Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- 4 billió dollárt ér a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-cégek
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
dokar
addikt
tegnap lett fotózva:
a legjobb az egészben az, hogy az enyém -
e.vid
senior tag
Ez az egész rádió csere nem oly bonyolult… Volt F és G Astrám is (most H van) mindegyikben kicseréltem a gyári rádiót Sony-ra. A gyári keret kicserélése után ISO csatival simán ment minden és a kesztyűtartó kivétele után nagyobb gond nélkül bement mindig a helyére.
-
dokar
addikt
na koma itt a segítség:
én is a philips car400-at lg rádióra cseréltem, szoptam is vele rendesen, szal a következő volt a helyzet: az lg csatijából egy 2x4-es tömböt (3 tömbből áll) levágtam, hogy ne kelljen átkötni az egészet. utána a 3-ast és a 7-est (ha jól emlékszem a számokra) felcseréltem. aztán már csak egy érpárt kellett elvágnom, ugyanis, nekem leállt a motor az új rádióval. nem vicc, hihetetlen de igaz.
az antennához lehetvenni csatlakozó véget fillérekért
mellesleg én is alig tudtam betuszkólni a rádiót a helyére. több szerelő kellett hozzá.
kieg: mellesleg felvettelek msn-re
[Szerkesztve] -
e.vid
senior tag
Ahogy írtam szedd ki a most bent lévő keretet, mert amíg az bent van nem fog egyik rádió sem bemenni. A kivett keretről leszeded a csatikat, az LG-ről leveszed a csatit a vezetékekkel majd az ISO csatit rádugod a rádióra és a kocsiban levő kábelekre. Az antennához is lehet, hogy kell venned egy kis átalakítót.
-
1010
őstag
most az van hogy vissza vittem a sony-t mert nem kicsit logott ki
most egy lg van ahhoz olyan kábel van, hogy a rádió felöli vége csatlakozós de az a vége amit
a keretbe kéne tenni azon semmi nincs csa kábel végek
és az entánához sem adtak semmit msot
lehet msot az antenna a helyére csúzik?
de hogy tegyem rá a vég nélküli kábeleket a csatira? -
e.vid
senior tag
Az a baj, hogy bent van a gyári keret és az nem nyitott, hanem van „alja”. Szedd ki azt a fekete keretet (nem kell szerelő, fog az menni), annak az aljáról vedd le a csatlakozókat (antenna, táp, hangszórók), rakj be a Sony-hoz való keretet. Lehet, hogy szükséged lesz egy átalakítóra ( ISO [link]), hogy a Sony-t tudd csatlakoztatni a gyári csatira. Hogy ez az egész művelet könnyebb legyen, nem árt, ha kiveszed a kesztyűtartót előtte.
-
1010
őstag
igen
lemértem
de mindegyik egyforma méret mivel ma már csak cd-s eket lehet kapni
ezért nem nagyon van mit csökkenteni
szereztem egy másiakt
az is kilóg
de boxot is lehet cserlnéi amiben van a rádió ugye?
az a fekete keret amibe csusszan azt ki lhet csavarni
és oda egy másik fajtát...
ja meg msot olyan hogy nins csatija csak rádió felöli oldalon a másikon csak a kábel végegk vannak rajtuk hogy gyujtás föld emg ienek
akkor msot mi van?
menjek szerlőhöz
vagy hogy tegyem be? -
dokar
addikt
sorry meg is találtam a választ
TwinPort variable intake geometry: twin intake ports with a choke closing one of the ports at low RPM, providing strong air swirl pattern for higher torque levels and better fuel economy.
Variable Length Intake Manifold (VLIM) is an automobile engine manifold technology. As the name implies, VLIM can vary the length of the intake tract in order to optimize power and torque, as well as provide better fuel efficiency.
There are two main effects of variable intake geometry:
Swirl: Variable geometry can create a beneficial air swirl pattern in the combustion chamber. The swirls help distribute the fuel and form a homogeneous air-fuel mixture which ignites without engine knocking. At low rpm, the speed of the airflow is increased by directing the air through a longer path with limited capacity (i.e., cross-sectional area), but the shorter and larger path opens when the load increases so that a greater amount of air can enter the chamber. In DOHC designs, the air paths are often connected to separate intake valves so the shorter path can be excluded by de-activating the intake valve itself.
Pressurization: A tuned intake path can have a light pressurizing effect similar to a low-pressure supercharger due to Helmholtz resonance. However, this effect occurs only over a narrow engine speed band. A variable intake can create two or more pressurized ''hot spots'', increasing engine output. When the intake air speed is higher, the dynamic pressure pushing the air (and/or mixture) inside the engine is increased. The dynamic pressure is proportional to the square of the inlet air speed, so by making the passage narrower or longer the speed/dynamic pressure is increased. -
1010
őstag
szal mien rádiót vegyek ami paszol bele
-
BaKeSZ87
őstag
A mi corsa b-nk motorján nincs semmilyen felirat. A legizmosabb motor van benne
1.2 8V 45HP. Olyan lusta, hogy nagyon. Most, hogy behalt a kipufogó (mint írtam dől belőle az üvegszál), néha le is áll szegény. Elvileg jövő héten lesz cserélve, vmi spanyol vagy portugál dobot ajánlottak faternak
, jó lesz az erre? Mármint mennyire lehet jó minőségű? Persze a boltban azt mondták, hogy jó féle, de ők jóhogy azt mondják.
-
1010
őstag
cs
van egy opel astrám még a dundi de az uj motorrral már
de nem is ez henem
van egy sony cd-s rádiom és nem tom betenni mert nincs hely
ahol a csatik vannak amiatt nem tom betenni mert pont az a 3cm log ki amit azok foglalnak
amugy müxik
csak emiatt kilóg és nem éri el az antenna csatit csak a hangot és az áramot
valaki csinált már iet? -
TayRol
nagyúr
Oks, szóval akkor ez kell a simába, 5ezerért 2 darab nem vészes (mondjuk egy győri bolt, nemtom szállítanak-e Pestre...). A helyzetjelzőbe meg veszek olyat, amit dokar mutatott (feltéve ha elárulja, hogy hol tudok venni olyat
)
Egyébként G astrába lesz. (S ezek szerint H7 lesz a jó) -
helkis
veterán
válasz
Calogero #2070 üzenetére
nagyonász! köszi!
már csak egy hagyományos izzójú kocsival kellett volna melléállni egy panorámakép erejéig
pont most olvastam egy embert egy fórumon:
''Sziasztok, Viktor vagyok. Nem okoskodni szeretnék, csupan a tapasztalatomat megosztani es esetleg megóvni néhány autóstársamat a felesleges pénzkidobástól. Úgy kettő hónapja vettem egy 4300K-s Siemens (azóta már tudom, hogy semmi köze ennek a Siemenshez) H7-es szettet, ami egy Opel Astra G-be került beépítésre a tompított helyére. (Én csináltam) Nem feltűnősködni akartam, hanem látni, ezért nem 6000K. (Ilyennel szerelik a mai gyári xenonos autókat (4300K), igaz azok projektor mögé kerülnek Állítólag ez a legfehérebb, így ennek a fényéből verődik vissza a legtöbb az útról ill. a tárgyakról) Ennyi bevezető után lássuk mit adnak 50 rongyért. Első bekapcs. után (nappal) 10-15 mp-ig agyhalál. Überfrankó. Aztán jön a hidegzuhany. Az ''izzó'' fénye visszasárgul, nem mondom, hogy olyanra, mint a gyári H7-t, de majdnem mint egy brutál 110-140W-os izzószálas izzó. Itt kell megjegyeznem, hogy este ez nem igaz, mert még a tizenéves lányok is észreveszik, hogy ez nem ''sima Izzó''. Sötétben eszméletlenül sok fénye van, főleg az út szélein, de még a reflektor is alig tesz hozzá. (Nem hord magasra még mielőtt valaki ezt gondolná, nem villantottak még rám többen, mint a H7-el (talán ketten, mióta használom) A táblákról, útfestésről, a többi autóról, szóval minden tárgyról rengeteg fény verődik vissza. Egyszerűen megelevenedik az út. Az autó kívülről megjelenésban sokat valtozott (este !), sokan visszalépnek az ajtóból, hogy mi a fene fordult be a sarkon (falun lakom), és néznek értetlenül, csodálkozva. És miután megszokja az ember szeme (eleinte baromira fárasztja - nekem kellett kb. 3 alkalom, mire nem bántotta a szememet) remekül lehet vele látni. Ennyit az előnyökről. Negatívumok - sok van. Már a második bekapcsolásnál nem gyújtott az egyik lámpa, és fütyült a nagyfesz mint a barom. Na puff gondoltam 3 év gari majd kicserélik. (Le is beszéltem telefonon) Ezt azóta is csinálja , igen ám de felváltva hol egyik, hol másik. Kb. minden 8. , 10. bekapcsolásra nem gyújt valamelyik lámpa. A megoldás pofon egyszerű, kikapcs, bekapcs és máris OK. Ezt még megszoktam,bár nagyon dühít. A köv. hiba: éjjel mész ezeken a ''kifogástalan'' magyar utakon, jön egy pici !!! aszfaltgyűrődés, vagy pici !!! úthiba és a fénycsóvád remeg, mint állat. Gondolom a hosszú csövet nem sikerült elég stabilra fixálni kínai barátainknak és bólogat. Azért ezt már nehéz megszokni, de gondoltam ''csak'' 50e és nem 300e, lenyelem. A köv.: a megvilágított felület nem egyenletesen világos. A fénycsóva nem ''homogén'' vannak benne sötét, világos sávok, foltok. Nem nagy eltéréssel, és ez az egyetlen hiba, amit a foncsor számlájára írok, hiszen ezt nem xenonra találták ki és engem előre figyelmeztetett egy Hella márkaboltos barátom, hogy a lámpának nem lesz ''képe'' hiába kerül ugyanoda a fókuszpont. Hát nincsen neki ! (Ez állítólag projektoros lámpánál nem jelentezik.)(1 pár ilyen lámpatest (csak lámpa !) G Astrába - Hella kb.:180e !) És akkor amit nem tudtam megszokni a fény színes ! főleg akkor látszik ha egy fehér falra világítasz, persze így
nem zavarna, hiszen ki az a hülye aki egy falat akar autóval kivilágítani, de sötétben durván látszik az úton is és engem frankón idegesítenek a piros, zöld csíkok (főleg a fénycsóva széleinél zavaró) Több barátomat kifaggattam kb. 6db-ot, akinek ''ugy.-s'' a xenonja és mindenkinek színes. Állítólag minden ''ugy-s'' xenon ilyen (gyári NEM !!!) - talán a gáz tisztasága v. minősége gyenge. Szóval kettő hónap alatt ennyi, de félek, hogy lesz még több is, bár nem tudom még mire számíthatnék. + így az autó műszakin sem megy át ! (Megkérdeztem a Közlekedés Felügyeletnél.) Akinek ilyen kaliberű (típusú) xenonja van és ezen hibák közül egy sem jelentkezett az vagy nem őszinte (szándékosan nem azt írtam, hogy hazudik, mert sokan kikérnék maguknak) vagy baromi rossz a szeme. Úgy gondolom, akármilyen peches vagyok, az nem lehet, hogy minden hiba csak nálam jelentkezett ami a kínai ''bóvligyártóknak'' problémát okoz. Eddig is sejtettem hogy nem véletlenül van 6 ill. 8 szoros eltérés a gyári és az ilyen fos között (beleértve a kiegészítő berendezéseket, hiszen azok dobnak az áron) de amit Jürgenék tudnak a BMW-nél a Mercedes-nél v. a Hella-nál azt a kínaiak még lemásolni sem tudják (És azt vallom, hogy soha nem is fogják tudni, semmilyen téren) Sajnálom, mert az Astrának baromi jó lámpái voltak és most a büszkeség még nem engedi, hogy kidobjam ezt a sz..-t, hiszen sokat fizettem érte és sokan látták, akiknek nem akarom elmesélni mekkora marha voltam. Gondoljatok meg, ha ''jampeckodni'' akartok, vagy sok fényt úgy, hogy ezen hibákat megemésztitek, akkor gyerünk az első boltba és pengessétek az 50 lepedőt. Ha jó xenonra vágytok akkor gyári v. várni kell hátha a német autóknak beszállító lámpagyártó ad ki utólagos szettet (bár ezt erősen kétlem). Remélem, hogy sok embernek adtam egy kis segítséget. Sziasztok''
[Szerkesztve] -
_seth_
veterán
[link]
Xenon izzók, ledes ''izzók''... -
helkis
veterán
na várjál..
a sima tompitottba van nekem ez (G-astrához ez kell, F-ben van asszem H4-es ill az újabbakon H7-es). a helyzetbe teljesen más kell, más a foglalata, pl. olyan, amit dokar mutatott.
ha szépen megkérsz és nem leszek lusta, akkor este csinálok képeket, hogy kb hogy világít.. -
Calogero
addikt
[link]
Kép magyarázat.
Bal oldali Astra: utólagos xenon 6000K izzóval
Középső Astra: Gyári Bi-Xenon lámpa 6000K izzóval
Jobb oldali Astra: Gyári sima Xenon lámpa gyári égővel 3800K
Nekem gyári 3800K-s van, de csere lesz 4300K-ra vagy 5000K-sra. (remélem minél később).
5000K felett már kicst kékül a fény.
4300K a legfehérebb sárgás fény
5000K napény fehér
6000K gyémántfehér
8000K vízfehér
10000K HID kék
12000K HID lila -
TayRol
nagyúr
Szóval H7-eset kell/érdemes venni?
Amit linkeltél, az a ''sima'' izzód, vagy a helyzetjelződ? Nem is drága, lehet veszek egyet, s kipróbálom. Ugyanaz a típusú izzó kell a helyzetjelzőbe mint az országútihoz? Mert akkor 2-t veszek
dokar: be tudod linkelni, hol lehet ilyet kapni? Vagy legalább a nevét áruld el
Köszi mindkettőtöknek! -
helkis
veterán
nálam ezek vannak jelenleg: [link] 2év garival.. jó fénye van de nem egy 9000k-s xeon..
egyébként eléggé elszaporodtak azok a kocsik, amik elött nem jó menni, mert megvakulok még a visszapillantótükörból is, ráadásul nem refivel jönnek..
általában hófehér a fényük, nem tudom melyik fajta xeon, de be kellene szerezni nekem is! -
TayRol
nagyúr
Kiégett a jobb első helyzetjelzőm, sajna. Tud valaki valami jó izzó(ka)t ajánlani, nem csak helyzetjelzőnek? Ill. tényleg annyira gáz cserélni a G astrakon az első égőket?
-
H-s kollégáktól kérdezném, hogy csak én vagyok ennyire vaksi, vagy télleg ilyen rövid a fényszóró sugara?
-
vallas
őstag
Hát az úgy volt, hogy TayRol faterja mondta, hogy hova álljak a kapubejáróba, és amikor a felénél voltam akkor döccent egy nagyot a gép, gondoltam gödör volt, de a Faterod meg kiabált, hogy nyomjam neki, mert bennmaradok
én meg nyomtam, és kijött, de kicsit meglepődtem gondolhatjátok, a szerencse az volt, hogy az első kerék egyből kijött, csak a hátsónál kellett nyomni neki
amúgy a kormány előtte[link]
és utánna [link]
bruttó 6 ezer volt számlával, szóval nem vészes -
dferee
tag
Sziasztok Opel Fanok
Aki esetleg szeretné összemérettetni verdáját másokéval azt meghívom szeretettel az aug.18-án mefrendezésre kerülő első Nemzetközi Gyorsulási futamra Tökölre
Én is ott leszek akit esetleg érdekel annak itt egy link
[link] -
vallas
őstag
Holnap megyek kormányt bőröztetni, majd csinálok előtte és utána fotót!
Kíváncsi leszek rá!
[Szerkesztve] -
BaKeSZ87
őstag
Úgy néz ki, hogy cserélni fogjuk a Corsa B-nken a kipufogót. Érdemes bontottat venni vagy inkább vmi zsír új utángyártottat érdemesebb?
[Szerkesztve] -
vallas
őstag
Akkor a gumki elkeltek TayRol kolléga hathatós segítségével!
-
vallas
őstag
Hali!
kérdés. hogyan lehet egy 5 lyukas opel vectra gyári felnit feltenni egy g-s astrára aminek csak 4 lyukas a kereke? -
bolondember
MODERÁTOR
Szasztok!
egy kérdés: mivel (egyelőre) nem találtam semmi ilyesmit, tudja valaki, h mennyibe fájna honosíttatni egy autót? vagy esetleg kalkulátor?
mondjuk, lehet bennem van a hiba - lehet rosszul keresem... -
_seth_
veterán
Mellékesen a széria tárcsafékek kb 20%-al jobbak a dobféknél ami elenyésző eltérés főleg, hogy G-s astrában is elöl van a motor hátul meg semmi ergó az első kerekek fékezése a fontosabb szal ha vmit kezdeni akarsz a fékrendszerrel az elsőre rakjál pl nagyobb tárcsákat meg brembo cuccot de azzal sem lesz óriási nagy változás mert ahhoz meg akkor kell a nagyon jó gumi de nincs értelme egyébként...
(E kadett pl teljesen jó ilyen szempontból mert fillérekért meg lehet csinálni hátul is tárcsásra...) -
vallas
őstag
Hali!
szerintetek megérné kicserélni G-s asztrána hátsó dobféket tárcsafékre, úgy hallottam, jót tesz a fékhatásnak, és állítólag a külföldi astrákba tárcsafék van hátul is, csak itthon ilyenek.
szóval megérné e a csere, és kb mennyibe fájhat?
ui. 4d 195/60- R15-s vredestein gumi még mindig keresi gazdáát, 15000 pénz a 4 gumi -
TasiA
senior tag
válasz
BaKeSZ87 #2006 üzenetére
Hali!
Igen, én többször is! Ez a belülről szétrohadó kipufogó jellegzetessége. Általában részleges dugulást okoz, amitől fordulaton gyengébb is a kocsi, meg többet is eszik. Leggyorsabb és legolcsóbb megoldás a kipufogó dob kibelezése. Végigvágják az alját, majd kiszedik a sok elrohadt drabot és összeheggeszetik. A szokásos módszer pedig a csere. -
_seth_
veterán
válasz
deicide #2014 üzenetére
Ja csak neked nem kellett faragnod
Egyébként vicces volt megrendelni mert elsőre vmi 800/db áron lett volna mondom ok legyen... pár nappal később megyek érte de nem jött meg... jó legyen másik de honnan? Srác kb 10 percig telefonált mire talált vhol rendelhetőt... a gyári GM 2000/dbNekem annyit nem ért meg főleg, hogy a fűrész volt az első amivel ''párosítottam'' az indexeket
Mindenesetre jó lett -
Mcray
senior tag
A fogyasztásom iszonyat, üresen is pakolva is úgy 12 liter. Kerékméret 15'' most ( gyári 14'')
Az óra biztos csal mert a féktávok is óriásik vészféknél, tehát tuti nem annyi az annyi, igaz súlyra nem egy fieszta de dúrván 3szoros féktáv a 2szeres súlyra, sehogy sem reális, ha nem megyek 40-50-nel többelAzt hiszem rászokok a 35-tel való városi közlekedésre
-
_seth_
veterán
Eddig azt tankoltam bele és nem volt gond
Mióta a zöldkártyán állítgatták a kocsim nekem is nagyon büdös lett de 99%-ban úgysem érzem és ha így jó szerintük hát legyen...
98-ast amikor tankoltam bele nem történt semmi, shell v-powerrel meg csak annyi történt, hogy a pénztárnál többet fizettem... mol evo neo-val sem vettem észre semmit csak, hogy drágább így megy standard 95-ös bele mindig. -
KrAt
veterán
Seth! A te verdád hogy komálja a 95ös benyát? A miénk elkezdett füstölni tőle, nem gyorsult, szar hangja volt.. Csak nem volt 98-as
-
BaKeSZ87
őstag
Találkozott már vki olyannal, hogy jön az üvegszál a kipufogóból?
-
1010
őstag
az nagyon durva hiba ha 190 nél 140 mutat
az óra, akkor azonnal szervíz -
dokar
addikt
válasz
parandroid #2003 üzenetére
helkis-el próbáltuk a GPS-t, nagyon durva számokat dobott
valszeg szoftveres probléma miatt
-
_seth_
veterán
Az autókban az órák csalnak de ált többet mutat mint amennyi a valóssebesség a 140 óra szerint és 190 trafi szerint lehetetlen... hacsak nem 145/55 R13 az autód gyári kerékmérete és feltettél egy 21-22''-os gumit
Milyen autóról is van szó? Lehet érdemes lenne megnézetni azt az órát ha valóban jól mért a trafi és az óra nem
Opel Vectra B 1.8 benzin meg is találtam, szépek a B-s vectrák
Óra ellenőrzése ennyi kellene
Jah kérdezted a 3 hengeres módot: 2-3 literrel is nőhet a fogyasztás...
Kadett 1.3S
4 hengerrel megy óra szerint 180-185-ig is a vége még nem ismert mert elfogyott az út...
3 hengerrel autópályán a 120-130 még meg volt 4 fővel telepakolva de már rendbehozott motorral (hamisított NGK gyertya összeégett így a második henger nem dolgozott)
3 hengerrel generál előtt 110 volt a vége 4 fővel megpakolva de mire mentem vele kb 15 kilométert:
2 henger maradt csak és már annak is örültem, hogy éppen gurul...
(szelep tört el benne anno... 2 henger módot felspéciztük falun skoda 100-as gyertyákkal és 3 hengerrel hazajöttem gond nélkül)
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Path of Exile (ARPG)
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- BestBuy ruhás topik
- Milyen egeret válasszak?
- RAM topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Bivalyerős Snapdragon a láthatáron
- Battlefield 6 - Bemutatkozik a többjátékos mód
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Samsung S23 Ultra 8/256GB Állapot: 10/10 6 hó jótállás!
- Lenovo, Dell, HP, Panasonic Getac üzleti és ütésálló katonai laptopok + Ipad 6-13. gneráció
- Lenovo ThinkPad L16 Gen 1 - 16" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- LicencAruhaz.hu OLCSÓ, LEGÁLIS SZOFTVEREK AZONNAL - Windows - Office - Win Server - ÖRÖK GARANCIÁVAL
- LG 34WQ75X-B - 34" Ívelt IPS Panel - 3440x1440 2K QHD - 60Hz 5ms - FreeSync - USB Type-C 90W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest