- 3D nyomtatás
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kellemes karácsonyi ünnepeket!
- NVIDIA® driverek topikja
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Házimozi haladó szinten
- Milyen monitort vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
t72killer
titán
Áhh. csak távoli remény. Nagyon szeretnek totál haszontalan dolgokon ügyködni (bodycap, ill. a zoomok optikai szintjén lévő fixek - pl 2.8/17), míg a valamirevaló darabokra (1.8/17) évekig kell várni. DSLR-ről jőve, ahol lencsekánaán van, elég dermesztő az mtf világ... Pl ha UWA-t akarsz, van kb 2 válsztásod, komolyan, már az aps-c sigma 8-16 adaptálásán gondolkodom (megmaradna egy kis flexibilitás felfelé)... Fényerős alapzoom: kapható 1féle, 1 színben, méregdrágán. Adaptálható (AF-fel Olyn) kb egy példány legújabb generációja.
-
jmakk
őstag
válasz
andersen10
#19794
üzenetére
és a pincében rekedt varjú hónalját milyen obival kell vaku nélkül képelni?

-
t72killer
titán
válasz
andersen10
#19794
üzenetére
Ok, nyilván. Illetve használnak KF gépeket is, de ez már annyira nem témája a topicnak, mint Makó reggelijének a jeruzsálemi McDonalds.
#19796: 0.4/10-100-as ZULTRON hiperoptikával, ISO1millión

-
andersen10
aktív tag
válasz
t72killer
#19793
üzenetére
" Egy esküvőfotós nyilván nem fog 10db fix-el rohangálni, az egyik vázra feltesz egy 2.8/17-55-öt, a másikra egy 2.8/70-200-at". Ebben tévedsz. A profi és igényes esküvői fotósok szinte kivétel nélkül használnak a 2.8-as zoomok mellett fixeket:
" Portrék készítéséhez szinte elengedhetetlen egy-két jó fix: 135/2L és/vagy 85/1.2L esetleg helyette 85/1,8. Egyéni izlés kérdése, de létezik egy fényképészeti irányzat, úgy hívják shooting at available light (valahogy így fordítanám le: fényképezés rendelkezésre álló fényben. Azért nem természetes fényt írok, mert a technika mesterséges fényben is használható). Ha nem szereted a vakut, akkor az alábbiak közül legalább egyre szükséged lesz: 24/1,4L vagy 35/1,4L esetleg 50/1,2L ill. 50/1,4."
-
t72killer
titán
válasz
sebgutkopf
#19791
üzenetére
"A kitobitól akkor is pengébb egy pro obi." - fordítva, remélem
...Felhasználás kérdése, mint minden. Egy esküvőfotós nyilván nem fog 10db fix-el rohangálni, az egyik vázra feltesz egy 2.8/17-55-öt, a másikra egy 2.8/70-200-at. Műtermi portréfotósnál nem tudom. Ott van idő fixek/vázak cserélgetésére, aki ebből élő szaki döntse el, neki mi a legjobb. Én kb 3 éve megváltam egy 2.8/24-70-től, és egy kitzoommal (18-105) utaztam be azóta a fél világot.
-
válasz
sebgutkopf
#19791
üzenetére
sok sikert akkor a 24-120/2,8-ra való váráshoz... pláne nex-re, emberi árban és méretben.
a példád mellesleg a 35-100/2,8-as létjogosultságát támasztja alá jobban, újfent, szerintem.
a jobb kitobik rajza pedig több, mint elég. persze én nem vagyok művész.
de a másik topikban te is épp azt magyarázod, hogy milyen faszán rajzol a 18-55. -
sebgutkopf
őstag
Most ugyanazt írtad le, amit korábban.
A kitobitól akkor is pengébb egy pro obi. Nem tudom miért próbálod meg egy lapon említeni őket. A 12-60 se volt valami fényerős, szerintem te se a fényereje miatt szeretted, hanem a képminősége miatt. Már f4 fix-ként használva is állat volt.
Nagylátónál hol számít a dof kontroll? Meg ne adj isten mft-nél nagyobb szenzor esetében már 2,8-nál is van dof. Full frame-en pedig már a 2,8 is sokszor nagyon szűk mélységélességet ad.Jobb példa nem is kell talán, nemrég fotóztam csajokat az 50/1,8-al (amit utálsz, hogy csak 75mm ekv) és pár kép után lerekeszeltem 2,8-ra mert az 1,8 túl szűk volt. Ez pedig tapasztalat. Tehát ha egy 16-50/2,8-as obim lett volna, akkor csere nélkül meg tudtam volna csinálni egy obival a szűkebb és tágabb kivágású képeket. Illetve utazásnál is ez a tartomány a leghasznosabb nekem. Ha hosszabb lenne egy ilyen obi a 70 mm ekv-től az lenne az igazi, tehát a 12-60 megfelelője.
-
t72killer
titán
"a kitobik is elég pengék rajzban"
+1, épp ezeket nézegettem: M.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6 MkII vs Pana Vario X 12-35mm f/2.8"érdemi dof-kontroll f2,8-on sincs" - főleg mft-n. és érdemi fényerő-változás sincsen, ezzel egy vaku nem lesz kiváltva. Ha kevés a fény, a vignettálás is büntet (kvázi iso-t növel az elektronika/képmanipuláló progi a képsarkokban) Egy-két kevésbbé vignettáló (pana 12-35 2.8-on 1.3FÉ! - vs 2/12 2.8-on 0.5FÉ, 1.8/45 1.8-on is 0.5FÉ) fix az összképet tekintve sokkal jobb lehet.
Ha brutál alapzoomot keresünk mft-re... Minden aspektusban, de leginkább árában+súlyában brutális...
-
válasz
sebgutkopf
#19786
üzenetére
- ha nem f2,8, esélyes a jobb átfogás
- érdemi dof-kontroll f2,8-on sincs
- a kitobik is elég pengék rajzban
ettől függetlenül, ha valaki tényleg főleg csak 24-70 mm között mozog, és megéri neki, hát hajrá. -
Tulku
veterán
válasz
sebgutkopf
#19784
üzenetére
Ami azért kiegészítendő:
- nincs evf csak nex6-on (nex7 -en is, ha egy lencsével szeretné használni)
- mindenképpen fogja meg, mert ha kiesik a kezéből, vagy egy ujja 3 gombot fed le, akkor nem biztos hogy jó alternatíva neki
- jó dolog lehet az 50p, de az élsimítása és a beltéri videója a GH1-2-nek nagyságrendekkel jobb mint a nex rendszer bármelyik tagjának (kitzúmmal írom, természetesen egy fényerős 1,8-on már éles fix-szel más a helyzet)
- kezelésre sokat javult a nex (plusz tárcsa az 5r-en (azt hiszem jól írtam a betűt) de azért egy GH-tól jócskán elmarad (dedikált és nem dedikált gombok, racsnik, egyebek...)Tehát lehet jó alternatíva, de mindenképpen szemügyre kell venni, nem webáruházas gépek....
-
sebgutkopf
őstag
Mások nevében nem tudok nyilatkozni csak azt tudom, hogy én miért vágyom egy fényerős alap zoom-ra.
A lefedett gyujtótáv az, amit az esetek 90%-ban használok, tehát a legtöbb képet ezzel az obival készíteném. (Vágy a 24mm ekv induló). Amelyik zoom fényerős és drága az addig rekeszelve mint egy átlag kitobi, ott már nagyon durván jól rajzol, kevés az optikai, színi stb.. hiba. Ha zártabb helyen van az ember, akkor pedig a fényerő többlet igenis jól tud jönni és nem kell rögtön azon izgulni, hogy hopp, most sötét van fel kéne csavarni egy fényerős fix obit, aminek a látószöge most vagy jó lesz, vagy nem, ráadásul az egész csere-bere műveletre időm sincs. Ha végig 2,8-as akkor az egésznapos használat mellett vállalható kompromisszum, hogy azon a rekeszen mégis el lehet lőni 1-1 portrét, egész biztosan jobb lesz mint 5,6-on egy kit zoom-al.
Visszautalva az első mondatra, miért nem racionális, ha az embernek az általa legtöbbet használt üvege a legjobb, legdrágább?
-
sebgutkopf
őstag
válasz
stranger28
#19676
üzenetére
Ha ezek kicsik, akkor viszont az árat is figyelembe véve lehet inkább simán a dslr-ek felé kéne kacsintani. Azok nem olyan kicsik, sok esetben olcsóbbak mint a milc gépek és obit is bőven lehet rájuk venni később, ha arra vágynál.
-
sebgutkopf
őstag
válasz
stranger28
#19658
üzenetére
Mint megtűrt ember a topicban biztosan nem leszek tőle népszerű, ha más rendszer cuccát linkelem ide, de már úgyis annyira vegyes ez a topic, hogy miért is ne.
A kritérium úgy hangzik, hogy most egy jó gépet kit zoom obival akarsz venni és egy ideig biztosan nem akarsz több pénzt költeni, akkor bizony a kevés további költekezési lehetőség miatt itt nagyon kritizált sony nex rendszer jó lehet neked. Most én is haza beszélek
Ajánlom a kereteden belül:
[link]Illetve most amíg lehet kapni a best buy:
[link]
Ez utóbbi most olcsóbb mint az első újabb modell, de a poén, hogy valójában jobb és egy magasabb kategóriás gép. Ezzel a géppel árban/tudásban jelenleg nem sok minden tudja felvenni a versenyt. A váz tudása messze túlmutat az általad megjelölt árkategóriába tartozó mft vázakon (jobb az epl5-től is). Illetve a szenzoráról az itteniek is csak elismerően tudnak nyilatkozni, mert jelenleg a létező legjobb apsc szenzor van benne. Videóban pedig olyat tud, amivel egyedül a pana gh3 tud vetélkedni, bár neked ez nem szempont lehet mégis megszeretteti veled a videózást. A 18-55-ös kit obi képstabija pedig igen jó és a képére sincs panasz. Maga a váz pedig fémből van. Viszont tény, hogy a kezelési picit macerásabb, bár a testreszabhatósága ezen sokat segít. Mivel te kompaktról váltasz ez nem valószínű, hogy zavarna, míg így is több a programozható gomb mint amihez szokva vagy.Ha egy ilyen kit után még marad 50k-d azt elköltheted fotós kirándulásra, vagy félreteheted későbbre a persenybe, hogy vegyél a géphez egy 50/1,8, vagy 35/1,8-as fényerős fix obit, ha mégis úgy érzed, hogy bővíteni akarod a rendszert.
Szóval szerintem a kérdés e-pl5 vs nex 5n.
-
t72killer
titán
Hoppá, a ZD 4/7-14mm valójában 2.8-4/7-14! Adott tehát egy adaptálható - igaz, méregdrága - fényerős UWA üveg. Illetve bizonyíték, hogy nem lehetetlen mft-re 2.8/7-es nagylátót csinálni.
Kérdés: a micro nikkor 2.8/105-ös obimat (AFD, nem AFS) nem akaródzom eladni, várhatok tőle olyan minőséget, mint a natív zuiko 60-as makrótól?
-
t72killer
titán
válasz
julius75
#19771
üzenetére
Fix 1.7/20? ócsó, jól karcol, fényerős. Kell még mellé pl fix 2.5/14 és 1.8/45.
A gépváz fajtája - hacsak nincs speciális elvárásod (pl extra videós képességek) szubjektív választás kérdése. Fogj kézbe párat, és azt vedd, ami tetszik.
Szerk: lassú voltam, megelőztek a jótanáccsal

-
julius75
aktív tag
Na látod, nekem is a legjobban megfelelne a g5. Csak az én érdeklődési köröm nem ekv. 70-től indul, hanem éppen alatta van, ráadásul igen csak fényszegény körülmények közt. Ezért nem akarom a 14-42-őt, mert sok a 14 induló, és kevés a fénye. Talán ezért is értetted félre, hogy én nem a dof miatt keresek 2.8-ast, hanem mert nagyon sokszor jó lenne mondjuk a 40-50 mm (ekv.) környékén nem f4 felett + isoakárhánnyal szenvedni. Szuper lenne a pana 12-35, de van egy ár ami fölé nem megyek. Hogy miért, az egy külön vitát megérne, de inkább ne feszegessük.
-
t72killer
titán
Végülis az eladhatatlan és a tizedáron eladható között nincs olyan nagy különbség. A tiédet esetleg gyűjtők megveszik
. (Apropó, gyűjtők: a Nikon mióta bevonatozza a lencséit? fehér v ezüst vázra elgondolkodtam egy ilyen adaptált apróságon) -
válasz
schawo
#19762
üzenetére
na igen, ez a 10 pontos kérdés.

amúgy a váz fogásra, kialakításra, anyagminőségre egy álom, és eleget olvastam róla, hogy tudjam, hogy működésre is az. konkrétan mindenre gondoltak a tervezői, akik tuti fotósok. iszonyú kontraszt a panoly tucatcuccokhoz képest. persze, cserébe azok szenzorban, af-ben, ár/teljesítményben határozottan jobbak. ja, és ez a gxr tuti eladhatatlan, ha egyszer megunnám.

-
t72killer
titán
Én a dél keresztjéig+Magellán felhőkig jutottam, aztán annyi. Ja, és a nyugati égen "rondálkodó" "fényszennyezés" szép lassan lement és kiderült róla, hogy ő az állatövi fény...
Egy kérdés: ruszki festékszórón kívül tud valaki módot arra, hogy egy feketekabátos lencsét (pl pana 1.7/20, 12-35) ezüst vagy fehér színűvé változtassunk?
-
Mercutio_
félisten
válasz
andersen10
#19766
üzenetére
Jaaa, a drááágaság
nagyon csecse darab, a belekarcolt egyik képkocka pont a 20-asnak felel meg, így nyáron kereső nélküli gépen jól jött, nomeg némi plusz stabilitást is adott az azon keresztüli kukucska
a másik, hogy simán szakadt filmes gépnek nézték a GF1-et vele 
Freddy76: Volt itt minden, mint a búcsúban

-
Freddy76
addikt
Hűha, itt mi volt, valakiknek megjött? Vagy éppen nem jött meg?
-
amúgy meg lett egy ricoh gxr + vf-2 + p10 kombóm, elcseréltem rá az e-1-et. úgyhogy megint mirrorless lettem.

-
válasz
julius75
#19752
üzenetére
hú, te, ezt én feladom.
nem értem, hogy mit nem lehet azon érteni, hogy egy 35-100/2,8 már lefedné az igényeim zömét, így alá elég bármi egyszerű. a 14-42x sem egy vacak szar, csak önmagában kevés. nem a képminősége miatt, hanem mert egy ekv. 28-85 elég unalmas. nekem. más meg azt szereti. neked kell tudni, hogy mit fotózol. így értettem, hogy a 14-42x kevés. egyedül, önmagában, nekem, kevés. ugye a kérdés 3 konkrét szet volt, nekem a g5-öt (amit egyébként talán leginkább ajánlottam volna amúgy) hazavágja egy unalmas 28-85.
ami a fotózást illeti, az itt felbukkant újoncokhoz képest végtelen fingom van róla. a technózásról is. elvégre csak csináltunk itt páran valami prohardver nevű izét...
-
csakb
őstag
válasz
t72killer
#19758
üzenetére
Ne is mondd. Nekem többször is volt szerencsém, de a mai napig nem tudom beazonosítani a déli csillagképeket. Ha volt időm bámészkodni, akkor csak ültem, bámultam ki a fejemből, vagy a binokliból, a szókincsem pedig leredukálódott a nobozmeg és aztak*rva kifejezésekre.

-
t72killer
titán
Kolléga alkotott Namíbiában az OMD-vel. Ezekszerint jó égen f/4-gyel is szép tejútfotók pottyannak ki egy alkalmas gépből.
-
Mercutio_
félisten
válasz
andersen10
#19750
üzenetére
Dehát ott van a 744-ben

-
madgie
titán
Újra fogom húzni asszem a LR-t, aztán ha akad, kidobom a katalógust (csak a katalógusfájl maga 685 MB cache fájlok nélkül), aztán ha még mindig vacak, akkor új Windows. Ha ez sem segít, lehet vakarózni
(vagy még a Win előtt a bios-t piszkálni) -
fattyu
veterán
válasz
madgie
#19734
üzenetére
a8-3850 8gig ram ssd meg hdd, és nálam is beröccen időnként de kikapcsolni azért nem kell. Nálam főleg amikor elkezd exportálni akkor lesz sok neki az ige...
mondjuk teszem hozzá főleg nagy flacok a forrásfájlok és a mentési célpont az ugyanaz a meghajtó ahonnan a zene szól.
-
julius75
aktív tag
Azt hiszem, jó pár száz hsz-t visszaolvashatsz, mire találsz még valakit rajtam kívül, aki megköszöni az értelmes hozzászólást. Nos, én megteszem, pont azért, mert hozzáértő, de nem önelégült véleményekre számítok. Sajnos, ilyen ritkán van, ezért is értékelem, ha mégis összejön egy.
Annak adsz igazat akinek akarsz, de fontosnak tartom megjegyezni, hogy nem én voltam, aki favorizálta a 14-40-et a 12-35 ellenében. Én pont a 12-höz ragaszkodnék, és pont a 12mm miatt. Ha nekem szántad az ezzel kapcsolatos megjegyzést, akkor inkább előbb olvass vissza.
Az meg ne haragudj, teljesen mindegy, milyen képet teszel fel, exiffel vagy sem: egyszer leírod hogy gyenge a 14-42x, rá egy nappal meg elég az.....és ennek semmi köze ahhoz, hogy 40mm-en ki mit lát a képből.... Véleményt alkottál valamiről, amit később teljesen áthúztál egy másik mondattal. Pont. Innentől minden hozzátett mondattal csak rontod a dolgot.
Szerintem meg azt leírni, hogy leszarom mi van egy 35-100/2.8 alatt, hát ne is haragudj, de ha most azt mondom, hogy sok fingod neked sincs, akkor most sértődsz ugye? -
válasz
julius75
#19748
üzenetére
miért vágtad félbe, amit írtam? ott az is ott volt, hogy ha vennék egy 35-100/2,8-at, akkor leszarnám, hogy mit teszek alá. akár egy 14-42 x is jó. egy 9-18 meg mégjobb. vagy elég egy 17/1,8. de miért kell leírnom megint, ugyanazt?
sajnos nordnak kell igazat adnom: beesik pár újonc, baromira határozottak, miközben egyes hozzászólásaikból kiderül, hogy fingjuk sincs az egészről, és alapvetően fórumból összeszedett elméleti "tudás" alapján okosak. aki akkora ordas baromságot leír, hogy egy 12-35 helyett egy 14-40 azért sokkal jobb lenne, azzal mit lehet csinálni? szerintem ha felrakok egy képet exif nélkül, élő ember meg nem mondja, hogy 35 vagy 40 mm-en készült. ezzel szemben egy 12 és egy 14 mm között marha nagy különbség van. ezt mindenki tudja, aki valaha próbálta. persze nincs gond azzal, ha valaki még nem, na de akkor az miért pontot tesz a mondatai végére, miért nem kérdőjelet?
egy idő után az "öregeknek" nincs türelme ehhez. mostanra már nekem sem, pedig nem foghatod rám, hogy nem próbáltam meg segíteni.
-
julius75
aktív tag
Miért van az, hogy ha fogadni kellett volna rá, ki fog először beszólni (19606 hsz.), majd az erre utalt válasz miatt durcáskodni, akkor nálam biztosan Te leszel a nyerő? Miért van az hogy, a megnyilvánulásaid döntő többségéből süt a másokat lenéző önelégültség? Egy percig sem vonom kétségbe, hogy az átlagnál talán nagyobb tapasztalatod, gyakorlatod van néhány témában, de ebből miért következik rögtön az, hogy ezt mindig éreztetned is kell? És ne gondold, hogy ezt azért írtam, mert megsértődtem: nem szoktam, fórumon soha. Nem szabad, mert hiszem hogy nem rossz indulatból, vagy irigységből születnek válaszok (vagy mégis?), hanem pusztán ki-ki a maga módján adja közre azt, amire éppen képes. És hát sikerül ahogy sikerül.....
Ami a visszaolvasást illeti: bizony jól tetted volna, mielőtt válaszolsz, mert akkor kiderült volna, mi a bajom a tükrös vázzal, a milces obikkal, miért kell 24mm-es kezdő, miért kell(ene) "kettőnyócas", stb.
A szmájliknak viszont külön örülök
, amúgy sem vagyok haragtartó, meg hát ugye akinek olyan kép van a nappali falán, kérem.....arra nem is lehet....sőt, nem is szabad...

Parci: írtál egy ilyet: "egy g5 + 14-42 x nekem biztosan kevés lenne az obi miatt (a váz több mint elég)." aztán meg egy ilyet: "alulra jó akár a 14-42 x is" végül is akkor most jó vagy nem jó?

Köszönöm a véleményeket, szép estét mindenkinek.
-
Mercutio_
félisten
válasz
andersen10
#19746
üzenetére
Melyik része nem tiszta?

-
t72killer
titán
#19744: neszeneked drága EVF, íme az OVF á'la Mercutio

Fehér/ezüst színben nincs? -
Mercutio_
félisten
válasz
madgie
#19736
üzenetére
Valahol lehet max. prioritást adni adott programnak, win7 topicban biztos tudják pontosan hol/mit.
Kis retró feeling

-
nord_
veterán
válasz
andersen10
#19719
üzenetére
Amikor megjelent, összelőttük a Nikkor 24-70 2.8-at az 50 F1.4-gyel: azonos rekeszen csúnyán elverte a zúm a fixet élességben, mikrokontrasztban...
-
Kleroo
veterán
válasz
madgie
#19729
üzenetére
Én ha a fejem tetejére állok,akkor sem tudom megakasztani.
Pedig pontosan ugyanaz a CPU duruzsol nálam is, azonos oprendszeren. Bár SSD-m nincs.
Igazából emlékeim szerint fagyáson kívül még semmi sem akasztott be a zenének. (Effekt számolása,panorámaképek összefűzése,LR,PS, párhuzamosan megnyitva,és használva de a zene szóóól. Ráadásul FLAC)Nem tudom miféle probléma lehet ez.
-
madgie
titán
válasz
stranger28
#19733
üzenetére
CPU meter szerint végig 3500 MHz-n van (i7-2600, turbo mode enabled).
-
Peethy
őstag
válasz
stranger28
#19731
üzenetére
Ha Develop módban a csúszkán másik képre kattintunk, akkor a betöltésnél megakad. (nálam)
-
madgie
titán
válasz
madgie
#19727
üzenetére
Ööö, izé, a képcsinálásról jut eszembe: Lightroom-meló közben ti sem tudtok mondjuk zenét hallgatni? Rohadtul ki tud kapcsolni, főleg koncertek esetében, de minden egyes raw beolvasásakor meg-megakad a zene. Tudom, használja a CPU-t a cucc, de nem lehetne normálisan optimalizálni/priotizálni a dolgokat? Vagy esetleg OS X alatt ez jobban meg van oldva? (Win7-em van, SSD-n van a rendszer és a LR, a cache egy külön HDD-n és a zene megint egy másik HDD-n!)
szerk: az előbb persze átdugtam a fülest a telefonomba, onnan hallgatom a zenét, de hát elég macera ez...
stranger28: megyek sorba a beimportált képeken, amint rákattintok egyet, ugrik a zene.
-
madgie
titán
válasz
andersen10
#19723
üzenetére
Haggyámá, most csinálom a koncertképeket, a 70%-a ISO 2000

szerk: ha neked baj van a belinkelt képeddel ,akkor ne a gépben keresd a hibát

-
fattyu
veterán
válasz
andersen10
#19719
üzenetére
azok se.
egy hasonló ketgóriás fix az jobb. pont.
-
Kleroo
veterán
válasz
andersen10
#19723
üzenetére
Akkor az még egész korrektül volt világítva+ugye a sok fehér.
Én sűrűn keveredtem fosványul világított helyre,ahol a D90+70-200/2.8 a kudarc közelében táncolt
-
andersen10
aktív tag
Van pár terület ahol a mft szerintem nem alternatíva a DSLR-eknek, ilyen a sportfotó (és az esküvőt is ide gondolom).
Tegnap a magyar - horvát hokimeccsen próbálkoztam G3 + Hexanon 135 kombóval. Az MF miatt a legtöbb kép kuka, de ez nem nagyon lepett meg. Annál inkább, hogy ez egy jól megvilágított esemény, meg ugye jég is fehér, mégis gondom volt, ISO 1600 fölé nem mehettem mert megzabálja a zaj a részleteket, 1/500 alatt meg a bemozdulás öli meg a képet. Itt egy példa ISO 1600, 1/500, látszik a kezdődő zaj és végtagokon az - itt még enyhe - bemozdulás.Amikor meg a hivatalos fotós rámemelte ezt a szörnyeteget, komolyam megijedtem
. -
Kleroo
veterán
válasz
t72killer
#19718
üzenetére
Én speciel nem csak lowlightra használom a nagy rekeszt. Furcsállva olvasom,hogy napközben F6.3-8.Nálam csak akkor ha indokolt a nagy DOF,de mint általánosítás...

Nomeg vakus képek? Ott pláne szintén jól jön a nagy fényerő,hogy minél több környezeti fény legyen a képen,de még ha tökéletesen tudunk plafonról deríteni,akkor sem árt,ha nem állandóan 1/1-en villan szegényke
Pláne MILC-en. És felére méretezés? Akkor már inkább egy premium kompakt/ultratravelgép

-
Mr.Csizmás
titán
válasz
andersen10
#19719
üzenetére
szerintem azt lehagyta, hogy abban az árkategóriában. a 14-24 nagyon jó, a képminőségénél csak az ára jobb...
-
t72killer
titán
válasz
OPiiPO
#19716
üzenetére
Nyilván, #1: f/2.8-on tuti jobbak, lévén a kitzoom ilyet nem tud. F/4-en is jobbak - lévén itt a kitzoom teljesen nyitva van, még nem optimális a teljesítménye. De kérdés, pl f/6.3 - f/8-on, ahol az ember napközben/vakuval fotózik, ott is olyan nagy a különbség? (+ számít ez olyankor, amikor az ember kb felére leméretezi a képeket?)
#197187: "A legtöbben a két végállásban használják a zoomokat is" - ez is igaz, nálam kb a képek 80%-a végállásban készül...
-
-
-
t72killer
titán
válasz
Mercutio_
#19713
üzenetére
Rendes nagylátónak úgyis tart az ember egy 10mm körüli/alatti obit (egyelőre sajna csak 9-18, 7-14) - aminek a tájképhez történő felcsavarása nem töri le a derekamat. Az viszont igaz, h a 40 is sovány, mondjuk a 2.8-3.5/14-54-et kéne mft-sítenie az olynak. Még adaptálva is erősen gondolkozom rajta, a 2. generációja állítólag szépen fókuszál oly vázakon...
-
Tulku
veterán
válasz
stranger28
#19709
üzenetére
Hát ennyiért gyorsan rárobbannak...
130-ért még mindig jó a GH2...alig van használt piacon...és úgy látom sokkal jobban tartja az árát, mint bármely más mft...
-
Mercutio_
félisten
válasz
t72killer
#19711
üzenetére
AF nélkül a legtöbben hajukra kenhetik a fényerőt, a 40 semmi lényegi változást nem jelent a 35-tel összehasonlítva, de 14 a 12-vel szemben bazi nagy visszalépés, akkor mi értelme is lenne?
Legyen Oly 12-60/2.8-4 kis méretben (esetleg időjárásálló burkolattal) ha már jól használható átfogás a cél.Amúgy meg én is berosáltam mire átrágtam magam az agymenéseken

-
válasz
t72killer
#19711
üzenetére
12-35 helyett sokkal jobb volna egy 14-40?? na jó, azt hiszem, én most ünnepélyesen kiszállok innen, beismerem, hogy legyőztetek.

és akkor én vagyok lehurrogva, amikor elmélázok x gyártó y hülyeségein. látszik az utóbbi hozzászólásokból, hogy fogalma sincs pár embernek, hogy mit akar és miért, de azért nagyon akarja, és nagyon határozott. minek is kell a fényerő? egyszerű kérdés, fogalmazzuk akkor meg szépen. ha valaki 12-35 helyett 14-40-et akkor, szerintem soha nem fotózott még, de tényleg. könyörgöm, vágd le azt a 4-4 pixelt a kép széléről, ha egész pontosan az az 5 mm hiányzik.
-
t72killer
titán
A 2.8/12-35-nél nekem a "tele" végével van gondom. Sokkal jobb lenne egy 14-40 körüli változat.
SzVSz azért tapadnak a népek a fix 2.8-as zoomokra, mert azt hiszik, h sokkal jobbak, mint a mezei kitzoomok. - Tény, ezekkel több esélye van az embernek beltéri/koncert, stb fotózásra, de 2.8-on közelébe se érnek egy jobb fixnek. (nokton rulez)
-
schawo
titán
Jesszus, mi volt itt, atomrobbanás?

-
amúgy olyan fura nekem, hogy alapzoomnál akarnak sokan f2,8-as méregdrága üveget. érdemi dof-kontroll úgy sem lesz, az átfogás viszont gyengus. én tuti, hogy inkább a 35-100/2,8-ban gondolkodnék, ha már. alulra jó akár a 14-42 x is (de még jobb volna egy 9-18, és szükség esetén egy 20/1,7, illetve a kettő helyett egy 17/1,8
) -
válasz
stranger28
#19703
üzenetére
ez egy 180e ft-os váz + kitobi kombó. ha mindenképp gh2-t akarsz, és mostanában, megérheti, amúgy szerintem nem. amint kijön rendesen a gh3, picit esik a g5 ára, a gh2-é is fog. (kb. mint a gh1 most, azaz szerintem benéz 100e ft alá a váz)
-
stranger28
addikt
válasz
andersen10
#19704
üzenetére
Ráírok, de mit nézzek rajta, hogy esetleg ne csak 1 hétig bírja?

-
andersen10
aktív tag
válasz
stranger28
#19703
üzenetére
Szerintem reális(an jó) áron van. ebayen 500 Eur köröl van a GH2, 150 Eur körül a 14-45, plusz szállítás, kockázatok. Ezt meg itt kézbeveheted, kipróbálhatod.
-
stranger28
addikt
Találtam egy GH2-t. Még helyben is van. [link] Szerintetek ér ez így ennyit?
És mit nézzek rajta?

-
nord_
veterán
válasz
julius75
#19687
üzenetére
Ha még egyszer felhozod a témát, akkor nézzük vissza a hsz-eket:
Azt írod, hogy micro4/3-os rendszert szeretnél és kinézted a 12-35 F2.8-at. Aztán azt, hogy ugyan szükséged lenne a fényerős obira, de inkább egy F5.8 végű obi is szóba került. Majd egy bekezdéssel lejjebb, hogy talán jó lenne a D7000 is egy f/setét objektívvel. Pár sor alatt eljutni a szükségesnek mondott kettőnyócas zúmtól egy teljesen más rendszer 5.6-os végű obijáig, az inkább csapongás, mint megfontoltság, nem?
De szólj, ha csak bólogatás kell a felvetéseidre, és akkor legközelebb rajzolok egy rakás ilyen szmájlit neked:


Szerintem ne sértődj meg, hanem tényleg gondold át, mire is van szükséged. Mert egyrészt az F2.8 az közel se ekvivalens egy 5.8 végű 14-140-nel. Másrészt, ha tükrösről szeretnél váltani, nem értem, miért nézel megint tükröst.
-
szaby_gyerek
tag
válasz
julius75
#19690
üzenetére
Többek között én. Az e-m5-öt nem véletlenül dicséri mindenki. Az egyik legjobb váz a rendszerben. A 12-50 egy furcsa objektív. Sötét, de nagyon, zavar is. De cserébe vannak nagyon jó tulajdonságai amitől zseniális alapobjektívnek: az átfogás 12mm-ről indul.
Teljesen belső működésű, zoom és fókusz is. A zoomot lehet "videósan" használni, lágy lesz a mozgása ilyenkor. A makró móddal is sok feladat megoldható. És az objektív a vázzal együtt időjárásálló. Akinek pedig kell a fényerő, az vesz hozzá olcsó fixeket. Nekem is van mellé 45mm 1,8 és 14mm 2,5. 
Új hozzászólás Aktív témák
- Thermalright Phantom Spirit 120 SE
- iPhone 17 256 GB Sage - Bontatlan !! www.stylebolt.hu - Apple eszközök és tartozékok !!
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i3 10100F 8GB DDR4 120GB SSD 1TB HDD GTX 1050Ti 4GB Fractal Design 500W
- magyar billentyűzet - 172 - Lenovo Legion Pro 7 (16IAX10H) - Intel Core U9 275HX, RTX 5080
- Xiaomi Redmi 13C 8/256 mint az új, garanciával eladó
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest




...

a másik, hogy simán szakadt filmes gépnek nézték a GF1-et vele 
?




![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)

De szólj, ha csak bólogatás kell a felvetéseidre, és akkor legközelebb rajzolok egy rakás ilyen szmájlit neked:


