Hirdetés
- Notebookosított mini PC-t leplezett le az AOOSTAR
- Vélemény: más cég lenne az Intel, ha korábban nevezik ki Lip-Bu Tant
- Barátságot teremtene az ARM és az Anti-Cheat rendszere között az Epic Games
- Hamarosan foghatja a kezét a Copilot a játékosoknak
- Az NVIDIA szerint a nagyobb készletek stabilizálják majd az új GeForce-ok árait
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Videós, mozgóképes topik
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Gaming notebook topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen TV-t vegyek?
- Megmutatta a Panther Lake-et az Embedded World 2025-ön az Intel
- Milyen házat vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Outlander
addikt
Lehet h én vagyok a hülye, de én eddig úgy gondoltam, h ez kb autóban lévő motor... szaaal, ha nem csörög/zörög/füstöl/kormol akkor lehet benne 2-300.000 km is.
Itt meg most kiderült h 50k felett bontószökevény... na most akkor mi az igaz?!
Motort csak újonnan? Akkor mi lesz a "levetett" motorral?
-
Something_
őstag
Hát ez hatalmas
Youtube - Ötletek motorkerékpárral történő közlekedéshez
Legtöbben bukó nélkül és/vagy pólóban vagiznak
-
stifi
senior tag
válasz
pityaa23 #43593 üzenetére
nem ismerem a típust és a hibáit.
ha nem hajtották szét és kicserélték benne az olajat időben, akkor ez a kilóméter szinte semmi.az enyémben a láncfeszítő szokott csörögni, amúgy csak kopó alkatrészekre kellett költenem. 6000 kilóméterenként olaj + szűrők cseréje, lánc, gumik, fékbetét..
ha láthatóan ezekre a jelenlegi tulaj nem költött, akkor szerintem érdemes hagyni, ki tudja min spórolt még.. -
stifi
senior tag
válasz
pityaa23 #43591 üzenetére
bárki is fog neked itt ebben a kérdésben tanácsot adni, felejtsd el.. motort élőben veszünk és nem fórumról, pénzt pedig állapotért adunk nem kilóméterért.
ha nem ér meg 40 kilómétert a megnézés, akkor kár is rá karaktereket áldozni, lépj tovább szerintem.hja szerk: 64000 km van a CBR-emben, napi használat + pályázás, 24000 km-rel vettem..
5-ből 4 ember erre már azt mondja bontószökevény, de szerencsére nem akarom eladni mert hibátlanul működik -
pityaa23
senior tag
Sziasztok!
Találtam 40km-re egy 2001-es Hornetet. 50000km van benne. Ennyivel szabad még motort venni? Képekről bejön. Van egy hozzáértőbb ismerősöm, de fölöslegesen nem akarom ugrasztani. -
stifi
senior tag
Látom komoly fejtörést okoz ez a matrica mizéria mindenkinek!
Szerencsére én már megoldottam és vettem egész éves országos matricát párszáz forintért: -
Xaels
félisten
válasz
Kolondrum #43587 üzenetére
A panel ilyen sajnos. Ahol van garázs ott brutál ára van. Amikor én kint laktam Újpalotán ott szabad ég alatt tartottam a Viragot, igaz az őrzött parkoló volt havi 4k-ért, csak akkor nem vittem ki, ha másnap reggel kellett a motor. Abus lànccal volt kikötve olyankor, de azt heti rendszerességgel moshattam is...
-
Jaj nem is mondtam. Baráti összejövetel alkalmával volt alkalmam a panelrengetegbe sétálni pesten. Hát fiúk köpni nyelni nem tudtam. féktárcsa zár elől hátul, lánc és kifújt, ez volt a téliesítés. Volt aki úgy ahogy leállt vele valamikor régen az úgy ott állt kint a szabad ég alatt. A legdurvább a szememben az a motor volt amit egy fához láncoltak. Le volt takarva, csak a kerekei lógtak ki (!!) amik annyira sárosak voltak, hogy a lánckereket sem ismerted fel. Volt aki csak a kereket zacskózta fel, volt aki egy sima lánccal elintézte. Ha nekem így kéne motort tartani inkább eladnám. Biztos velem van a baj, de ezért is börtönt adnék. Telibehugyozzák a kutyák, bárki elviheti én nem is tudnék aludni. Meglepően sokan tartanak így motort.
És amikor vásárolsz mennyi ilyen lehet a HA-n... Ehhez képest én túl is teljesítem, hogy fűtöttben van. HA simán kibszom a fűtetlenbe a macskák mellé akkor is különb helyen van! -
vlevi
nagyúr
válasz
Type-R #43581 üzenetére
Oké, neki jó. Ha csak a megyén belül közlekedik. De ott, ahol korábban nem volt fizetős (pl. Kaposvár, Nyíregyháza, Debrecen elkerülő szakaszai), azok a korábbi 0Ft helyett 5000-t kénytelenek kifizetni.
"Busszal?"
A teherautónak számító, vagy 7 személynél nagyobb befogadóképességű kisbuszok, amik azonban a 3.5T-be egyébként korábban belefértek, duplalóvét fizetnek! Ja, és ha utánfutóvan vannak, akkor mégegyszer! (személyautó utánfutójára egyelőre nem kell külön fizetni)
motorinfo.hu ról :Több helyen megjelent a "költői" kérdés, hogy mi lesz majd, ha nem jön belőle a várt bevétel? Megemelik a duplájára? És, ha jön a vár bevétel? Akkor, mivel könnyű pénz, azért emelik meg!
-
Type-R
őstag
-
Figyelem! A lehajtó utáni útszakasz díjköteles! Vignette! Belefutottam busszal.
-
dewil666
őstag
Sziasztok!
BÚÉK Mindenkinek!
Az lenne a kérdésem hogy haveromnak van egy MZ ETZ 250 motorja és ilyen váltóolajat nézett ki bele: Ez jó lenne?
-
Steven
addikt
Én mindig csak azt kérdezem meg mindenkitől ... hogy hogy nem gyujtották még fel az országot?
más: ha motorral egy hónapig le akarok járni Balatonszemesre mondjuk melóból bp ig azt hogy vegyem vagy mit?
-
válasz
Grillo #43571 üzenetére
Te hallod én nem tudom miért, de amit eddig csináltak azzal én csak szoptam. 1 hónapja, hogy más munkakör miatt nőtt a fizum, én ezt a lépést úgy tekintem, hogy hiába nőtt, mert pl erre elbaom. Egy olyan dologra amit ki sem tudok kerülni csak nehézségek árán. Mindig valami olyat alkotnak meg ami valamilyen furcsa kibaott oknál fogva olyan, hogy nem tudok választani. Olyan mintha azt mondanák lesz levegő adó, de nem kell csak annak fizetni aki akarja, nem kötelező. Soha nem értettem miért jó utcára vonulni, de lassan kezdem, sőt! Egy igazán nagy kéne ami lédózerólja kicsi viskójukat és mennék!
Lépek nagy nehezen hármat, ezek meg tesznek róla, hogy abból egy legyen vagy még annyi sem. -
vlevi
nagyúr
válasz
pakriksz #43569 üzenetére
Csak azt nem mondja meg senki a szemünkbe, hogyha úgy megy a gazdaság, ahogy állítják, akkor minek kell egy halom újfajta adót kitalálni, mire van szükség megint többmilliárd forint plusz állami bevételre?
nyugdíjpénztár. 3000milliárd. Lenyúlták. Elköltötték, elherdálták.
chipsadó. Kitalálták. Nem jött belőle annyi pénz, amire számítottak, felemelték a többszörösére.
bankadó. Ugyanígy.
telefon adó. szintén.
Az internetadót szerencsére már nem tudták lenyomni, mert azt ténlyeg elsöpörte a népharad.
de a művirág mit ártott nekik? Vagy a fém kupak?
megadóztatni a szappant?
Milyen f***ságot találjak még ki?
Ja tudom már. Akinek a munkáltatója adott esetleg a béren kívül étkezési utalványt, vagy iskoláztatási támogatást, nehogymár. Azt is adóztassuk meg.A baj az, hogy szabadon csinálhatják, mert nincs ellenzék.
De mostmár befejezem, mert kitiltanak innen politizálásért. Van erre sok másik fórum.
-
Grillo
őstag
válasz
pakriksz #43569 üzenetére
Ja, lemaradt egy nulla.
Pontosan tisztában vannak azzal, hogy emiatt nem lesznek országos megmozdulások, mert egyszerűen vannak olyanok, talán nem is kevesen, akik jobban járnak. Persze, kevesebben, mint akik rosszul.
Én leginkább arra leszek kiváncsi, hogyan fog ez hatni valójában a bevezetők forgalmára. Gondolom első hetekben mindenki megy a főutakon, aztán szépen egy részük mégis meg fogja venni a matricát, mert inkább, mint kétszer annyit álljon a dugóban. Letenni az autót úgysem fogja, mert kényelmes vagy nincs alternatíva.
-
polimorf
tag
válasz
pakriksz #43569 üzenetére
Pontosan
Az a legnagyobb baj, hogy nagyon sokan így gondolkodnak, hogy az még "belefér". Csak túl sok a "belefér" az ember fizetnivalója között, ezért sokan nem jutnak 1-ről a 2-re. Szerintem sokan annyit keresnek mint 10 évvel ezelőtt, csakhogy az a pénz 10 éve sokkal többet ért, mert nem volt ennyi "belefér" adó. -
Grillo
őstag
Én megveszem a Pest megyeit a motorra, nem gond, egyszer 500 belefér, bár eddig ingyen volt. De akkor vehetem meg autóra is, meg ha esetleg valamelyiket cserélem év közben, akkor újra is...
És akkor a pótkocsikra is meg kell venni.
-
Osztottam szoroztam. A térképen is lufacnyinak jelölt terület miatt kell vennem matricát. Tényleg egy kis rész, hiába free előtte meg mögötte ha ott fizetős. Tökéletesen elég arra, hogy aki érinti az fizessen.
Ez nálam megérne a kitalálónál egy mutatványt, hogy mit csinál kezek meg lábak nélkül.
-
polimorf
tag
Azon csodálkozok, hogy amennyi sarcot kivet a állam a polgárokra, még mindíg nincs egy nagyon komoly kormányváltó országos tiltakozó megmozdulás.
Arra vagyok kíváncsi, hogy a bírka nép meddig tűri még. -
Xaels
félisten
Igen azokat is néztem. Egyszerűen vicc. A kisebb városiakkal is kicsesznek, mert az átmenő forgalom jelentősen meg fog nőni olyan helyeken mint Kaposvár.
(#43535) kcsa: a Netadós megmozdulások részben azért is kaptak akkora nyilvánosságot, hogy fedjenek súlyosabb dolgokat. Azóta egyébként elég sok megmozdulás van a városban szinte minden héten csak valahogy azokat nem verik nagy dobra. Többek között holnap is lesz egy.
-
vlevi
nagyúr
Vannak "faszább" helyek is.
Ugye azzal érvelnek, hogy a megyei matrica 1 megyére 1 évre olcsóbb lesz, mintha megvennéd az éves pályamatricát. Oké, de 1 megyével mit érek? Semmit.
A másik pedig, hogy vannak elkerülő szakaszok, amik eddig ingyenesek voltak, mostantól fizetős. pl. Kaposvár, Debrecen, Nyíregyháza körüli szakaszok. De asszem Szeged körül is van ilyen. Vagyis az, aki nem jár autópályán, és emiatt eddig évekig nem vett pályamatricát, annak igenis pluszpénzbe kerül a városok körüli elkerülőszakaszok használata, amik túlnyomórészt néhány km-es szakaszok. És azért vegyél matricát. -
-
Xaels
félisten
Ha már ennyire téma lett:
Mit gondoltok: "Fizetős 4-es út, fizetős reptér?
Figyelem! Fizetős lesz a 4-es út bevezetője is! Sőt, ha jól látjuk a Ferihegyi repülőtér 2-es termináljához is matricát kell venni. Bizony, az a két kis fekete pötty ott a 4-es és a 400-as út csomópontja (Vecsés-nyugat) illetve a reptéri leágazás. Igazán tanítanivaló példa a lehúzásra, gratulálunk a kitalálóknak. Várhatóan sokat fognak csuklani, mivel január elsején 0 órától már büntetnek is. Jó, van egy hónap türelmi idő amíg még le lehet róni az új adót (megfejelve 1470 Ft igazgatási díjjal) és akkor nagy kegyesen nem lép életbe a bünti." -
Outlander
addikt
válasz
Something_ #43559 üzenetére
Azért legalább kapsz "szolgáltatást" gyorsan mehet(nél ha nem lenne a sok debil a belsőben) viszonylag jó minőségű úton.
Viszont a parkoló díjért cserébe mit kapsz? Semmit.
-
-
polimorf
tag
Egyszerűbb lenne ha M-ország kilépne az únióból, mert akkor szabadon kitalálgathatnának ehhez hasonló baromságokat. Akkor legalább joggal mondhatnák, hogy M-ország mindentől és mindenkitől független.
Az is nagy marhaság volt, hogy eltörölték a 4 napos matricát, mert aki csak 1 hétvégére akar menni annak most muszály 10 napost venni, de aki 2 hérte megy annak meg kevés a 10 napos. Agyrém az egész -
canniball
nagyúr
válasz
Something_ #43555 üzenetére
Jó lesz persze, az időalapú matricák minden szakaszra érvényesek.
-
Something_
őstag
válasz
polimorf #43551 üzenetére
Fél óra alatt megtaláltam egybe a térképet
Hülye kérdés, de pl a szokásos 10 napos autópályamatrica jó lesz az M0 és M2-re is? Milyen vicces, autópálya díj, nem autópályákra
bogyo112:
Motor autópálya 10 napra: 1470
Autó autópálya 10 napra: 2975Motor megyei 1 évre: 5000
Autó megyei 1 évre: 5000Jól kitalálták ezt
Ha ezt nézzük, akkor a felének kellene lennie, sőt, a negyedének az éves használat miatt
-
polimorf
tag
válasz
Bogyó bá' #43546 üzenetére
Arról nemigen hallottam, hogy hogyan képzelték el a jegy megvásárlást, hol lehet majd kapni?
Meg a külföldieknek honnan kellene tudniuk, hogy ezen a "különleges" Magyarországon ilyen marhaság létezik. Nem is fogják érteni ezeket a szétszabdalt útszakaszokat, ezért nem is fogják megvásárolni sem. (Én sem fogom megvenni, a zsaru meg tehet egy szivességet, mert ha bírságol akkor se fogom befizetni.)
-
.mf
veterán
Már bocs, de hócipőm is teli a "bezzeg a netadóért?" emberekkel.
Egyrészt, nem sírni kell, hanem cselekedni. A sírást leszarják. Az utcákat ellepő tömegeket már nem merik. Ezek azért mernek ilyen pofátlanok lenni, mert a többség lusta bármit is tenni. Ha a részvételi demokráciában nincs meg a részvétel, akkor a demokrácia sem lesz meg.
Másrészt, a netadó is csak egy utolsó csepp volt, emlegetve volt ott elég sok más is (NAV, alkotmány, oktatás), és az azóta összes tüntetésen ezek csak tovább bővültek. Holnap is tuti ott lesz ez is a témák között. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Something_ #43543 üzenetére
A 2x1 sávos autóutak is fizetősek (pl. az általam említett M9).
-
Outlander
addikt
Nekem az a nem tiszta, h ha elindulok az ország egyik széléből a másikba és mondjuk ehhez 5 megyén megyek át, akkor annyiszor 5k-s díj? És akkor is csak főúton mehetek vagy felmehetek a konkrét autópályára?
És mi és hogyan ellenőrzi h honnan hova mentem?
Felbővítik a kis narancs kukás autókat?
#43543) HGabor89 hehe, pont meglőztél...
-
Something_
őstag
válasz
Laraxior #43539 üzenetére
Csak az M0 egyes szakaszai, az M2 es a tobbi autopalya fizetos, a sima utak nem.
Ha le akarsz menni Balatonra, akkor nem kell 4 megyes 4x5000es evi dijat venni, eleg a szokasos 10 napos palyamatrica.
Ami eddig ingyenes volt Bp-n (bevezeto szakaszok pest megyeben, M2, M0), ezek lettek fizetosek, ami 1 evre 5000 ft.
Habar ezt ne vegyetek keszpenznek, en ezt szurtem le.
Fattyu: terkep szerint nem fizetos, csak a Szentmihalyin tul. -
pakriksz
őstag
válasz
Something_ #43532 üzenetére
sokkal kevesebben fognak jól járni vele mint akik rosszul... vidéken is fizetős lett minden elkerülő, az m0 körül élő vidékiek is 0 helyett 5000-et fizethetnek, nem csak a budapestiek. Én motorra tuti nem veszek matricát(elvből nem), majd megyek szépen a "gyér forgalmú" hungárián, előzgetve a kocsisort...
De lehet hogy "véletlenül" valami rá fog lógni a rendszámra amikor feltévedek az m0-ra...A ki mivel tanul témához: szerintem is jobb az oktató motorját használni, sajáttal úgy sem lesz olcsóbb, és rosszabbul érzed magad ha lefekteted a saját motort
Egyébként nálunk többen jöttek a tanpályára a 125-ös rendszám nélküli mocikkal, de akadt olyan is aki cbr600-al parkolt le a vizsgabiztos előtt, és semmiféle A kategóriája nem volt -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Laraxior #43539 üzenetére
Ezek a rohadtak abban bíznak, hogy vagy ész nélkül megvesszük a matricákat lehetőleg minél több megyére, vagy majd sz*rrá büntetnek bennünket, hacsak egyszer is tévedtünk. A pénzük így is, úgy is bejön....
Én Kalocsáról a Mecsekbe szoktam járni motorozgatni, a szekszárdi hídon (M9) keresztül. Az a 20 km 2 megyébe esik, mindkettőt vegyem meg, persze ugyanezt kocsira is. Ideje lenne lámpavasra húzni ezt a brigádot....
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
fattyu #43537 üzenetére
A piros az fizetős. A fossárga szakaszokra (bár Pest megyén belül vannak) nem elég az adott megyei címke, hanem a szomszédos megyei is kell.
szerk: nekem azért kellene jövő hétfőn 5000,- forintos matricát vegyek a kocsira, mert az 51-esről kemény 300 métert mennék az M51-en, mielőtt letérek balra az Ócsaira. Majd inkább Harasztin keresztül fogok bumlizni. (Leltározás céljából fel vagyok rendelve 2 napra Budapestre).
-
fattyu
veterán
ha már útdíj. most akkor csak a táblán kívüli szakasz vagy pest belterületen is.
Mert nem mindegy hogy m3 már a hungáriától fizetős és már a pólusba se jutsz el normálisan vagy csak a butapest táblától.
-
válasz
Something_ #43532 üzenetére
Nekem sem tiszta. Februárig kialakul addig nem kell a nullás.
-
kcsa
veterán
Nekem csak az a furcsa, hogy net miatt hömpölygő tömeg a városban, ezt meg mindenki lesz.rja? Pedig esküszöm vonultam volna, noha soha nem csináltam még...
-
-Mike-
addikt
A tökéletes ajándék
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Something_ #43532 üzenetére
Motorra csak a 10 napos olcsóbb, az összes többi esetben a D1-et kell figyelembe venni. Hogy szarnának sünt...
-
Something_
őstag
válasz
Archer #43525 üzenetére
Nem sok különbséget lehet tenni a ruhák között, az igaz. Atem és Celer között néztem (nézném, ha lenne) különbség, amit józan paraszti ésszel azt vettem észre, hogy az Atem-be több a perforált rész.
Mást nem tudtam találni, FC Moton most azonos áron vannak, de a Celer "szabása/kinézete" jobban tetszik, habár utcára jobb lenne a jobban szellőző.Útdíj, volt már téma?
Most nézegetem, hogy mi, merre. Ez egész jó lesz a vidéki melóbajárós embereknek, bp-ieket pedig meghúzzák megint 5000-el
Úgyis sok a munka, jól keres mindenki..
Motorra is 5000 lesz? Mert a táblázat szerint D1M-nél nincs semmi írva, csak a 10 napos, viszont azt írják, hogy D1 vonatkozik rá megyei szinten.
Azért az is korrekt, hogy fél évet használjuk a motort, valaki csak hobbiként, de azért a kerek egész éves 5000-et be kell fizetni 1 évre. (egész éves biztosítás, egész éves teljesítményadó vagy mi a neve)
Nem cigánykodni akarok, csak vicces, hogy eddig 0 Ft-ért használhattuk a pest megyei szakaszokat, erre most a semmiből lesz 10.000 (motor + autó).
Jó oldala, hogy a vidékieknek olcsóbb lesz, nem kell éves 40e-es pályadíjat fizetni. -
Type-R
őstag
idén nekem is kesztyűt kell vennem
tavaly vettem as sp1-et, és nagyon kényelmetlen volt, főleg a jobb kezemen, pedig ennyi pénzért többet vártam tőle
gyűrődött a tenyérrészen a bőra vicc, hogy pár hónappal később a német motorradban ugyanazt a gondot hozták fel, mint amit én tapasztaltam
ha előbb hozzák ki a cikket, akkor nem ezt veszem -
Archer
őstag
válasz
fattyu #43527 üzenetére
Nem a létjogosultságát vitatom, hanem az árát. Én egy Carver szettet vettem, amit még néztem akkor, az a GP Pro, amin voltak külső protektorok de valami 200€ volt a difi a kettő között. Sokalltam a ~60k-t azért a 4 darab műanyagért. Valamelyik gyártónál láttam, hogy titánt használnak ezekre a helyekre, az már komolyabbnak tűnik. Amúgy ha 3-szor esek a motorral, azt hiszem a kabát lesz a legkevesebb, ami miatt fájhat a fejem anyagilag.
Előtte ilyen ruhám volt, sokkal okosabban ki volt találva mint ezek az AS-ok. Knox protektorok mindenhol, a vállon pl. az egészet fedi, nem csak ilyen bevarrott műanyag darabok és ott is meg a térden is voltak direkt kialakított "szellőző nyílások" amik bevezették a ruhába a levegőt (nem hurrikánra kell gondolni). Igaz hidegebb időben lefagyott benne az ember de melegben jól működött. Kár, hogy tönkrement a cég, ha lett volna európai képviseletük, azt hiszem igen csak megszorongatták volna az olaszok tökét. Ahogy videókon láttam, TT-n meg hasonló versenyeken sokan viselték a márkát.
Czimby: érdekes amúgy, hogy kesztyűknél ez szinte senkinek nem jut eszébe. Van 1-2 kisebb cég, aki a kesztyű tenyerére tesz műanyag "csúszókat", pont ezért, hogy ha valaki ösztönösen leteszi a tenyereit és megtapad a bőr, a fölötte tovább haladó felsőtest ne törje ki a saját csuklóit.
A bütykökön titán van, nem műanyag, szerintem baromi jó kesztyű, én imádom.
-
Type-R
őstag
válasz
fattyu #43527 üzenetére
ez így oké
csak kicsit sokallom az 500€-t, az új modellért, persze azt mindenki maga döntse el, hogy mennyiért vesz motoros cuccotén tavaly vettem egy 2pc motegit-t 500€-t, igaz le volt árazva 720€-ról, viszont ez egyben jól néz ki, nem kell külön nadrágot vadászni, ami megy a kabáthoz színben
-
fattyu
veterán
válasz
Type-R #43524 üzenetére
jójez utcára is
Nekem ilyen van csak honda színűben. A külső váll és könyök protektorok miatt szerintem nagyon éri az árát. viszonylag nem vészes elcsúszásokból többet kibír mint sima bőr mert a tipikusan odeverős stresz csúszópontokon a kemény műanyag elég sokat kibír... én imádom.
Archer: Optimista eset és nem szerzel maradandó végzetes sérüléseket csak könnyed elfekvések. sima bőrkabi 3 után kuka. a külső protektoros meg kibír hatot. nyilván ex has és mittomén. de ha nagyot zakózol ugyis mindegy. ha meg kicsiket és mondjuk vehetsz két olcsóbbat amíg ez elfogyna akkor melyik a drágább?
nálam amugy már igazolta is.
tavaly szezon elején eljárt a kezem és mocskosul összetörtem a cbrt... kabáton meg pontosan azok a helyek kaptak ahova véletlen kemény protektort rakott az Alpinestars. Motor eleje csere. Kabáton ha nem mutatom meg észre se veszed..
-
Czimby
addikt
-
Archer
őstag
válasz
Something_ #43513 üzenetére
Alpinestarsnal az a komoly, hogy alsó kategóriás ruhájuk eleve nincs. Van az X nevű szett, ami ugyanúgy tud szinte mindent mint az Y, ami jóval drágább csak nincsenek rajta külső protektorok a vállon. Az a két kis bizbasz meg ne legyen már 50k. Én legalább is amikor az enyémet vettem, nem jöttem rá, hogy azon kívül mi különbség van még és más sem tudta megmondani. Anyagvastagság, szellőzők, kivehető bélés, protektorok, mind ugyanaz volt, a púp volt kicsit más kialakítású még. A drágábbaknak csiricsárébb a festésük az igaz, de nem diszkóba kell hanem motorozni.
Type-R: én valami belpiacos 400-as Suzukin tanultam, nem volt kivezetve a kormányra a szívató, a tank alatt volt valahol egy eldugott pöcök, azt kellett kihúzva tartani amíg bemelegedett kicsit. Olaj koromfekete, kémlelő ablak hót retek, vizsgán nézzek egy olajszintet, persze semmit nem látni csak, hogy fekete az egész, mondom megfelelő mert a minimum és a maximum jel között van
Egyébként egy sor4 16 szelepes GSX400 volt -szerintem gyárilag- Yoshimura tuninggal, elég fürge volt, pikk-pakk 100-on volt (lett volna, ha engedi az oktató), tetszett az a motor csak szegény össze volt már barmolva.
BUÉK amúgy mindenkinek!
-
Type-R
őstag
válasz
Something_ #43513 üzenetére
szép kabát, bár utcára szerintem felesleges, ha meg pályázol, akkor vegyél kombit
-
Type-R
őstag
válasz
Something_ #43520 üzenetére
én győrben csináltam a motoros jogsit (akkor éppen ott éltem), és igaz, hogy egy óra se lett elkummantva, mert a pénzemért követeltem, hogy megkapjam azt, amiért fizettem
az oktató az elején azzal baszogatott, hogy minek akarok motoros jogsit, ha előtte nem is motoroztam
persze én közöltem vele, hogy ez miért kizáró ok, és fizettem valamiért, akkor el is várom, hogy megtanítson motorozni, szerencsére nem rágott be, hanem igazat adott nekem
a motor valami 500-as honda volt két hengerrel, csak az önindítója volt szar, és ha véletlenül lefullasztottam, akkor egy ajtókilinccsel kellet valamit egy pontot megkalapálni, és akkor újra indult
a rutinnál a fékezéses gyakorlatnál nem szabadott használnunk a hátsó féket, mert blokkolt, holott a gyakorlat, és a vizsga is megkövetelte a hátsó fék használatát
a vizsgákon sikeresen átmentem, mert betartottam azokat az egyszerű szabályokat, amit kell, körül néz, oldalra néz, indexel
a többivel nem volt gondom, mert már 9 éve vezettem autót
pár hónappal később elmentem a safety-hez egy trainingre, és akkor jöttem rá, hogy vezetéstechnikai oktatás kb egyenlő a nullával amit a motoros iskolában adnak, és sőt az elmélet is
a motor viselkedéséről, fizikájáról szintem semmit nem tanultunk, de hogyan is, ha az összes többi mazsola autós jogosítványra hajtott, és én voltam az egyetlen motoros
amiben viszont teljesen igazat adok az oktatómnak, hogy ezért a pénzért többet nem is lehet elvárni
nyugaton pl németországban egy autós jogsi kb 9x-10x annyi mint itthon!! komolyan
viszont ott foglalkoznak is az emberrel, ezt láttam közvetlen közelről egy motorosnál, és a volt kollégák, barátok is mesélték -
Lipton
őstag
válasz
Something_ #43520 üzenetére
Nem tudom mennyire hazai szokás ez hogy simán sokan jogsi nélkül motoroznak (nem csak másra gondolok, én is csináltam). Valahol mókás hogy így mennek az emberek oktatásra és jogsira
Hungarikum a nagyköbcentis robogók használata rendszám és jogsi nélkül (szintén volt ilyen). A tesómat kapták el egyszer a 30e km alatt és lett belőle valamennyi bírság (nem emlékszem pontosan mennyi).
A vicc hogy van egy eléggé agyonbonyolított kresz, egy vicces műszaki vizsga, stb... Kb a fele ember életveszélyes aki kikerül a rendszerből mert bármi van max másodikra átmegy "valahogy". A kötelező protector annyi volt hogy legyen rajtunk kabát és magasabb szárú cipő.
-
Something_
őstag
válasz
Lipton #43519 üzenetére
Rutinon volt egy csávó, jött a piros VFR-rel, aztán átült a hornetre minden órán. Én még nem voltam feltűnő a 250-es robesszal
Majd ha jön a szezon, elmegyek vezetéstechnikai tréningre saját motorral, kíváncsi vagyok, hogy mit fogok bénázni a bóják között az RR-rel
Mire gondolsz pontosan azzal, hogy vicc? Nem is tudom, hogy lehetne a gyakorlati dolgokat máshogy. Vagy arra gondolsz, hogy több "pálya" kéne rutinon?
Talán a forgalmi részen lehetne mondjuk, hogy az oktató is motorral jön, az úgy tényleg rugalmasabb lenne.BUÉK!
-
Lipton
őstag
válasz
Something_ #43512 üzenetére
Pont szívás másik motoron vizsgázni mint amin gyakoroltál - szerintem. Nyilván ez arra igaz aki nem motorozik előtte jogsi nélkül. Érdekes azért saját motorral vizsgára menni vagy ha azon akarsz tanulni is akkor oda... kb akkor jogsi nélkül mész az úton "hivatalos" kifogással.
Az a baj hogy az egész rendszer beteg ahogy van. Vicc az egész elméleti és gyakorlati oktatás és nagy eséllyes megint valaki(k) íróasztal mogul hoz(nak) tuti új szabályokat. Sok esetben úgy az alap ötlet nem is lenne rossz de a végén ami lesz belőle....BUÉK
-
JóGéza
aktív tag
válasz
Something_ #43516 üzenetére
Szia!
A linken a hatályos jogszabály van, amit a cikk is említ.
Én is 600-as Horneten vizsgáztam októberben. -
JóGéza
aktív tag
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Something_ #43513 üzenetére
Akkor ez most ilyen élénk színű mint a képen, vagy olyan "agyonmosott", mint a videón?
-
Something_
őstag
Szerelmes lettem ebbe a kabátba
YouTube - CELER LEATHER JACKET l Alpinestars -
Something_
őstag
válasz
pityaa23 #43511 üzenetére
Saját motoron tuti eldőltem volna rutinon
Meg amúgy is, minek a saját motorodat koptasd?Max menj azzal vizsgázni, de gyakorolj egyedül (elzárt helyen persze
)
Bp-s suliból kiindulva, rutinnál kb fele időt vártuk, míg sorra kerülünk, kuplung, gurulás, aztán ment a feladat. Aztán megint kuplung, gurulás, 5 perc várakozás, 3 perc feladat.. -
Ferdzsoo
addikt
válasz
pityaa23 #43506 üzenetére
Ez az egy motors suli van a környéketeken? Régi csotrogánnyal is lehet motorozni, meg vizsgázni, megtanulni úgysem azon fogsz. Hanem majd pár év alatt a sajátodon.
Eldőlésről ne is beszéljünk. Szerintem totál értelmetlen sajáttal menni. Elkap a rendőr rajta jogsi nélkül... hacsak nem mindig valaki más viszi el... -
pityaa23
senior tag
Na most informálódok, hogy hiába veszek Hornetet, nem tudok vele vizsgázni mert az csak 599 köbcenti, és minimum 600-kell, hogy legyen a motor.. :S [link]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
-Mosquito- #43502 üzenetére
Az BMW, annál ez természetes....
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Giant Talon 0 Sport - Hardtail Mountain Bike
- Hatalmas szerszámcsomag Új!!!!!!!! Továbbértékesítésre is!+néhány ajándék CSERE IS!
- Lapierre e-Zesty AM 9.2 Fully carbon Ebike
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest