Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Egér probléma
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Vezetékes FEJhallgatók
- OLED TV topic
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
csaba1203
addikt
válasz
BigBlackDog #42898 üzenetére
Biztosan nem mert a műszerfalon nem gyullad ki a visszajelző ikonja és néztem Yt-os videókat mindenhol úgy marad elforgatás után.
Más nem lesz szervíz aztán ott megmondják majd. -
csaba1203
addikt
Sziasztok!
Olyan problémám van,hogy az új Ignisemen nem tudom bekapcsolni a hátsó ködzárat.
A világítás kapcsolónál a kis gyűrű állandóan visszaugrik alaphelyzetbe.
Az autó Gl felszereltségű tehát gyárilag van benne ködlámpa.
A kapcsoló vagy relé hibás vagy csak én bénázok? -
kunberci
senior tag
válasz
Tigerclaw #42888 üzenetére
Szia!
Nekem 2016-os Swiftem van. Amikor kihoztuk az autószalonból, akkor nekem is azt mondta a kereskedő, hogy tanítani kell a szelepeket, és 26000FT/db. Azóta nem jártunk nála. Akkoriban rendeltem az interneten 4db gyári continental WDO TPMS szelepet, és az lett az új alufelnikbe beépítve a kocsihoz kapott nyári gumival. A gyári lemezfelni meg kapott új téli gumikat. Nálam csak egy visszajelző lámpa van, nincs külön kijelzése a 4 keréknek. A lényeg, hogy nem kellett tanítani a szelepeket, első alkalomkor menni kell vele pár kilométert, és automatikusan elaludt a visszajelző lámpám. Három éve cserélem a téli, és nyári gumikat, és minden szezonnál az első, és hátsó kerekeket is megfordítom. Még sohasem volt gondom, mindig működött a rendszer. Volt már, hogy a téli keréknél, volt már, hogy a nyári keréknél jelzett be, és pumpálni kellett a kerekekbe. Én mind a négy kerékbe 2.5 bar nyomást fújok, általában nálam 2.2 bar-nál szokott bejelezni.
A 2016-os Swiftbe nincs csipogás, csak egy visszajelző égő van. Amennyiben nincs szelep a kerékben, akkor abban a szezonban végig ég a visszajelző égő.A lényeg, hogy ezeket a szelepeket nem kell tanítani, de feltétlen a gyári continental WDO szelepeket vedd meg, ha a másik garnitúrába is tervezel szelepet vásárolni.
TPMS szelep -
Brogyi
őstag
válasz
szaniszlokar #42892 üzenetére
Mindig van, de neked kell eldönteni, hogy megéri-e.
-
szaniszlokar
aktív tag
Lassan cserélni kellene a 2006-os Swiftemet. Létezik még a Suzukinál valamiféle autócsere program? Anno volt egy öreg Fordunk, azzal bementünk, kifelé már az Swifttel jöttünk.
-
eami
veterán
-
_ak_
addikt
válasz
BigBlackDog #42886 üzenetére
Szombaton cseréltettem le a nyári szettet a Vitarán és nem kellett tanítani. Egyből működött.
(Suzuki Sumos lemezfelni és szenzorok) -
Dare2Live
félisten
Bár más tipus de nekünk téli szettben nincs. Olyan nagy hiányát nem érzékeltük soha.
Meg +40-50k/4ért már átlagoshoz képest meg lehet venni tesztőgytes top téligumit ami havas úton 6-8méterrel elöbb áll meg... szerintem az "kicsit" többet ér. De ez szigorú imo.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
BigBlackDog #42886 üzenetére
Nekem akkor is kellett amikor átadták a kulcsokat, szóval gondolom ha rákerül 4 új kerék új érzékelőkkel biztos kell. Az a kérdés erre felhasználóbarát módon az ügyfél is képes vagy csak a szervíz spéci kütyüvel. Gondolj bele hogy egymás mellett mennek az úton vagy épp dugóban TPMS-el felszerelt autók. Valahogy tudnia kell, hogy melyik érzékelő a sajátja és azokon belül is, melyik melyik kerék. Szóval téli/nyári cserénél, vagy épp mondjuk mikor tengelyt, oldalt cserélsz a kopás miatt, akkor újra kellene tanítani. Hacsak nincs minden kerékjáratban egyedi irányított sugarú kommunikáció.
Van ahol azt írják, hogy mondjuk 50km után betanítja magát. Amúgy hirtelen rákeresve árulnak pár dollárért TPMS resetelő kütyüket, de nem tudom, hogy az szabványos-e, működik-e minden autó és TPMS esetén.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
dethroner #42881 üzenetére
Úgy akarom rendelni, hogy a kész felnire rakott gumit, centírozva hozzák. Ha utólag rakatom bele, akkor szétszedni, összerakni, centírozni kell újra...szóval nem éri meg.
Azt mit jelent egy Baleno esetén, hogy hiányolni fogja? Csipog folyamatosan, vagy csak világít egy hibalámpa? Kezdem azt hinni hogy a ez a direkt TPMS is csak egy autóalkatrész gyártók által kilobbizott cucc. Ráadásul a szervíznek is lehet tejelni évente legalább kétszer, mikor cseréled a téli, nyári kereket. Sőt még akkor is ha forgatod a kerekeket az aszimetrikus kopás miatt.
Ez olyan szituációnak tűnik, ahol én csak veszthetek...főleg sok pénzt.
-
Tigerclaw
nagyúr
Épp téli gumi garniturát nézek, csak azon gondolkodom, hogy kell-e TPMS arra is. Sosem volt egyik kocsinkon sem. Ezen ugye gyárilag van, de a 4db vagy 40 ezer forint, amiből majdnem kijönne egy szett gumi.
Szóval fog nekem csipogni, reklamálni az autó, ha nem lesz TPMS jeladó?
-
ncc1701
veterán
-
hundai
aktív tag
válasz
pető bá' #42877 üzenetére
Nálam sajna rosszabb a helyzet. Sima indítással nem jutok semmire. Az autó ilyenkor csak benyomott gázpedállal indul. Tehát odaérek piros lámpához ott kuplung, be üresbe, lefullad. Be 1-esbe csúsztatott kuplung+gázon a lábam és úgy indítom el az autót. Így néz ki egy elindulás.
Kanyarban történő visszaváltáskor csúnyább a történet amikor elmegy a szervó és izomból kell tekerni a kormányt hogy be az árokban kössek ki. Megoldása, hogy már jóval kanyar előtt lassítok, kuplung, ekkor lefullad, be 2-be és akkor beindul. Forgalomban ez nem olyan könnyű menet. -
-
hundai
aktív tag
2007es swift a páciens. Első alkalommal hifi bekábelezésekor vettem le a sarut, szakszervizben kb 6-7 ezer volt a beállítás. Majd amikor lecseréltem az 5 éves akkut amikor már gyengélkedett, ekkor 15 percet volt akku nélkül, ismerősöm aki ugyanott dolgozik 4 ezerért csinálta meg otthon.
Mivel nem ismerem a beállítás menetét (szvsz 1000 fordulaton tartotta 10-15percig) , így nem merem leszedni a sarut, veszélyes alapjárat nélkül közlekedni. -
pjen
félisten
-
őstag
őstag
válasz
hundai #42869 üzenetére
Érdemes leszedni és úgy megtisztítani, az oxidáció pont a kontaktot rontja és hosszabb távon az akksit károsítja. Ha nem veszed le a sarut, akkor az érintkező felületeken maradni fog kicsapódás.
Ha semmiképp nem szeded le, akkor valamilyen lúgos ( a legtöbb mosószer az) vizes oldattal kéne lemosni, és sűrített levegővel kifújni.
Gépzsírt ne kenj rá, az is savas, van kifejezetten pólusvédő spray, vagy bármilyen semleges zsír, rézpaszta … Ezek lényegében elzárják a levegőtől. -
Zoleee83
addikt
Sok helyen igaz a városban, néhány helyen meg rommá sózzák az utat, vihetem is alvázvédelemre tavasszal az autót, mert felütötte a fejét a felületi rozsda a kerékjáratoknál, küszöbnél, még simán megfogható, de a sótól van. (Bár már tinikorba ért az autó talán várható is volt.)
-
joshua7
veterán
'03-es 1.3-as Ignisbe keresek új akksit. Milyen típust javasoltok?
Köszönöm. -
szabonagyur
félisten
válasz
Motion_Blur #42829 üzenetére
Ismerős 2 éves Vitaraja augusztus közepén tört, ott belementek azóta is alkatrészre vár...
-
Dare2Live
félisten
Szerintem nagyon jó döntés a 4 évszakos ha a szakad/ersően esik a hó esetekben megoldható, hogy nem kell kocsi. Ez évi egy hétnél nem szokott több lenni.
Mérlegelni kell, megér e 60-150kt és a cserélgetés kölcségét az az 1hét. Ha igen hajrá. Ha nem akkor meg majd köv nap megyünk haza, tömegközlekedés, gyaloglás vagy home office -
hentes555
senior tag
Én is ezért gondoltam a négyévszakosra, mert az 100%, hogy sajnos két teljesen új szettre nincs pénz. Meg az is eléggé valószínű, hogy amit most elrakatott a benzinkúton télit 9-ért, az sem lehet egy nagy minőség.
És szerintem egy négyévszakos jobb, mint egy benzinkutas alsókategóriás gumival járni egész évben.
Plusz ha ezekkel a mostani (leírni is rossz, de 10 év körüli 2-3 mm mintás Matador téligumikkal) el tudott járni eddig óvatosan, akkor ezekkel is el fog tudni.
Én is ezt a kettőt néztem egyébként a Nexent és a Vredit, ezek közt vacillálok, hogy melyik lenne jobb. -
válasz
tboldi #42849 üzenetére
Egyre inkább én is ilyen irányba nézelődök, a nyári 4 éves lesz, még talán el lehet adni, a téli 2 szezont futott, szinte új.. A két szett árából kijönne több mint a fele a 4évszakos árának, aztán nem kellene cserélgetni, tárolni.. De a télivel még megyek egy szezont, az még tényleg fasza :)
-
válasz
a_tesz #42845 üzenetére
Jogos, a filléresre nekem is ezt írta - az autóval együtt kaptam egy [Konnwei] bt adaptert, azzal megy szépen.
A filléreshez a Torque-ot használom :)@téli gumi téma - hó van mondjuk 2-3 hétig, amikor egy négyévszakossal jobban kell figyelni, de egy közepes télivel sem lenne nagyságrendekkel jobb a helyzet.
40+ fokos aszfalt van mondjuk 2-3 hónapig, amikor a téli semmire nem való.. 4-5 évente öregedés miatt amúgy is megfontolandó újat venni,mindenből. Szerintem. -
laca891
aktív tag
Nálam 3 éves lesz a téli gumi decemberben és most tervezem, hogy a hátsókat előre rakom.
Tehát még 2 évet simán ki fog bírni. Eddig kb. 35 ezer km van bennük.
Volt 4 évszakos 6 évig fent és az utolsó 2 évben már olyan kemények voltak, hogy nyálkás úton szinte életveszély volt velük közlekedni. Hóban meg szart sem értek a téli gumihoz képest. -
hentes555
senior tag
Sziasztok!
Barátnőm apukájának a 2003-as swiftjéhez keresnék 4 évszakos gumit. Évi 10-15k km futás, sík terepen, nagyrészt városban napi munkába járásra, gyakorlatilag autópályán soha nem megy. Most elment egy benzinkútra és eltetetett jövő hónap elejére két téli gumit, valami 9k-ért látta. Ráadásul gyakorlatilag kuka már a téli és nyári szett is, de szerintem anyagilag jobban megérné a 4 évszakos.
Ti milyen gumikat ajánlotok 13-14k környékén? -
Zoleee83
addikt
2005-ös Swift-tel járt már úgy valaki hogy össze-vissza indult?
Pár hónapja kapott új, eredeti gyári gyertyasort, ma reggel indítanám, nehezen indult és ráadásul úgy mint egy rossz dízel, hangos is volt + mintha nem is ment volna minden henger. Azonnal leállítottam majd később beindult normálisan. (Tegnap gond nélkül arrébb álltam vele.)
Rátettem töltőre, az akkum 50% alá merült, akksi lett volna?
Bármilyen véleményt szívesen fogadok. -
eami
veterán
válasz
Motion_Blur #42829 üzenetére
ilyen esetben (amikor egyértelműen a másik fél a hibás) be kell vasalni mindent. akár autóbérlés, taxi árát, értékcsökkenést, mindent....
-
dnelb
veterán
válasz
Motion_Blur #42829 üzenetére
örülhettek ha nem veszik GTKra.
-
Tomics
addikt
válasz
Motion_Blur #42829 üzenetére
Azigen.
Én 1 éve fogtam egy vaddisznót a swift-el, vagyis a vad jött belém oldalról, 1 ajtó cserére vártam másfél hónapot (márkaszervizben).
Persze úgy indult, hogy azt ígérték max 1 hét és kész lesz, majd minden héten hitegettek hogy jövő hétre tuti meglesz.
Ha tudtam volna előre, hogy ez lesz akkor inkább járok 1 hónapig horpadt ajtóval, amíg beérkezik az alkatrész mintsem autó nélkül legyek 1,5-et...mivel már lekapták az ajtót, elindult a (cascos) kárügyintézés nem volt mit tenni. -
pjen
félisten
válasz
Motion_Blur #42831 üzenetére
Nehogy kitalálja a biztosító,hogy GTK.
-
Dvix
senior tag
válasz
Motion_Blur #42829 üzenetére
ezt szomorúan halljuk
Faterodnak remélem semmi baja, az ijedtségen kívül! Hát még a biztosítóval való ügyintézése is mernék fogadni hosszú lesz, mert az sem egy "gyors reagálású hadtest"
Képeket esetleg tudsz majd feltölteni?
-
Motion_Blur
félisten
Csak mint infó:
Fater balesetezett az 1 éves Vitarájával. Szembejövő kamionról leszakadt a pótkerék és már nem lehetett reagálni, szerencsére nem telibekapta, de a jobb eleje kapott + futómű, lengőkar, féltengely, motorvédő, küszöb és a jobb első ajtó is nehezen csukódik...
A lényeg hogy oda lett trélerezve ahol vette, márkaszervíz. Azt mondták hogy ha idén kész lesz akkor össze teheti a kezét
Hiába haza gyártás, nincs szervízalkatrész mert minden a gyártásba megy. Azért ez döbbenet.
-
GEPESZ66
veterán
iGNIS-em van, 2005-ös évjárat.
A rádió gyári, beépített Blaupunkt.
Nem lehet-e ez úgy átalakítani hogy egy USB-csatlakozót kivezetni belőle? -
gzbotii
nagyúr
válasz
r.levente75 #42820 üzenetére
Van egy 1.9 TDI Golf 4, ami maradni is fog, mellé szeretnénk valamit. Ezt keresem. B6/7 A4-ben gondolkodom, de így lenne két nagy dízel a családban. Talán jobb lenne egy kis benzines helyette városba. Megy a vacilálás. Bár autóvásár csak tavasszal lesz, ház felújítása most szépen elvitte a pénzt.
-
ncc1701
veterán
válasz
gzbotii #42816 üzenetére
Ez egy kis autó, városra tervezve. Nyilván üzembiztosan tudja a pálya sebességet, de ha gyakran akarsz gyorsan pályázni, akkor nem ez a legjobb választás. Arra még mindig valami nagy dízel való. Viszont ha havonta 1x mész vele gyorsan sokat, akkor az szerintem kibírható.
A zaj csak egy dolog, pláne a kissebb, mert zenével elnyomod a menet zajt. Az ülés sokkal többet számít egy 4-5 órás útnál, és a kis autók ebből a szempontból sem remekelnek. Mivel városba tervezik őket, ezért sok állítási lehetősége nincs (deréktámasz, masszázs funkciók, ülőlap hossz, stb).
Ezt neked kell mérlegelned. Én világ életemben kis autót vettem, most egy 2019-es swifttel járok, de én olyan vagyok, h 2-3 óra után semmilyen autóban nem tudok ülve maradni, meg kell állnom, mert meghülyülök/bealszok. -
r.levente75
addikt
válasz
gzbotii #42817 üzenetére
Így már, hogy leítad például a problémát, egy ilyen kategóriában mindig lesznek menetzajok, lehet hogy a vártnál nagyobb! Ezért kerülnek ezek az autók annyiba amennyibe. Ha ez zavar feljebb kell lépnie az embernek ha teheti, vagy ebben a márkában vagy másikat kell nézni. Szvsz.
-
gzbotii
nagyúr
válasz
r.levente75 #42815 üzenetére
Mert egy zajos autóban, ahol üvölt a motor, szélzaj, futászaj 3 óra múlva már fáj a fejed. Például.
-
gzbotii
nagyúr
válasz
Cathfaern #42814 üzenetére
Nem azzal van baj, hogy bír-e menni 140-et (szerintem egy modern, '90 után készült autónak ez nem kéne gond legyen), hanem, hogy mekkora a motor- illetve a gördülési zaj, 4-5 óra pályázás alatt nem mindegy. Valamint ha előzni kell valakit, akkor azt mennyire tud gyorsulni 120->150kmph-ra.
-
gzbotii
nagyúr
Sziasztok,
Swift Mk4 (EZ/MZ) mennyire ajánlott?
Pályatempót mennyire bírja (nem az lenne az elsődleges felhasználás, de lenne az is, évi 2-4)?
Főként város, sok rövid táv. Cserébe megkapná a kötelezőket mindig (jó minőségű olaj, szűrők, etc).Típushibák esetleg? Rozsdásat nagyon nem láttam - lehet azzal gond?
-
bododani
senior tag
Hali! Van egy 2000-res 3 ajtós swift, elektromos ablakokkal. A jobb oldali ablak egyik napról a másikra nem működik. Próbáltam kiszerelni, másikra cserélni de semmi. Most észre vettem hogy a vezető felőli ajtón a window lock gomb be volt nyomva... Ez lehet a probléma? Ezt a gombot benyomva a vezető oldali ablak működik attól függetlenül.
-
zsolt19900
őstag
kicseréltük a gyertyát (ránézésre már kellett neki bőven :) ), de viszont a kicsi hiba amit érzékeltünk előtte (nagyon minimálisan 40-50km/h tempónál, alap gázon nem egyenletes a "motor érzet, fordulat"), így kutatok tovább és ezért jöttem ismét kérdésemmel:
Amikor cseréltem a gyertyákat láttam, hogy a fészke alatt elég szépen kokszos a motor.... van erre valami technológia (mint pl. a tsi-k esetében a dióhéjas tisztítás) vagy mit érdemes ilyenkor még átnézni?
Új hozzászólás Aktív témák
- Autószerelők, autószerelés
- Egér probléma
- MOBILTELEFON / TARTOZÉK / OKOSÓRA / OKOS KIEGÉSZÍTŐ beárazás
- Autós topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Battlefield 6
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- DELL Latitude 7340 i7-1365U 16GB 512GB 13.3" FHD+ TouchScren 1 év garancia
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- LG 27UN83A-W - IPS LED - 3840x2160 4K - 60Hz 5ms - USB Type-C - HDR 400 - AMD FreeSync - Hangszórók
- Bomba ár! Dell Latitude 5400 - i5-8GEN I 16GB I 512SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- LG 55C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest