Hirdetés
- Milyen notebookot vegyek?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Házimozi haladó szinten
- Jobb kijelzőt kap a Lenovo kompakt táblagépe
- Milyen alaplapot vegyek?
- A világ legrosszabbul őrzött titka lett az új Ryzen Threadripper sorozat
- TCL LCD és LED TV-k
- Olcsó "üvegkalitka" az Ocypus kínálatából
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jahno
veterán
válasz
HollyBoni #104192 üzenetére
Végül is Megapix meg Csurgó Laciék mögött ott van a fél világ megoldása, amit elkövettek, csak tudják, hogy mit szeretnének, de hát nem kötelező sem oda sem máshova vinni, aztán vergődjünk tovább. Többit ismerem, meg YTos Tiktokos megmondókat, itt most nem erről van szó, hogy egyszer majdnem megpróbált valamit de azt is elszabta.
Pana kapcsán kédezze meg pld. a Megapixet, aztán majd lesz valami.
-
HollyBoni
veterán
válasz
Jahno #104191 üzenetére
Az a baj ezekkel a szervizes dumákkal, hogy sokszor annyi hitelessége van, mint egy random kommentnek egy facebook csoportban.
Sajnos attól hogy valaki hivatásszerűen csinál valamit, nem jelenti azt, hogy ért is hozzá. Belegondolni is rossz hogy hányszor fogtam a fejem "szakemberek" csodás munkája miatt, és/vagy hányszor javítottam a hibáikat. -
Jahno
veterán
válasz
MrChris #104190 üzenetére
Szalagkábel többnyire műxik. Ebayes zárakkal az összes ismerős végigszopolt aki csak bírt. Szervíz is mondta, hogy alkatrésze nincs, ha Ebayről hozok akkor nem szeretné vállalni a felelősséget, hogy alapban nem ebbe való, nem műxik, vagy megy 1-2 hónapot és inkább ne vállaljam be. Bármelyik fotós csoportban felelősségvállalás nélkül megmondják amúgy, hogy teljesen jó lesz, vedd meg mert az jó :-D Bár ez CanikonSony vonalra értelmezhető, most, hogy Indexre is beesett egy zárhibás Oly, meg itt is köhög, szerintem elmúlt pár évben MFT vonalon eddig nullát láttam fotós csoportokban is, bár ebben benne van, hogy nem olyan gyakori vas, mint a 2000D. Igaz 2000D-ból pont nem láttam hullani
-
MrChris
nagyúr
válasz
xandrush0831 #104186 üzenetére
Ebbe tényleg belefutottál, ilyen kevés expóval megkotlott m4/3-ról nem is hallottam. Szervizben javíttatni szerintem nem igazán éri meg, de ha van egy kis bátorság, meg néhány szerszám akkor úgy látom egy 20-asból megoldhatónak tűnik.
GX80-tól már új zárat használ a Pana, csendesebb, shuttershock mentes. -
Jahno
veterán
válasz
xandrush0831 #104186 üzenetére
Pentaxnál a szolenoid bajokra volt olyan elméletünk, hogy akik sokat használták, azoknál kevésbé jött elő a szériahiba, de olyan kicsi és bonyolult a mintavétel, hogy nem tudjuk.
-
xandrush0831
aktív tag
válasz
gyapo11 #104185 üzenetére
Igen, meg is lepődtem hogy gond lett vele. Pedig aztán tényleg vigyázva volt rá, ütődés sem érte. És nem is igazán nyúztam, csak alkalmakkor fotóztam párat, illetve felvettem pár videót color grading gyakorláshoz. December elején született a kislányom és akkor használtam. Utána januárban az első séta fotózásánál már rossz volt, csak akkor még azt hittem hogy a hideg miatt tököl. Konkrétan a polcon ment tönkre.
-
gyapo11
őstag
válasz
xandrush0831 #104172 üzenetére
7304
Az durva. Még 10 %-a sincs a várhatónak.
-
MrChris
nagyúr
válasz
HollyBoni #104182 üzenetére
16:9 egy óriási öngól, nem is értem miért választotta ezt az EVF gyártó (Epson?). Lehet hogy videó kamerákhoz lett kitalálva. A régi G6-nak is 4:3-os volt, bár felbontásban gyenge ez nem volt akkora hátrány, mint a GX80/9 gagyi lupe hatású EVF optikája. G9-be 4:3 és elég látványos.
-
Jahno
veterán
válasz
gyapo11 #104181 üzenetére
Eleinte a kényelem miatt (meló más, ott kell a biztonság is meg rugalmasabb 2 vázzal dolgozni), aztán a párhuzamosság miatt. Mindig írtam, hogy egyik olasz városban világosodtam meg, hogy egyszer csak nagy terek, szűk utcák, aztán 20 méter múlva távlatok és melyik ujjam harapjam meg, cserélgessem az obikat. Most városban tele és halszem, vagy hasonlók vannak. Úgyis minden mindig párhuzamosan történik, esti timelapse lehet 2 különböző látószög, záridő vagy egyik csinálja amit kell, másikkal 1-1 expókkal lehet más irányba szórakozni. Ha már egyszer végre kiadja, hogy jó a hely, én sem cseszem el, elvertem egy estét, utaztam valamennyit, akkor ne csak 1 képem legyen az egészből, hanem amit ki lehet hozni.
Pilisben a kápolnánál is hátulról egész jól meg lehetne csinálni ahogy a két füle közt kanyarodnak a repülők, másik gépet kiraktam, félre van tájolva, de majd célirányosan vissza lehet menni és kitalálni:
Aztán míg ilyen szögben minden irányba lett álló kép:
Addig ez kiadta és el volt magában. Ez volt az eredeti terv:
Esküvőn egy helyről megcsinálom a teret, vendégekről közelit, vőfényt és pár egymás után expóval, nem kell obit cserélni, túl sokat helyezkedni, aztán kész is:
Volt egy kívánságfa, arra figyeltem, mikor valakik mentek felé írni, akkor letámadtam:És éppen elég 70 felé figyelni, nem azzal leszek elfoglalva, hogy majd most obicsere, meg hova tegyem meg ilyenek, következő pillanatban azon lepődnek meg, hogy háttal odavágódok, de kell az ilyen aztán itt nem értem azokat, hogy fix 35 meg 50essel elvileg végigcsinálnak egy komplett napot, nekem meg hiányoznának az ilyen képek is a sorozatból:
Utcán ugyanez, nyilván nem kell mindent lefotózni, de ha már ezért kódorgok és történjen valami, akkor lehet nem csúsznék le róla. Milánóból mondjuk hazaestem 5 expóval, annyira nem éreztem a dolgot :-DNyáron remélem ez a kápolnás-repülős összejön, csak már lassan kezd késő lenni, mert később sötétedik. Valami ilyesmi lenne ott a kápolnásnál, de megint olyan, hogy 100 kilométereket kell rohangálni adott időben....
-
HollyBoni
veterán
válasz
yle_greg #104179 üzenetére
Katasztrófálisan kicsi, alacsony fényerő (igen, maxon van a fényerő a beállításokban), 16:9-es alap képarány óriási fekete csíkokkal ha 3:2 vagy 4:3 képarány van beállítva. Semmi normális eye cup, sokszor erős napsütésben az EVF fölé kell tennem a tenyerem hogy lássak valamit. Kamera vagy szem mozgatásnál elszineződés. Egyelőre ennyi jut eszembe, biztos van még vele bajom.
Tudom, itt a méret is limitál dolgokat, de ehhez képest pl. a ~17 éves GH1 EVF-je egy mozi (és mellesleg alig nagyobb maga a gép).Szerintem köztudott hogy az EVF gyenge pontja ennek a gépnek. Persze lehet végletekig vitatkozni hogy ez kit mennyire zavar, ha csak annyira keresel rá hogy GX9 EVF, akkor jó sok fórum/reddit posztot találsz ahol pont erről vitatkoznak.
-
gyapo11
őstag
válasz
Jahno #104174 üzenetére
Én két vázas vagyok, nem a két obi miatt, hanem mert sose lehet tudni. Manapság már kész számítógép egy váz, több száz MB-os fw-rel, ki tudja hány bug van benne és mikor fut rá valamelyikre.
Hiába tudom egy frissen töltött akkuról, hogy több száz expót tud, akkor is viszek tartalék akkut ha csak 20 képet fogok kattintani. Meg tartalék obit is. -
yle_greg
aktív tag
válasz
HollyBoni #104178 üzenetére
Bejelzett a szarkazmus detektorom. :-)
Oké, jobbra-balra mozgáskor a színek egy pillanatra "elcsúsznak", de mivel nem film nézésre használom, és nem is rángatom kapkodó idegbeteg módra, így ez a jelenség különösebben nem zavar, mert komponálásra használom, ahol ez a probléma nem jön elő, illetve az élesség ellenőrzésre, MF obi esetén a focus peak baromi jó. Ezen kívül más probléma nekem nem jut eszembe a GX9 keresőjével.
Te miért írtad, hogy annyira gagyi, hogy inkább nem használod?
-
-
Jahno
veterán
válasz
philoxenia #104173 üzenetére
Én is így kezdtem aztán mentem mindig 3 vázzal:-D
-
philoxenia
MODERÁTOR
Kicsit visszaolvastam. GX9-em van. Kitobi és 45-150. A 14-140 olyan drága, hogy jobban megérné mellé egy GX7 váz és akkor nem kell cserélgetni.
Súly nem lényeg, K10D-vel kezdtem... -
gyapo11
őstag
válasz
xandrush0831 #104170 üzenetére
Hány expo van a vázban? Nekem GX7-esem van, hasonló technika lehet.
-
xandrush0831
aktív tag
válasz
Jahno #104168 üzenetére
Csodás. Nem sokat élt nálam, hiába vigyáztam rá. 1 nyaralás, 1 esküvő, 1 karácsony, RIP. Persze használt cuccoknál ez benne van a pakliban.
Mindenesetre bepróbálkozok valami szervíznél. Csak ja, Oly 45-el együtt az egész szerkó 190k környéke volt, 100.000-es szervíz nem biztos hogy megérné.
Köszönöm a válaszokat! -
gyapo11
őstag
válasz
Tin_Shield #104160 üzenetére
6 mm f2 laowa szerintem a legszélesebb egyenestartó mftre
Köszi fölírtam.
-
Jahno
veterán
válasz
xandrush0831 #104167 üzenetére
Kíváncsi lennék az árfekvésére, de biztos nem lehet gazdaságosan szervízelni. Pana is kiköltözött Lengyelországba és legtöbb szervíz átment vérkreténbe, hogy még ilyen fix problémának sem mondják meg az árát, csak "be kell vizsgálni" végül mindenki megkapja ugyanazt az egységárat. Sony is bekaphassa, egyszerűen nem árulták el mennyi a zárcsere, baszakodtunk a bevizsgálgatással, de ha előre mondják, hogy 100ezer, akkor nyilván ott sem hagyom a gépet, mert minek. 1+ éve még 40ezer körül volt, annyit lehet rászánok. Nyomorék Nikonosok azt is megjátszották, hogy elkérték a szállítási díjat azért, mert megmondták, azt a sorozatot nem is támogatják olyan régi.... Agyrém lett a fél világ.
-
Jahno
veterán
válasz
xandrush0831 #104165 üzenetére
Kellett nekünk emlegetni, az nem szalagkábel, hanem a redőny rögzítésének néz ki. Így szoktak megdögleni a zárak. Oldalt van ilyen fém pöcök, amit nem látunk, vagy eddig nem foglalkozunk vele:
-
xandrush0831
aktív tag
Sziasztok!
Elkezdett érdekes hangon fotózni a G7, és minden kép után kér hogy kapcsoljam ki-be. Észrevettem, hogy van ott valami fura, szerintem oda nem illőnek látszó valami: Lassitott videó
15-20 kép ellövése után elkezd újra működni ahogy kell, és a hangja is meggyógyul. Teljesen tök vagyok a témában. Az valami belső dolog lehet, vagy idegen tárgy került be? Nekem ránézésre élőben valami szalagkábel-szerű dolognak tűnik, a végén egy körrel. -
Jahno
veterán
válasz
Tin_Shield #104160 üzenetére
Na egy ilyet azért kipróbálnék, de nyilván tök esélytelen. Pár éve még csomó vacakhoz hozzájutottam, egy része teljesen felesleges is, meg kipróbálni sem tudom rendesen, csak technikai mániás gittrágás lenne, annak meg nem sok értelme van.
Haveri körben FFre van Laowa 10es, Brightin Star 9-es meg a jó ég tudja mik.
-
Jahno
veterán
válasz
Tin_Shield #104159 üzenetére
Meg kell lesnem a dókument, mert EXIF alapján Lens Model - LUMIX G VARIO 12-32/F3.5-5.6. Megjegyeztem, mert érdekessége, hogy keresőben mutatta a gyutávot is és húzta a skálát.
XE1-ről nem szeretnék hallani, elsőre kilóra megvett, meg marha jó képminősége volt (MFTkhez képest meg főleg, hogy a 15x áron mért Olyt ebben lekörözte szóval ár-értékben is patent, aztán jött volna erre is horrot áron a nagylátó), aztán igazából mindegyik mehet a fenébe a hipszter hülyeségeivel. E1nél lassú a sorozat, ok, kibírjuk. De az, hogy kikapcsol és bazi lassan indul el akkor is, ha kikapcsolom a standbyt és nem lehet értelmes timelapse képeket csinálni 30 másodperces záridő felett, aztán E2 ugyanez, T1 meg konkrétan kikapcsol expó közben és nem értem, tök hektikus az egész. Obik drágák, mostaniak fókusza nem fejlődött annyit, amit a piac, mindig megy a möhözés a csoda Fuji izérőll meg színvilágáról, amit megint nem értek. Azt nem tudom milyen az a lelketlen, de nekem pont elég ha azt a képet meg tudom vele csinálni, amit mással nem olyan könnyen, vagy sehogy. Legalább tudok rá számítani, ha kirakom timelapse B időben akkor addig csinálja és úgy, hogy azt kigondoltam, ellentétben a Fujival. Az A6600as 500ezer pénz, a T5 meg 760ezer. Persze lehet hasonlítani, hogy a T5 az két kártyás és azért jobb, vagy középen van a keresője. Kinek mik a szempontok. Az legalább megy USBről powerbankról, nem úgy, mint a G9es. G9hez meg nincs értelmes arca L plate, azzal futok most éppen ámokot, míg ki nem csapom az egészet az ablakon és veszek valami mást. Pedig tök jó ötlet volt az is :-D
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Jahno #104154 üzenetére
Izé, 14-42X lesz az, vagy a zoly14-42EZ, a 12-32 kézitekerős.
Amatőr szinten, fényerős objektívvel az mft is használható, de nyilván vannak jobbak a műfajban, - újonnan - nem is feltétlenül drágábban. Az mft erőssége máshol van. Használni kell, fotózni sokat, 2nd hand cuccokkal bukni sem nagyon lehet, ha kiderülne hogy kevés valamire, és lépni kell feljebb. Én pl 15 éve (EM5 Mk1) nem éreztem késztetést továbblépni. Egy rövid ideig Fuji XE1 is volt párhuzamosan, mondjuk azon a rendszerrel is együtt tudnék élni. Sony technikailag übercsúcs, de számomra "lelketlen", én még gépet annyira kedvetlenül sosem vettem a kezembe mint azokat (van a családban). Canikon MILC vonal a kezdetekben vicc volt, az újakat nem ismerem, érdektelenek számomra. -
gyapo11
őstag
válasz
xhege #104153 üzenetére
Az 1.8 az nagyjából két blende előny a 4-hez képest. Egyébként sokkal kényelmesebb a zoom. A fényerős zoom drága, ezért kell egy fényerős fix, hogy amikor már az egekbe kellene emelni az isot és már csak a színes zajt látnánk a képen, akkor legyen valamilyen kép, mondjuk 12800 helyett 3200, mégis csak jobb. Lehet hogy túl szűk, lehet hogy túl tág de kép és nem zaj. Nemrégen fotóztam nagy épületet 25-tel, tekertem volna a zoomot ha lett volna olyan gyűrű rajta, nem fért bele a homlokzat és nem lehetett hátrébb menni. Ezért én is tervezek egy 15-17 közöttit venni, 7.5 van de az más liga (halszem).
Láttam képet 9 mm-es rektilineáris obival FF-en, szuper jó, egyenes vonalak hatalmas látószöggel, van-e ilyesmi mft-re? 4.5 mm ami nem halszem?
-
Jahno
veterán
válasz
gyapo11 #104156 üzenetére
"Most láttam egy mft-s gépet hirdetve, a redőny lent maradt. joccakát."
Ja, 1-1 biztos akad meg semmi sem megy örökké, aztán D750/D4 vasakból csak ismerősi körben szerintem legalább 10-15. Sony A7-A7-IIIak szintúgy.
" világon nincs olyan ember aki ilyen gyorsan tudná tekerni." Fogd meg a söröm! De ez sem olyan egyszerű, ha meg tekerném erőből, akkor ezen anyázok miért nem megy. Más eszköznél rendre ez van, meg kellene szalajtani valami digitális potmétert aztán baszik menni. Nekem G1nél a tárcsákon véletlenül segített a körömlakk lemosó... Most G9en kezd egyik kicsit lazább lenni, de nem téved, vagy ami gyors gombot sokáig nem használok azok akadnak. Ezeknél meg úgyis mindegy, egyszer minden megdöglik, általánosítani meg nehéz. Tárcsa/gombok problémáival talán a Fujisok közt láttam több problémát. Ott is inkább az a baj, hogy 1-1et léptetnél, akkor nem megy, ha megtekered előre akkor lehet egyet előre ugrik, kettőt hátra és megy az anyázás.
-
gyapo11
őstag
válasz
Jahno #104152 üzenetére
nem nagyon láttam lekonyult zárat. Saját G5ön kívül mert az szétszakadt
Most láttam egy mft-s gépet hirdetve, a redőny lent maradt. joccakát.
Nálam sem volt még zarhalál, viszont érdemes megnézni a tárcsákat, mert arra több példa is van, hogy először csak néha szalajt, aztán egyre rosszabb, végül összevissza működik, pl. egy blendét akarok növelni egy kattanással és koppig elugrik valamelyik végére, és onnan nagyon nehéz visszatekerni, a táma persz e már a szomszéd városban jár. De ezt is hiába nézi az ember vásárláskor, mert allpr jól működik még és egy fél év múlva krepál be. Úgy látszik a programozók nem voltak toppon amikor ezt programozták, hogy egy nyamvadt prell mentesítő rutint nem tettek bele, meg hogy egy tizedmásodperc alatt bevesz mondjuk 10 kattanást, miközben a világon nincs olyan ember aki ilyen gyorsan tudná tekerni. -
Tin_Shield
őstag
válasz
xhege #104153 üzenetére
Próbálgasd a kitobit 17/18, 20 ill 25mm állásban, melyik jön be jobban, a lényeg hogy ne tekergesd a zoomotbármennyire csábító is
Járd körbe a témát, helyezkedj, hogy megszokd a làtószöget Ne a képminőséggel törődj most, a kompozíció legyen szem előtt. Beltérben is próbálgasd, hogy lásd a korlátokat. Kint egy lépés előre-hátra megoldhatja a problémát, beltérben ez sokszor nem lehetséges. A 25mm fel van tüntetve, a 18 is, a 20 pedig megsaccolható, de talán a váz is kiírja a gyutáv állást.
Az Oly 25 nagyon jó cucc, ajànlott (egyébként nagyon kevés mft objektív "nem ajánlott") -
Jahno
veterán
válasz
xhege #104153 üzenetére
" Városnézés alatt lehet jobb a 12-32mm kit obi, "
Erre való a 14-140, de tényleg. 12-32vel táj/timelapse módban tök jól el voltam, a motoros zoom meg a fogása az városban kiborított 2 perc alatt. Rendezvényre meg teljesen más az elképzelésem, oda nekem szög és rendesebb váz is kell, mert MFTvel egyszerűen nem adja ki értékelhető minőségben, dinamikában, többihez van állványom és F8, vagy megtartom amit meg lehet.
-
xhege
veterán
Újra köszi mindenkinek. Nagyon segítőkész ez a topik.
Ezen a GX800-on külsőleg is az látszik, hogy ennyire keveset lőttek vele. Bár nyilván nem vagyok tapasztalt, de baromira újszerűnek hat az egész gép.
A Panasonic 20mm lencsére visszakanyarodva nézelődök majd persze. Közben gondolkodtam, hogy mire is kellene és felmerült, hogy arra a Olympus 25mm f1.8 is jó lehet, ha esetleg az jobban elérhető. Városnézés alatt lehet jobb a 12-32mm kit obi, mert azért rugalmasabb, mint a fix. Többnyire nappal normál fényviszonyok között nézek várost, vagy túrázok. Amire a fix kellene az a ritkább esti fotók, illetve beltéri rosszabb fényviszonyok közötti rendezvények közben.
A fent említett Olympus 25mm milyen obinak számít? -
Jahno
veterán
válasz
xhege #104143 üzenetére
Használt gépre az expó az szerintem ilyen varázslatos arányszám. Pld. a Sony A7-IIIat kb. 50ezer expóval előbb meg merném venni, mint 10ezer alatt. Meg aztán ott van az A1 amit használok, kiolvasva 1 expó van benne, gyakorlatilag kapott a szájára nem keveset. Hirdetnek kevés expós vázakat, minden sarka kopva, gimbal helye látszik az alján, 16 akkuval és 3 dupla töltővel, de kevés expóval? Utána jönnek a legendák, hogy ennyire meg ennyire van méretezve, vagy XYnak milliókat elment, aztán másnak nem. Annyi lehet az előny, hogy ismerősi körben és fotós csoportokban igaz kevesebb MFT váz van, viszont nem nagyon láttam lekonyult zárat. Saját G5ön kívül mert az szétszakadt
1500nál amikor ennyivel eladó a gép akkor azon csodálkozom, hogy mitől lehet ilyen kevés és de jó Neki, mert az nálam egy erősebb délután szokott lenni, szóval hasra kell ütni, megvenni, aztán úgyis orosz rulett, hogy mikor áll meg vagy a gombok/tárcsák milyen állapotban vannak és mennyire ázott meg a múltban.
-
gyapo11
őstag
válasz
Jahno #104140 üzenetére
Lehet olyan, hogy megszokja az ember, hogy a milcben nincs tükör, és a zárhang/dummy hang vagy a pillanatnyi képkihagyás után egyből lekapja a szeméről, a tükrösnek viszont először a tükör hangja van, és ha attól elindul a mozgatás akkor az könnyen a hátsó redőny záródása előtt lesz és rajta lesz a képen. Magamon is megfigyeltem, hogy milyen gyorsan leengedem a gépet, de szerencsére akkor már kész a kép. Ritkán lövök tükrössel, de akkor szigorúan addig nem mozdulok, amíg csend nem lesz. A tükrösek se egyformák, van olyan milc is aminek szerintem tovább tart az expója mint a gyorsabb tükrösöknek, pl. Samsung NX1100. Nincs elektronikus első redőny és evf, ezért előbb föl kell húznia az első redőnyt, utána exponálni, kiolvasni a szenzort és felhúzni a hátsó redőnyt. Egy expo az tkp. két expo.
-
gyapo11
őstag
válasz
xhege #104143 üzenetére
Nézz rá a linkre, sok gép van, össze lehet hasonlítani a számított várható expószámot a gyári adattal, általában kisebb, mert mindig vannak hamarabb elromlók, és lehet ezeket nagyobb súllyal számolja, viszont ami gépeket néztem, mindig voltak olyanok, amik messze tovább működtek mint a gyári várható. Szerencse kérdése.
-
Throme
veterán
válasz
xhege #104146 üzenetére
Szerintem a nagyon jó EVF csak nagyon drága vázakban van. Ha tükrös rendszert használtál, akkor a belépő gépek EVF-e mindig is gyengébb hatást ad.
Az EM5 mk3-ban pl 2,36m képpontos lcd (vagy talán már oled, de ez nem biztos) van.
Ez manapság a kevés kategória. Nekem mégis megfelel.
Komponálni, expot belőni, beállításokat ellenőrizni elég.
... ez se egy olcsó váz. Most az OM5 a megfelelője, ugyanennyi oled képponttal és 530k huf újonnan (használt árát nem tudom).
Számomra a belépő gépekben lévő EVF is jobb, mint a tűző napban a hátsó lcd. Persze szoktam használni ilyenkor is a hátsót, csak maradok a "nagyjából jó lesz, legfeljebb vágok belőle és beigazítom" hozzáállásnál. -
HollyBoni
veterán
válasz
xhege #104146 üzenetére
Ezeket nézd: hardverapro, facebook m4/3 adok veszek csoport és simán csak marketplace keresés, index 4/3, mikro 4/3 adok-veszek topik. Ezzel kb mindent lefedsz. MPB-n jelenleg €214-től van az első verziós 20mm. Nem vészes, de szerintem jobbat ki lehet fogni itthon.
Én alapból jobban szeretek keresővel fotózni. Nyilván verőfényes napsütésben jön a legjobban, de ez a kereső akkora f*s, hogy néha még ott sem segítség. -
xhege
veterán
válasz
HollyBoni #104144 üzenetére
Köszi! Én eddig még nem láttam használt 20-as panát, de figyelek. Kereső hirdetést viszont többet is láttam.
Az EVF igazából napfényben lenne nagyon hasznos, mikor nehezen látható az LCD kijelző, de köszi az infót erről is.
lugosi: engem a videót ad hidegen hagy, ha egy évben egyszer kell, arra elég az iPhone. Szóval nekem kimondottan fotózásra kellene. Ilyen városnézős, kirándulós fő lencsének, illetve beltérben mondjuk családi összejövetelek esetén. -
válasz
yle_greg #104137 üzenetére
Nekem is mindig megfelelt a 20-as AF-je, de tény hogy lassú. Fotónál nálam, arra amire használtam, nem okozott problémát. Videóra viszont nem jó, lassú és hangos, belehallatszik nagyon a felvételbe, plusz videóban az AF-C se működik vele. Mondjuk nem is videózok, úgyhogy ez se zavart.
-
HollyBoni
veterán
válasz
xhege #104141 üzenetére
Kb. minden héten látok eladó 20-as Panát. Amikor meg nem volt, felraktam 1-2 hirdetést hogy keresek ilyen obit, és napokon belül többen megkerestek. Ott az MPB is, nyilván itt valószínű magasabb lesz az ár.
GX9 kiválasztásánál fontos szempont volt nálam az EVF. Viszont sajna a gyakorlatban annyira gagyi ez az EVF, hogy egyre kevesebbet használom.
Ezt még akkor más is mondta itt nekem, de nem igazán jött át.
Ha jól látom a GX80-ban is ugyanez az EVF van, szóval óvatosan. -
xhege
veterán
válasz
Jahno #104142 üzenetére
Komoly kis gyűjtemény.
Még egy kérdést feltennék. Nem feltétlenül csak neked, hanem bárkinek. Mennyire számít egy használt gép esetén az expó szám, hogy mennyi képet lőttek vele? Mi számít soknak? Nekem ebben a kis GX800-ban, amit vettem alig van kattintás (1500 alatt). -
Jahno
veterán
válasz
xhege #104141 üzenetére
Persze, hogy megoszlik. Bár és eleget fotózom a legócskább cumókkal meg ilyen középalsó vackokkal is, mint a MFT vonal, kb. az most a hobbi elsődleges gépezet így a Fujis elkanyarintásaim után, de felső polcos motyók is járnak a kezemben bőven, ha éppen dolgozni kell.
Ezt raktam össze nyárra, hogy végigszórakozom, de lehet maradok a lassabb módszereknél, mert nekem drága az analóg. Pár évre lehet félre is teszem:
EVF nekem is hiányozna szinte mindenhol. GX-8-80-85-9 és társaik teljesen jók, körbe kell nézni.
Itt fotómasinát mentem próbálgatni, vittem vagy 5öt, abból három gép van a képen és ezek közül egy maradt meg:
Legyen kicsit jó idő, oszt meglássuk. -
xhege
veterán
Köszi a sok eszmefuttatást a 20mm f1.7 obi kapcsán. Látom megoszlanak a vélemények. Igyekszem majd szerezni egyet (úgy tűnik ebben azért lesz kihívás), aztán meglátom, hogy nekem hogyan tetszik.
Időközben elgondolkodtam egy másik váz beszerzésén is. Az EVF hiánya a GX800 esetén nagyon fájó pont nekem. Merre lehet érdemes nézelődni, ha szeretnek EVF-et, de jó lenne, ha a mostanihoz képest a méret nem nőne drasztikusan? A GX80 tűnik most jó megoldásnak, de biztos van sok más jó alternatíva is. -
Jahno
veterán
válasz
yle_greg #104137 üzenetére
"Dobjatok mókusok elé, de engem sosem zavart a Pana 20/f1.7 AF sebessége"
Engem sem, lehet valamivel lassabb vagy mittomén, de abszolút nem éreztem, vagy csak nem emlékeszem rá, vagy olyat műveltem, amihez nem kellett sebesség. Tök tudöja. Ezt sem mindig értem, hogy mihez képest meg mennyire, ha korabeli jobbféle tükrösöket leköröz, akkor az lassú lehet-e?
De ezt írtam fentebb, egy csomó mindennel úgy vagyok, hogy nem pixelbabrálok, meg nem nyígok, hogy jaaaaaaaj meeeeer nem fényerős az obi. Főleg nem MFT környezetben aminél mindenféle más rákfene is akad. Ha a gyutáv nem esik nekem kézre, az legyen az én bajom. Ott a fenti statisztika, nézzük meg hány képem készült F8on. A többi meg már a szopás része.
-
HollyBoni
veterán
válasz
yle_greg #104137 üzenetére
Nem kell szerintem ezt ennyire túldramatizálni. Ezt a létezik MF obi és társai dolgot meg végletekig lehet fokozni, mondjuk addig hogy minek fotózunk akkor digitálissal, minek használunk navigációt mikor van papír alapú térkép stb stb...
A 20-as AF-je lassú. Ez tény, felesleges rajta vitatkozni. Az hogy ez kit zavar, teljesen egyénfüggő. Igen, van olyan aki nem szeret MF obikkal fotózni, igen, van akit zavarni fog a lassú AF. Olyan is van aki vígan fogja használni az obit lassú AF mellett is.
Szerintem nincs ezzel semmi gond, és nem arról van szó hogy az emberek problémákon akarnak rugózni.
Mindenki máshogy használja a felszerelését, mindenkinek mások az elvárásai. Minden obinak/váznak vannak előnyei és hátrányai. Mérlegelsz hogy neked mi a fontos, választasz valamit, kipróbálod, vagy boldog vagy vele, vagy nem. Ennyi. -
yle_greg
aktív tag
válasz
Jahno #104136 üzenetére
Dobjatok mókusok elé, de engem sosem zavart a Pana 20/f1.7 AF sebessége. Sima "utcai" használatban, vagy gyerekek a parkban/kiránduláson, nem futva, hanem csak valamit csinálva, nem volt fókuszálási problémám.
Az emberek hajlamosak elfelejteni, hogy MF obik is vannak, na ha valakit zavar a 20/f1.7 AF sebessége, akkor az azonnal szörnyethal, amint a kezébe fog egy elektronika nélküli objektívet? Van egy Mitakon 25/f0.95 obim, hasonló gyújtótáv, hasonló felhasználás, csak éppen ez full manuál, mégis tök jól lehet használni. Még úgy is, hogy 0.95 -ös f értéken jóval könnyebb ám kicsúszni a fókuszból, mint 1.7 -en.
Szóval, szerintem a 20/f1.7 AF sebességbe az köt bele, aki a problémákon szeret rugózni, és ha valahol nem talál, akkor kreál egyet. Ja, a 42.5/f1.7 AF sebessége a "hűbammeg!", ahhoz képest nyilván lassabb, de ahhoz képest szinte minden lassabb, most akkor mindent is dobjak ki, mert szar?
Hát ja, tudok róla, hogy elméletileg szar a 20/f1.7 AF sebessége, de gyakorlatilag én még nem tapasztaltam, hogy emiatt lett volna kuka egy fotóm. Oké, nyilván nem ugró őzikét fotózok vele, és a repülőnapra sem ezt teszem fel, lévén ez az ekv. 40 -es látószög nem erre való. Amire való, a sima hétköznapi dolgok, ott azért bőven jó az az AF sebesség amit tud. Ne feledjük, hogy hiába 1.7 -es, sokszor a téma igényli, hogy több dolog is benne legyen az élességi síkban, így simán "feltekeri" az ember f2, f3 fölé is, ha kell. -
Jahno
veterán
válasz
HollyBoni #104135 üzenetére
Jó, de a Pana kitobik meg hasonlók akkori korban a többi cucchoz képest gyorsnak és jónak számítottak. Első 14-42es obim a világból kiment, ha csak a fókuszkövetés meg sebességeket nézem. És akkor nem csak a D40el használtam párhuzamosan, hanem mindenféle mással is.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
xhege #104130 üzenetére
Lassú, de azért élhető, ha kiismered a határait, a képe viszont kárpótol mindenért.
Panasonic vázakon azt hiszem le van tiltva folyamatos AF. EM5III-on működik az AF-C, normális fényben mondjuk egy sétáló embert tűrhetően lekövet, de kábé ennyit tud, ez az objektív nem erről szól... -
Jahno
veterán
De durva, egy átfogóbb statisztikát is csinálok, ebben nincs bent minden:
Eredetileg a gyutávok miatt adtam össze. Érdekes lett, van benne csalás, mert nem minden obit ismer fel és akad jópár manuális, ami hol nulla, hol 1-es. Aztán milyen szépen látszik mikor 28mm-en koppan a kitobim
-
MrChris
nagyúr
válasz
xhege #104130 üzenetére
Ez valóban így van, vagy inkább költői túlzás?
Valóban lassú, minél kevesebb a fény annál lassabb. Ha sok a fény akkor nem feltűnő. Mindig single af módban használom, van is valami korlátozás a folyamatosnál, lényeg hogy amíg fókuszálsz (meg exponálsz) addig ne mozogjon a téma.
Felépítésben is van érdekessége, fókuszáláskor az egész lencserendszer tilitolizik, szűrőmenetestül együtt. Talán ezért se egy villámsebes. Emiatt az elejére talán jobban kell vigyázni és szűrőzéskor a szűrővel/napellenzővel a fókuszmechanikát terheled.
Ha normális áron veszed és nem jön be akkor veszteség nem ér mikor tovább adod. -
Jahno
veterán
válasz
xhege #104130 üzenetére
" Ez valóban így van, vagy inkább költői túlzás?"
Szokásos fotós szélső értékek, felét néha nem értem. Kipróbálod, ha műxik akkor tojni kell az összes ilyen megmondásra. Meg mennyire mozog? Utcán sétál, agárverseny? Blind Myself koncert szart fényben van, ott nem az obival lesz baj hanem MFT platformmal :-D
Stabi különbségeit meg ezt-azt lehetett érezni, pld. a 45-150 is kicsit gyengébben szerepelt a régebbi Oly vázakon, mint Panán, vagy éppen a 2.8/45-150 OM pro jobban bírta a G9et, mint a többit, de ezek minimális eltérések és szélső értékek. Ráadásul nekem a gyakorlati tapasztalatom sokszor pont az ellenkezője, mint amit írnak, vagy pont nem mérvadó.
Héten azért egy régebbi 14mm-es obival belefutottam, hogy szemben fénnyel, nagy dinamika különbséggel nem bírtam megcsinálni azt a képet, amit az újabb modern Sigmával simán. Ennyit jelentettek az évek és a bevonat, utómunkával sem lehetett kigépészkedni, ennyit tud. Aztán megint lehet magyarázni, hogy nem a technika számít. Persze a régi obi és az új csúcs Sigma közt kb. 10-15x különbség van árban, ezen dolgoznak a mérnökök, meg persze csilliárdba kerül.
Ez a baj azzal, hogy ha jó cumókat kapok kölcsön és nyáladzok 1-2 dologra, akkor csak sírok vaze, hogy világ pénze nem lenne elég rá és fél élet összerakni.
20mm is közeli cuccokhoz kell meg ki tudja mire, ott szerintem nem is nagyon van mire fókuszálni annyira tág és nagyobb szög. Bár ettől agymenésem lett, mindjárt csinálok valami gyutáv statisztikát a fotókból.
Amikor meló van, akkor elég egysíkú
-
xhege
veterán
Köszi mindenkinek a sok javaslatot!
Amit meglett ma az egy Olympus 45mm F1.8. Beszereztem egy Panasonic 35-100mm-t is (ez csak az ára miatt, mert iszonyúan olcsón jutottam hozzá, ráadásul szinte új), amivel ki tudja lehet még barátok leszünk. Ha mégsem jön be akkor keresek másik zoom obit. MOst megnézegettem, hogy prime obinak melyik lenne a legjobb, de nekem egyelőre a 20mm tetszik leginkább. A 17 vagy 18mm túl széles, míg a 25mm már szűknek tűnik. A Panasonic 20mm f1.7-re sokan panaszkodnak, hogy nagyon lassú az AF, és ha mozgó célpont van, akkor simán le lehet maradni róla. Ez valóban így van, vagy inkább költői túlzás?
-
Jahno
veterán
válasz
Sleek #104128 üzenetére
Egyszer mikor sokadik fotósnál futottam bele a "mi van a táskámban" és erőltették, hogy de mindenképp vigyünk magunkkal elosztót és kaját, akkor hümmögtem. hogy én alapban irreálisan sok cuccot hordok magammal mert úgyis kellene valami ami nincs, de elosztót még melókhoz sem, mert minek. Van elég akkum, az egyszerűbb. Míg haversrácok 1 géppel a kézben mennek utcára veretni és portrézni, aztán majd alkalomadtán egyszer írok litániát én is, ha most azért van több vázam, mert az adott gyutávú obi arra volt gazdaságosan és majd idővel racionalizálódik. Ha felét kipakolom, akkor ide-oda kallódik, aztán meg kell szokni, hogy a mini állvány és a LEDes lámpák mindig ott vannak hátha kell. És ha szeretetgömböket kell rakni a gomba köré, akkor az is van [link]
-
Jahno
veterán
válasz
Throme #104079 üzenetére
"Ráadásul beviszed a szervizbe egy bedagadt utángyártott akksival a vázat, azt nem fogják ingyen javítani gari ellenére se."
Eddig az összes vázam akku és tartozék nélkül vették be szervízbe, nem nagyon feszegették mi volt benne és mi nem. Olyból EM1-MII és EM5-MII is járt így. Nyilván nem örülnek neki, meg le is van írva, hogy gyári tartozék blábláblá, aztán ha összeszámolom, hogy elmúlt pár évben lehet nem kockáztatok egy 500ezres vázat, de mikor csak akkun 500+ezrest spóroltam, akkor megint más a fekvés. Főleg mikor egyes márkáknál gyári is dagadt vagy repedt meg. Patonával a mennyisége alapján nem volt bajom, abból csilliárdot használok mindenfélében, ha meg azt nézem, hogy Oly/Fuji akkujaim 50%a lekonyult, akkor megint más az arány. Fostaliga Sonyt mondjuk nem értem, 3 évente feltöltöttem, most állt megint vagy 4et és szarrá merült állapotból is teljesen jóra felhúzta magát. Aztán megint hempereg, mert vázam nincs hozzá :-D Ez valami földönkívüli cucc.
Vannak AlisEbayes cuccok amit saját érdekében senkinek nem ajánlok, ennek ellenére ez is műxik, meg van a sima sárga dobozos fehér címkés. Ma nyektettem volna, csak nem sütött a nap
Patonából ez 6ezer lenne ma, annyit még megérne. Annó a Fujiba 3-5ezresért vettem az akkukat, megtették amit meg lehet, akkor Tripontban 24ezer volt az ára, most lassan veri a 30ezrest. Ebből azért nem vennék csak úgy 2-3 darabot, vagy havonta bővítve a készletet, aztán ezek alapján mindenki mérlegelje magának.
-
Jahno
veterán
válasz
lugosi #104125 üzenetére
Ilyenkor jön az, hogy kinek mi. 20mm-el sem tudtam mit kezdeni, egy ideig a 17essel is rohangáltam, de ahová fényerő kellett oda a 17mm is szűk volt, vázam sem bírta annyira, mint egy combosabb váz elvileg gyengébb oival, 17 és 20mm gyutávja benne volt a 14-140ben aztán nem cserélgettem. Szerintem alig pár képet csináltam vele, de pld. ugyanez a 35mm is, egyik platformon sem állt kézre, pedig próbálkoztam vele pár évig. Más meg termeli vele a képeket és kb. le sem veszi a vázról. Ugyanez a 25mm. Tök jó cucc, egy időben még olcsó is volt, lelkendezett mindenki, hogy az kb. az 50mm-nek felel meg és jajjdejólesz. Aztán nem. Aztán Pana 1.7/25 is.ugyanez a szitu. Nekem nekem való, na. Napra pontosan megmondom, de majd csak hó vége felé, mert addig titkos:-D
-
válasz
xhege #104096 üzenetére
A pana telét vedd inkább tényleg mert abban van ois.
Táskában nekem van egy pgytech és egy k&f concept, amik fotós övtáska-szerű sling táskák, kis géphez ideálisak. Mindkét gyártó kínálatában vannak ilyenek, egy olyat nézz ki ami árban és méretben megfelel.
A 20/1.7-et ne hagyd ki, zseniális obi. -
Jahno
veterán
válasz
Tin_Shield #104115 üzenetére
"Nekem az már sok lenne egy ilyen kis vázon egész napra"
Én meg rohangálok itt a 150-600al mellette....
-
Jahno
veterán
válasz
xhege #104102 üzenetére
Képeim 90-95%a ilyen Pana 14-140el készül. Na, a maradék 5% meg ha meló van az karcosabb igény. Mindig az a kérdés mi a cél, nekem az, hogy "sötét" meg nem menő fix, abban az esetben pont nem érdekel, ha rugalmasan használható. Beltéri konfereciára melózni meg most éppen Sigma 28-105 van. Ha meglesem a képeim gyutávját, akkor az ajánlott 45mm-en nagy része el sem készülne, de tudom, én vagyok a béna meg közel kell menni meg ez így érdekesebb lesz amiért meg kell dolgozni, oszt ilyenkor megyünk át értelmetlen bölcsészkedésbe.
-
gyapo11
őstag
válasz
vadkörte #104107 üzenetére
A kényelmen túl erős a gyanú, hogy képminőségben is egyszerűbb magas szintet elérni kevesebb lencséből és lencsemozgatásból, vagyis fix obival. A gyártása is egyszerűbb, ezért olcsóbb lehet, a fényereje is nagyobb olcsóbban. De van amikor nincs lehetőség lábzoomra, nem célszerű pl. porviharban obit cserélni, van fény dögivel, ilyenkor jól jön a zoom.
-
xhege
veterán
válasz
Tin_Shield #104117 üzenetére
Az Oly 45 már ma délután meg is lesz, és árban nem volt vészes szerencsére. Ez a 20mm lesz kihívás ezek szerint, pedig terveim szerint ez lenne a fő obi a gépen. Mindenhol jókat olvastam róla, illetve szinte mindenhol, mert volt aki nem szereti: [link]
-
Tin_Shield
őstag
válasz
xhege #104116 üzenetére
Elégé kitartják - nem véletlenül, gyorsan elviszik így is - a 20-as árát, a II-es széria 80e körül mozog, ez kb annyi mint egy új nettó ára. Az I-es széria valamivel olcsóbb, az optikai felépítésük egyébként egyforma, valamit a bevonatokon változtattak talán. Kint sem sokkal jobb a helyzet, a nagyobb kereskedő oldalak a szép példányokat szintén drágán mérik, - igaz 6 hónap garanciával. Talán az osztrák/német "jófogásokat" érdemes böngészgetni.
Az Oly 45 gyakori, annak beszerzésével nem lesz gond. -
xhege
veterán
válasz
Tin_Shield #104115 üzenetére
Igen azt hiszem, hogy a megoldás jelenleg a kit obi 12-32mm, most találtam fillérekért egy Pana 35-10mm-t, azt megveszem, max ha nem tetszik akkor eladom és veszek másik zoom lencsét. Ehhez jön egy Olympus 45mm f1.8, és szeretnék egy Pana 20mm f1.7-et de azt nem igazán találok sehol használtban.
Esetleg vannak valami tuti használt obis oldalak, piacok?Mercutio_: Köszi neked is. Most a 35-100 jön, mert annyiért nem lehetett nem megvenni, de az Olympus portrézáshoz mindenképpen érkezik majd.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
xhege #104111 üzenetére
Ne (csak) így nézd. A 14-140 egyetlen zoom objektív lenne - gondolom, ez lenne a vázon szinte mindig. Nekem az már sok lenne egy ilyen kis vázon egész napra A tele ellenben csak az idő néhány százalékában van feltekerve De ez nagyon egyéni, kinek mi. Nálam pl fixek vannak a legtöbbet a vázon, a kitobi+ egy fix a kirándulós minimál szett, a tele marginális, csak akkor viszem ha tudom/sejtem, hogy szükségem lesz rá.
-
Mercutio_
félisten
válasz
xhege #104113 üzenetére
Pana 45-150 nem annyival nagyobb/nehezebb mint amennyivel praktikusabb a 35-100-nál.
A 14-140 jó mindenes obi, de a szenzor miatti ekvivalens 28mm alsó határ beltérben, vagy akár egy mediterrán zegzugos utcában kevés lesz, engem zavart, ezért lett 12-32 (bár a 32-es vég zavaró lehet, ha mindent is le akarsz fotózni, esetleg egy Pana 12-60 erre is megoldás)
Az Olympus 45/1.8 telitalálat, jó a kis mérete, a stabi hiányát a fényerő általában kompenzálja és az obi színvilág nekem jobban bejött, mint a Panasonic hidegebb képe.
-
Grillo
őstag
válasz
xhege #104111 üzenetére
Pont ezt akartam írni. A Pana 12-60, 14-140 és a 45-150 kb azonos méretű, van mindhárom. A 14-140 mindenes, ezt használom mondjuk 80%-ban. A 45-150 nem volt gépen vagy 2 éve, de szeretem a képét, és használtan 40k körül elérhatő, nincs értelme eladnom. A 12-60 meg a széles eleje miatt jó, igazából ha nem zavarna a obicsere, akkor az utóbbi kettő kis plusszal kiváltja a 14-140-et.
Nézegethetsz még manuál üvegeket Meike, TTartisan vonalon, ezek általában olcsók, de fényerősebb fixek. Vannak kis méretűek is, azok illenek is talán a vázadhoz, de lehet kellemetlen a stabi teljes hiánya.
-
xhege
veterán
válasz
Tin_Shield #104109 üzenetére
Olyan nagy méretbeli különbséget nem látok a Pana 14-40 és a 45-15 között, de lehet rosszul gondolom.
yle-greg: Igen nekem is nagyon tetszik ez a 14-40 mm, de nyilván azért kérdezek ennyit, mert nincs semmi tapasztalatom.
-
yle_greg
aktív tag
válasz
xhege #104096 üzenetére
A Pana és az Oly zoom objektívek csavarári iránya eltérő, erről tudj, mielőtt vásárolsz. A Pana 14-140 az egyik legfrankóbb obi a rendszerben, vérbeli turista zoom, én utolsóként ettől válnék meg, ha mindenemet el kéne adnom, mert annyira hasznos. Hozzá egy street és sötét helyekre való 20/f1.7 és egy portré 42.5/f1.7 (vagy oly 45/f1.8) és nagyjából készen vagy, ez repcsin se lesz nehéz cucc.
Nem próbáltam, csak egy ötlet, hogy az LCD láthatóságán esetleg javíthat egy matt fólia?
-
Tin_Shield
őstag
válasz
xhege #104102 üzenetére
A 14-140 f3.5-5.6 az egyik legjobb túristazoom ever, simán kiválthatja kitobikat, nem kell cserélgetni. De kicsi vázon kényelmetlen lehet állandóra. A GX880-ra a 12-32 illik a legjobban szerintem. A tele párja (35-100) már véleményes, bár méretben tökéletes párja a 12-32-nek, de nem túl acélos a rajza*, és kis méretnek is megkérik az árát.
* nem reprezentatív a mintám, csak egy darabot próbáltam, az nem győzött meg, de simán lehet csak egy gyengébb példányhoz volt szerencsém. A 45-150-at összességében jobbnak tartom, és az sem hatalmas.
-
xhege
veterán
válasz
Tin_Shield #104100 üzenetére
Köszönöm! A Panasonic Lumix G Vario 14-140 mm F/3.5-5.6 Power OIS objektívről mi a vélemény? Mondjuk ez sem egy gyors lencse...
Az Oly 45f1.8 használtan ahogy látom nagyjából a fele ár, mint a Panasonic 42,5 f1.7., mondjuk ez utóbbiban van OIS.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- PlayStation 5
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen notebookot vegyek?
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- One mobilszolgáltatások
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Apple iMac 27" 2020 i7 128GB RAM 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- LG 27GS60QC-B - 27" Ívelt - 2560x1440 - 180Hz 1ms - AMD FreeSync - Bontatlan - 2 Év Gyári Garancia
- MacBook, Apple M1 / M2 kompatibilis dokkolók, DisplayLink 4K, USB-C, Type-C
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i3 10105F 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest