- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen SSD-t vegyek?
- OLED monitor topik
- 3DMark (2013) eredmények
- Ízléses, masszív és praktikus mikrotorony jött a Jonsbo műhelyéből
- Everest / AIDA64 topik
- Hővezető paszták
-
PROHARDVER!
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
imyourfriend
őstag
válasz
WhiteWalker #15992 üzenetére
Nem gond az ha zajos egy fotó, lényeg hogy a megfelelő helyen éles legyen jól komponált és bemozdulásmentes. Sportfotó fotózás szemmel szerintem ennyi kívánnivalót hagy maga után. 1/640-1/800s elég lehet már. Lehet alul exponált picit, ez sem gond. Lényeg hogy nyitott rekeszen lődd és tapasztald ki hogy 2fps RAW megfelelő e vagy több kell. Szükség van egyáltalán arra a RAW formátumra? Nemzeti sport oldalát tudom ajánlani, nézegesd a képeket amik általában 1-1db képek és mind háló mögül lövik a pillanatot.
Ez már olyan szint amit nem feltétlen kell megcéloznod de sokat tanulhatsz belőle. De mivel fogalmunk sincs hogy hova kell, és kell e rá egyáltalán utómunka ezért előbb jó lenne ha beszámolnál erről a részéről is! Szerintem elég ide bőven a JPEG még az elején.
-
Monya78
veterán
USM motoros obim alább leírt jelenséget produkálja, különböző dőlésszögekben:
0-20 fok környéke, illetve ha lefelé néz az obi semmi baj.
kb. 45fok vagy még meredekebben tartom felfelé, akkor sokkal lassabban fókuszál, más hang is jön az obiból mintha erőlködne valamelyik része.
90fokban felfele néz, szinte meg sem mozdul, és nem is fókuszál. (Mondjuk éles fotózás közben így tartani a gépet kb. egyszer sem fogom.
Szerintetek mi lehet a probléma? Javítható?
-
*Ropi*
félisten
válasz
WhiteWalker #15989 üzenetére
"Jelenleg 3200 iso-val készültek a képek 1/200-500 záridővel. És igen csak zajosak..."
Az a kérdés, hogy neked abban mi a poén ha rossz minőségű képeket adsz át és az alapján csak egy amatőrnek könyvelnek el a sok közül.
Persze, valahol el kell kezdeni, de akkor először inkább tökéletesítsd a technikádat (értem ezt a fotózási tudásodra és a felszerelésedre is), aztán ha már megfelelő szinten vagy, akkor jöhet a "comin' out".
-
aleister
veterán
válasz
WhiteWalker #15994 üzenetére
GIF? Szerintem az animált GIF-re gondolhatsz,
Nem egyébként. A sportfotósok rendszerint sorozatot lőnek, így nagyobb az esélye az elkapott pillanatnak, éles fókusznak.
-
Real_Necro
veterán
válasz
WhiteWalker #15994 üzenetére
A 4. képen guggol szemben egy fotós. No olyan távolságban kellene neked is lenni.
-
WhiteWalker
nagyúr
válasz
BiriBum #15993 üzenetére
Az érdekes megoldás lehet.. Mint egy gif lenne?
Vissza térve a témához , valószínű hogy az is számitana ,ha a háló/kapu mögött lettem volna, mivel igy nem kellett volna akkora zoom, közelebb vagyok , elég lett volna mondjuk 70mm..igy több fényt kapott volna az obi , elég lett volna kisebb ISO , nem lenne zajos a kép és mehetett volna gyorsabb záridő így nem lett volna bemozdulás sem. Lényegesen jobb képek sikerültek volna... Érdekes dolgok ezek. Mennyi mindenen múlik egy jó sorozat , vagy kép
-
BiriBum
őstag
válasz
WhiteWalker #15992 üzenetére
Érdemes lenne inkább a Sony szenzoros vázak felé orientálódni, mégpedig azok felé, amelyek minimum 4-5 fps-t tudnak jpg-ben.
-
WhiteWalker
nagyúr
válasz
imyourfriend #15990 üzenetére
Az első képeknél próbálgattam a különböző beállításokat , pont a fény miatt. Melyik lehet jobb . Záridő és az ISO-val játszani. Pont az volt a baj, ha "kis" ISO volt kb 800, és 1/1000 raktam az záridőt , akkor ugye sötét lett a kép. Ha az arányt változtattam ,akkor ugye bemozdult a kép...Szóval értitek
Ebből lehet tanulni. Legközelebb beállok a kapuk mögé -
.DLL
veterán
válasz
WhiteWalker #15989 üzenetére
Én azt mondom, hogy obi felől kezd a cserét.
Természetesen nem fogja megúszni a váz sem, ez egy ilyen hobbi.
De egy jó obival már ezzel a vázzal is jobb képeket fogsz tudni lőni.
Ropi: tudom ez csak a saját preferenciám, és én nem is az nagyon arcba mászós típus vagyok. Fotóztam sportcsarnokban tartott szalagavatót, de a tűzésen kívül, ahol közeliket szerettem készíteni nem nagyon kellett a tele, alapzoom elég volt.
-
imyourfriend
őstag
válasz
WhiteWalker #15989 üzenetére
A képek közül elég sok bemozdult, rossz szögből lőtt (látni hogy fentebb vagy és a nézőtéren ülsz) alapvetően ez nem gond ha magadnak fotózol viszont másnak már gond lesz. Meg egy oldalról elkapott labdapattogtatós hölgy nem túl látványos, egy dobni készülő, vagy épp csatázó esetleg az ellenfél játékosával ütköző annál inkább. Pl az átlövő is ilyen, vagy amelyik a blokk mögül lő. A háló mögül ezek irtó szépek tudnak lenni, és látni is hogy van ott helyed. Mikor BL meccsen voltam Győrben akkor minden fotós onnan lőtt mert az egy szuperül védett és jó hely. Hobbi szinten te tudod eldönteni hogy megéri e a pénzt vagy sem. Esetleg kérj kölcsön egy fényerős telét valakitől ha van lehetőséged.
-
WhiteWalker
nagyúr
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Látom mekkora követ dobtam az állóvízbe
Nem válaszolok mindenkinek egyesével,de össze foglalva kiteszem az egészet.Elsőbséget élvez a kézilabda! Mindenképp erre használnám a gépet és egyenlőre magáncélra/szurkolókkal való megosztásra...Aztán második helyen a teremfoci...Többször voltam az adott csarnokba és máshol is...
És sajnos a legtöbb helyen mondhatni elég kevés fény van hogy jó képeket lehessen készíteni...Jelenleg 3200 iso-val készültek a képek 1/200-500 záridővel. És igen csak zajosak...Kezdek rájönni, hogy kevés ide ez a belépő szintű váz az obival együtt...Egyenlőre puhatolódzom mik a lehetőségek ezért is tettem fel kérdésem...váz cserére nem is gondoltam ,de ahogy néztem a képeket , kommenteket és a tapasztalataimat egybevéve, úgy néz ki , hogy nem úszom meg...Csak mivel egyenlőre amatőr a felhasználás szintje igy nem látom értelmét a cserének...vagyis lehet pénzt nem érdemes beleölni...Az én szemem piszkálja és látom a hibákat , de sz@rból nem tudok várat építeni...Gondoltam egy obi csere esetleg dob valamit ezért is érdeklődtem.
Itt vannak az elkészült képek : [link]
-
Tin
veterán
válasz
*Ropi* #15986 üzenetére
12 MP.... arról nem volt szó, hogy a lelátón ül, vagy a pálya széléről fotózik. ahogy arról sem, hogy egész alakost, vagy arcokat akar fotózni.
70-200 2.8 jólenne, de mire menne a 2 fps-el és a 12 MP-el?
3K-s kerettel egyértelműen eladnám az 1100D-t, vennék egy 600D-t vagy alig használt 60D-t, és a maradékból valamit. 135/2 vagy 70/200, kerettől függően használtan.
-
*Ropi*
félisten
Egyet nem értek: kézilabdához és focihoz, ráadásul 1 vázzal minek ajánlgattok nagylátót? Örül, ha a 70-200 200 (320)-as végével értékelhetőt tud alkotni és nem kell a 15 MP-ből 14-et levágnia, hogy a téma elég nagy legyen.
A csoportképeket is meg lehet lőni telével, csak elég messze kell hozzá menni, vagy közelebbről, portréállásban több képből összerakni. Mellesleg tájképeket is csinálnak ezzel a módszerrel.
-
JohnyBlue
addikt
Amugy meg talán Kleroo mestert kellene megkérdezni hogy mizu...o Tudtommal sportot lovoldoz
....
-
-
aleister
veterán
Mielőtt nagyon belelovalnád magad, ennyi volt a pluszban hozzáírt:
"Hozzátenném, mindegyiknek van létjogosultsága, csak épp nem ez a megszokott. Gondolom tájképre telét javasolnál?"Rossz hírem van. Ez egy fórum. Ha zavar, ha valaki reagál a kommentedre, akkor javaslom az íróasztalban tartott kockás füzetbe való írdogálást.
-
Tin
veterán
a nagy vita hevében az megvan hogy a csávónak cropos váza van?
az 50 az 80, a 85 az 135, a 70-200 az 110-320... csak mondom.
ráadásul ajánljátok a csodaüvegeket egy 1100D-re... 12MP, 2 fps RAW-ban...
szerintem adja el, vegyen egy használt 600D-t vagy 60D-t meg egy használt 135 F2-t.
-
aleister
veterán
Lol!
Nem volt itt semmi okoskodás, egyszerűen rossz választ adtál, amire fel lett hívva a figyelmed. Semmi több.
A baj az, hogy elképzelhetetlennek tartod, hogy hibázz, vagy épp hogy negatív kritika szülessen egy képedre. Több fórumita is ezért hagyta abba a képelést a kreatívba, mert ilyen sértődős, személyeskedős reakciókat produkáltál minden észrevételre.Ahhoz pedig nem kell profinak lenni, hogy egy ilyen kérdésre válaszoljon valaki. 10-ből 9-en fényerős telét javasolnak, Te meg nagylátót meg stabis üveget.
Hozzátenném, mindegyiknek van létjogosultsága, csak épp nem ez a megszokott. Gondolom tájképre telét javasolnál?Egyben viszont egyetértünk: tényleg ne magyarázkodj tovább.
-
*Ropi*
félisten
válasz
WhiteWalker #15950 üzenetére
A legolcsóbb koránt sem a legjobb és a legjobb koránt sem a legolcsóbb. Akkor most melyik érdekel?
Kézilabdához és focihoz tele tartomány kell a pálya széléről: Sigma 70-200/2.8. Kicsit lágy, de majd többet utómunkázol. Valamit valamiért ennyi pénzért.
-
válasz
aleister #15973 üzenetére
Az a baj ezzel, hogy megint Te kezdtél el okoskodni és belekötni abba amit írtam, így a kitüntetett figyelemmel kísérés, az a Te házad táján keresendő.
Ez sem tűnt fel?
Tudod mi a baj ezzel, hogy elég sokan használják (pl nb1-es kosárlabdát fotózó emberek) akik ebből élnek de biztos egy baromság...
Attól még, hogy végtag mozgás van, attól még jól jön a horizontálisan megfogott mozgás, de tudod belefáradtam a magyarázkodásba, Te ebben is profi vagy, hiszen ezt is magas szinten űzöd, mint minden mást. Egy igazi zseni vagy! -
spanyoll
addikt
-
aleister
veterán
válasz
Real_Necro #15961 üzenetére
Azért, mert Coxer nem tudja elviselni, ha valaki nem ájul el a képeitől, és innét kezdve a kritizálót kitüntetett figyelemmel kíséri..
(#15959) cOxeR:
Ebben a hsz-edben megemlíted a panning IS-t, ami konkrétan egy kreténség sportfotózás közben. Persze, ha valaki nem síugrást, bobot vagy épp autóversenyt akar panningolni, akkor használható, de ahol már mozognak a végtagok (a populáris sportok nagy része), a hajadra kenheted. Ráadásul a kérdező direkt kiemelte, hogy kézire, focira kell, amire nem jó.Nincs azzal gond, ha butaságot írsz, de ha még ezek után neked állj feljebb, az vicces...
-
válasz
Real_Necro #15970 üzenetére
Menj ki egy játszótérre, ahol van kötélcsúszda... és már ki is próbálhatod.
Stabil állvány esetén kérjük kapcsojja ki történet van... -
Real_Necro
veterán
-
válasz
imyourfriend #15962 üzenetére
Egyetértek - írtam is - hogy kell a magas ISO-n is jól szuperáló váz... amúgy még a követőfókusz ami nem mindegy... ezért szeretik a fixet... mert könnyebben marad fókuszban, mint egy zoom üveg értelem szerűen.
Igen, az lenne az olcsó megoldás... amúgy továbbra sem derült ki, mi a lényege a képeknek... kár koptatni a billentyűzetet, ha nem derül ki mi a célja.(#15965) .DLL
+1
Mi a cél... nem mindegy- -
válasz
Real_Necro #15961 üzenetére
Oldal irányú mozgást nem stabilizálja, csak a horizontálisat...
Talán azért, mert az első hozzászólásomban kiemeltem, hogy magas ISO tartományban is jó képességű váz kell, valamint minden üveg amit írtam fényerős, ergo semmi újat nem tett ezzel hozzá, max beállt kötekedni, hogy miért mondok IS-t. Hát azért, mert van olyan IS, ami pont erre lett kitalálva...
-
.DLL
veterán
válasz
WhiteWalker #15950 üzenetére
Ajánlások ársorrendben:
EF 50mm f/1.8
EF 85mm f/1.8
Sigma 50mm f/1.4 EXSzerkesztés: Ja hogy van még egy oldal. Így már látom a 300e Ft-os keretösszeget is, akkor viszont már sokkal nagyobb a választék...
Így már én is talán egy 70-200mm f/2.8-at ajánlanék, mert sokkal ruglamasabb a vario miatt, bár én ellennék egy fix 50/ fix 85 párossal is, de ez már attól is függ mit akarsz meglőni, drámai arcokat, közeliket, vagy szélesebben, az események folyamatát is.
-
JohnyBlue
addikt
válasz
Real_Necro #15961 üzenetére
Nikonnál is van ilyen ... Normal illetve Active ami jó dolog
-
imyourfriend
őstag
Legutóbb mikor voltam a győri lányok meccsén egyik hivatásos fotós használt HSM I-et, ami állítása szerint olykor nem szeret fókuszt találni. Canon vázakban nem vagyok otthon de elkél egy jobb váz, amely jó képet kell adjon ISO2000-nél (én 1/800s f/2.8 iso2000-en fotóztam). És ha a végén kell még csoportképet lőni vagy az elején egy sorban felálló képet akkor tényleg kitobi.
70-200 f/4L-el talán az a gond hogy 1Fé elveszett már és nehéz mit kezdeni azzal teremben.
Pedig olcsó megoldás lenne.
-
Real_Necro
veterán
Mi az a panning IS? Pásztázó stabi?
Egyébként érdekes módon fotósuli.hu-n ez van, szóval most nem értem aleister miért is szólt rosszat:
"Mikor segít a stabilizátor?
A képstabilizátor a fényképezőgép apró elmozdulásait érzékeli és ehhez az űrtechnológiából átvett giroszkópos szenzorok vannak a gépbe építve. Mindig két szenzort használunk, ezek mozgásérzékelése mindig merőleges az objektív optikai tengelyére, de a két szenzor érzékenységét is egymásra merőlegesen jelölik ki: az egyik vízszintes, a másik függőleges elmozdulást érzékel. Ebből az alapelvből következik az, hogy csak a fényképezőgép mozgását képesek érzékelni, a tárgy mozgását nem. Emiatt a sportfotós, riportfotós számára szinte használhatatlan, mert legtöbbször mozgó tárgyakat fotóznak.Az optikai stabilizátor helyett így nagy fényerejű objektíveket választanak és nagy fényérzékenységgel (ISO) fotóznak. Számukra csak az eredményhirdetés, stadion és városképek, egyes belső fotóknál van értelme az optikai stabilizátort használni. Az amatőrfotós, a portréfotós és gyakran a természetfotós azonban értékelheti a stabilizátor adta plusz szabadságot. A fotoamatőröknek a teleobjektíves felvételei gyakran életlenek, ugyanis nem megfelelő géptartással - és valljuk be - figyelmetlenül exponálnak. Ezen a helyzeten is sokat segít a képstabilizátor, azaz ha csak lehet, stabilizátoros gépet vásároljunk!"
-
Tin
veterán
válasz
WhiteWalker #15947 üzenetére
itt találsz obit, szavazatokkal, de a neten is elég sok cikk van a témában.
a vázat nem tervezted komolyabbra cserélni?
-
válasz
imyourfriend #15956 üzenetére
Panning IS?
Ez mondjuk csak a II-es verziókban van... de az ugye nem fér a keretbe... max a Sigma amit írtál, de azt nem tudom mennyire acélos...
-
atok666
őstag
válasz
WhiteWalker #15950 üzenetére
Hat, a teremsport fotozas egy alap vazzal, nem lesz epp a legolcsobban kivitelezheto dolog - de gondolom ezzel azert te is tisztaban vagy...
Atok
-
válasz
WhiteWalker #15953 üzenetére
Azt megértheted, hogy keret nélkül, senki sem tudja mit is szeretnél...
Ez lesz a Te mebered, ha elég közel tudsz menni... Tamron Canon 24-70/F2.8 SP VC USD objektív
Vagy veszel egy kit obit, és rámész két fixre, Sigma 50mm f1.4 és Sigma 85mm f1.4
Vagy hagyod az egész nagylátós tartományt a fenébe... és marad a 70-200 f2.8 IS USM az univerzális megoldás.Talán ami még fontos:
Mit akarsz az elkészült képekkel?
Magadnak?
Eladásra?
Újságba? -
Nameste
tag
válasz
WhiteWalker #15950 üzenetére
Ilyen esetben mindig az lenne a célszerű hogy azt mondod van XXX ezer forintod egy ilyen vagy olyan obira. Úgy már lehet konkrétumot ajánlani.
-
spanyoll
addikt
válasz
WhiteWalker #15950 üzenetére
A legolcsóbb meg a legjobb remélem te is tudod, hogy nagyon különböző kategória
Vagy tudunk mondani olcsó és még éppen jó obit, ami nem túlságosan fényerős de még elmegy, annyira nem is gyors, talán VR sincs benne, de megúszod olcsón és tudsz rajta gyakorolni, vagy ajánlunk 800K-ért egy fényerős telét legújabb VRel. Nem mindegy -
WhiteWalker
nagyúr
Kössz mindkettőtöknek , de összeget nem írnék , lehetőleg a legolcsóbb / legjobb megoldású obi érdeklne...
Jelenleg csak egy Canon 18-200 obim van.
-
fattyu
veterán
válasz
WhiteWalker #15947 üzenetére
135/2 200/2
ha mondál ár limitet is mindjárt értelmesebben lehetne válaszolni
-
WhiteWalker
nagyúr
Sziasztok! Fényerős, fényérzékeny obit keresek, teremsport fotózásra (kézilabda, labdarúgás). Mit tudtok ajánlani?
(Canon 1100D vázhoz)
-
Digger
senior tag
Én az üvegen két porgalacsint látok! (Alul is van egy!) Sőt valami hasonló két pötty van beljebb is, egymástól nem messzire, nem rögtön az üvegre tapadva, hanem a következő lencse szélén. Ha jól látom!
-
_seth_
veterán
Canon EF 50/1.8 Mk1 aki ilyet keres csapjon le rá mivel eléggé ritka. (nem az enyém!)
-
kiskornel
addikt
válasz
zserbox #15939 üzenetére
Az fincsi. Ha jól tudom (de ha nem, akkor biztos kijavítanak), a legközelebbi Tamron szakszervíz Bécsben van. Oda küldik ki az obikat gariztatni. (ha nem változott időközben a helyzet).
Viszont az obi fincsi. Tehát ha ránézel nagyítóval, és nem gombatelep, csak egy közönséges porszem, akkor nem fog sok vizet zavarni.
-
kiskornel
addikt
válasz
zserbox #15930 üzenetére
még csak 1 van. Az enyém már homokozó ehhez képest. Le se merném fényképezni. Lassan megérik egy Camera KFT-s körútra.
De azért jól nézd meg, hogy porszem vagy sem. Így néz ki a megsérült lencsebevonat is, bár az nem okoz semmit. De nagyítóval is nézz rá, nehogy gomba legyen, meee az gáááz...
-
Andrew31
senior tag
válasz
nagybá #15933 üzenetére
Wrong...
D7100
@ zserbox: Mi ez és mennyiért vennéd?
Mióta nézegettem egy rakat videót obi szerelésről-takarításról, nem zavar, ha van valamiben valami oda nem illő (persze ez ár kérdése is), felbátorodtam és kapásból szétkapom megtakarítani - legfeljebb már csak dísz lesz belőle... -
nagybá
senior tag
Jó srácok, azt hiszem megvan az új kedvenc
: Zeiss Otus 55mm f/1.4 ZF.2 Distagon T*
-
Szipcsi
csendes tag
válasz
JackFeryll #15926 üzenetére
Képzeld el, itt van egy ilyen hobbifotós ahol lakom. Van egy Nikon gépje( nemtom milyen pontosan, ilyen 80 ezres kategória lehet használtan), és mielőtt vettem gépet elkezdtem tanulmányozni a fotózást, meg kértem kölcsön gépet. Azon kezdtem el gyakorolni a záridőt, blendenyílás, iso stb.. és így odamentem ehhez a hobbifotóshoz(megjegyezném h FB-re mennek a képek folyamatosan, meg járnak is hozzá, felkérik fotózni) Megkérdeztem h milyen záridőt használ mondjuk egy portréhoz stb, és így láttam rajta h fogalma nincs arról h mia a záridő meg hasonlók
Szal ő is szépen a kis A-módban
nem is kérdeztem többet. Ez kb olyan, mint amikor kimész horgászni egy Csatornára etetés nélkül, vagy semmi koncentrált etetés közben, hanem a vak szerencsére bízod az egészet. Szal egyetértek--> családi fotóalbum fotós
-
JackFeryll
őstag
válasz
Szipcsi #15925 üzenetére
Igen amibe semmi beleszólásod nincs mindent a gép állít. Nem azt mondom, hogy ezzel nem lehet jó képeket csinálni illetve azt sem, hogy ennek nincs értelme, csak valószínűleg aki A módban tud csak fotózni (anyám is ez a kategória lenne) az a családi albumba talán oké, de hogy az életbe nem nyer vele komoly pályázatot az is biztos.
(#15925) Szipcsi
APS-C-re nagyon népszerű a Sigma 10-20 is és nem drága. http://500px.com/search?q=sigma+10-20
Az a jó, hogy ezen az oldalon bármilyen objektív/váz párossal találni jó képeket -
Szipcsi
csendes tag
válasz
JackFeryll #15923 üzenetére
A -módos az automatát jelent? Én is kezdő vagyok még, de mielőtt megvettem ezt az első gépemet, elolvastem egy könyvet pl Scott Kelby-től, meg próbáltam beleásni magam jobban. jó is h belinkelted, meglesem milyen obit hasznának ( pl Sigma 8-16 mm )-- > 200 ezer ft..
-
JackFeryll
őstag
válasz
Szipcsi #15922 üzenetére
A te kis Canon 550D-del is vannak ám jó képek : http://500px.com/search?q=550d
Azért van ennyi jó kép különböző 5D-kel, mert a profik és a minden időt + pénzt rááldozó profi tudású hobbisták megveszik, de az A módban fotózó idióta meg nem biztos, hogy 800 ezres vázat vesz. Mindeközben a belépő vázak közönsége meg óriási és ebben nagyon sok kezdő/nem kezdő, de béna/A módos idióta/japán turista stb is benne van.Az 550D-ben elég jó a szenzor és ha megnézed a fenti linket fogsz találni profi képeket.
-
Szipcsi
csendes tag
köszi a válaszokat! ezt lehet akkor meg is veszem : Canon EF50 F1.8. de sok a választék fix obiban.. hol vannak ezek felsorolva?
hol tudok válogatni..
http://500px.com/photo/48342798?from=popular -> na ilyen képekhez milyen obit vegyek?látom ittt a váz eleve egy Canon EOS 5D Mark III ami vagy 400 ezer ft... ennyit számítana? szal az én kis canon 550 d el feljetsem el az ilyen képeket? ( nemtom itt dupla exponálás lehet e. vagyis h külön az eget külön a partot?! )
-
Szipcsi
csendes tag
Sziasztok!
Most vettem használtan egy Canon Eos 550 D-t alap obit adtak hozzá ( 18-55). Még kezdő vagyok, de azért kezdem beleásni magam a témába. Szal manuálban csináltam pár képet, RAW ba mentek a fehéregyensúly miatt, de azt vettem észre, h mintha kicsit zajosak lennének a képek, vagy nem olyan igazi szép élénk színek, éles képek. Pedig napnyugta előtt voltam stb stb, próbáltam " minden szabályt" betartani.. egyik haverom kölcsönadta a 55-250 mm es obiját, és sztem szebbek a képek is. Szal ez függhet az objektívemtől?( remélem nem a gép a hamasítvány vagy rossz). bocsi biztos elég "láma" kérdés. Milyen obit vegyek hozzá sztetek? Egy fixet is szertnék, de a lényeg h szép képek legyenek.. halszem kizárva pl. ezek a szempontok nagyjából.. -
BiriBum
őstag
válasz
HollyBoni #15904 üzenetére
A háttérmosás helyett szerintem a mélységélességre gondoltál, a fényerő helyett pedig a rekeszértékre.
Itt van egy online DOF számoló, ami megmutatja, hogy adott gyutávon, rekeszértéken és tárgytávolsággal mekkora lesz az élesség sávja.
A DOF a fentieken kívül a szenzor nagyságától is függ, azt is be tudod ott állítani.A háttérmosás kifejezést inkább két hasonló objektív összehasonlításánál használják. A "szép" háttérmosás az objektívbe épített lencserendszertől és a lencsebevonatoktól függ.
-
daninet
veterán
válasz
JackFeryll #15912 üzenetére
értem (bár el kellett 2x olvasnom mire átjött
)
-
JackFeryll
őstag
válasz
daninet #15908 üzenetére
A látószög miatt kell átszámolni ha az FF ekvivalens látószöget szeretnéd megkapni.
Ugye kis szenzornál ha ki tudja rajzolni az FF képkört az obi akkor annak egy kisebb részét fedi csak le a szenzor így olyan mintha bele croppolnál a képbe. Az objektív alap karakterisztikája nem változik, (a gyutáv ugyanaz, a perspektíva is ugyanaz) csak a látószöged.
Annyi változás még lehet, hogy a lencsék a széleknél teljesítenek a legrosszabbul és ha teljes FF képkört rajzol ki az obi akkor ezek a szenzorodon kívülre esnek.
Az ábra segíthet: -
Andrew31
senior tag
válasz
Zozzer888 #15903 üzenetére
Arról nem is beszélve, hogy sokan direkt is játszadoznak "nem tökéletes" obikkal, jó hatások érhetőek el, lásd. Instagram... Ingyé sztem mindenkinek kellene.
HollyBoni: Sztem nehéz lenne 2 olyan objektívet találni, ami ugyanolyan lenne ebből a szempontból. Több/kevesebb lencse, kisebb/nagyobb átmérő, stb-stb. Ha a fókuszban különbségek vannak, miért lenne azonos a fókuszon kívüli terület?
De majd kijavítanak, ha rosszul tudom. -
HollyBoni
veterán
Sziasztok!
Adott mondjuk egy ekv. 85, és egy ekv. 200-as üveg, mindkettő ugyanazon a fényerőn. Mindkettőnek ugyanakkora lesz a háttérmosása, ha a tárgytávolság nem azonos a kettőnél, a képkivágás egyezik?
-
-
daninet
veterán
Hali!
Alapvetően szinte ingyen hozzájutok egy Henimex fix 28mm f2.8 obihoz. Canon 600d-m van jelenleg, és független attól, hogy nem gondolkoztam fix objektív beszerzésében, most kicsit elgondolkoztam rajta az f2.8 rekesznyílás végett, ami ugye nagy előny.
Viszont ez egy régi m42 obi, keríteni kell hozzá átalakítót, és valami lesz. Ezt már ti megmondjátok. Azt tudom, hogy AV és M módom lesz, viszont nem tudom, hogy hogyan módosul a képkivágásom, mennyivel kell szorozni ilyenkor a gyútávot. Megéri-e "szenvedni" vele, vagy csak gyatra végeredményre számíthatok (azt írta a srác, hogy kitűnő állapotú)? -
Tin
veterán
válasz
End-ru #15891 üzenetére
na erre leszek kíváncsi én is
értem hogy a kis mélységélesség miatt mondod, de egyébként is live view vagy videózás a cél, viszont az STM és a kis fókusztávkülönbségek miatt kis utat bejáró obi + a 70d dual autófókusza érdekes lehet... szerintem működhet, ha a téma jól elkülönül a háttértől, és a fókusz nem fokozatos hanem időszakos újrafókuszálás.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Canon 600D + Canon AF 50mm f/1.8 II + Tamron AF 70-300mm f/4-5.6 Tele-Macro objektívek + LP-E8 akksi
- Olcsóbb lett! Nikon D3300 + Nikon 18-300mm f/3.5-6.3 G AF-S DX ED VR objektív + tartozékok
- Synco vlogger kit 1
- Fujinon XF 50-140mm f/2.8 R OIS WR
- Eladó Fomei black 2.72 X 11m-es fekete papír fotó háttér papírháttér fotóháttér
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 9600K 32GB DDR4 500GB SSD RTX 3050 8GB DeepCool Tesseract SW 500W
- Apple Macbook Pro 13 2020 - M1 - 8GB/256GB SSD - Touch Bar - 102 Ciklus - 99% Akku - Ezüst - MAGYAR
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 8400 16GB DDR4 256GB SSD 1TB HDD GTX 1060 3GB Rampage SHIVA TT 500W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Gamer szék noblechairs LEGEND TX Szövet Antracit
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest