Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mocsanisi

    senior tag

    válasz pakriksz #25032 üzenetére

    Autósiskolának ebből van nyílván pénze. Kifizetsz mondjuk 20ezret, bent vagytok 10-en gyorsított kresz-en 1,5 hétig mondjuk az 200.000 forint. Mennyit kap vajon ebből az oktató? Járműkezelésnél ott az amortizáció, a benzinfogyasztás, nyílván az már annyira nem éri meg. Kocsira is inkább vezetéstechnikát írnának elő, akár motorra is, ha mert attól hogy akármelyik kategóriába kapsz jogsit, nem jelenti azt hogy biztonságba kimehetsz a forgalomba.
    Példa: Ismerősöm srác, megcsinálta az A2-őt. Vagyis elkezdte, majd haverja motorjával parkolóba 10-15-el elzakózott eltört a válla. Pihi, rehab, csinálta tovább az A2-őt. Meglett neki, vett egy 250-es gépet. Rá 2-3 hétre valami úthibán elzakózott megint 10-20-al, motor eleje elment, srácnak ujja eltört, stb. Mentem vele forgalomba, mondtam hogy jöjjön utánam, nem mentem gyorsan, nem szlalomozgattam a kocsik között, direkt figyeltem hogy beférjen mindenhova mögöttem. Egy 10-15km-es városi úton ha nem álltam meg 6-7x hogy hova lett akkor egyszer se... :U

    ‎"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."

  • Daywalker

    addikt

    válasz pakriksz #25032 üzenetére

    Alapjában véve igazad van, de...azért 1-2 dolgot megemlítenék:

    Az a baj, hogy itt mindenki hangoztatja, hogy milyen okos-ügyes kreszből, aztán ez rohadtul nem igaz. Ajánlom majd, hogy kb. 10 éves jogsival csináld végig a kérdéssort (úgy h a jogsi kézhez kapása óta nem néztél bele egyszer sem), meg fogsz lepődni, hogy mennyi mindent elfelejtesz. Másrészt ez az egész nem arról szól, hogy te betanulod a kérdéseket és jó helyre tudod tenni az x-et, hanem hogy tudd alkalmazni. Nagyon sok az "analfabéta" akinek igenis kell az oktatás.

    Egyébként B-s jogsinál nem kérik az A kategóriára vonatkozó kérdéseket (csak ami segédmotorra vonatkozik), fordítva viszont igen. Szóval ha valaki A után csinálna B-t, akkor lenne jogos az általad felhozott érv. A műszakit nem említem, mert az tényleg a legalja itthon:DDD

    Na, mindegy, a nagy nemzeti lehúzás rendszerével úgysem tudunk mit kezdeni. :(

    [ Szerkesztve ]

    "A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

  • Bogyó bá'

    nagyúr

    válasz pakriksz #25032 üzenetére

    A B125 szerintem meg egyáltalán nem lehúzás:
    Mondjuk van pár éve B-s jogsid, mellette rendszeresen használod az 50cm3-es robogódat évek óta (tehát van rutinod), és most mindössze 30-35 ezer forintért lehetőséged van arra, hogy egy normális, utas szállítására is alkalmas 125-ös röbeszra / váltós mocira ülj át, szaré'-húgyé', legálisan. A KRESZ-tanfolyam is olyan egyszerű alapból, hogy gyakorlatilag csak az ismereteid felfrissítésére, aktualizálására szolgál, kiemelve az autós - motoros dolgok közötti különbséget. Pont erre találták ki ezt a kategóriát. Jól van ez így!

    Én tavasszal mentem B125-re, 32 éve nem ültem segédmotoron (50 éves vagyok, 33. éve vezetek balesetmentesen autót), nekem tehát nulla motoros gyakorlatom volt. Az oktatóval úgy egyeztem, hogy akkor engedjen vizsgára, ha szerinte át is megyek. Természetesen a gyakorlat hiánya miatt nem 3, hanem 8 órát vezettem, a kilencedikben vizsgáztam hibapont nélkül, elsőre.

    (#25037) Daywalker: a tanfolyammal ellentétben én sem nézek fordulok hátra, csak a tükörbe, viszont a kis csopperen - a tanulómotorral ellentétben - nagyon jól elhelyezett, bazi nagy tükreim vannak, abszolúte holttérmentesen látok magam mellé / mögé. Tudom hogy nem helyes, de a mostani zárt bukómból hátra fordulással sokkal kevesebbet látok, mint a tükrökből.

    [ Szerkesztve ]

    Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

Új hozzászólás Aktív témák