Hirdetés
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- A kézikonzolok teljesítménytrónjára pályázik az AYANEO és a GPD
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsolt19900
őstag
válasz
Qtya123 #62097 üzenetére
na épp ezért lépegettem ki sorba a Vitara és Scross csopikból
Ide elvitt, amoda elvitt, emezt teljesítette hiba nélkül, amazt teljesítette hiba nélkül, ennyi volt a számla, nekem meg annyi neked mié annyi?!?!?!!?!?
Jó értem én, tényleg komolyabb hiba mentesek ezek az autók -most más kérdés, hogy amennyi kilométert belepakol az "átlag" Suzuki használó, annyi idő alatt szomorú is lenne, ha valami nagyobb hiba kijönne rajtaígy hát mit is osztogassanak(sunk) meg? mindenkinek a sajátja a szép, akinek kék van, neki az, akinek fekete neki az, akinek fehér neki az
Aki cserélt rajta felnit neki az, aki fóliáztatta itt-ott-amott, neki az, és még sorolhatnám....kb. ez a hozzászólásom is felesleges és kijött belőlem
kb. ez ilyen, de addig jó.... igazából full-full tapasztalatok, elhasználódás 150-200-300k kilométer múlva kellene, hogy legyenek.... viszont addigra már kb. 2. 3. 4. tulaja fogja koptatni kb. az autót !ha! meg is élik ezek a mai autók ezt a kort és futásteljesítményt
-
Qtya123
őstag
válasz
ViZo72 #62096 üzenetére
Ettől a hiba dologtól én is le tudom dobni a láncot.
Facebookon feltesz egy kérdést valaki, hogy hogyan lehet mondjuk megszüntetni a kalaptartó zörgést.
Jön 50 válasz, abból kettő tartalmaz érdemi segítséget, 48 meg beírja, hogy neki nincs ilyen hiba és a 48-ból legalább 10 tuti beszúr egy képet is az autójáról... Nem a kalaptartóról, hanem a komplett autó fényképét teszi be... Az ilyen minek ír? Mintha valami kényszeres mutogatás lenne, hogy de jó ürügy mutogatni a "kicsikéjét", mintha a kérdezőnek nem pont ugyanolyan lenne, meg nem rohanna/parkolna az utcán belőle minden négyzetkilométeren 6 darab. -
ViZo72
tag
válasz
Cunaja #62084 üzenetére
Ne add fel ilyen könnyen, az aláírásodból is látszik, nem ez az első eset.
Mindenhol ez van témától függetlenül, de azért vannak itt is, máshol is hasznos információk, ötletek, segíteni akarók.
Ahogy előttem írták, most már Te is tudsz nem csak kérdezni, de tapasztalatokat is megosztani, amire kíváncsiak vagyunk többen.Telefonos fórumban is láttalak korábban, eléggé aktív voltál, ott nem ugyanez megy?
(Pl. Huawei P9 fórum annak idején... Rengeteg embernek segítettél.)
Szóval nem Neked kellene innen lelépni, illetve ne vedd ezeket komolyan, visszaolvasva nem volt olyan éle egyiknek sem, ami ellened irányul.(Mondjuk a Swiftes topikot én is ott hagytam hasonló okok miatt, de oda amúgy is csak kíváncsiskodni jártam, mivel nincs Swiftem.
Páran írtak/írtunk konkrét hibajelenségről, mások páran meg gyakorlatilag közölték, hogy aki ilyet érez/gondol/tapasztal az mind hülye, mivel ilyen hiba nem létezik, sőt elképzelhetetlen... Lehetne ezeket kulturáltan vitatkozva is megbeszélni csak nem mindenki alkalmas rá.) -
dethroner
veterán
válasz
Cunaja #62084 üzenetére
Na ez tipikus viselkedés. Hónapokon keresztül itt dühöngtél hogy nem rendelték meg az autód, mi nyugtattunk, hogy majd minden jó lesz. Aztán heteken keresztül sírtál hogy késik a szállítás, most itt, most itt csúszik az egész, mi vígasztalunk hogy majd minden jó lesz. Megkaptad az autód, és most, amikor már gyakorlati tapasztalataiddal segíthetnéd a kérdezők életét, inkább lelépsz. Annak az oka hogy a hozzászólások ilyen kis hányada szól valós problémákra adott tanácsokról, egyszerű, ezek suzukik, nagyon kevés gond van velük. A kötekedés meg legfeljebb annyi, hogy nem hisszük el, amikor valaki pályán 5 személlyel 3,5 literes fogyasztást produkál, vagy ha egy csomó olyan kiegészítőt vesz,a miről a többség nem is tudja hogy létezik ilyen. Na akkor abba picit beleálunk, de max viccesen. Amúgy a legelőn való szándékos vadgázolás sztorija nem kötődik szervesen a suzuki márkához, nem említetted hogy az ilyen eseményekben kimondottan suzukit használnak, ezért javaslom dobd be ezt az [autós] topikba is. Lássuk, csak a suzuki topikosok ilyen gonoszak és kötekedőek, vagy a más márkát használok is szkeptikusan lesznek. Tényleg kíváncsi vagyok.
De most picit visszagondolva minta hallottam volna én is hasonló sztorit, csak nem autóval, hanem vonattal -
zsolt19900
őstag
válasz
Viktoár #62088 üzenetére
én is csak ismételni tudok abs kocka és/vagy fékszervórendszert nézesd át, javíttasd meg
Mi az Ignist (2004esünk volt) Velence mellé vittük. Kb. egy délelőtt alatt tesznek be felújítottat és lesz rá gari, amennyiben igazoltan 2 évente cserélteted a fékfolyadékot, korrekt rendes cég.
Szembe szomszédunknak is előjött a dolog, de neki -sajnos- elintézték annyival egy közeli helyen, hogy "átmosták" a rendszert és azóta "nem esik be a pedál" és minden szuper.... szerintük.... Mi persze hiába mondtuk neki, hogy ez így nem lesz valami üzemszerű, de nem foglalkozott vele utána sajnos.... ezzel csak azt szeretném jelezni, hogy semmiképp se hagyd esetleg ennyiben, hogy "átmossák/öblítsék stb." mókát csináljanak, mert az ideig-óráig lesz megoldás. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
Viktoár #62088 üzenetére
2 évente nagyon max 4 illik fekfolyadekot cserélni, különben összerohad az ABS tömb. Van ezeknek egy olyan tipusbaja hogy a markaszerviz sem cserélte bennük soha és egyszercsak padlóra esik a fekpedal veszfekezeskor fekero meg semmi... csereltess benne folyadekot, de úgy hogy az ABS tömbben is csereljek. Fel lehet újítani a kockát, de nem olcsó. A lényeg hogy ne ess kétségbe, keress egy olyan szerelőt aki ért is ezekhez a Swiftekhez.
-
2ozzmexy
senior tag
-
dunc
nagyúr
-
Viktoár
addikt
Sziasztok
Van egy 2006-os swiftünk és már egyszer-kétszer tapasztaltam hogy "kemény maradt" a fékpedál. Üres parkolóban kipróbáltam hogy felgyorsítok 50-60-ra és picit jobban rálépek a fékre, nem puhult fel hanem elkezdett "racsnizni" és elég gyenge volt a fékerő/hosszú volt a féktáv. Aztán vagy gondol egyet és felpuhul vagy többször rálépek álló helyzetben (pumpálom) és visszajön a fékerő is rendesen. El fogom vinni megnézeti csak gondoltam megkérdezem hátha valakinek ismerős a tünet és tud tippet adni mi lehet a gond és mire számíthatunk.
-
válasz
peestike #62085 üzenetére
Kézikönyvben benne van, hogy hogyan kell ilyenkor megszüntetni a hibajelzést.
Scrossnál hidegen fel kell fújni a kerekeket (2,4-2,5 környékére szoktam, általában mind a négyet megnézem ilyenkor) és 10 percig járatni / menni vele.
Nekem felfújás után szinte azonnal el szokott tűnni a hibajelzés. Ha új Swift, akkor szerintem ott is hasonlóan kell. -
peestike
senior tag
sziasztok!
ma reggel a swift-en bejelzett a jobb első gumi tpms-e, hogy alacsony a nyomás.
fura, mert 214-et mutatott, bal hátsón 209-et, az mégse jelez. fújtam bele, de 225-re is jelzett, most 235-öt mutat, mégis vinnyog alacsony nyomást jelez.
fogalmam sincs, hogy hogyan kellene ennek működni, első tpms-es autó.
meg fog ez esetleg szűnni, vagy netán szenzor hiba? mit tippeltek?
köszönöm! -
Cunaja
addikt
válasz
mefistofeles #62081 üzenetére
Azt írtam, ha rendesen elolvasod, hogy behajt a csorda közé. Nem azt, hogy leselkedik.
Viszont úgy látom, hogy én ha bármit írok ide, teljesen mindegy mit, kötekedés a vége.
Csak leírtam érdekesség gyanánt, hogy mit mondott a vadász.
Ez a fórum kezd elmenni a negatív írányba.
Teljesen mindegy, ki mit mond, biztos lesz valaki, aki beleáll az illetőbe.
Rendesen, van egy két user, azt várja, hogy mikor jön egy téma, amibe lehet közlekedni.
Az esetek 80%-ban, kötekedés van és csak 20%a segítség és tanácsadás, suzuki ügyben.
Erre nekem nincs szükségem. Van elég ideg amúgy is az ember életében.
Köszönöm az eddigi segítségeket!
Ebben a pillanatban, az email értesítést is kikapcsolom, mert nem érdekel, mi történik itt a fórumon.
Jó lett volna egy fórum, ahol az ember tud segítséget kérni, de nem ilyen áron.
Sziasztok! -
Gyöször
senior tag
válasz
Kolondrum #62082 üzenetére
Ne kopjon a le a bűr a dudáról az sehogy se jó, de ne azt nyomjad állandóan, hanem a féket, szigorúan csak poén! :-)
Bár valaki meg azt panaszolta, hogy a fékpedálról lekopott a gumi majdnem vasig 2 év alatt. Nem írhattam rá mást, csakhogy a fék a gyávák eszköze! ;-))) -
Crossy vissza gariba. Kopik a dudáról a bőr.
-
mefistofeles
veterán
válasz
Cunaja #62079 üzenetére
Nem akarlak megsérteni de nem tudom elképzelni, hogy is zajlana ez a "vadászat".
A manus járó motorral áll egy bokor mögött, várva, hogy felbukkanjon egy vad? Vagy simán halad az úton és ha megpillant egyet akkor átvág árkon bokron, hogy elkaphassa? Egyrészt betonacél ágtörőket kéne a kocsira hegesztenie, hogy a megjósolhatatlan mértékű kárt elkerülje az autóban, másrészt ha észre veszi egy vadász akkor tuti a kemény bírság. Ha létezne ilyen ember akkor az a világ hülyéje.....
A példáid is rosszak, mert aki biztosítási csalást idéz elő, vagy embereket csempész az busás haszon reményében teszi. Itt hol a busás haszon? Itt csak a halmozott kockázat van! -
Cunaja
addikt
válasz
dethroner #62078 üzenetére
Nem én találtam ki, ők mondják.
Ahogy a ruszkik, direkt neki mennek az autóknak, a biztosítási csalás végett, eltudom képzelni, hogy valami barom behajt a legelőre a csorda közé.
Mi a szándéka vele, azt nem tudom.
Azt sem hittem el az erdésznek, hogy a farakomány között akarják kicsempészni az embert az országból, amíg saját szememmel nem láttam. Gondolj el egy fával megrakott vasúti kocsit, amiben nem is képzelnéd, hogy a rönkök között ember van. Vannak hihetetlen dolgok. Személyesen nem láttam még senkit, hogy szándékosan vadat gázol, de miért ne hinném el neki. Elég egy ferde társadalomban élünk. Lehet így akar ebédre vadat szerezni. Nem puskával támad, hanem elüti és utána leüti. Mit tudom én. -
dethroner
veterán
válasz
Cunaja #62077 üzenetére
legelőn, direkt neki mennek az állatoknak autóval.
Azt meg hogy? Lát valaki a mezőn egy állatot, gyorsan lehajt az útról és uccu neki? Elég hihetetlen. Miért? Kell a vadhús? Könnyebben is megszerezhető.
Kell a káresemény? Vajon mennyire tud valaki a mezőn felgyorsulni, hogy érdemi kár essen a kocsijában?
És ha ezt így meg lehet csinálni, annak a vadnak úgy is kell, megérdemli. Ezek elvileg elkerül az embert, de ha jön szembe egy nagy, hangos, büdös vasdarab, attól nem fut el? Nem azt mondom hogy TE hazudsz, csak a vadász teljes sztorijára kíváncsi lennék -
Cunaja
addikt
válasz
mefistofeles #62076 üzenetére
A munkám során, rengeteg erdésszel és vadásszal találkozom.
Az erdészek és a vadászok mesélték, hogy láttak már olyat, hogy a legelőn, direkt neki mennek az állatoknak autóval. Van aki ebben leli élvezetét. Van szándékos gázolás és nem is ritka az elmondásuk szerint.
Kb, olyan, amikor az emberek közé hajt a nem normális aberrált, agymosott. -
Cunaja
addikt
Elvagytok mint a befőtt.
Azért egy statisztikát megnéznék.
Hány vadállat tör össze egy kocsit, egy hónap alatt?
Hány autós tör össze egy ártatlan közlekedő kocsit, egy hónap alatt?
Szerintem érdekes statisztika jönne ki.Szeretném megjegyezni, hogy a táplálkozás csúcsán álló állatfaj van legjobban túlszaporodva, és ráadásul még okosnak is hiszik magukat.
Amúgy meg tervezett irtás van az emberi faj ellen is, csak nem verik nagy dobra.
Ezzel senkit nem akarok megsérteni!
Azokról az állatokról van szó, akik, naponta kiszabadulnak az utakra és azt hiszik, csak övékké a terület.
Az őz ( vad ) nem tudja, hogy mi ott közlekedünk, de a nem normális hülyék, tisztábban vannak vele.
Csütörtökön, 3x akartak összetörni, mert mennek mint az örültek.
Ennyit a vadveszélyről.
Az eljárás nekem sem tetszik, igen is fizessen a vadásztársaság, ha megállapítják a vétlen gázolás tényét. A szándékos gázolásért, ne fizessen. -
Peter.70
addikt
Sziasztok,
Van itt Suzuki Swace tulajdonos? -
válasz
Tigerclaw #62053 üzenetére
Sokan félreértelmezik a vadászatot, azért az egy szükséges dolog. Persze, nyilván itt is van kivétel, akik csak heppből lövöldöznek, az más kérdés.
#62059 dethroner
Hoztam egy példát, hogy értsd mi a gondom azokkal a nagyszerű ötletekkel a vadakról."Tévedsz, egyáltalán nem eszek ilyen ételt."
Olyat se aminek ezek közül valamelyik az alapanyaga? Ha igen, Akkor te kivétel vagy, rajtad kívül viszont sokaknak szükségesek ezek. -
Gyöször
senior tag
-
dethroner
veterán
válasz
SyMbioTe #62050 üzenetére
Nagyon elvitted ezt a vadveszély tábla témát egy másik, a topikhoz egyáltalán nem illeszthető irányba. Mi eddig vadon élő állatokról beszélgettünk, erre te jössz a település típust váltó ember és a háznál tartott állat példával.
Gondolom azért a tejet/tojást/húst szívesen megveszed.
Tévedsz, egyáltalán nem eszek ilyen ételt. -
mefistofeles
veterán
Totál meddő az a vita, hogy ki a nagyobb hibás, az ember vagy a vad.
Első körben természetesen az ember a hibás. mi mentünk az ő élőhelyeikre, mi írtottuk ki az erdőket, mi betonoztuk már le a fél földet.
Másrészről a jelen embere nem tud mit csinálni. Itt élünk és ez az infrastruktúra, közlekedés, úthálózat csak nőni fog, akár tetszik, akár nem.
A kettő világ óhatatlanul ütközik és arról sem az állat, sem az ember nem tehet, egyszerűen kénytelenek ebben élni.
Az álatok kiírtását mint ötletet, nem kell annyira propagálni, így is hetente kiírtun egy állatfajt. De persze a haszonállat a karámban felhízlalva és levágva az fasza, mert hát holnap azért legyen rántotthús.Az ember mindent is akar és mindenért más a hibás ez az alaptézis.
Persze ettől függetlenül én sem örülnék ha össze törné a swiftemet egy őz, és persze annak sem ha ezek után még a vadásztásaság panpogna.
De ez kb. tipikusan a vagy meg szoksz, vagy meg szöksz esete..... -
hemaka
nagyúr
válasz
mefistofeles #62054 üzenetére
Az ember eleve indokalatlan ebbe az ökoszisztémába, szóval felesleges a kérdés.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
hemaka #62047 üzenetére
Emberből aztán tényleg indokolatlanul sok van, mégse jut eszébe senkinek hogy ritkítani kellene az "állományt". Amúgy ha kimész az erdőbe rendszeresen valahogy az az indokolatlanul sok őz olyan szépen el tud bújni hogy hónapokig egyet sem látsz.
A vadászok meg vadásszanak 3-400 évvel ezelőtti módszerrel, eszközökkel hogy tényleg elmondhassák az egy szép sport/tradíció, nem beetetve az állatokat 50-re a magasles mellé, ami véletlenül az út mellett van hogy a terepjáróból kiszállva ne kelljen gyalogolni sem, cipelve a távcsöves puskát. Menjenek Alaszkába kísérő nélkül egy lövetű távcső nélküli fegyverrel, ami csak 100-200 méterig pontos és gyalogoljanak 10km-t a hóban átfagyva, hogy becserkésszék a vadat ellenszélben, nem beszélve a nyomkeresésről.
-
válasz
dethroner #62048 üzenetére
Nincs különösebb bajom vele, az állattartás ezzel jár (azért a hentesnél szívesen megveszi mindenki a jó kis disznóhúst), de akkor szerinted az a megoldás, hogy a méltóságos városi ember lekoltozik, akkor tősgyökeres falusi ember hagyja abba az állattartást (amiből ugye él), mert zavarja? Azért álljon meg a menet, ne a lekvár tegye el a nagymamát bakker.
Gondolom azért a tejet/tojást/húst szívesen megveszed.
Hemaka:
Egy dolog a a tulszaporodast megelőzni, és egy másik kiirtani mindent.
-
hemaka
nagyúr
Nagy állatvédők vannak itt, pedig az igazság az, hogy őzből indokolatlnul sok van, mint románba a medvékből, túl szaporodtak.
-
válasz
dethroner #62041 üzenetére
"tehát az ember már belenyúlt az életükbe. Tette azt merő önzésből"
Igen!! Akkor amikor elvette az élőhelyüket, kiirtotta az erdőket( gondoljatok bele hány paraszt csinált tarvágást amikor kárpótlásul megkapták a földeket amin buja erdők álltak és b@...ták megújítani.) utakat építettek, h a magunkfajták tudjanak közlekedni, ipari létesítmények épültek stb. Talán ebből az aspektusból is meg kellene vizsgálni. Két Q...va nagy különbség van az autó és egy szarvas között. Az egyik csak egy tárgy, a másik meg egy élet, legyen az akármilyen. Sajnálom azokat akik nem így gondolkodnak! -
Gyöször
senior tag
válasz
dethroner #62041 üzenetére
Azt kell, hogy mondjam ezt teljesen jól összefoglaltad, és teljesen egyet is értek.
Felénk a zártkert soron volt 2 kóbor kutya ami már nem volt kóbor, mert valamiért odaszoktak, és mindenki adott nekik enni. Nem is volt semmi gond. Aztán jött a vadász és lelőtte őket rezzenéstelen arccal mert az neki kárt okoz. Azóta 11 őzet etetek meg vagy 30 fácánt, csak abból a szerencsétlen kukoricámból amit egész nyáron locsoltam. Megkérdeztem a vadászt, hogy miért lőtte le a kutyánkat? Erre volt a válasz, hogy az neki kárt okoz. Nekem meg a vadja okoz kárt. Megkértem, hogy vadássza le őket télen. Nem lehet, mert a zártkert soron nem lövöldözhet. Akkor minek van ott az őz? Lassan minden szár kukoricára jut egy.
Bogrács, semmi más. -
dethroner
veterán
válasz
DarkByte #62040 üzenetére
Vadvédelmi hálót kitenni? Milyen anyagból gondolnád? Betonon kívül mindent átszakít a vaddisznó és a szarvas. Ha fémből lenne, már nem lenne, mert a kolompár klán munkába állna.
A felborult ökoszisztémához meg annyit, hogy ezek a jószágok nem maguk miatt vannak ennyien. Ezek már csak a nevükben vadállatok. Az ember, a vadásztársaság gondoskodik róluk, nyáron vizet ad nekik, télen kaját. Ezek hiányában sokkal kevesebb lenne belőlük, tehát az ember már belenyúlt az életükbe. Tette azt merő önzésből, azért, mert a kilövésükből pénzt kasszíroznak. Tehát mindenféleképp kilövés a sorsuk, ezért kell perkálni a gázolás után, mert a simabőrű már kalkulált a dögök árával, és mivel a gázolás után már a gazdag puskával hadonászó ember nem tud mire pukkantgatni, hát fizess szerencsétlen autós. Mert a hazai vadállománynak kb annyi haszna van, hogy kárt okoznak a gazdálkodóknak. Természetes ellensége nincs az őznek, szarvasnak és a vadbálónak seÍgy eleségül nem szolgál a ragadozóknak, senkinek se hiányoznának. Aki vadat akar látni, vigye el a pulyát a vadasparkba, vagy üljön be a moziba és sírjon a bambira.
És ne mondja senki hogy az ember tud tenni, el tudja kerülni a vadgázolást. Legfeljebb ha gyalog jársz. -
DarkByte
addikt
válasz
simonjoe #62039 üzenetére
Ezt én is le akartam írni, de aztán ráhagytam. De ha már így felhoztad, szerintem is picit meredek az "irtsuk ki az összes őzt/szarvast, mert mi autókázni akarunk" megoldás. Épp elég rendesen felborítottuk már az ökoszisztémát mostanra így is.
Persze nem mondom, két hetes volt az autó, én is jót anyáztam, mikor átvágott előttem egy.
Azt sem mondom, hogy nem lehetne a mostaninál jobb megoldást találni erre a problémára. Gondolom rendbe lehetne tenni a főutakat, meg akár vadvédelmi hálót is feltenni a problémás városon kívüli szakaszokra. Kár hogy ez itt sose lesz prioritás amikor pénzek hasznos elköltéséről lenne szó.
Az a vad track-elő GPS-es megoldás amúgy tetszik, amit valaki itt felhozott, csak éppenséggel az sem lenne olcsó, folyton újra tag-elni az állatokat. De mondjuk a vadászoknak adhatnál vele feladatot, kábító lövedék és chip-elni a még nem tag-elt vadakat.
-
Ilyenkor egy kicsit, vagy talán nagyon el vagyok szomorodva. Miért is kell kilőni a vadakat?? Annyira csodálatos az élővilágunk, h annak pusztulását aki kívánja…..hát! Viszont aki közlekedik annak tisztában kell lennie annak veszélyeivel. Azt is nézzétek meg, h hány embertársunkat is el lehetne távolítani a közutakról. Higgyétek el, nem a vadak a legnagyobb probléma!!
-
dethroner
veterán
válasz
hemaka #62037 üzenetére
Azért az bicskanyitogató, hogy ha egy magánszemély, vagy egyéb vállalkozás tulajdonában lévő állat megsebesít valakit, anyagi kárt okoz, akkor ott egyből tudják vegzálni a tulajdonost. De ha ezek a mihaszna dögök miatt történik valami akkor miért nem vezettél figyelmesebben?
Egyszer ha újra kötekedős kedvem lesz, kikérem a közlekedési hatóság állásfoglalását, hogy megítélésük szerint az ilyen tábla hatálya alatt milyen sebességgel kell haladnom, hogy elmondhassam én minden tőlem telhetőt megtettem, és ennek birtokában megvárom míg egy rendőrautó erre cirkál és a hatóság által javasolt sebességgel fogom majd a közeget lassítani. Aztán ha pofázik, akkor ott a papír meg a tábla és anyád
-
dethroner
veterán
Most munkából hazafelé kíváncsiságból figyeltem a vadveszély táblákat. Azt tudtam hogy nagyon sok van belőlük, és kb a nyakam tettem volna rá hogy az egész útra hatályos, de most már kijelenthetem, igen. A 17 km-es útszakasz teljes vonala vadveszély, kivéve a lakott belterületeket, vagyis 12km. Egymástól 1km-re lerakott táblák, rajtuk minden esetben megjelölve hogy a tábla hatálya 1km.
-
footy
addikt
Sziasztok!
Keresovel nem talaltam infot, van alakinek tapasztalata a 1.0 boosterjettel?
Kulonosen Scrossban autoamataval parositva lenne erdekes, bar a motor tartossaga erdekelne leginkabb.koszi
-
válasz
szabonagyur #62030 üzenetére
Ja az könnyen lehet, de az M7-en valami penetráns 8 kilométeres is rémlik...
-
Tigerclaw
nagyúr
Akinek van Baleno-ja - persze a pár éves új évjárat - és van rajta vonóhorog, megnézné a forgalmiban, hogy mennyi a vontatható súly fékezett és fékezetlen utánfutó esetén?
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Gyöször #62025 üzenetére
Milyen érdekes hogy autópályán és autóúton nem használhatják a vadveszély táblát, így ott meg tudják oldani hogy ne ugrándozzanak keresztül a jószágok...
Talán máshol is meg kellene tiltani a használatát...
Amúgy érdemes lenne egy statisztikát csinálni hogy hány személy sérülést és mennyi anyagi kárt csináltak már a vadak az elmúlt 10 évben, hátha kijönne belőle egy vadvédő háló költsége...
-
beef
őstag
válasz
Gyöször #62025 üzenetére
Az egyik ismerősöm úgy "ütött el" egy őzet, hogy állt az autóval. Ettől körültekintőbb hogy lehetne? Az elsőt meglátta, lefékezett, csak a többiek nem ott ugrottak át, hanem 8 méterrel előbb, ahol ő állt.
A vadban kár nem igen keletkezett, mert csak dobbantott a motorháztetőn. -
Gyöször
senior tag
válasz
dethroner #62019 üzenetére
1 és 4 egyszerre, a 3at meg akkor kötelezni a vadásztársaságot, ha ezek után a területen 1 azaz egy vadkáros baleset történik. Mindezek előtt természetesen felhúzgálni az összes vadveszély táblát és elvinni a méh telepre illetve kivenni a kreszből ezt a fasságot. Mivel a vadveszély, tábla egy olyan amire nincs konkrét megoldás. Nem 30as tábla pld meg nem balra kanyarodni tilos. Nem olyan, hogy 70el mennyé és akkor tuti elmész köztük. Ez nem rendszabály csak egy felmentés a vtnek, hogy fizetni se kelljen. Egyszer volt a Kossuth rádióban egy műsor erről, azt mondta valami gyökér szagértő, hogy "elövigyázatosan kell vezetni". Ezzel a dumával elővigyázatosan megb*$*hatta volna az....
Felmenőim egyöntetűen állítják, hogy soha nem volt ennyi nyúl meg öz a határban.
Viszont vadveszély tábla szaporodik mint a vad. Szerintem 1kmre érvényes max egy, ezt ki is használják, a helyi vété egy kilométeres távolságokban kitapétázta a faluból kifele menő összes utat.
Egy ilyen tábla kirakásáért elkéretnék annyi pénzt, hogy 100 évig se tudja kigazdálkodni senki. Igen, még lŐ.. se.
-
Qtya123
őstag
válasz
simonjoe #62023 üzenetére
Máskor meg az eneost nyomták mindenhol. Mászkáltam többször a reptéren, a Prémium parking sorompóknál is eneos feliratok voltak végig felrakva, de talán még most is az van.
Szerintem nincs túl nagy jelentősége, ahogy tboldi írja DOT4.
Az nem eget rengető különbség, hogy mondjuk az egyik száraz forráspontja 240 Celsuis, a másiknak meg 250.Nekem Repsol van benne egyébként: [link]
-
...van egy vadász barátom, azt mondja, h szerinte sz@...rt sem ér. Főleg párzási időszakban szarvaséknál. Mind1, nekem van egy fent, szoktam minden mosásnál ellenőrizni. Volt, h egy nagy lepke volt palacsintaként belecsavarodva.
Más. Ti milyen fékolajat ajánlanátok? A Splash-be időszerű lesz a csere. Láttam, találtam gyári Ecstar-t. Gondolom egy Bosch, vagy Ate, esetleg Motul sem okozna problémát. -
Cunaja
addikt
válasz
dethroner #62019 üzenetére
Az első kivételével, tökéletes megoldások lehetnek.
1x volt szerencsém szemezni egy baromi nagy szarvassal. Pillanatok alatt gondolkoztam, mi tévő legyek. Eközben, állok szemben a szarvassal. Ha felé indulok, végem van ha bólint egyet, mert felnyársal. Ha elkezdek tolatni mint az örült, akkor a kanyar után lehet valakibe beleszállok.
Tolattam. Úgy voltam vele, akkor talán van esélyem. Szerencsém volt, de akkora volt a dög, mint az egész úttest.
A vadriasztó, lehet tényleg megzavarná a dugó párokat. Kb, olyan, amikor csenget a postás kellemetlen időben. -
dethroner
veterán
Több ötletem is van erre a témára.
1: Az összes vadat kiírtani a picsába. Nincs vad, nincs vadkár. Max a kocavadászok járhatnak ezentúl a vurstliba lövöldözni.
2: Minden vadat jól láthatósági mellénybe öltöztetni, telerakni prizmákkal. Így minden esetben frankón lehetne látni.
3: Minden dögöt gps jeladóval ellátni, így egy navigációs program futtatásával lehetne látni a közelben mozgolódó állatot.
4: Az összes utat megtiszítani a növényzettől. Az utak mindkét szélén 10 méteres sávban kiírtani a fákat és bokrokat, a füvet pedig hetente legfeljebb néhány centisre levágni. Nincs az út mellett megbújó állat, és egy 10 méterről közelítő jószág azért ad lehetőséget a felkészülésre minden napszakban. -
Qtya123
őstag
válasz
simonjoe #62017 üzenetére
Jó lenne egy olyan tanulmányt látni, amely kitér több vadriasztóra is.
Mert itt (mily meglepő) arról szól a fáma, hogy kijelentik, hogy a kb létező legdrágább (Siren7MAX) az hatásos lehet.Nyilván a termék weboldalán nem fognak emlegetni másik vadriasztót, de a Doktor Úr független, több másik tesztet tartalmazó tanulmányára kíváncsi lennék.
Mert így, hogy a cég weboldalán jelenik meg, kissé olyan kaliber, mint az, hogy Győrfi Pali (most kivételesen nem rózsaszín kisgatyában) mosolyogva reklámozza a terméket.
Van egy olyan érzésem, hogy az ár jelentős része a marketing költségeket tartalmazza.Nem állítom, hogy haszontalan, csak túlságosan egyoldalú ez a "teszt".
Nekem kicsit fura, hogy az általam linkelt cikkben a Doktor Úr még ezt nyilatkozza:
Megkerestük Dr. Farkas Jánost, az ELTE Állatrendszertani és Ökológiai Tanszékének adjunktusát, hogy mi is az igazság. Működhet-e hasonló típusú vadriasztó, vagy szemfényvesztés az egész. Ha valaki tudja, mivel lehet vadat riasztani, akkor ő az, évek óta gyűjt adatokat a vadgázolásokról, illetve különféle vadriasztók hatékonyságáról. A rövid válasz annyi volt, hogy ez a kis műanyag izé az égvilágon semmire nem jó.
Nyilván idővel, tesztekkel változhat a dolog, de a weboldalon nem egy konkrét tanulmány van leírva, nem is teszt, hanem a cég irkál rá és kiragad Dr. Farkas Jánostól ennyit:
"Terepi vizsgálatok során megállapítottuk, hogy az állatok felfigyeltek a hangra, és egy rövid ideig mozdulatlanul várakoztak. Ha belegondolunk, hogy az állatokkal való ütközések leggyakrabban másodperceken vagy tört másodperceken múlnak, potenciálisan csökkenthetjük a vadgázolásokat, ilyen eszköz használatával."Utána már a cég ismét a saját szavaival folytatja. Ez nem teszt, ez nem tanulmány, azt sem tudjuk, hogy Dr. FJ milyen termék hangjáról beszél.
Gyenge lábakon áll nekem ez az egész. A teszt az egy független, több terméket felvonultató dolog, nem a gyártó oldalán egy írás, amelyből azt sem tudni mi a doki és mi a cég szava.
-
Prodidzsáj
tag
Jó kis SX4
link -
Franky74
aktív tag
válasz
szabonagyur #62010 üzenetére
-
-
hemaka
nagyúr
válasz
szabonagyur #62008 üzenetére
Én ezért használom szellőzőbe rakható tartóban a telót, a légkondi megfújja, teljesen jó, konkrétan hideg a telefon.
-
szabonagyur
félisten
A végén csak veszek valami navi kártyás a GL+ SCROSS-ba... tegnap a CP alatt a telefon annyira túlmelegedett, hogy nem volt képes kb. tervezni rendesen... hiába jó az online Waze ha ilyenkor otthagyJa ennél nem lehet.
-
TommyY2
tag
válasz
Qtya123 #62003 üzenetére
Nekem nagyon régen volt az első autómon hasonló vadriasztó síp. Szerintem nem ért semmit, de akkor még nagyon más világ volt a kütyük terén.
A Syren 7 valóban jónak tűnik, szívesen fel is tenném, de ahogy a kommenteknél is írta valaki, azt rendszeresen (akár út közben is) tisztítani kell, ha el akarjuk érni a megfelelő eredményt.
Nekem van egy tuti megoldásom:
Vettem az S-Cross-ra tető csomagtartót (nem pont vadriasztásnak), ami a menetszéltől pont annyira sípol, hogy a vadak meghallják, ha akarják és még tisztítani sem kell.
TommyY
-
Qtya123
őstag
válasz
mefistofeles #62004 üzenetére
A totalcaron a kütyüdoki is hasonló véleményen van: [link]
-
mefistofeles
veterán
Én sem nagyon hiszek ezekben a csoda kütyükben.
Ha használ akkor oké -és valószínűleg a 20000 ft-os többet ér mint a bazári bóvli- de nekem az a véleményem, hogy ha át akar ugrani az az őz az úton, akkor át is fog ugrani. Olyan ez mint a nyestriasztók. Van ezer tutibiztos módszer, de a nyestek általában nem vesznek ezekről tudomást. -
Qtya123
őstag
válasz
dethroner #62002 üzenetére
Mondjuk ebben is van valami. Ha működik is az, hogy megriad tőle, egyáltalán nem biztos, hogy az úttal ellenkező irányba kezd el futni. Fene se tudja, lehet olyan ez, hogy van mikor segít, van mikor árt.
A konkrét Syren7 termékről itt egy videó: [link]
Engem nem győzött meg, főleg a kommentek is ezt támasztják alá.
-
Qtya123
őstag
válasz
simonjoe #61999 üzenetére
Igen, ezek olyan dolgok, hogy a fene tudja, hogy működik-e, lehet hogy egyáltalán nem.
De ha csak 0.0001%-al is csökkenti a veszélyt, már megérte, mert szinte 0 Ft-os beruházás.
Mármint nem az adott példány, hanem az olcsóbb változatok. Na az viszont még jobb kérdés, hogy ugyanazt tudja-e a belinkelt 18e Ft-os síp (és csak Győrfi Pali reklámarcát kell megfizetni) és a bárhol kapható filléres változat, vagy van különbség. Na ezt senki nem fogja tudni megmondani, maximum valami őzekkel suttógót lehetne megkérni, hogy kérdezze meg Bambit, hogy a 18e Ft-os, vagy az 1000 Ft-os idegesíti jobban.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- Milyen videókártyát?
- A HyperOS 3-ra helyezi a fókuszt a Xiaomi
- Milyen légkondit a lakásba?
- Autós topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Építő/felújító topik
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- Surface Laptop 4 Touch 13.5 Retina Ryzen7 4980U 4.4Ghz 16GB 512GB Radeon RX Vega8 Win11 Pro Garancia
- MacBook felvásárlás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- Új és újszerű 17.3" Gamer, irodai, üzleti készülékek nagyon kedvező alkalmi áron Garanciával!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- 12 GB-os RTX 4070Ti - garanciával