Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Milyen processzort vegyek?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
- Milyen notebookot vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Egér probléma
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Brogyi
őstag
válasz
bigdigit #41799 üzenetére
A melegre gondoltál? Az enyém ott állt ma, és 269 volt az elje. Ha képes lennék holnap hajnalba felkelni akkor bőven 250 alatt mérnék. Nekem is szokatlan volt az elején ez a magas érték, de mivel nem akarok hetente pumpálni , így elfogadom. Ha nem lenne TPMS sokkal lejjebb engedném. Ez van. Sőt, a téli ballonosabb, azt jobban szeretem. Kényelmes.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Tigerclaw #41788 üzenetére
Igen, nem olcsó, de örülök, hogy inkább ezt választottam Swift helyett. Igaz, gyengébb a Honda motorja, de valahogy autószerűbb az egész, kellemesebb használni.
Az újabb Jazzeknél viszont én azt érzem, hogy visszaléptek minőségben. A 2008-14 közti generációnál pl. még annyira sincs kiburkolva a hátsó kerékjárat, mint az előzőnél (2002-8 - ilyen az enyém is, 2006-os), pedig az sem teljes, valamint i-sti Honda topikos hozzászólásai után felmerül bennem a gyanú, hogy a hangszigetelésen is spóroltak az elődhöz képest. A legújabbnál (2015-) meg olyan rondák a hegesztések az ablakok keretein, illetve ugyan a felhajtható hátsó ülések megmaradtak, de már az aljukon nincs semmilyen borítás, csak egyszerűen ki van lyukasztva a textil.
Meg úgy összességében szinte semmi újat nem tudott felmutatni egyik következő generáció sem.
Ja, meg eltűntették a csomagtérrolót is, lecserélték egy snassz kalaptartóra.A fentiektől függetlenül jó autónak tartom a későbbi Jazzeket is, de egyikre sem cserélném el az "öreget".
-
Brogyi
őstag
válasz
Herczi #41785 üzenetére
A TPMS kicsit furán működik. A téli/nyári cserénél az eredeti nyári készletet nagyon nehezen ismerte fel. Több mint 16km kellett neki. Viszont az új télit azonnal felismerte. Meg se kellett mozdulni. Csak néztem.
Hidegen fújd 2,5/2,2-re, és légy türelmes. Nem elég csak a háztömböt megkerülni. A felismerés menete alatt ki/be kapcsolgatott. Végső esetben megszívtad. Mehetsz gumishoz szenzort cserélni. Természetesen a kijelzőn nézd az értéket, mert az alapján kiabál. -
tboldi
nagyúr
válasz
Pickit3 #41779 üzenetére
Kb.
Ehhez nem ér fel semmi a B-szegmensen belül. -
Tigerclaw
nagyúr
válasz
Herczi #41781 üzenetére
Hasonló méretü autó esetén nekem a 2.1-es nyomás ugrik be mint gyári ajánlott, a kép szerint is azt jelzi, hogy túl magas a nyomás az egyik kerékben. Nézd meg a könyvében, hogy mit ajánlanak, illetve talán megtalálod az értéket a vezető oldalán az ajtó oszlopán...talán az A oszlopon.
-
Herczi
senior tag
válasz
BigBlackDog #41782 üzenetére
Nekem comfort van, meg loaded talán. Comforton van, mert a másikon még több baja van, ahogy mondod, azt nem értem, hogy a jobb elsőben még kevesebb van mint a bal elsőben, még is ballal van problémája.
-
Herczi
senior tag
Elhoztam 3 napja a swiftet, ma mondom megnézem már a keréknyomást, még is csak teszt autó volt, ki tudja. Beállítottam 2,5re elől, mentem vele 15 percet, tpms még mindig vinnyog, ok lehet pontatlan, feljebb fújtam majdnem 3ra, mentem vele húsz percet, még mindig bolond. Csal is fél bárt vagy a tpms, vagy a kompresszor. Mit néztem be?
-
Pickit3
aktív tag
-
tboldi
nagyúr
válasz
dethroner #41771 üzenetére
Ilyen tempónál mi a domináns, a motorzaj, vagy a gumik?
Leginkább a szél, de a futómű felől is beszűrödik sok zaj, ha olyan gumi van rajta. A miénket a Hankook K435-ökkel egészen halknak mondanám - önmagához képest persze, a Hondám még mindig csendesebb még a V-mintás Michelin CrossClimate+-okkal is. A motorzaj annyira nem domináns ekkora tempónál, elnyomja a többi, 90-100-nál jobban hallani a duruzsolást.
szerk.: Tekintve, hogy a hátsó sor valamivel magasabban ül, inkább csak rosszabb lesz.
-
dethroner
veterán
válasz
tboldi #41770 üzenetére
Én már mondtam neki hogy ne váltogasson el olyan alacsony fordulaton, ahogy szokott és hogy kb 10%-ot csal az óra. Meglepődött és megígérte hogy kicsit jobban meg fogja majd húzatni, mielőtt felvált
A zaj ellen vettek egy rádiót, én adtam hangszórót, remélem a 10 centis cicergők valamennyire hallatszani is fognak. Ilyen tempónál mi a domináns, a motorzaj, vagy a gumik?
Magas súlypontot ellen ott lesz a 100 kiló fölötti faterom a hátsó ülésen -
tboldi
nagyúr
válasz
dethroner #41767 üzenetére
Az autóval nem lesz probléma, de te már kevésbé fogod élvezni.
Ugyanilyen WagonR-e van apumnak, a Mosonmagyaróvár-Debrecen-Mosonmagyaróvár távot egy nap alatt legyűrtük, 3-an ültünk benne és még egy utánfutót is húztunk, odafelé üresen, vissza egy 125-ös ETZ-vel megrakva. Az autóval az égvilágon semmi baj nem volt, 130-140-et simán bírta (persze 1-1,5 literrel nagyobb fogyasztással), csak az utánfutóval volt egy kis gond - apum eltévesztette az M0-ra felhajtást, bekeveredtünk BP-re, ahol a legnagyobb forgalom közepette beállt a ráfutófék, félre kellett állnunk egy taxiállomáson, aminek nem nagyon örültek.
Viszont a futőmű butácska, az ülések nem túl kényelmesek hosszú távon, és a menetzaj sem olyan kevés, ezek fizikailag meg fognak terhelni.szerk.: Az óra szerinti 85 még 80 sincs, már 50-nél 4-et csal az óra, hát még nagyobb sebességnél...
szerk. 2: Ja, és az előzést jól gondold meg. Egyrészt elég rövidek a fokozatok, hamar leforognak (az 5. is, 160-nál vége a dalnak), sokat kell váltogatni, másrészt a hirtelen kormánymozdulatokat sem szereti túlzottan, magasan van a súlypont, nem lenne nehéz felborítani.
-
dethroner
veterán
válasz
r.levente75 #41768 üzenetére
Utasként volt már hozzá szerencsém, de anyám elég öregesen vezet, neki az óra szerinti 85 elegendő országúton. De mivel hamarosan én fogom majd a kormányt, szeretném tudni hogy merjek-e vele autópályázni, vagy inkább ne? A forgalmi szerinti kilencven valahány ló biztató, de ekkora homlokú autótó, és főleg a magasabb építés, talán komfort nélküli futómű okozhat meglepetést.
-
dethroner
veterán
Őseimnek van egy M13A motoros wagonr, amit hamarosan le kell vinnem balatonra és vissza szabolcsba, kb 800Km oda-vissza. Sose vezettem még ezt az autót, érdeklődnék, hogy mire számítsak? Óra szerinti autópályatempót 130-140 mennyire bírja, szereti tartósan 3 személlyel?
-
Zoleee83
addikt
Cserélt már valamelyikőtök 2005 GC Swift (full alap) autóban váltógombot?
Sajnos elrepedt, de több félét is láttam csavarosat, meg lehúzósat is.
Melyik van rajta gyárilag mielőtt elkezdem cibálni? -
csaba1203
addikt
válasz
Tom1939 #41756 üzenetére
Azoknál a típusoknál, amelyek nem tudják az euro 7 előírásait teljesíteni ez nem márkafüggő.
Ahhoz viszont a gyáraknak is pluszt kell befeccelni hibrid motor és más újítások és ezeket mi vásárlók fogjuk kifizetni vagy a büntetéseket amiket a gyártókra rónak szintén rajtunk fog csattanni. -
válasz
BigBlackDog #41749 üzenetére
Ja, főleg amikor jönnek a speciál esetek. Pl. leáll a gyár + új kibocsátási norma van ezért vagy a készlet (ami kevés) vagy vársz jó sok hónapot (lásd engem leszólítottak benzinkútnál hogy nem eladó?).
Szerintem nagyon kis mínusszal kit tudnék szállni belőle és átülni drágábba a mostani helyzetben (nem sokáig lesz részecskeszűrő stb.). 5,6-ért vettem, majd 2 éves, szerintem 5,2-ért elmenne ami durva (Scross 1.4t allgrip gl+ automata 29k kilométerrel). De nincs annyi plusz pénzem amit erre szánnék, ami érdemi továbblépéshez kellene (rav4 vagy xc40).
Csaba1203: Minden kategóriában (büntik miatt) vagy csak a többlet fogyasztó/új részecskeszűrőt kapó autóknál lesz ez az áremelkedés?
-
dik
őstag
válasz
BigBlackDog #41749 üzenetére
Dehogy nézegetek.
-
-
dik
őstag
válasz
csaba1203 #41747 üzenetére
Természetesen nem életbevágó egy ilyen autó vásárlása. Romot nem veszek az biztos...
Új autót venni manapság nagyon jó üzlet az biztos az eladónak...Ki se érek vele a szalonból azt felét éri szinte. Cserébe csak új oké, de milyen áron. Persze aki megteheti vegye meg ez egy ilyen játék...
-
csaba1203
addikt
Értem én,hogy mindenki szalon állapotú használt autót venne olcsó pénzért de ez sajnos nem működik itt nálunk.Ezt tapasztalatból írom.
Sokan megfürödtek velem együtt gondolom,amikor új autó vásárlása mellett döntöttek.
Próbálj megnézni minél több ilyen autót,hogy legyen viszonyítási alapod.
Vannak patika állapotúak is biztos de annak megkérik az árát is.
Nem irigyellek az biztos.... -
csaba1203
addikt
Nem tudom megmondani de lehet egyszer sem,mert tényleg nagyon elégedett vele és azt mondta ha ez tönkre megy nem is tudja,hogy mit vegyen helyette.
Egyébként ha normálisan szervizelve van lehet elő sem jön rajta egyik hiba sem.
De bármit veszel használtan ugyanúgy költened kell rá az biztos valamilyen formában. -
tboldi
nagyúr
Változó. Van, akinek már 100k km alatt elromlott, de találkoztam már egy olyan WagonR-rel, aminél csak 240k körül kezdett surrogni. A mi WagonR-ünkben 158k van, egyelőre még semmi jele.
Az ABS meg attól függ, mennyire szorgosan cserélték a fékfolyadékot. Amelyiknél szigorúan tartották az előírt 2 évet, nagyon pici az esélye, hogy előjöjjön. Amelyikben meg egyáltalán nem cserélték még, attól az autótól érzékeny búcsút kell venni.
-
tboldi
nagyúr
Egyszer kell jól megcsinálni, utána örök élet. Nem olyan nagy kaland ez a csapágycsere, mint hiszed.
Amúgy a Toyoták sem feltétlenül hűek a régi hírnevükhöz.
Egy békaszemlámpásban segítettem már motort cserélni, de rákereshetsz pl. az E12 és az olajevés szavakra is. Illetve a 2.2-es D-CAT és D-4D motorok is megérnének egy misét. -
dik
őstag
Ennyi pénzért nem kell csodát várni az tény. Ha a corolla is ilyen hasmagasságú lenne akkor nem lenne kérdés melyiket venném kár nincs toyotanak hasonló kaliberű autója.
Botzsákra meg si box a megoldás.
Lovaskocsi hasonlat sem volt kutya remélem azért nem rázza ki az ember veséjét. Valami igénytelen kis gép kellene, de ezek a típus hibák aggasztóak ha cseréli az ember ha nem az olajat időben akkor is tönkre megy. Sportot űzni meg a javításból ajjaj....
-
válasz
tboldi #41730 üzenetére
Köszike
Múltkor akartam itt írni, de lassan pesten be kellene tiltani a gyöngyház fehér scross árusítását. Múltkor a pólusnál nem értettem miért nem működik a kulcs nélküli nyitás (mert nem az enyém, az 15 méterre van, szintén piros autó mellett...). Kezd nagyon érződni hogy viszik mint a cukrot.
-
csaba1203
addikt
válasz
r.levente75 #41727 üzenetére
Apámnak van Swift 1000-es motorral és a 20. évét tapossa már.
Azért vettem Ignis-t mert pár éve volt egy műtétem és azóta csak a magasabb építésű autók kényelmesek számomra.
Egyébként tényleg ezek a Swiftek amikből a legtöbb rohangászik a mai napig és a Toyota Corollák mellett a legmegbízhatóbb típusok. -
-
napey
tag
válasz
Tom1939 #41722 üzenetére
vagy MOTIP matrica eltávolító spray, rendszámtábla zörgés ellen [link]meg esetleg ez
-
csaba1203
addikt
Kényelmesen elférek a 190 cm-el igaz új Ignis-em van de a belseje hasonló a régihez.
Nagyon megbízható autók.Szembe szomszédomé már több,mint 300000-et ment hiba mentesen.
Használt autó mindig lutri.Az előző kocsim az volt szívtam is vele rendesen.
Soha többet nem veszek az volt az utolsó darab.
Inkább újat részletre a nyugalom az nekem megfizethetetlen már -
Tanácsot kérnék. Mi az ami finoman oldja a ragasztót, de a fényezést esetleges lakkozást nem? Scrossomon akartam a rendszámtábla alá tenni lidl-ben vett alátétet a zörgés ellen... Nem segített és nem tetszett, levettem pár nap múlva, de így is maradt rajta rgasztó. Kapargatni, vagy szétoldani túl maróval nem akarnám, nem látszik rendszámtábla mögött van. Kereskedő biztos tudná a módját (lásd reklám fóliák
). Köszi a segítséget!
-
#77646080
törölt tag
válasz
r.levente75 #41719 üzenetére
Bár kissé túlzónak érzem a hasonlatodat, azért tudtam rajta mosolyogni.
Elfogadom, hogy nektek csalódás volt, nem vagyunk egyformák.
-
#77646080
törölt tag
-
dik
őstag
Ja igen ezek a jelölések GC, GLX és egyebek mit jelentenének pontosan? Felszereltség vagy? Melyiket érdemes egyáltalán?
-
dik
őstag
válasz
Pickit3 #41711 üzenetére
Aha tehát ritkábban akkor előrébb vele nem leszek. Értem a lényeg akkor nem egy elveszett történet ez az Ignis. Diselt nem akarok venni az biztos mert nagyon drága ha bele kell nyúlni. Annak kifejezetten örülök a terepezéstől nem ijed meg és nem akad el kis sárba 3 m után....
-
Pickit3
aktív tag
1.5-ös motoroknál ritkábban fordul elő. Váltóolaj asszem 45-50ekm-ként kell cserélni és ha karban van tartva akkor nem megy tönkre, itt a mulasztásokkal van gond. Ez a műanyag borítás a rozsdát késlelteti, mert véd a sártól. Nekem nincs és terepezek vele sokat szóval nem ritka, hogy tiszta sár az alja. Emiatt sajnos kezd látszani 14év után, hogy a küszöbnél nincs valami rendben, egyik ismerősömnél ugyanez a probléma. A többi ignisek nagyrészt aszfalton mennek így ezeknél a példányoknál még híre sincs a rozsdának.
-
dik
őstag
válasz
Pickit3 #41709 üzenetére
Köszönöm az infókat. 1,5 motorra azért gondoltam mert ha ott nem jellemző ez a váltó gond akkor inkább olyat néznék. Ez a küszöb műanyag borítás dolog meg ha nincs rajta akkor korrodál ha meg rajta van meg még jobban nem? Nem látni alá, de ott nem is szárad olyan hamar. A lényeg ha esetleg belefut az ember tipushibába az húzós lesz anyagilag, de időben elvégzett olyaj cserékkel nem jelentkeznek. Remélhetőleg gyarkorlatilag sem.
Rágódom a dolgon még. Sajnos hasonló árban hasonló hasmagasságú és évjáratú autó nincs...
-
Pickit3
aktív tag
Nekem 2005-ös ignisem van. Összkerék hajtást én nem javaslom ugyanis elég jó terepképességekkel rendelkezik elsőkerék hajtás esetén is. 1.3-as motorral is bőven lehet tartani a forgalom ritmusát 1-2fővel a fedélzeten 100as tempóig, így kb. 6,5l a fogyasztása nálam. Sportos vezetésnél 7-7,2l, nyugodt közlekedésnél 5,8-6l. Ismerősöm 1.5ös ignise 7,2-7,4 között fogyaszt. Pályára a rövid 5.dik miatt nem igazán való. Merev tengely az valakit zavar, valakit nem. Én legalábbis nem éreztem a negatív hatásait a hétköznapokban vagy jól sikerült beállítani a hátsó kerekek nyomását. Abs kocka javítás szakszervízben 50k-ból megvolt, bár megúsztam volna ha időben cserélek fékfolyadékot és nem 12év után a 2-3éves periódus helyett. Nyelestengely csapágy hibásodás a váltóolaj cseréjével megelőzhető. Ha sokat terepeznek vele akkor a féltengely csuklója is meghibásodhat, ilyenkor menet közben zakatoló hangot ad, pontos áram nem tudok, de szinte fillérekből megvan. Mást hibát én igazából nem tapasztaltam.
Vásárlás előtt a járó motornál a kuplungot nyomd meg párszor, ha susogó hangot hallasz felengedett kuplungnál akkor hamarosan nyelestengely csapágyhiba lesz. Hirtelen fékezéssel az abs-t is tudod tesztelni. Amelyik nem rendelkezik alsó műanyag borítással ott a hátsó küszöb kezdhet rozsdásodni. Meg a szokásos, jó állapot és kevés kilométer.Pjen; hát igen, hátra csak gyerekek férnek be.
-
dik
őstag
Helló!
Autó vásárlása előtt állok. Az imént találtam ide. Ignis néztem volna ki olyan 2005 évjárat körüli. Itthonra elrohangálósnak meg néha horgászatra. Olvasgattam utánna és kissé elkeseredtem ettől a bizonyos "abs kocka és a váltócsapágy" dologtól. Sokáig az összkerekest nézegettem, de ez a viszkó téma szintén lelombozott. Valami kis ugymond igénytelen autót szerettem volna venni gondoltam a suzuki lesz az én autóm, de kezdek elbizonytalanodni nem kicsit annyira mégsem strapabíró. Nem is tudom már sokat nem akartam rá álldozni és mindenképpen magas autó kellene. Lenne pár kérdésem lehet butaságok elnézést érte, de gondoltam rákérdezek.
A hátsó merev tengely pattogás téma mennyire kényelmetlen és a viszonlag kis ülés többszáz km megtétel után?
1,5 motornál a váltó hiba az mennyire jellemző és ezzel a motorral kb. mennyi a fogyasztás? Mennyivel több mint a 1,3? + ha 4x4 nézem annak mennyi lehet?
Esetleg aktuális árat tud valaki ezen hibák javítása mennyi mostanság(abs, váltó)?
Mi van még ami ugymond hajlamos ezekbben az autókban meghibásodni ami komolyabb anyagi vonzata van?
Mire figyeljek oda ha nézek egy ilyen autót? -
Tigerclaw
nagyúr
Ismertek jobb minőségű nem univerzális üléshuzatot Balenohoz? Jó lenne valami szintetikus bőr, ami nem koszolódik és strapabíró.
-
pjen
félisten
válasz
r.levente75 #41702 üzenetére
Fene tudja,a fékhatás nem megy el.35K a csere,3 év garival.
-
r.levente75
addikt
-
pjen
félisten
Akkor menj el egy váltó javitásra szakosodott műhelybe és érdeklődj,vagy olvass vissza.Esetleg keresgélj a TC cikkei között.Vagy kérdezz engem.45000ezernél cserélt olajat a szerviz..90K hosszas itteni agitálásra cseréltettem váltó olajat.Kétezer kilómétert se ment,csapágy.csere.Arra sincs sehol garancia,hpgy aki cserélteti a fékplajat annak nem áll be az ABS kocka.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen processzort vegyek?
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
- Milyen notebookot vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Star Trek
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Steam topic
- További aktív témák...
- Lenovo ThinkPad L16 Gen 1 - 16" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A13/Samsung Galaxy A33/Samsung Galaxy A53
- LG 27GN800P - 27" IPS - 2560x1440 - 144 hz 1ms - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDR 10
- Bomba ár! HP ProBook 440 G7 - i5-10GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Gar
- ÚJ Asus TUF Gaming F17 FX707 - 17.3"FHD IPS 144Hz - i7-13620H - 16GB - 1TB - RTX 4060 -3 év garancia