Hirdetés
- Milyen TV-t vegyek?
- Azonnali fotós kérdések órája
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
- LG LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Akciókamerák
- Milyen videókártyát?
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Biqci
aktív tag
Mindeközben egy meg nem nevezett ország, ahonnan minden nap özönlenek a becsődöléssel és összeomlással kapcsolatos információk...
2x6 lakásos társasház közös parkoló és mélygarázsban áll összesen most 4 motor, úgy, hogy az egyik szomszéd, aki tavaly költözött el, neki is volt. És jön hamarosan egy újabb, a szomszéd akar venni a fiának egy Supermotot...
Tudom, más világ... -
bacus
őstag
Hát nem is tudom, felborult egy világ ez.. elmentek az arányok, illetve olyan változások vannak amit nehéz felfogni is.
Pl. tartós fogyasztási cikkek, árai, illetve hozzá állásunk.
Régen: mosógép, tévé, drágák voltak, szüleim éveket spóroltak, de tényleg tartósak voltak, egy egy mosógép kiszolgált egy emberöltőt.
Ma: a tv-ket, mosógépet, hűtőt gyakrabban kell cserélni, az áruk sem olyan amire különösképpen hónapokig kell spórolni, tönkre megy, másnap veszünk helyette másikat.Telefon régen nem volt, ma egy újabb iPhone, Samsung, stb fél millió felett is lehet és dobálják, egyáltalán nem vigyáznak rá, 2 évet elmegy az akkuja már jónak érezzük, az ára hiába sorolná a tartós fogyasztási cikkek közé, mégsem az, fogyóeszköz.
Nem sorolom tovább...
Egyéb arányok: motoros túra, vezetett, pl ma ajánlották korzikát, 5 nap utassal, számolgatom, 1600 euró csak a félpanziós szállás (4 éjszaka) + túravezetés, minden más még költség, pl komp, 250 - 500 euró két főre?! 1600 km-re üzemanyag (kb 200 euró), egyéni fogyasztás, 0. napi szállás Modenában, illetve az 5. éjszaka is itt van, itt lehet hagyni a trélert, ha nem lábon hozod le a mocit eddig. (ez is 100, 100 euró két személynek)
Összeadom, 2500 euró minimum (2 fő). Erre mondják a többiek, hogy ez jó ár, ez reális...Mi a fax??? Én ennyi pénzért egy szezont töltök a Balaton parton egy kempingben, igaz nincs félpanzió, de itthon is ennék, 15m-re csobog a víz, citeráznak a drótok a hajókon, nyugi van, stb, ja, mindezt 6 főre (IFA nélkül). 120 nap szemben 5 nappal. Hát hogy lehet ezt egymással összehasonlítani?? Igaz nem korzika, de na..
És csodálkozunk, hogy nem motoroznak a fiatalok? Ez régen közlekedési eszköz volt, ma tisztán luxus hobbi. A motorok ára néha nem összevethető egy új autó árával, hanem egyenesen drágább. Persze nem egy Suzuki Vitarát kellene összevetni egy BMW-vel, de hát a Suzukit a Suzukival csak lehet, nem?
Én mikor 18 voltam, nagyon vad voltam, a szüleim féltettek, több ismerős is meghalt motoros balesetben, nem akarták, hogy velem is ez történjen. Tiltották, de az nem ment igazán, mindennel motoroztam, a kis romettől a jawa 350-ig, ami volt a haveri körben.
És hogy éltem túl? Fater nekem adta az egyik autóját használatra, azt mondta, fiam, a motoron egy nőt tudsz magaddal vinni, az autóban négyet. Bejött neki, mert 25 évre félre tettem a motorozást.. (pedig sosem volt négy nő velem - még egy autóban sem
)
Én támogatnám a gyerekeim motorozását, de nem igazán érdekli őket, a fiam azt mondta, hogy azért majd leteszi a jogsit, idén lesz 24, mehetne A-ra rögtön. Ma rákérdeztem, azt mondta, hogy az ő motorján most még én ülök
, na mondom, így sem közölték még, hogy számítanak az örökségre.
-
válasz
fattyu #147394 üzenetére
A munkahelyemen és azon belül a részlegemen (cirka 300 ember szellemi állománnyal együtt) össz-vissz négyen motorozunk.Én lassan 39, az egyik mérnök 42 és 2 operátor hölgy 25 és 44 évesen.
Tavaly egész nyáron a cég parkolójában jó ha 6 motort láttam, ugyanazt a 6-ot (lerúgott BMW-t és sufni tuning hondát annák többet), pedig több mint 2000 ember van itt.
Keveseket érdekel a motorozás, pedig itt aztán 18-tól 55évig mindenféle korosztály van.Aztán nálunk a pénz sem rossz, szóval nem a pénz az akadály ahogy észrevettem, a beszélgetésekből az jön le, hogy nem nagyon érdekel senkit.
Csak az autóért vannak oda azok akiket mozgat a hobbiszintű járműhasználat (tehát nem csak közlekedőedénynek használják). -
#48584626
törölt tag
válasz
etnies #147376 üzenetére
Én 90ben voltam tizennégy, a baráti társaságban volt egy csomó Simson, meg mindenféle szirszar ami gurult. Bár nekem nem volt, de sokat motoroztam jogsi nélkül azokkal. De ez szerintem kényszer volt, később tudtommal senki nem váltott nagymotorra, én is csak 25 évesen. Az autó fontosabb volt.
Hogy a mai fiatalokat kevésbé érdekelné az autózás/motorozás azt nem tudom, meg aztán a magyar viszonyokat már nem ismerem. Itt a lányom osztályában nagyon sokan megszerezték a B jogsit amint lehetett, és vezetnek is rendszeresen, sok családban van második -harmadik autó, a szülők meg nem görcsölnek rajta. Érettségi után autóval mentek Horvátországba kábé tízen, simán kaptak két szülőtől kölcsön egy kisbuszt meg egy autót egy hétre.
Pedig nem olcsó a jogsi, a lányomnak 5e euró volt, pedig mindent megcsinált elsőre...Hogy a motorozás mennyire érdekli a fiatalokat azt nem tudom, a lányom egyik barátnője motorozik, már 16 évesen volt saját motorja. Az IMOTon is voltak fiatalok bőven.
De nyilván ezek egyéni benyomások, azok meg jellemzően torzak.
Anno szerintem a 90es években a ZZR1100-at meg az XX-et szintén nem a huszonévesek vették újonnan...
-
fattyu
veterán
Egész sokat vagyok fiatalok között mert elég sok gyakornok megfordul melóban nálam. én 42.
21 évesen csináltam egyből nagy A. nagyon sokáig a motor volt az örömforrás az életemben. Voltak évek amikor a lakhatás kaja faktoron túl MINDEN pénzem benzinre gumira ment el. két éve elértem a céges négykerekű jár poziba. Na azóta szégyenlem bevallani mennyit motoroztam.... sajnos nagy úr hogy van aminek a fenntartása és a futtatása 0 ftba kerül.de visszatérve a kölykökre. van egy kollégám ő 35. Szintén azóta motoros amióta lehetett jogsija. nagyon sokáig er-5-el mert azt tudta fentartani etetni, két éve váltott dl650re.
A huszonéves brigádon azt látom, a srácok azért jobban vágynak a jármű birtoklásra. felük kétharmaduk jogsis és rendelkezik autóval is. jobbára használt. A lányok jóval inkább megvannak a tömegközlekedéssel. Motoros vagy egyáltalán aki vágyna rá egy sem fordult meg az elmult 10 év alatt.
Budapest Multis diplomás közeg. -
V.Stryker
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #147391 üzenetére
Köszi az infókat. A gyertyákat a gyári előírásoknak megfelelően cseréltem.
Az olajat ha finoman használod nem eszi. Ha hajtod, akkor csipegeti... De még nincs komoly tapasztalatom vele. Minden esetre annyi már van, hogy nem literek ezer km alatt. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
macilaci78 #147388 üzenetére
Igen, a realber emelkedesnek kellene utananezni, nem a keresetnovekedesnek. Meg a nyersanyag arak sem azon a szinten vannak, mint regen.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
V.Stryker #147386 üzenetére
Hezagot tudod megmerni, keprol nem lehet megallapitani. Ha fogyott az elektrodabol, akkor a hezag megnovekszik. Ez alapjan lehet eldonteni, hogy jo-e.
Nemelyiken latom, hogy mar hianyzik a kozepelektrodabol, en biztos cserelnem. A piszkos gyertya alapjan az olajat eszi. Vagy befecskendezes mennyiseggel problemak lehetnek. Ilyen mennyisegu mocsok szokik a gyertyan akkor is lenni duplagyujtasnal ha pl map szenzor mar nem mukodik teljesen jol. De inkabb olajra tippelnek, mert nem nedves annyira a gyertya, mint map szenzor hibanal, tehat az olajszintet nezegetni kellene. -
V.Stryker
nagyúr
válasz
pepucs #147387 üzenetére
Nem tudom mitől retkesebb. A bal oldali henger másodlagos gyertyája volt.
De amúgy nem is az a vicc. Hanem a kókler bdskrvnyj...
Szóval mondom lecserélem a gyertyákat, mert a papírok között nem találtam cserére utaló nyomot mostanság.
Megvettem a gyári gyertyákat, csere...nézem az elsődleges gyertyát... Bosch FR6DDC... mondom mi a f.sz, a gyári manula nem is ír alternatívát rá. Igaz ,a secondary sparkra ír Bosch alternatívát.
Mindegy...kicserélem a gyertyákat, indítom...elsőre feltűnik, hogy mennyivel "pattogósabb" az egész járása.
Most nézem, hogy az internet szerint a fenti Bosch gyerta R850 és R1100 -hoz való. Biztos nem csinált akkora drámát, mert eddig is egész jó volt a motort, de bakker, itt a net, minden információ 5 percre. A francért nem szán rá ennyit, hogy rákeressen. -
macilaci78
nagyúr
válasz
rottenbull #147382 üzenetére
A többet keresünk részt a lakásárakon lehet szépen lemérni. nagyobb ütemű a drágulás, mint a minimálbér, vagy akár az átlagkereset növekedése, vagyis az átlag számára egyre kevésbé elérhető egy lakás azonos adottságokkal.
De az új autó árakat is vehetjük.bardi: családban van 4 gyerekes szülő is, mind szeretne jogsit és ahogy a szülők győzték, mindnek lett is legkésőbb a húszas évei elejére, de "csak" B.
Apám anno végigjárta a szamárlétrát: Simson, ETZ, MZ, Pannónia, főiskolára, majd egyetemre járt 2-3 megyével arrébb. 17 évesen kaptam a BWS 50 ccm robogót, azon szereztem az SMKP jogsit és itt meg is állt. Akkor még lett volna abban a korban A1, vagy A2 jogsit szerezni és a robogó árán lehetett volna a jogsihoz mért váltós motor is. Mai napig nem értem (és ezért haragszom is), hogy miért nem ez volt az irány, mikor én 85 km-re jártam iskolába. Elmondta Apám, hogy ő is perecelt jégen, ment esőben, hóban, mert mennie kellett, nem volt más. Izületek, a fázás, a satöbbi. Ezt elfogadom, de nekem nem lett volna muszáj, megvolt az a jómód, ami egy úri motorosnak megadatik. Mindegy. 40 éves fejjel letettem az A-t és most imádkoznak, hogy ne törjem ki a nyakam.Kell a jogsi a mai világban, sok olyan munkakör van, amihez nem csak jutalom a céges autó, hanem munkaeszköz. Emellett terjed a carsharing is, szóval nem kell a cimbora, szülő kocsiját elkérni, ha nincs sajátod. És azért van, amikor jól jön.
A tárolás valóban gond tud lenni, de autónál is. Oké, hogy megszokott dolog autóval utcán állni, de amikor már harmadjára kerülöd meg a lakásod három utcányi környezetét és nem találsz helyet, akkor valami eltörik benned...
-
V.Stryker
nagyúr
Ezek már sz@rok a kép alapján?
-
alba-regia
aktív tag
válasz
Zoli bácsi #147353 üzenetére
Ma hazahoztam én is az Imperiale-t. A szervizfüzetben az áll (illetve az átadáskor felhívták rá a figyelmemet), hogy 500 km után vigyem az első szervizre. Mintha azt olvastam volna, hogy Neked 1.000 km-nél lett volna az első szerviz?
-
bardi
senior tag
válasz
FeZ... #147379 üzenetére
Egy munkatársnőm 25 éves fiának nincsen jogsija, és nem is akar. Keresztgyerekei közül csak az egyik akar vezetni, és ez csak autó. Szerintem nincsen meg az olyan szintű érdeklődés erre, mint régebben. Amikor dobogókőn zabálok és nézem a többi motorost, nem sok fiatalabb van nálam ránézésre.
Mondjuk ha azt veszem, én is 30 évesen kezdtem el a motoros jogsit, előtte nagyon pénzem se lett volna rá, meg ugyan ezzel a motorral valszeg megöltem volna már magam, és annyi ésszel biztosan erősebbet veszek kezdéshez
Budapestieknél szerintem a tárolás is eléggé kérdéses, én nem szívesen hagynám az utcán, máshol tárolni meg nem tudnám. Ahhoz valami újépítésű mélygarázsos lakás kéne, de erre még Esztergomban se futja mérnök fizetésbőlBiztos vannak jópáran, akiket ez tart vissza.
És akkor még ott van, hogy az új motorok ára azonos kategóriában utánanézés nélkül azt tippelem magasabb, szimplán a sok elektronika miatt ami bele került az évek során, a használtakból meg egyre kisebb lesz a kínálat. -
rottenbull
őstag
A louismotorrad az instan postolt par kepet ma, az egyik egy tuning szimo. Pont ezt emlegettuk nemreg. Tuti kezd hipszter lenni a marka.
-
rottenbull
őstag
válasz
Topiccsendőr #147381 üzenetére
Igen, minden dragabb, mondjuk tobbet is keresunk.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
rottenbull #147378 üzenetére
Nem csak a vetelarra gondoltam, egyszeruen a fenntartas, de meg a hasznalt jarmuvek is sokkal dragabbak, mint regen.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
rottenbull #147378 üzenetére
Amellett az urbanizáció is előrehaladott. Egyre többen élnek városban, nem kell tanyáról eljárni, a tömegközlekedés is jobban kiszolgál, közben lehet nyomni a facsét...
-
FeZ...
aktív tag
válasz
Topiccsendőr #147377 üzenetére
"A fiatalok valoszinuleg nem az erdeklodes megvaltozasa miatt fordulnak el a jarmuvek birtoklasatol, hanem mert joval dragabb manapsag, mint regebben volt. "
Szerintem (illetve a környezetemben ezt látom) meg 60%-ot nem nagyon érdeklik a járművek birtoklása, a többi meg valószínűleg nem tudja megvenni, bár fiatalon mi (a baráti köröm) sem tudtuk megvenni az újat, de vettünk használtat. A mostani fiatalok közül sokan használtat sem akarnak, pedig azt ki tudnák fizetni. Nyilván az én "felmérésem" szűkebb körű és nem reprezentatív, de hallomásból máshonnan is kb. ezt támasztják alá a hozzám beérkező információk. Változnak a generációk.
-
rottenbull
őstag
válasz
Topiccsendőr #147377 üzenetére
Szerintem nem a vetelarral van gond.
A fiatalt szopatjak a biztositok, a szervizesek, stb.
Inkabb a fenntartas koltsegeit nehez megteremteni, foleg ugy, hogy kell sporolni lakasra meg a tobbire is egy idoben ezzel.
A praktikussaga sem a legjobb, erosen limital az idojaras.
Ennek ellenere latok ilyen 30 korulieket eleg sokat. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
etnies #147376 üzenetére
Velem szembe ez a statisztika kb 2 evvel ezelott jott.
Ekkor nemetorszagban az 50-59 evesek vettek a legtobb uj motort. (35.7%)
a 40-49 evesek 18.2%
30-39 13.6%
29 ev alatt pedig 16.8%.A fiatalok valoszinuleg nem az erdeklodes megvaltozasa miatt fordulnak el a jarmuvek birtoklasatol, hanem mert joval dragabb manapsag, mint regebben volt. Ok is szeretnenek jarmuveket, de fiatalon nincs penzed. Oregsegedre meg tudod venni az almaidat, esetleg egy kis kapuzarasi panikkal biztos bevasarolsz vmi motort, tehat oregen is el szoktak kezdeni az emberek.
-
etnies
senior tag
válasz
#48584626 #147359 üzenetére
Nézd, amikor én még serdülő voltam, sok kortársamnak volt Babettája, menőbbeknek Simsonja, amivel a kertek alatt csapattuk.
Középsuli körül már Aprilia SR50, Malaguti F12 és Yamaha Jog volt a menő, özönlött a sok "konténeres" robogó az országba.
18 évesen sok osztálytársamnak volt már autós jogosítványa és páváskodtak apu autójával a diszkó előtt szombatonként.
És akkor számszerűleg is többen voltunk, folyamatosan csökken a népesség, főleg a fiatalok.A mostani srácoknak nincsen semmilyen motoros kötődése, se robogó, se motorka. Nekik sincs és az ismerőseiknek sem. Motort akkor látnak, amikor találkoznak egy boomer-rel. Elektromos roller meg bicikli. Az van nekik. Jogosítványuk sincs, pénzüket inkább költik márkás cipőre-telefonra-számítógépre.
Azt olvastam, hogy manapság egy B-s jogosítvány fél milla. Nem élek Magyarországon lassan 13 éve, nem vágom már a Forint értékét, de szerintem ez elég drága.
Na, most a motorosokat ugye megfingatták, van A1, A2, A. 3x kell jogosítványt tenni, ha fiatalon kezdesz el motorozni.
Idősen pedig nem kezdesz új dolgokba. Szóval a motoros generáció megöregedett, szerintem alig van motoros 30 alatt. 20 alatt meg fehér holló.
20 éve mindenki supersport-tal meg naked-del ment. Csak ezek az emberek közben 40+ évesek lettek és ma már kényelmetlen az SS a görnyedés miatt, a naked a szél miatt. Ebből egyenesen következik a kényelmes, szélvédett motorok elterjedése és ez nem is fog változni.
De ezek csak az én gondolataim, nem kerestem még számokat az alátámasztásukra. -
Üdv. (Szimplán nem tudok aludni)
A tervezők okkal álmodnak meg ülés pozíciókat, ezt az elmúlt 1495km távlatából szűrtem le. Előző tulajdonos feljebb és közelebb vette a kormányt. Ezzel én (felsőtest) az úthoz viszonyítba 90 fokos szöget zárok. Olyan peckesen ülök, mint a BMW-sek a GS-eken. Amivel nem lenne alapból baj, még az ember el nem kezd "menni". Előző tulajdonos 4.5l-el járt, én 6 meg egy kicsi. Szó szerint kapaszkodni kell a kormányba annyira hátra akar húzni a nyomaték. Ezt ellensúlyozni előre kell dőlni egy kicsit még tart a gyorsulás. Az ülés is okkal olyan kialakítású mint amilyen és okkal tapad. Mert itt hajlamos vagyok hátra csúszni rajta az előbb említett két ok miatt amiben eltér a gyáritól. Hát nem tudom így marad e ez. -
#48584626
törölt tag
válasz
macilaci78 #147367 üzenetére
Szerencsére nem kell tippelgetni, mindenre van számítóprogram.
[link]1994-2024 között összesen 71,87% volt az infláció Németországban.
-
Ez viccesen hangzik gondolom, de motorral kenyelmesebb a futasrol hazajonni, mint autoval. Egyszeruen a horneten kenyelmesebb a pozicio, ki tudom rendesen nyujtani a labaimat, ulhetek szepen egyenesen.
A plexit kellene lecserelnem, mert valami versenybubis plexit raktak ra, ami telibe a kobakra tereli a menetszelet..
-
elbandi2
tag
válasz
Topiccsendőr #147354 üzenetére
Nekem onnan van meg az emlék, hogy még a rendszerválltás előtt, talán 88-ban már valamelyik cég forgalmazott itthon BMW-ket (autót biztos). Nekik volt egy kitelepült bemutatójuk a városunkban, és mi haverokkal mentünk, autószerelő tanulóként nyálat csorgatni. Meg az összes elérhető brossurát begyűjteni
E30, E34, E32 ezekre emlékszem biztosan, sokáig megvoltak valahol Ezek közé került egy motoros prospektus is.
Ebben volt fehér K100. Egészen szürreális volt anno nézni a motor elrendezését, a kardánhajtást, az ABS-t, injektor, stb. Azóta érdekelt tudat alatt ez az elrendezés, de nem erőltettem, mert annyira mégse... Most jött szembe ez a vétel, annyira nyomott áron került hozzám, hogy ha nem fog tetszeni, akkor sem érdekel(erre eddig kicsi az esély) elteszem gyűjteménybe, és kész..
-
Debilon
addikt
válasz
macilaci78 #147366 üzenetére
a maszk jó ötlet, sok helyen anélkül nem is engednek próbálni
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Oppenheimer #147365 üzenetére
30 év alatt akkor sem ördögtől való az évi átlagos 3,73%-os infláció.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Winne #147363 üzenetére
Rá kell szánni egy napot és elmenni olyan helyekre, ahol minél több típus van kiállítva próbálni.
Nekem 8 weblap van kedvencnek berakva, ahova tervezek elmenni Budapesten. Pestiként apránként össze tudom hozni, csak kapjam vissza szervizből a gépet.Viszont a maszkot merem ajánlani legalább a próbához. Higiénikusabb is, meg a füled is meg fogja köszönni.
-
Oppenheimer
nagyúr
válasz
macilaci78 #147364 üzenetére
A német inflációt nézd meg amikor német árakról van szó.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
#48584626 #147360 üzenetére
30 év alatt az infláció? Tásasház közös tereinek felújítása kapcsán néztem meg, mert érdekelt. 2014-2022 között összejött 100% inflációt. 1994-2014 között gond nélkül összejön még 100%, ami a kamatos kamat miatt főleg nem nehéz. Igazából meglepne, ha csak háromszoros lenne.
-
Winne
nagyúr
válasz
etnies #147348 üzenetére
Most még annyira nem zavar, mert nagy plexi van, csak ezután már lehet nem robogó lesz, hanem mozgatja a fantáziám egy kisebb endúróra váltás, azon meg vagy nem lesz plexi, vagy a kis plexi a majdnem két méteremhez már nem fog hatékonyan működni, ott már érdekes lesz a szélzaj. Amik itt a linken vannak azoknak a belseje is más kialakítású, mint ahogy külsőre is más formák?
Itt helyben nem tudok olyan helyet, ahol lehetne próbálni sisakot, 14 napos elállással meg nem akarok embereknek plusz munkát adni, nem tudom mi alapján találjam ki melyik modell illeszkedik jól a fejemre.
@ #147350 JoinR : cserés már, aztán nem akarok már full alap robogó sisakot venni.
-
dellfanboy
őstag
válasz
#48584626 #147359 üzenetére
a túraendúró a motorok SUVja
mondjuk ezt erősen challengelném, mert egy autos suv-al még a padkára is nehezen állsz fel addig egy jo turaenduroval,megfelelo gumival és képzett rider-el minden átmész. lsd chris birch
meg hiába raksz egy auto suv-ra offroad gumit az nem nagyon fog elmenni off road szakaszon, hiaba ul benne a peterhansel. -
#48584626
törölt tag
válasz
Topiccsendőr #147351 üzenetére
Nekem valahogy az árak is túl magasnak tűnnek. Anno 94ben ez ZZR 1100 új ára 20e márka volt, ami 10e euró.
Most egy H2 SX SE listaára 30e euró. Oké hogy műszakilag komplexebb termék, de akkor is. Az infláció azért nem volt annyi hogy 3x annyi legyen az ára.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
macilaci78 #147356 üzenetére
A sok metertol is van. Minden kopik. Ha elfogadja az atlag ember,-ha nem, hamar szembejon a valosag. Mondjuk ugy, hogy en odamegyek egy ilyen motorhoz, atnezem, amit ilyenkor meg kell nezni, ezeket elmondom a tulajnak, majd elkuld a kurvaanyamba, es azt mondja, vasaroljak akkor szalonbol. (egyebkent az ar meg nem kerult szoba ekkor
)
-
válasz
macilaci78 #147356 üzenetére
Altalaban nem egy tulajnal van 20 evig, aztan gazdankent fellendules van az elejen, majd lassan elapad az evek alatt a km. Egyaltalan nem linearis. Nyilvan amikor mar nem annyira mennek vele, nem is annyira akarnak kolteni ra.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #147355 üzenetére
Ez nem a sok métertől, hanem a sok évtől van. 20+ év alatt 100k km, évi átlag 5k km, ami nem sok.
20+ éves járműnél pedig már bármi előjöhet és bármit is csinálsz vele, az fiatal már nem lesz. Aki a száját húzza erre, az gyűjtögessen még pénzt...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Zoli bácsi #147353 üzenetére
Azert ennyi km utan valahol jogos a szajhuzas. Kockazatos ennyivel motort venni. Ha normalisan at van nezve egy ilyen motor, az annak ellenere, hogy a tulaj meg van gyozodve, hogy tokeletes allapotban van- van hogy gtk-s, ugy, hogy jon-megy, megall, dudál, gombra gyúl.
-
Zoli bácsi
őstag
-
válasz
etnies #147349 üzenetére
En is tervezem a motor eladasat, az eredeti feltetelek, amik miatt vettem, megvaltoztak. Egy auto sokkal praktikusabb a jelenlegi helyzetben, ebben a szezonban marad meg szerintem, mar csak a most ralocsolt penz miatt is.
Kivancsi leszek, mennyit er 100k km-el a 2001-es hornet
A motoros kozossegben meg az osszes ismerosom, akik motoroztak, kb covid alatt/utan abbahagytak. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
#48584626 #147345 üzenetére
Europai piacon, ahogy mondod, a h2 sx van, ami ilyen, szerintem rettenetesen jo a motorkarakter a feltoltovel, a kenezete az meg... nemtom. Izles dolga, es vegulis, ha rajta vagy, nem latod. Nagyon jol nez ki a teljes alu legszurohaz, szokatlan japan sor4nel
meg a csiga a tank alatt. A muszaki megoldasai tetszenek. Kiveve a vezlancfeszito. Mar megint
Nem eu piacon van meg zzr 1400, ami inkabb ezt a klasszikus vonalat kepviseli, monocoque vaz, rettenetes kinezet meg mindig () de alapvetoen jol megcsinalt motor. Azok a rrgi szep zx-12 es idok. Akkor meg tudtak nem eltulzott ronda-de szep motorokat csinalni...
Az 1.4 esnel vegre fek-futomu elfogadhato, nem ugy, mint regen az 1100 xx en. De hiaba 1400ccm alul semmi nincs. Ezek tenyleg autobahn cirkalok, szerpentinen szenvedes van a hosszu 1-es miatt, plane ha utas is van. Belekuplungolni egy 1400-asba az megsem illendo.
Az imoton megneztem a hayabusat is. Olyan olcso hatasa volt, biztos jo motor, de megint tul lett csavarva a giccs potmeter. Az xsr900gp viszont az, ami a ven faszoknak tetszik, igy nekem is.
Az osszes szupersport motorrol le se lehetett vakarni a fiatalabb motorosokat, vagy barmirol, ami a zaszloshajonak volt kikialtva. Erdekesseg, hogy 2 africa twin volt kirakva, egy honda tricolor-ban, egy pedig feketeben. A tricolorra nem lehetett raferni a nezelodok miatt, a feketet eszre sem vette senki, es nem is akartak raulni, holott ugyanaz a motor volt. -
JoinR
őstag
válasz
Winne #147346 üzenetére
Ha nem cserés amúgy is a sisakod, akkor egy füldugóval kezdj, többet ér, mint egy jobb sisak. 40k környékén nemigen tudsz válogatni, a szempontod alapján a lényeg, hogy zárt sisakot vegyél, ne felnyithatót.
-
etnies
senior tag
válasz
#48584626 #147345 üzenetére
Ez azért van, mert a motorostársadalom elöregedett. A fiatalok alig motoroznak, sőt, alig autóznak. Így a motorosok átlagéletkora felment, ezért a többség a kényelmes motorokat keresi.
Nem véletlen, hogy összezuhantak a SS eladások és az egekbe emelgedtek a túraenduróké, ugyanis azok kényelmesek.Odaadtam a szerelőmnek tegnap a DL-t, nagyon nehezen mászott fel rá, de amikor visszajött, mondta, hogy nagyon kényelmes vele menni.
A 40 évesek kényelemre vágynak, nem akarnak görnyedni a motoron, és én ezt meg is értem. A fiatalok nem tudják eltartani a sportvonalat.
Én is tervezem új motor vásárlását, de csak túra vagy túrás motorokat nézegetek. -
elbandi2
tag
válasz
#48584626 #147345 üzenetére
Én is így gondolkodom, valamiért nekem is ez a nagy sporttúra kategória akadt be, a cafe racer mellett. Ma már a presztizsük szinte teljesen eltűnt, ami látszik az áraikon. Pedig ami technika annak idején belekerült, az még ma is megállja a helyét.
Illetve ahogyan korosodok, egyre kevésbé érdekelnek az újdonságok (autóban-motorban). Látom, és műszaki emberként értékelem is a fejlődést, de abszolút nem vonz.
Ezért van itthon autó-motor vonalon szinte csak youngtimer ill oldtimer korú gép.
A másik még épülő motorom meg már 45éves -
Winne
nagyúr
Sziasztok,
Egyelőre A1-es kategóriában motorozok, jelenleg robogózok, max 110 körül megy a motor. Ehhez szeretnék venni új sisakot, ami itt még nem nagyon szélzajos. 40k körül szánnék rá max, tudom, hogy ez rendes motoros berkekben alap kategória, de ha tudnátok ajánlani valamilyen modellt örülnék neki.
Köszi
-
#48584626
törölt tag
válasz
bacus #147343 üzenetére
Persze, az egy nagyon jó motor, megy is mint az állat. Egyszerűen nekem nem jön be a túraendúró-allrounder stílus.
Én személy szerint nagyon fájlalom hogy gyakorlatilag kihalt a sport túra / szupersport vonal, a 90es évek csúcsgépei, a ZZR-1100, a CBR-1100 XX, a GSX-R1100 nekem a szívem csücskei voltak. Ma ilyen már gyakorlatilag nincs, talán az egy Kawasaki H2 SX-en kívül. Oké, tán még Hayabusa is van.És van helyettük a túraendúró minden mennyiségben.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
bardi #147336 üzenetére
Az angel gt2 alakja turagumi szeru. A rosso2 nagyon regi fejlesztes, de nem olyan az alakja, mint egy turaguminak. 2 komponensu, azt mondanam, a pilot power 2ct nel jobb, vagy akorul van. Csodalkozom, h egyaltalan rendelni lehet még. Inkabb hajlanek a gt2 fele a ket gumi kozul arra a hasznalatra, amire neked kell. Bar megneznem a rosso3 at is.
-
bacus
őstag
válasz
#48584626 #147341 üzenetére
Én nem tudom mi nincs még az S 1000 XR-ben, de tegnap együtt mentünk Stevennel pár km-t, bárhol megálltunk a motorja elvitte a show-t. Az enyémet le se sz@rták.., mindenki csak a pirossat nézegette.
És lehet nem is sport, de kapaszkodni kellett, hogy ne maradjak le, mert úgy lőtt ki autópálya tempóról, mintha én álltam volna.
-
hroberto
veterán
válasz
bardi #147336 üzenetére
A Rosso 2 egy sport gumi, igaz már régi fejlesztés (sokan nem szeretik), az Angel pedig túra/sport, szóval nem egy kategória.
Angel ST-m, GT-m is volt és Rosso 2-m is. Közúton használtam őket, de igazából egyikkel sem volt problémám. Nyilván a Rosso jobban tapadt. Mondjuk tényleg jó pár év ezelőtt használtam ezeket, úgyhogy nem frissek az emlékek.
Nem tudom, hogy motorozol, de általában gumik jóval többet tudnak mint az átlag motoros. -
#48584626
törölt tag
válasz
elbandi2 #147337 üzenetére
Grat.
Ez egy nagyob érdekes gép, kár hogy ez a vonal elhalt a BMWnél. 4 hengeres sport túra, kardán, hosszmotor, hátul Paralevel, elől Telelever.
Az utódja a K 1200 S elhagyta a hosszmotort, viszont elől Duolevert kapott. Utána jött még a K 1300 S, és aztán ennyi volt a BMWnél a négyhengeres sport túra vonalnak.
Mára lett belőle S 1000 XR, amiben se kardán, se Duolever, se Paralevel, se Telelever, és ugye nem sport túra.Sport túra vonalnak meg egyedül az R 1250 RS maradt, abban legalább van hátul kardán.
-
elbandi2
tag
válasz
Oppenheimer #147338 üzenetére
Fekvő hosszában elhelyezett sor4
Szívesen -
elbandi2
tag
Amúgy múlt héten újítottam ezt a gépet, relatív szép állapotban van, egy év állás utáni nagy szerviz, az azért kell, illetve pár kisebb nagyobb preventív javítás.
Fiatal korom óta kíváncsi voltam egy "tégla blokkos" BMW-re, K100 poszterem volt a falamon a 80'-as években
A kép még mosás előtt készült... -
bardi
senior tag
válasz
Topiccsendőr #147326 üzenetére
Rosso 2 mondjuk az Angel GT2-höz képest is szar? Most láttam, hogy van az is méretben párban. Bár valószínű az én tudásommal ezt most nagyon túlgondolom, a jelenlegi guminál kb bármi jobb lenne minden szempontból.
-
elbandi2
tag
válasz
V.Stryker #147331 üzenetére
Nem vagyok biztos, hogy jó típusról linkelted a videót, mert ahogy nézem a robbantott ábrákat, az R1100RT-nek van oldalt a leeresztő, az R1150RT-n alul van és nagyobb.
Legegyszerűbben pl,itt tudod megnézni, kiválasztod a motorod típusát, vagy a főoldalon beírod az vázszámot. Nem kell itt venni, de méretek fel vannak tüntetve. -
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
bajnokpityu #147332 üzenetére
Elvesztunk a reszletekben. Leegyszerusitve amit irni akartam:
Biztosan jobb gumi az m7rr, szaraz tapadas szempontjabol, nedvesnel mar nem biztos es elettartamban sem hinnem, hogy jobb az m7rr, foleg nem azert, mert puhabb. -
bajnokpityu
félisten
válasz
Topiccsendőr #147329 üzenetére
Egyetértek. ezért írtam bele hogy elég rövid a gyári áttétel. 100ig váltok egyet, pl.. És igen, utca utca, és nyilván nem tudom reprodukálni toketesen azonos parameterekre. De a benyomás ez volt.
És amit még aztán esélytelen leirni pontosan, hiszen fogalmam sincs mi történt, hogy a road4 többször melegen, forszirozas nélkül is frászt hozott rám, amikor közepes döntésnel nem 1 2 cm t hanem sokkal többet megcsuszott hátul. Ilyet a m7rr sose csinált.
Nem akarom a véleményemet ojjektivnek beallitani, eleve minden véleményt ily szoktam tekinteni, hogy statisztika. És ha egy adott dolgot a többség pluszol akkor valszeg nekem is jó. Veled ellentétben nem akarok abszolút értékű véleményt alkotni. Engem ilyen szempontból ne vegyél komolyan...
-
bardi
senior tag
válasz
Topiccsendőr #147329 üzenetére
Áh, értelek, így körülírva valószínű ez történt.
Én ha számok alapján akarok hasonlítani két járművet, mindig súly/lóerőt nézek, sokkal többet elárul, mint maga a nyomaték.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
bardi #147328 üzenetére
Nem, amit en mondok, az az szokott lenni, hogy a fekezes kozben nem stabil a motor eleje, es meg beljebb ul az elso villa- ilyenkor ugy erzed ezt a mozgast, mintha elcsuszna az eleje, holott csak az eleje omlott ossze.
Ha teljesen osszeul, a gumi megallast gumi csikorgas kiseri. Ha teljesen osszeult elso villanal csuszik meg a gumi, eloszor elkezd sikitani.Nekem ezekkel a nyomatek ertekekkel az a bajom, hogy fotengelyen ebrendek wot nal. a fotengely es a hatso kerek kozott van par dolog meg, ami miatt a hatso kereken ebredo nyomatek teljesen mas lehet ket azonos nyomateku motor eseten peldaul. Vagy van egy v2 esed 120 Nm el, meg van egy 600 sornegyed 75 Nm-el. 1. sebessegi fokozatban megis lesz olyan fordulatszam tartomany, ahol a ket motor ugyanannyira fog huzni, azaz a hatso kereken ebredo nyomatek ugyanakkora lesz, majd' feleannyi nyomatekkal
-
bardi
senior tag
válasz
Topiccsendőr #147327 üzenetére
Ez is benne van, mondjuk itt épp sima volt az aszfalt (héreg-bajna). Amit te írsz, akkor lenne igazán érezhető, ha teljesen összeül a futómű, nem? Mondjuk akkor meg szépen megszűnik a tapadás. Azt amúgy észrevettem, hogy utassal, kanyarból kifelé valahogy jobban viselkedik ez a motor, itt most nem nyélgázon veretésre gondolok, hanem nagyjából normál közlekedésre. Kell találnom idénre egy hátizsákot
A nyomaték önmagában valóban nem jelent semmit, attól még egy jármű se gyorsult. Az a vonóerő. A véresszájú dízelesek valahogy sose tudják megmagyarázni, hogy háromszor annyi nyomatékkal miért tart másodpercekkel tovább tovább a 0-100 nekik, mint nekem
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
bardi #147322 üzenetére
Vfr 3000 korul lesz normalis jarasu, es ezek a Nm-ek sokat nem arulnak el a ket motor kozotti kulonbsegrol.
Az elso futomu rettenetesen puha a vfr en. Az, hogy beesik az eleje, nagyon konnyen osszekeverheto elso kerek megcsusszassal. En innen a tavolbol, inkabb arra tippelnek, hogy a tul puha elejet erezted (persze nem voltam ott, de ez a jellemzobb) -
Topiccsendőr
addikt
válasz
bajnokpityu #147320 üzenetére
Nem nezett senki hulyenek, csak tulsagosan leegyszerusited ezt a kerdest egyetlen jellemzore, mintha csupan ez lenne az egyetlen kulonbseg a ket gumiban.
A tobbi dologra is reagalnom kell. A 90 Nm a fotengelyen ebredo nyomatek VOT eseten. Tehat nyelgazon. Hogy ebbol mi megy hatra a kerekedre, az fugg az atteteltol, tehat ez az egy szam nem segit sokat szemleltetni, milyen ero van hatul a gumin - mert lehet ugy erzed nyelgazon mentel - megszepulnek az emlekek is- , kozben pedig nem biztos, hogy az nyelgaz volt az., emelett magyarorszagon az utak szarok. Makroerdesseg tekinteteben is. Ha pedig vmi por is van, amit nem latsz, egyszeruen ellenorizhetetlenek a korulmenyek, ami mellett hasonlitasz gumikat. Mondok egy peldat:
A szerpentin, ahol szoktam menni bajororszagban, rosso2, rosso3, es m7rr kozott nem ereztem semmi kulonbseget, terdhuzos tempoban, mert az aszfalt olyan ott. Pedig eleg tavol allnak egymastol, foleg ugy, hogy a rosso2 10 eves. Es en pontosan tudom, hogy a rosso2 egy szar.
Mindezt a bonyolult, sok tenyezos dolgot megmagyarazod a gumi puasagaval?
Honnan tudod, hogy puhabb a gumi? Mert belenyomtad a kormod? Silica arány, vagy oregseg szempontjabol puhabb? Milyen regi volt a road4 es mennyire kopott? Ehhez kepest mennyire uj az m7rr? Satobbi.
Az pedig, hogy a szelen kevesebb a minta, mint a kozepen csak annyit jelent, hogy kijarsz palyara.Torvenyszeru, hogy tobb kmt tudsz bele rakni, mert normalisabban kopik a gumi, ellentetben a kozuti hasznalattal, amikor csak a kozepe kopik, es dobhatod el emiatt hamarabb.
Nost nem foglaltam allast semmilyen gumi mellett, mielott felreertheto voltam, csak kerdeseim merultek fel az osszehasonlitasi mododdal kapcsolatban.
-
-
bardi
senior tag
válasz
bajnokpityu #147320 üzenetére
Ez milyen motor? Nekem épp nincs 80 Nm, de 2000-ren ha tövig húzom, nem történik semmi, max elkezd nagyon kellemetlenül vibrálni a motor.
Egyszer forgott el a hátsó kerék, hidegen, egy kereszteződésben kicsit nagyobb gázzal indulva, meg ma egy trail braking közben mintha az első picit mintha megcsúszott volna, legalábbis furán bizonytalanná vált abban a pillanatban a motor. -
V.Stryker
nagyúr
Alátéteket hogy szoktatok keresni/rendelni/venni?
Már sokadszorra idegelem fel magam, hogy nem találom meg sehol, hogy milyen méretű alátétet kéne rendelnem.
Jelen esetben az R1150RT-ben cserélném le a váltóolajat, amihez két csavar kell kitekerni és normál esetben mindkettőnél alátétet cserélni. Egy robbantott ábrán sem találom, bár biztos én vagyok a béna.
Ezen a rövid videón látszik miről van szó. Esetleg valakinek van javaslata a témában?
Megint legyek "magyar" és rakjam vissza a régit? -
bajnokpityu
félisten
válasz
bardi #147319 üzenetére
nekem nem jött be a road4.
nem tudott mit kezdeni a 90Nmel, és már 2000es fordulaton csúszkált gázra, 4km-el otthonról. és mivel sokszor elforgott, igy szummában semmivel se bír többet, mint az M7rr, ami meg nagyon hamar elkezdett dolgozni, ezért nem pörgött ki a kerék szinte soha.ha visszaolvasol, 3 éve hülyének néztek az elméletemmel, hogy tartósabb lesz a puhább gumi nekem, de igazam lett.
ha nem is 50% on áll a gumi, de mondjuk 1- 1.5mm a kopásjelzőig, és kb 3mm a minta. szélen kicsit kevesebb. 6e km alatt. sztem ez parádés ilyen jól tapadló sportos utcai gumin. -
bardi
senior tag
válasz
Topiccsendőr #147298 üzenetére
Ugyan ebből a boltból csak road 6 lenne párban méretben jó, az majdnem 140k, amúgy erre is gondoltam.
-
xmad
őstag
köszi mindenkinek.
Nekem a forza 26 lóerő és eltudunk menni vele ketten is. mondom, normális közlekedéshez teljesen jó.
egyértelmű, hogy kikéne próbálni csak nem igazan van tesztmotor sehol
ketten vagyunk összvissz kb 130kg
-
etnies
senior tag
válasz
bacus #147314 üzenetére
Hát nem tudom. Én futárkodtam is, sima kétrészes esőruha kellett csak. Nyaknál legyen magas és érjen be a bukósisak alá/mögé. Deréknál legyen magas, hogy fel tud húzni magasra és arra a felsőt kivülről. A nadrág legyen hosszú, hogy leérjen a csizmáig akkor is, ha ülsz a motoron. Mindig Bering márkájú esőruhám volt (de a Sidi is jó), tökéletesen működött, soha sem áztam be, pedig volt olyan, hogy másfél hónapig szakadt az eső miközben hordtam a pizzát.A kesztyű szokott a gond lenni, azok előbb-utóbb elvesztik a vízállóságukat akkor is, ha a legdrágábbat veszed. Ezért van a futároknak "muff", az kibír minden esőt.
De hát kinek a pap...
-
bacus
őstag
válasz
etnies #147313 üzenetére
Nem ilyen egyszerű ! A csizma hiába vízálló önmagában, kell hozzá a nadrág is, meg a felső is.
Nekem pl a rövid szárú csizmák jönnek be, motoros farmerral megyek 90%, ha elkap az eső a nadrág szépen belevezeti a vizet a csizmába, de mivel vízálló, jól benne is marad
Van esőnadrágom, csak nem igen szeretem, csúszkálok utána az üésen, stb.
Ha mindent is felveszek, a bukósisakon a nyaknál még mindig be tud jutni némi víz, ez csak eső kérdése.
Nekem a megoldás (félig legalábbis) a vízálló zokni, van víz a csizmában, érzem is, hogy tocsog, de a zokni miatt a lábam mégis száraz. Tökéletes megoldást még nem találtam, ami vízálló megoldás, ott tuti a komfort érzetem romlik
-
etnies
senior tag
válasz
queens #147292 üzenetére
Legyen 100 és vegyél egy rendes, vízálló csizmát. Ha nem vízálló a csizmád, akkor szarban leszel, ha elkap egy eső még nyáron is, tocsogó zokniban nem élmény a motorozás. Márka: TCX, Sidi, Dainese, Alpine stars. Legyen Gore-tex-es.
15 évig Sidit használtam, bevált. Most Daytona van, ez jobb, de sokkal drágább is.
Pont ma sikerült tesztelnem egy két órás, még Angliában is szokatlanul izmos esőben, hibátlan. Még csak párás sem volt a zoknim. -
-
válasz
rottenbull #147310 üzenetére
Ha dct-s lenne, akkor a mezítláb is jó lenne.
-
JoinR
őstag
válasz
tboy93 #147308 üzenetére
Igen, bár 80 kilós utassal az igazi élmény több erővel is az lenne, amikor megérkezel és leszállsz a motorról.
Egyébként az NX500 meglepően dinamikusabb. Először azt hittem, hogy azért, mert eleinte még nem szereltem át a dobozokat a CB-ről, de azóta is mentem felváltva is, és megmaradt az érzés. Az össz. 3 kilóval könnyebb kerekek sokat számítanak. -
JoinR
őstag
Ki kell próbálni, de nekem egyértelműen jobb így (bár nekem érzékeny a térdem, anno a 390 Adv-ön meg is fájdult).
#147306 tboy93: '22 utániakon dupla tárcsafék van, bőven elég 2 személyre is. Katalógusadatok alapján a Transalpnak éppen csak valamivel nagyobb futóműve és féke van a +15 kg meg főleg a +50% felár mellé, ha az erőt nem használná ki, nem mondanám, hogy megéri. Kényelemben biztos jobb mondjuk.
-
-
válasz
rottenbull #147303 üzenetére
Pofásak, de egy Horneten furán mutatnának.
Ha egy Africa Twinnel csapatnám akkor más lenne a helyzet. -
JoinR
őstag
Szerintem átlagos arányokkal rendben van 2 személlyel mindkettő (az NX500 lényegében ugyanaz hátul). Én 188 vagyok, nekem túl hegyes a térdszög alapból, de a lábtartócsere megoldotta. Sokat megyek utassal, eddig nem panaszkodott.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Milyen TV-t vegyek?
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Fogyjunk le!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Azonnali fotós kérdések órája
- OpenWRT topic
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Bomba ár! HP ProBook 440 G7 - i5-10GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Gar
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- LG 27GS95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1000 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Microsoft Surface Pro 9 i5-1245U 16GB 256GB 1év garancia
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 12400F / RTX 3070 8GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest