Hirdetés
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlackV
őstag
Na rábukkantam a 25-ös nyári adac pdf bugyraiban, ami engem igazán érdekelt: téli vs nyári vs 4s azonos körülmények között. Az alsó kettő a legjobb és a legrosszabb 4 évszakos gumik fáktávolságát mutatja a különböző hőmérsékletek és körülmények mellett. Legfelül a téli, alatta a nyári, itt viszont nem ír konkrét abroncsot, számomra nem világos, hogy a tesztgyőzteseket cherry pickingelték ide be, vagy valamiféle átlagot. forrás: PDF
No mindegy, lássuk:
80-0 féktáv 30-36fokos aszfalton.

50->0 -3 fokos havas aszfalton:

80->0 7fokos nedves:

80->0 16 fokos nedves:

Itt jó gyatra a téli -
Nem en hoztam be a threadbe az automarkazast csak reagaltam a ‘béjemvére’.
Úgy nagy általánosságban azért inkabb elmondhato hogy drága prémium autóra prémium gumit vesznek, mar csak a flottakezelo is azt szereltet, ha hiszti van belole ahogy nalunk is volt user reszrol.
Ahogy olcsósodik úgy kerül(het) kevésbé tehetős gazdához és kap(hat) kevésbé prémiumot es vannak kulon esetek mindig pl kinait vesz mert 1 ev alatt elfustoli igyis ugyis, nem erdekli stb stb.
Mar maga a premium szegmens se a racionalitasrol, ar/ertek aranyrol es a-bol b-be jutasrol szol szimplan, hanem az erzekek kenyezteteserol is.Ugyanez egy uj kozlekedoedenynel, ami mar alapbol kozep vagy also kozep koreai vagy alsopolcos kinai gumival van szerelve hiaba sok penz nominalisan, az auto piacot tekintve olcso.
Nem sokan lehetnek aki ledobjak a random edenyrol a gyari linglongot es egy continentalt tesz fel az helyette… -
den89
tag
válasz
alphaville
#70050
üzenetére
Új autókra szokták rakni az Ecocontact 6-ot. Nekem is az van rajta. ~8 hónap távlatában nem volt gond. 1-2x azért ki tudtam vele fötörni, vízen kicsit gyengébb. Fogyasztásban és kopásban jónak mondják, A minősítést kapott. Amúgy meg "megfelelt", "kielégítő" plecsnit kapott a teszteken. Egy erős középszint talán, azt azért nem mondanám, hogy nincs értelme a létezésének. Azért ha ár-értékben találsz jobbat, lehet inkább azt venném.
Olyan nagyon nagy különbség egyébként szerintem nem lehet a 6 és a 7 között, talán hasonló szintet hoz. -
saen
veterán
válasz
alphaville
#70050
üzenetére
Az újról nincs tapasztalat, de ha a múlt bármilyen indikátor, akkor a Conti gumik közül másik sorozatot nézel. Az Eco gumik igazából nem jó gumik, nincs értelme a létezésének. Nem tapad jól, de nem is olcsó és nem is takarítasz meg vele érdemi pénzt.
Én anno elhasználtam egy garnitúrát valamelyik korábbi sorozatból, de nem győzött meg.
-
alphaville
aktív tag
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata a Continental EcoContact 7 típussal? Amennyiben helytállóak az információim, az idén dobták piacra. Egyelőre sem véleményt, sem tesztet nem találok. Köszönöm!
-
BaLee
addikt
Illetve itt is eléggé elterjedt a dolog, hogy bemegyek a gumishoz, ajánl valamit (amit olcsón kap vagy ami régóta áll nála a raktárban) aztán azt feltesszük. Illetve sokan élnek téveszmében, hogy ha a gumisnál veszi a gumit akkor jobban jár (régen, tényleg nagyon régen pl. ingyen szerelés volt ha ott vetted a gumit helyben stb.). Most meg ugyanannyiért teszik fel mint ha ott vennéd.
Nagyon nagyon kevés ember jut el odáig, hogy egy fórumon körbenézzen vásárlás előtt vagy akár megnézzen pár gumitesztet
-
den89
tag
válasz
LurkerSheik
#70047
üzenetére
Nem feltétlen autómárka függő, hogy ki milyen gumit vesz... inkább anyagi helyzet, kit mennyire érdekel a dolog, mennyire tartja fontosnak, ki min sóherkedik, stb. Lehet valakinek 1 milliót érő BMW-je, de 8 milliót érő Daciája is... Ebben az esetben azért lehet pont a Daciás fog jobb gumit venni. Ki tudja... mindenesetre senkit nem kell lenézni. Sokaknak az autó csak egy közlekedési edény, másnak státuszszimbólum, harmadik meg úgy áll hozzá, hogy legyen egy viszonylag jó/nem túl régi autója, ami viszonylag megbízható, de nem azért veszi, hogy mutogassa. Ahogy a gumikat is valaki csak meg akarja úszni minél olcsóbbért egy vállalható minőséget, vagy olyan is van, aki full le.szarja csak guruljon rajta az autó, más fontosnak tartja, drágábbat, jobb minőséget vesz, rááldozza a plusszt a nagyobb biztonságért/biztonságérzetért.
-
válasz
szabonagyur
#70034
üzenetére
Igen felrakja. Én is felrakom és nem olvastam szét a netet a cc3 tesztek miatt, nem is nagyon volt még de tudom hogy ott lesz a legjobbak közt valahol, plusz a gumi mintázata is lényeg volt és a Michelin szép gumikat gyárt.
Nekem pl ez is fontos prémium szegmensben erre is van kínálat és ki is fizetem.
Nem csak a jéghideg racionális választás vagy ár/érték arány.
Ahogy daciara is kerul linglong es bmw-re is egyik sem cikibb a masiknal, az eredmenye ugyanaz.
Egy “hasznalt uzleti”
akarom mondani premium sokszor jobb elmenyt, komfortot, menetbiztonsagot, futomut, nyujt mint egy uj renault thalia.Tudod van az a mondás, hogy a gazdag sem azért lett gazdag mert mindenre szórta a pénzt.
És van az is hogy nem vagyok elég gazdag hogy szart vegyek.
Mindenre van egy ellen mondás is, ha önigazolni akarsz.
Aki szolasok mondasok alapjan eli az eletet az sajat lehetőségeit teszi tönkre.béjemwét - ha már így írod az arra utal sose volt relative drága autód vagy kissé te nézed le lentről akinek az van.
Ez is egy olyan jó magyarosch mentalitás lehet, de akit lenezel szerintem pont nem alszik ettol rosszabbul.
De szerintem ne offoljunk tovabb mert dádá lesz!
offoff -
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur
#70017
üzenetére
[link] 🤔
Oké, kicsit csaltam, mert MiTóból nem tudok a gyárinál erősebbet választani a listából, így az azonos motorkódú Abarthot választottam, illetve annak a gyári tuningverzióját, ami a legközelebb áll az én autóm jelenlegi állapotához.
Nem vitatkozni meg bréméregetni akarok, egész egyszerűen csak kíváncsivá tettél.

-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szabonagyur
#70041
üzenetére
A fenyegetés az nem ilyen. Csak ráerősítettem a felvetésedre.
-
Az LM005 idén sajnos engem is meglepett, 4. szenzont kezdte meg a feleségem autóján, pár napja tettem fel, de gyanúsan kemény volt, nem tetszett. Ma megyek vele egy forszírozósabbat, ha szar ledobjuk, kicsit csalódás, mert az első 3 év rendben volt, de most a 4.-re drasztikus a romlás sajnos.
Szerk.: most olvasom Neked is a 4. évre romlott le, pedig minta az szinte fullos még mindig.
-
Qru
MODERÁTOR
Igen, eleve aki itt kérdez azt érdekli a téma annyira, hogy kérdezzen. Vagyis fogékony a téma iránt és nem csak vesz valami jól hangzó olcsó gumit és kész.
Csalóka dolog, mert amíg nem kerül veszélyhelyzetbe hamis biztonságérzete van a sofőrnek. Látod én is betettem a kanyarba az enyémet, aztán a 4 éves BS gumi meg simán nem tapadt be, majdnem baj is lett belőle. Lecseréltem de előtte teljesen abban a hitben voltam, hogy egy jó gumim van. Nem volt.

-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szabonagyur
#70031
üzenetére
Itt nem ajánlunk sem rossz gumit, sem feleslegesen jót (már ha van ilyen mert egy jó gumi sosem felesleges biztonsági szempontból. Nyilván a kérdezőkhöz képest jobban képben vagyok (különben nem kérdeznének itt) nem csak a személyes tapasztalataim de rengeteget olvasok a témában hazai és kinti teszteket, elemzéseket is.
Amúgy most kajak nekem esel, miközben hozzád sem szóltam? Sztem is jobb ha inkább nem olvasod ezt a topikot.
-
válasz
szabonagyur
#70033
üzenetére
Ez szélsőséges eset, felelős ember nem jár 10 éves gumival 0 mintával...
Ukeve: Egyetértek, sajnos így van.
-
saen
veterán
válasz
szabonagyur
#70031
üzenetére
Olyan ember nincs aki a teljes kínálatot jól ismeri. Még az sem, aki ezzel foglalkozik és teszteket csinál. Olyan sok termék van a piacon, hogy ez lehetetlen és a változás is állandó.
Az ilyen forumokon mindig lesznek kedvencek, de mivel ezek gyakran ajánlva is vannak, a tapasztalat is több velük. Ezekkel szemben senki nem fog olyat ajánlani amiről kb senki nem tud semmit. Emellett a felső kategória az egyetlen amit sokan tesztelnek, ráadásul minden évben. Erről van sok info és ezért is merik sokan ajánlani.
-
szabonagyur
félisten
válasz
LurkerSheik
#70023
üzenetére
Mert aki megveszi az exprémium mercit vagy béjemwét azt majd felrakja a jó gumit rá? haha...
Tudod van az a mondás, hogy a gazdag sem azért lett gazdag mert mindenre szórta a pénzt. Ugyanannyi esélye van, hogy egy alsó polcos gumi lesz az autón vagy le lesz járva 0-ra, mint aki ül a Daciaban, de lehetőségéhez mérten vesz rá jó gumit és cseréli pár évente.
-
Ukeve
tag
válasz
Corsa02
#70029
üzenetére
A gazdagsággal nem feltétlenül jár együtt az ész és a felelősségtudat. Amíg anyu ül a 2,5 tonnás Q7-ben, kezében a telefonnal (ahogy írod is) és megáll előtte az F Astra, jószerivel úgy megy át rajta, hogy észre sem veszi...
Amíg övé a legnagyobb tepsi a forgalomban, addig nem fogja érdekelni, hogy a Linglong van alatta, vagy az Alpin 5. Ő biztonságban van és csak ez számít. -
szabonagyur
félisten
Mert a magyar autóparkot meg a vezetői hozzáállást elnézve csak a gumi az egyetlen tényező.
Pont olyan lett ez a téma is, mint bármelyik mit vegyünk topik.
Van pár berögződés ami hajtva van, és amit elegen mondanak az utána úgy is van, győz a tömeg ereje.Legtöbb gumival valós tapasztalata itt sincs senkinek, köztük neked sem hiába tolod a jó sales dumát.
-
den89
tag
Oké, ez nyilván sajnos bármikor benne van a pakliban. Én sem azt mondtam, hogy egy ideális, nem létező világban nem az lenne jó, ha mindenki a felső polcos gumikat venné, és azokat nem gatyára kopásig, és megkeményedésig használná. De sajnos nem ez a realitás.
Ez a fórum egy nagyon nagyon kicsi réteg, ahol többnyire azért anyagilag rendben lévő emberek beszélgetnek, és/vagy veszik a fáradtságot, hogy utánanéznek, olvasnak, érdeklődnek a guminak.
Tegyük azért hozzá, hogy sokszor nem a gumikon múlnak a balesetek... én kicsit több, mint 19 éve vezetek (sokáig volt, hogy évi 20-25k-t, jelenleg olyan 10-12k-t), egyszer jöttek belém hátulról, az sem a gumi miatt volt. -
Teljesen egyetértek, nem is értem miért hozzák fel többen az autó teljesítményét?!
50km/h-ról vagy 90km/h-ról, ha gond van és meg kell állni vagy ki is kell kerülni valamit, akkor nagyon nem mindegy, hogy 32m a fékút vagy 45m, vagy még 70km/h-val is sodródás nélkül ki lehet kerülni egy kiugró kisgyereket vagy rögtön megpördülsz, vagy eltolja az orrát.Sokszor prémium autókon látok full ratyi budge gumikat, úgy , hogy 1 havi tankolása több mint nekem 6 havi és kézben tartva telefonál az ájfón 17 promaxultra-val...
-
ncc1701
veterán
Nekem külön az tetszik, h a kuka gumit még eladják, h jó az még. Ha jó, akkor miért nem használja tovább?

-
Qru
MODERÁTOR
válasz
LurkerSheik
#70023
üzenetére
Ez pont itt nem él, ha megnézed az ajánlások nagy részében jó ár/értékű gumikat ajánlunk. Sőt ha kell olcsóbb gumiból is tudunk vállalhatót javasolni. Ha úgy lenne ahogy írod, akkor mindenki kaptán téliből a TS870/Alpin6 ajánálst és kész.
-
Qru
MODERÁTOR
Ha neki megfelel, és nem okozott problémát, hogy alsóbb polcos gumi, az neked miért baj?
Pl mert egy olyan ködös reggelen mint a mai nem tud időben megállni a tapadáshiány miatt és letrafálja hátulról a kocsiját egy Taurus-os versenyző?
Nyilván felesleges mindenkinek Michelin Pilot al járnia de ezért egy egészséges középszintet csak kén tartani ideális esetben. Persze vágyálom tudom...
-
A mondandód első részével egyetértek, a sznobizmus es marka rasszizmus az egesz forumon jelen van.
Csak a vége nem kellett volna a mondandodnak!Lehet, hogy az illető előbb lecseréli a Taurust, és vesz egy új garnitúrát, míg te vagy valaki egy neves márkájú gumit gatyára kopásig használ. Ez esetben lehet előző a jobb döntés...
Ez az élet és vásárlások minden területén megfigyelhető hogy nem ez a gyakorlat.
Aki budgetet vesz valamiből nem azért teszi hogy jajj de jó majd évente cseréli a Daciat a legujabb modellre amint kijon, vagy az 50ezres telefont hogy a mindig jo legyen az akku vagy elmenyt adjon, legjobb technologia legyen benne, olcso taskat hogy mindig a legujabb divatot kovethesse, vagy budget gumit hogy mindig jol tapadjon.Mindkét oldalon vannak kivetelek es idiotak akik csak a marka miatt megveszik a hulladek termeket is, vagy a minimalisnal tobbet kolteni gumira fizikai fajdalom,
de a kontraszt eleg nagy az uj vagy hasznalt valoban minosegi es az ujkoraban is beleposzintet kepviselo termeket vasarloja kozt.Ahol van penz vasarolni mar csak a veletlen miatt is nagyobb esellyel nyul minosegi termekbe dragan, mint aki olcson vasarol az nagyobb esellyel lep sz@rba, lepten nyomon tudatosan kell valasztania es elnie.
Szerintem
Szép és kevésbé ködös szerda reggelt mindenkinek!
-
szabonagyur
félisten
Amúgy meg csak azért hoztam fel a gumit mert az autó tulaja, mint kényszer megoldás tette az autóra 2 éve, mert egyéb nem várt dolgok miatt nem tudott külön gumit venni az autóra. A Passaton mindig is felső polcos gumija van (az a családi utazós), ezt is eredetileg 1 szezonra vette meg, hogy majd tavasszal lecseréli mert nem bízott semmilyen 4 évszakosban. Aztán a végén csak fennmaradt és az éven cseréli, esélyesen ugyanúgy 4 évszakosra. És ő tényleg sokat megy, duplát az éves magyar átlagnak, legnagyobb hidegben, hóban is menni kell ha a gyereket vinnie kell.
És lesz benne 50e+ km, amit nagyon sok 4 évszakos meg sem fut fele erős autón.
-
den89
tag
Ha neki megfelel, és nem okozott problémát, hogy alsóbb polcos gumi, az neked miért baj? Nem abból kell kiindulni, aki, ami itt van fórumon. Mert itt a többség a legjobb, de legalábbis az anyagi körülményeihez képest legjobb gumit veszi. Viszont van az átlagember, meg a kevésbé tehetős, aki, ha nem is a legrosszabbat veszi, de minél olcsóbban meg akarja úszni. De mondok jobbat, rengetegen vesznek használt X 10 ezer km-es 5+ éves gumikat, és még vígan használják X évig.
Amúgy bármily hihetetlen, MO-on az átlag autó, még mindig nem a 150-170+ lóerős, 300nm+, hanem mondjuk a 15 éves 90-100 lóerős 1.4-1.6-os (most csak mondtam valamit), amivel nem nagyon fog a gumi határán közlekedni az illető.
Nem mondom, hogy én vennék alsóbb polcósat, de ha másnak megfelel, részemről egészségére. Mai gumi árak mellett nem is lepődök meg. Egyébként pont a Taurus all seasons-ról egész jó véleményeket látni, ahhoz képest, hogy milyen olcsó. Szóval lehet pont nem jó gumit álltál neki szidni. Lehet, hogy az illető előbb lecseréli a Taurust, és vesz egy új garnitúrát, míg te vagy valaki egy neves márkájú gumit gatyára kopásig használ. Ez esetben lehet előző a jobb döntés...
-
Joao
tag
Sziasztok!
Skoda Octavia III 1.4TSI kocsira keresek téli gumit 205/55 R16 méretben, napi 70km ingázás, plusz esetenként hétvégi kirándulás lenne a felhasználás.Árat nem adok meg, belefér a prémium kategória is. Amik között én vacillálok a Goodyear Ultragrip Performance3 illetve az itteni vélemények alapján a Dunlop Wintersport 5. Esetleg ezeken kívül más? Vajon normál felhasználás mellett van észrevehető különbség a top és a majdnem top kategória között?
Dunlopról lebeszél az itteni gumis, mondván, megszűnik, és ha gond lesz vele, nem tudják pótolni. Ti erről hallottatok?
Köszi! -
szabonagyur
félisten
Picit nagyképű hozzáállás ez

Eddig is keveset olvastam ezt a témát, de az ilyen jellegű hozzászólás csak bebizonyítja, hogy milyen jól teszem.
Itthon mindenki a határon autózik, a fantom dugók városban/pályán/főúton is csak a képzelet szüleménye... az meg, hogy minden 2. autón felemás gumi van, jobb esetben mind ugyanolyan szezonos, de 0-ra vagy félre vannak kopva és nincs szüksége egy autósnak sem arra, hogy valós tapasztalat jöjjön egy alsóbb polcos gumiról.
-
F_Zolee
nagyúr
Tavaszra vennék nyári gumit. 205 55 R16. Ahogy néztem 25 körül eco gumi van. Ebben az árban mi lenne a tuti?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
gergely2019
#70010
üzenetére
Continental AllSeasonContact 2.
-
gergely2019
csendes tag
Sziasztok!
235/55 R19-es méretben (elektromos autóra, összkerekes) milyen 4 évszakos gumit ajánlottok, ha a téli teljesítmény a fontosabb?
Előre is köszi -
ncc1701
veterán
Anyának mindenképp külön téli-nyárit akarok, mert nő, jobb a biztosra menni.
Sajáton nagyon filózom. Tipikus tempombajárós, esőben, rossz időben ki sem hozom a fűtött garázsból. Jövőre kéne gumikat venni rá, de félek a 4s-től, mert megyünk tengerpartra is, a fene tudja, hogyan viselkedne. Ez egy insignia a kombi, majd 1800kg, 160 paci, 380Nm. Jelenleg michelin pilot sport 5-ökre gondoltam nyárira, de amúgy azért az 1 hét tengerpartért tán elég lenne a 4s, pláne, mivel megy az autó egész évben 6-8ekm-t. Téli meg a fentiek miatt gyakorlatilag felesleges, mert ha nem dől be a két kisjapó szaladgálós, akkor max szép időben veszem elő megjáratni. Vagy mondjuk most hétvégén ikeából szekrényt elhozni. Szóval tán azzal jobban járnék 4s gumival. -
den89
tag
válasz
ncc1701
#70001
üzenetére
Nálunk asszonyén van 4S, 80-90%-ban városban hajtva, nyáron pont kicsit kevesebbet használjuk az oviszünet miatt. Nagyon gondolkodtam a családi autóra is, de egyelőre maradtam a nyári-télinél. Most vettem a télihez is külön alufelnit, 2-3 évig szerintem még maradok a cserélgetésnél, utána meglátjuk. De esélyes, hogy akkor már arra is 4s fog menni.
Én ezt feleslegesnek érezném, hogy 4S+nyári. Egy időben beszélgettünk már itt róla fórumon. 4S-nek én pont azért (is) látom értelmét, hogy akkor jó esetben 1,5-2 évig nem megyünk a gumis közelébe sem. De értem miért mondod, nyilván van benne ráció.
-
Khaosz55
addikt
Tudtok ajánlani 19"-os kerékhez gumi tároló zsákot?
Ilyesmire gondolok: [link] -
Új hozzászólás Aktív témák
- DeLonghi Magnifica Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Új Reolink TrackFlex Floodlight WiFi biztonsági kamera
- Jura Impressa S90 Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Új HiBREW H13 dual boiler kávéfőző kávégép
- Új NEWTRAL Freedom-X-FF állítható irodai görgősszék gurulósszék
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Dell Latitude E6440 - i5-4GEN I 8GB I 256SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550M R7 5800X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB Zalman T4 Plus Cooler Master 750W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Starlight- 1 ÉV GARANCIA, Kártyafüggetlen,MS3435
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Z37 i5 9600K 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA ADATA 600W
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő




akarom mondani premium sokszor jobb elmenyt, komfortot, menetbiztonsagot, futomut, nyujt mint egy uj renault thalia.



