Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jadro
veterán
válasz
szabonagyur #71339 üzenetére
Hasonló a tapasztalatom mint Neked. Nem tapasztalok villogtatást.
-
szabonagyur
félisten
Több helyen is olvasom, hogy mennyi embert zavar az Scross/Vitara LED lámpája és, hogy mennyi embernek villognak.
Sokat megyek este is, de semmi ilyennel nincs tapasztalatom, és ahogy néztem nem világítom az eget sem.
Sőt hiába ülök magasan sok sedan lámpája is olyan amilyen ha nincs beállítva.
-
dethroner
veterán
válasz
SirKero #71337 üzenetére
Elképzelhető hogy így van, de a gyártók több ajánlást is szoktak adni, hogy mi a leginkább javasolt és mik azok amiket ettől függetlenül bátran bele lehet rakni.
Pl az én 2019-es hibrid swiftembe az ajánlás 0w-16, de használható még a 0W-20, 5W-30 is. Érdekesség hogy a vele egyidőben forgalmazott ezres turbóba az ajánlás 5w-30, és használható még bele 10W-30, 10W-40 is. Ennél a motornál szóba se jöhet 0w olaj. Furák ezek a dolgok, de legyen úgy, ahogy a gyártó javasoljaOpelembe kezdetben Németországban 0w-40 olajat kapott a márkaszervizben több alkalommal is, majd váltottak 5w-30 olajra. Márkaszervizek is különbözőek.
[ Szerkesztve ]
-
paolinho
őstag
válasz
paolinho #71335 üzenetére
Na meg is találtam az Alin a komfort modult, igaz már ott sem 10e,de mindenesetre jóval olcsóbb, mint a hazai forgalmazású.
-
paolinho
őstag
válasz
burgatshow #71332 üzenetére
Szuper, köszi!
-
paolinho
őstag
válasz
burgatshow #71330 üzenetére
Köszi az infót! Magad raktad be?
-
paolinho
őstag
Azon meditálok, hogy talán erdemes lenne komfort modult tenni az autóba. Egy 2023 S-cross-om van. EZT találtam, és viszonylag egyszerűen házilag is megoldható lenne a beszerelése. Tudja azt is, ha bezárom vele az ajtókat, és résnyire, vagy jobban lent akarom tudni az ablakot, akkor ne húzza fel teljesen azokat.
Van valakinek tapasztalata vele kapcsolatosan? -
dethroner
veterán
válasz
SirKero #71326 üzenetére
Ne érts félre, nem azt mondtam hogy 0w20 olajat önts bele. Csupán megjegyeztem, milyen fura hogy a 2019-es turbóba bont olyan 5w30-at írnak, mint a 2006-as szívóbenzines opelembe. De tényleg nincs meg a könyv, mi az elsődleges ajánlás? Még az is lehet hogy tényleg 5w30 a javasolt abban is.
-
-
dethroner
veterán
válasz
SirKero #71323 üzenetére
Egy őstag azért csinálhatna egy normális linket is
Egy olajleersztő csavar alátéttel nem árthat ha van, és megnézném a kézikönyvet, milyen az elsődlegesen javasolt olaj, mert nekem ez az 5W30 eléggé életszerűtlen egy modern autóhoz.
Az én 2019-es hybrid swiftem elsődleges olaja 0w16, ismerősöm suzuki szervizben dolgozik, ők a hordóból 0w20-at raknak csere alkalmával, ha az ügyfél kifejezetten nem kéri hogy más kerüljön bele.[ Szerkesztve ]
-
SirKero
őstag
Üdv.
Mostanában esedékes az éves olaj+szűrők cseréje. Az autó hat éves ( 2019.02. 1,4 MT ) most már elengedtem a garanciát és egy barátom csinálná meg.
Honnan érdemes és milyen olajat rendelni?
Elsőre ezt néztem nem tudom van-e jobb-olcsóbb: https://www.suzushop.hu/spd/1728/Suzuki-SX4-S-Cross-Olajcsere-szett-1-4T-Ecstar-5W3 -
ViZo72
tag
válasz
mirci18 #71312 üzenetére
Itt a prospektus (pdf) a Suzuki oldalán.
Ahogy írták: a GC/GLX/GS szinteket keresd benne.
https://www.suzuki.hu/files/contentitems/118/suzuki_sx4_prospektus_2009.pdfMegjegyzés: a hirdetésekben ne hidd el azonnal, ha GLX/GS-nek hirdetnek valamit.
Össze-vissza irogatják ezeket az autóknál, vagy szándékosan vevőcsábításnak vagy tudatlanságból...[ Szerkesztve ]
-
mirci18
addikt
Sziasztok
Második autót keresek otthonra 3 gyerkőccel számolva.
Az egyik kiszemelt Suzuki SX 4.
2006-2009 közötti maximum 1.7 millás árplafonnal.
Klímával és elektromos ablakokkal keresem.Az érdekelne mert prospektust nem találtam hogy a gc,glx,gs tipusok között mi a különbség?
-
paolinho
őstag
válasz
burgatshow #71302 üzenetére
Köszi szépen, After Refuelra állítottam, jelenleg Manually-n állt. Egyébként ez hogy volt így használva? Manuálisan hogy tudtam volna nullázni?
-
burgatshow
veterán
válasz
szabonagyur #71303 üzenetére
Pont most gondoltam végig, hogy lehet nekem is vissza kéne kapcsolnom, mert asszony rendre elfelejti...
-
szabonagyur
félisten
válasz
burgatshow #71302 üzenetére
Igen, 2022-esnél a tabletbe belépve, a beállításokban van ilyen, hogy tankolásnál nullázza.
Én szeretem mondjuk.
-
paolinho
őstag
Arra van valakinek ötlete hogy S-cross-nál az átlagfogyasztás kijelzését telitankolás után hogyan lehetne alaphelyzetbe állítani? Korábban a Vitarámon tankolások után újra kezdett átlagot számolni, míg ennél az autónál megállt 5,9 l/km-nél ez a jelzés.
-
Qtya123
őstag
válasz
simonjoe #71299 üzenetére
Pedig azért kezd már előfordulni. Néha pályán is látni régi Swiftet leálló sávban. Múlt héten a körforgalomban állt egy elaladás jelzővel. Nemrég meg toltak egyet le az útról.
Nem meglepő ez, lassan 30 évesek ezek a járgányok, elkopik valami, nem kap megfelelő karbantartást és ennyi.
Nekem is kellett injektort cserélni, elkezdett fennakadni benne a mechanika. 25-6 év használat után nem is haragudtam rá emiatt. Az is simán oda tesz az út szélére, ha úgy van.
[ Szerkesztve ]
-
Ma láttam életemben elsőzör Suzuki-t vontatni, pontosabban húztak egy VagonR-t. Annyira meglepett, h a csodálkozástól telsjesen legyökerezett a lábam. Látva ezt a vontató autó vezetője, mosolyogva integetett.
-
GEPESZ66
veterán
Az Ignisemnél az irányjelző kapcsolót szinte évente cserélnem kell.
Most is rámvillogtak, hogy a tompított nem világít.
Ha elkezdek kapcsolgatni, egyszer csak lesz tompított.
A múltkor amikor szétszedtük, az egyik sarunál látszott egy kis beégés.
A gyári sokáig bírta.
Az utángyártottak ilyen silány minőségűek?
Láttam valami német utángyártottat, lehet azt kellene megpróbálnom. -
Laca1212
őstag
válasz
szabonagyur #71288 üzenetére
Köszi!
-
Laca1212
őstag
válasz
szabonagyur #71286 üzenetére
"Másik telefon, kábel próba megvolt?"
Meg. -
Laca1212
őstag
Üdv!
2019-es Vitara GLX esetén a vezetéskes CarPlay sokszor megszakad. Teló ki-be dugdosása után sem tér magához. Mi lehet a gond? -
dethroner
veterán
válasz
burgatshow #71282 üzenetére
Ha valamit nulláról kell tervezni és megcsinálni, akkor lehet azt gondolni hogy nem gondoltak rá. De az hogy valami egészen addig benne volt és utána kikerül belőle, az nem figyelmetlenség szerintem. Valami tudatosság van mögötte. Összeesküvést sejtek
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz
burgatshow #71273 üzenetére
Ez azért elég ciki, mert évtizedek óta az analóg számlálós órák is mind tudtak egyszerre két számlálót működtetni. Vajon mennyivel lett így olcsóbb, szebb, üzembiztosabb a kijelző?
-
Brogyi
őstag
válasz
burgatshow #71278 üzenetére
Ok. Írtam, hogy nincs S-cross-om.
-
dethroner
veterán
Létezett a Suzukinak K12CS motorkód is, nem csak K12C ?
-
Qtya123
őstag
válasz
burgatshow #71273 üzenetére
Az első gen Crossban volt úgy, mint az ő Vitarájában. De a kép alapján a Vitarája is első gen volt. Ez az egyszerre mutatom a kettőt dolog ezek szerint a kék hátteres műszeregység után megszűnt, akár Vitara akár Cross.
-
Gyöször
senior tag
válasz
paolinho #71267 üzenetére
Nekem a 17es évj eskrosszban 2 külön trip meter van (A és B), mindkettőt kézzel nullázom, egyik sem nullázódik éjfélkor. meg minek is tenné?
Amikor tankolok le szoktam nullázni és akkor tudom mennyit mentem el.
De ha ez nem lenne, akkor sem kötném fel magam.
Meg van az ODO ami írja mennyi van a kocsiban. -
paolinho
őstag
válasz
burgatshow #71270 üzenetére
A tankolásokat én a Spritmonitor app-ban vezetem már évek óta, de bevallom, ettől függetlenül szerettem látni az össz km mellet, hogy hol tartok a tankolások óta megtett km-ekkel. Igen, ez egy megszokás, de nekem nem volt haszontalan. Na mindegy ez van.
Ami még nekem nem annyira jön be az S-Cross újításai kapcsán, az az, hogy a Vitarán középen lent a kardánbokszban volt egy USB és egy szivargyújtó bemenet, ami utóbbiból letudtam ágaztatni még két USB kimenetet elosztóval, így tudtam telefont tölteni, kamerának áramot adni, illetve a szabad USB-ről zenét hallgatni. Sajna az S-Cross-ban a szivargyújtót elrejtették a könyöklőbe. Biztos ennek is meg van a szellemisége, de nekem ez nem praktikus. Okay, majd valahogy adok valahonnan fix áramot a kamerának (mert megoldható - ugyan plusz eszközzel), és a telót is tudom tölteni a könyöklő alatt, mert csak így dughatom stabilan fixre az Mp3-as usb-t. Ettől függetlenül élvezem az S-Cross-t, de ezeket a kicsinek tűnő értelmetlen változtatásokat nem nagyon értem. -
burgatshow
veterán
válasz
paolinho #71269 üzenetére
Hat nem tudom mennyi ertelme van 2 egyszerre latni. Marmint ertem, hogy megszokas, de ha tankolni kell akkor ugy is mindegy, hogy 400 vagy 600.
Szerk.: mondjuk en tablazatban vezetem a tankolasokat, ott meg latszik mennyi volt 2 tankolas kozott, lehet ezert is nem erdekel.
[ Szerkesztve ]
-
paolinho
őstag
válasz
burgatshow #71268 üzenetére
Monduk ez így elég nagy f@szság így, de, ha ez van, akkor ezt benyelem. Majd nyomkodom a tüskét, hogy lássam, hogy pl. a tankoláshoz képest hány km-t mentem, illetve összesen hány km van az autóban. "Nagyszerű" újítás a semmiért.
-
paolinho
őstag
Sziasztok!
Pár napja beruháztam egy S-cross-ba, és az előd Vitarám-hoz képest találtam egy-két apróságot, amit szeretnék tisztázni.
Például most az vetődőtt fel bennem, hogy a műszerfal jezések alatt a Vitara kijelezte az össz- és napi kilómétereket is egyszerre.
Erre van valami beállítási lehetőség az S-cross alatt is? Mert én jelenleg itt vagy a napi, vagy az össz km között választhatok csak. -
Brogyi
őstag
válasz
kenguru99 #71264 üzenetére
Most, hogy szóba került a robogóm is állandóan világított. Ott, én jónak tartottam, mert nappal jobban láttak, és volt egy állandó terhelés a generátoron. A feszültség szabályozó a motorokon nemes egyszerűséggel rödrezárja a generátort, és nem a gerjesztést. Így ha kiég az izzó, akkor tűzforró a szabályozó hűtőbordája, de amúgy is. Egyszer, cseréltem világításkapcsolót (összeégett az áram miatt). Az se változtatott ezen. A H4 cserénél kerültem a magasfényű változatokat a rövid élettartam miatt. Esetleg, most már a LED-es változat talán tovább él. Néhánynak van már engedélye is.
Ha fizetsz érte akkor visszalakítható. Viszont nem tudom mennyire szeretik ezt a fajta munkát elvállalni.[ Szerkesztve ]
-
-
marquuard
veterán
Van egy 2009-es Swift, amivel a következő a probléma: bajuszkapcsolón ha a fény OFF-on van, akkor működik a műszerfal világítás és a tompított is. Ez eddig oké, csak ekkor nem tudok reflektort felkapcsolni este. Így átkapcsolok arra az ikonra, amivel megy szépen ugyanúgy a tompított és a reflektor is, de eltűnik a műszerfal háttérvilágítása, tök fekete. Este ez így kevésbé szerencsés. Mire lehet gyanakodni?
-
ViZo72
tag
válasz
AMD Power #71254 üzenetére
Na én most lepődtem meg az árakon (megint).
Eddig a használt S-Crossok árán méltatlankodtam, hogy hú de drágák (Nekem), de most ránéztem a "sima" SX4-re, gondolván, hogy majd arra "gyúrok", ha már az S-Cross sehogy nem akar jösszejönni.
Na de 3,5-4 millió között van a teteje és azok is persze már 10-12éves autók, még ha ezek elvileg a szebb, megkíméltebb darabok...
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/suzuki/sx4/order6
(A lelakott példányok persze tudnak viszonylag olcsók lenni de nem 1-2évre keresnék autót.)
Szóval nem gondoltam, hogy ennyire összeér a régi SX4 ára az S-Cross belépő árával.[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
válasz
kovsol #71252 üzenetére
Ez sajnos pontosan így van.
Most értem haza a szerelőtől. Kötelező csere + feknyereg vezető szett cserélt. Mondta ,hogy egy ilyen állapotban lévő SX4 132e km simán elkérhetek 2 milliót. És igen.... Az új autó árak az egekben. A jó autók használatan meg még drágábbak lettek.
-
AMD Power
titán
válasz
Qtya123 #71250 üzenetére
Ne is mond... Én ilyen 4-5 éves Swifteket nézem. 4 millió forint körül indulnak. Nevetségesen drágák. De amúgy nem csak a Suzukik. 10 éves i20 3.5 milliótól indul....
Nekem mondjuk már az SX4-re (2009/12 havi) sok type C nem fog érdeklődni. Az 1.6-1.8 milliós ár már nem az ő világuk. Egyébként valószínűleg nem is én fogom eladni. Egy kedves barátomnak van egy aránylag neves jól menő autókereskedése , és valószínűleg ő fogja intézni. De ez már csak jövőre. Nem rég végtörlesztesztettem és az elvitte az autóra szánt összeget.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz
AMD Power #71249 üzenetére
Ennyi!
Amúgy most tavasszal akarom lecserélni a másodlagos, városban ütlegelős régi Swiftet. 1998-as évjárat, 2017-ben vettem 19 évesen 200.000 Ft-ért. 8 év boldog használat után most megválok tőle, mielőtt szétrohadna. Talán így nem csak C type fog érte jelentkezni, hogy még nem hulla.
Akarok helyette 2006-2007-es vasaló Swiftet. Elkeserítő! Ami nem egy hulla sok km-el és nem a full-full full fapad, azok 1 millától kezdődnek. És 19 éves kisautókról beszélünk.
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
-
burgatshow
veterán
válasz
dethroner #71246 üzenetére
Szerintem ez is olyan mint a karora (a Doxa-tol vagy a Citizentol vennek orat, a divatcegektol nem). A neves markakkal nem tudsz melle nyulni. Nekem most Bosch van benne mindenbol. Szoval nyilvan aki autoipari beszallito azoknal szerintem mindegy, a lenyeg, hogy a tipushoz passzoljon.
-
dethroner
veterán
válasz
szabonagyur #71243 üzenetére
Nekem most a swiften 0w-16 flakonos olaj, olajszűrő, váltóolaj és fékolaj csere 87 ezer pénz. A pollenszűrőt és a légszűrőt már magamnak cserélem, töredékáron.
Ja, ha valaki szereti gyári minőséggel szervizelni otthon a kocsiját, megtudtam hogy a suzuki gyári olajszűrőt a Mahle gyártja. -
Qtya123
őstag
Ettől én is félek, jó lenne tudni, hogy melyek a megbízható típusok, amik tuti nem bolondítják meg az elektronikát, ha épp olyan kedvük van.
4 autóvillamossági szerelőt ismerek, mindegyiknél jártak olyan autók márkától függetlenül, amelyeknek az ilyen filléres cuccok bolondították meg az autót. Ők nyilván az elég drága készülékekre esküsznek, de nekik az munkaeszköz. Jó lenne valami tuti az átlag Bélának is.
Volt olyan ismerős is, aki számtalan alkalommal dugta rá a filléres kütyüt, sosem volt baj, aztán egyszer rádugta és rögtön megbolondult az autó.
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
3. éves szerviz 74.853
Olaj és szűrők cseréje. -
Biga123
addikt
válasz
roti86 #71240 üzenetére
Nekem ment, volt itthon egy több éves olvasó, pontosan nem emlékszem már mennyiért vettem anno, (de tuti a legolcsóbb ebay es vacak) de most kipróbáltam és azzal is olvassa a tpms adatokat.
szerk: rákerestem a mailek között, 2011 ben rendeltem és 22 USD volt
uh nem 2 usd-s
[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
Sikerült egy régi andriodis telefont szerezzek, és ki is olvasta a szenzorokat.
Végül kiderült, hogy nem is merült le egyik se.
Valamiért a jobb első tanítása hibára ment. Érdekes, mert ez már a 4. szezonja ezeknek a kerekeknek. Téli-nyári külön felnin. Nem volt gond még vele.
Most töröltem a hibakódot, és a másik háromnak mindjárt mutatja is a nyomását a menüben.
Hétvégén úgyis megyek egy 150km-es útra a kocsival, akkor majd meglátom vissza talál-e a jobb első.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz
marquuard #71237 üzenetére
A színek nem feltétlenül állnak egyenes arányban az összetétellel. Nem (csak) színt, hanem összetételt kell nézni.
Van sárga is például.Az Aisin kék.
Egyébként ugye elvileg minden Suzkába a fentebb linkelt foszvátos, szerves adalékos lötyi kell. Nekem a Swiftnél anno G12+ fagyálló volt kéznél, ami szilikátos, elvileg nem bele való, a gyakorlatban 8. éve van nálam az a kis gyösz, 2 alkalommal cseréltem benne fagyállót és mindkétszer ugyanazt a G12+ -t tettem bele, semmi baja.
Ettől függetlenül a Crossban ment szépen a P-OAT gyári. Jobb a békesség.
[ Szerkesztve ]
-
-
movax
őstag
válasz
kovsol #71230 üzenetére
Itt van egy. És itt a többi.
-
kovsol
titán
Sziasztok,
valaki tud mondani olyan iOS alkalmazást amivel OBD olvasóval ki tudom nyerni a TPMS adatok? Fórumtárs linkelt alkalmazást az Androidos volt, de nincs egy androidos készülékem se itthon. -
Qtya123
őstag
-
Gyöször
senior tag
-
Gyöször
senior tag
válasz
Harkovz #71222 üzenetére
Az eskrosszban nem tudom/merem kivenni a szűrőt a tartályból. Abban annyi bonyolult van mert jó lenne kiszívni a tartályból a fékolajat, hogy ne azzal kelljen szórakozni, hogy mennyit mersz átszívni, hogy ne levegősödjön fel.
Fellazítom a légtelenítő csavart, csillagkulcsot ráteszem abban a pozícióban, hogy el lehessen zárni vele. De ekkor csak fellazítva van a légtelenítő csavar, nincs kinyitva. 6lap dugóskulccsal (népnyelven krova) szoktam megmozdítani, nehogy lesarkalljam a légtelenítő csavart.
Rádigom a leszívó csövet a légtelenítő csavarra, megnyitom a levegőcsapot, hogy legyen vákum, aztán rányitok a csillagkulccsal a légtelenítő csavarra, akkor megindul a fékfolyadék, de bugyborékol nagyon a szívócsőben mert a légtelenítő csavar menete mellett levegő is beszív. Ezen ne ijedj meg, hogy levegős mindig a fék.
Lábbal pumpálva lehet csak ebből bármire is következtetni
Kb fél deci után zárd el a légtelenítő csavart, majd EZUTÁN a levegőbetápot a szívóba, és tölts rá friss fékfolyadékot a tartályba, aztán majd látod lehet-e kicsit többet leszívni. Addig csináld, míg a tartályban már biztosan csak új lötty van. Majd így megcsinálod a többi kereket IS. A kezdő keréknél így viszonylag sokat kell átcumiztatni, kb 2-4deci, látszik mikor jön tiszta de ehhez érdemes 1 deci után kiönteni a leszívottat a tartálykából. Ha egyezik a friss beöntött színnel akkor jó. Utána a többi keréknél már kb 1 deciből kitisztul.
Kuplung egy tartályból kapja,?
[ Szerkesztve ]
-
marquuard
veterán
Sziasztok, Suzuki Swift benzin 1.3 (2009)-ba milyen fagyállót vegyek? Zöld van benne, vettem egy zöldet de észrevettem, hogy ez G11-es, szerintem ez ennél jóval régebbi autókba való. Tölteni szeretnék rá, de kizárólag csak a jót.
-
racerx
őstag
Nem tom', nem elég e hogy a 2 éves fékfolyadékcserék között azért van jópár ABS-t bekapcsoló fékezése az embernek. Azért az gondolom nyitogatja a szelepeket az ABS-ben , így cserélődik (valamennyire) -gondolom a fékfolyadék. Persze biztos a gépesíett megoldás a tuti, de pl nekem fogalmam sincs hogy csinálják nálam a közeleő szervízeken Fehérváron.
-
Gyöször
senior tag
válasz
kenguru99 #71212 üzenetére
[link youtube videó totalcar Tibi műhelye 3 ESP]
Ezt a videót a 2. éves szervizem előtti éjjelen láttam Tibitől. Azt hittem másnap csodát látok, de én akkorát csalódtam mikor odaklattyogott a szerelő a vákumos féklégtelenítővel, leszívott egy egy kicsit mind a 4 kerékröl és csá. Semmi szoftver semmi varázslat.De akkor én jó vagyok, minden féklégtelenítés után nyomok vizen satut, megmozgatom a kockát, igaz nem cserélek azonnal még1x fékfolyadékot, csak 2 év múlva, de legalább hirtelen átzörög rajta egy kis friss.
Most nyomatja az ónos, lehet ki kéne menni valami placcra nyomni pár piruettet, hadd csinálja a dolgát :-)
-
Biga123
addikt
válasz
kenguru99 #71214 üzenetére
Hétvégén dobott a 2005 ös Alto egy "crankshaft position sensor" hibát, persze a motor is elkezdett dadogni, és jött még 2-es hengerre gyujtás kihagyás hiba is.
A gyertyákat ellenőrizve vettem észre , hogy a 2 es hengerben a gyertya ki volt lazulva.
Azt visszahúztam, gondoltam probléma megoldva , hibakódok törölve, próbaúton egyre rosszabb, gondolom nem úszom meg a főtengely jeladó cserét,
Merre keressem? Felülről természetesen nem látható ez sem , de tartok tőle h ez is a tűzfal és a blokk között lesz. -
kenguru99
senior tag
válasz
Qtya123 #71213 üzenetére
Nem is biztos hogy szükséges. Érdemes elolvasni a kommenteket is, mert van pár érdekes. Pl, hogy a VW szerelési, karbantartási utasítása említést sem tesz arról, hogy ilyen eljárásra szükség lenne. Meg van egy olyan is aki részt vett az esp fejlesztésében:
"Az ESP-t mi fejlesztjük a Bosch-nál. Az ESP-ben vannak plusz szelepek az ABS-hez képest, hogy amikor nyomást épít fel a pumpa, akkor ne a tartály fele nyomja vissza a folyadékot. Az ESP tehát nem csak szoftverben és plusz szenzorban más, hanem hardveresen is. ABS-nél fékfolyadék cseréjéhez nem kell extra eszköz, jó a pumpálós módszer is. ESP esetében is ugyan ez a helyzet. Akkor kell csak a szoftveres módszer, ha levegős lett az ESP kocka. Egyébként jó az 50 éves módszer is." -
kenguru99
senior tag
-
dethroner
veterán
válasz
Qtya123 #71206 üzenetére
Nekem se volt ABS kocka járatás, pedig nagyon jó ismerősöm dolgozik a szervizben, mindig ő csinálja a munkát és most is végig bent voltam, beszélgettünk közben. Lehet ezek az új ABS tömbök már nem olyan kényesek mint a régiek.
Megtudtam jövőre várják az elektromos Vitara-t. -
AMD Power
titán
-
Gyöször
senior tag
válasz
AMD Power #71205 üzenetére
Persze ilyeneket tudunk mondani, hogy milyen az autópark az országban. Cseréltem családban 20éves autóban gyári töltetű fékfolyadékot, neki szóltak műszakin, hogy alacsony a forráspont. Ez a te autód, te döntöd el megengedi-e a pénzed azt a 4800Ft anyagköltséget megannyi munkadíjjal 2 évente vagy csak 4. Én ebbe nem szólhatok bele.
-
Qtya123
őstag
válasz
Gyöször #71203 üzenetére
"ki kéne nyittatni az abs szelepet géppel, de ha találok ilyen helyet közel eskü megcsináltatom."
Kíváncsi vagyok találsz-e ilyet. A márkaszerviz nem foglalkozik ilyennel (annak ellenére ugye, hogy anno nyűgös volt az ABS kocka). Legalábbis én vigighívtam az összes budapesti márkaszervizet és sehol nem kötik számítógépre, hogy járassa meg az ABS kockát.
Néhány független szervizet is felhívtam, volt amelyik azt se tudta, hogy miről beszélek. Egy volt, amelyik képben volt, de mondták, hogy náluk Swifthez nincs ilyen szoftver, amivel meg tudnák járatni, csak VW csoportos autókhoz.
[ Szerkesztve ]
-
burgatshow
veterán
válasz
Gyöször #71203 üzenetére
A régi SX4-re nem tudom mi a gyári ajánlás, de az újabbakra (Vitara, SX4 S-Cross, Swift) a gyári könyve szerint is 2 évente illik cserélni, meg az ABS kocka is meghálálja.
Mondjuk én megyek is annyit, a következő szerviznél nálam is cserés megint...
Szerk.: meg ugye most már a műszaki vizsgán is nézik a forráspontját és ha 200 fok vagy alatti akkor instant bukó.
[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz
AMD Power #71201 üzenetére
Nekem aztán tökéletes, ha neked így bevált.
Én azért lecserélem 2 évente a téli nyári gumicserekor. 4800 volt most egy liter ate sl6, 2400 kínai vákumos cucc, és nagyon tetszik jó. Annyit nekem megér. Persze tudom, hogy ki kéne nyittatni az abs szelepet géppel, de ha találok ilyen helyet közel eskü megcsináltatom.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Milyen alaplapot vegyek?
- Dell notebook topic
- Bemutatta az Apple az iPhone 16e-t
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Víztisztító berendezések - kancsók - szűrőbetétek
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Építő/felújító topik
- Fotók, videók mobillal
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...