Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Apple MacBook
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen videókártyát?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Házimozi belépő szinten
- Home server / házi szerver építése
- Vezeték nélküli fejhallgatók
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Biga123
addikt
Sziasztok.
2015 ös swift TPMS el kapcsolatban lenne pár kérdésem.
Ezekbe direkt vagy indirekt TPMS rendszer van?
Ha átcserélem a hátsó kerekeket előre, nem zavarodik meg (ha direkt rendszer van) ?
Mekkora nyomáseltérésnél jelez?Elöre is köszi a válaszokat
-
dethroner
veterán
válasz
Kicsirics77 #40590 üzenetére
Én 4 éve vettem télit és nyárit külön, külön felnin vannak és felrakás óta egyszer se volt olyan érzésem hogy centíroztatni kellene. Én is megírom a gumikat leszedés után, és minden alkalommal cserélem az elsőket hátra, hátsókat előre.
-
cigam
titán
Tippeljetek, hogy SX4-be mennyiért adják az üléstartó sínt. Egy 50-60cm-es vasdarab, lefestve, pár lyukkal.
123'000.-
Arra gondoltam, hogy valami spéci nemesfém (platina), de nem mert rozsdásodik. Pont ezért cserélném, hogy a csavaron át ne menjen át az alvázra. Meg amúgy sem szép látvány. Hirtelen rákerestem, SX4-est nem találtam, de bontóban csak pár ezres.
-
válasz
blakey #40589 üzenetére
Szszm-on 6-7k egy gumicsere alufelnin + centír + felrakás. Most csináltattam az accordon.
Én otthon cserélem évek óta. Pár évente elviszed centírra, aztán annyi. Érdemes úgy csinálni, hogy amit leveszel, azt viszed el centírra, aztán következő szezonban felrakod és ami rajta volt azt viszed a gumishoz. Aztán 1-2 év pihi, utána újra ...
-
Szilágyi84
senior tag
Sziasztok a Vitara tulajokat kérdezném hogy mennyibe kerül az éves súlyadó/gépjárműadó ami 2 részletben jön félévente?
-
HKorn
veterán
Ez milyen autó?
Ha jól értem mindkét garnitúra felnire van szerelve, akkor viszont nem értem miért szalonban cseréltetted ki a kerekeket és miért nem otthon te magad? 11ezer egy sima kerékcseréért szerintem is sok pénz. Nekem a felniről való gumilevétel+másik gumi feltevés+centírozás került 9 ezerbe, mivel csak 1 felni szettem volt a két garnitúra gumira. Most már vettem még egy szett felnit TPMS-el együtt.
Tudja valaki hogy ezeket a szelepeket hozzá kell taníttatni a TPMS rendszerhez, vagy, mivel gyári Contik ezek is, felismeri magától?
-
Kicsirics77
veterán
otthon cserélem mióta 2016-ban megvettem a vitarát,igaz amit mond világít kb 5-10 km és utána mér rendesen.
centiroztatni én még nem vittem,rá van írva a gumira melyiket honnan vettem le,ugyanoda teszem is vissza.
majd mostanában fogom elvinni először centíroztatni kb 500 ft lesz. -
D@ny7
aktív tag
Sziasztok!
Biztos felmerült már a kérdés, bár sajnos nem találtam visszaolvasva.
Érdemes-e itthon lecserélni a téli gumit nyárira?
Felnire van szerelve mind2.Ma elvittem a szalonba lecserlétettem 11E -es, szerintem horror áron.
Ott rákérdeztem mi van ha a következő téli szeszonra, itthon leveszem és felteszem a másik szett-et?
Szalonba azt mondta a szervifelvevő hogy a műszerfalon fog világítani a tpms szenzor visszajelzője.
Persze nem lesz centírozva a gumi az igaz, bár nem tudom hogy van-e értelme évente centíroztatni.
A másik dolog az hogy egy kisebb gumis is fele ennyiért megcsinálja.Köszi a válaszokat.
-
válasz
ludsimon #40579 üzenetére
Biztos nem állnék neki majomkodni egy turbó építéssel, ami
1) valag pénz
2) ki tudja meddig lesz tartós (kuplung, féltengely, motor belső, váltó meddig bírja)
3) illegál és bármikor levehetik a rendszámotAzt az 1M+ hufot akkor már inkább bele kell tolni a sport árába és venni egy civic typeR-t
-
rongyi
aktív tag
Sziasztok!
165/70 R14 méretben milyen nyári gumit ajánlanátok (közép kategória)?
-
Doki16
addikt
2015-ös Swiften mennyi a kerékcsavarok meghúzási nyomatéka? Acélfelni és 15-ös.
-
ludsimon
veterán
Az a legjobb rész amikor bejön a 450-700 Lóerős Porsche GT2 a képbe, de rengeteg percig a seggébe van a Z32S, mert nem tud elfordulni olyan sebességgel a Porsche.
-
ludsimon
veterán
Az a kanyarsebesség mi?
DDDD
Lol Stage 3 ba mekkora állat a Suzuki Swift Sport.Ezek mennyire bírják a turbót?
Az M16A motor?
0.3Bar-al mennyire tartósak? -
ludsimon
veterán
A 4 ajtónak melyik része kéne világítania?
Mire gondoltok? -
HKorn
veterán
-
Az enyém sem, de nincs is annyi belőle, hogy ne találnám el őket töksötétben, vakon
Más: motortartó bölcsőre van valakinek beszerzési forrása ezen kívül?
Az esztergomi gyárit 1-2 héten belül, az utángyártottat/indiait 3-4 héten belül tudják szállítani; jó lenne a héten, ha már szerelőnél az autó, megcsinálná ezt is. Persze ha nincs más, akkor visszaviszem a kocsit később. Bontottan 20 körül van, de inkább megveszem az újat minél előbb.
(Eléggé el van rohadva, nem mernek nekiállni a javításának)
-
Szerintem nagyon gáz, hogy ezen a 3 db ajtó leden spórolnak!
Nekünk egy 2003-as (tehát idén 16 éves) Seat-unk is van, de abban is világít az ajtó, pedig akkor kb 3 millió volt!
Eddig nem ültem még olyan autóban, ahol ne világítson...Értem én hogy spórolni kell, de ezt tegyék olyan helyen, ahol nem ennyire szembetűnő!
Ettől még jó autó, csak vannak furcsa spórolós dolgai. -
Sziasztok.
Új Vitarában csak a vezető ajtaján világítanak a gombok (ablak emelő pl), a másik három ajtón semmi, tök sötét este.
Ez így normális, ezen is spórolnak, vagy valami elektromos baja van?! -
eami
veterán
válasz
Dark Archon #40530 üzenetére
szerintem ez is nagyban függ attól, hogy milyen távokra használod. mindenesetre szerintem egy hideg indítás után nem feltétlenül szerencsés, hogy ha pár száz méter után már le is állítja a motort. márpedig megteszi. ezek után meg nehezemre esik bízni abban, hogy autópályánál a benzinkútra beállva nem fogja szintén azonnal leállítani.
-
dnelb
veterán
válasz
ludsimon #40553 üzenetére
Már nincs de ilyenem volt, 12-es. Kakucson jobb időt mentem vele mint egy st200..
Elpusztíthatatlan
A gyári fék meglepően nem melegszik el, pályán nem is sikerült, csak egyszer szerpentinen.. Fékfolyadek dot 5.1, olaj, meg egy jó sportcontact szett és csak élvezni kell minden kanyart
-
Doki16
addikt
-
ludsimon
veterán
válasz
Zoleee83 #40544 üzenetére
De amugy nem értem miért jó életveszélyes autóval közlekedni.
Ilyenkor az jut eszembe, hogy a kötelező szervizeket se kaphatja meg, csak azért van neki BMW, mert BMW.Mielőtt letámad egy BMW-s, igen, megtehetném, hogy veszek egy E39 540i-t automata váltóval és ha elfossa magát a váltó, 1 millió ft ért felújítani.
Csak nekem nem ér meg a BMW annyit, amennyit elkérnek érte a szervizben.
Maradok inkább a Suzuki Swift Sport 1.6-nal.2012-utáni, hamarosan. Jövő hónapban külföldön leszek és majd utána.
-
Zoleee83
addikt
válasz
ludsimon #40543 üzenetére
Múltkor megállt mellettem a BMW-s megalázóan lesajnáló tekintettel, szinte slick gumikkal.
Aztán mikor láttam hogy ő 5 ezererért tankolt, elmosolyodtam szeliden.
Én mindig tele tankolok a gumik is vadonat újak, a kipufogógázom sem fekete, nekem tökéletes amire kell, kompenzálnom meg nemigen kell. -
M_AND_Ms
veterán
válasz
Dark Archon #40535 üzenetére
"Ezt vagy látom én is előre és nem engedem fel a kuplungot vagy nem."
Nem minden lámpa ciklusát fújom kívülről (gondolom te sem) - sőt, igen kevés lámpával vagyok így. Sokszor járok idegen helyen, ahol meg alapból nem is tudom, milyen sorrendben kapcsolgat a lámpa, mennyi idő, mire újra zöld lesz....
Ugye te sem gondolod, hogy állandóan a kuplunggal fogok zsonglőrködni? Egy araszolós dugóban meg különösen életidegen a kuplungot folyamatosan nyomva tartani - épp elég nyomkodni percenként 4-5-ször, viszont ugyanilyen helyzetben marha felesleges percenként ugyanannyiszor leállítani és indítani a motort .
A motor hőmérsékletét meg annyira figyeli, hogy autópályás tempó után rögvest leállítja, amint megállsz. A turbó ezt köszöni szépen!
Szóval, az ötlet jó, de valós körülmények között felesleges, nem hatékony és valószínű káros a jelenleg működése a Start-stop-nak
...és nem azon vagyok, hogy minden újítást és extrát kikacsoljak. Ami jól működik, azt szívesen használom, még akkor is, ha már tudom, némi kis szoftveres okosítással (külön alkatrész nélkül) sokkal jobbra lehetett volna azokat is csinálni - csak egy icipicit proaktívan kellett volna gondolkozniuk. A Start-stopot is vártam, de rá kellett jönnöm, nem jó ez így. Várhatóan, több lesz a kára, mint a haszna. -
Zoleee83
addikt
válasz
a_tesz #40537 üzenetére
Köszi a választ, akkor rendelek!
Sajnos hozzá kell nyúlni (pedig alig van benne még 118.000, a belseje is kitűnű állapotú mert vigyázok rá + minden szervizt megkap) komplett futóműfelújítás, 2db hátsó lengéscsillapító, plusz elől is koppan valami jobbra kitekert kormánynál, esélyes hogy a "kutyacsont".
Sajnos a 471-es felújítása betett neki meg a fasz@ szabolcsi utak, de legalább nem egy vagyon hozzá az alkatrész. -
SirKero
őstag
Szerintem sem tesz jót a rendszernek az állandó indítgatás. Biztos,hogy ezt belekalkulálták a mérnökök de hosszú távon akkor sem egészséges.
Arról meg ne is beszéljünk,hogy ha hosszabb haladósabb út után valamiért meg kell állni ( forgalmi ok vagy bármi más ) egyből leállítja magát a turbós isNa ez az ami biztos,hogy nem használ. Én is kikapcsolva használtam a Vitarát és most az S-Crosst is
-
#77646080
törölt tag
válasz
Dark Archon #40530 üzenetére
"Sosem értettem az embereket, vesznek egy korszerű autót (telefont, tévét), aztán az innovatív megoldásokat kikapcsolják / nem használják."
Szó sem volt arról, hogy mindent elvetnénk. Egy adott funkció a téma - az sem baj, hogy ebben nem értünk egyet, de emiatt degradálni a másik felet... nem bölcs dolog így ítélkezned.
-
válasz
Doki16 #40533 üzenetére
Én azt vettem észre, hogy 5-6°C alatt le sem állítja a motort (szívó benzines Vitara). Biztosan kopik, biztosan jobban igénybe veszi az akkumulátort, de szerintem nem annyival, hogy ezért érdemes volna kapcsolgatni. Azért nem mai találmányok ezek, eléggé kiforrottak már.
Egyébként meg ja, mindenki úgy használja, ahogy akarja.
M_AND_Ms: tény, hogy van, hogy egyből indítja is be, ahogy megálltam, mert nem tudja, mennyi időre állok meg. Ezt vagy látom én is előre és nem engedem fel a kuplungot vagy nem. De ezek száma elenyésző ahhoz képest, hogy piros lámpánál vagy dugóban nem pöfög feleslegesen.
-
M_AND_Ms
veterán
válasz
Dark Archon #40530 üzenetére
Nem csak azt kell tudni - alapból kéne tudni, hogy várhatóan meddig foguk állni. Pl 20 mp-re totál felesleges leállítani. Együtt kéne működni a közlekedési lámpákkal, a mai technológiai szinten ez nem lenne akkora csoda, minden adott hozzá
-
Doki16
addikt
válasz
Dark Archon #40530 üzenetére
Igen használom, de a tempomat nem koptat el semmit. Nehogy azt mond már, hogy napi 2 indítás helyett belefér napi 20? Ennyivel biztosan nem méretezték túl. Meg szerinted egy kétezres dízelnek jót tesz az, hogy -12 fokban fogja és leállítja magát 3 méterrel a beindítás után? Ami kopik az kopik és tuti nincs túlbiztosítva. Itt nem egy 90 lóerős motor indítja a benzinmotort hanem egy kis vacak könnyen elkopó önindító. A Hybrid Swift már jó irány, ott nem a hagyományos akksi és önindító teker.
No offense egyébként, mindenki úgy használja a kocsiját ahogy akarja.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
Dark Archon #40530 üzenetére
A start-stop nem azért van benne mert a mérnökök szerint annyira frankó és egyáltalán nem árt az autónak, hanem azért mert kötelező.
-
válasz
Doki16 #40524 üzenetére
Az akkumulátort és az önindítót is erre tervezték a mérnökök, én bízom bennük. Tempomatot használod? Vagy arra is van valami kifogás?
Sosem értettem az embereket, vesznek egy korszerű autót (telefont, tévét), aztán az innovatív megoldásokat kikapcsolják / nem használják. Hát én nem azért vettem 4mFt+ autót, hogy úgy használjam, mint a régi Swift-et.
M_AND_Ms: biztos, hogy figyelembe veszi a motor hőmérsékletét, a külső hőmérsékletet meg még kitudja mit.
-
M_AND_Ms
veterán
válasz
Dark Archon #40520 üzenetére
Nem működik jól, mert nem működhet jól - egy ilyen rendszer jól működéshez kevés az az infó, hogy áll az autó, üresben van és felengedtem a kuplungot - ez még nem jelenti azt, hogy le lehet-, és érdemes is leállítani a motort
-
Doki16
addikt
válasz
Dark Archon #40520 üzenetére
Én állandóan kikapcsoltam. Nem hinném, hogy egy csöpp kis önindítónak és akkumulátornak jót tesz, hogy 300 méterenként minden lámpánál leáll.
Mondjuk most már megszoktam, mert a toyotám egy 4 km-es úton is vagy hússzor leáll és elindul. De hát az arra van kitalálva.
-
#77646080
törölt tag
válasz
Dark Archon #40520 üzenetére
Szerinted hülyeség (elfogadom, hogy másképp gondolod), másnak viszont ez a megfelelő megoldás.
-
HKorn
veterán
válasz
Dark Archon #40520 üzenetére
Én ezt csinálom, bár nem megyek sokat városban, így annyira nem aggódok a kinyomócsapágy miatt.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Dark Archon #40520 üzenetére
Viszont ennek következtében hamarabb tönkre fog menni a kinyomócsapágy.
-
-
Zoleee83
addikt
Futóművet kell újítanom a jó minőségű magyar utaknak hála..
2005. 05. havi Swift II.-ben a hátsó lengéscsillapítóimból folyik az olaj, ezt néztem ki cserének.
Az lenne a kérdésem, hogy lehet-e eltérés a kialakításban, illetve hogy biztosan jó lesz-e hozzá? -
sagesz93
addikt
válasz
Napfénysüti #40504 üzenetére
Igen , gl bizony. Kicsit fel lesz "tuningolva" kap kedden gyári könyöklőt, hátsó ablakokra egy lightos sötétítést, meg ősszel ülésfűtést
-
rongyi
aktív tag
Sziasztok! 2006-os Swiftben hány lambda szonda van? Illetve, hogy ha valamelyik meghibásodik milyen márkájút érdemes venni?
-
M_AND_Ms
veterán
Vagy a szellőzővel játszasz a leírtak szerint, vagy kikötöd a motorzház lecsukás érzékelőjét, hogy úgy érezze, nyitva van.
Vagy építesz / beszerzel egy kis elektronikát, ami a motor indítása után néhány másodperccel egy impulzussal szimuláljá a gombnyomást. (nekem ez utóbbi van, tökéletesen teszi a dolgát) -
Brogyi
őstag
A swiftnél ez nem megy az én beállításom mellett. Szépen leállítja a klimát/fűtést is. Csak akkor indul be ha hőmérséklet tartományából kiesett. Valószinűleg eco, vagy normál állapotban van a menüben. Ha agresszívre van állítva akkor nem engedi, de nekem nem kell, hogy tized fokra tartson bármit is.
-
Sziasztok.
Új Vitarában valahogy ki lehet véglegesen kapcsolni a stop/start rendszert?
Kis városban lakom és nagyon idegesítő, hogy ha pár másodpercre megállok egy elsőbbségadás vagy stop táblánál, akkor leáll!
-
sagesz93
addikt
Én is csatlakoznék a topikhoz immár saját suzukival[kép]
Kellemes csalódás egyelőre a kocsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Telefon felváráslás!! Samsung Galaxy S22/Samsung Galaxy S22+/Samsung Galaxy S22 Ultra
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R7 2700 / RX 5500XT 8GB / 16GB DDR4 / 256SSD + 1TB HDD
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A50/Samsung Galaxy A51/Samsung Galaxy A52/Samsung Galaxy A53
- Huawei Nova Y70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Intel X540-T2 dual-port 10GbE RJ45 hálózati vezérlő (10Gbit, 2 port, áfás számla, garancia)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest