- Számítási kapacitásban és hardverben gazdag 2025-öt kíván a PROHARDVER!
- A Moore Threads egy profiknak készült grafikus kártyával bővítette kínálatát
- Szó szerint táptitán az FSP legfrissebb üdvöskéje
- Egyedi Ryzent kér a Lenovo a készülő olcsó kézikonzoljába?
- Scuf Reflex Pro kontroller és egyéb Black Ops 6 érdekességek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- TrackPoint nélkül jön az új Thinkpad?
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- Egérpad topik
- Milyen processzort vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
Keresgéltem most kicsit, egy fórumon azt írják, hogy ha egyszer valaki bedug egy biztonsági öv csatlakozót a középső lyukába, akkor már be fog jelezni. Ez nálunk reálisan hangzik, mivel ritkán ülnek nálunk hátul, mindig keresgetik hogy hova kell dugni, és esélyesen a rosszba fogják Majd lehet egyszer elkísérletezek vele, hogy tényleg ezen múlik-e...
Nálunk rendszeresen van hátul táska, arra sose jelzett be (normális méretű táska, szóval nem 10+ kiló).[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz gyenesmartin #43607 üzenetére
Nálam ugyanez a probléma. De fura módon nem mindig. Nem sikerült rájönnöm még min múlik (és nem azon, hogy rak-e valaki valamit a középső ülésre), szervízt meg mindig elfelejtem megkérdezni. Mondjuk szerencsére relatív hamar abbahagyja a csipogást, részben ezért se foglalkoztam vele még nagyon (meg mert főleg ketten használjuk az autót, havi pár alkalom csak hogy ül hátul valaki).
-
Cathfaern
nagyúr
válasz BigBlackDog #43084 üzenetére
"Bejáratásnál kímélném a motort, 3000-nél magasabb fordulatot, telitalpas gyorsításokat kerülném az elején (mondjuk 1000-1500 kilométerig)."
Minden új autóba kerülő motort bejáratnak már tesztpadon. Mire belerakják az autóba már be lesz járatva. Szóval ez csak önszivatás. -
Cathfaern
nagyúr
válasz Idiofil #43040 üzenetére
Hivatalosan sehogy. Viszont ha nyitva a motorháztető, akkor nem kapcsol be a start-stop. Tehát ha kiiktatod az érzékelőt, akkor a rendszer azt hiszi mindig nyitva és így nem kapcsol be a start-stop. Nyilván így nem fogja külön jelezni ha tényleg nyitva a motorháztető, ezért mondták így a szalonban.
-
-
Cathfaern
nagyúr
válasz alphaville #42396 üzenetére
Jelen. Ha az a kérdés, akkor 2 ember + csomag, illetve 4 ember csomag nélküli utakkal van tapasztalatom (országút, autópálya, osztrák hegyi országút, hegyi földút körülmények között). Mindkettőre bőven-bőven elég. Egy 7 év körüli 1.6-os renault fluence van még tapasztalatom, annál messze dinamikusabb.
-
Cathfaern
nagyúr
Frontális ütközésfigyelmeztető nem fékez. Ugye azt a kamerarendszer érzékeli, az nem avatkozik bele a jármű irányításába. A vészfékezést a radar csinálja, az meg elég biztosan működik, szóval nem félek ettől az esettől amit leírsz. De egyébként nem tudod ezeket külön kérni, vagy benne lesz minden, vagy semmi.
-
Cathfaern
nagyúr
Hogy írjak hozzá egy kis gyakorlati tapasztalatot is (GL+ Allgrip, manuális váltó, 5500 kmel):
- Vészfék-asszisztens: szerencsére még nem kellett kipróbálnom.
- Holttér figyelő: Nagyon praktikus dolog és megbízhatóan működik (nem jelez feleslegesen, de nem is marad el jelzés amikor kéne)
- Hátsó keresztirányű forgalomfigyelő: ez csak akkor van, ha van tolató radar is, ami nem GL+ felszereltség, hanem GLX (de kérhető opcionálisan, nekem is így van). Borzasztóan hasznos, nagymértékben megkönnyíti a tolatva kiállást, főleg ha valami furgon mellől kell kiállni
- Sávelhagyás figyelmeztető: annyira nem érzem hasznosnak, illetve szerintem kicsit túl érzékeny. Magyar utakon rendben van, de osztrák szűk hegyi utakon feleslegesen bejelezget.
- Sávtartó: ez egy vicc, semmit se ér. Ha nem "fogod a kormányt", akkor kikapcsol, ez önmagában nem lenne gond, de nem azt érzékeli, hogy ténylegesen fogod-e a kormányt, hanem hogy mozgatod-e. Na most ha már ígyis úgyis mozgatom, akkor minek a sávtartó... Igazából ez inkább csak egy sávelhagyás figyelmeztető extra, mert ha nagyon ki akarsz menni a sávból akkor visszakormányozza a kocsit. De nem működik úgy, hogy csak rajta tartja az ember a kezét a kormányon, és hagyja hogy az autó tekergesse. Egyszer kipróbáltam, azóta se kapcsoltam be.
- Adaptív tempomat: ez egy zseniális találmány Aki rendszeresen jár városon kívül és főleg autópályán, annak nagyon javaslom. Egyszer-kétszer előfordult, hogy még azt érzékelte, hogy van előttem autó, pedig az már lehúzódott, de olyan nem volt még, hogy ne érzékelte volna az előttem haladót. Automata váltóval városban is sokat használnál valószínűleg, de manuálissal kicsit furának érzem, hogy ő ad gázt meg fékez én meg váltogatok (bár teljesen jól működik ez a felállás is). Ez előtt sima tempomatos autót vezettem, de ég és föld a kettő. Sima tempomatot csak elvétve használtam, ezt folyamatosan.
- Ami kimaradt a lentiből: frontális ütközés figyelő. Tulajdonképpen élesben (szerencsére) nem próbáltam ki, de körforgalmakat nagyon nem szereti, rendszeresen bejelez ott Illetve néha autók hátuljára is bejelez. Szóval nem rossz, de szerintem kicsit túl érzékeny. -
Cathfaern
nagyúr
válasz BigBlackDog #42105 üzenetére
Plusz pár apróság ami nem feltétlen hasznos (pl. érzékeli és műszerfalon jelzi a kresz táblákat, de magyar táblákkal néha bajban van, ausztriában mondjuk tök jól működik). De igazából ha valaki országúton / autópályán jár rendszeresen, akkor már csak az adaptív tempomat miatt megéri szerintem.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz noorbertt #42085 üzenetére
Ha 2WD, akkor S-cross. Többet kapsz ugyanannyi pénzért. Kicsit kényelmesebb, elegánsabb belső, ami plusz ha úgyis nagyrészt városi / országúti autó.
Ha 4WD, akkor Vitara. Felteszem ha kell a 4WD, akkor nem csak országútra kell, a Vitara kicsit alapból is alkalmasabb arra, ráadásul a 4WD mellé kapsz egy csomó extrát Vitarában, míg S-crossban ugyanannyi pénzért semmit.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz gyenesmartin #42029 üzenetére
Én nem tudom, mekkora emberek rohangálnak Mo-n? Én 180cm-vel és arányaiban hosszú lábbakkal gond nélkül elférek elől is meg hátul is Vitarában.
Nyilván beül előre 2 méteres ember, akkor hátra már nem fog beférni egy ugyanakkora, de ha valaki tudja, hogy arányaiban magas emberek vannak a családban, akkor célszerű megnézni az autó hosszát is, mert esélyesen egy alig 4 méteres autóban nem lesz annyi lábtér, mint egy 5 méter hosszúban. -
Cathfaern
nagyúr
válasz diegho #41676 üzenetére
1.0T Vitara 4WD. Szerintem döbbenetes halk a motorja, főleg utastérből nézve. Zajosabb utcán eleinte volt, hogy azt hittem, hogy nem indult el. Zörejeket én nem hallottam eddig.
Dinamikával nincs gond szerintem. Igen, picit más a karakterisztikája, mint egy erősebb nem turbónak, de ha megszokja az ember, akkor szerintem sokkal dinamikusabb (1.6-os Renault Fluence-el van összehasonlítási alapom). Ja, én nem síkon, hanem hegyvidéken lakok, Nyugat Mo, múltkor Ausztriában is megjárattuk Bőven van ereje akkor is ha hegynek felfele kell menni, nem érzem szükségét a nagyobb motornak (azt nem tudom, hogy 5 emberrel és csomagtartó telepakolva mi a helyzet, de nálunk nem ez az általános felhasználás).
Fogyasztás nálam eddig olyan 6.2-6.4l, kb. fele-fele város és országút (igaz még nincs benne 2500 km, szóval hosszú távon nem tudom hogy fog kinézni).[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
Bármilyen GPS bevihet az erdőbe. Ráadásul a gyári (ha jól értem) csak akkor frissül amikor a kártyát frissíted. Waze és társai meg folyamatosan. Szóval a gyári nagyobb eséllyel fog bevinni a málnásba (egyébként kb. két cég van a világon aki térképeket gyárt szoftverekhez, mindenki azoktól licencel. Szóval jó eséllyel ugyanaz lesz a két szoftver mögött)
-
Cathfaern
nagyúr
válasz M_AND_Ms #41525 üzenetére
És ezt nem lehet valahogy visszacsinálni? Nekem ajándékba adták a kártyát, de igazából nem sok értelmét látom telefonos navigáló programok mellett. AKkor már többre mennék azzal, ha nem kéne annyit nyomkodni ha váltani akarok rádió meg bluetooth között
Egyébként majdnem 1800 km-el érkeztem be az 1000-es szervízbe, senkit se zavart...
-
Cathfaern
nagyúr
Nem is tudtam, hogy van ilyen topic
Rögtön lenne is egy kérdésem, 2 hete újdonsült Vitara tulajdonosok vagyunk. Említették, hogy az éves szervíznél elég szigorúan veszik garancia miatt a km-eket, de az ajánlott 1000km-es szervíz ilyen szempontból nem befolyásoló, ugye? Túl jó az autó és valahogy csak fogynak km-ek Keddre van időpont, de már most is bőven 1000 felett van és addig esélyesen még párszáz bele fog menni...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- -60% ÚJ Soflow SO X elektromos roller, BONTATLAN
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- XL - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- Vállalom Xiaomi Okoskamerák szoftveres javíttását
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest