoaryFox
őstag
válasz
-secret- #150699 üzenetére
Könnyebb nem lesz, hisz' "csak" 170-180 kg körüliek ezek a mocik, de idővel hozzászoksz a súlyhoz, én már egy 240 kg-os motort szoktam tologatni, sőt, egyszer fel kellett állítanom egyedül az oldaláról.
És hát van a "nehézsúly" kategória(crusierek, chopperek, nagy túramotorok főként)
-
Chin mountot rendelt már valaki?
Elég hülye formája van a sisakomnak, nincs rá 3d modell, így osztottam-szoroztam, de megrendeltem végül.
Namármost, erre a 12 ezer forintos műanyag darabra a posta ráb@szott egy 5 ezer forintos vámot....ez másnál is így van? Azért 20 rugót rohadtul nem ér már meg az a kis műanyag darab, akkor megoldom inkább máshogy.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Nintendo Switch 2
- Hitelkártyák használata, hitelkártya visszatérítés
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- EAFC 25
- Otthoni időjárás-állomás
- TCL LCD és LED TV-k
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- További aktív témák...
- MacBook felvásárlás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE B550M R5 5600 32GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 SUPER 8GB ZALMAN I3 NEO Enermax 650W
- Acer TravelMate P214 i3-1115G4 8GB 256GB 14" FHD 1év garancia
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 14 M4 Pro 24GB RAM 512GB SSD macbook garanciával hibátlan működéssel
- LG 27GR83Q-B - 27" IPS / QHD 2K / 240Hz & 1ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync / DisplayHDR 400
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest