-
PROHARDVER!
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
grigo
őstag
válasz
BiriBum #18237 üzenetére
Valójában a kit obit akarom cserélni, azaz megtettem és jelenleg ideiglenes megoldásként egy 18-200 sigma van fent, de hát na, senkinek nem kell bemutatni. (bár én úgy 100-as gytávig szeretem).
Szeretnék valami jó kis általános obit, és egy szinttel feljebb lépni de kb ennek a kettőnek az ára vállalható mert még beszerzés alatt lesz vaku, táska, állvány.
Nagyon szeretem az 50mm 1.8 fixet is de kell valami zoom is ami legtöbbször fent lesz. Nagy a dilemma hogy a gytávot azaz praktikumot vagy a minőséget helyezzem előtérbe általános obi vételnél.
Akinek volt hasonló diemmája mi alapján döntött?Videózni még nem is videóztam :-)
-
aleister
veterán
válasz
BiriBum #18132 üzenetére
Én próbáltam többször a 18-105-öt. A leírt célra teljesen jónak látom.
A teszteket azért hoztam, mert egymással egybevágó eredményeket közölnek, mely szerint a két obi egy szinten van. Főleg nem laborban mérve, hanem szemmel vizsgálva.A Tami 17-50 a legelső obim volt (a 70-300VC-vel karöltve). Nem túlzás, amit a képminőségéről írnak itt. Sajna nekem is volt szerencsém 1 rossz dpéldányhoz, de tudatos vásárlással egy remek üvegre lehet szert tenni.
A Tami csak kistele tartománya miatt a kérdezőnek a fentiek fényében én a 18-105 ajánlanám. Ebben a 40-50k kategóriában szvsz nincs jobb Nikonra. -
-
aleister
veterán
válasz
BiriBum #18128 üzenetére
A DXO ezt nem így látja.
És a Phozozone sem: Sigma 17-70 vs Nikkor 18-105.
Sőt! Ez utóbbi alapján azt kell, hogy mondjam, hogy egyenesen jobb a Nikkor. Ráadásul mégis csak Nikkorról van szó. A 17-70-nek tipikus Sigma hibája, hogy csak középen éles - már ahol. A Sigma obik többsége ezen a ponton vérzik el a Tamronokkal és a Nikkorokkal szemben.
-
role_of_72
tag
válasz
BiriBum #17197 üzenetére
A fókusz teszt után egyből megnéztem azt is (fal fényképezős teszt ugyebár, ahogy illik..).
Egyedül azért nem küldtem azonnal vissza, mert optikailag szerintem egy igen jó példányt sikerült kifognom - így a javíttatás mellett döntöttem. Ha "féloldalas" is lett volna az obi, akkor természetesen cashback rögtön.
De szerencsére nem így lett, mint azt a mellékelt ábra (2. kép) is mutatja. -
role_of_72
tag
válasz
BiriBum #17188 üzenetére
Hát az mindegy, hogy mennyire hihető, attól még így van.
Számolgatnak igen, hogy "area of acceptable focus" és hasonlók, csak hát ha szegény obi 1 méterre lövi az élességet akkor más történik.
Meg ugye a másik, hogy kinek mi az elfogadható élesség.. amit mutatok az már szerintem nem az:
Itt az egyik próbakép amikor még új volt a kicsike. Igaz, nem F4 hanem F8, tehát még igazabbnak kellene lennie amit mondasz. Még tisztán emlékszem (mert picit sem voltam ám ideges) hogy hátul középen a kerítésre ment a fókusz a középső ponttal. Elég ha csak a füvet nézed: a kép közepén legalul a legélesebb, bezzeg 15-20 méterre nem mondom, hogy bokeh, de azért nem éles. Pedig erre az obira sok mindent lehet mondani, de hogy életlen lenne F8-on azt nem. (Mindkét képnél jobb katt, Download Original.)
Közelre fókuszálásnál igazad van, rosszul fogalmaztam: ~20cm-es munkatávolságra fókuszáltam. Azt, hogy ez 10 vagy 20mm-en volt arra már nem emlékszem, de észrevehető volt a frontfókusz.
.DLL: csak megerősíteni tudlak, a 10-20 nemcsak hektikus volt, az még most is!
-
.DLL
veterán
válasz
BiriBum #17188 üzenetére
Ez a másféltől_a_végtelenig akkor igaz, ha sikerül az obinak a hiperfokális távolságra beállnia. Az enyém is csinálta (sőt a 11-16 is néha) hogy 2m-es állásba vagy kicsit elé áll meg az AF. Ott már észrevehetően lágy a háttér amellett, hogy amik közelebb vannak azok viszont élesek, holott én nem ezt akartam, hanem mondjuk azt, hogy minden a távolban legyen borotvaéles. Azért a 11-16 nem olyan hektikus, mint a 10-20-am volt, az a gép elmozdítása nélkül, félig nyomkodva az expo gombot, simán befókuszált hol másfél, hol kettő, hol meg végtelen méterre.
-
_seth_
veterán
válasz
BiriBum #16904 üzenetére
Nem egészen, az 55-250 IS2 elődjéhez képest egy értékkel jobb stabit kapott valamint giroszkópot.
Ami a lényeget azaz a képet érinti: azonos blende mellett élesebb képet ad az újabb változat, a legnagyobb változás a kép szélein történt ott pl végállásban F8-on korábban elmosódott volt most pedig éles.
(Jelenleg ISII-esem van de az első generációsról váltottam).
250mm F8Wa2x_: azért nem túl sokat mondó egy olyan pontszám amit esetneként 2 felhasználó átlagából számol ki az oldal
Azt pedig érdemes hozzátenni, hogy a 18-55 és 55-250 is kitobi hiába IS2 nem lesz egy L-es obi belőle és az ára sem olyan. Az STM-es változatok már egészen jók csak kár, hogy az áruk kissé magasra sikerült így azoktól pedig szerintem jobb venni egy használt komolyabb darabot.
-
bibliator
aktív tag
válasz
BiriBum #16903 üzenetére
A Pentax DAL 18-55mm képminőségben gondolom ugyanolyan mint a Pentax 18-55 WR? Csak műanyag és nem vízálló?
Csak azért, mert kitben az 55-300-al csak a DAL-t adják.Bár gondolkozok azon is, hogy megveszem valamelyiket DSLR-t alapobival (18-55), majd külön veszek pl egy Canon 55-250 STM-et vagy Pentax DAL 55-300-at. Esetleg Tamron vagy Sigma obit.
-
kiskornel
addikt
válasz
BiriBum #16878 üzenetére
"ekvivalens" 50mm. És ha nincs az ekvivalens szó mellett semmi, akkor az mit jelent...
Az emberi szem valós gyújtótávját 17x is leírhatod, arra senki nem mondja, hogy nem igaz.. attól még ekvivalens 50mm lesz, hiába javítod ki minden alkalommal.
A látószögnek az alapobjektív fogalmához SEMMI KÖZE! A normál fogalma szerint a szenzor átmérőjével azonos gyújtótávolság. Hogy miért alakult át 50mm-ré kisfilmes rendszerben, annak inkább történelmi okai vannak, mint az általad említettek.
Az a szép az internetben, hogy mindenről találsz egy cikket, és minden ellentettjéről is találni fogsz.
"mert ennek a látószöge esik legközelebb az emberi szeméhez (cca. 46°-50°)." - ez így nagyon pongyola megfogalmazás. Te is megemlítetted, hogy van perifériás látásod, szóval onnan erősen hiányzik egy szó.
"Az alap vagy standard objektív egy általános célú felvételi objektív. A kisfilmes fényképezőgépeknél gyújtótávolsága általában 50 mm. Az alapobjektívvel készített kép perspektivikus hatása átlagos, megfelel az emberi látás megszokott érzetének." - és még vagy 99 helyen ilyen megfogalmazást talász: hasonló érzetet kelt, mint az emberi szem...
Személyeskedünk?
Ez a női avatar biztos félrevezetés... hogy nehogy butának nézzenek téged.
-
kiskornel
addikt
válasz
BiriBum #16871 üzenetére
Az emberi szem ekv. 50mm-es. Még mindig nem tudsz elvonatkoztatni a látószögtől....
Már akkor 5cm volt az alapobi kisfilmes rendszerben, mikor még nem voltak mélységélesség skálázva az objektívek. Ezt azért említem, mert akkor kezdték el először fotós részről elemezni azt, hogy mekkora felbontása van a szemnek, mikor a mélységélességet először boncolgatták. Sok sok kísérlettel megállapították, hogy mekkora szögben tud az átlag emberi szem megkülönböztetni két egymás melletti pontot karnyújtásnyi távolságról. És ebből lett a mélységélesség számítás, és a többi. Itt definiálták, hogy mekkora nyomattal kell számolni, ha nincs megadva, stb, stb..
Definiciója alapján nagyon egyszerű, hogy miért az 50mm az alapobi. Egy 1x nagyítású átnézeti keresőbe belenézel, majd szabadszemmel is megnézed a tájat, egy-az-egyben be tudod helyettesíteni a tájba a kereső képét. És ez független attól, hogy APS-C s vázon nézed, vagy FullFrame gépen.
Torzulást visszajátszás (reprodukció) folyamán szenved az APS-C rendszerben készített kép, hisz ugyanakkora területre van kivetítve (vagy kinyomtatva) a kisebb szenzoron felfogott kép -> torzítja a látottakat.
Ha egy pontból FullFrame 50mm-es, és APS-C kb. 35mm-es obikkal fényképezünk (torzításmentes objektívek esetén) a reprodukció során ugyanakkora nyomatokat létrehozva ugyanazt a végeredményt kell kapjuk látvány szempontjából.
Ugye a visszanézésnek is van egy perspektívája, hisz azt is tudjuk távolabbról / közelebbről nézni. Csak az ideális távolságról szemlélve kapjuk ugyanazt a perspektívát, mint a helyszínen látottak.
Én két szemmel elvagyok azzal a ~180° látószöggel. De ha nem hiszed, csak próbáld ki. Tedd a két kezed a látómeződ két szélére. Állítólag a nők perifériás látása amúgy is jobb.
-
imyourfriend
őstag
válasz
BiriBum #16865 üzenetére
Már ne is haragudj te hogyan olvasol könyvet? Ha olyan látószögben látnánk élesen ahogy te mondod akkor szem elfordítása nélkül tudnánk olvasni egy sort A4-es lapról kb, de mivel nem tudunk ezért odébb kell fordítsuk a szemeinket. Viszont látjuk hogy nagyjából mi a következő szó, de mivel nem éles ezért nem tudjuk elolvasni. Sőt látjuk az ábrát is mert beleesik abba a ~50°-os látószögbe, de megmondani nem tudjuk hogy mi van pontosan az ábrán mert nem látjuk élesen. Más téma: amikor kerekezem sötétben és hátranézek, látom hogy ott jön valami, és ehhez nem kell hátrafordítanom a fejemet hogy megállapítsam közeledik valami, hanem elég csak oldalrafordítanom. Innentől kezdve gondolhatod hülyeségnek amit mondok, de alátámasztottam a mondandómat valós érvekkel.
-
torzo
őstag
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz
BiriBum #16576 üzenetére
Igazából egy 50-200 2.8 lenne ideális, de ilyen ugye nincs. A 60-250-et azért vettem, mert viszonylag jó áron jutottam hozzá. Viszont fontosabb lenne a plusz fényerő mint az utolsó 50mm.
Ezért gondoltam a Sigma (esetleg Tamron) 70-200-asára, illetve rövidebb gyutáv esetén a Pentax 50-135.Az 500-asok abszolút mellékszálon futnak.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
BiriBum #16257 üzenetére
Akkor másképp mondom, talán így könnyebb lesz javaslatot adni.
Szóval végcél a 10-12 mm-es gyutávtól a 200-250-300 mm-es gyutávig terjedő tartomány lefedése lenne. Jelenlegi Nikon 18-105-ös objektív nem rossz, de élességre azért valami élesebb képet adó dolgot szeretnék. Fényerőben nem kell több, ez is elegendő lenne. Témákat tekintve úti képek, tájképek, városfotók a legjellemzőbbek. Egy objektívvel mindezt megoldani gondolom nem lehet, kettővel is elég kompromisszumos megoldás lenne (ha egyáltalán megoldható lenne). Szóval marad a 3 objektívből való megoldás -gondolom én-; egy uwa, egy utazózoom és egy tele. Stabilizátort szívesen venném legalább az utazózoom és tele kategóriánál. Mit ajánlanátok, merrefelé kéne haladnom, milyen üvegeket kéne nézegetni, megismerni? -
WhiteWalker
nagyúr
válasz
BiriBum #15993 üzenetére
Az érdekes megoldás lehet.. Mint egy gif lenne?
Vissza térve a témához , valószínű hogy az is számitana ,ha a háló/kapu mögött lettem volna, mivel igy nem kellett volna akkora zoom, közelebb vagyok , elég lett volna mondjuk 70mm..igy több fényt kapott volna az obi , elég lett volna kisebb ISO , nem lenne zajos a kép és mehetett volna gyorsabb záridő így nem lett volna bemozdulás sem. Lényegesen jobb képek sikerültek volna... Érdekes dolgok ezek. Mennyi mindenen múlik egy jó sorozat , vagy kép
-
válasz
BiriBum #15843 üzenetére
És .DLL :
Oké, értettem, köszönöm, 75-300-at töröltem agytekervényem szivacsos állományából!
Viszont az 55-250-el kapcsolatban más azt írta, hogy nem ugyanaz teljesen a II-es verzió. A pixinfón ezt írják:
"Az újabb, II-es széria némileg áttervezett külsőt és belsőt kapott. Az objektívben a gyártó legmodernebb, akár 4 fényértéket is "rásegítő" optikai stabilizátora dolgozik, mely automatikus svenkelés érzékeléssel is rendelkezik.
A minél kompromisszummentesebb képminőségért többek között a Super Spectra lencsebevonatok, valamint egy UD (ultra-alacsony szórású) lencsetag gondoskodik. A szép háttérelmosás érdekében lekerekített rekeszlamellákat kapott."Akkor ez hülyeség? Csak azért dilemmázok, mert feleannyiért kapnék (20-ért) egy Canon EFS 55-250mm F4-5.6 IS-t, míg a Canon EFS 55-250mm F4-5.6 IS II 40 alatt alig van. Viszont ha jobb és újabb..... szóval nem tudom.
Köszi!
-
válasz
BiriBum #15733 üzenetére
Köszi!
"Mindenképp megéri a csere. Ötvenért még nem kapsz jobbat"
Ha 50-ért sem kapok jobbat, akkor nyilván megéri 30-ért megvenni újonnan a 18-55 IS-t, ez megnyugtató.
"Szerintem vegyél még hozzá majd egy 50mm 1.8-at, így lesz egy frankó fényerős fixed is."
Volt már olyanom is, és most adtam el egy Canon 50/1.4-et, mert alig használtam, pedig a legjobb képeimet azzal csináltam. Csak be kellett látnom, lusta vagyok mindig magammal cipelni és optikát cserélgetni a 350D-n. Kocafotós vagyok én, bevallom férfiasan.
Volt nekem valami 2.8-as sigma zoom-om is régen (az átfogására már nem is emlékszem), azt is eladtam, mert nem sokat használtam, igaz, a képeivel sem voltam teljesen megelégedve.
Jó lesz nekem akkor ez a Canon 18-55 IS II, ennek a 30 ezrét nem sajnálom egy 8 éves 350D-re költeni (pláne egy vadi új, garis obiért), és hiszek nektek, hogy előrelépés lesz a sima kitobi után!
Köszönöm!
-
aleister
veterán
válasz
BiriBum #15696 üzenetére
Nem is tudom. Én szeretem és jó obinak tartom a Tamron 70-300VC-t, de ezt azért erősen kétlem:
"Nonetheless, professional photographer John G. Moore has both the 70-200 f/4 VR and the Tamron 70-300 VC and in his opinion, the 70-300 VC is better (just as sharp, with less chromatic aberration)."
A Nikkor 3x annyiba kerül, és noha ennyivel nem jobb a Taminál, de azért dőreség lenne azt hinni, hogy bármiben is elmarad mögötte.
Hát bazz...megnéztem a Photozone-on, és valóban élesebb képet ad a Tami. Nem mindenhol, de a 200/f5.6-on kívül nem mondanám egyáltalán rosszabbnak. Ráadásul a geometria torzítása is jobb a Nikkornál, továbbá CA-ban sem vészes a különbség.
Ezt azért nem gondoltam volna. -
Sera26
aktív tag
válasz
BiriBum #15191 üzenetére
Pont az ellenkezőjét tapasztalom, nagyon ritka az eladó használt darab belőle.
Nem hogy hibátlan állapotút, de még lelakott, agyonnyúzott példányt is alig látok, pedig aktívan figyelem a hirdetéses oldalakat. Gondolom, aki egyszer megvette, az sosem akar szabadulni tőle, annyira "begyere"
Ellenben a 35 1.8G dögivel van, az viszont nem kell -
*Ropi*
félisten
válasz
BiriBum #15157 üzenetére
Ha a non-VC Tami képminőségét nézzük, akkor ver mindent (legalábbis Canonon). Azért az durva, hogy a használtan is 3x annyiba kerülő Canon 17-55/2.8 IS-nél jobb a képe (igaz csak paraszthajszállal, de jobb). Viszont nekem néha eléggé remeg a kezem, így kénytelen voltam lecserélni a Tamit a képstabis Canonra, mert annak még mindig jobb a képe, mint az újabb, képstabis Tamié (ebből következően saját használati tapasztalataim alapján írom amit írok
).
-
JackFeryll
őstag
válasz
BiriBum #15159 üzenetére
Az a huszas az inkább +25 ezer, ami 25%-al drágább. Cserébe nem csak stabit kapsz, hanem rosszabb képet is. [http://www.youtube.com/watch?v=1mGjDnklthQ]
Persze én elhiszem, hogy az objektív célközönségének édes mindegy, de azért mégis. -
fi:zi'k
nagyúr
válasz
BiriBum #15139 üzenetére
A DA 55-mél inkább az a probléma, hogy jóval drágább. Mivel relatíva rövid obik, így nem olyan vészes az a 130g különbség.
Azt viszont nem is tudtam, hogy FF. Itt is APS-C-re írja.Igen, azt én is olvastam, hogy nehéz mint a kő (~700g).
Engem ennyire nem vonzanak a fixek, hogy csak arra építkezzek. Persze, jók, meg szeretem őket. Egyébként hármat tudnék elképzelni: 35 - 55 - 77
Vhol meg kell húzni a határt.A 16-50 esetén meg mint említettem kerítek mellé egy Tamit (ami jó is
) és meglátjuk.
(#15140) sasa134
Köszi!
Sajnos németül nem tudok, így kicsit nehézkesebb az első helyen boldogulnom.
Utóbbi meg túrom bőszen. -
lmaresz
aktív tag
-
*Ropi*
félisten
válasz
BiriBum #15060 üzenetére
Átmeneti megoldásként volt az általad említett régebbi Sigma 10-20-am a Tokina 11-16 után (mert hirtelen nagyon kellett az adott feladatra), de egy fotózás után meg is váltam tőle annyira részletszegény és mosott volt a képe. Ez a Sigma F8-on tudja azt élességben, amit a Tokina teljesen nyitva 2.8-on. Ráadásul a Tokina torzításai sokkal jobban kordában vannak tartva: kezelhetőbbek. Tudom, tudom: nem egy kategória árban sem.
-
M_o_g_y_i
őstag
válasz
BiriBum #14958 üzenetére
Pedig de.
Kisebb torzítás, kevesebb CA (ezek mondjuk korrigálhatók könnyen). Az, hogy Neked az 55-105 mm közötti tartomány átfedése fölösleges, egyáltalán nem szempont, ha egy kistele kell, oda a 105-ös vég egy nulla, plusz ott már a 105 még rosszabb, mint a kisebb gyújtótávokon. -
psykie
aktív tag
-
imyourfriend
őstag
válasz
BiriBum #14587 üzenetére
Az L-es objektívek Canonnál már másik kategóriát jelentenek? Nem szeretnék váltani csak kíváncsi vagyok rá, nemrég volt szerencsém megnézni közelebbről egy ilyen 70-200 F4 L-t és könnyedén mentek a gyűrűk rajta nagyon, profi cuccnak tűnt. Igaz mondták itt régebben hogy csak napsütéses időben ildomos használni viszont ilyen paraméterek mellett 120 környékén nem lehet rossz vétel Kvazár (#14585).
-
1c3t34
csendes tag
válasz
BiriBum #14283 üzenetére
És: Zozzer888
A canon kitobiján valóban nincsen manuális rekeszállító gyűrű, ettől függetlenül ez nem jelenti azt, hogy közgyűrűn csak a legtágabb rekeszen tudod használni.
Van rá megoldás:
A gépen M vagy Av módban beállítod a kívánt rekeszt [pl: F/8]. Van ugye a bűvös "mélységélesség-ellenőrző gomb". Amíg ezt nyomvatartod, a gép F/8-ban tartja az obit [vagy amennyire állítva van]. Ezt a gombot nyomva tartva leveszed az obit a gépről, és JUPÍÍÍ, az objektív F/8-ba fog maradni!
Ilyen egyszerű!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- iPhone topik
- Elder Scrolls IV - Oblivion - Olvasd el az összefoglalót, mielőtt írsz!
- Milyen alaplapot vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Apple Watch
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Elérhető az alvási apnoe funkció a magyar Samsung órákon
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B550M R5 5600 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 XT 8GB Kolink Observatory LM RGB 600W
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! Asus Rog Zephyrus G14 notebook - R9 4900HS 16GB RAM 512GB SSD RTX 2060 6GB Max-Q WIN10
- Apple iPhone 11 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged