- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HP EliteBook / ZBook topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen TV-t vegyek?
- DUNE médialejátszók topicja
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- NTFS, exFAT, FAT32 – Melyiket válaszd és miért?
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Házimozi belépő szinten
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
Ha esetleg minden rendben volna, és továbbra is túl rázósnak találnád, akkor nincs mese, cserélned kell egy kacsára.
-
tboldi
nagyúr
Ha magasabbra fújod, csak rosszabb lesz, de a 2,3 teljesen oké.
SX4, ugye? Eleve nem szofisztikált a futóműve, gyárilag sem túl puha vagy kényelmes, de előfordulhat, hogy tényleg van valami baj vele. Így látatlanban nem mondanám, hogy egyértelműen lengéscsillapító, de rázópadon kiderül.
-
tboldi
nagyúr
válasz
2ozzmexy #69761 üzenetére
Nem (csak) a japók érdeme, hanem a pöttöm turbina és kompresszor kerekű turbóé, amit könnyű felpörgetni, illetve az elektromos nyomásszabályzásé is.
A MiTo normál módban 1700-1800 1/minnél van nyomatékcsúcson papírforma szerint, dynamicban viszont kilövi a nyomásszabályzást és 3000-3100-nál lesz a csúcs. [kép]
-
tboldi
nagyúr
válasz
BigBlackDog #69609 üzenetére
Katalógus szerint 65 és 35 cm.
-
tboldi
nagyúr
válasz
BigBlackDog #69604 üzenetére
Ahol a legolcsóbb vagy legkényelmesebb/útba esik. Nekem a Valeo Silencio termékcsaládja most a kedvenc.
-
tboldi
nagyúr
válasz
burgatshow #69559 üzenetére
Keményebb anyagú a betét, mint a tárcsa. Én is meglepődtem, mikor a Brembót szereltem le, a betéteken bőven volt még husi, a tárcsáknak meg bazi nagy válla volt, sosem láttam még azelőtt ilyet.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Qtya123 #69546 üzenetére
Jaja, a tartósság a kulcs. De ha nincsenek szélsőséges esetek, akkor is fontos, nálunk pl. a WagonR-en a gyári és az utána következő kommersz Brembo 50k-50k km-t bírt ki kopáshatárig, az Ate meg 140k km után még csak most kezd vállasodni, pedig a felhasználás módja nem változott, 2012 óta 2*40 km ingázás minden hétköznap.
-
tboldi
nagyúr
válasz
burgatshow #69467 üzenetére
Majd lesznek retrofit H4-es fényszórók, mint az OLED-es iPhone-okhoz LCD-k.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz
eddie17 #69359 üzenetére
VGT-vel és 90 pacival/200 Nm-rel* már egész kellemesen mozgatja az 1,1 tonnás Lancia Ypsilont. Bár nemtom, Opelék saját váltót használtak-e, de ha pocsék az áttételezése, amiatt is érezhetted lomhának.
*A klasszikus, adagolós VW 1.9 TDI, amit oly sokan imádnak, pont ennyit tud. -
tboldi
nagyúr
válasz
slett27 #69345 üzenetére
Mondjuk városban a pici dízel sem fogyaszt kevesebbet, saját tapasztalat: a 1.3 Multijet (90 pacis, változó geós turbós verzió) rendre 7-8 litereket hoz Móváron. Persze ha sikerül kiszabadulni vele a városból, akkor körülményektől függően 5,3-5,7 literes intervallumban mozog jellemzően.
-
tboldi
nagyúr
válasz
slett27 #69338 üzenetére
Nekem elfogadható, mert cserébe sok mosolygást kapok a csipszelt turbóbenyától.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Gyöször #69200 üzenetére
Az M32-nél? Gyárilag kevés a kétliteres olajtöltet (főleg Opelekben, az olaszok jellemzően 1-2 decivel többet nyomtak bele, de az sem feltétlenül elég), így a csapágy az 5-6 fokozatok tengelyének végén nem kap elegendő kenést, illetve viszonylag hamar elhasználódik az olaj hála a nagy hőterhelésnek. 2,8-3 literrel és gyakoribb cserével meg lehet hosszabbítani az élettartamát szűk 20 év tapasztalatai alapján (mármint nem saját tapasztalat, általánosan értve).
Mindegy, hogy egy kapcsolót tekerek ki 17-es dugókulccsal vagy a feltöltő furat csavarját egy 10-es imbusszal, viszont hozzáférhetőség szempontjából nem mindegy. A dedikált nyíláshoz marhára útban van az első futómű segédváza, legalábbis az én MiTómnál, a kapcsoló meg a váltó legtetején van, csak az aksit kell arrébb tenni, kevesebb szívás.
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur #69111 üzenetére
Az Ypsilonon ugyanilyen szőrös izé van hátul, jelentem, 17 év után sem rohad.
-
tboldi
nagyúr
válasz
kenguru99 #68989 üzenetére
Az előző Lanciánk esetében elég egyértelmű volt keréklevétel nélkül is.
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
Sok mindentől tud csikorogni, sőt van hogy feature és nem bug. Látatlanban nehéz.
Függ attól, hogy milyen a betét és a tárcsa összetétele, hogy mennyire tiszták és/vagy megkentek a felületek a nyereg és a betétek közt, hogy mennyire mozognak szabadon az úszonyereg stiftjei, de még a hőmérséklettől is.Ha az akusztikus kopásjelzőt hallanád (össze nem téveszthető éles visítás bármennyire is nyomod a pedált), az volna csak egyértelmű.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Cunaja #68950 üzenetére
Én a 15+ éves olasz talicskámmal sem aggódnék ilyenen, pedig miután egy repedt préselem miatt az egyik klímacső kézzel újra lett gyártva, az új csatlakozásnál szétnyílt az O-gyűrű is. De egy másik tömítéssel azóta fasza.
-
tboldi
nagyúr
válasz
spanglee001 #68949 üzenetére
Csak a rudacska vagy talpa is sérült?
Ha előbbi, akkor csak megfogod és kitekered. Ha utóbbi, akkor viszont le kell szerelni félig-meddig a tetőkárpitot, hogy hozzáférj az azt rögzítő anyához és az antenna csatlakozójához. -
tboldi
nagyúr
válasz
mouzrr #68886 üzenetére
Épp most várom, hogy megérkezzen hozzám egy ilyen wifis ELM adapter, majd kipróbálom a WagonR-ünkkel (ugyanaz a motor van abban is).
Igazából az olaszainkhoz rendeltem, Multiecuscannel biztosan működik.
-
tboldi
nagyúr
válasz
slett27 #68785 üzenetére
injektor.hu - ide vidd!
-
-
tboldi
nagyúr
válasz
Qtya123 #68750 üzenetére
Én leginkább a gyárit preferálom mindenféle szűrőből, de a Mann is kiváló szokott lenni. Sőt pollenből a Mann FreciousPlus az abszoolút kedvenc, csak ne lenne ilyen qrva drága.
A Honda Jazz-be véletlenül pontosan ugyanaz való, mint a Suzuki SX4-be, jelenleg 11k Ft, de covid idején/után volt 27k is.
-
tboldi
nagyúr
válasz
focvis #68654 üzenetére
Ha ugyanaz a kulcs, mint a 20 éves WagonR-ünké, akkor CR1616.
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz
Red_Bull #68462 üzenetére
Nem értem, hogy miért nem inkább itt kérdezed.
Amúgy szerintem nem teljesen ugyanaz a váltó. Felépítését tekintve igen, de a belsejük attól még különbözhet.
És hát máshol is előfordul, hogy időközben változtatnak rajta, pl. a Fiat C635-ös váltója, ami 2012 nyaráig szinkronproblémás volt, utána viszont nyugodtan vehető. Vagy a hírhedt M32-es GM (Opel) váltó, azt is kikupálták 2012 után. -
tboldi
nagyúr
válasz
burgatshow #68457 üzenetére
Jaja, de a humán tényező is sokat jelent, én jellemzően 8-8,5 litereket fogyasztottam a Jazz-zel ebben a téli időszakban, de amióta anyum használja a Hondát, nem ritka a 9 fölötti érték. Mindig el van hűlve, hogy én az Alfával 10 litereket fogyasztok szinte azonos felhasználással, pedig ő sincs messze tőle, viszont nekem 100 pacival többem van.
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz
slett27 #68431 üzenetére
Hú, sok mindentől. Csak hogy egy pár példát említsek: lendkerék tömege, furat-löket hossza és egymáshoz viszonyított aránya, töltetcsere (ideértve a szelepek benyitásának mértékét, időtartamát is), váltó és difi áttételezése...
160 pacis a VTI, és ebben teljesen más elven működik a változó szelepvezérlés, mint azt Ignisedé. Mindkét rendszer az olajnyomáson alapul, de a Suzukinál csak a veztengelyt fokolja el egy picit egy okoskeréknek csúfolt alkatrész a vezlánc felőli oldalon, ezzel a szelepbenyitás mértéke és karaktere nem változik, csak az időzítése, gyakorlatilag egy retard módból vált normálra.
Ebben a Hondában viszont teljesítményorientált a cucc, és kétféle veztengelyprofillal operál, eco mód és elfokolás nincs, csak normál, ami hosszabb ideig, de kevésbé nyitja be a szívószelepeket, és van a performance, ami hegyesebb, ezáltal rövidebb ideig, de mélyebben nyitja be őket. A váltást így éri el:
Persze a Honda hamar túllendült ezen a szinten, az i-VTEC már az időzítést is tudja variálni, és nem csak egy adott fordulatszámnál, hanem szükségszerűen bármikor.
-
tboldi
nagyúr
válasz
ncc1701 #68408 üzenetére
Ízlések és ficamok, én, illetve kollektíve az egész család imádjuk, hogy nem egy unalmas tucatautó.
De igazából csak arra akartam rávilágítani, hogy 1.3 misiért lehet különbet is venni egy Polo helyett, abban tuti nincs bőr-alcantara ülés, 2 zónás digitklíma, de még a 6 légzsákot is kétlem.
-
tboldi
nagyúr
válasz
slett27 #68389 üzenetére
Én nem szoktam ilyesmit használni, nemrég vettem először ilyet, mert vettünk egy Lancia Ypsilont, amiben 2-3 éve nem cseréltek olajat.
Castrol Engine Shampoo-t választottam, ez volt könnyen elérhető Móváron. Ezt 10 percig kell járatni közvetlenül olajcsere előtt. De még nem került rá sor.Az otthoni fékfolyadék mikori és már bontott? Ha igen, esélyes, hogy megszívta magát vízzel (higroszkóp folyadék ugye), és akkor nem lesz jó.
-
tboldi
nagyúr
válasz
burgatshow #68359 üzenetére
Nemtom, miért van ilyen benyomásod. Csak a saját nevemben tudok nyilatkozni, nekem nincs semmi bajom az Ecstarral, de miért is lenne, nem is ismerem közelebbről.
De amúgy sem lehet márkára bontani, hogy mi jó vagy mi szar, mindegyiknek van alsó és felsőpolcos terméke egyaránt.
-
tboldi
nagyúr
Még mindig nem írtam márkát, csak annyit, hogy S2-es jóváhagyása kell legyen. Most hogy ez a gyárilag ajánlott Selénia vagy Castrol, Motul, Eneos, Total, stb., az mindegy.
Az 5W40 pedig nem egy szabvány, az csak a viszkozitás, hogy mennyire “folyós”.
Amúgy most Ravenol RUP 5W40 van benne, aminek ugyan nincs hivatalosan S2-es minősítése, de maradéktalanul teljesíti azt (ACEA C3, API SN, alacsony SAPS, 3,5 fölötti HTHS). Valszeg azért nem kapta meg, mert nem hidrokrakkolt, hanem sokkal tisztább PAO + észter bázisú, ami viszont nem hátrány.szerk.: Muzeális?!
-
tboldi
nagyúr
válasz
ncc1701 #68346 üzenetére
Az 1.4 T-Jet Alfámhoz is van előírás:
In 2007, FIAT Lubrificant developed the FIAT 9.55535-S2 specification for engine oils that can be used in gasoline and diesel engines (including those equipped with DPF) in which an extended interval between lubricant changes is allowed in cars of such brands as: Fiat, Lancia, Alfa Romeo . The FIAT 9.55535-S2 specification is used in conjunction with 0w40 and 5w40 viscosities. The FIAT 9.55535-S2 specification meets the requirements of the ACEA C3 standard. Oils in this specification have a low ash content (Low SAPS).
Szóval ennek sem elég, hogy 5W40 legyen, pedig egy kőkorszaki vasblokkos benzinmotor, csak rádobtak egy turbót.
-
tboldi
nagyúr
Szabványokról írtam, nem márkákról.
Ajánlások azért szoktak lenni a kezelési útmutatókban.A márka tök mindegy, ez nem vitás, de van ezer meg egy előírás a viszkozitáson kívül, ami alapján megfelel egy adott olaj egy adott autóba avagy sem. Ennyi a mondanivalóm lényege.
Az 5w30 mindent megmond, nem is kell többet tudnod.
- ezt írtad pár hsz-szel korábban, ez egész egyszerűen nem igaz. -
tboldi
nagyúr
Mindegyiknek meg kell felelni a szabványnak
Melyiknek? Ugyanis marha sok van.
API, ACEA, ILSAC, meg a rengeteg autógyártói előírás...A Suzuki valóban nem írt elő túl komoly követelményeket az M száriás motorjaihoz, még a teszkós repceolaj is megfelel, de mondjuk egy részecskeszűrős dízelbe ne akarj magas szulfáthamu tartalmú olajat locsolni.
-
tboldi
nagyúr
válasz
slett27 #68326 üzenetére
Elöljáróban: [link]
5W30 való bele, én pont tegnap cseréltem az M13A-s WagonR-ünkben, most Eneos Sustina került bele, de az előző Motul Eco-lite is nagyon jó.
API SJ talán, amit még teljesítenie kell, de ez olyan régi szabvány, hogy bármelyik random alsópolcos is megugorja.
-
tboldi
nagyúr
válasz
bbsofficial #68319 üzenetére
Yep.
-
tboldi
nagyúr
válasz
burgatshow #68316 üzenetére
Így van, non-hibridnél teljesen valid.
Én is töltögetem néha a családi flotta városi harcosait, a két település kezdete tábla között nincs több 6 km-nél, de ha csak a Tesco-Lidl-Aldi háromszög a cél, az csupán 3 km-re van tőlem, esélye sincs ennyi alatt visszatölteni. Pláne, ha több helyre is megyek 1-2-3 km-es etapokkal az indítások közt.
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur #68289 üzenetére
Én mostanság visító fékekre lettem figyelmes, a 6-8 éves Vitarák és S-Crossok már pont benne vannak a korban/km-ben, hogy cserélni kelljen.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Sándor -P20- #68285 üzenetére
Nem a GS vagy "Sport" megnevezések miatt ilyen a lökhárító, hanem mert 2003 végefelé történt egy facelift (ekkor kapta meg az Ignis-motornak csúfolt M13A-t is), a mi 2004. áprilisi GLX WagonR-ünké is ugyanilyen forma.
Az évjáratokban meg azért is lehet keveredés, mert valahol az autó tényleges gyártási dátumát adják meg, valahol meg a forgalomba helyezését. És van, amikor azt se tudják a kereskedők, milyük van, és írnak mindenféle sületlenséget.Tippem szerint amúgy felmenne a régebbié is, a külső héj alatt nemigen szoktak változtatni a kasztnin, pláne nem egy kicsi economy autón. Inkább a lámpatest volna érdekes. Annak a búrája biztosan változott a facelift alkalmával, de vajon a külső kontúrja maradt?
-
tboldi
nagyúr
válasz
ncc1701 #68286 üzenetére
Bontósok nem szoktak tévedni
Hát őőőő... Lancia Ypsilonunkhoz kéne pár apróság, a bontós szerint csak fekete létezik, hiába mondtam neki, hogy jöjjön ki a kapuhoz, megmutatom, hogy sötétbarna is van, de nem jött. 🤷♂️
-
tboldi
nagyúr
válasz
burgatshow #68266 üzenetére
Én is cserélném, mert ilyen barom módon ragasztották fel.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Cunaja #68248 üzenetére
Muszáj cserélni? Akkora a sérülés, esetleg végigrepedt?
Én nem bántanám a gyári szélvédőt addig, amíg nem kell minden áron, a cserének is vannak veszélyei. A mi WagonR-ünknek pl. megnyomták a belső műanyagelemeit, meg több ragasztót kentek fel, mint kéne, ki is buggyant itt-ott. Valamint fordítva tették vissza az ablaktörlőket, a baloldali került jobbra és vice versa, de ez volt a legkevesebb, 5 perc visszacserélni.
De van, hogy a fényezést sértik meg a szélvédő körül, és ha nincs lejavítva, idővel elkezd rozsdásodni.
Úgyhogy ha menthető, akkor inkább csak javítsák a meglévőt, műszakin is elfogadott ez a mutatvány. Viszont ragaszd le minél hamarabb, hogy ne menjen bele kosz!
-
tboldi
nagyúr
válasz
szabonagyur #68222 üzenetére
A Jazz 1616, de a 1620 is belenyomorgatható.
A két digó viszont közönséges 2032.
-
tboldi
nagyúr
válasz
burgatshow #68219 üzenetére
Gondolom, keyless, oda kell is a nagyobb kapacitás.
-
tboldi
nagyúr
válasz
burgatshow #68215 üzenetére
Ez az európai autóknál jellemző, a japánok (vagy legalábbis az Omron) előszeretettel használnak 1616-ost vagy 1620-ast.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Gyöször #68059 üzenetére
Szívesen kilátogatnék mondjuk a Kakucsra (kezdésnek jó az is), erre jó volna egy dedikált ökörködős autó, de sajnos nem fér bele anyagilag, időben, helyben. Így marad az, hogy a hobbi és a daily driver egy járgányban találkozik, de azért utcán sem rossz, hogy egy-egy előzés hamarabb megvan.
Amúgy én 15 éves, 160k-et futott autóval voltam padon, és kibírta. Szerencsére a lekötözés is.
Bár ezzel volt egy kis anomália, az autó biztonsági berendezései bevágták a durcit, mivel a hátsó kerekek ABS szenzorai felől 0 fordulatot érzékelt, úgyhogy nem engedte áttenni magát dynamic módba, ahol nem korlátozza a teljesítményt. Viszont volt egy Insoric nevű kütyüjük, amit az egyik kerékre tapasztva az utcán lehet teljesítményt mérni, így jött ki a remap után ez.
A jövőben szeretném 200 póni és 300 nyúlmókus fölé vinni, ehhez viszont kelleni fog egy másik turbó, pl. a későbbi MiTók és Abarthok gyári Garrett GT1446-osa. A mostani IHI VL38 kb. 1,3 barnál kifúj, nem képes több levegőt benyomni, a másik viszont 1,6-1,7-et tud módosítatlanul. -
tboldi
nagyúr
válasz
ncc1701 #68051 üzenetére
Erre van a házhoz szállítás. Nem fogok feleslegesen szívni egy nagy autóval a városban, mert minden második szökőévben egyszer véletlenül pont jól jönne.
Egyébként rettentően kevés olyan IRL dolog van, amit a családi flotta másik két tagjával, a WagonR-rel vagy a Jazz-zel ne tudnánk megoldani, ha cipekedni kell.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Qtya123 #68047 üzenetére
Unokatesóm is imádta a sajátját.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 12, Xiaomi Redmi Note 12 Pro, Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
- BESZÁMÍTÁS! HP Victus 16-D0655NG notebook - i5 10400H 16GB DDR4 512GB+1TB SSD RTX 3060 6GB WIN10
- Samsung Galaxy S23 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! ASRock B85M Pro4 B85 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest