- Na, milyen hardver kerül a fa alá?
- Gaming notebook topik
- ZIDOO médialejátszók
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Probléma DVD/CD íróval
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A Windows 11 nem akarja ránk erőltetni az AI applikációkat – vagy mégis?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Terapeuta
őstag
Én is szürkén vettem, féláron. A fényereje az egyetlen erőssége, és azért karcol végig, azt tegyük hozzá. 300k- ért semmiképp.
Viszont ilyen utazónak azért elég jó (szürke áron), leszámítva, hogy 12mm-en szerintem eléggé torzonborz. A másik vége felé azért egész jó.Én "is" 45/1.8-at vettem, és bár nem az én világom ez a gyutáv, nagyon szeretem, mert sosem hagy cserben. és szintén karcol már az elejétől.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Terapeuta
#89997
üzenetére
Szerintem meg nem is érnek annyi pénzt (hazai áron). Még ha mondjuk konstans f/2-sök lennének, de f/2.8-cal nincsenek túl messze a "sötét" alapzúmoktól, főleg nagylátón. Telében mondjuk már van 2 FÉ előny, meg persze nyilván jobban is karcolnak, meg komolyabban meg is vannak építve. De itthon 300 ezer újonnan? Áááá.
Kintről, vagy használtan itthonról esetleg.
________________________Elvileg holnap érkezik a használt Panasonic 42.5mm f/1.7. Bár már enélkül is mínuszban voltam, csak nem bírtam kihagyni 78-ért.
Kíváncsi vagyok nagyon. -
Throme
veterán
válasz
MrChris
#89994
üzenetére
.. és a Többieknek is kösz! Nem voltak nagy reményeim, de egy kérdést megért.
A szürkéket is venném, ha lenne itthoni bolt, mert neten nem nagyon merek rendelni ilyen összegekben semmit. Az oké, ha minden frankó. Milc obiknál AF problémától nem tartok, de még mindig lehet decenteres, vagy egyéb működésbeli hiba. Ezzel járó macera itthoni bolt esetén jóval kisebb.canikon megoldás adapterekkel nálam nem jön szóba. Tükrösre már vettem volna , ha a sigma kijönne a "C"-s 17-50-el , de pont ez az obi nem érkezik valamiért.
Gyerkőcöt akartam volna a kis milc-cel fotózgatni eseményeken. Most a kit-obival (ami alapból egész jó lencse) és hol vakuval, hol anélkül, meg egy sigma fix-el bohóckodtam.
Családon belül elfogadható képek lettek, csak jobb lett volna egy fényerős zoom (de nem 300k körül). -
MrChris
nagyúr
válasz
Throme
#89989
üzenetére
Nincs más. Olcsó, fényerős alapzoomra minden rendszerben nagy a kereslet (már amelyikben egyáltalán van fényerős alapobi), csak kevés a balek aki tényleg ócsón el is adja.
150e-ért használtan az általad említetteket lehet kifogni, bár ennyiért szerintem jelenleg a leharcoltat adják. -
vond
MODERÁTOR
válasz
Throme
#89989
üzenetére
Ha találsz ilyet, szólj nekem is.
Direkt MFT obit ennyiért max. használtan kapsz, vagy ahogy írják előttem, kicsit többért szürke importosan.Canikon-ra való f/2.8-as Tamron/Sigma alapzúmok speedboosterrel esetleg. De itt nem vagyok annyira képben. Változhat a látószög, a fényerő, meg pl. milyen lenne az AF, meg ilyenek. Meg egy jó adapter se párezer forint.
-
Throme
veterán
Helló!
Létezik MFT rendszerhez fényerős alapzoom, mint pl a 12-35 és a 12-40, de lehet 14-50, vagy ilyesmi, ami nem 300k huf körül mozog, de nem is 250k huf körül? Kondícióját tekintve új, és nem manual, nem régi analóg gépekre való, hanem AF-es fénymérős....
A sigma/tamron párost is néztem, de vagy figyelmetlen voltam, vagy tényleg nincs ott se olcsó megoldás.
Tudom, hogy a fényerő nem az olcsó kategória, de olyan 150k körül jó lenne...
kösz!
-
Mortel
senior tag
válasz
csacsi77
#89949
üzenetére
Aukciókra jár a sógorokhoz.
Egyébként szimpatikus, idősebb ember.
Más:
Az normális, hogy lehet hallani az obi rekeszállítását, amint változtatom a fókuszt?
Azt tudom, hogy változik a fényerő, de nem gond, ha nagyon "finoman" hallom, ahogyan a lamellákat szűkíti-tágítja zoomolásnál?
Ha, nagyon közel teszem a fülem, akkor hallom csak...
Köszönettel:
M
-
MrChris
nagyúr
válasz
madgie
#89978
üzenetére
Szerintem megcsalnak az emlékeid, vagy az XH1 elég leragadós lehetett, Pana már nem ilyen. Itt van a kezemben a GX80 az említett 100mm-es obival, fotó módban svenkelek félig lenyomott expóval, hogy dolgozzon a stabi és szépen követi a kezemet a kép, stabi, nincs leragadás, ha megállok ő is megáll, azon a képen kb1-2cm lehet amit egy pillanatig, század másodpercekig még érezni, hogy lágyan utánoz.
45-ös a leghosszabb AF obim, ha ~1m-ről átrántom 6m-re és azonnal nyomom a gombot mint egy kapáslövés nem tapasztalom, hogy ez befolyásolná a pontos célzást, vagyis a hirtelen komponálást, elkomponálna, szenzor elmozogna.
Egyedül a 180-as manuálnál látom a leragadós, elmozgós, visszamozgós dolgot. Ettől még az 1/60s is jól használható, meg ez még se egy natív obi.Videónál viszont máshogy müxik, a hangja is nagyon halk és szerintem érzetre kevesebbet is fog mint fotó módban. Ilyenkor rövidebb gyutávon is leragadós, visszamozgós, de ez függ a mozgatástól.
Összefoglalva én nem tapasztalom fotó módban, hogy bezavarna komponálásba.
-
asdf_
veterán
válasz
hibavissza
#89973
üzenetére
majd a kedvedért csinálok a jelenségről egy klipet. Vagy nem.
Ne csinalj draga komam, mert voltam olyan idiota barom allat, hogy elcsesztem a hulyesegedre fel orat az eletembol es csinaltam egyet en, annak ellenere, hogy mindenkinek vilagos, hogy egyvalaki jon szembe az autopalyan, az is, hogy te vagy az, csak neked magadnak nem (de ez ugyabar igy szokott lenni).
Az alabbi hulyesegeket sikerult eddig allitanod:
mft-n 60 mm-rel (ekv. 120 mm) már észnél kell lenni egy arc portréhoz, mert a legkisebb mozdulat is nagyon változtatja a kivágást.
Eloszor is WTF, a kivagast en valtoztatom, masreszt epeszu ember nem szuken komponal, hanem hagy a szelen 10%-ot, ha esetleg vagni kell valami miatt. Marpedig kell, mert sosem azt lovi el 1:1-ben az ember, ami vegul a kesztermek lesz belole (hogy jellemzoen 3:2-ben fotozik az ember, a szenzor 4:3-as, emiatt raw-ban hegyekben allnak a plusz pixelek allo portrenal a ket oldalon, abba bele sem megyek most). Masreszt nem legkisebb mozdulat, hanem rettenetsok kell ahhoz, hogy a szenzor koppra menjen, es emiatt jelentosen eltolja a keptartalmat, amig nem megy koppra, addig csak csuszik.
Még a szenzorstabi munkája is tönkre teheti a kép arányait.
Masodik wtf, semmit nem tesz az tonkre, a kep aranya valtozatlanul 3:2 vagy 4:3 marad. Es tovabbra is: ha esszel komponal az ember, akkor kutyat nem erdekel egy kis elmozdulas, mert az elmozdulas messze sokkal sokkal sokkal (SOKKAL!) kevesebb, mint amennyit rahagy az ember egy kepre a negy szelen.
Nem próbáltál még kézből, bekapcsolt szenzorstabival ekv. 120-on arc-portrét lőni. Ennyi a történet. A szenzorstabi mozgása pillanatok alatt átszabja az általad elképzelt képkivágást, ha nem beton stabilan tartod. Egyszer próbáld ki. Olyan mintha egy tál takonyban zselében próbálnád befűzni a tűt.
Ez megint otvaros baromsag, nem kell betonstabilan tartani, es kurvara nem tudja pillanatok alatt atszabni a kepkivagast a stabi. Kulonosen nem ekv 120 mm-en, azzal meg egy gyenge Parkinson-koros is megbirkozik.
A keszitett videon egy darab A4-es papir talalhato, a sarkokban befirkalt negyzetek 1*1 cm-esek, es ezektol a zold szigszalag szinten 1 centire van. 135-os Sonnarral csinaltam, tehat ekvivalens 270mm-rol beszelunk, es csak kulon a te kedvedert egy kezzel csinaltam, hogy nehogy mar konnyu dolgom legyen a stabil tartas dolgaval.
Segitseg az ertelmezeshez: az A4-es papir 210x297mm meretu (nagyjabol megfelel egy emberi fejnek btw), a kepkivagasbol alul felul osszesen kb egy centimeter log tul a papiron, es ez az egy centi plusz az osszes jateka a stabinak amit kimozog, mert a papir csak erinti a kepszelet, ki nem maszik belole, azaz egy 22 centimeteres kepkivagason belul tudtam tartani 21 centimeternyi hasznos anyagot, tehat egyetlen centi (vagy keptartalom szempontjabol 5%-nyi) az instabilitasa az egesznek, nem nem ekv. 120, hanem ekv 270 mm-en, es nem ket kezzel, hanem egyetlen eggyel fogtam a gepet. Ha ez az egyetlen centi, ez az 5%-nyi imbolygas szerinted barkit is megakadalyoz a megfelelo kepkivagasu portre elkesziteseben, akkor szerintem tedd le a fenykepezogepet, es nezz valami mas hobbi (es topik) utan.
Itt lehet megtekinteni. https://indavideo.hu/video/135mm_IBISHa ezek utan is tartod a baromsagaidat a stabi teren, akkor sajnos nem tudok mit kezdeni veled, a napnal is vilagosabb, hogy amiket te allitasz, meg ami tenylegesen tortenik (lasd: video) annak az egvilagon semmi kozuk nincs egymashoz, egymas teljes ellentetei, az viszont tenyleg nagyon jo lenne, ha a tovabbi amokfutasodtol a temaban megkimelnel mindenkit.
-
b.vr
őstag
válasz
madgie
#89984
üzenetére
"de persze a válaszokban szokásosan megy a raptorkodás. Kösz, nem, sem időm, sem kedvem nincs ehhez."
Mert szerinted nekem van? Szerinted miért írtam tegnap azt hogy b*zmeg ne kezdjük már megint komolyan venni a témát mert értelmetlen szócséplés az egész? Nemrég pont ugyanezt már eljátszotta, tessék visszaolvasni. Beszálltál annak a csávónak az oldalán aki éppen állványozást ajánlgat, ha nem olvastad és raktad össze miket irkál akkor így jártál. Portréfotózásról van szó, a gyakorlatban, nem ilyen íróasztal mellőli távolba merengő révedezések hogy a stabilizátor az bizony stabilizál. -
madgie
titán
Az állításom az, hogy a stabilizátor stabilizál. Azt úgy tudja megtenni, ha dolgozik, már ha úgy van bekapcsolva, hogy komponáláskor is működjön. És akkor van egy kis zselés hatása.
Én ennyit mondtam, állványról portrézást említés szintjén sem. Működési elvet, gyakorlati tapasztalatot, de persze a válaszokban szokásosan megy a raptorkodás. Kösz, nem, sem időm, sem kedvem nincs ehhez.
-
Studi
veterán
válasz
madgie
#89978
üzenetére
Így már értem, miről van szó. De egyrészt ez a mozgásnál érezhető, utána, ha a vázat stabilan tartod akkor már nem mozdul semerre. Épp ahogy az a feladata.
Másrészt az a mozgás, amit a stabi miatt produkál, hatásában kb fele a focus breathing hatásának. ami ilyen helyzetekben úgyis jelentkezik, ezért elég nehéz hajszálra komponálni. És itt a hajszálra szó szerint érthető, mert hol vagyunk már a DSLR vázak 96%-os keresőitől... -
Studi
veterán
válasz
hibavissza
#89969
üzenetére
Én már volt, hogy megpróbáltam, de ilyesmit nem vettem észre. Pedig jóideje használok már szenzorstabis vázakat, sőt, csak olyat.
-
asdf_
veterán
válasz
madgie
#89978
üzenetére
Ezt nem értem, ha ezer éve stabis gépet használtok, nem igaz, hogy nem tűnik fel, hogy kompozíció kereséskor, mikor megállsz, akkor kicsit tovább húzza a stabi a képet. Majd vissza, meg mikor hogy. Apró dolgok ezek, de én se szerettem soha.
Amikor keresem a kompoziciot, akkor nincs felig lenyomva a shutter (manualobi kivetelevel, mert oda kell az elessegallitas miatt), kovetkezeskepp nem mukodik a stabi, tehat nincs minek tul/visszamasznia.
-
b.vr
őstag
válasz
madgie
#89978
üzenetére
Tehát akkor mi az állításod? Hogy szigorúan állványról kell portréfotózni nehogy a szenzorstabi elrontsa a kompozíciót? (közben a modellt is öntsem persze cementbe, mit mozog meg pózol itt össze-vissza szertelenül)
Szóval kössz de inkább nem, a magam részéről nagyon jól megvagyok a szenzorstabival
-
madgie
titán
válasz
MrChris
#89976
üzenetére
Ezt nem értem, ha ezer éve stabis gépet használtok, nem igaz, hogy nem tűnik fel, hogy kompozíció kereséskor, mikor megállsz, akkor kicsit tovább húzza a stabi a képet. Majd vissza, meg mikor hogy. Apró dolgok ezek, de én se szerettem soha.
De elég, ha csak állványra rakod a gépet, minimálisat állítasz a fejen, ráhúzod és már el is vitte valamerre a képet.Nyilván állványon eleve nem stabizunk, csak a példa miatt írtam ide, meg eleve ez a stabilizátor természetes viselkedése, csak az értetlenkedést nem értem, a zselés hasonlat egyébként egész jó példa volt erre.
-
b.vr
őstag
válasz
hibavissza
#89969
üzenetére
"Nem próbáltál még kézből, bekapcsolt szenzorstabival ekv. 120-on arc-portrét lőni."
Húha Te mégis mit szívsz hogy ilyen látomásaid vannak?
Mi az hogy "egyszer próbáld ki", szerinted eddig valaki más készítette helyettem a képeimet, vagy mégis hogy? 
Továbbra is, hogy neked milyen becsípődéseid vannak az természetesen a magánügyed, úgy fotózol ahogy akarsz, de mások kedvéért azért nem árt ezeket a kinyilatkoztatásaidat némiképp megkérdőjelezni mielőtt állványt kezdenének cipelni még az Oly 75/1.8-hoz is mert hibavissza is megmondta hogy azt bizony úgy kell

PS: nem tudom hogy az ilyeneket trollkodásból csinálod vagy komolyan gondolod. Nemrég Stauffenbergnek csodálatos türelme volt hozzád a kérdésben, de természetesen hiába, falra hányt borsó. Viccen kívül, én lassan megszavaznék egy hónap csendes gondolkodási időt a számodra, amit művel az eléggé topicrombolásnak tűnik.
-
MrChris
nagyúr
válasz
hibavissza
#89969
üzenetére
Most külön kipróbáltam erre figyelve a jó öreg OM100-assal (ami ekv. 200mm). Kb 6m-es tárgytáv, IBIS bekapcs, sorozatlövés, hogy látszódjon az elmozdulás mértéke, mennyire szabná át a kompozíciót. Milliméter papírral ki lehetne méricskélni, de szerintem jelentéktelen, élességet is úgy tekergetek mintha állványon lenne annyira mozdulatlan a stabilizált kép. Ne számítsatok nagy meglepetésre, négy egyforma kép, sorozatban ekkora gyutávon ennyi az elmozdulás.
Még azt is hozzátenném, hogy 1/13s a záridő, erre nem is figyeltem, reciprok szabály szerint 4/3-on 1/200s lenne, ez 4fé 'előny'. Meglőttem 1/6s-al az is megy, alatta már bemozdul.
Előfordulhat, hogy az IBIS ront, de én ezt fotónál nem igazán tapasztaltam csak ilyen gyutávhoz mérten nagyon hosszú időknél, azt viszont annál inkább tapasztalom ha nincs bekapcsolva, vagy az XE1-el lövök sok a berosált kép. Hozzászoktam a stabihoz. -
Speeedfire
félisten
válasz
hibavissza
#89973
üzenetére
Sigma 54 1.4 obit használok portréra bekapcsolt stabival, de nekem élesnek tűnik a kép.

-
hibavissza
veterán
válasz
Speeedfire
#89970
üzenetére
Milyen tesztet mutassak erről?
Próbáld ki. Egy-két lövésnél tovább tartsd ki a képet. Ha be van kapcsolva a szenzorstabi rendesen mászkál a crop. Ha nincs 60-as f2,8-as mft portré objektíved és szenzorstabis géped akkor meg nem érint vagy elmész egy fotós boltba és megpróbálod. 
(#89972) asdf_:
majd a kedvedért csinálok a jelenségről egy klipet. Vagy nem. -
asdf_
veterán
válasz
hibavissza
#89969
üzenetére
Tudom, ne etessük a trollt, de b+, leírta, hogy épp azt csinálja, elv. 120 felett portrézik, szenzorstabival.
Te amúgy használtál már életedben szenzorstabis gépet? Mert nem úgy tűnik...
-
stargazer
senior tag
Nem tudom hogy van e köze a szájkaratéhoz, de azt észrevettem a kitobjektívemen hogy egy picit "elúszik" néha de csak egész finoman. Először azt hittem hogy ez valami hiba, aztán később még mindig azt hittem, de lehet hogy ez nem is bug hanem feature (obistabi)? Mindenesetre nem tűnt úgy hogy totálisan tönkre tenné a kompozíciót, de lehet hogy valakit ez már zavar. Én mindkét oldalt meg tudom érteni, ♊ vagyok 😀 (de lehet hogy a szenzor stabi teljesen más)
-
Speeedfire
félisten
válasz
hibavissza
#89969
üzenetére
" A szenzorstabi mozgása pillanatok alatt átszabja az általad elképzelt képkivágást, ha nem beton stabilan tartod. Egyszer próbáld ki. Olyan mintha egy tál takonyban zselében próbálnád befűzni a tűt."
Erről mutass már egy tesztet kérlek, mert ilyenről még seholsem olvastam. -
hibavissza
veterán
Hát a bazmegolástól nem tűnsz tapasztaltabbnak (se). Nem próbáltál még kézből, bekapcsolt szenzorstabival ekv. 120-on arc-portrét lőni. Ennyi a történet. A szenzorstabi mozgása pillanatok alatt átszabja az általad elképzelt képkivágást, ha nem beton stabilan tartod. Egyszer próbáld ki. Olyan mintha egy tál
takonybanzselében próbálnád befűzni a tűt.(#89960) Mirman (meg a másik nagy tudásúnak is): borzasztó, hogy a gőztől meg sem próbálod felfogni mit ír a másik. Egyrészt nem tudtok egy leírt szöveget értelmezni, másrészt olyan témában osztjátok az észt, amiről teljesen nyilvánvalóan fogalmatok sincs. Vicces

(#89961) Terapeuta: igen erre, köszönöm.

-
atis78
tag
válasz
stargazer
#89923
üzenetére
En a helyedben lehet elgondolkoznek egy Pana 25/1.7 es egy Oly45/1.8 vagy Pana 42.5/1.7 beszerzesen. Hasznalatan mindegyik elegge olcson megcsipheto, es ha meg mindig nem eleg arra amit szeretnel akkor gyakorlatilag veszteseg nelkul eladhatod oket es valthatsz rendszert is...
-
madgie
titán
válasz
Stauffenberg
#89963
üzenetére
Nyugi, mire kell, lesz másik
Most pótgép kell, Fujiéknál az (is) drága 
-
b.vr
őstag
B*zmeg ne kezdjük el komolyan venni már megint hogy a szenzorstabi hogy rontja el (most épp a portréfotókat) Az elmúlt több mint 4 évben az E-M1 + 40-150/2.8 (tehát ugye szenzorstabi) az egyik legfontosabb portréobjektívem volt, írtam is már ezt jópárszor. Ezzel az obival nagy többségében ekv 120 fölött készülnek a képeim.
Az hogy hibavisszának van ez a becsípődése a szenzorstabival szemben az tulajdonképpen a magánügye, csak most már egyre gyakrabban kezd ezzel kapcsolatban itt ámokfutásba. Jó lenne ezt nem folytatni. -
Mirman
őstag
válasz
hibavissza
#89958
üzenetére
Ezeket a kijelentéseidet komolyan gondolod ? Hát rögtön ráverek mindjárt az esküvő és portré fotósok többségére hogy eszébe ne jusson kézből 70-200-al portrézni mert az állványra való gyujtó távolság már.

-
asdf_
veterán
Még a szenzorstabi munkája is tönkre teheti a kép arányait.
Ez azert alairasgyanus....

-
hibavissza
veterán
válasz
#31733248
#89942
üzenetére
Tornateremben derítsél a plafonról az egy szál vakuddal...te se fotóztál még iskolai rendezvényt az tuti

Pl. iskolai, tornatermi osztályképekhez minimum két vaku kell. Persze meg lehet csinálni egyel is, csak ócska lesz.
#89954) stargazer: mft-n 60 mm-rel (ekv. 120 mm) már észnél kell lenni egy arc portréhoz, mert a legkisebb mozdulat is nagyon változtatja a kivágást. Még a szenzorstabi munkája is tönkre teheti a kép arányait. Igazából az már állványos móka, ha egy fotózásról van szó és nem néhány kapáslövésről. A 45 (42) mm egy elég jó kompromisszum.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
stargazer
senior tag
most visszanézegettem kicsit a képeimet és érdekes módon a legtöbb portrét a rövidebbik vége körül lőttem, de a headshotokat majdnem mindig 42-n. Mivel a családot fotózom, igazából abszolút nem gáz közel lenni. De ahogy nézem vadidegeneknek is simán belemásztam az arcába és 14mm-en fotóztam őket is

-
asdf_
veterán
Aki ilyen minosegu kepeket rak fel egy objektivrol (tehat valami koze csak kell legyen a fotozashoz) attol egy marek babot nem vennek, nemhogy fotoscuccot....
-
Mortel
senior tag
Sziasztok!
Az alábbi hirdetésben szereplő obi stabilizátoros?
Az eladó nem tudja megmondani és azt sem, hogy mft-re való-e?
Talán a 11 csati miatt mft-s lesz...Köszönettel:
M
-
#31733248
törölt tag
válasz
hibavissza
#89941
üzenetére
"De beltérhez - vaku nélkül - FF-hez is kell legalább egy darab fényerős (f1,4 körüli) normál (35 mm) objektív."
FF géphez nem "kell" f1.4... Ha megnézed, a Canonnál szépen végig vannak rakva olcsó EF obikkal, amik még nyitva is egészen szépen rajzolnak a FF vázakkal.
Egészében véve érdemes egy normálisabb vakut beszerezni (pl. Godox TT685) és kipróbálni a plafonra derítést. Sokat spórolhat rajta egy hobbifotós. A profiknak pedig úgyis kell a fényerő.
-
hibavissza
veterán
válasz
stargazer
#89938
üzenetére
Ha nem videózol (elég egy alap HD minőség) és hobbi fotósként le tudod korlátozni az objektívparkod 2-3 obira és ebben nincs 200 fölötti tele, akkor egyértelműen FF gép javasolt. Egy 6D I/Sony a7 I vagy II is teljesen más képi világot ad és nem is akkora batár. De beltérhez - vaku nélkül - FF-hez is kell legalább egy darab fényerős (f1,4 körüli) normál (35 mm) objektív. Ami jó minőségben (pl. igen jó AF a vékonyka DOF miatt) nem lesz olcsó egyik FF gépre sem.
-
Terapeuta
őstag
válasz
stargazer
#89937
üzenetére
nincsenek extra elvárásaim, családi album fotós vagyok
Értem. Azért azt megjegyzem - saját tapasztalat, tehát ha eltérő vélemény, annak magam örülnék a legjobban - hogy lehet jó ISO tűrő géped, elsősorban FF és igen, nem fog annyira zajosodni a gép, sőt a képen egy zajpöttyet sem fogsz látni...ennek ellenére a gyenge minőségű fény, ami általában jellemzi a beltéri világítást úgy általában mindenhol, ugyanúgy elronthatja a képet. Az tény, hogy azok a helyszínek amit felsoroltál, változó helyszínek, és a fényerő nagyon nagy szabadságfokot ad, gyakorlatilag bárhol használhatod, jó fehéregyensúly, expokorrekció a témához és készen vagy.
Ha innen nézzük, akkor lehet egy olcsó FF kell, pénzárcától függően megfelelő fix.
Ha zavar a zaj, és írod kellene a mélységélesség, akkor alapvetően nem az MFT a te rendszered.
Bár én lehet az ISO-t felvinném a mostani gépeden 3200-ra, és 1/100 alá nem mennék, ha meg nagyon mozognak inkább 1/250 alá.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
Stauffenberg
#89936
üzenetére
Nyilván ésszerű elköltésre gondoltam, azt az illetőnek tudnia kell, mekkora az átlag keresete, vagy mire számíthat egyáltalán. Egyénizésben óriási lehetőségek vannak, de ez rizikós, kell a marketing, akár piackutatás, jó meglátások, üzleti érzék stb. Nem elég csak simán jó fotósnak lenni.
Szerintem hobbi fotósok is beleesnek túlvállalásba. Ezért nem vettem még meg a 12-100-t, mert folyamatosan azon kattogok, hogy fotózok annyit és olyan szinten, hogy szükségem legyen arra?! Nyaralásnál éreztem párszor, hogy nagyon hamar elfogy a 12-32 és cserélni is sokszor macerás, de kell-e a 12-100, nem elég csak a 12-60 vagy abból is az olcsóbb változat? Jó kérdés, valamelyiket beszerzem a következő nyaralás előtt mindenképpen, bár az asszony szerint természetesen egyikre sincsen szükség.

-
stargazer
senior tag
Én nem tudok a vakuval bánni, csak béna képek lesznek. Nézegettem sok videót a YouTube-on és úgy láttam hogy egy lightbox a minimum ha azt akarnám hogy úgy nézzen ki a kép ahogy képzelem, és az már nekem túl komplikált.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
jaanoo89
#89935
üzenetére
"Azt el is hiszem. De munkára kvázi nincs drága felszerelés, mert abból élsz."
Szerintem ez gyakori tévedés, nagyon sok magánzó fotós van, aki túlvállalja magát felszereléssel. Ez lehet egy drágább váz, aminek a többlet funkcióit nem is használja ki vagy olyan objektívek, vakuk, amiket csak ritkán használ és sokkal több értelme lenne olyankor bérelni. Az erre elköltött pénzt csak elégeti a semmiért.
Pont a fotózásból megélő fotósnak kell sokkal jobban megfontolnia mire költ, mert a befektetett pénzért cserébe profitot vár, a haszontalanul elköltött pénz pedig csökkenti a profitot (akár veszteségesbe is fordulhat a buli). A hobbi fotós meg egy eleve hobbira félrerakott "játszós" pénzt tesz bele az egészbe, nincs igazán tétje.
De abban egyetértünk, hogy ha munkára kell valami, ott nincs helye a fillérbaszásnak.
Csak meg kell találni az egyensúlyt. -
jaanoo89
aktív tag
válasz
Stauffenberg
#89933
üzenetére
"de ha teszem azt holnap átmennék szabadúszóba és a saját felszerelést munkára is kéne használnom, rögtön dobnám a G80-at és jöhet az A7 III"
Azt el is hiszem. De munkára kvázi nincs drága felszerelés, mert abból élsz.
Programozóként gondolkodás nélkül kifizetnék milliós gépet is, amennyiben saját projektet futtatnék, mert magamtól veszem el az időt. Céges laptop meg olyan, amilyen... ők elbírják azt a tempót, amit az a gép ad, én meg legalább kávézhatok mellette.

-
Terapeuta
őstag
válasz
stargazer
#89923
üzenetére
Nálam a 45/1.8 (oly) beltéren nagyon szűk. Igény szerint inkább 25-ös (nálam ez), vagy 17-es, tudom, ezek picit drágábbak.
Noctricon: én az oly 25/1.2 helyett - mivel canonos szettem még megvan - inkább vettem egy szürke 6D-t.
Esetleg vaku? Talán a legolcsóbb, mint opció. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Speeedfire
#89930
üzenetére
Nem csak szerinted. Butának nem nevezném, de nagyon kezdetlegesnek hat még az A7 II-höz képest is, rosszul időzítve jött ki anno, ha még várt volna vele a Sony 8-10 hónapot, akkor egy csomó technológiát még bele tudott volna rakni, ami már csak az A7 II-be került bele, meg az elején tengernyi bug is volt vele, meg több firmware frissítés kellett a mai tudásához. Kár volt ennyire rohanni.
Na de melyik másik gyártó ad újonnan ennyiért Full Frame gépet? A váz most 200k, kitobjektívvel 280k a legalacsonyabb magyar ár (ugyanez a Sony hivatalos viszonteladóknál 3 év garanciával 260k és 340k). A Sony inkább azt csinálja, hogy nem kifuttat egy modellt, hogy aztán új néven, picikét herélve adjon ki olcsóbb "lite" gépet, hanem a régieket tartja sokáig a piacon egyre kedvezőbb áron.
Btw nekem az A7-nél volt pár dealbreaker, ami miatt G80 lett, nem csábultam el csak azért, mert FF. Pedig hosszabb távon én is FF-ben gondolkozom (de ha teszem azt holnap átmennék szabadúszóba és a saját felszerelést munkára is kéne használnom, rögtön dobnám a G80-at és jöhet az A7 III).
-
Studi
veterán
válasz
Speeedfire
#89930
üzenetére
Az Olympusokhoz képest az A7II is. De a fullframe érzékelő az fullframe érzékelő,ebből a szempontból nem lehet összehasonlítani az m43-al. Imádom az Oly-t, mondhatni teljes a készletem belőle, de gyakorlatilag 200 körül jutottam hozzá a nullkilométeres A7II-höz, ez azért elég vállalható összeg egy FF érzékelős vázért.
-
Speeedfire
félisten
válasz
Stauffenberg
#89929
üzenetére
Ezek szerint csak szerintem buta a sony a7 I?

-
Stauffenberg
nagyúr
A következő években egyre olcsóbb lesz az FF és Sony esetén is van egy-két elég jól árazott FF fix objektív, de nem a kivételekből érdemes ezt levezetni. Összességében drágább és nehezebb, mint az MFT. Meg ugye milyen objektíveket hasonlítunk össze? Borotvaéles MFT-ket "egynek elmegy" FF-el?
A Canon RP nekem nem jön be (főként a videó miatt, meg nincs IBIS, az már mellékes, hogy szerintem elképesztően bután rusnyán és ostobán néz ki). Viszont olyan pofátlanul lett árazva, hogy szinte biztos, hogy a többi gyártó válaszcsapása is érkezni fog rá, szóval tök jó, hogy van.
Btw ennyi erővel a még mindig forgalomban lévő első generációs Sony A7-et miért nem vesszük a kalapba? Láttam már kitobjektívvel együtt is 300k alatt újonnan 3 év garival. Majdnem lecsaptam rá a G80 kit helyett, de nem bántam meg, hogy nem.
-
totálkezdő
tag
Az irodalmi idézetek miatt egyre élvezetesebb ez a fórum: Murphyt, Novalis követte, most meg még József Attila is. Várom a továbbiakat is.
-
PuMbA
titán
válasz
Stauffenberg
#89925
üzenetére
"Ha FF-re váltasz, akkor nem csak portréobjektívre költenél 3x többet, de az egész rendszer ahogy van kerülne 3x többe és a táskád is 3x többet nyomna (ha jól válogatsz, akkor lehet csak 2x). Ha ér annyit neked, válthatsz FF-re, az már tényleg más dimenzió DOF-ban egy fényerős üveggel."
Most már azért ez egyre kevésbé lesz igaz. A Canon EOS RP 100g-mal több, mint a Panasonic G6-ja és a 160 g-os Canon 50mm f/1.8-cal alig több súlyból mérföldekkel jobb képminőséget kapsz. Továbbá FF-re közel sem kell olyan drága obikat venni, ha egyenlőre csak hasonló DOF-ot akarsz, mert f/4-es kit obival olyan DOF-od van, mint MFT-vel f/2.0-n. Ha valakinek nem kell olyan kis DOF, akkor viszont tényleg maradjon MFT-n, mert jobban jár.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
stargazer
#89923
üzenetére
Szerintem a Panasonic 42,5mm f/1.7 bőven elég lenne, DOF-ban nem biztos, hogy kiéreznéd a Leica előnyét, egymás mellé téve, ugyanazokat meglőve teszt jelleggel igen, amúgy nem olyan hű de nagy a különbség (ha csak emiatt akarnád a fényerősebbet). Esetleg a Sigma 56mm 1.4-re nézz rá, nagyon jó árban van.
Ha FF-re váltasz, akkor nem csak portréobjektívre költenél 3x többet, de az egész rendszer ahogy van kerülne 3x többe és a táskád is 3x többet nyomna (ha jól válogatsz, akkor lehet csak 2x). Ha ér annyit neked, válthatsz FF-re, az már tényleg más dimenzió DOF-ban egy fényerős üveggel.
-
MrChris
nagyúr
válasz
stargazer
#89923
üzenetére
Helyedben Pana 42.5/1.7-t venném. Ez az optimális választás a G6-hoz, lesz megfelelő portré gyutávod, mosásod, optikai stabi is és súlyban, méretben is tökéletes, mindez egész jó áron.
-
stargazer
senior tag
Sziasztok,
Panasonic G6 + 14-42 Kit objektívem van már pár éve. Eléggé meg vagyok elégedve, nincsenek extra elvárásaim, családi album fotós vagyok. De az zavaró már ha gyengébb fényviszonyok között látom hogy a szett elérte a korlátait.
Arra gondoltam hogy vennék egy fix objektívet, mivel az sokkal (?) fényerősebb. Mivel a váz nem stabilizált, maradnék alapvetően a Panasonic objektíveknél (de lehet hogy nem lényeges a különbség és az Olympus - ami picivel olcsóbb szokott lenni hasonló kaliberben - is ugyanúgy megtenné).
Csak pusztán elméleti síkon, hogy megéri-e egy Nocticron, aminek baromira sokallom is az árát, de még ez nem lenne önmagában akkora jelentőségű. De megéri-e úgy nézve hogy ez akkor is csak egy M43 szenzor marad, ami ugyanúgy befolyásolja a mélységélességet és az objektív equivalens 2,4 FE. Tudom hogy a túl alacsony FE is túlzás, meg nem ott a legélesebb a kép hanem mindig pár FE-t lestoppolva és ritkán lehet kihasználni azt a nagyon keskeny mélységélességet. De nem éri meg jobban inkább átállni FF-re? Arányaiban 1-2 fényerős objektív sokkal olcsóbb arra. Mondjuk azt szeretem hogy a G6 nem olyan nagy, tehát hogy nem olyan nehéz, de egy hangyányival nagyobbat se bánnék mert elég nagy a kezem.
Illetve ott van még a Pana 42,5-1,7 (85-3,4) ami 3-ad annyiba kerül. Ér-e a Nocticron 3x annyit? -
Mortel
senior tag
Sziasztok!
A Pana G3 autófókusza mennyivel lehet jobb (pontosabb, gyorsabb) a G2-nél?
Élőben számottevő különbség tapasztalható?Köszönettel:
M
-
pandur99
aktív tag
válasz
hibavissza
#89915
üzenetére
Bocs, nem neked válaszoltam
Eggyel elcsúsztam. -
peppe79
senior tag
válasz
Stauffenberg
#89898
üzenetére
Nekem egy dupla kites PEN gépem van, de már egy ideje inkább egy régi Konica Hexanon AR 50/1.7-es obit használok.
-
pandur99
aktív tag
válasz
hibavissza
#89915
üzenetére
Annál jobb, legalább olcsóbban lehet majd kapni kitből kivetteket. Nekem meg van gripem az E-M5-höz.
-
hibavissza
veterán
válasz
Stauffenberg
#89910
üzenetére
Alapvetően igazad van, de persze vannak üdítő kivètelek. Nem is kell messzire menni hozzà. Itt van Vond.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
Stauffenberg
#89910
üzenetére
Szerintem kit része is lesz, a régi E-M5 II-ket ki lehet szórni ezzel.
Arra vagyok kíváncsi, mi jön a 75-300 mellé/helyett, ami nem PRO besorolású.
-
PuMbA
titán
válasz
panoly
#89909
üzenetére
Kisebb kontraszt, homályosabb kép, színtorzulások (ha nem tökéletes a szűrő, akkor nem minden fény hullámhosszt enged át megegyező mértékben)
Ezért lehet olyan, hogy felteszel egy rosszabb minőségű szűrőt és más színű lesz az egész égbolt például, mint szűrő nélkül. Könnyen ki tudod tesztelni egyébként, hiszen lősz egy képet szűrővel és szűrő nélkül és összehasonlítod. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
pandur99
#89899
üzenetére
Teljesen értem amit mondasz, de ez az objektív mocsok drága annak a rétegnek, aki csak dokumentálni akar a családi albumnak (nem csak itthon, de nyugaton is). Ez inkább annak a rétegnek szól, aki bár próbál ügyeskedni, meg kreativitást mímelni és önti fotóit Flickr-re, de ezt a "csak magamnak dokumentálok" dumát inkább mentegetőzésnek használja arra, hogy miért szennyezi a világot jellegtelen fotókkal.
Józsi bácsi meg amúgy egy életet fotózott végig fix objektívvel, tele a Vatera olyan Zenit-E-vel, amiről még sosem vették le a vele együtt eladott Helios fixet. És akkor Józsi bácsi még a szerencsések közé tartozott, hogy neki volt cserélhető objektíves SLR-e, a többségnek valamilyen beépített objektíves SLR, TLR, távmérős, átnézeti keresős jutott.
-
panoly
tag
Azt fogom tenni, csak jól kiszabtam magammal. 10e Ft-os rendelés, mert ajándékkártya volt, vagy 1500-ba kerül a visszaküldés, 800-ba került ide a posta, 800-ba kerül az új posta, az úgy már majdnem kiadja egy béna polaroid ND szűrő árát + a macera.
Elég rossz a MM fotós cuccokban.
-
panoly
tag
Elszúrtam egy szűrőkészlet rendelést a mediamarktról.
ND, CPL, UV-t akartam FLD, CPL, UV sikerült.
Az UV úgy sem érdekelt, de szerencsére az ND helyett is kaptam egy használhatatlant.
Komolyan, kinek kell FLD szűrő? Nem lehet utómunkánál a zöldülést kikapni? (nem is találkoztam még olyan szituval, hogy kellett volna).
El tudom adni vajon a polaroid márkájú 52mm FLD + UV-t mondjuk néhány ezer forintért?
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Terapeuta
#89902
üzenetére
A magas ISO annyira még nem is zavarna, de a 300k-s nyitóár teljesen kizárja nálam a megvételét. 1-2 év múlva használtan 100-150 körül már inkább. Bár ki tudja, addig még mi lesz.

Az imént linkelt galeriben is sok ISO3200-as kép van. Az még nekem tökre megfelel, főleg leméretezve. De adott esetben akár még 6400-ig is feleresztem a G80-at. Úgyis csak a gyors mozgásnál kell ennyire feltolnom az 1/500-1000 miatt. Totálokhoz, meg szurkolói közelikhez bőven elég az 1/50-100-200 is.

-
hibavissza
veterán
-
Terapeuta
őstag
Érik ez a 40-150
...ez az üveg nem Neked való. Bár a dprew tesztképeiről megvan a véleményem, ezeken a képeken azért nem sok olyan dolgot látni, ami megér ennyi pénzt.
6.3 rekeszen már repkedni fognak az ISO800-ak, főleg, ha a fijúk szaladnak a pályán.
Nem értem az olympust, de tényleg....ez féláron sem vonz (hozzátéve, hogy én inkább fixes vagyok). -
shakedown
csendes tag
Szerintem is jól jöhet. Ha terv szerint eljutok a Dél-Csendes-Óceán szigeteire és épp Tongán az őslakosokat filmezném, ahogy épp tradicionális táncukat járják, én meg ott vagyok szétmerült kamerával, akkor mindenképpen megér előtte pár napot a napon hagyni a powerbankot, ha utána tudsz rögzíteni. Vagy Patagóniában két hetes túrán a lemerült kamera miatt marad le a felvételekről egy hegycsúcs + napfelkelte élmény. A telefon ilyenkor mindegy, se térerő se semmi szóval sok mindent egyébként sem csinálsz vele. A kamera viszont fontos lenne.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Kintről, vagy használtan itthonról esetleg.
Kíváncsi vagyok nagyon.
Direkt MFT obit ennyiért max. használtan kapsz, vagy ahogy írják előttem, kicsit többért szürke importosan.





Próbáld ki. Egy-két lövésnél tovább tartsd ki a képet. Ha be van kapcsolva a szenzorstabi rendesen mászkál a crop. Ha nincs 60-as f2,8-as mft portré objektíved és szenzorstabis géped akkor meg nem érint vagy elmész egy fotós boltba és megpróbálod.
majd a kedvedért csinálok a jelenségről egy klipet. Vagy nem.





A minőséget meg majd meglátjuk.



