Hirdetés
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- A kézikonzolok teljesítménytrónjára pályázik az AYANEO és a GPD
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
őstag
válasz
simonjoe #48097 üzenetére
Van itthon 2005 -ös 1.3 Swift és 2012- es 1.6 Swift sport is (ez egy generációval újabb, mint amit néztél).
Nem alacsonyabb a sport, az ülése pedig pont, hogy kényelmesebb. A futóműve feszesebb és sokkal jobban irányítható, cserébe kevésbé komfortos. Nem akarom hosszasan ecsetelni, de lényegében a sport egy sokkal jobb autó (fék, futómű, kormányzás, váltó, motor, illetve az extra felszereltsége is a legmagasabb).
2010 utáni Swift sport nagyon tartja az árát, 2 millió alatt gyakorlatilag nincs belőle eladó. A karbantartáson kívül 2 és fél év alatt nem kellet rá költeni semmit. Külvárosban (Budapest) elmegy 5.3-5.5 liter 100-as prémiummal, ami egy 136 lóerős motortól jónak mondható. Rozsdának nyoma sincs még.
A másikon, a 15 éves Swiften minimális felületi rozsda volt a hátsó lengőkarok bekötési pontjainál, illetve a doblemez alsó részén a műanyag betét alatt. Itt érdemes nézelődnöd rozsda nyomok után.
Pár órás munkával orvosolható volt, még jó pár évet gond nélkül kitart.2010 előtti Swift sport már 1 millió alatt is akad.
A Splash -el nem lehet összevetni, két teljesen más autó. Ha nem számít a vezetési élmény, akkor a műszaki állapot és az ár alapján válassz. -
Brogyi
őstag
válasz
dethroner #48093 üzenetére
Sajnos az új Suzukik EFB-s akksik. Auchan/Tesco akksik jó ha 1 év lesz. Így elsőre a drágábbat kell megvenni.
A gyári Exide/Varta. Az enyémben Yuasa van. Biztos nem lesz a magyar piacon. Most sincs. Sajnos nagyobb nem fér el.
[Ez] a mostani Swift.
Miért is kell megvenni akkor a drágábbat? Nálam városi forgalom mellett 3 év után 112%-os az indítóárama.
Talán mire a gyári megdöglik addigra elérhető lesz valami. -
Sziasztok!! Elnézést a sok kérdezősködésért, és nem szeretnék az agyatokra menni, de mint írtam a Zasszonynak keresünk egy kis kocsit, maradtunk a Splash-nél. Tegnap voltunk megnézni egyet, sajnos nem olyan amilyennek írták, ezért hagytuk, de volt a kereskedésben egy 1,6-os sport swift, igaz, h idősebb mint amit behatároltunk (2009-2010-es évjárattól próbálunk keresni, így nagyobb az esélye annak, h nem lesz rozsdás a kasztni), 2007-es, de nekem annyira bejött, h szívem szerint elhoztam volna, de nem tudok róla semmit. Van valaki aki ismeri ezt a kiadást?? Kérlek informáljatok már!
Érdemes vele foglalkozni, vagy maradjak a Splash-nél?? Én visszamennék érte ha érdemes.
-
blakey
titán
válasz
dethroner #48093 üzenetére
Nem tudom hogy csinálod/ hogy csinálják mások, én ha csak a lándzsával mosom, öblítem, sose lesz tiszta. A vízcseppek odaszáradása csak mellékes, azon kívül sokkal bosszantóbb, hogy száradás után a homokszerű kosz is visszajön, foltos marad. De ha ezt a kesztyűt használom, akkor tiszta lesz
A mosást is meg kell tanulni, ugyanúgy ahogy minden mást. Ha nincs viaszos mosás akkor bármi ráragadhat. Természetesen az sem tökéletes, de az eső pl. nem vízköves és nem hagy nyomot. Ha nincs cseppmentes öblítés akkor nem szárad cseppmentesen, azaz megint lesznek cseppnyomok, stb. A cseppmentes öblítés lényege, hogy valóban cseppmentes lesz. Erős szennyeződések esetében (sár, homokos eső, stb) használom az említett kesztyűt, semmi mást. Egyébként a mosás is langyos vízzel történik, a jó mosókban normálisan be van állítva minden és ezáltal hatékony a mosás.
Nálam ilyen az autó egy érintésmentes mosás után. Az egyszerű mosás is nálam úgy végződik, hogy kap egy viaszos- meg egy cseppmente öblítést, ettől jobban lepereg róla minden. -
dethroner
veterán
válasz
blakey #48089 üzenetére
Nem tudom hogy csinálod/ hogy csinálják mások, én ha csak a lándzsával mosom, öblítem, sose lesz tiszta. A vízcseppek odaszáradása csak mellékes, azon kívül sokkal bosszantóbb, hogy száradás után a homokszerű kosz is visszajön, foltos marad. De ha ezt a kesztyűt használom, akkor tiszta lesz
Visszatérve egy gondolat erejéig az aksi témára. Érdekes jelenség ez az 1 év garancia, még a legdrágább aksi esetében is. Külföldön miért adnak ugyanezek a gyártók 3,4,5 év garanciákat, jellemzően semmivel nem drágább árakon? [link] -
blakey
titán
Azt a kesztyűt nagy ritkán használom külső mosásnál, egyébként semmit nem használok, olyan mosóba járok ahol valóban cseppmentesen szárad. Szarvasbőr meg sajnos nem jó törölgetésre, sokkal több kárt okoz mint hinnénk. Mikroszálas törlőkendő és csak finoman átörölgetve (amennyiben nem cseppmentes öblítés történik) bőven megfelelő.
-
eami
veterán
én mosás után ezt használom. tényleg úgy működik mint a videón. saját súlyával összeszedi a vízcseppeket.
-
mvkly
senior tag
Vettem egy [ilyet] belső portörlésre, arra jó, és kézi mosás után a külső műanyag és króm elemeket is szépen szárítja. Szélvédőre, lejáróra is jobbnak érzem, mint egy lehúzót.
Viszont a fényezett elemeket illetően kérnék tanácsot: folt/karcmentes szárításra, a lakkot nem sértve melyik az ajánlott típus? A fenti, vagy [autószivacs], [szarvasbőr],esetleg hagyományos mikroszálas kendő (bár utóbbinak megfelel talán az először linkelt kesztyű is).
-
válasz
tboldi #48080 üzenetére
Nagyon jók azok az akkuk, sokat olvastam róluk, a top akku gyártók között van! Az előző autómban arra cseréltem a gyárit ami 9 évet bírt, az új tulaj 5.éve megy ezzel az akkuval, és dízel autóban van!
Az Exide Premium-mal kapcsolatban viszont nincs jó tapasztalatom. 2 év 8 hónapot bírt, igaz egy dízelben, de az az autó többségében hosszútávon megy, és az elektromos rendszere rendben van. Többen lehurrogtak, h ennek ellenére a legjobb akku, csak valami x@...rt fogtam ki, én elhiszem. A kereskedőt felhívtam, aki azt mondta, az átlag "kihordási" idejük két év, és én még ne panaszkodjak.
Ennek ellenére a szerelőm ugyanezt a típust rendelte hozzá, én még a biztonság kedvéért vettem egy ilyet is mellé:
[link]
Ugyanis a jelenség az volt, h egyik vasárnap egy hosszabb út után leálltunk a kocsival, hétfőn már nem indult vele 10,1V a kapocsfeszültsége.Kuka lett minden előzmény nélkül.
-
Zolás
addikt
Nemrég volt vita a motorolajról, 1.6 vitarába akkor melyiket kérjem? Jövő hónapban megyek, addigra ki kellene találnom. Az ajánlatban a 0w-20 van, amit a cég küldött.
-
Zoleee83
addikt
válasz
Janoo_07 #48070 üzenetére
Igazából erős túlzással kb tökmindegy, 12V 360 indító legyen minimum, meg méretre férjen be.
Nekem a 2005-ös Swiftben volt már Bosch, Varta a jobb márkákból, ha jót fogsz ki akkor sokáig jó lesz, de nem véletlenül adják 1év garanciával az összes akkumlátort az utóbbi időben. 3 éve a parkolóban halt meg az akksim, vettem bele Auchan 360Ah-t mert csak az volt a közelben a polcon, azóta sincs semmi baj vele. -
sepsi0
őstag
válasz
Janoo_07 #48074 üzenetére
Igazából inkább a nagyobb kapacitásút venném, de tényleg mérnem kell, hogy tutira befér e a nagyobb.
Már írtam, most 10 éves az Exide Excel akksim és még nekiindulok a télnek vele, ha szerencsém lesz, nem kell még cserélnem, így nem tudok majd erről mostanában beszámolni.
Egy biztos, hogy Exide Excel lesz az utód.
Nekem 2007-es SX4-em van. 1.5 benzin (M15) -
Janoo_07
aktív tag
Sziasztok, 2007-es 1.3-as Suzuki Swift GLX AC-hoz milyen akkumulátort érdemes venni?
Köszi előre is!
-
Ace owner
addikt
válasz
sepsi0 #48063 üzenetére
Kovácsautó is jó onnan is szoktam rendelni. De lengőkart most valamelyik suzukis oldalról. Kínai moslék de futárautóba aztán mindegy mit rakok széthullik 1éven belül.
Lenne mégegy kérdésem ezzel a 97-es 1.0 rettenettel kapcsolatban.
Ez az előző ezres swiftemnél is jelen volt mint probléma mát kezdem azthinni hogy ezek gyárilag ilyenek.
Alapjáraton mikor ketyeg az autó olyan szinten vibrál az egész hogy előjött valami durva kopogó hang. Naponta legalább egy megrendelő megjegyzi, többsége egyből hajtókarcsapágyasnak titulálja pedig szerintem csak a vibráció hatására valamelyik kipuffogó alkatrész/hővédő kopácsol. Még nem jutottam el addig hogy lecsekkoljam mi is ez pontosan de nagyon idegesítő napi 12órában. Ha adok egy kis gázfröccsöt és emelkedik a fordulat akkor elhallgat.Néha egyáltalán nem csinálja gondolom akkor magasabb az alapjárat valami miatt. Első körben az alacsony alapjárati problémát kellene elhárítani. Előzőnél is jelen volt csak akkor a többszöri alkalommal is letolatott hátsó lökös ért bele a kipu dobba a rezonancia hatására.
Amire már akkor is gyanakodtam az
a, injektor probléma
b, lamdaszonda
c, gyújtásprobléma ezt elsőkörben kizártam új gyertyákkal, kábelekkel elosztóval stb. Legalább a nedves időben előforduló 2hengerezés akkor megszünt mert már átszakadtak a gyújtáskábelek de a rázkódás megmaradt.
Nem azt várom el hogy sima legyen a járása mint egy Bentley de ne is akarjon már szétesni hiába 3hengeres.
d, motortartóbak is lehet a ludas azt nézegettük a szerelővel, megfeszítette valamelyiket de nem szűnt meg igazán. -
sepsi0
őstag
kb 80000km
(#48064) tboldi
Hát, hogy is mondjam, köszönöm!
Kicsit bevásárlok..
Eredeti alkatrésznek írja, remélem az, bár ilyen volt a gyári rugónk: MGP - Maruti Suzuki eredeti alkatrész
Ebből a markából válogattam az összeset.
Valami ellenvélemény, negatív tapasztalat ezzel a márkával? Addig nem rendelek. -
tboldi
nagyúr
válasz
sepsi0 #48063 üzenetére
Nálunk Monroe került a WagonR alá 2 éve, még bírják. A Fékmestertől rendeltem, olcsóbb volt ott, mint az Unix-Bárdi párosban. És pl. a Kauffer ugyanúgy olcsóbb.
Gyári alkatrészeket lehet az említett két boltban is rendelni cikkszám alapján, de azokra nem érvényesíthető a kedvezmény. Jobban jársz a Suzuki specifikus webshopokkal, mint a Sumo, Suzuparts, Suzuminn, stb.
-
sepsi0
őstag
Sziasztok!
Most mostuk, waxoltuk a kocsit meg olajcsere... SX4 2007
2 éve cseréltettünk elsó spirálrugókat, mert eltőrt mind a kettő, a gyárik 10 évig bírták. Amiket beraktak meg 2 évet...
Unixnál lenne kedvezmény, de elvileg a Bardinál is.
A kérdésem az lenne, hogy melyik márkát ajánlanátok. Monroe-t néztem, de az nem volt. Van ROC, nem ismerem.
Kellene nekem még stabilizátor rúd is.
Szóval melyik márkát ajánlanátok?
Esetleg gyári alkatrészt hol lehet beszerezni? Ha nem 2x-es áron megy még meggondolnám.
Köszönöm!Bardinal találtam:
TRW stab kar
Monroe rugó 5 év gari
Össz 66k - kedvezmény -
Darth_Revan
veterán
Sziasztok!
Adott meg mindig ez a csodálatos Wagon R+ ... Most olyan probléma van a vezérlés oldala felől alulról 3 kopogó hangot hallani.
Nem folyamatos, hideg motornal pár percenként ismétlődik, melegnel még ritkábban.Nyáron volt cserélve a teljes vezérlés vadi új minőségi alkatrészekkel.
Találkozott már más ilyennel ?
-
kunberci
senior tag
válasz
Kicsirics77 #48057 üzenetére
Azért kérdeztem, mert a levehető vonóhorog legjobb tudomásom szerint nem lehet felrakva, ha nem vontatsz. Le kell szerelni minden egyes alkalommal az utánfutó használata után. Mondjuk én nem szoktam le, és felszerelni állandóan. Nekem mindig rajta van.
-
knltuning
tag
Nem is gondoltam volna, h a nexen gumi ennyire befutott marka
-
DeadMeat
nagyúr
Ha mar az index a tema, 2016-os swift tukor indexenek mindig kellene mukodnie? Vagy ezt valahol be lehet allitani? Nekem csak ha tompitott eg akkor mukodik, egyebkent csak a lampakban levo.
-
kunberci
senior tag
válasz
Kicsirics77 #48055 üzenetére
Indexelésnél, ha minden jól működik (minden égő világít), akkor is külön (másfajta) hangjelzést hallasz, mint normál indexelésnél, amikor nincs rajta az utánfutó.
Az enyém levehető. Műszaki vizsgára levetted a vonóhorgodat?
Az enyém körbeteszteli az utánfutó komplett világítását, ha rádugod a futót. Gyújtás azt hiszem kell neki.
-
Kicsirics77
veterán
válasz
kunberci #48054 üzenetére
mivel nekem nincs futóm, csak bérelni szoktam, így természetesen futó nélkül.
Nekem is hivatalos szervízben szerelték be és Bosal ugyanúgy. A hangjelzést eddig nem tapasztaltam mivel még nem húztam olyan futót amin rossz lett volna valamelyik irányjelző.
A vizsgaállomáson meg csak a régi álványos vizsgáló volt. -
kunberci
senior tag
válasz
Kicsirics77 #48053 üzenetére
Szia!
2016-os swift-nél is csak hangjelzés van külön az indexelésnél, külön fény visszajelzés nincs. Újkorában lett beszerelve a vonóhorog, suzuki szak-szervizbe. Ezt a típust építették be: Bosal.
Utánfutóval, vagy nélküle vitted a vizsgára? -
Kicsirics77
veterán
Sziasztok.
Elsősorban azokat kérdezném akinek 2015 utáni Suzukija van, a tipus most nem lényeg.
Akinek szereltek fel vonóhorgot gyári elektronikával, annak van külön vontatási visszajelző az indexhez vagy csak a beépített irányjlző visszajelző van a műszerfalban?
Tegnap vittem első műszakira a kocsit és ebbe belekötöttek,hogy miért nincs, fel kellett a szervizt hívni,hogy elmagyarázzák a műszaki vizsgabiztosnak,hogy hogyan működik a rendszer mert sejtése sem volt róla.
Mondjuk nekem sem. -
Fulár
senior tag
Köszönöm szépen a segítsêgeteket!
-
szaniszlokar
aktív tag
2006-os Swiftem van.
A napokban azt vettem észre, hogy elinduláskor, egyesben amikor engedem fel gázadás mellett a kuplungot, akkor időnként rángat egy kicsit. Nem minden esetben csinálja. Ha jobban csúsztatom a kuplungot, akkor nem, vagy még ritkábban fordul elő. 177 E km van benne, egy éve volt cserélve a váltó és a kuplung is. Furcsa, hogy ezt csinálja. Elviszem szervizbe a jövőhéten.
Találkozott már valaki ilyen problémával? -
dnelb
veterán
-Kódot törlöd műszaki előtt és kész
-Kuplung kuka, hamarosan csúszni fog, onnantól max 5e km és csere. Gondolom városi autó volt, nekem ugyanígy 120e nel. már fent fogott, 125 körül megcsuszott, és 132nel cseréltem, de ott már nem tudtam előzni annyira csúszott
-az egy kamu riasztó villogó
-olajat én 10w30at raktam gyárit, de nézd meg tudja e normákat és jó lehet -
Fulár
senior tag
Sziasztok!Elnézést kérek ha kicsit hosszú lesz!Sajnos kissé laikus vagyok az autók lelki világához és félek,hogy ez már nemigen fog megváltozni.
- 3 Hete ruháztam be egy 2005-ös évjáratú 1.3-as fekete színű Suzuki Swift-re,valós 125 ezer kilométerrel.2002-es 1.2-es G Astrát váltott mert annak már erősen deficites volt a fenntartása.-Már a megvétele után hazafelé kivillant a Check Engine.Kolvastam és kidobta a P0420 katalizátor alacsony hatásfok hibát.Utána olvasgatva ez sok esetben lehet"fals"hiba is.A kódot kitöröltem és pár 10 kilóméter után nem jött(még)vissza.Viszont lassan aktuális a műszaki.Ott vajon nem fogom megszivattyúzni a brét ez miatt?Nem annyira van kedvem 100+ ezer forintért katalizátort cserélni ha nem feltétlenül muszáj.
- A kuplung nekem kicsit fura.(Nem értek az autókhoz)Eléggé a pedál felengedésének majdnem az utolsó centijén jön meg a"fogáspont".Rommá lenne kopva a kuplung tárcsa vagy ezek ilyenek?Esetleg van ráállítási lehetőség?
- A"Board Computer"jobb oldalán van egy kis piros Led ami ha leveszem a gépet gyújtásról és kiveszem a kulcsot akkor is villog.Az mi a tosz?
. A neten olvasgatva sok az ellentmondás a bele való olajat illetően.Én Mobil Super 3000 5w30-ra gondoltam.Ez lehet jó választás?(Sajnos a gépkönyvem nincs meg az autóhoz és a neten sem találtam hozzá)
- Van valami különlegesség amire esetleg érdemes odafigyelni ezzel a típussal kapcsolatban?
Olvasgattam,hogy érzékeny a váltó és a fékolaj cserére az Abs kocka és a váltó nyelestengely csapágya miatt ezért azokat lecseréltetem,csakúgy mint az összes szűrőt,a hűtőfolyadékot és a gyertyákat.Biztos ami biztos.Remélem,hogy nem megy rá még a gyatyám is.Köszönöm szépen az esetleges válaszokat!
-
2ozzmexy
senior tag
Az ülésfűtés nagyon adja, szerintem annak szériában kellene lennie évek óta meg az automata klímának... Az ülésfűtés ha derékfájós vagy akkor nagyon jó, télen meg kb 5 perc alatt felfűt, az automata klíma meg piszok kényelmes, betekerem neki 23 fokra és intézi magának kultúráltan, nem kell gépészkedni menet közben.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
AMD Power #48045 üzenetére
Nálunk 10+ éve ez megy és nem csak nálunk, hanem az egész 15. kerületben ez a módi, erre most jött ez a nőszemély akit "pógármesternek" (álá Szabó Győző Nyócker c. film) hívunk és reggel amikor leért a kávé ezt találta ki unalmában...
Lehet azért fogok tüntetni h falazzák be a politikusok WC-jét Európa szerte, mert ilyen magvas ötletek tuti ott fogalmazódnak meg bennük...
-
chewycl
tag
Ok köszi, akkor nem hurcolom fel így pestre, megpróbálkozom náluk. Mondjuk 2 órája mondták, hogy pár perc és visszahívnak, de majd délután még 1 próba.
Egyébként ha nem adták volna ki a hybrid swift sportot, akkor az előzőt megvettem volna mostanában 5.4 körül. Az új 6.7 millióért viszont már eléggé gyalázat.
-
2ozzmexy
senior tag
Remélem megtalálom a gyári stekkereket és tudok valahonnan rendelni, akkor készíteni fogok egy olyan plug-in (hogy ily' mainstream legyek
) vezetéket, ami felkapcsolja a hátsó helyzetjelzőket is... aztán max bemegyek a Mozaikba némi kézpénzzel és meg van oldva a probléma...
De ali-ra tuti gyártok pár ezret, vinnék mint a cukrot szerintem...
-
2ozzmexy
senior tag
Oh, ne haragudj beef, benéztelek...
Kell sajnos a TPMS, mert - tisztelet a kivételnek - magyar-töri szakos tancsinénje elközlekedik 1,5bar-on is, nem tűnik fel neki h megváltozott az autó viselkedése... csak amikor hirtelen kikerülő manővert kellene abszolválni intenzív fékezés közepette akkor indul a pánik meg a kétségbeesés... de ez nem az ő hibája, ez a rendszer hibája, mert a rendőr sem kötözködik, inkább kiállnak trafizni, meg ez:
Hogy a büdös qrva anyjukat, ez megy, de a lámpa nélkül kamikaze embereket nem tudják vegzálni, csak a szerencsétlen hülyét, akinek az átkosban 40 lakásra terveztek 10 parkolót...
-
chewycl
tag
Sziasztok!
Van itt a topikban heves megyéből? Tudtok ajánlani nekem jó szervízt Eger környékén? JP autót néztem ki, igazából egyelőre meg akarom vizsgáltatni, hogy miért lehet benzin az olajban... Eszi is valamennyire, meg most benzin szagú a nívópálca. Jó lenne egy kompresszió mérést csináltatni, mielőtt mennék motorgenerálra, olajlehúzó gyűrűt sejtek. Biztos az előző tulaj széthajtotta, nálam 8ezrenként olajcsere + csak 100-as benzin és 80% autópályán volt használva. Jól kifogtam (1.6 sport 2010).
-
dnelb
veterán
válasz
stickermajom #48028 üzenetére
azt hogy sötétben meg szürkületben legalább látnád a seggét az idiótaknak akik ezzel közlekednek
-
stickermajom
addikt
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
stickermajom #48032 üzenetére
Nem érted, ő nem veszi észre hogy nem világít! Teleport van, csak előre néz, ő lát, szemellenzős ló esete, ha nem szállsz ki a pirosnál és b@szod tarkón és cibálod ki az autója hátuljáig, addig fel sem tűnik neki...
Egy ideig használtautókkal foglalkoztam mellékállásban, ha tudnád hány tulaj volt akinek én szóltam hogy világít az ESP/ABS visszajelző... azt sem tudták az melyik... mondom: okés, értem, drága javítatni, de csókolom, nem zavarja hogy a műszerfal 70% mögött ki van égve a háttérvilágítás!? ha nem mondom fel sem tűnik neki, annyira megszokják...
A DLR helyett tompítottat kellene az EU-nak előírni és nincsen baj, vagy akkor a hátsó helyzetjelzőt is kapcsolja fel és pont, az a plusz egy szál vezeték/egy sor a motorECU-ban... értem én, autóipar, fillérszerelmeskedünk...
-
-
stickermajom
addikt
válasz
blakey #48031 üzenetére
Így-így. Szakadó esőben tompítottal kéne közlekedni, nem a DRL tehet róla, ha a felhasználó hülye. Arra amire kitalálták (nappal, jó látási viszonyok között) tökéletesen megfelel, sőt az elve miatt jobb, mint a sima tompított. Minden másra ott a
Mastercardtompított fényszóró.
Pont ezért jó az automata, ott lehet a felhasználó hülye. -
blakey
titán
Nagy esőben nem DLR-t használunk, tehát nem értem, hogy miért a DLR hibáztatod az eső miatt, a vezetőt kell hibáztatni, hogy miért azt használja.
Értelmezd mindennek a lényegét és akkor talán megérted.
Este, egy kivilágítatlan autóval haladsz, arról sem a DLR tehet, hogy balf@sz vagy. -
blakey
titán
válasz
stickermajom #48028 üzenetére
Semmit, sokan ezt túl gondolják vagy mindenképp indokot keresnek, hogy megmagyarázzák azt ami nyilvánvaló.
Az előttünk haladó autó legfontosabb eleme a féklámpa és a tolatólámpa, minden más nem akadályoz meg minket az előre haladásban. Semmit nem számít, hogy van hátsó világítás vagy sem, viszont elől sokat számít.
-
Hego
tag
válasz
stickermajom #48025 üzenetére
Szerintem van értelme a nappali menetfénynek, csak nem úgy ahogy a legtöbb autón működik.. Gyújtásra fel kéne kapcsolnia elöl ÉS hátul!
Van olyan autó amin így működik... -
2ozzmexy
senior tag
válasz
stickermajom #48025 üzenetére
Nem, ebben az országban vannak jogaid és azokat a kötelezettségeket kell betartani amiért megbüntet a rendőr...
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
stickermajom #48019 üzenetére
Mert a küszöb alatti neonnak a bömbin mi értelme!?Ha az erdő szélén elb@ssza az őzet akkor bambi még lássa hogy basszus egy bömbi volt...
Nem így kellene kezelni, nem a fejekben van a baj, pjen példájából látszik, vak vezet világtalant, állítsa meg az altörzs és büntesse meg 50ezerre, a harmadik után megtanulnák ne félj... a vasúti átjáró és piroslámpa dettó, ott van a szombati vérfater, aki rambónak érezte magát a 8-ason, kapott egy százezres csekket és további kellemes utat...
A TPMS azért kell, mert a Conti gyártja...
Amúgy azért is kell, mert ismerek embereket akikre ha nem szólsz rá fel sem tűnik neki hogy a felnin megy... amikor képesek behúzott kézifékkel autózni km-eket...
@TommyY2: Le is kapcsol, csak nem mindig logikusan működik...
-
pjen
félisten
válasz
stickermajom #48019 üzenetére
Igen,de rengetegen felkapcsolják a menet fényt,aztán rájuk esteledik az úton és mennek vele tovább.Ha hátul is égne két led már nem lenne ekkora probléma,az energia felhasználás se lenne számottevő.Mondjuk én ezt az egész menetfényt feleslegesnek tartom.Fényes nappal minek?
-
TommyY2
tag
Amennyiben jól tudom, a nappali menetfény le is kapcsol, amint a tompított bekapcsol.
-
stickermajom
addikt
válasz
2ozzmexy #48016 üzenetére
Szerintem jó a DRL ahogy van. Nappal a hátsó gyertyaláng semmilyen hasznot nem hoz, még a LED-ek sem látszanak, nem fogod előbb észlelni az autót miatta. Inkább a kikapcsolhatatlan automata világítást tenném kötelezővé, nekem pl. az Astra ilyen. Auto - helyzetjelző - tompított állása van a kapcsolónak, így biztosan nem maradok soha kivilágítatlanul. Após példáján látom, hogy ha kikapcsolható, akkor az ki is lesz kapcsolva..
De a legnagyobb baj még mindig a fejekben van, például egyre többször látom, hogy nappal helyzetjelzőt kapcsolnak. Ezzel mit ér el? Hátul világít, de minek, elöl pedig visszaveszi a teljesítményt, tehát pont a lényegét veszti el. Bezzeg, ha az út mellett 20 méterre látnak egy ködpamacsot mindenki világít, mint a karácsonyfa. -
2ozzmexy
senior tag
Nem lenne akkora baj hogy kötelező, ha mindkét irányba világítana... mert ez így a félig megevett pizza esete, nem tudod eldönteni, hogy csak ennyire volt éhes, vagy még nem fejezte be... De ha belegondolsz volt ilyen automata biztonsági öv bekötő rendszer is, azzal mi lett? Fejlesztési zsákutca? Ha jól emlékszem annál az autónál is úgy volt, hogy az első kettő automata volt, de a hátsók már nem...
Nem lenne rossz ha nem kapcsolná fel hozzá a műszerfal világítást, de a hátsó helyzetjelzőket igen...
Igen, lenne létjogosultsága, mert némelyik "birka" olyan undercover-ben tudja nyomni hogy öröm nézni... nekem az M2-n volt ilyen esetem, az exem apukájának Zafiráját vezettem (abban radaros a távtartó tempomat, hátul alszik a két öccse) és a néni a Holdfogyatkozásos éjjelen egy szem világítás nélkül küzdött az ezüst Yaris-al vagy 40-el, én meg nyomtam a 2,2DTI-nek vagy 150-el, amikor elkezdett veszettül fékezni a ráfutásgátló, de kb annyi érkezésem volt, hogy a távolságit levegyem róla, mert rá is estünk azonnal mamára... ha kicsit ijjedősebb lennék ki kellett volna állni egy gatyacserére... de az exem mellettem még Vácon is remegett, ő elkönyvelte hogy mind itt halunk meg, mert nem fogok tudni megállni. A vicces az, hogyha akkor avatkozok be amikor megcsillan a prizma a hátsólámpájában, akkor tényleg meghalunk, ha a radar nem veszi észre hogy ott van egy autó és nem kezd el vészfékezni, akkor esélyem sem lett volna...
Villogtam dudáltam, de le sem sz@rta, úgyhogy az első egyenes szakaszon záróvonal nem betonfal és menekülés... minél messzebbre, mert a néni nem volt a helyzet magaslatán... csak nem értem miért vezet az ilyen, nem kötelező mindenkinek, aki ennyire dezorientált, az bízza ezt profikra és menjen busszal mielőtt megöl valakit.
@AMD Power: Az F Astra jó autó, mert nincsen ami tönkremenjen benne...
-
dnelb
veterán
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Ace owner #48005 üzenetére
A szelepfedel tömítést esélyesnek látom, de sok minden más is lehet, csak figyelgesd és toltogesd, én reggelente szoktam a cégesben...
@Yenka: nem LED, jól emlékszem? Ne menjen ha inditozol és kész, egy NC relé és kész... A Vitara gyarijat passzolom most hirtelen, az i30 gyújtáson már világít majd lekapcsolja inditozaskor, pedig az is LED.
Majd ha tele lesz a hocipom vele akkor a Vitarat is meghekkelem hogy a LEDes hátsó helyzetjelzo is kapcsoljon be a DRL-el együtt.
@AMD Power: Igen, plusz gondolom nem szeretnél havonta menni az autoszerelőhöz, mert sajnos 300k fölött sorban szállnak el a dolgok... KB annyira van tervezve, amelyik többet elmegy arra vigyáztak és karban van tartva, cserébe ékes példája annak a motorsorozatnak az időtállóságára.
@dethroner: a jogszabály arról szól hogy amikor megy az autó (mozgásban van) ha jól emlékszem, de igazából a nem LEDes esetén igazad van, hiszen rövid úton kinyirna az izzót benne...
-
Yenka
csendes tag
válasz
2ozzmexy #48000 üzenetére
Igen a nappali menetfény miatt kérdeztem.
Jelen helyzetben már gyújtáson bekapcsol, tehát a motor indítása közben is világít.
Ezt szeretném megváltoztatni, hogy csak a motor indítása után kapcsoljon be.
Esetleg még egy késleltető relé bekötésén gondolkodom, amit gyújtásra kötve kb. 10-15 mp. után kapcsol be. -
Ace owner
addikt
válasz
2ozzmexy #48004 üzenetére
Cseréltem már olajat két cím között mindig van nálam minden
Lassan cserés a kipuffogó majd akkor körbenézzük az összes tömítést. Most egy olajgomba lett cserélve mert elvileg ott is szivárgott.
@tboldi Ebben az időben nem tud kihülni nagyon de hagytam neki időt hogy visszafolyjon az aljába. Majd most megnézem mert nem használtam pár órája.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
AMD Power #48001 üzenetére
Akkor egy valós 150-160k-t futott téged kiszolgál bőven.
Amúgy ez a rög magyar valóság gyerekek, szerintetek miért van dugó!?
(budira is autóval járás)
@Ace owner: A szelepfedél tömítés nem lehet egy méregdrága dolog és relatíve könnyű is cserélni, csak ha kicserélted pucold le valamivel a blokk oldalát... Ennke még a vezérműtengely végén van a gyújtáselosztója? Mert abban is van egy tömítőgyűrű ami '97 óta valszeg elfáradt... Ha jól tudom talán 5 deci vagy 1 liter van a max-min között, de majd a többiek megmondják. A leeresztőcsavar körül is érdemes letörölni, mert azokat sem szokás cserélni... Amúgy ha ilyen öreg verda és még hajtod is akkor javaslom hogy legyenek nálad ilyenek: 1L motorolaj (1 évnél nem régebbi!), 1 flakon fékfolyadék, 1 flakon hűtőfolyadék (tömény), esetleg ablaktörlőlapát, ezeket a pótkerék köré/bele érdemes betömni aztán ha vmi gáz van, akkor van hova kapni két cím között is...
-
Ace owner
addikt
Sziasztok!
Adott egy 97-es 1.0 Swift amivel futárkodom. Kb 4500km-el ezelött cseréltem olajat benne akkor maxon volt. Tegnap megnéztem hogy áll a szint és éppen minimumon volt már. Mennyire normális hogy ennyit megegyen? Megy bele a km bőven és kímélve sincs túlzottan illetve az előélete is kétes mert egy 60-70 körüli tanár nénitől vettem. Füstölést nem tapasztaltam.
Nyílván ennyi pénzért nem vártam csodát és nem is 10évre tervezek ezzel az autóval csak meglepődtem hogy már ennyi idő alatt megette az olajat. Minimális szivárgás is jelen van a szelepfedél tömítésnél meg még valahol de szerintem az nem számottevő, nincs annyi friss olaj inkább olajsár.
Mit lehet vele tenni ami nem gazdasági tk? Van otthon egy motorom amiről csak a váltót szedtük le az előző futárkocsihoz még tavaly de a váltó állapotából ítélve az is inkább vashulladék mint alkatrész
Nívópálcán a Max-Min jelölésig hány litert számoljak? Tegnap töltöttem egy litert rá de nem néztem még az állást mert rohanás volt tovább.
Az pedig hogy mennyi a méter benne egy örök kérdés ezeknél az autóknál de szerintem 126k-226k között valahol. Utóbbi pár évben annyit mentek vele évente mint én 2hónap alatt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- Lexus, Toyota topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Gitáros topic
- Milyen okostelefont vegyek?
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- Milyen videókártyát?
- A HyperOS 3-ra helyezi a fókuszt a Xiaomi
- Autós topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...