Hirdetés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz Z.É.T. #134520 üzenetére

    Tudtommal az eventhangosítás Magyarországon nagyjából a Martin, RCF, és Void triopoliban végződött. A Martin és RCF a csúcsmodelljeinél 30 Hz-et ad meg -10-nek, egyedül a Void mondja a 20-at ekkora hangerőkön lehetségesnek (náluk láttam csak 30-as F3-at). Ugye Magyarországról beszélünk, itt a csúcsmodell extrém ritka, Voidot csak rentalként láttam a Puskásba cipelve, de az úgy is szólt. A sub array-ek nagyon ritkán tetemesek, még a legnagyobb installok, pl. Akva is csak 6 (+2 a kardioidnak) darabot mutatnak fel. Bass Paradise-on (!!!) is csak 6 1x18"-os darab volt, nem is ért el sokat. Olyan kioltások és DSP-hiányok repkednek itthon, hogy egy 50-en csúcsosodott subhalmaz kiemelésével tudják korrigálni (halld: Budapest Park), mert egyszerűen nincs meg a cucc/idő, hogy jobb legyen a hang. Delay sub egyik említett helyen se volt, így hívják a "második subköteget", de akkor ebben az Ozora kiemelkedik. Sokszor technos helyeken nem láttam/hallottam/éreztem subot, szóval a basszusfétis mégsem annyira preleváns.

    Spektrumot mindig dBZ-ben mérnek, csak a törvényi hangnyomásbetartás dBA, ott viszont 100 dBA a felső határ, ha azon túl van, lelőhetik. Szórakozóhelyeken a terem közepén kint is a hétszegmenses.

    Az eventre sajnos igaz az, amit sokszor itt szajkóznak, hogy arra van, hogy hangos legyen. Tud jó lenni, lásd mozis installációk, Korda, Spielberg, IMAX, de ha ez eszköz- vagy időhiánnyal társul, akkor hiába ügyes a hangmérnök, hiába scope-ozik kicsit event közepén, hiába próbálkozik low extensionnel, nem lesz jó az eredmény.

    Az otthoni zenehallgatás egy sokkal felnőttebb dolog lett az open source mozgalomnak köszönhetően (ahogy nagyjából minden ipar, ahová az open source betette a kezét), itt a REW egy bevett minimum, az MSO megfontolandó, akusztikai kezelés pedig relatíve olcsó. Ez a luxus magyar koncerteken sokszor nincs meg, mert DSP előtti idők felszerelése pihen vagy utazik. Amikor nagyobb előadók hozzák a cuccukat, na az más. Lindsey Stirling koncerten már helyére állt minden.

    #134522 Dißnäëß: Nem THX, hanem DCI elvárás. Nem ajánlás, elvárás. Régen jött a Dolby ellenőr, hogy 7-esen van-e a proci (az jelentette ezt), és ha nem, akkor bünti. Viszont csak a peakre, a program szint 85 dB, ami teljesen ésszerű. Onnan indult a loudness war és a dinamikák szétverése, hogy elkezdték leszarni, mert a közönség a rendező helyett a mozi ajtaját verte, hogy túl hangos a keverés, akik ezért lehalkították.

Új hozzászólás Aktív témák