Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
szimultán pd-af és cd-af
Ez mit jelent pontosan? Egyszerre működik kétféle AF rendszer? Minek? Ha van pd ami LV-vel együtt működik, akkor minek cd? Vagy a cd nem elég gyors és valamivel fel kell pörgetni? Egyáltalán technikailag ezt hogy csinálták meg, szenzorba építve, vagy féligáteresztő tükör?
-
sebgutkopf
őstag
Úgy látom, hogy alapvetően kisebb nagyobb mértékben mindenki csalódott a nikon bejelentésén. Szerintem a fő oka az lehet, hogy már jó néhány milc rendszer van a piacon és mivel egyik se tökéletes, de még annyival egyik se jobb a másiknál, hogy egyértelmű lehetne melyiket érdemes venni. Titkon mindenki azt várta, hogy majd jön a nikon és megmutatja, hogy minden jó tulajdonságot egybe tud ötvözni és ha valakinek kell egy funkció, vagy képesség, akkor nem kell egy általa fontosnak tartott másik funkcióról lemondani.
Ehhez képest a nikon se hozott ki csodát, az ő rendszere egy újabb teljesen más elgondolás néhány vonzó tulajdonsággal, de közben ők is ugyanúgy beragadtak néhány olyan dologba, ami nem tetszik nekünk.
Mi meg mind lesünk, hogy ez jó ebben ebben és ebben, de szar ebben, míg a másik tudja azt ami onnan hiányzik, de nem tud valami mást és most csalódtunk, hogy ebből a körből a nikon se jelent kitörést. Már úgyis tudjuk, hogy tök mindegy milyen obijai és AF lesz benne, soha nem lesz a legjobb képminőséggel rendelkező milc rendszer, mert nem 1"-os szenzort akartunk. Azt pedig látjuk, hogy a szenzorba bele vagyunk buzerálódva, mert csak ezen egy dolog elég ahhoz, hogy a nex sikeres legyen.Ráadásul ez egy új terület a nikonnak is, ahol nincs tapasztalati előnye a többi újabb gyártóval szemben. Az ilyen piacokon pedig a mega nagy tőkeerős gyártók szerintem előnyben vannak (értsd: Pana, Samu, Sony), mert ők a darálógépek, már más termékek piacán bizonyították.
-
sebgutkopf
őstag
Ahogy elnézem a sigma is mindent elkövet, hogy olyan obit tervezzen, ami lehetőleg rétegtermék, azon belül is fényerőtlen és érdektelen. Mintha arra törekedne, hogy minél jobban perifériára kerüljön. Idén már jelentett be obit nx-re és nex-re is, de sehol semmi. Biztos nem akar gyártani, eladni meg végképp nem.
-
sebgutkopf
őstag
Számomra az 1" érzékelő önmagában megkérdőjelezi a félprofi váz létjogosultságát. Nemrég arra jutott a társaság, hogy biztos azért ez a szenzor nehogy a saját dlsr-jeiknek legyen konkurencia az új rendszer. Ha lenne félprofi 1-es váz, akkor pont az eredeti döntésükkel fordulnának szembe, akkor pedig már lehetne benne normális szenzor is. Remélem érthető, hogy melyik ellentétre akarok rávilágítani.
Mint rendszer egyelőre valóban a nex a leghiányosabb, de neki van az a váza, amire már elmondható a fél profi jelző. Hihetetlen milyen ellentmondásos a rendszer jelenlegi állapota és ennek ellenére mégis mennyire kívánatos tud lenni.
-
sebgutkopf
őstag
Tavaly karácsony előtt próbának szántam és vettem egy olcsó megoldást, hogy kiderüljön együtt tudok-e élni egy milc géppel. Azóta eltelt idő alatt megtetszett a dolog és szívesen használom, elég sokoldalú és súlya/mérete miatt többet van nálam mint a dslr. Így akármennyire se tökéletesek mégis jól és kényelmesen használhatóak, ráadásul feleségem ezt kézbe is veszi. Ezért nemrég hajlandó voltam mélyebben zsebbe nyúlni és egy drágább még jobb videó képességű milc gépet venni az előző helyett.
-
sebgutkopf
őstag
Nekem ezek egyelőre elég kiegyensúlyozatlannak tűnik. Egyrészt a magas iso teljesítmény szerintem eléggé rendben van. Végre nem laborkép, hanem valós helyzetben készületek így számomra valahogy jobban leszűrhető, hogy mennyire használható. Másrészt pont az alacsonyabb iso-s képek kimondottan részletszegények, illetve lágyak, de inkább keményen fogalmaznék és szerintem egyszerűen életlen. Ráadásul a világos részeket elég rosszul kezeli a rendszer, kéne negatív expó korrekció, vagy jobb fénymérés stb... a színek olyanok amilyenek.
-
sebgutkopf
őstag
Más: hétvégén asszony ruhanézelődése elől bemenekültem a Saturnba mint jobb időtöltés. Végigtapisztam unaloműzőnek egy adag tükrös és tükör nélküli gépet is. Ami feltűnt, hogy most az evf-es gépek evf képminősége valamiért nagyon nem tetszett. Korábban még a G1-ével elég kellemes emlékem volt, sőt az oly felrakható vf1- vagy mije is egész tűrhetőnek tűnt akkor. Most valahogy vagy rossz napom volt, de mindegyik képére azt éreztem, hogy fakók a színek, darabos a mozgás, szaggat, és olyan sarkosak az élek, mintha nem lenne elég nagy a felbontás.
Lehet, hogy azóta a fő lcd kijelzők (elsősorban a 921k pixelesekre gondolok) annyit fejlődtek, hogy az evf-ek mellette nem tudnak eleget domborítani?
Amúgy most a samsung nx11 egész pofás és jól kezelhető gépnek tűnt, bár nem egy apróság. -
sebgutkopf
őstag
Ó! Az még ok, hogy néhány gyártónál az élesítésből érdemes kicsit lejjebb venni, de minimumra... Akkor a zaj rész se feltétlen reális, mert kisebb élességnél a zaj se olyan markáns. Maradnak a kérdőjelek. A világos részek dinamikája valóban nem kielégítő, de hátha csak a fénymérés hibája, hogy túlexpózza.
-
sebgutkopf
őstag
A G1-é biztosan azért tetszett akkor, mert előtte csak ocsmány evf-et láttam és ahhoz képest az gyors és részletes volt. Valamiért most meg pont attól voltam kész, hogy nem tetszett. A g3-on is vibrált a képe, sőt a samu nx11-en is, meg a sony a55-ös slt gépén is. Még mindig a benyomható vezérlő tárcsa tetszik a legjobban a G-ken.
Az oly nyíltnapon nézegettem át a vf-1-en vagy már 2 volt nem tudom. Arra emlékszem, hogy a kép elég nagy volt, de színek abban sem voltak.
Van egy olyan érzésem, hogy ez egy megszokást igénylő dolog, ha a minőséget nézem csak mindig lesz valami amibe bele lehet kötni. -
sebgutkopf
őstag
Sony evf-et valóban max tesztelni fogok. Az ára se tetszik, de valahogy nem hiányzik az a pupli a gépre. Mondani szokták, hogy kétféle nex tulaj van: akinek állandóan fent van a vaku a gépén, mert használja és aki soha se teszi fel. Na én ez utóbbi vagyok. Bent van a vaku a táskában, de ha nagyon kell felteszem utána amint lehet megszabadulok tőle, mert nélküle olyan szép és karcsú. Egy evf ezt pedig elrontja, pedig az oled tényleg érdekes lehet, de inkább az 50/1,8 amire azt a pénzt szánnám.
A műfénnyel kapcsolatban a többieknek igaza lehet. Zavaró és ezen ezek szerint javítani se lehet, mert egyszerűen összeakad a két freki.
-
sebgutkopf
őstag
válasz SpongyaBob #3719 üzenetére
A 30mm aps-c pont érdekes lenne, de F2,8 al.... ?
A sigma is elolvashatná a tegnapi 12/2, 45/1,8 tesztet, ha azon múlik, hogy megértség a milc rendszerek lényegét. -
sebgutkopf
őstag
Ezt én is kiszúrtam és bizony erősen moire-nak tűnik. Valaki nem akar ezek szerint rendes AA szűrőt használni?
Az azért egyértelmű, hogy az iso növelésével a részletek elég rendesen kezdenek eltűnni. Ettől még szép eredmény a szenzortól, ettől a mérettől a 2011-es technológia mellett többet nem várhatunk. -
sebgutkopf
őstag
A rendes olyan, ami kiküszöböli a moire-t, hogy azt a gyártó hogyan oldja meg nem is érdekel, mint látjuk az Oly vékony AA-val is meg tudja most már csinálni, itt a példa tanuljon a nikon.. Azzal is teljesen egyetértek, hogy a lehető legvékonyabb AA szűrőt használják én is inkább az éles képre vágyom. Ha nem nézed 100%-ban a képet, akkor hiába nem olyan éles a kép pixel szinten, akkor se fog feltűnni, míg a moire az kisebb nézetben is átüt a képen nem csak 100%-ban.
Egy fotón ez még úgy ahogy javítható egy kis életlenítéssel, de ha egy felvett videó olyan azt azért nehezebb (igazából fogalmam sincs hogyan lehet) javítani.
Hogy ez mennyire gyakori jó kérdés, én leggyakrabban apró mintás zakó, női harisnyák stb... esetén szoktam felfedezni mások felvételein, sőt tv műsorban is.
Mentség talán annyi, hogy se az 1, se a d3100 nem stúdióba szánt gép és én se studioban dolgozom. -
sebgutkopf
őstag
Majd a nex7 tesztképekkel kiderül mit tud az a 24-es szenzor. Mondjuk ez a nagy felbontás nem különösen hoz lázba, már a 16-os esetén se érdekelt, hogy mennyi a többlet, mert több mint számomra szükséges. Tulajdonképpen felbontásban már legalább 3 éve elértük azt a szintet aminél nekem nem kell több. De a fene egye meg, ha a vonzó tudással rendelkező géphez ma már ennyi megapixelt adnak, akkor kénytelen vagyok azt venni.
-
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
A világ tele van extrém dolgokkal. Te is tudod, hogy az átlagot a sok szélsőségből számolják. Persze itt véletlenül előjött, aztán pont 100-ból egyszer véletlenül otthon is előjön pont a legjobban elkapott képnél. Ha olyan extrém esetben, vagy ritkán jönne csak elő, akkor a teszt során se jött volna ki ilyen mértékben, csak úgy mint az mft gépeknél ahol senki nem hánytorgatta fel.
Mindegy én most úgyis ott rúgok bele a nikon 1 rendszerbe ahol tudok!
(bosszúból mert nem olyat hoztak ki, amit szerettem volna) -
sebgutkopf
őstag
válasz Mercutio_ #4006 üzenetére
Egyszer mindenki megjárja a rokon kezével.
Ha bárkinek kezébe adom bármelyik gépemet én mindig előre beállítom, hogyan szeretném, sőt utóbbi időben már kimondottan szájbarágósan csinálom: a zoom-ot előre betekerem, és megmutatom mi legyen a kompozíció, különben a fejek a kép közepén lesznek és fölöttünk a kép fele az üres ég.
Beltérben ha több képre adom oda akkor én szigorúan S mód 1/125 záridő (esetleg még rövidebb). Nevetséges, de aki nem fotózik a lassabb záridőket mind beremegteti.Nekem nagyon rosszak a tapasztalataim a nem fotózást szeretők képkészítésével, lényegében önállóan még egy gyenge minimumot se tudják hozni. Mintha direkt félrekomponálnának mindent, és úgy remeg a kezük, mintha direkt ráznák a gépet.
-
sebgutkopf
őstag
válasz SpongyaBob #4079 üzenetére
... és ezeket a jó dolgokat szépen le lehet másolni az mft rendszernek. Akkor mi szól az 1 mellett?
-
sebgutkopf
őstag
Akkor óvatosan, de adok még néhány infót az 5n-ről.
"...van olyan módja, hogy alul kiírja a záridőt, blendét, talán az isot is, van egy live hisztogram és vannak segédvonalak, és... és... MÁS SEMMI"
A menüben be lehet azt is állítani, hogy hányféle infó képernyő között tudj válogatni a disp gombbal (felfelé nyíl). Ez külön paraméterezhető a kijelzőre és külön az pocionális EVF-re. Tehát lehet mindenféle infóval telezsúfolt, és kevesebb zavaró elemmel rendelkező mód a csupasz alap expó adatokig több lépésben beállítható külön az lcd-re és evf-re. Én pl mindet letiltottam csak 2 mód között tudok gyorsgombbal váltani. Az egyik a zár/blende/iso/expó korrekció mellett felül írja az akku kapacitást és a még menthető képek számát (van a még puritánabb ahol felül nincs akku és képszám), illetve egy hisztogrammos mód, a többit mind letiltottam, engem se érdekel a sok hülye egyéb ikon.
Ugyanez beállítható a képvisszanézésre, hogy hány féle és milyen infó tartalmú nézet legyen a csak képtől a minden adatot tartalmazó hisztogrammos verzióig. Baromi jó, hogy nem kell 5 féle változatot végignyomni, ha a csupasz kép után mindent látni akarok, akkor a számomra nem szükségesek kikapcsolása révén kevesebb gombnyomást igényel.Egy érdekesség, hogy az 5n-nek a tárcsája sokkal kisebb ellenállással forgatható mint a C3 és sima 3-asnál. Abban jó, hogy gyorsabban forgatható, de pont ezért könnyebben eltekerhető pusztán véletlenül is. Ebben talán biztosabb a kicsit nehezebben járó tárcsa.
-
sebgutkopf
őstag
Először azt hittem, hogy csak nálam olyan laza a tárcsa, mert a nex3-on határozottabb volt. Aztán megnéztem másik gépeken, teljesen ugyanaz.
Nekem nagyon kis kezem van (szinte női ) így engem a bajonett és markolat téma még gondolati szinten se jutott eszembe, ezek szerint valakinek ez gond. Azt viszont bizton állítom, hogy számomra kényelmesebb az 5n markolata mint a 3-é. Egyrészt a széle szögletes és jobban kiáll előre, ami miatt jobban bele tudnak akadni az ujjaim és akár hátsó támasztás nélkül se esik ki a kezemből. Biztosabbnak érzem a fogását, nem félek annyira, hogy leejtem véletlenül.
Egy bajonettnél azonnal a tövénél szélesedő obi esetén lehet, hogy gond lenne a közelség, de ezt tapasztalat híján nem tudom.A mostani kísértést még simán leküzdöd, majd akkor lesz kemény ha jövőre valami valóban megvalósul az állítólag módosított lens roadmap-ből.
Azért én valószínűleg karira elcsábulok az 50/1,8-ra. -
sebgutkopf
őstag
Én mindezt úgy mondod, hogy obik terén csupán annyi változás van, hogy valamikor év végén, de lehet csak jövőre végre boltban lesz a 35-ös makró és az 50/1,8. A többi még mindig csak roadmap. A 24-es zeiss-t most hagyjuk az ára miatt, nem tömegcikk.
Te titokban a nagy ellenállás és nem kell közben szép lassan elkezdted kedvelni a sony gépeket, míg végül dühödben vettél egy panát.De hát a változatosság gyönyörködtet.
-
sebgutkopf
őstag
válasz rrbmirgamid #4874 üzenetére
Az hagyján, de ki dönti el, hogy mi számít jó ízlésnek? Ő miért döntheti el?
Lehet neki van rossz ízlése.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Számomra a fényképezőgépnek a kinézete nagyjából az utolsó szempont, őszintén szólva nem igazán agyaltam rajta, hogy tetszik vagy sem. Max a piros feliratok, amit zavarónak tartok a többi nem igazán érdekel, gumírozott jónak tűnik a fogása.
rrbmirgamid: optimista vagy nem mondtam, hogy Parcinak vagy neked lenne jobb ízlésed csupán arra akartam rámutatni, hogy az is egy erősen szubjektív dolog, hogy egyáltalán mi a jó ízlés.
/off
Hajlamosak az emberek egy nagyobb tekintélyű másik ember ízlését jónak elfogadni, ami lehet igaz, vagy épp hamis kép is.
Ráadásul többféle jónak vélt ízlés is többször ütközik. Van egyrészt a többség által elfogadott közízlés, ami valamit jónak tart azzal teljesen ellentétes lehet egyes magát szakértőnek (divat, irodalmi, akármilyen) titulált ismert személy jónak tartott ízlése. Gyakori probléma, hogy sokak szerint a közízlés alapvetően rossz, tehát amit a közízlés jónak tart az valójában nem is jó.
/on
Most akkor a gh2 ízléses, vagy nem?
Kérdezzük meg Victoria Backham-et! -
sebgutkopf
őstag
válasz rrbmirgamid #4918 üzenetére
Olyan hardcore sony-s vagyok, hogy én küldtem el a nex topicból, hogy nézze meg az e-pl1-et is
-
sebgutkopf
őstag
Valamit pedig mégiscsak tud az 5n, mert azon mintha egy teljesen más obi lenne a 16-os. Állítólag a szenzor mikrolencséi miatt, de nekem mindegy is a lényeg, hogy más. A nex-3-on az 16-ost szinte F8 only-ban használtam, az 5n-el viszont jóval bátrabban lehet a rekeszt kezelni.
Érdekes hozzáállás. Ezek szerint a sony-nak jobban megérte a vázat/szenzort addig hegeszteni, amíg jobb nem lesz az eredmény, mint egy jobb verziót kiadni a 16-osból. Fura hozzáállás.
Csak jönne már az a nyamvadt 50/1,8! Karácsonykor jó lenne már azzal riogatni a családot -
sebgutkopf
őstag
Nekem is jobban tetszene a 60, de ettől függetlenül tuti nevező vagyok egy példányra.
Imádom, hogy már mindenhol azt mondják, hogy a nex obi választékában van 4 fix, meg mittudomén hány zoom obi. Csak az a gond, hogy a 4 fixből jelenleg ha bemész a boltba továbbra is csak azt az 1 db 16-ost tudod megvenni. A papíron már hónapok óta létező 24/1.8, 30/3.5 macro és 50/1.8 obikból pedig max a tesztelők fogtak kézben valódi üveget.
Szerintem érted min háborgok.
-
sebgutkopf
őstag
A 30-as makrót elszúrták, hogy nem legalább F2. Így számomra is teljesen érdektelen, mert nekem makró nem kell, viszont a 30mm (45mm evk) pedig pont a kívánatos normál alap fényerős fix lenne.
Ráadásul ilyen nagy látószögű makró...Ezt nem fordítva akarták? Egy 30/1,8 és egy 50-es makró értelmesebb lett volna meg mondjuk egy 85/1,8 porté.
-
sebgutkopf
őstag
Ugyan itt off, de akkor is figyelemre méltó. Magához tért a Ricoh? Új aps-c modul a gxr-be 24-85mm látószöggel.
Úgy látszik az előző próbálkozás után kapcsoltak és tudják kitől kell szenzort venni. Naná, hogy a 16MP-es sony szenzort veszik meg!Az Oly miért nem jött még rá, hogy kitől kell szenzort vásárolni? Ha nagyon slendriánok és nem vagdossák a szenzor széleit, akkor egy "túlméretes" szenzorral kapásból a multi aspect is rögtön rendelkezésre állna.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Azt írják a dpreview-n a 2012-es megjelenés várható. Az már a roadmap-nél kicsit megfoghatóbbnak tűnik. Meg azért mégse mindegy, hogy egy samsung vagy sony szenzort tesz bele
A GXR alap moduláris elgondolása szerintem nagyon érdekes, de engem nem pont ilyen bontásban érdekelne. Eleve nincs nagyon váz választék se.
Milyen jó lenne, ha a szenzor és az obi se lenne összenőve! Akkor tényleg rajtad múlna, hogy milyen vázban milyen szenzort (és vele együtt képfeldolgozót) milyen obival használsz. Teszem azt kiadnak egy új szenzort új feldolgozóval, akkor azt megveszed és kicseréled, közben minden obid és váz marad a jól megszokott. Vagy végre kijön az álom keresős váz, akkor te csak a vázat veszed meg, a szenzornak jó a régi.
Nekem ez lenne az igazi modularitás.
A szenzor + üveg egyben drága. Lényegében most pont a rendszer legdrágább részét kell újra és újra több példányban megvenni.Adjanak ki egy cserélhető obis aps-c szenzor modult.
-
sebgutkopf
őstag
Látszik, hogy nem vagyok a Leica célcsoportában.
Ha rajtam múlna már rég tönkre ment volna. Ráadásul a hozzáállása se tetszik, hogy aranyáron adnak múlt évezredből való megoldásokat. Csak a lencsét reszelgetik tökéletesre a többivel nem foglalkoznak. Játsszák a sznobot, hogy azért manual fókusz, mert profi.
Olyan rohadt bonyolult 2011-ben egy AF motort és elektronikát beletenni egy objektívbe? -
sebgutkopf
őstag
Egy kicsit visszájára fordítva. Ha valamit kicsit bonyolultabb megoldani, akkor a Leica szerint az a megoldás, hogy nem is próbáljuk meg megoldani? Szerintem nem.
Ha ilyen lenne a mérnökök hozzáállása, hogy az első problémánál feladják és levetik az egész témát, akkor ma nem lenne lcd monitor, mert az lcd igazából nem volt alkalmas a színes kép visszaadására, még mindic ccd szenzorok lennének csak a fényképezőgépekben, mert a cmos alapból kedvezőtlen zaj krakterisztikával rendelkezett a ccd-vel szemben. Vagy akár a mai technikák létét lehetővé tévő elektromosság és mikrochipek se lennének.
Nem szabad a fejlődést elutasítani.
Igen nehéz a fázis af rendszereket jól kalibrálni. Na itt a lehetőség mutassa meg a Leica, hogy ő meg tudja csinálni, amivel mások szenvednek.
Viszont ahogy elnézem a milc-ek felődését ahogy gyorsulnak a kontraszt AF rendszerek, ez az egész kalibrálós téma is a partvonalon kívülre fog kerülni. A Leica pedig valószínűleg tovább fogja gyártani a státusszimbólumot jelző luxus termékeit.Madgie meg közben rágja a popcortn.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Dare2Live #5391 üzenetére
Ott az AK "kalasnyikov" a maga 6x éves dizájnjával. Max finomitgattak rajta ld pl a Magyar AMDt... ettől még a mai napig az egyik legjobb gépkarabély
Ez bizony komoly tévedés. Az AK ma már egy elavult őskövület, ami pontosságban és tűzerőben meg se tudja közelíteni a mai csúcs gépfegyvereket.
Csak éppen a mai fejlett modelleket nem ismered, főleg a képességeit nem a típusokat pedig még kevésbé.
Az egyszerűsége és szívóssága miatt lett az AK-ból legenda és amikor újdonság volt kicsit nagyobb horderejű háborús konfliktusban mutathatta meg képességeit. Így a név is megmaradt a fejekben.