Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Freiherr
őstag
-
HoTaZo
addikt
válasz
kenny123
#23421
üzenetére
Ahogy a többiek írták: búcsúzz el tőlük. Ma még csak ezt kell megtenned, holnapután meg már jóval rizikósabb dolgot.
Javaslat: már első beszélgetéskor tedd le az alapokat, nincs "fekete kártyázás, OUT, idegen kártya. Ha így is akar alkalmazni az előtte megszellőztetett feltételekkel, akkor lehet tenni egy próbát. ha már vakarja a fejét, akkor feleslegesen vesztegetnétek egymás idejét. -
Tüzi
veterán
válasz
kenny123
#23421
üzenetére
Voltam mar harom cegnel, vagyis negynel, mindenhol igertek gazolajas penzt.
A dolog meg is rekedt az igeretek szintjen, annyi, hogy a kis cegeknel legalabb nem vontak le, mig a wszl-nel siman megprobaltak atb.szni havi 40-70ezerrel.
Egyszer sem sikerult nekik, mert minden menet elejen nullaztam a fogyasztasmerot, fenykeppel km dokumentacio, zaraskor detto, aztan amikor jott a probalkozas, akkor kuldtem nekik ketszaz fenykepet.
”jajj, ne haragudj, tevedes”
..I..
..I..
Most a volannal is ment az igergetes, de elengedtem a fulem mellett.
Egyszer volt Budan kutyavasar.Amugy mult heten megkaptam a tankolokartyamat.
Azon filozok, hogy ez allami ceg ugye.
Szoval ha eltunik neha gazolaj, akkor az igazabol csak adovisszaterites/afa visszaigenyles, nem?
-
Zolás
addikt
-
Di Natale
senior tag
válasz
kenny123
#23421
üzenetére
Ha lehet, akkor alapból kerülöm a kis cégeket. Pontosan ezért. Ha állásinterjún már megkérnek, hogy használjak két kártyát vagy OUT-ban menjek egy rövid kört, akkor már felállnék és elbúcsúznék. Ha próbaidőn derülne ki a dolog, akkor lelépnék. Bűncselekmény és egyes országokban börtön jár érte.
-
kenny123
addikt
válasz
kenny123
#22904
üzenetére
Üdv, sziasztok!
Picit el vagyok maradva, nem is nagyon követtem a topikot, de jönnék egy kis élménybeszámolóval a Szlovák cégtől, aztán tanács / kérdéssel a Nagyközönséghez, még mielőtt lejár a próbaidő.
Szóval, eddig lement 2,5 hónap. Kocsival nincs gond, a munka része sem annyira gáz; van fuvar bőven, havi 10-11ezer km futás alaphangon, nem sok fennakadás van, szerencsére vannak jó hosszú fuvarok is. Eddig főként HU, SK, AT, DE, HR, SLO, CZ, illetve volt 1-2 RO, illetve PL (külön köszi #22913otto14 -nek, Román leírás azért segített, így hogy először mentem
).
Amennyire én látom, főként autó gyárakba hordjuk a cuccot, építkezésekre idomokat, néha minimális gyűjtőzés, teljesen sztenderd cuccok.Viszont, ami már rohadt gáz; Párhetente fekete kártyázás, "munkaidő optimalizálás" címszóval, szigorúan Szlovákián belül, "mert ott nincs ellenőrzés, ha van is, csak a cég kap párszáz eurót, nem kell beszarni". Ez nekem rohadtul nem fekszik, bármikor történhet akármi, onnantól meg konkrétan bűncselekmény.
Ehhez egy nem túl régi példa: Kedd délután megállok x helyen, nekiállok a napi pihenőnek. Pihenő után cseréljek kártyát, indulás reggel 6, csináljak egy "rövid" kört (40-60km), aztán álljak vissza le ha végeztem, kb. 10 körül. 12:30, rakjam vissza a sajátot, aztán go, nagy fuvar, és hajtsam ki az onnan számított 10 órás vezetést / 15 órás munkaidőt, hogy odaérjek, ahova kell, amikor kell, és hogy érjek haza a hétvégére.
Holott, nekem személy szerint beleférne, ha éppen nem érek haza hétvégén, alkalom adtán ha lenne rá lehetőség, szivesen nyomnék 2 hetet is, anélkül hogy közben konkrét bűncselekményt követek el.Kis cég, 4 autó van, hárman vagyunk kollégák. Kártyázás náluk is sztenderd elmondásuk alapján, egyik tizenx éve, másik 1-2 éve van itt. Ők meg vannak elégedve mindennel, normális a főnök, néha hétvégén "opció" elvállalni egy hosszabb fuvart, ha nem érnének haza esetleg, vagy dolguk van, akkor nem "kell" elvállalni.
Másik, szintúgy picit gázabb dolog; Napidíj 90ercsi / nap, a "majd megbeszéljük" bejárási támogatás / üzemanyag térítésből egyelőre nem nagyon láttam még semmit. Heti 300km a be -és hazajárásom, majd' 2 tank benya, pályamatricát nem számolva.
Első fizetés utalási közlemény levezetve, x munkanap, x fizetés, majd második hónapban ez már nincs, és saját matek alapján kevesebbet is küldtek 60 ercsivel, különösebb magyarázat nélkül.
Cserébe mondjuk, volt eddig egy gyorshajtás, amibe beleszaladtam, valahol osztrákban, 45euró talán. Erről küldi az adatokat / elmondja telefonban, de hozzá teszi, hogy nem kell vele foglalkozni, ő fizeti, rendezi, csak szól, hogy figyeljek oda legközelebb. Hogy ő ezeket nem szokta levonni / kifizettetni, többiekkel sem, mert előfordul, ezzel jár a munka. Viszont, előttem itt dolgozó kollégával is ezt csinálták, aztán amikor idő előtt felmondott (~1 év után), az utolsó fizetésből az egész éves gyűjtött büntiket (~7-800euro) egyben levonták, mert "hosszabb távra terveztek" vele, és "kicseszett velük, hogy felmondott".Szóval ja, itt vagyok most, még kb. 2 hét próbaidő, nem tudom mi legyen. Munka amúgy jó, kocsival sincs baj (ami amúgy felüdülés az előző hely után), viszont ezeket rohadtul beárnyékolja a kártyázás, meg a mutyizás kezdete, mert rohadtul nem erről volt szó.
Ti, akik benne vagytok, vagy mostanában helyezkedtetek, mit láttok, milyen most a munkapiac, csak C-vel? CE készül, lassan haladok vele, de talán fél éven belül végére érek. Mennyire reális ilyen havi futáshoz a 90euró napidíj? Facebookon, itt-ott csoportokban 120-140eurót írnak, ez mese, vagy lehet kapni ennyit?
Ha meg tudom beszélni főnivel, hogy nekem a fekete kártya nem fekszik, és nem lesz "elvárás", mennyit merjek kérni fizetés gyanánt, figyelembe véve a havi ~1200km / 16-20 óra munkába járást?
Ha meg nem lesz partner, akkor zsá megint munkakeresés, alig várom.
Szóval, elnézést mindenkitől a kisregényért, csak most így próbaidő vége előtt ki kellett írni magamból, bízván Bennetek, hogy segítetek jobban látni a dolgokat, esetleg bármiféle tanáccsal ellátni.
Köszönöm szépen skacok, ha elolvastátok, további szép napot, kellemes hétvégét mindenkinek.
-
Kernewor
lelkes újonc
válasz
Egyiksejo777
#23417
üzenetére
Én megvettem a Sygic speed cameras add-ont, így látom a telepített trafikat, de igazából mindegy, mert betartom a korlátozásokat -úgy, ahogy
(50, országúton 83, autópálya 90) Eddig egyszer kaptam bírságot, Szolnok mellett bemértek 88-cal, 70 helyett, pedig azt hittem, 90-ig nem mér, de ezek szerint tudja külön mérni a szgk-t és a teherautót. Pech. Azóta főúton tempomat 83 és nincs bünti. A Waze-t csak akkor használom, ha már majdnem a célnál vagyok, mert bevisz tiltásba, az meg nem jó. -
Kernewor
lelkes újonc
válasz
Egyiksejo777
#23412
üzenetére
Ugyanezeket használom, Sygic, amíg a "célpont" közelébe érek, majd benyomom a Waze-t, ami odavisz a kapuig. Mondjuk én csak belföldes vagyok, és kb. a címek 75%-át már ismerem, mert jobbára ugyanoda járok.
Egyébként tudnátok olyan bluetooth fülest ajánlani, ami jó hangos? A mostani zajos környezetben elvérzik. Egy olcsó kínai amúgy, de vettem már NewBee-t is, ami még ennél is rosszabb volt. Plantronics és tsai nem játszik, max 10e HUF-ot érne meg egy ilyen szerkezet. Köszi
-
HoTaZo
addikt
válasz
lazoltan
#23414
üzenetére
Mindig is iGo-t használtam. Nekem már a Nextgen változatok sem jöttek be annyira.
Mindenképpen dedikált készülékre teszem le a voksom. Próbáltam telefonon, tableten futtatni Nextgen Avic-ot, de mindig akadt valami gond.
Olyan készüléken legyen a fő navi, aminek csak GPS jel és áram kelljen. Kiegészítésként Google térkép telón, s nem igazán lehet baj, ha ésszel használjuk és közlekedünk.
A térképeket frissítem, amint van új. -
lazoltan
csendes tag
válasz
HoTaZo
#23411
üzenetére
én nagyon szeretem az igo-t, ráállt teljesen a szemem, látom előre, mikor akarna bevinni a málnásba (mint ahogy kezdőként jártam az egri borvidéken
) és a rémálom párizsi körgyűrű sávrengetegében is jól mutatja, merre kell menni, de talán 4-5 éve frissitettem, azóta meg tudom, hol volt útépítés. Van benne millió elmentett parkoló, ipari park, cég az elmúlt 13 évből. Nekem egyébként mindig megy, ezért nem is szeretném a telefont használni gps-nek, sem tabletet, szerintem jobb ha egy céleszköz megy folyton.
Volt Garmin órám, meg műholdas uzenetküldőm, nagyon jó termékeik vannak bár az órát azóta lecseréltem mert nem tudtam vele megbarátkozni, és van kamionos navijuk már 150-ert is, bár remélem még kihúzza a WayteQ ezt az 1 évet. -
Di Natale
senior tag
Egy hét használat után annyit tudok mondani, hogy pályazár esetén nagyobb bátorsággal használom az országutakat. Nem hülyül meg a belvárosokban (A német felrakót és a magyar lerakót szépen kezelte a navi.)
Figyeli a vezetési és pihenőidőket. Rengeteg parkolót ismer.#Egyiksejo: egy hónapja tönkrement az előző gps. Addig a táblák után mentem és a háttérben ment a Google maps. A titok annyi, hogy az utolsó pillanatig egy illetve két számjegyű úton kell maradni. Nagy baj nem lehet.
-
Di Natale
senior tag
válasz
lazoltan
#23409
üzenetére
Igen. A funkció neve: A legnépszerűbb kamionos útvonalak jelölése
Olyan szép magyarosan hangzik.80 oldal a használati útmutató, de igazából használat közben tanulod meg.
Egyetlen problémám van vele, ami minden gps gyerekbetegsége és valamiért nem akarják kinőni. Mégpedig képes a pályáról levinni, hogy 20 km-el rövidebb legyen az útvonal.
-
Di Natale
senior tag
Egy hete nyúzok egy Garmin lgv820-at. Olyan mintha szintet léptem volna. Nem hittem volna, hogy egy gps tud ilyen 'okos' lenni.
-
HoTaZo
addikt
Sziasztok!
Van egy nemrég, használtan vásárolt 18t-ás MAN TG(M azt hiszem) a cégünknél. Volt rá sofőr, de elmentek. Engem nyüstöl a főnök, hogy nem tudok-e valakit.
Ha valakit érdekel, szívesen adok pár infót (amit tudok), kontaktot, privátban.
Szlovén és horvát, esetenként szlovák fuvarok vannak, hétvége otthon. Pest környéki indulás, de ha van lakóhelyhez közeli, megbízható parkolás, annak csak örülni fog a főnök. -
-
Sziasztok!
Logisztikai/Árufuvarozási vizsgával fuvarszervező - mi a bére mostanság egy ilyen embernek? -
Tüzi
veterán
válasz
Egyiksejo777
#23398
üzenetére
Alufelnit?! Aztaqrva
-
Egyiksejo777
lelkes újonc
Laza gumicsere, csak közben elolvadt a közepe.

Kerékagy elolvasztotta.
-
HoTaZo
addikt
válasz
lazoltan
#23387
üzenetére
Egyszer, egy ilyen, számítógép teszt kitöltős helyen kellett nekem is rakodnom.
Azt vettem észre, hogy ha a következő kérdés gombra jobb egér gomb>megnyitás új lapon-t nyomtam, akkor ott tudtam tévedni, majd amikor már megvolt a jó válasz, akkor az eredeti oldalon be tudtam jelölni azt és haladni tovább. Valami olyan hely volt, ahol a francia sem volt a választható nyelvek közt. Német, angol, s talán holland volt az alap. Nem is értettem, hogy mire jó így szivatni az embereket. -
lazoltan
csendes tag
válasz
Qtya123
#23394
üzenetére
De az, de számtalan cég aígy jár el, szerintem részben azért, mert az idősebb sofőrök a 30 evvel ezelőtti világban akarnak élni, de ugye az a világ már csak az ő emlékezetünkben létezik, nálunk pedig elég sok idősebb sofőr van.
De nekem így, ezekkel a munkákkal megfelel. Ha várni kell, kapunk allasdijat, kompra, hétvégére szintén jár pénz.
Vannak 2000km körüli munkák. Van aki ezt 4 műszakban csinálja meg, mert pihenget meg kényelmes, nekem meg 10-bol 9-szer sikerül 3-ban. Sokan úgy variálnak, hogy külföldön érje őket a hétvége, mert akkor megkapják a hétvégi pénzt.
Amíg az a jobbágy gondolkodás uralkodik a sofőrök között, hogy dögöljön meg a vállalkozó, fizessen, meg azzal foglalkoznak, hogy hova megy nyaralni a "gazda", meg szopkodjak az üzemanyagot petpalackba, addig sem normális ország nem épül, sem normális munkáltatók nem igazán lesznek tömegével) -
Tüzi
veterán
válasz
Di Natale
#23389
üzenetére
Orankent szaz euroert setalgatok is. Pont a minap neztem allashirdetest.
Napi 1200 dollar, heti 8400 dollar, konditerem, moziszoba, fullos kaja ingyen, tengerre nezo sajat szoba furdovel, stb.
Siman mennek ha 20-25 lennek.
Igaz offfshore furotorony, de leszarnam
De ennel is jobb setalgatni orankent 100 euroert.Mas:
ezt most talaltam.
https://mobile.facebook.com/watch/?v=688200464335906
rothado nyugat… -
lazoltan
csendes tag
válasz
Qtya123
#23391
üzenetére
En cnc-vel kezdtem 18 eve. 2 gepet kellett kezelni, egyiken muazakonkent 1 db jott le, masikon 16. Kiszamoltam, mindennel egyutt netto 1,5 óra munka volt, meresekkel, mindennel egyutt, a normat nem lehetett felemelni a 40 eve ott dolgozó, szocializmusban nevelkedett munkatarsak miatt. Nekem ez ugyanaz, mint a rampan várakozni a semmire. Van csomo hobbim, rovid az eletem ahhoz, hogy órákat uldogeljek feleslegesen, mert mondjuk tudnek olvasni, de ha nekem nem olvasni van kedvem, hanem sportolni vagy jatszani a gyerekkel azt nem tudok a holtidoben.
Sokan orulnek, ha munkaidoben nem kell csinalni semmit, en meg inkább olyan vagyok, hogy mondjak meg, mi a feladat, aztan ha vegeztem hadd csinaljam amit akarok. Reszben a kamionozas emiatt tetszett korabban, nem figyel a hátam mogott senki, hogy mit csinalok, amig kifogastalan a munkam (Nálunk meg km dij van, most pedzegetik, hogy bevezetnek a napidijat. Az en munkatempommal 10-15%-kal kevesebbet keresnék, plusz lenne valaki aki figyeli, hogy miert allok meg goriziaban a fizetosben du. 5-kor, amikor meg van 2 ora vezetesi idom.)
Ahhoz, hogy fejben idáig eljussak kellett idő, de úgy érzem, meghaladtam saját magam. Utolso 2 vizsgam lesz jovo heten, utana johet a kepesito jovo ev elso feleben aztan meglatjuk, mit hoz a jovo. Most ugy nez ki, tudok szamomra idealis munkakorulmenyeket teremteni, de nagy kihivas a karriervaltas.
-
Qtya123
őstag
válasz
lazoltan
#23387
üzenetére
Én megőrülök attól, ha nem tudok haladni és csak megy az idő a semmire
Szerintem ez részben a munka típusától függő is. Az egy két műszakos áttárolás volt. 6-14 és a váltás 14-22-ig. Teljesen mindegy volt, hogy a következő áttárat fél órával a rámpára állásodtól kérték a raktártól, vagy 3 órával, mivel ugye fix időben dolgoztál. Így mindegy volt, ha várakoztál, nem kellett stresszelni, hogy beleférsz-e a munkaidődbe/vezetési idődbe, vagy hogy nem érsz haza. Így azért egyáltalán nem jött a stressz, hogy megy az idő a semmire. A személyzet meg nem a befásult, minek vagy itt fejű népség volt, hanem jó fejek, vidámak. Úgy meg nyilván szívesen beszélget az ember, főleg ha van közös téma is.
Na mikor az volt a rendszeres, hogy Debrecenből visszafelé Jászárokszállásra be kellett mennem és már eleve mikor odaértem, addigra a fél munkaidőm elfogyott, ott meg az volt a módi, hogy bementél, 1 óra volt mire felfogták, hogy mit is kellene erre a kamionra rakni, majd újabb 3-4 óra, mire összekészítették, na ott nyilván rossz volt, hogy megy az idő a semmire...
-
lazoltan
csendes tag
Sokat segít ha egy európai nyelvet beszel az ember a magyaron kívül. A kollegakon az fog ki, hogy nem lehet telefonnal még fordítózni sem, önerőböl kellene megválaszolni a kerdeseket, pl: mi a teendo ha megszolal a szirena?
1. Beulsz a kamionba es elhajtasz
2. Koveted a staff utasitasait
3. Beulsz a kamionba es varsz.
kb ez a szinvonal.
Kifele jovet eltevedtem az üszkös gyartelepen, de hamar meglett a kijarat, az ilyesmi helyekben egy jo van, amikor vegeztem es kijutok vegre
-
Tüzi
veterán
válasz
lazoltan
#23387
üzenetére
Raneztem erre a finomitora most.
jok a velemenyek, masszivan hozza a 2-est
Vicces lesz ha a fuvarozok elkezdik verni majd az asztalt az orankent szaz euronyi varakozasi dijakert. Ha oda jarnek, en semmit nem csinalnek, cdak turlemesen varnek, es minden kezdodo oranak nagyon orulnek, mert csorog a szazas a zsebemben
-
lazoltan
csendes tag
A heten lehetőségem nyílt rakodni a livornoi olajfinomítóban. A megbízó előre szólt, hiába érek oda du. 2-re, elég nehéz bejutni a teszt miatt és nem biztos, hogy megraknak.
Már 1-re ott voltam mert előbb érkezett a komp, addigra már volt ott egy kolléga aki fél 8 óta próbálkozott. Meg kellett nézni egy 6 perces videót és kitölteni végül egy tesztet, 10-ből 8 helyes válasz kell, ha megvan, még jelentkezni kell 3 különböző helyen. Nem lehet telefont használni és nincs magyar nyelv, de amúgy tök logikus a teszt ha érted, mi van odairva. Én 3/4 5-re végeztem a rakodással, papírra kellett várni még, kolléga akkor jutott be valahogy, neki megvolt a 9-es pihenője míg próbálkozott, illetve beszéltem egy románnal akinek elsőre 5 óra volt bejutni, de közben is érkeztek akik semmilyen módon nem tudtak kommunikálni a secusokkal.
Én meg örültem, hogy ilyen jó időben végeztem, és tegnap este már itthon lehettem.Qtya123: ebből látszik, hogy mindent meg lehet unni és mindenkinek más a preferenciája. Én megőrülök attól, ha nem tudok haladni és csak megy az idő a semmire, nincs kedvem a targoncasokkal sem a raktárosokkal csevereszni, de el tudom képzelni, hogy valakinek pedig ez hiányzik a stresszes irodai két után.
A heten kompoztam 2x5 órát, de mostanában tanulással elvertem az időt, amúgy már azt is végtelenül unom (legalább a kaja rohadt jó a kompon és mégsem a cseh pályán kell kinlódni
) -
Tüzi
veterán
-
Qtya123
őstag
Ma felhívtam. Már be van telve.

Nem is csoda, oké 12 óra, de korrekt pénz. Azért ha belegondolunk mondjuk egy wszl esetében is naponta 10-12 óra vagy több megvan az élelmiszer kiszállítással, és ott 27e körüli napidíj. Itt meg olyan 35 körül jön ki és nem rakodsz. Csináltam ilyet a beugrósban, mikor a fő sofőr flexel belevágott a kezébe. Harbor park-Százhalombatta áttárolás. Szanatórium volt a köbön, kb nyugdíjas meló. Imádtam menni. Zéró rakodás, van hogy 2 órát is álltál mert épp nem kértek áttárra semmit. Beszélgetés a rakisokkal, őrökkel. Nyugalom szigete. Senki nem csesztet, senki nem kapkod, várni a rámpára nem kell, ahogy mentem már szedtek le. -
l4cz
csendes tag
válasz
Qtya123
#23366
üzenetére
Állandó Vecsés -Maglód raktári áttároláshoz keresünk gépkocsivezető kollégákat.
A munkabér nettó 780.000 Ft napi bejárós munkarendben.
A kollégák reggel 8 és este 8 óra között dolgoznak, a rakodásban nem vesznek részt.
Kérem csak telefonon jelentkezzetek:
Szendrei Csaba 06 30 8 444 000. KPS tapasztalatom nincs velük csak most jött szembe. -
blt-blog
kezdő
-
Tüzi
veterán
válasz
Qtya123
#23377
üzenetére
Faluban mar 70-el mentem mert tolt a barom, mondom annyi csak eleg.
Nem volt az, nekiallt elozni padlo 90-el (mondom, lakott terulet, jarda, zebra, stb).
Szembol jott egy masik, saccra mondva az sem 50-el, hanem inkabb 70-80, gyorsan fogyott a tav, erosen kellett fekeznem, es igy is majdnem lekapta a kamerat az autorol a potjaval.
Ez nem egyszer, hanem kovetkezo faluban ugyanez.
Egyik kanyarban elmentem egy baleset mellett, mar nem voltak ott az autok, de egy lampa az uj volvobol ott fekudt a fuben.
azota banom, hogy nem alltam meg felvenni.
Elmebeteg modon kozlekednek.
Az utak meg kritikan aluliak (ami nem autopalya)9kor atertem a gorog hataron.
15 ora alatt sikerult abszolvalni.
Megborult a vamos brigad, allitolag 15 vamost vittek el
Reggel mar nem fogadtak el a penzt
-
Qtya123
őstag
Igaz nem kamionnal, de autóval bóklásztam elég sokat Bulgáriában. Én sokkal rosszabb közlekedési kultúrára számítottam. Kb olyannak ítéltem meg, mint az itthoni, max kicsivel rosszabb. Sőt. Az autópályás közlekedés Bulgáriában még talán jobb is volt, mint az itthoni vagy a szerb.
Na Albánia és Montenegró, azok más szintek voltak. Ott tényleg ment mindenki amerre gondolta.
-
HoTaZo
addikt
Na, ezért nem akarok balkánt járni. Pedig az egyik vajdasági kollégám próbálja borzolni az idegeimet vele, hogy előbb- utóbb engem is fognak küldeni. Hát, az lesz az utolsó fuvarom vagy napom itt.
Egyik ismerősöm Románián és Bulgárián keresztül jár. Nem lett volna jobb arra? Tudom, hogy hosszabb, de talán nem olyan macerás, mint Szerbia felé.
-
blt-blog
kezdő
"Így külső szemlélőként esetleg tipp meglátás ötlet?"
Nem vagyok kamionos, semmi kozom a temahoz, csak szoktam olvasgatni mindenfelet, hogy a buborekomon kivulrol is legyen input. Ugyhogy normalis esetben nem irnek, mert mit ertek en barmihez, de ha mar kulso szemlelot kerdezel, akkor par dologrol van velemenyem. Ket gyereket nevelunk kulfoldon amugy es mindketten irodai meloval, szoval lenyegesen konnyitett terep ahhoz kepest, mintha vezetnenk egesz nap. Legalabbis mindketten ugy dolgozunk, hogy ha valami van (hivnak az ovibol, hogy kiutese lett, lazas, elesett, megkarmolta valaki, stb) akkor felreteszem a munkat, felallok es megyek. Azonnal. Na szerintem ezt kamionban nem fogod megcsinalni. A fonokomnek csak kuldok egy sms-t, vagy rairok a ceges chaten, hogy csaladi veszhelyzet van. Nem is kerdez semmit, nala is a csalad az elso, menjek, intezzem, ha vege van akkor szoljak.
Szoval ilyen korulmenyek kozott is neha tud kihivas lenni csaladtol tavol a gyerekneveles, hogy lenyegeben magunkra meg a babysitterre vagyunk utalva. Az elmult negy evben egyszer volt olyan, hogy gaz volt, surgosen kellett volna ket extra kez, de senkit nem tudtunk helyben megkerni. Irtam az sms-t anyukamnak: Van programod holnaptol a het vegeig? Nincs? Akkor a reggeli gepre foglaltam neked helyet, gyere ki, nagyon kell segitseg. Felult a gepre es jott. De mivel idos mar, egyre kevesbe hasznos sajnos az unokakkal valo segitsegben.
Ceges vacsorak, rendezvenyek, uzleti utak, karacsonyi rendezvenyek mind-mind nagy elokeszitest igenyel meg ilyen rugalmas korulmenyek kozott is. Felesegem peldaul nemreg kapott munkahelyen a Jets NFL meccsre ket jegyet - eleg kuzdelmes volt a logisztika, hogy egy vasarnap delutani negy oras programra el tudjon menni, amig en otthon maradtam a gyerekekkel.
Kulfoldon csaladi segitseg nelkul gyereket nevelni eleg nagy kihivas ahhoz kepest, mintha a szomszed utcaban lakik a nagymama vagy egy sogor. Ha ezt meg kombinalom azzal, hogy (ahogy irtad) 50-50%, hogy aznap idoben hazaersz-e es tudsz a gyerekert menni iskolaba vagy akarhova: nos, szerintem ez elegge nehezitett terep.
Raadasul az olyan egyszeru feladatok, mint megadni ket szemelyt akik veszhelyzetben elmehetnek az oviba es felvehetik a gyerekeket. Ha nincs csaladi kapcsolat helyben akkor egy darabig vakarhatod a fejedet, hogy ki legyen az a ket ember, akik egyatalan elvallalnanak egy ekkora felelosseget, illetve akikben meg is bizol annyira, hogy a gyerekeidet rajuk biznad.
A kulfoldi koltozest en maximalisan tamogatom, mi is megleptuk, de ha a munkahelyeitek nem rugalmasak a csaladi kihivasok kezelesere, akkor szerintem nagyon bolcs dolog lenne olyan helyre koltozni, ahol szamithattok csaladi tamogatasra ilyen teren.
Bocs, hogy kivulallokent beleszoltam.
-
Tüzi
veterán
Meg lettem invitalva egy gorog kanyarra.
Mondom raerek, busz csak jovo heten kezdodik, miert ne.
Magyar-szerb hatar egy ora volt, szerb macedon talan fel ora, meg a macedon gorog hatar macedon reszen is atjottem 20 perc alatt, de most itt rohadok a gorog atkelo elott.
Olyan 3 oraja
Fantasztikus.
Remelem holnap talalok valami boltot, kellene oliva olaj/bogyo meg teszta, so, szappan, ilyesmi.
Hazafele tolok egy gyrost meg gorogsalit, aztan penteken remelem hazaerek.
Lehetne ezt csinalni amugy, de ez a hatarozos sz.pas ez teljesen kiszamithatatlanna teszi az egeszet.
Meg ez a tolakodas ami a hataron megy, ez agyrem.
Furaszik, tol, ha nem huzod felre neked jon a balkani barom, atmegy padkan, fuvon, barmin, hogy egy kamionnal elorebb legyen.
Ostoba buta gyokerek… -
HoTaZo
addikt
válasz
Egyiksejo777
#23369
üzenetére
Köszönöm szépen! Már küldöm is tovább az illetékeseknek, videót is.
-
HoTaZo
addikt
Kivettek a szlovén vámosok a horvát határon, ilyen papírt kértek tőlem. Eddig, azt sem tudtam, hogy van ilyen, sehol sem kérték. Azt mondták, hogy akkor kell, ha harmadik országból viszünk árut Szlovéniába. Ha M.o.-ról, akkor nem kell.
Ami érdekes még, hogy azt mondta a vámos, hogy itt még nincs vége az ügynek, majd értesítik még a céget, hogy miként döntött a főnökük, hogy kell-e fizetni valamit vagy sem.
-
Qtya123
őstag
válasz
HoTaZo
#23364
üzenetére
Na igen, csak azért át kell gondolnom alaposan, mert visszaút nem nagyon van ebbe a szakmába, ahol vagyok.
Közben elengedtem ezt a munkát, a 3-4 éjszaka zsinórban, folyamatos centizgetéses tolatással szerintem megenne engem, nem bírnám már annyira, főleg a 3. éjszakát és van hogy 4. is befigyel, az 5. éjszakát meg hagyjuk is. Úgy vagyok vele, hogy váltanék nagyon, igen. De nem akarok odarohanni az első adandó lehetőségre minden áron.Egyszer csak beakad majd nálam is valami műszakos kamionos dolog. Látod, van itt aki áttárolást csinál, emberi időbeosztásban, ami után marad még ideje az adott napon. Csak kevés az ilyen. Nyitott szemmel járok és napi szinten figyelem majd a lehetőségeket. Egyelőre ez a döntésem.
-
Tüzi
veterán
Tokeletes nincs, olyat ne keress.
Amit en mondani tudok ezzel kapcsolatban:
Tuzoltosagtol anno kollegam leszerelt, osszepakolta az asszonyt, harom gyereket (eegy ovis ket sulis) aztan irany osztrakok.
Azota is ott vannak, elvannak. Srac most eppen mixerezik.Masik kollegam wszl-t abbahagyta, asszony gyerek osszepakol, irany NDK, azota is ott vannak. Srac hutozik.
Ez csak az a ket pelda ahol vezetni mentek ki ismerosok.
A gyerekeknek segitenek beilleszkedni, ettol ne feljel…
Hajra

-
HoTaZo
addikt
Szia,
Sajnos a magyar valóság.
Ha jó a meló, akkor vagy az autóval vagy a kollégákkal vagy a szervezéssel van gond.
Család, főleg kis gyerekkel és a távolléti munka nem igazán tartható fenn sokáig.
Hacsak a párod nem viseli jól a hiányodat, de a gyerkőcnek hiányozni fogsz.
Nem irigyellek, mert amiket említettél az nekem cseberből-vederbe. Persze valahol mindig kompromisszumot kell hoznunk, de szvsz. nem a kicsi lássa kárát. Talán mind azért csináljuk ezt, mert szeretünk vezetni, a nagy utazások, szép tájak, érdekes helyekre való eljutás az mind bónusz, a jó (" ") fizu meg kompenzáció a családtól való távollét miatt. Sajnos a presztízsünk már elkopott, rakhatnak alánk jobbnál jobb vasat, ha a rakodások parkolók, szervezések stb. elrontják az összképet. Nincs jó meglátás, tipp, ötlet a te szitudra, mert nem a te cipődben járunk. Láttál, tapasztaltál már sokat, mindannyian más és más szemszögből tudnánk okosat mondani, de nem hiszem, hogy bármelyik is egy az egyben a leg neked valóbb megoldás lenne.
Sorry. -
Qtya123
őstag
válasz
Freiherr
#23356
üzenetére
Ezzel lennék otthon kiszámíthatóan és nem kamionozás ugyan, de részben köze van hozzá. Egy megnézést megért és egy átgondolást megér szerintem.
Valamiben kompromisszumot kell kötni, ami a szabadidő és a pénz, valamint otthonlét szempontjából ebben a szakmában nem egyszerű. Szóval azért mérlegelem ezt a lehetőséget is. Nem beszélve róla, hogy teli bejelentés, ami ugye szintén ritka. Gondolom amúgy én is, hogy nem
véletlenül van a bejelentés, ahogy az sem, hogy az év elején még bruttó 100-al kevesebb pénzért kerestek ugyanide embert egy archivált hirdetés szerint. Gondolom a pörgés próbálják ezzel kompenzálni. -
Qtya123
őstag
válasz
lazoltan
#23352
üzenetére
Volt/van nekem elég szellemi tevékenység. Nehezebben pihenem ki, mint a fizikai fáradtságot. Bár szerintem ebben is van mentális fáradtság, mert állandóan figyelni kell a centizgetésre.
Inkább az, hogy a 3 nap egymás utáni 12 óra éjszaka hogy menne. Főleg, hogy táppénz és szabik miatt össze tud szaladni 4 éjjel, sőt ritkán 5 is. Anno mikor 12 óráztam akkor 2 éjszaka volt egymás után és sok tennivaló nem volt benne. De azért a második már érezhetően nehezebben ment. -
fesii
aktív tag
Sziasztok!
Régen jártam már itt akkor is csak olvasni szoktam az eszmecseréteket,de szeretem több ember szemszögéből nézni a világot.
8 Évig autószállítoztam, de beleuntam illetve a két naponta itthon létből már egyre több lett a hetelés illetve az osztrák terítő. Így azt mondtam ha hetelek ráadásul a hanyatló nyugaton akkor csinálom osztrák rendszámmal.
Kimentem lidl-zni bécsbe ahol egyik héten 6 napot a másik héten 4 napot dolgoztam.
Azt megfogadtam,hogy csak akkor maradok ha jön a család is. Azonban pont ebben az időszakba történt minden az após meghalásától elkezdve az agya úr isten is, igy be is sokaltam meg nem is éreztem, hogy kitudnánk költözni,mert én nem tudok annyira németül, hogy a 11éves lányomnak majd tudjak segíteni..Magyarul magamon sem tudok segíteni pláne nem a lányomnak.
Nagyjából pont jókor jött egy felénk ritkaságszámba menő belföldi munka ahol 650-700e ft-ot fizetnek úgy hogy nagyjából 6-tól 3-ig kell dolgozni.
Elsőre jól hangzik, de azthiszem, hogy itt meg szembe jött a magyar valóság....
A munka amúgy jó lenne (cement szállitás) DE másfélmillió kilométer feletti MAN van amivel semmi bajom nem lenne ha nem csak akkor foglalkoznának vele ha már lerohadtam... Ameddig nem rohadunk le addig levan szarva, utánna meg megy a huu b...zmeg ami engem annyira nem érdekelne, de ilyen a tíz évem alatt nem volt hogy azon gondolkodok minden reggel , vajon visszaérek-e a telepre holott a legtávolabbi cél is csak 1 órára van a teleptől
Napidíj van. szabadságra kemény 10.000 forintot ad. Ilyen helyen talán sosem dolgoztam, hogy ha nem dolgozok ne is egyek....
13.havi miért is lenne...
Most tényleg itthon vagyok minden nap, de pénzt jövőképet nem látok.
A párom osztrákba szokott kimenni melózni, de nem fix. Van amikor dől a lé onnan van, hogy 2 hónapot nem kell menni... Nyaralási pénznek kis luxizásra tökéletes volt...
Röviden én azt látom, hogy az állandóan széthulló kamion miatt nincs meg a 6-700 fizetésem. 13.havi nincs, szabadság nincs, bejelentés nincs. De mivel én nem hozom haza azt az 1 millió környékét igy a párom eljár délutánonként gyrososhoz ahol kemény 1400ft-ért van
Igy én délelőtt azon izgulok nehogy széthulljon a kamion és hazaérjek a gyerekért az oviba, hogy a párom eltudjon menni siralmas pénzért rabszolgának egy pár órára.
Van itt esetleg olyan aki gyereket nevel?
Engem igazából már más nem érdekel csak, hogy a játszótéren fussak a gyerek után, meg hogy hónap végén ne kuporogjak...(leszarom milyen nyelvterütelen) Na ez valahogy nem tud egyensúlyba kerülni.
Így külső szemlélőként esetleg tipp meglátás ötlet?
Jelenlegi gondolataink:
1.Párom tesójai stuttgart környékén laknak. Oda kiköltözünk, párom "tud" németül én meg megerőszakolom magam... Ott lenne egy kis segítségünk, meg fizu is,de az én családom azért mégis 800km lenne. Meg a gyerekekkel beilleszkedése nem tom hogy lenne..
Visszamegyek nemzetközizni, de így ugyan ott lennék... gyerekkel nem lennék pénz meg csak egy kicsivel lenne több. Érdemi változás, sose lenne én meg nem a kamionba akarok meghalni 60+ évesen...
3.Eltudok menni fix munkára is de az 450-500. És elnem tudom képzelni abból hogy lehet megélni.
Bécsbe sem szerettem lenni és szerintem stuttgart környékét sem szeretném, de ha őszintén vagyok magammal akkor csak ott látom magam előtt a napi hazajárós munkát és a "tisztességes" bért.
Érdekelne, hogy ti hogy látjátok ezt a szitut. A pénz -család- szabadidő egyenlően fontos, és nem a pénz kell csak mint amiről a sofőrők általában beszélnek.
+1 hogy olaszt horvát szlovén pályát jártam... Tehát nyáron szinte minden héten valamelyik nyaralóhelyen strandoltam munka közben... Most meg nem történik velem semmi.... Hát ez az "eseménytelen" élet azért szokatlan egy kamionosnak... -
lazoltan
csendes tag
válasz
Qtya123
#23350
üzenetére
Egyébként a szellemi tevékenység nem hiányozna? El tudom képzelni, hogy nem.
Én a jövés-menést, külföldön tartózkodást szeretem/szerettem ebben a munkában, a rakodás a pain in my ass kategória. Imádok Olaszországban vagy Franciaországban lenni, körbenézni falvakban, random francia kisvárosokban figyelni 1-1 bácsit aki reggel sétál haza egy középkori kard méretű bagette-tel és elképzelni, ahogy ő ezt az utat 50 éve járja meg ilyesmi
-
HoTaZo
addikt
válasz
Qtya123
#23347
üzenetére
Az egész emészthető, szerintem. Nem túl változatos meló, de tolatni, azt tökéletesen fogsz tudni!
Még az előző cégemnél egyszer a schpunzoknál bent kellett hagynom a pótot, a kint parkolhatnak csak, kora reggel mehettem érte. Reggel nézem, hogy furcsán áll az ajtó és lehetetlen becsukni. Reklamáció, vakarták a fejüket, mert nem tudták rám verni. Ki kellett rakodni belőle, kabotázs meló lett volna. Akartak adni egy saját pótot, míg megjavítják, de nem mentünk bele. Egy sufnituning műhelybe küldtek el, de ott csak annyira tudták visszapofozni, hogy éppenhogy be tudtam csukni. Adtak egy melót haza, lerendezve minden, hogy nem volt lezárva vámzsinorral. Végül pozitívan jöttünk ki belőle, mert a biztosító német munkadíjon számolta a javítást, hiába itthon javíttattuk.
Nem tudom, hogy mit kapott a rámpára rakó, de biztos, hogy nem dicséretet. -
Qtya123
őstag
válasz
lazoltan
#23334
üzenetére
Beszéltem telefonon azzal, aki mutatta a munkát. Megkérdeztem erről a 150 darabról. Mint kiderült ő egy pótot duplán számolt, mert a fel és a leakasztást is egy-egy darab mozgatásnak vette.
Kb 250 darab pót van egy műszakban és arra jut 3 santeros. Így 80-90 körüli darab pót mozgatás van per fő. -
otto14
őstag
Próbáltam percezni, mert mozdulnom kellett. Az 1es pozícióban jó a szünet, de a 2es pozícióban újra indult. Indokolt lenne, hogy kezdjek és zárjak egy munkanapot? Az a baj, hogy így a 6ból egy nap elmenne, és nem adnám oda..
-
Qtya123
őstag
válasz
lazoltan
#23334
üzenetére
Igen, ezt valahogy én sem tudtam hová tenni, miután itthon átgondoltam.
Főleg úgy, hogy mondta, hogy úgy 17:30 körül már abbahagyják, mert mindjárt jön a váltás és már szivárognak befelé. Meg ugye ott van az ebédszünet, pisi, kaki, stb... Tehát a 12 óra nyilván nem 12 óra folyamatos munka.
De ha teszem azt a 12 órából 11 óra ami mindvégig munka (és szerintem ez is egy nagyon magas szám, mert 1 órába akkor belefért az ebéd, váltás, átadás-átvétel, minden), akkor 4,4 percenként egy mozgatás. Az meg kb a lehetetlen kategória folyamatosan. Főleg, hogy azt mondta, hogy nappalosban délután 2-től indul a pörgés. Akkor meg hogy van? Délelőtt elmozgatsz 50-et, délután meg kb 100-at és kijön, hogy 2 percenként szedtél-raktál valamit délután parkolóba/rámpára? Lehetetlennek tűnik.
-
HoTaZo
addikt
Kaptunk új kütyüt. Bulgária, Franciaország, Olaszország, Lengyelország, Szlovákia, Szlovénia, Magyarország és Ausztria van aktiválva benne. Továbbá kaptunk egy papírt, amit ha megyek Ausztriába és ellenőriznek, akkor be kell mutatnom. Meg állítólag létezik, csak mi nem kértük, egy olyan papír, amivel az osztrák városok központjába is be lehet menni. Egyik ilyen papírra sem emlékszem nyerges időszakomból, pedig ott is volt már ilyen összevont, osztrák utakat is fizető kütyü. Valami változott náluk az utóbbi 1½ évben a sógoroknál? Szlovákiában ez is pittyeg?
-
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale
#23329
üzenetére
Na, ez nagy hiba! Az ilyen alap parkolóban csak röpke pislantásra, kényszer 45 percre vagy nagyon végső esetes éjszakára állunk meg!
Ott, azt kellett volna megnézned, hogy hol van a legközelebbi hétvégére alkalmas kút, hof vagy fizetős parkoló. Pénteken még lett volna időd körbenézni.
-
lazoltan
csendes tag
válasz
Qtya123
#23332
üzenetére
Nekem ez még mindig strapásnak tűnik így, átlagban 4,8 percenként cserelsz pótot, kész operátorok munka valami járműgyárban
de jobban hangzik, mint egy átlag belföldes munka.
Te látod, mit szeretnél, ha úgy van próbáld ki, van lehetőséged visszaülni irodába.Én amikor a váltáson gondolkodom mindig oda jutok, hogy nyilván el tudnék menni targoncázni vagy ilyesmi, de az ilyesmit ha egy mód van rá skippelem. Ha váltok akkor legyen minőségi a váltás (még ha pénzben a felét sem kapom) ahogy egy barátom mondta, nem oldaliranyban kell váltani hanem valamilyen módon szintet kell ugrani. Jövő márciusig kiderül, mit sikerül guritani. Még egyetemre is szívesen elmennék de újra kellene érettségiznem legalább 2 tárgyból amihez semmi kedvem egyelőre.
Di Natale: ilyenkor parkoló választásnál mindig azt tartsd szem előtt, hol töltenél el szívesen egy hétvégét és ott kell megállni. Szerintem van mindenkinek mélypont, de ezen a mozgás tud segíteni. Reggeli után el kell indulni valamerre még ha nincs is kedved, sportolni vagy mozogni kell mindenképpen, teljesen máshogy alakul a kedved az endorfin termelés miatt.
-
Qtya123
őstag
válasz
lazoltan
#23304
üzenetére
Na ma voltam megnézni.
Az van, amire gondoltam. Csak félpótokat mozgatsz, tehát nem olyan, mint amit a DPD-nél láttam, hogy wab+forgózsámolyos+félpót is játszik, hanem csak félpót.
Ilyesmi gépek vannak: [link]
Hátul van az ajtó, kilépsz, ráteszed a töltőlevegőt. Van rajta egy elzáró csap, hogy ne nyomás alatt kelljen szórakozni vele, hogy rákap, nem kap rá a nyomás miatt. Miután megnyitod a csapot, úgyis hallod, ha szuszog mert esetleg rosszul raktad rá.
A nyerget a fükéből oldod gombbal, illetve gólyalábat nem tekergetsz, mert emelsz rajta akkorát. Ez utóbbi annyiban hátrány, hogy a rámpákra már egyenesen kell érkezned, nem nagyon igazgathatod a vége felé, mert ugye a nagy kiemelés miatt annyira lent van a lökhárító, hogy beleakadna a vasrudakba.
A rámpáról leszedve a parkoló részben is elég szűkek a helyek, szóval ügyesnek kell lenni tolatásnál.Egy 12 órás műszak alatt a hajtósabb rész az nappalosban 14-18ig van, éjszakásban 18-02-ig. Hétvége és ünnepnap nyugisabb. Azt mondta, aki bemutatta a munkát, hogy egy 12 órás műszak alatt kb 150 darab mozgatás van. Mondtam neki, hogy a két év beugrós munkám alatt kb ennyiszer álltam rámpára összesen...

Csináltam is egy próbát, kíváncsi voltam, hogy hogy megy, mivel 2023 augusztusában vezettem utoljára kamiont. A beállás könnyen ment (természetesen balra hátra, a jobbos azért paráztat még a mai napig, mert alig kellett úgy), érdekes módon a pót felvétellel szarakodtam kicsit, valahogy ott nem adta ki egyenesre az alá állás, vagy négyszer igazítottam rajta.
Infók azok tableten jönnek, hogy mit hová, meg rádión is, ha úgy van. Amúgy rengeteg, erősen 100 darab feletti rámpa van, 2-3 ember dolgozik egy műszakban.Ami kicsit gázos, hogy napi 150 mozgatás mellett nyilván néha előfordul némi meghúzás, sérülés. Elvileg ezt le szokták betétlapozni, nincs ráverve rögtön a sofőrre, de gondolom, ha kéthetente meghúzol egyet, akkor azért már anyagi vonzata van.... Szóval kicsit a bért érzem veszélyben, mert szerintem itt nagyobb az esély a pót sérülésére, mint a közúton.
Szóval meglátjuk. Fogok egy A4-es papírt, felírom a pro-kontrát ennél is, meg az irodás melómnál is, ahol maga a legnagyobb kontra néhány másik közül kiemelve az a H-P, amit nem szeretek...

Meglátjuk. -
otto14
őstag
válasz
Di Natale
#23330
üzenetére
Én szeretem a hétvégéket, ilyenkor kirándulni szoktam. Múltkor volt Német kamionstop pénteken. Emiatt inkább nem vezettem ki az időm Csehbe, és csütörtökön megálltam Plzen mellett. Gyalog + busszal bementem a városba a parkolóból. 2 nappal később szombaton Köln környékén kinéztem a térképen, hogy honnan lehet bejutni Kölnbe. Persze nem volt egy parkoló hely sem ott, mert már mindneki csinálta a hétvégi pihenőjét, de a kijáraton még hárman elfértünk. Gyakran ki van vágva a kerítés ilyen helyeken, leginkább ott, ahol nincs szemelőtt. Másik városka mellett is ösvény volt járva a susnya mögé, gondoltam megnézem, hátha visz valahova, mert zárva volt minden gyalogos kijárat. Láss csodát, egy úriember már kivágta a kerítést, hogy tudjunk menni csatangolni.
Valami elfoglaltságot kell találni. Lehet nem szeretsz annyira sétálni mint én, de akár tarthatsz magadnál súlyokat, gördeszkát, könyvet, zenét, varrást, rajzolhatsz, írhatsz, mittomén. Nem kell kínnal eltelnie ennek a két napnak. De a szabadon, biztonságban való kimozdulást nehéz helyettesíteni, mint otthon, az igaz.
-
Di Natale
senior tag
válasz
Egyiksejo777
#23327
üzenetére
Péntek este 9-kor álltam meg egy alap parkolóban. Se WC, se tusoló és kerítéssel levan zárva. Esélyem sincs itt hagyni a parkolót.
-
Di Natale
senior tag
Srácok! Engem most nagyon megvisel a hétvége.
-
KAMELOT
titán
Mindig át kell gondolni, mi az optimális mindenki számára és akkor úgy eljárni.
Nekem soha sehol nem volt gondom! Igaz én hűtőssel járok, ott mások a fuvarok!Zolás jór írja. Majd a zsarunak is azt mondod, hogy ez meg az? Ott van a hiba, ami mellet a neved van!
Mint én is írtam....a diszpós azért van ott, hogy megoldja. Tessék telefonálni és megoldani a dolgokat! Egyiksejoo777: Attól függ milyen rendőrt fogsz ki. Külföldön nem szabad 45ó csinálni, azért javasoltuk neki, hogy csináljon 44:55 pihenőt és nincs gond.
-
lazoltan
csendes tag
Ilyen esetben mérlegelni kell, hogy er-e neked annyi stresszt, hogy nem rakodsz meg vagy hibát csinálsz a kártyára.
Nekem nem, akkor sem ha 2 napig váratnak, de azért ilyen nem nagyon van. Én mindig jelzem az irodában a műszak vége előtt 4-5 órával, hogy van még 2 oram és vége a napnak, vagy most azonnal behív, vagy 9/11 óra múlva folytatom. Én így vagyok nyugodt.
Jellemzően ilyen helyzetben be szoktak hívni fél órán belül.
Ha váratnak, kapom az allasdíjat amit a cégünk be is vasal mindig.
És nekem tényleg fontos, hogy időben menjen minden, mert oda-vissza járunk. -
Tüzi
veterán
válasz
KAMELOT
#23319
üzenetére
Persze behivnak… majd masnap este vagy ket nap mulva…
Nem tehetsz rola, megis a kamionos szop.
Probaltam ezt eljatszani parszor en is, volt, hogy a raktarvezeto jott ki, es mondta, hogy semmi gaz, de akkor a parkoloban levo osszes kamion elem kerul, es vannak fix beszallito kamionok is, szoval gondoljam meg. -
otto14
őstag
Hát, kezdő koromban rajtam is volt egy kis kockázat, mert a szakszerűtlen mosók munkáit nem tudtam rendesen ellenőrizni, s utána kijavíttatni, mert nem tudtam, hogy mi az amit látok. Most már nyugodtabb vagyok. Amúgy Romániától Belgiumig szerintem Németországban a legjobb és a legkönnyebb tartányozni. Itt a balkánon az a baj, hogy sok cég szállít egymás után egymással nem kompatibilis folyadékokat, mert a mosási igazolást úgy írják meg, ahogy akarod (előáru).
-
KAMELOT
titán
válasz
Egyiksejo777
#23312
üzenetére
Nem kell izgulni, mert ha idáig nem vettek ki akkor utána sem.
Mondtam 1-2 hibáért nem fog kivenni. Ha sok van akkor kell fosni!
Haverom is mondta Berlin felé mindenhol BALM-osok voltak.Tüzi: Azt mondom nagyon jó, mert így minket védenek.
Amióta új tachográf van a kamionban még lazábbak a munkák.
Rendesen, szépen kiszámolnak a diszpósok mindent! -
Qtya123
őstag
válasz
lazoltan
#23304
üzenetére
A fene tudja. Holnap megyek megnézni. Mondjuk a jelenlegi munkahelyemen 2 hónap a felmondási idő, szóval ha úgy döntenék megyek, lehet meg sem várnának.
Holnap majd meglátom mekkora a pörgés náluk. Hogy kb kiegyensúlyozott, vagy pedig nyélgázon mész egyik póttól a másikig, mert mindig úszik minden.
Nem is nyergessel mész, hanem ezzel a kis fülkés speckó santeros autóval. Úgy tudom itt jóformán csak hűtős pótok vannak. De például mikor a DPD-hez vittem árut, amíg vártam, nézegettem a santerosokat. Ahogy láttam volt dolog, de nem a totál megőrülés szintjén tepertek. Viszont ott volt minden. Félpót, forgózsámoly, wab. Egyik pillanatban tolta be a félpótot, 10 perc múlva vette a hátára a wabot.Viszont ahogy láttam, csak a levegőt csatlakoztatták. A pótokon nem volt behúzva a fék és a gólyalábakat sem tekerték, hanem emeltek rajta akkorát, hogy úgy vitték leengedett lábakkal. Tán még a nyerget is a fülkéből oldották úgy rémlik.
-
Tüzi
veterán
[link]
kezdoooodik…. -
otto14
őstag
válasz
otto14
#23305
üzenetére
Hát nem mentem messze. Nem igazán sikerült kimosni a tartányt a mosóban, úgyhogy még egy darabig dolgozni kell rajta, elektromos drótkefe, csiszolás, aztán meglátjuk. Ezt mind csinálják az alkalmazottak, viszont 15:30tól mostanáig én is aktív voltam, nézegettük, tanakodtunk, hogy hogy legyen. Először is mosás után meg kellett határozzuk, hogy [kép] ez itt ami maradt elszíneződés, vagy valami anyagmaradék. Ehhez be kell mászni, megtapogatni. Sima mint a tükör, tehát csak elszíneződés. [kép] Ez itt már kristályosodott gyanta, mechanikus módszerrel eltávolítható. Nem sofőrhiba, állítólag mosási hiba a főnököm szerint remélem nincs itt a topikban Viszont nagyon sok időbe kerül, míg megcsinálják, éjjel csak egy személy van, szombat ugye most szabadnap Magyarországon, vasárnap szintén, marad akkor ma éjjel és vasárnap éjjel. Hétfő reggel rakodásom lenne, olyan helyen ahol tényleg megnézik, hogy tiszta-e a tartály, lerakón pedig laboroznak is, tehát vigyázni kell. Addig itt parkolok a mosó udvarán, mosó előtt is van 3 parkolóhely, vészehlyzetben kitudok percezve is menni oda.
Ja, és így megvan a hihető ürügy is, hogy miért nem lesz 45h pihenőm, miközben nem megyek sehova. Mossuk a tartányt.
-
KAMELOT
titán
válasz
Di Natale
#23299
üzenetére
Ahogy Tüzi is írja!
Úgy kell csinálni, hogy 44ó pihenőd legyen és mivel te a kamnioban vagy akkor bent kell hagyni. Ilyenkor mindig későbbet kell megállni, hogy kevesebb mint 45ó pihenőd legyen!
Kint csak akkor húzhatod ki a kártyát, ha elmész hotelba aludni, mert akkor nem vagy a kamionban.Qtya123: AZ a legjobb, hogy ha csak a telephelyen a pótkocsikat kell mozgatni esetleg elmész a közeli cégekbe megrakodni! 500k azért okés!
Viszont egész nap dolgozni kell és le sem feküdhetsz! -
otto14
őstag
válasz
Di Natale
#23302
üzenetére
Most nekem is lenne egy 45+ a tilalom miatt, de mi mindig 24ezni szoktunk. Még meglátom hol parkolok, meddig engedi az időm, talán őrzöttben. De a kártyát mindenként bent hagyom, s szombaton valamikor kalapácsozok valamennyit, hogy hétfő reggelig legyen meg a 24+. Nekem jó a 24+ is, nem törekszem pl. a 44:30ra vagy ilyensmire, hiszen egy hét múlva egy hetet nem doglozom, tehát pótlás miatt mindegy. Kivett kártyával a kamionban tartózkodni tudtommal bűncselekmény, de inkább beszéljen a szakmeber: Mit tegyek ha 45 órás heti pihenőt a kocsiban kell töltenem?
-
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale
#23299
üzenetére
Én úgy csináltam mindig, hogy bent hagytam a kártyát, de szombaton húztam ~1óra munkát, hogy ne legyen meg a 45 óra, csak 44- 44:30 a hétfői indulásig. Van aki lealaszt és tesz egy kört, de ezt feleslegesnek tartom, főleg, ha szombaton is tilalom van! Áru rögzítés, izzó csere, kicsi javítás és máris elröppen egy óra.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo ideapad 330S laptop - Ryzen5 2500U - 8GB - 250GB SSD
- Land Rover Explore R 4/64GB, Megkímélt, Kártyafüggetlen, Töltővel, 1 Év Garanciával!
- Xiaomi 12T 8/128GB Normál, Kártyafüggetlen, Töltővel, 1 Év Garanciával!
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro+ 5G 12/512GB, Normél, Kártyafüggetlen, Töltővel, Dobozzal, 1 Év Garanciával
- Minőségi tápegységek,650-1400W-ig,számlával,garanciával,EVGA,HP,FSP,Cougar,Cooler Master,stb
- LG 27GS60QX-B - 27" Ívelt VA - 2560x1440 2K QHD - 180Hz 1ms - AMD FreeSync Premium
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3133, 95% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 64GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3851, 100% Akksi
- BESZÁMÍTÁS! MSI H310M i5 9500 16GB DDR4 120GB SSD 2TB HDD RTX 3050 8GB Zalman T4 Plus AeroCool 550W
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2020 128GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3584, 100% Akksi
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
..I..
).




