Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
- Milyen processzort vegyek?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
- Milyen notebookot vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Egér probléma
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zola007
veterán
5.5x14", 4x100 Opel lemezfelni jó lehet 2005-ös Swift 2-re?
-
pjen
félisten
válasz
gyenesmartin #43795 üzenetére
Én se vagyok ellene,nem is lenne vele semmi baj,ha szabályosan használnák.Viszont régi igazság,hogy hülyeség ellen nincs védelem.Tehát égjen a hátsó lámpa,ha világít a menet fény.
-
gyenesmartin
őstag
A szemem sarkából talán hamarabb észreveszem, ha világít a lámpája az autónak. De ha irányt változtatok, vagy kanyarodok, akkor úgyis odanézek, és akkor már nem a lámpát nézegetem, hanem az autót hogy ne menjek neki.
De egyébként igen, szerintem jól néz ki egy lámpába integrált menetfény. Nem vagyok én a menetfény ellen egyáltalán, jó az ha van, de enélkül is észre kell venni egy autót. -
pjen
félisten
válasz
gyenesmartin #43792 üzenetére
Nem csak az számít,de akkor elől mért olyan fontos,jól néz ki?
-
laca891
aktív tag
válasz
ncc1701 #43788 üzenetére
Kalkuláld bele, hogy 70-80 éve sofőrök is vannak és lehetnek olyan fényviszonyok valamint az autó színe is, hogy egy idősebb vagy gyengébben látó ember későn észleli. Például mennyivel előbb észere veszi az ember, ha van láthatósági mellény a kerékpároson, gyalogoson.
-
gyenesmartin
őstag
válasz
ncc1701 #43788 üzenetére
Ezzel egyetértek. Sokkal jobban félek azoktól az emberektől akik nem vesznek észre egy autót az úton (mindegy, hogy ki van-e világítva, parkoló autók sem világítanak az út szélén, azokat sem veszik észre?), mint a gyorshajtóktól.
Engem személy szerint nem zavar, ha nappal ködben csak a nappali menetjelzője világít elöl, úgyis észreveszem. Ha csak a lámpára hagyatkoznék akkor lehet az úton bármilyen útakadály (állat, fa), akkor azt se vegyem észre, csak mert nem világít?
Nem értem az embereket akik kiakadnak csak mert nem világít az előttük haladó autó hátsó lámpája nappal. Értem, hogy hamarabb észre lehet venni, meg minden, de ne csak ez számítson már. Bármi előfordulhat az úton.
Találkoztam már én is koromsötétben, ködben az út közepén sétáló gyalogosokkal, állatokkal, vagy éppen egy helyzetjelzővel közlekedő autóval sötétben. Most mentem volna nekik, csak mert nem világítottak? -
pjen
félisten
válasz
ncc1701 #43788 üzenetére
Ha fényes délben 200 méterről kijön valaki előzni és menetfény nélkül nem veszed észre akkor vak vagy?Nem,csak tojsz rá.Tpikus eset,megy előttem 2-3 nagy nyugati autó óra szerint 130 al.Utólérem őket navi szerint 140el.Min 25 Km különbség.Lehet nekem akármilyen lámpám,kivág elém,csak nem fog egy sz@r suzuki megelőzni.
-
Sajnos buta, felelőtlen ötlet volt a nappali menetfény kötelezővé tétele úgy, hogy hátsó világítást nem kapcsol. Mivel az emberek hülyék.
Ez így egyben teljesen jogos sajnos.. Amióta nekem megvan direkt figyelem a forgalmat ilyen szürkületben, illetve korán reggel félhomályban (hogy mikor kapcsolhatom le végre a tompítottat a forgalom alapján), de a nagy többség a napi reggeli forgalomban még napkelte után is tompítottal megy, szerencsére; én sem éreztem indokoltnak a tompított (és ezzel a hátsó világítás) lekapcsolását.
Viszont ott vannak az okosan beépített DRL-ek is, amik világítanak mindig, tompítottal, helyzetjelzővel, reflektorral, ezek legalább olyan jók.. Ja, meg a kontakthibásat ki ne hagyjam, amelyik az útminőség függvényében villog.. -
beef
őstag
válasz
ncc1701 #43781 üzenetére
Sajnos buta, felelőtlen ötlet volt a nappali menetfény kötelezővé tétele úgy, hogy hátsó világítást nem kapcsol. Mivel az emberek hülyék.
Csak egy esetet említek, kora reggel, enyhe köd (ami nem igényelt ködlámpát, de hátsó világítást igen). Az autópályán 100km alatt 27 autót számoltam meg, aki csak sima menetfénnyel ment. Élvezet volt. -
tboldi
nagyúr
válasz
ncc1701 #43776 üzenetére
Ez mind szép és jó, de csak elméleti síkon. A gyakorlatban azt látom, hogy az átlag user tök hülye, és nem kapcsol tompítottat, amikor kellene, és max. csak akkor veszem észre, ha rálép a fékre.
Amíg a kedves autóvezetők képtelenek egy kapcsolót átbillenteni, addig az a legjobb, ha a hátsó is világít automatice. Ez is balesetmegelőzés.
-
ncc1701
veterán
válasz
pető bá' #43777 üzenetére
Ez 30-ért sem rossz ár. Asszony yarisára valami 69e, azon sokat nem is gondolkodtam, egyértelműen nem kell. Bekötni sem vészes, egy relén, biztosítékon keresztül mehet közvetlen a gyujtásról, nem kell hozzá kapcsoló sem.
Még egy elektromos állófűtésen gondolkodom, kertes ház, úgyhogy van konnektor kint. -
ncc1701
veterán
válasz
tboldi #43775 üzenetére
Nappali menetfénynek az a célja, h világos nappal a szemből jövő jobban látszon. Ezért kellett a régebbi autokon nappal is a tompítottat használni. Baleset megelőzés. Pont.
Szürkületben pedig fel kell kapcsolni a tompítottat, ez két külön funkció. A nappali menetfénynek ehhez nincs köze.
Esetemben automatán van, intézi. -
ígérem, nem fogom, nem lehet vele látni, erős fénye van, de nagyon szórja..
De azon agyaltam, hogy az indítózás mennyire viseli meg a LED-et; most próbálom rászoktatni magam, hogy helyzetjelzővel indítózzak, aztán vagy tompított vagy DRL. A tompítottban Osram NightBreaker Laser van, nyilván az sem szereti, a helyzetjelző annyira nem izgatna..
(#43772) pjen
ez valahol jogos, de nappal elvileg tényleg felesleges hátrafele világítani, sötétben pedig user error - tudni kell, hogy mikor kell hátra kivilágítani a kocsit.
Mondjuk láttam már az M7-re felhajtani kisteherautót teljes hátsó világítás nélkül vaksötétben.. mikor rálépett a fékre, akkor vettem észre, hogy van ott valami.
Ugyanígy városban bármilyen világítás nélkül vagy DRL-lel..
Inkább az a furcsa, hogy (amennyire tudom) új autóknál is változó, hogy világít-e hátul alapból; talán van ahol menüből állítható.. -
A c1122? Nem, voltam azóta műszakin, előtte átnézésen, a szerelő nem is említette, én meg meg is feledkeztem róla, mivel semmi hibajelenség nincs..
Remélem a következő olajcserénél eszembe jut, aztán utánanézünk..
A P0420 pedig lambdaszonda csere után is ugyanúgy előjött - egy ideje 100-as MOL-t tankolok bele (4 telitank), azóta kicsit hektikusabb - volt már 70 km után is, de most 6-700 körül járhatok, és még nem jött. De mást nem fogok cserélni emiatt.Más:
Közben az ünnepek előtt (BlackFriday..
) sikerült beszereltetnem egy Osram nappali menetfény és ködlámpa kombót (Totalcar teszt); régóta gondolkodtam rajta, párszor átböngésztem a topikot, hogy kinek-hogy sikerült beszereltetnie.. Aztán kis netes keresés után inkább megvettem a Sumo Suzukitól a kábelköteget, kapcsolót, beépítőkeretet.
(Nekem eredetileg nem volt ködlámpám sem, tehát takaróelem volt csak, viszont a webshopban nem volt ilyen keret. Írtam nekik egy emailt, amiben kérdeztem a kábelkötegről, hogy van-e kapcsoló-relé, illetve hogy nincs-e véletlen keretük is - egy napon belül válaszoltak, tettek fel képet a kábelről + jobbos és balos keretet is, ráadásul a kapott a bontott ár alatt.)Aztán a harmadik szerelő elvállalta az ünnepek előtt; sajnos csak borús időben készült képeim vannak:
Ködlámpa:Összességében nem volt olcsó, de szerintem jól néz ki, a nappali menetfény baromi erős, sötétben rendesen vakít (nyilván ezért nappali..); a ködlámpát élesben még nem kellett használnom, de a Totalcar tesztben vannak képek, hogy milyen fénye van - sötétben próbálgatva elég ütős.
-
ncc1701
veterán
Ennek a hátsó párját. Nagyon felveri a vas oldalára a sarat, már van ott olyan nyom is, ahol kilátszik a fehér alapozó. Érdekes, hogy plö a "belépő éleken" nincs átlátszó fólia, ami védené a lemezt, míg plö a konkurens yarison van.
A sarat meg kitakarítom magas nyomásúval, illetve évente úgyis le szoktam venni a máanyag dobot, mert mögötte összegyűlik a levél, és rohasztja a kasztnit. -
ncc1701
veterán
Srácok, valaki nem tudja, hol lenne érdemes venni 4db sárhányót a 2017-es swiftre? Az előző linken megrendelném az első kettőt, de tuti, hogy valaki tud kompletten 4-et. Köszi.
-
ncc1701
veterán
válasz
dethroner #43762 üzenetére
Nem cascóra gondoltam. Eddig bármit vettünk (tv, kanapé), tukmálták a 0% thm hitelt. De az apróbetűsből kiderült, h plö a havi 20eft-os részlet mellé a bank felszámol még 1eft hitel biztosítást is. Elötte nem értettem a 0% thm-be mi az üzlet, de így már leesett, mondjuk 10x20eft helyett 10x21eft a törlesztés, így már látom benne a biznict.
-
ncc1701
veterán
Én csak olyan 0% thm hitelt találtam, ahol kellett rá biztosítást is fizetni, az meg kb 5% volt a hitelnek. Nem foglalkozom a dologgal, onnan lehet tudni, h az ember valamit nem engedhet meg magának, hogy hitelt kell hozzá felvennie. Tudom, ez ósdi, elavult felfogás, de én inkább nem tartozom semerre.
-
Winne
nagyúr
válasz
tboldi #43746 üzenetére
Ennyire nem speckó, egy Sporting Punto, az a gond vele, hogy mások rajta a karosszériaelemek, amit ha szerencsém van, akkor legalább Olaszból tudnak hozni, amit fújni és fényezni is kell és örülhetek, ha nem kell hónapokat várnom, hogy találjanak mindent hozzá. A nagyobbik baj, hogy a hátsó hidat kiütötték alóla majdnem teljesen és azt mondták a szervizben, hogy ki kell vágni egy nagyobb darabot, hogy pótolva legalább lábra lehessen állítani az autót. Nem tudok összegeket, a kárfelmérő nem jött ki, mert Ő már nem akart dolgozni idén, tehát az első szemle is csak jövőre lesz és ha tudom is javíttatni, valszeg bukok rajta pénzt és egy összetoldozott autóm lesz, mindezt azért, mert valaki képes volt ledarálni 50 méterre a kereszteződés után egy járdaszigetes parkolóban... Szar világ ez.
@(#43747)Hego : az egész kereskedelem statisztikákból áll már úgy néz ki.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
ncc1701 #43748 üzenetére
Természetesen erről is van véleményem, de nem szeretnék itt többeknek a lelkébe gázolni, ezért inkább megtartom magamnak...
Röviden: ha fáj egy egy-másfél millás autóban turbot generaloztatni, akkor azt az autót nem engedheti meg magának...
Szomorú a helyzet de ez van, akinek fáj havi 10ezer mínusz az járjon busszal. Ilyen lett a világ, nekem is fájt 22-23 évesen kivenni a seggem a kocsiból, de belattam hogy havi 30ezret eltankolni nem fér bele,bár sokaknak lenne ennyi belátása... Talán nem lett volna válság sem.
A hiteles témához: ha annyi önerő kellene nem lenne dugó, de a vállalkozókon kívül mindenki busszal járna... Alkalmazottként ha keresel havi 600at már jó vagy, de még így is sokáig kellene önerőt gyűjteni, főleg lakásra. -
gyenesmartin
őstag
válasz
ncc1701 #43749 üzenetére
Munkába járásra vettem én is autót, azért, hogy a 6 órás oda-vissza út lerövidüljön 1-1,5 órára. Nem is gondoltam rá, hogy egybe kifizessem az autót. De minek is költsem el az összes pénzemet, minek nullázzam ki magamat. Így megvettem hitelre, tudok mellette gyűjteni is, plusz nem nulláztam ki sem magamat. Sőt, több pénzt tudok így félrerakni, mint amikor még a Golfal mentem. Golf került nekem évi 1 500 000 Ft-ba (szervízek, benzin), a Suzuki meg 1 000 000 (szervíz, hitel, benzin). Legalábbis az 1 év alatt ennyit költöttem rá mindegyikre.
-
válasz
ncc1701 #43749 üzenetére
Ja, hát autót hitelre akkor vesz a felelős ember ha "termelő eszköz". Mondjuk nekem ebbe beletartozik az ha nincs normális tömegközlekedés a munkába menetelre (pl. faluból 20 kilométerre lévő városba a munkarendjével 4 óra várás/menetidő oda-vissza a tömegközlekedés, a kocsi meg 40 perc mondjuk).
Mondjuk az sem gond ha jobban tudja forgatni a pénzét mint a hitel ára (azaz ki tudná fizetni csak így jobban jár).
-
ncc1701
veterán
válasz
2ozzmexy #43745 üzenetére
Ezek a panaszok nem tűnnek el, és nem véletlen, hogy a vásárlók kerülik a turbós, dpf-es, kettős tömegűs gépeket. Illetve nem kerülik, csak beárazzák, azaz a turbós vasad pusztán azér, mert turbós, kevesebbet fog érni. És lehet csavarni a dolgokat, de egy autóban csak az nem romlik el, ami nincs benne.
És a magyar vásárló nem feltétlen hülye, csak csóró, és azt az autót, amit beterveznek mondjuk 6 év/200ekm-re, a magyar használja 3x annyi ideig. Ezért van az, hogy egyes gyártók plö váltó olaj cserét nem írnak elő, mert az autó élettartamát (200ekm) kiszolgálja. És egy 10 éves autónál, ami ér mondjuk 1 misit, egy 150 ezres turbó csere már igenis jelentős költség lehet az autó árához képest. -
Hego
tag
Egy kis érdekesség:
A gyárakban és a beszállítóknál zajló folyamatok – többnyire a gikszerek – olykor kéretlenül is árcédula-módosításra kényszerítik a kereskedőket. Minden autózás iránt érdeklődő tájékozottabb olvasó fújja, hogy az elmúlt években Suzuki Vitarából adják el idehaza a legtöbbet, a közelében sincs semmilyen más négykerekű. Ennek ellenére igencsak meglepő lehetett egyeseknek, hogy 2019 első hat hónapjában a magánszemélyes vevők között valami megverte.
Pedig nem változott a Vitara ára, nem csökkent az iránta érdeklődők száma – akkor mégis mi történhetett? Gubanc volt Esztergomban, akadozott a modell gyártása. „Részben a Vitara adta el az SX4 S-Crosst” – magyarázta korábban az eredményeket Tóth Péter, a Suzuki Magyarország kereskedelmi igazgatója. „Egy beszállítói alkatrész nem megfelelő minősége okozta a gyártásnál, majd a kiszállításoknál a problémát, viszont eközben a Vitara miatt a szalonokba bejött ügyfelek közül sokan végül az SX4 S-Cross mellett döntöttek.” Mi tesszük hozzá, jelentős részben az SX4 okos árazása, valamint a rutinos Suzuki-értékesítők terelésének eredményeként.
Nehezebb dolguk volt, mint annak idején „a vegyél Sanderót Duster helyett” művelet végrehajtóinak, akkor ugyanis a drágább autó helyett az olcsóbbra kellett rábeszélniük az embereket. Most tavasszal fordított volt a helyzet, de a Suzuki-szalonok munkatársai profin megoldották a feladatot. Íme, két számpár, csak hogy lássuk az eredményt: 2018 első felében 4157 Vitara kelt el nálunk és csak 1824 SX4 S-Cross, míg 2019 első felében 2720 Vitara, viszont 3260 darab SX4 S-Cross.
HIRDETÉS
Ez így 5981 darab vs. 5980 darab!
Vagyis miközben az ország topkedvencét nem tudta legyártani Esztergom a kívánt mértékben, azt a bravúrt vitték véghez a márka értékesítői, hogy rádumálták a Vitara leendő vevőit a drágább testvérére. Szép munka, amihez az SX4 S-Cross rugalmas, központi árazása is kellett!Forrás: https://www.vezess.hu/magazin/2019/12/17/uj-szemelyautok-arazasi-strategiai/
-
tboldi
nagyúr
Mitsu Colt vagy Smart ForFour?
Az alap ugyanaz az M16A, ami a sima SX4-ben is volt, majd a Vitarában és 2013-as S-Cross-ban. Csak apróbb változtatások történtek, bár pontosan nem tudom, mik.
Ja, hasonló a szitu. Ha valamilyen speciálisabb alkatrészre van szükség, az húzós lehet a kis példányszám miatt.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
ncc1701 #43741 üzenetére
Mert a magyar (tisztelet az igen ritka kivételnek) suttyó és tudatlan. Vesz 6-7millioert egy autót de ha 15 év múlva turbot kell cserélni az már arányárban van neki... persze Ferrari gyorsulást akar meg le akar tolni mindenkit az útról, de 6liternel ne egyen többet mert 400/liter áron a benzin szerinte megfizethetetlen...
Arazza csak be, legyen az enyém értéktelen, legalább nem kell aggódnom hogy ellopjak.
Kinek mi számít ugye, de hamarosan úgysem kap mást csak turbós benzinest, ugyanez volt anno amikor bekerult a dízelbe az EGR meg a DPF. Úgy féltek tőle mint az aramtol, most meg sírnak utána és valahogyan a panasz is eltűnt... 🤣
Mellesleg vegyenek akkor daciat a maga puritán egyszerusegevel, az szivo benzines, csak azzal nem lehet kivagyokoskodni a népnek. -
Winne
nagyúr
válasz
Vigneau #43733 üzenetére
+@(#43734) tboldi : igen a jó tömeg / le arány miatt szeretem én az ilyeneket, az enyém 95 le 970 kg-ra és az is teljesen jól megy, plusz imádom ezeket a pici autókat, csak hát a családra gondolva meg inkább a Vitara / SCross kettősben kellene gondolkodnom.
Most tették gazdasági totálkárra az autómat, amiből nincs a piacon kb és ugyanezért kérdeztem ezt a Sportot, hogy itt is uez-e a helyzet.
[Ebben] akkor vmi speckó motor van, amit kifejezetten ennek gyártott a Suzuki, vagy használták ezt más modellekhez is?
-
ncc1701
veterán
válasz
gyenesmartin #43740 üzenetére
Majd megnézem, szerintem a 39 litert a kocsi kézikönyvéből szedtem.
-
tboldi
nagyúr
Futóműalkatrészek másabbak, utángyártott nemigen létezik, a gyári meg qrva drága. Kérdezd dnelbet vagy Kornélt, nekik volt.
Vigneau: Inkább a turbót és az alacsony fordulattól rendelkezésre álló nyomatékot érzed. A régi, 1.6-os, 125 lovas Swift Sportnál szerintem erősebbnek hat a mostani 1.0T pont emiatt.
-
Vigneau
félisten
Azt sajnos nem tudom, nekem a 2017-től gyártott rejtett kilincses 1.0 BJ verzióm van. De az is megy, mint a meszes, hiszen 112 LE jut 865 kilóra. A Sport Swift (140 LE) pedig még ennél is veszélyesebb...
Az alkatrészbeszerzés az Általad keresettnél talán inkább az oldalsó karosszériaelemeknél (pl. ajtó) lehet nehézkesebb. Nem hinném, hogy annyira vészes lenne az ára. De ez csak egy tipp a részemről.
-
SirKero
őstag
válasz
2ozzmexy #43729 üzenetére
Soha sem a műszerfalon jelzett fogyasztási adatoknak hiszek. Ha kíváncsi vagyok a fogyasztásra tankolásnál mindig kattanásig tankolok és abból számolom ki.
A Vitarával hosszabb úton simán tudtam 800+ km-t menni. Az s-Cross-nál már a 700+ km is jónak mondható. Természetesen normális közlekedési tempó mellett.
Nyáron nyaralásnál marhára ráértünk és kíváncsiságból kipróbáltam,hogy max. 80-90 között közlekedtem. Na akkor ez is csak 5,2l evett. De ez nem életszerű. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
SirKero #43728 üzenetére
A fedkomp szerint nekem is 6,2 körül eszik pályán, viszont az 1,6ost tankolassal számoltuk 6,5-6,6ra. Egymás után mentünk és félúton helyet cseréltünk, így jött ki ez a szám. Viszont azt megfigyeltem hogy csal a fedkomp 1-2 decit lefelé. A gyári adat meg hát... Városban az 1,4T most a hidegben 7,6-8,forgalomfuggo.
Szóval ezt pontosan csak úgy lehetne mérni ha száraz tankra tankolnánk 10-10litert és megnezni melyik áll meg hamarabb. -
SirKero
őstag
válasz
2ozzmexy #43726 üzenetére
Nem felszereltség, de az 1,4T autópályán kevesebbet kosztol,nem forog 3000et 130nal.
Hát sajnos én az ellenkezőjét tapasztaltam
Az 1,6 Vitarám pályán 120-as tempó mellett el volt 5,4l/100km fogyasztással. Most az 1,4MT S-Cross ugyan ez a tempó mellett 6,2l/100km. De városban is egy lityivel többet eszik sajnos -
Szia!
Kis felárért ledes fényszóró, kicsit nagyobb csomagtér, kicsit nagyobb beltér (13cm), automata világítás/ablaktörlő.
Mi nyáron vettük, ugyanígy Vitara/Scross között gondolkodtunk, de ezek miatt Scross lett. Ledes fényszóró szerintem önmagában megéri
Vitarába meg van pár vezetést segítő rendszer. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
SirKero #43724 üzenetére
Nem bantaskent mondtam, félre ne érts...
Váltó, tolatokamera, ledes hátsó lámpa, konyoktamasz, ledes menetfeny, a motort már mondtad, ulesfutesben nem vagyok biztos,a két óra közötti kijelzo is más.
Egymás mellé állítottuk a két autót novemberben, ezért tudom h van difi a felszereltségben.
Az 1,6 még a rancfelvarras előtti, az 1,4T meg már a facelift.
Nem felszereltség, de az 1,4T autópályán kevesebbet kosztol,nem forog 3000et 130nal.
[link] -
SirKero
őstag
-
Winne
nagyúr
Mindkettő tetszik egyébként és jókat is hallok róluk, ezért gondolkodom. Amitől tartok kicsit, hogy sokan panaszkodnak az ülésekre, hogy nincs oldaltartás és kényelmetlen az üléspozíció. Erre mit mondotok?
"Menj el tesztvezetni és előre szólok h ne nagyon válogass szín és egyebek terén... "
Miért? -
2ozzmexy
senior tag
válasz
SirKero #43721 üzenetére
Hát a Vitara 1.6 és 1.4t gl+ nagyon nem egyezik meg, max nagy vonalakban.
@Winne: olyat már nem veszel, azt kapod ami a szalonokban van és pont...
A Vitara hasmagassaga nagyobb, az áruk sincsen partiban, S-cross hosszabb picivel így hátul 5 centivel több a labter és jobb a pakolhatosaga, mert más a csomagtartó szélesseg magasság mélység aránya. Tömören... Menj el tesztvezetni és előre szólok h ne nagyon válogass szín és egyebek terén... -
Winne
nagyúr
Sziasztok!
Bemelegítő kérdésem következik.
A Vitara és az SX4 S-Cross között mi a pro/contra ha mondjuk ugyanazzal az 1.4T-vel nézzük?
-
Vigneau
félisten
válasz
2ozzmexy #43717 üzenetére
Bár nem gyári, de a facebookos Swift Klubban pár tagnak már van. Én is rendeltem egyet, hamarosan érkezik. Itt nem kell mókolni az immo chippel.
Ellenben az enyém még valószínűleg módosított. Nem szedtem szét, de a nyomógombház elhelyezkedése és a youtube-os videók alapján sanszos, hogy itt forrasztani kellett a chipet. Én már így kaptam a kocsimhoz, az előző tulaj csináltatta meg magának.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
tboldi #43715 üzenetére
Gondolom gyári megoldás nincsen ami 2019 végén eléggé röhej, de ilyenkor szoktam mormolni a Vitara kapcsán hogy "5millió alatt volt".
Kérhettem volna hozzá "Keyless driving" megoldást, de azt inkább kihagytam, kicsit borsos lett volna a felár és plusz 4 hét mire beszerelik.
Viszont ha lenne rá akár gyári megoldás amivel készítenek nekem 2 új bicskakulcsot, állok elébe (persze nem 40ezer/db áron).
Az utángyártottal csak az a gondom, hogy sokszor a gyári minőségű utángyártott cuccot is úgy kezelik emberek, mint a gagyit. Ha tudsz gyártót ajánlani, akkor utánanézek beszerezhető e, mert a bicskakulcsnak leginkább a nejem örülne, nem lenne az összes farmerom jobb zsebe lukas... -
tboldi
nagyúr
válasz
lacik2 #43713 üzenetére
Szerintem az autóban lévő egységgel lesz a gond. Volt nálunk a tanfolyamon egy Daewoo, ami ugyanezt csinálta, és ott is az volt a ludas.
(#43714) 2ozzmexy: Lehetni lehet, csak az utángyártott kulcsházak minősége hagy némi kívánnivalót maga után. Illetve egyes esetekben az is előfordulhat, hogy túl messze kerül az immo chip a vevőtől, és hiába dugod be teljesen a gyújtáskapcsolóba, nem fog elindulni az autó.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
lacik2 #43712 üzenetére
Próbáld meg a másik kulccsal is, hátha úgy beindul...
UPDATE: na az már nagyobb bibi, akkor tboldinak lesz igaza és immobi haldoklik, sorry, reméltem h csak a kulcs a halott...@tboldi: hirtelen a "buborék Swift" kulcsár asszociáltam,amilyen a Vitara meg az Sx4 scross kulcsa. Lehet azokból bicskakulcsot csinálni/csináltatni? Láttam h van egy csomohoz átalakító csak át kell szerelni.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
lacik2 #43707 üzenetére
Kulcsba épített immobilizer van benne, vagy merül a kulcsban az elem, vagy egy elemcsere előtt nyomkodva volt és kiesett a szinkronbol. Újra kell tanítani vagy elemet cserélni. Menj el egy riasztoshoz az még oldja, ha makod van pár érzésed bánja, de a következő 10 évre le lesz róla a gond.
@Yenka: Nekem az vakdugónak tűnik, nem relének. Ha igazam van és kattog, akkor az automata tompított nem feature hanem bug. 😀
-
lacik2
csendes tag
Sziasztok!
Van egy 2003-as 1000-es swiftem.A problémám a következő:az autó többszöri indítás után indult csak be,majd leállás után már nem indul be.
Elkezdett a műszerfalon világítani egy lámpa amin egy autó van lakattal.
Suzuki Swiftnél a műszerfalon mit jelent a következő piktogram?
Sárga színnel egy autó van rajta egy lakattal. (Az autó valószínűleg emiatt nem indul.)
Segítségeteket előre is köszönöm. -
Yenka
csendes tag
Még mindig az automatikusan bekapcsoló tompított fényszóróval küzdök. (Suzuki Swift 2007)
A kormány alatti burkolatot levéve találtam egy kis kék relét ami utólag volt szigetelőszalaggal felrögzítve egy vezetékkötegre. Mikor bekapcsol a lámpa, kattanás hallatszik belőle.
Felismeri valaki, hogy ez milyen alkatrész lehet?
Vajon ez a relé a tettes? -
2ozzmexy
senior tag
válasz
SirKero #43701 üzenetére
A valódi kérdés az, hogy kell e változnia a töltőfeszültségnek ebben a csepptöltési üzemmódban (szerintem nem, csak a töltőáramnak), tehát honnan tudod melyik üzemmódban van, gondolom erről nem szól a users guide... Fura, pedig ez egy fotnos információ lenne... A support telefonszámát próbáltad hívni?
Új hozzászólás Aktív témák
- Kezünkben a Honor Magic V5
- Milyen processzort vegyek?
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
- Milyen notebookot vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Star Trek
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i5-4GEN I 8GB I 500GB I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Újszerű Asus ROG Strix G16 G614 -16" WUXGA 165Hz - i5-13450HX - 16GB - 512GB -RTX 4050 -1,5 év gari
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Azonnali A320 B350 X370 B450 X470 A520 B550 X570 chipset alaplap felvásárlás személyes/csomagküldés
- Azonnali készpénzes AMD Ryzen 1xxx 2xxx 3xxx 5xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés