Hirdetés
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
canniball
nagyúr
válasz
Bogyó bá' #25098 üzenetére
"... 5 liter fogyi a népítéletek szerint"
Kérdés az ítéletek milyen karbantartási szokások és csuklók alapján születtek. A másik oldalról állítólag agyonüthetetlen gépek.GS500 zsolt19900 kollégának van (vagy csak volt?), arról ő tud bővebben mesélni.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
canniball #25096 üzenetére
A CB500 az egy benzintemető (5 liter fogyi a népítéletek szerint). Én lassan, de sokat szeretnék motorozni, minél kevesebb pénzből. A GS 500 az talán egy fokkal szimpatikusabbnak tűnik...
szerk: "túra üzemmódban" 3,5-4 lityi fogyi, igen ez jobb!Van is egy szép, bár honosítva már nem lesz annyira olcsó... A2 kategóriába is belefér!
-
válasz
-Mosquito- #25094 üzenetére
Hát nem, de sok sok éven át biztosan. Azért is agyalok, hogy sok e az a kb 50.000km a soros 2-be, amit nézegetek.
Én az 50-es robogóba alaphangon rakok évi 6000-et. Csak azért ennyit mert nem merek nekivágni vele a nagyvilágnak.bogyo112! A csaj is szereti, egy patika állapotút kapott aputól. Meg is nézettél, valóban csak kb 7000-et futott. Tudod amikor az ETZ-t csak azért kapta, hogy megtanuljon motorozni majd ment a levesbe.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
canniball #25092 üzenetére
Szépnek nem nevezném, inkább csak egy tönkretehetetlen, nagyon kis fogyasztású "igásló", melynek 125-130 körüli végsebessége, és 90-100 körüli utazósebessége van, egy személy esetén. Ráadásul kényelmes hosszú úton is.
szerk: 2 hengeres 400-asból melyik fogyaszt a legkevesebbet? (10 évnél nem öregebb típusban gondolkodom a jövőt tekintve)
-
mocsanisi
senior tag
Le tud annyira merülni egy akksi hogy gyújtáskimaradást okozzon, majd feltöltés után minden jó? Vagy ez már generátor probléma lesz?
Szerelőnek írt levél: "Probléma: 2 hét állás után aksi lemerül. Múltkor nem töltöttem fel rendesen, 1 órát töltöttem rá. Pöcc-röff volt a motor, használtam is stb. Egyszer csak lámpa villog, kihagy 1-2 henger. Lámpa le, betolás megy. Aztán annyira lemerült hogy folyamatosan leállt hiába toltuk be. Haverom mentett meg, bikakábellel áttöltöttünk annyit hogy pont haza tudtam jönni. Akksi töltőn. Szerinted akku probléma vagy generátor? Én eléggé erősen a generátorra tippelek... Hogy tudnám kideríteni? Vagy mindenképpen szervíz?"
-
válasz
vendingo #25077 üzenetére
Hát kitartás
én is 4-5 ször eláztam lefele menet még júniusban mikor mentünk ...
mondjuk nekem a doboz meg a tanktáska nem ázott át és a ruha is jól bírta... egyedül a csizmába folyt bele a viz ,de az sem de az sem az átázástól... amúgy rájöttem a kesztyű az nálam a gyenge lánc szem az át ázik a heves esőzésnél...
-
vlevi
nagyúr
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Kolondrum #25082 üzenetére
Ha a motort jól méretezte a tervezője, nem lehet különbség élettartamban a 2-féle konstrukció között.
Én a 2 hengerest találom kedvezőbbnek, a kisebb alkatrésszám miatti egyszerűbb karbantarthatóság miatt:
- fele annyi szelephézagot kell állítani, fele annyi karburátort kell jól összeszinkronozni, stb.
- mondjuk nem olyan szép egyenletes a járása, az biztos. -
Haver megmondta a tutit! A soros 4es tartósabb mint a soros 2es! Szerintetek?
-
mocsanisi
senior tag
-
csongi
veterán
válasz
vendingo #25077 üzenetére
Neked ez tényleg nagyon megy
Ilyen esetben egy bevásárló központ jól jöhet. Festéshez vagy hajfestékekhez lehet kapni külön ezt az átlátszó eldobós kesztyűt. Szerintem mindenre felmegy
Úgy tűnik te és az eső olyanok vagytok mint a borsó meg a héja
Tegnap hazafele én is kaptam esőt, de felkészültem rá és esővédőbe gurultam, alig lettem vizes, már mint az eső védő. A legtöbbet egy szemben elhaladó autótól kaptam aki telibe pumpált a nyomsávban lévő vízzel -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
vendingo #25077 üzenetére
Neked már rutinod van sz*rrá ázásban!
Engem még motoros pályafutásom alatt egyetlen csepp eső sem ért: május óta gyakorlatilag sivatagi szárazság van felénk (Kalocsa), most viszont éppen itt is csepereg egy kicsit (Időkép: tegnap dél óta összesen 1,5 mm), ilyenkor viszont nem ülök motorra a megkeményedett, 9 éves hátsó gumim miatt. Ezt a szezont ki kell bírnia (3,5-4 mm profilmélysége van még), tavaszra kap újat. Sajnos ritka méret, így csak qrva drágán beszerezhető...
-
vendingo
veterán
Jelenleg kanizsán vagyok, várom .mf-et. Most állt el az eső, idáig végig szakadt. Zacskóból meg ragszalagból csináltam 3 újjas kesztyűt, majd lefotózom nektek. Olyan vagyok benne, mint a pingvin ember :-) . Remélem nem fog többet esni az eső, mert a vízálló huzatok is átáztak a táskákon.
-
mocsanisi
senior tag
Na elhoztam a dobot Janóéktól, a tanácsotok ellenére kisebbre vágattam és nem vettem újat. Kiderült valami régebbi Leo Vince titán dob. Hasperesek csináltak hozzá rendes felfogató tartót, szóval így már sokkal jobban néz ki. Kicsit hangosabb lett, magasabb és ércesebb hangja
-
D.I.D 520 VX2 - Ez jó cucc?
Köszi az infokat! Szemezgetek a leírt dolgokból, pedig tudom, hogy azok rendben vannak. Ugye zsoltee
-
vlevi
nagyúr
válasz
Kolondrum #25067 üzenetére
En asszem a 30 ezres szerviznel cserltem lancot a dl650-en. Azt azert tegyuk hozza, hogy igencsak nagypapas tempoban kozlekedek. Azt se feledjuk, hogy valamennyit szamit, hogy v2, vagy s4, mert az s4 egy kicsit kimeletesebb a lanccal.
Nekem nincs abs-em, de szerintem jo lenne, ha lenne. Nehanyan azzal ervelnek, hogy tudnak jobbat fekezno, mint az abs. Errol nekem az a velemenyem, hogy versenypalyan, jol belott fektavokkal talan. De kozuton, amikor egyszercsak hubazmeg.... akkor biztos nem. Es azt se feledjuk, hogy az elmult jonehany evben fejlodtek az abs-ek is.
-
KIb mennyit megy el egy 72 pacis motor egy lánccal és lánckerékkel?
Illetve mennyire jó az nekem ha ABS van a motoron? Érdemes nekem ezt értékelni? -
Pocee
senior tag
A műértőknek egy kis érdekesség
-
vlevi
nagyúr
válasz
Daywalker #25023 üzenetére
Szerintem is. Ha mar kiad egy rakat penztaz A jogsira, akkor lehet, meg egy keveset, es korlatlant csinaltatni. Tobbszazezer, vagy millio forint a motor, amihez a jogsi kell, kb egy legolcsobb buko ara a kulonbozet. Ennyit erdemes raszanni arra, hogy esetleg evek mulva kinezel egy olyan motort, ami eppenhogy nem fer bele az A2-be, vagy esetleg talalsz egy rendszerea utitarsat magadnak, es ketszemely plusz csomag mar sok a negyven loeronek. Vagy rajossz, hogy csak jo lenne versenypalyara felmenni, vay sorolhatnam...
-
válasz
Bogyó bá' #25054 üzenetére
Nem 1x nem 2x volt, hogy csak azért !!maradtam életbe!! mert megfordult a fejembe, hogy mi van ha nem úgy csinálja. Minden nap tanul vmit az ember.
Én nem tudom ti hogy közlekedtek, de amiket videón látok néha nagymotorral az félelmetes. Alapból nem megyek bele olyanba ami nem biztos h sikerül. -
canniball
nagyúr
válasz
Kolondrum #25051 üzenetére
Így van, én is egyszer végigtoltam kategóriák szerint, majd vizsgamódban orrvérzésig; aztán hibátlan vizsgát prezentáltam pár perc alatt. Pedig az oktatáson* (cca. 15 éves B jogsival) csak ötödjére mentem át.
* Értsd: azt hittem majd úgy kezdődik, hogy az oktató szépen elkezdi magyarázni mi az ami más mint az autónál; ehelyett leültetett egy laptop elé: tessék ez a program, így működik, csináld... -
válasz
Bogyó bá' #25052 üzenetére
Semmit sem jelent. Aki KRESZ szerint közlekedik azt "megölik". Én 2x mentem körbe a vizsgaútvonalon robogóval KRESZ szerint. Nem volt egyszerű hidd el. Gyakran hiába tudom mi a jó a másik nem tudja. De csak 1x lesz ebből baj én szétverem a járművét és kitöröm minden kezét a tagnak.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Kolondrum #25051 üzenetére
Én 12 perc alatt írtam 100%-osat!
Az autós iskolánál online gyakorlóprogram volt elméleti órák helyett (lehetett választani a 2 oktatási mód között, árban azonos), (ugyanaz a program, mint a vizsgán), kb. 50x csináltam végig, eleinte néhány hibaponttal (de mindig megfelelt eredménnyel), az utolsó tizenegynéhány alkalommal már "nem tudtam" hibázni. -
válasz
Bogyó bá' #25048 üzenetére
A villamoson van olyan fék amit ha meghúz a vezető még a síneket is feltépi. Ha akar meg tud állni, de valóban a programban úgy szerepel, hogy ő tud a leghosszabb távon megállni.
canniball! 55 féle kérdéscsoport van. Mindet át kell venni az adott ketegóriára és nem lesz baj. Van amiben össze 10 szerepel, vagy 6, de van amiben 35 darab van. Az ember eljut arra a szintre, hogy tudja a válaszelehetőségeket. Én közel 100%-ost írtam ezért közel 2 perc alatt. Volt is nézés.
-
canniball
nagyúr
válasz
pakriksz #25045 üzenetére
Nem tudom ezt milyen oldalon látad, de tavaly amikor csináltam a Kreszt az oktató szólt hogy vigyázzunk ezekkel az online tesztekkel mert sok marhaság lehet közte és nem is feltétlen aktualizálják őket.
Én a vizsgára készülve végigcsináltam a teljes kérdéssort (ahogy SymbianOS is írja beszerezhető a program) és ilyen nem volt közte; mármint hogy A vagy C, olyan igen hogy a kettő egyszerre. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Daywalker #25047 üzenetére
A villamosnak - a KRESZ-szel ellentétben - mindig elsőbbsége van: alig van rajta fék, és marha nagyot üt!
A mostani tényleges vizsgakérdések között egy hibás van (vagy legalábbis áprilisban még volt): a patentszem felhelyezésének helyes iránya. Én szóltam a vizsgabiztosnak, igazat adott nekem, azt mondta, továbbítani fogja. (Tudtam, hogy a rosszat kell beikszelni, így hibapont nélkül mentem át)
-
Daywalker
addikt
válasz
pakriksz #25045 üzenetére
Kedvencem a rendőri karjelzések. Évente/kétévente egyszer találkozom vele nagyjából. Ilyenkor szoktam figyelni az autósok reakcióját: mindenkinek kiül a félelem az arcára, hogy "na akkor most hogy is van ez?" Aztán figyeli a másikat, hogy mit kell csinálni.
Ezzel csak azt akarom írni, hogy a "soha nem találkozhatsz" helyzetekbe csak egyszer kell belefutni (akár külföldön), és akkor baj lehet. A villamos szokott még ilyen mumus lenni.
Sajnos sem a teszt, sem a könyv nem volt hibátlan már az én időben sem. De ilyenből a sok száz kérdésből alig van 1-2, ezeket meg kell tanulni.A műszaki: azért egy minimális tudás nem árt, mégiscsak egy műszaki dolgot fogsz vezetni. Sajnos sok kérdés elavult és többségét rosszul tanítják. Egyesek azt sem tudják, hogy kell olajat cserélni az autóban.
-
pakriksz
őstag
válasz
Daywalker #25035 üzenetére
" Ajánlom majd, hogy kb. 10 éves jogsival csináld végig a kérdéssort (úgy h a jogsi kézhez kapása óta nem néztél bele egyszer sem), meg fogsz lepődni, hogy mennyi mindent elfelejtesz."
Így is van, bár a motoros kreszt próbálgattam neten most az autós ismeretekkel, 5-ből 4x 83%-lett (épphogy bukás), 1-en mentem át. (egyébként bizony pontosan ugyan az mint a B-s csak mint írtam a szituációs ábrákon autó helyett motor van, eddig egy láncállításos, meg benzincsapos kérdéssel találkoztam ami az autósban tuti nincs, de nem értem a szerelés miért tartozik a kreszbe egyáltalán...).
De hogy miért nem sikerül annak a magyarázata egyszerűbb. Azért mert olyan szituációk is vannak a kreszvizsgás kérdésekben, amivel SOHA nem találkozhatsz a valóságban, így elég könnyű elfelejteni. Másrészt a kresz vizsga kérdéseket is a fent írt nem túl jóképességű, nem az érdemeik alapján kiválaszott emberek írják, így gyakran maga a kérdés érthetetlen, vagy a válasz hibás. Amikor az autós jogsit csináltam akkor is találkoztam az éles kreszvizsgán olyan kérdéssel, hogy több válasz is jónak kellett volna legyen hozzá, vagy egyszerűen marhaság volt (átmentem amúgy). Most pl gyakorlásnál találkoztam egy ilyen kérdéssel:
(Nem tudom milyen oldalon volt, de lerajzoltam az ábrát, remélem egyértelmű hogy egy T kereszteződésről van szó, 2 autóról és 1 motorról, és hogy ki merre akar menni)
A kérdés pedig az volt, hogy ki indulhat el elsőnek. A "B" nyilván nem, mert elsőbbség adás kötelező táblánál áll. Az "A" és "C" nem keresztezik egymás útját, ebből következik, hogy az "A" motoros, és a "C" autó egyszerre mehet, a "B" pedig az utolsó.Csakhogy lehetséges válaszok pedig ezek voltak: - Az "A" jelű, - A "B"-jelű - A "C"-jelű.
A helyes válasz az lenne, hogy az "A és C egyszerre", de ilyen nincs. Így logikusan azt lehet gondolni, hogy 2 válasz is helyes(az is, de még is csak egy válasz ér pontot). Vagy ha valaki ismeri a szőrszálhasogató vizsgákat azt mondja a "C", mert közelebb van a kereszteződéshez pár centivelmint az "A". De a "helyes" válasz ami pontot ér az csak és kizárólag az "A", pedig az csak féligazság. Ilyenből tuti ván pár a kreszkérdéseknél.
Szóval a kreszvizsgához kell valami tudás, meg magolás, vagy szerencse.
Arról meg nem is beszélve hogy magában a kreszben(nem a vizsgakérdésekben, hanem a szabályrendszerben) is olyan következetlenségek vannak, hogy hihetetlen. -
válasz
Bogyó bá' #25042 üzenetére
Nálunk lecsukatták. Szigorúan. Mert az a természetes állapota a bukónak. Én felnyitva járok, de csak 7X-el tudok tehát nem zavar egyelőre a szél.
Daywalker - pakriksz! Nekem megvan a program, pontosan az ami a vizsgán lesz. Kell valakinek? Gyakorló program, nem lopott meg semmi!
canniball! Én igen.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
fattyu #25041 üzenetére
Teljesen igazad van, de én már 50 éves vagyok, és néha olyan, mint egy reumás csiga. A tanfolyamon forgattam a fejemet rendesen (nyitott bukóban tanultam, vizsgáztam, abból sokkal jobb a kilátás), de mindig attól féltem, hogy hátra fordulva maradnak a meszes csigolyáim...
(#25044) SymbianOS: Félre értettél. Ilyen sisakban vizsgáztam, természetesen lehajtott plexivel:
A mostani Kappa KV4 Jade sokkal szűkebb látóterű. -
fattyu
veterán
válasz
Bogyó bá' #25038 üzenetére
nekem még működik a nyakam....
most nem köcsögölés de nem bízok a tökreimben 100%. abban sem hogy én vagyok a leggyorsabb hal a vízben. bármikor berobbanhat holtterembe valaki aki még hozzám képest is fénnyel közlekedik. nálad ez a 125ön különösen benne van. és amennyiszer elhangzik hogy jé észre se vettem... egy tükörben el is hiszem. hátranézve jobban felméred a dolgokat. és csak egy villanásnyira odafordulva is sokkal több benne az infó mint a tükörben. A kettő együtt meg maga a tutiság.
Pedig rajtam is zárt bukó van. a tükör és a fejforgatás együtt eredményezi azt hogy tudod mi történik körülötted.
nem viccből rántották meg forgalmin a sügéreket ha nem forgott a sisakja.
-
válasz
canniball #25018 üzenetére
Tehát nem volt pirosnál tiltásig üresben, milyen a hangja.
Én még vizsgán is azzal játszottam, hogy ha picit odahúztam neki lámpánál fogta magát és hintázott. Gondolom mert ott már azért vannak alkatrészek amiknek van tömege és hát ha mozognak.
TayRol linkelésében a hang nagyon tetszik, jobban mint az ernőé. Ernőé LeoVince-vel tetszik vagy alapjáraton a gyárival. Azon meg mindenhogy. -
canniball
nagyúr
válasz
mocsanisi #25024 üzenetére
Az autósok csesztetése azért szvsz nem annyira sanszos mint a motorosoké.
pakriksz!
Egyértelműen A, ha később meggondolnád a dolgot sokkal többe fájna a korlátlanítás mint 20k. Esetleg ha abban sem vagy biztos hogy akarsz-e motorozni akkor B125; igaz korlátok között de relatíve kis pénzért kipróbálhatod kell-e ez neked. A2-re én semmiképp nem mennék. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
pakriksz #25032 üzenetére
A B125 szerintem meg egyáltalán nem lehúzás:
Mondjuk van pár éve B-s jogsid, mellette rendszeresen használod az 50cm3-es robogódat évek óta (tehát van rutinod), és most mindössze 30-35 ezer forintért lehetőséged van arra, hogy egy normális, utas szállítására is alkalmas 125-ös röbeszra / váltós mocira ülj át, szaré'-húgyé', legálisan. A KRESZ-tanfolyam is olyan egyszerű alapból, hogy gyakorlatilag csak az ismereteid felfrissítésére, aktualizálására szolgál, kiemelve az autós - motoros dolgok közötti különbséget. Pont erre találták ki ezt a kategóriát. Jól van ez így!Én tavasszal mentem B125-re, 32 éve nem ültem segédmotoron (50 éves vagyok, 33. éve vezetek balesetmentesen autót), nekem tehát nulla motoros gyakorlatom volt. Az oktatóval úgy egyeztem, hogy akkor engedjen vizsgára, ha szerinte át is megyek. Természetesen a gyakorlat hiánya miatt nem 3, hanem 8 órát vezettem, a kilencedikben vizsgáztam hibapont nélkül, elsőre.
(#25037) Daywalker: a tanfolyammal ellentétben én sem
nézekfordulok hátra, csak a tükörbe, viszont a kis csopperen - a tanulómotorral ellentétben - nagyon jól elhelyezett, bazi nagy tükreim vannak, abszolúte holttérmentesen látok magam mellé / mögé. Tudom hogy nem helyes, de a mostani zárt bukómból hátra fordulással sokkal kevesebbet látok, mint a tükrökből. -
Daywalker
addikt
válasz
pakriksz #25032 üzenetére
Alapjában véve igazad van, de...azért 1-2 dolgot megemlítenék:
Az a baj, hogy itt mindenki hangoztatja, hogy milyen okos-ügyes kreszből, aztán ez rohadtul nem igaz. Ajánlom majd, hogy kb. 10 éves jogsival csináld végig a kérdéssort (úgy h a jogsi kézhez kapása óta nem néztél bele egyszer sem), meg fogsz lepődni, hogy mennyi mindent elfelejtesz. Másrészt ez az egész nem arról szól, hogy te betanulod a kérdéseket és jó helyre tudod tenni az x-et, hanem hogy tudd alkalmazni. Nagyon sok az "analfabéta" akinek igenis kell az oktatás.
Egyébként B-s jogsinál nem kérik az A kategóriára vonatkozó kérdéseket (csak ami segédmotorra vonatkozik), fordítva viszont igen. Szóval ha valaki A után csinálna B-t, akkor lenne jogos az általad felhozott érv. A műszakit nem említem, mert az tényleg a legalja itthon
Na, mindegy, a nagy nemzeti lehúzás rendszerével úgysem tudunk mit kezdeni.
-
vendingo
veterán
válasz
mocsanisi #25031 üzenetére
Azért az SV-t se kell lenézni (nem elfogultságból mondom) 1-2 be jól ráhúzva emeli az elejét és a nyomaték miatt majdnem úgy gyorsul 120-ig, mint egy 120 lovas gyorsasági. 160-at hip-hop elérni vele és 200-220-ig meg se áll.
Másfél év használat után is okozott meglepetést amikor elborult az agyam. -
mocsanisi
senior tag
válasz
pakriksz #25032 üzenetére
Autósiskolának ebből van nyílván pénze. Kifizetsz mondjuk 20ezret, bent vagytok 10-en gyorsított kresz-en 1,5 hétig mondjuk az 200.000 forint. Mennyit kap vajon ebből az oktató? Járműkezelésnél ott az amortizáció, a benzinfogyasztás, nyílván az már annyira nem éri meg. Kocsira is inkább vezetéstechnikát írnának elő, akár motorra is, ha mert attól hogy akármelyik kategóriába kapsz jogsit, nem jelenti azt hogy biztonságba kimehetsz a forgalomba.
Példa: Ismerősöm srác, megcsinálta az A2-őt. Vagyis elkezdte, majd haverja motorjával parkolóba 10-15-el elzakózott eltört a válla. Pihi, rehab, csinálta tovább az A2-őt. Meglett neki, vett egy 250-es gépet. Rá 2-3 hétre valami úthibán elzakózott megint 10-20-al, motor eleje elment, srácnak ujja eltört, stb. Mentem vele forgalomba, mondtam hogy jöjjön utánam, nem mentem gyorsan, nem szlalomozgattam a kocsik között, direkt figyeltem hogy beférjen mindenhova mögöttem. Egy 10-15km-es városi úton ha nem álltam meg 6-7x hogy hova lett akkor egyszer se... -
pakriksz
őstag
válasz
mocsanisi #25029 üzenetére
Ez a gusztustalanság, és lehúzás az egész magyar államra igaz, hiszen általában síkhülye semmihez sem értő törtető emberek (politikusok döntenek), vagy a hasonló "képességekkel rendelkező" haveri ismerősi körből mindenféle pozicióba benyomott emberek döntenek az ilyesmikről, sőt nagyobb dolgokról (magyarországon soha sem volt demokrácia, itt még mindig feaudalizmus van, és marad)
Az már egy vicc, és tiszta lehúzás, hogy pl B kategóriás jogsival kell A-ra kreszvizsga (mert kb ugyan az, hiszen B kategóriánál is kérdeznek motoros kérdéséket, gyakorlatilag csak az különbözik, hogy a vizsgakérdésekben autó helyett motort írnak vagy rajzolnak az ábrákra), az már egyenesen undorító, hogy A-n belüli kategóriaváltásnál szintén kell új kreszvizsga és fullos oktatás ha 1 évnél régebbi a kreszvizsgád.
De a hülyeség netovábbja a B125, ahol B-s jogsival kreszvizsgát kell csinálnod, de járműkezelést nem, alig van kötelező óra és mehetsz forgalomba, holott pont az lenne logikus, hogy kreszvizsga nincs, de járműkezelés van, és a kreszoktatára előírt időt inkább forgalomban kéne eltölteni.Na és persze ott van,hogy egyáltalán miért kötelező a kresz oktatás(akár az első it). Miért nem lehet azt mondani, hogy te önállóan megtanultad, csak vizsgázni szeretnél. Nyilván valaki(k) jól járnak ezekkel az "árukapcsolásokkal".
Arra azért kíváncsi lennék hogy ezek a követelmények az EU-ból származnak, vagy újabb magyar sajátosság?
-
mocsanisi
senior tag
válasz
fattyu #25030 üzenetére
Én azt nem pártolom hogy egy 20 éves miért nem ülhet mondjuk fel egy 650SV-re? Lehet túrázgatni szeretne, haverokkal horvátba, vagy akárhova máshova átruccanni. Na már csak tapasztalatból, a bandit 110-120 körül érzi jól magát, felette is megy de pörög nagyon, egyszerűen alkalmatlan ilyenre. Városba hülyegyerekmódjára huzigálásra meg egy 250sor4 is megöl.
Ez a rendszer pont hogy nem éri el a célját, mert sokan vannak és lesznek akik úgy gondolkodnak mint én, (azthiszem topicba is írta valaki hogy mindig nagyobb motorja volt mint amit a kategória engedett) és pont nemérdekli őket hogy milyen lehúzásos hülyeségeket találnak ki "fent". Amúgy egyetértek veled, árnyalt a kép mert rutin nélkül tényleg ne üljön senki 1000-res sportgépre, viszont a 35kw meg általában pont hogy semmire se jó. Városba sok, pályára kevés...
-
-
mocsanisi
senior tag
Lehúzás az egész ahogy van. Nekem B-m van, meg hivatásos (Taxis), és A2-re mehetnék csak. DE. 2x KRESZ-eztem, ebből volt egy nehezítettem 1 éven belül, és mégegyszer ki kell fizetnem a KRESZ oktatás árát. Mire fel? Mi a francért nem mehetek egyből vizsgára? Sőt továbbmegyek minek kéne nekem egyáltalán kreszből vizsgáznom pénzért? Meg amúgy sokat érnek ezekkel a korlátozásokkal hogy A2 35KW, az én 400-as banditom papíron 38kw szóval elvileg korlátlan jogsi kéne hozzá. Na most én még A2-t se csináltam meg, de annó robogóba beletekertem 4000km-et kb., a banditba is már ennyit kb. Mellé autóval csak ebben az évben már 80.000-ret. Lassan rászánom magam elmegyek motorra, de mivel szeptemberbe leszek 20, A2-re mehetek csak. Az azt jelenti hogy 2 évet banditoznom kéne még (sőt az is erős a kategóriába), és utána különbözetivel Nagy A. Vicc az egész. Majd pont az fog meggátolni hogy 600-ast vegyek hogy a jogsimba A2 van írva A helyett. Tudom hogy kapni fogom a savat, meg a törvény az törvény, de nekem akkor is ez a véleményem, és gusztustalannak tartom ezt az egészet. Márcsak azért is, mert én mindig beöltözök még városba melegbe is, figyelek is, amikor tudok haverokkal kijárkálunk szerpentinezni meg parkolókba "szórakozni", tanulni, gyakorolni. Ezzel szemben van srác, ZZR 400, váltani nem tud, rövidgatya, póló, focicipő, 2 hetes jogsi és tolja neki illegális gyorsulási versenyen mert hogy bőrre nincs pénze... Sokan azt fogják levenni, hogy próbálom magam védeni, és a magam igazát bizonyítani, de én nem akarok senkit meggyőzni ezt így leszögezném, csak leírtam az én álláspontom.
-
Daywalker
addikt
válasz
pakriksz #25026 üzenetére
94, szerintem lesz az több is. A rejtett tételeket is beleszámoltad?
Vizsgán autóval követnek (nem is ülhetnének fel hátra 2 évig, ha friss jogsis vagy - azaz nincs még semmilyen kategóriára jogosítványod), és nyilván olyan vizsgabiztos van, akinek van jogosultsága A-re vizsgáztatni. De szerintem ez a te szempontodból mindegy, neked a feladatra kell koncentrálnod.
A "hálapénz" is sok mindentől függ...opció szokott lenni -
alvaro
senior tag
Alapvetően egyetértek az előttem szólókkal, ha megvan a korod és dimenzióid, hogy ne legyen bajod semmilyen tanulómotorral, akkor korlátlan A, ne kelljen többet tanfolyammal-vizsgával szívnod, ha mégis akarnál egy 35kW fölötti gépet, bármikor. Ha utána 35kW alatti gépet választasz, semmi gond, vezetheted (mostanában van elég jó felhozatal) - fordítva viszont nem működik a dolog.
Forgalmi vizsga? Nos, anno a Virágpiacon elfogadott volt a zsebpénz, most, hogy itt Fehérváron csináltam az autós jogsit, azt mondta rá az oktatóm, hogy meg se próbáljam, abban a pillanatban vége a vizsgának (és nem sikeresen)... Egyébként a vizsgabiztos az oktató mellett ült az autóban, onnan figyelte az előtte haladó motorosokat.
-
pakriksz
őstag
válasz
Daywalker #25023 üzenetére
Hát igen akkor még is csak jobb lenne a korlátlan, egy A2 olyan 74k körül van, egy korlátlan 94 körül, és végül is ez egy egyszeri összeg.
Még egy kérdés, motoros forgalmi vizsgáknál mennyire elterjedt a "zsebpénzezés"? (merthogy autónál nagyon), tehát kell-e plusz kiadásra számítanom
Amúgy hogy megy egy motoros forgalmi visza? Mert nyilván nem ül be a hátsó ülésre a vizsgabiztos mint autónálkövetnek motorral? Vagy autóval? Ugyan azok a vizsgabiztosok mint autónál?
-
csongi
veterán
válasz
pakriksz #25021 üzenetére
Ha van 20ezred pluszba, akkor korlátlan. Az A2 is ad sok lehetőséget a kategórián belül, de ha rendesen kedvet kapsz egy túra motorra, és egy jogsi kategória foszt meg a vágyadtól, akkor az elég szomorú ügy lesz szerintem. Ha pedig az az összeg már nem kifizethető számodra, akkor A2 . A B125 csak akkor javasolt ha egyedül motorozol, és lemondasz a pályáról és a dinamikusabb motorozásról. De neked kell döntened.
-
mocsanisi
senior tag
válasz
canniball #25020 üzenetére
Szerintem pont nemérdekli a rendőröket. Haveromnak a Honda Civic alatt 50-es rendszer van katalizátor, középdob nélkül, hd dobbal illetve egy 4-2-1-es leömlővel. Rohadt hangos, járkált vele gyorsulási versenyre is, egyszer nem szóltak érte a rendőrök. Sportmotorok meg annyi fajta rendszerrel jönnek ki gyárilag, hogy döntse el hogy most mi a gyári és mi nem. Meg egy 20-30 éves motoron gyári pufó legyen? lehet már elrohadt... Ördögi kör ez...
-
pakriksz
őstag
Hello
Tavasszal elkezdenék egy motoros jogsit, és szeretnék tanácsot kérni.
Bár a "B125" árban hívogató lenne mivel már pár éve autózom, de az a 2 órányi kötelező forgalom egy rossz vicc, nem hiszem hogy ennyi idő alatt egy kezdő motoros meg tudja tanulni rendesen a motor kezelését(ha pedig plusz órákat kell venni akkor már nem is annyira olcsó mint amennyire látszik, és sajnos haver sincs akinek a motorjával a "kertek alatt" ingyé gyakorolhatnék), na meg a céljaimra sem hiszem hogy elegendőek az A1 korlátai.
A céljaim a motorozással a következőek lennének. A-ból B-be jutni olcsón, 3 liter körüli fogyasztással, felvenni a forgalom ritmusát, akár autópályán is (nem a 180-al száguldozó audis bunkókét, hanem csak a szabályokat betartva, megelégedve az engedélyezett 130-al), úgy hogy közben nem pörög szét a motor, és nem tart percekig elérni ezt a sebességet. Állatkodni, 500 méteres utcán 200-ra gyorsulgatni, 300-al repeszteni nem akarok (a nem szeretnék csekkeket kapni, sem jogsit veszteni, sem meghalni). Esetleg időnként egy hosszabb túrázás, de inkább csak a környező országokba.
Én nekem úgy tűnik hogy erre egy A2-es jogosítvány, és az ebbe beleférő motor már bőven elég lenne, a + 20 ezer forint a korlátlanra fölösleges pénzkidobás lenne.
És valahogy nem érzem hogy valaha előjönne az ész nélküli száguldozás utáni vágyam, úgy érzem azt a biciklivel pár éve 80-100 km/h-vel lejtőn száguldozásaimmal kiéltem.Szóval a tapasztaltabbak szerint elég lesz, vagy jobb lenne rászánnom azt a plusz 20 ezrest a korlátlanra, mert talán még jó lehet valamire? (ugye kategóriaváltás már nincs)
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
canniball
nagyúr
válasz
Kolondrum #24990 üzenetére
Ennek azért nincs olyan üvegrepesztő hangja, inkább kellemesen öblösnek mondanám. Igaz első alkalommal ültem rá, így nem volt még tövig húzás...
bogyo112!
Nem egészen erre a megoldásra gondoltam.vendingo!
Ha razziáznak ezt nem nézik? Mintha olyasmi rémlene hogy volt amikor direkt erre mentek rá és a gyanús gépeket elkísérték bevizsgálásra..mf!
Gondolom ez úgy működik hogy vegyem fel a gyártóval a kapcsolatot, vagy? Esetleg van személyes tapasztalat hogy ez sacc/kb. mekkora összeg?
Amúgy a gyári dobbal hoztuk el, a srác pont azért rakta fel/vissza mert volt vele az osztrákoknál. Így utólag belegondolva (annak kapcsán amit írtatok a kipuff.cseréről) lehet ezért is csináltatott szelephézagállítást? Vagy a kettőnek nincs köze egymáshoz? Műszakilag almafabéka vagyok...Steven!
OK, majd lövök képeket...de ma megint szakad az eső...
A hó meg nem februárban esett hanem márciusban, ha nem hiszed keresd csak elő a Belügytől kapott sms-t. -
Láttam olyan GSR600-as hirdetést ahol többet tett ki a rendszámtábla leírása mint a motoré. Erre nem harapnak a rendőrök? Menet közben vízszintbe rakja azt olvassa le a halál.
-
Daywalker
addikt
Óvatosan ma az M5 bevezetőn...[link]
-
alvaro
senior tag
válasz
runner 125 #25006 üzenetére
What.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
runner 125 #25008 üzenetére
Besza-behu, ez nem lehet igaz!
De kell rá egy ülés is, hogy a "fékező" tudja hová tenni a seggét!Mondjuk jó lenne tudni, hogy pontosan miből készült: fékalkatrésznek, alu lengővillának valaki esetleg örülne ennyi pénzért.
-
csongi
veterán
válasz
runner 125 #25006 üzenetére
Mi a tököm ez? mit fut utána?
Húú baz ezt kellene küldeni a Nasanak fejtsék már meg mi ez, lehet valami földönkívüli eszköz
-
runner 125
nagyúr
-
válasz
Daywalker #25002 üzenetére
értem...
Viszont nekem bkv val városon kersztül melóba 60-70 perc , autóval 45 perc kb , motorral 10-13 perc.. nekem megéri beöltözésel együtt is, akár élvezet ,akár nem! Amúgy ,ha nem motorral megyek egy hétig érzem ,hogy hiányzik mint a drogJa és kocsical meg fizetős a parkolás szvl az alapból kiesett max hétvégén télen...
-
F34R
nagyúr
Hi
valaki megtudna nekem mondani mennyire szellozik a motoros maszk ? nem most kellene csak remelem nem lesz zavaro a hasznalata.
-
Daywalker
addikt
válasz
Steven #24995 üzenetére
Ha neked bejön, akkor egészségedre, motorozz hidegben, fagyban. De ettől mér' lesz más papírkutya? Nekem 0 élvezetet okoz városban motorozgatni, ezért ha tehetem (és nincs olyan dolgom, amihez gyorsan át kell verekednem magam a városon), akkor nem motorozok büdipesten még nyáron sem. Sajnos most nem mondhatom, hogy helyette bringázom, mert ugye azt ellopták nemrég, de amíg megvolt, addig inkább tekertem, mint füstöltem.
Egyébként meg a téli felöltözés tényleg macera, kedvem sincs hozzá, plusz kell egy váltás ruha oda, ahova megyek (ezeket összepakolni, felöltözni stb már félúton vagyok a melóhely felé BKV-val - kvázi felesleges szarakodás). Mondom ezt úgy, hogy tavaly novemberben voltam gurulni, és nem volt rossz, de az sem városi ingázás volt, hanem elmentem egy túrára.
De ha attól papírkutya vagyok, hogy télen jobban szeretem a kényelmes fűtött autót, akkor az vagyok. Kb. sz.rok más véleményére(és nem, nem sértődtem meg, ha az jönne le az írásomból).
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
zsolt19900 #24999 üzenetére
A boltban 2 félét is árulnak, csak az az érvényes, amelyiken a vevő / eladó állampolgárságának is van rovat, illetve amelyiken az adásvételkori km-óra állás rögzíthető. A boltok tele vannak viszont a tavalyról megmaradt, idén már nem érvényes vacakkal, és próbálják elsózni a gyanútlan ügyfélre..,.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- i7-14700K vagy i5-14600K
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Ukrajnai háború
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- ZIDOO médialejátszók
- Home server / házi szerver építése
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...
- ALIENWARE Area-51 R6 Threadripper Edition 1920X
- Apple iPhone 15 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Apple iPhone SE 2020 64GB, Yettel függő, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470 - i7-G7 I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest