Hirdetés
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
athomi
veterán
válasz
ntomka #94996 üzenetére
OAHH csoportba más is állította már, hogy a meleg idő jöttével eltűnt. Amúgy állandóan GID-eket látok ezzel a hibával. Még egy ok, hogy ne fizessek egy ilyen őskövület megjelenítőért 25k-t.
Nem is értem hogy képesek ennyit fizetni érte az emberek, CID meg 70-80-ba megy...
-
FoLey-v
addikt
Tegnapi hobbi,fojtószelep tisztítás. Legalább én biztosra mentem és cseréltem tömítést is ami gyári. Nem az van rajta ami a képen is látszik.
Ja igen,találtam ilyen videót,mennyire ajánlatos módszer?
[link] -
anti1966
tag
Igen, olvastam a belsejét, eddig semmi hiba.
Tempomat nincs az autómban -
ryger
aktív tag
válasz
F_Gergely #94984 üzenetére
Kicsit reszre hajlonak erzem a velemenyed
Mire alapozod egyebkent, volt / van neked vagy a barati korben volt evekig valakinek? Azert mert valami ritka, meg nem feltetlenul jelenti, hogy jo es megbizhato
Peldaul egy Audi A4 B6, B7 szerias 1,8T-vel hasonlitva, van olyan jo konstrukcio a motot / valto paros?
-
dssport
tag
válasz
davenport #94981 üzenetére
Most, hogy kérdezed lefordítottam mikor mit cseréltek... hát ez egy nulla... vagy hasraütés szerűen van kipipálva a lista vagy elment az eszük... Pl.: Első légszűrő betét csere 47178 km-nél 6 éves korában? nem akarom elhinni... Mellesleg a vezérlést én sem látom jelölve.
-
ryger
aktív tag
Sziasztok,
2008-as Vectra 2.0 turbo benzin, 120k Km-el milyen vetelnek szamit? Motor, valto mint a ket legfontosabb egyseg mennyire rossz vagy jo?
-
dssport
tag
Sziasztok!
https://menscar.hu/index.php?menuid=22&auto_id=1601
Ebben is olyan nyűgös lehet az Easytronic mint a corsában volt?
Nem vezettem még ilyet... Azt olvastam, hogy bólogat a sima aut. váltóhoz képest, viszont kevesebbet eszik...
Valamint az olajfogyasztástól tartok még egy kicsit.... Ha igaz a könyve akkor elég gyakran bevitték olajcserére. Ebben az esetben is szokták enni az olajat? Vagy inkább azokra jellemző amiket nyújtott csereperiódussal üzemeltettek? (ezer éve jártam egy 1.4 16V 90 lovas F astrával az 1 liter olajat evett/10.000 km - nekem valahol itt van az ingerküszöböm)Köszi az infókat!
-
Carlytoo
senior tag
Értettem. Nincs adalék. Eladni most úgy sem tudom. Megyek kicserélem a teljes üzemanyagrendszert, pill.
-
F_Gergely
őstag
válasz
Carlytoo #94964 üzenetére
Nem tudom milyen autód van a T2 olaj a régi mechanikus adagolókhoz való cucc. Elektronikus adagolóhoz NEM adunk adalékot mert lekormolja a rendszert nem kicsit nagyon. Elég ha prémium dízelt tankolsz és néha kikormolod a rendszert.
Ha sokat mész városban én javaslom a spurit de ennyi. Felejtsd el a T2 olajat, mert kormol mint állat. -
Petyyyyy
addikt
válasz
Carlytoo #94968 üzenetére
Tankolás - jól csinálod. A T2 olajat még mindig nem értem.
Nem kell az oda. Amit betöltesz a tankba, az maximum lemossa a mindent ami még ott van és ha szerencséd van, valamelyik szűrőd megfogja a lemosott retket/spént. Ha nincs, égéstérbe kerül és indul a gyereksírás.Tehát ha nagyon takarítani szeretnél, akkor ahogy írtam: tank le, csövek le, szűrők ki és mehet a mosás.
-
-
ArthurShelby
addikt
Üdv!
A gyújtógyertyákat kb milyen gyakran kell cserélni? (zafira A z16xe)
Azért kérdezem, mert kidobja a P0303-mas hibakódot (3-mas henger gyújtáskimaradás-nincs jelen) (illetve P0300 több hengernél gyújtáshiba érzékelhető-nincs jelen)
(egyébként most érezhető is volt, hogy rángat a kocsi)Most nem tudom pontosan mikor volt utoljára cserélve (talán másfél éve), de nekem túl gyakorinak tűnik, félek gyújtótrafó hiba lesz.
-
Carlytoo
senior tag
Sziasztok,
Kicseréltük az SCV szelepeket, kitakarítottuk az üzemanyagrendszert, cseréltünk üzemanyagszűrőt. Sajnos találtunk spént (fémreszelék). Nem is keveset. Tudtok ajánlani valami kenőanyagot az üzemanyag mellé, ami jó is? Töltögetem bele még mielőtt megeszi a rendszert ez az ótvar hazai üzemanyag.
-
montyx
aktív tag
Üdv!
régen jártam erre, mert nem kellett bütykölni a jószágot. Most viszont egy kis technikai segítséget kérnék, és nagyon remélem van itt hozzáértő.
1. Van e gyári tolató radar bármelyik Astra H- hoz?
2. Ha van, akkor CANbuson keresztül kommunikál?
3. Van e több CAN Bus kör egy Opelben, mint a Peugeotomban volt az entertainment, a message, és a system körök?
4. ha igen, akkor melyiken lóg a gyári radar?Előre is nagyon szépen köszönöm!
-
diablo1984
veterán
válasz
espada99 #94959 üzenetére
Láncos motornál(másnál sem) nem éri meg vastagabb olajat használni, mert a láncot is kenné az olaj és ha az a fos olajtól kopik, akkor csörög mint állat, de azt már olajcserével, vastag olajjal, ráolvasással, woodoval nem lehet megfogni, csak vezérlés cserével!
nekünk ugyanebben a motor van a h asránkban lassan 270e km-el, 5w30.as olaj van benne most is és nem eszi. Igaz, hogy a twinport csattog a szívósoron(ez a műanyag szar ilyen, majd egyszer meg lesz csinálva), de jön-megy teszi a dolgát. -
espada99
csendes tag
válasz
diablo1984 #94956 üzenetére
Köszi a gyors választ mindenkinek, jövőhéten akkor újra olajcsere gyári 5W30-ra vissza azonnal
-
Tikakukac
titán
válasz
espada99 #94954 üzenetére
Imádom. Első körben szépen most töröld a szerelő telószámát a telódból, mert emberünk gyaníthatóan a motorodat kukára akarja vágni.
Utána olaj le és 5W-s olaj maximum. Utána vezérléscsere és kartermosás valamint olajnyomás mérés.
Ja és de, lesz gond a "vastag" olajjal. Vezérlés kuka lesz aztán a motor is. Én is tőkére tippeltem, semmi tőke bajuk nem szokott lenni ezeknek. A lánc lesz a hunyó, rakom rá a tétet. Ja és igen, utána már készülhetsz a szívósorra is
-
diablo1984
veterán
válasz
espada99 #94954 üzenetére
A szerelőd hülye, ilyenkor már gépzsír kell bele, nem olaj!
De a viccet félretéve: a szerelőd hülye, ebben a motorban 15w-s olajnak semmi keresnivalója sincs, nem 100as skoda ez, vagy zil! 5w30-as olaj jár bele, a 10w40-ért is akasztás járna a szolídabb fajtából de a 15W-s olajért én ráejteném az emelőről az autót!
-
espada99
csendes tag
válasz
diablo1984 #94920 üzenetére
Köszi a gyors választ
Ha már idekerültem, kérdeznék is egyet: Hidrotőke tisztító folyadékról tud valaki véleményt megosztani?
A motor 4-5 indításból kb egyszer-egyszer egy viszonylag halkan, de hallható "dízeles kerregő" hangot hallatott, ami nem múlt el leállításig. Elvittem a szerelőhöz, valószínűleg hidrotőke gond, de nem súlyos. Elkopva valószínűleg nincsenek a hidrotőkék, mert akkor minden indításnál kellene hallani ezt valószínűleg. A szerelő eggyel vastagabb olajat rakott most bele (15W40 - 200 000 km feletti motor -természetesen minden szűrő mellette cserélve) , amivel valószínűleg jó időben semmi gond nem lesz, de télen a vastagabb olaj miatt lehet újra előjöhet a kerrőgö a hang hideg időben, mert később kezd el kenni az olaj. Ezért gondolkodom tisztítóban, Wynn's és Liquid Mollyról jókat írnak, de ki tudja...
Köszi előre is
-
Petyyyyy
addikt
válasz
janos1988 #94942 üzenetére
A 30-40km nem jelent hosszabb távot. Azon a távon szerencsés esetben épphogy teljesen felmelegszik a blokk meg a motorolaj.
Mondjuk nem most, de majd...el kell menni vidékre a nagyszülőkhöz vagy ilyesmi, autózni kell a pályán legalább 1 órát.Nem használok adalékot, viszont mindig MaxxMotiont tankolok dízelből is meg benzinből is, utóbbiból 95.
Amikor mecsináltuk a Kassel-BP kanyart, na az használt. Sokkal jobb lett a gázreakció, élénkebb lett a motor és azt már hidegen is érezni lehetett.Szóval valami hosszabb, pályás szakaszt próbálj meg beiktatni.
-
DjDanee87
addikt
Azt a takaró elemet a motor alatt amin van a hutofolyadek vagy olaj [link] , le lehet szedni alulról? Van szereloakna a garázsban, csak kicsit el kellene pakolni, hogy használható legyen. Tele van dobálva lomokkal. Ha alulról leszedhető egyszerűen, még akár hozzám hasonló autókhoz nem értő számára is, akkor szerintem megpróbálkoznék vele. Hátha látszódik honnan került oda a folyadék.
-
nyemi
csendes tag
válasz
bandi0000 #94922 üzenetére
Szia. Ezeknek a motoroknak (C14NZ,X14NZ) a vezérlője annyira egyszerű hogy az alapjárati motor bekalibrálása nélkül, nem működik megfelelően. A fojtószelep szenzor (TPS), a motor hőmérséklet gomba, a sebesség szenzor hibáját se zárnám azért ki.
-
janos1988
addikt
válasz
cappa72 #94943 üzenetére
Vajon ez a 100-as benzin a 2003-as G Astrának sem használ? Lassan negyedik tank megy bele.
Tikakukac: Köszi.
Viszont ha igencsak eszegeti az olajat, akkor az után töltögetés történet meddig mehet? Gondolom szükség van ilyenkor is bizonyos időközönként a cserére (és tisztításra). 2003 G Astra Z16XE GCC 1.6
-
-
válasz
janos1988 #94942 üzenetére
Nekem azt ajánlották, hogy minden 4. alkalommal Maxxmotion 100+ extra ömv-t tankoljak, oszt' menjek 20 percet 140-nel.
Ezt meg is teszem, de én sem tudom, hogy ez tényleg használ-e. Szintén nem értek hozzá.
Viszont a második ilyen tankolás után beállt az egr szelep (F Astra). Nem tudom lehet-e összefüggés... A gépkönyvben asszem' 95-98 oktánszám a javasolt. Lehet, hogy nem kéne 100-ast? -
janos1988
addikt
Olajcsere után ha adalékot adok mellé, akkor ha heti egyszer kicsit hosszabb távon 30-40 km-en pörgetem 3-4e között akkor tényleg tisztítja a motort?
Ezt ajánlották. Nem értek hozzá.
-
válasz
DjDanee87 #94940 üzenetére
Második kép az a vízpumpa oldala, másik oldalon van a termosztát, termosztátház, meg az a cső is ami végül nálam elfáradt.
Viszont nekem az nem kis csöpögésnek tűnik azon a képen.
Ha jól értelmezem az enyémhez viszonyítva a képet, akkor ott hátul van az a rész ahonnan az a cső indul ami nálam elfáradt, a pillangószeleptől vagy honnan, és megy át a termosztáthoz a motor tetején - mögött.
Én azt mondanám, ami ennyire csöpög az megkereshető, észrevehető hogy hol nedves, persze nem feltétlenül általad, otthon. -
DjDanee87
addikt
Írtam korábban Astra H hátsó ülés problémával: nem tudtuk kiszedni az ülőlapot a helyéről (üléshuzat felrakás céljából kellett volna). Vittem szerelőhöz a vízcsorgás hang miatt és megkértem nézzek meg miért nem jön ki a hátsó ülés. Valahogyan megoldották, most viszont az üléshuzat ráapplikálása után nem tudom visszatenni
. A hátsó része úgy gondolom jó helyen van, mármint az ülőlap alján található fém rudak szerintem bent vannak mindkét oldalon a megfelelő helyen hátul, de az elsők nem akarják az igazságot. Egy bizonyos ponton megnyomva a jobb oldal legalább a helyére pattan, de csak addig amíg nyomjuk. Elengedve kiugrik a helyéről. A vezető ülés mögött még ennyit sem sikerül - ott csak lenyomható de nincs kattanás hang és nem is marad úgy az sem. Csináltam róla videót, de nemhiszem hogy sokat érne: [link]
Valami ötlet mit bénázunk el?A másik gond az autóval az indulás utáni percekben hallható vízcsorgás volt gyorsítás közben. Kellett bele tölteni fagyállót, de mást nem csinált végül a szaki. Azt mondta lehet a vízpumpa vagy a termosztát cseréje után (nem emlékszem melyiket mondta már, kb 1 hónapja voltam) nem lett rendesen légtelenítve a rendszer, de ha nem folyik sehol akkor jó. Kicsit viszont csöpög valahol. Önteniük kellett rá fagyállót, úgy hogy novemberben a műszaki előtt minden folyadékszint le lett ellenőrizve, illetve azóta egy kartont rakva a kocsi alá a garázsban látszik, hogy csöpög belőle valahol. Ilyen apró pöttyöket látni jobb oldalon: [link]
Próbáltam nézelődni a motortérben, látok-e valahol bármi folyadékot, és ezeket találtam csak:
1 Ez a kocsi jobb első kerekénél állva látszódik, benézve a motor és a tűzfal közé, alul a borításon látszódik valami folyadék: [link] Valószínűleg erről a borításról csöpöghet szép lassan a kartonra, mert kb helyileg ott vannak a cseppek.
2 Itt pedig elöl állva a motortól balra látható valami alul: [link]
Gondolom ennyiből nem lehet rájönni, honnan szivárog -
Carlytoo
senior tag
Újabb fejlemény. Nem elektronikus leszabályzás volt végül a ludas. Nyomásszabályozó szelepek.
-
bazsimano
őstag
sziasztok! itt beszeltem valakivel aki szerette volna a kicserlt okoskerekeket?
na volt vezerles csere, es okoskerekek cserelodtek le...megy rendesen az auto...majd meglatjuk mi lesz a jovobe..most ugysem hasznalom
mindenkinek koszonom a hozzaszolast es tippeket.... -
Petyyyyy
addikt
válasz
Carlytoo #94933 üzenetére
Ezt nyissuk meg bővebben: tehát nem volt semmi hibakód, semmi kulcsosautó?
Volt ugyanilyenem az Astra-val, gázpedál állás érzékelő hiba vagy mifene.
Tempomat kart ugye forrasztják BP-n, a mikrokapcsoló szökött tönkremenni meg a megfelelő betűjeles pedál.
És akkor most teljes a siker, tünetmentes a hintó?
-
Carlytoo
senior tag
válasz
anti1966 #94927 üzenetére
Honnan tudod, hogy rendben van? Olvastátok?
Más: Leírok egy másik hibajelenséget.
Alany: Signum y30dt. Nem signum specifikus hiba.
Tünet: Az autó erősebb gázadásra leszabályoz. Nem engedi gyorsítani az autót kellőképpen. Hol van teljesítmény, hol nincs. Hibakód nincs.
Megoldás: Sebességszabályzás (tempomat) hibásan működik. A kart kell elsősorban ellenőrizni és cserélni, vagy kontakt spray-el átfújni a csatlakozásnál. Másik megoldás a pedáloknál az érzékelő cseréje.
-
athomi
veterán
Bosch diagnosztikai berendezéssel próbáltuk törölni a hibakódot az Astra H-ból, de a Bosch diagnosztikai berendezés és szoftver ( ESI[tronic] ) nem látta a hibakódot, így törölni sem tudtuk vele.
-
-
válasz
body007 #94918 üzenetére
A torque-el működik a
odbobd de a scanmyopel aszongya, h nem támogatott eszköz. Szal milyet / melyiket vegyem ami biztos megy opel-al?
Egyébként a torque azt mondja, h nincs tárolt hiba amit nem hiszek el neki, mert már láttam párszor a motor check lámpát világítani - igaz még a szerviz előtt... -
anti1966
tag
Sziasztok!
Van egy 1,7 dti Astrám, amivel hidegen egyáltalán nem lehet elindulni, mert annyira rángat, de már melegen is produkálja a rángatást.
Az üzemanyagrendszer rendben van, a motorban nincs hibakód, a mennyiségállító szelepet kicseréltem, mert a motorvezérlő elektronikához felhordta az üzemanyagot. Hozzáteszem, hogy az utolsó hibát még nagyon az elején kaptam el, az üzemanyag szagáról vettem észre a hibát, nagyon nem is látszott más.
A kérdésem az lenne, hogy ezt a fajta hibát az adagolóvezérlő okozza inkább, vagy a motorvezérlő?
Vagy mégis mi lehet vele, mert úgy olvastam, hogy ez típushiba, de igazán megoldást nem írtak le.Köszönöm
-
Babetta-X
senior tag
Sziasztok! Van esetleg valakinek kapcsolási rajza H és G astrához? Mindkettőből konkrétan az ülésfűtés rész érdekelne. Nagyon megköszönném ha tudnátok ilyesmit küldeni, ami nekem van meg G szervizkönyv, abból pont a kapcsolási rajz hiányzik sajnos.
-
BenQhunria
tag
Sziasztok!
Turbót felújításra hova érdemes küldeni, szeretnék a részecske szűrőtől elbúcsúzni, levakolni az egr-t, de akkor már egy turbó felíjtást is beiktatok egy kis optimalizálással. -
válasz
bandi0000 #94922 üzenetére
Nem biztos hogy ez rendellenesség, persze tudni kellene a jelenség mértékét és hosszát.
Attól függ mennyi benzint juttat a motorba az elektronika, hogy mit mutat neki a hőfok-szenzor ha jól gondolom (amolyan automata szivató) - hidegen mindig is jobban pörgeti a motort, kérdés, nálad ez meddig tart. -
bandi0000
nagyúr
F Astra 1.4 8 szelep
Merre keressem a hibát, ha huzamosabb ideig nem indítom be 5-10h, akkor az elsö indításnál nem veszi vissza a fordulatszámot, ha megyek vele egy kört 2km pl, akkor leállítás és indítás után màr rendesen szabályoz
Alapjárati motort 2 éve cseréltem, ránêzésre jól néz ki, gondolom am sem az a baj
-
Tikakukac
titán
válasz
espada99 #94919 üzenetére
Azt megnézném, hogy aki szerint ez a motor szíjas, az mi alapján ennyire biztos benne
Egészen nyugodtan merem állítani, hogy láncos, mert már nem az első szettet cseréltem/tük benne.
Mondjuk nyugodtan számolhatsz úgy a lánccal ebben az esetben, mint egy szíjjal. Egyszerűen nevetséges minősége és mérete van a láncnak ezen a motoron. -
espada99
csendes tag
Sziasztok. Meg tudná nekem valaki mondani egy adott motorkódból, hogy az autó szíjas vagy láncos vezérlésű? Több helyen is kerestem már, de egymásnak ellentmondó információkat találok több helyen is, és mindenki biztos a saját igazában...
A motorkód Z14XEPxxxxxx, egy 2005-ös G Astráról lenne szó, 1 364 cm³ és 90 LE.
Köszönöm előre is
-
B veci
kipróbálom őket -
válasz
body007 #94915 üzenetére
Életkortól függ (mármint az autó életkorától).
Nagyon régiek nem tudnak az újakkal kommunikálni.
ScanMyOpel pl. -
Melyik odb android app-ot érdemes használni / kipróbálni opelhez?
-
zgospel
őstag
válasz
Petyyyyy #94904 üzenetére
Van hozzá linked esetleg? Fél órája guglizok és nem találok user manualt.
Most hazafele az a baj hogy kint is meleg volt, 16 fok, így nem jön ki annyira a különbség, pedig próbálgattam. Majd holnap reggel ha elég hideg lesz folytatom. Én úgy emlékszem hogy télen is mindegy volt hova csavartam, a középsőből mindig langyosabb jött a többihez képest
Meg úgy egyébként általánosságban nagyobb hidegben már sokkal szarabbul fűt. -
Petyyyyy
addikt
válasz
zgospel #94903 üzenetére
Kezelési útmutató.
Manuális klíma esetén: ha fej vagy fej és láb ikonokra tekered a kapcsolót, akkor a középsőkből is meleg levegő jön. Digit esetében meg a fej ikonnal ellátott gombot kell benyomnod.
Egyéb esetekben a két középső rostély a fejtér szellőzésére szolgál. -
zgospel
őstag
Arra van bármi ötletetek, hogy G Astra beltérben ha nyomatom a fűtést, akkor a műszerfalon a két középső beömlőből miért csak langyos levegő jön?
A többi beömlőből meleg levegő jön. Ha áttekerem hidegre akkor mindegyikből egyformán hideg jön.Próbáltam ábrákat, rajzokat keresni a neten, hogy pontosan hogy is futnak a csövek meg a tekerőgombok hol mit vezérelnek, ami alapján el tudnék indulni, de nem találtam semmi hasznosat.
-
válasz
kisza25 #94899 üzenetére
Amennyiben tényleg a H Astra/Zafira B motor van benne, akkor az okoskerék egy olyan dolog amivel számolnia kell, de típushibának itt ebben a fórumban sem emlegetik, inkább csak szükséges rossznak. 2009-2010 után pedig ekkora méretben elkezdenek fogyni a szívóbenzines autók, vagy jóval drágábban lesznek csak. A B Zafira mellett nézegettem az Orlandot, mint 7 személyest és formára jobban is tetszett. Viszont jóval kevesebb volt belőle, és a piac nem igazán árazta be azt, hogy a Chevrolet mint márka már nincsen itthon. A Cruze-t úgy nézném, mint egy Astrát, csak egy nagyobb méretet adnak a pénzedért.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÚJ Lenovo Yoga Slim 7 - 14.5" 3K OLED Érintő 90Hz - Snapdragon X Elite - 32GB - 1TB - 2,5+év gari
- Csere-Beszámítás! Asztali számítógép PC Játékra. I5 12400F / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- Asus ROG G20AJ - Intel Core i7-4790, GTX 980
- Lenovo Thinkpad x1 carbon 5i 7-7600u // Carbon 6 i7-8650 // carbon 7 i7-8365u touch
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest