Hirdetés
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- A kézikonzolok teljesítménytrónjára pályázik az AYANEO és a GPD
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Milyen videókártyát?
- Bluetooth hangszórók
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Kompakt vízhűtés
- E-book olvasók
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Milyen processzort vegyek?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#24845312
törölt tag
válasz
zgospel #104095 üzenetére
Nekem volt már olyan többször is, hogy a szerviz/szerelő visszakérdezett, hogy ugyan miért akarok én fékfolyadékot cseréltetni, nem kell az. Barom állatok!
Mellesleg az általad leírt dologban volt is részem. Nyár volt, kb 50 km megtétele után a fékpedálnak alig volt ellenállása, és csak a pedálút utolsó negyedénél fogott - valamennyit. Ha az autóval leparkoltál, vártál pár órát, utána minden tökéletes volt. Kb 50 km erejéig. Utána ugyanúgy a fenti jelenség jelentkezett. -
Tikakukac
titán
válasz
ncc1701 #104096 üzenetére
Te az automata vészfékről beszélsz, ami bevágja a féket, amikor éppen nem te vagy a Fittipaldi szteroidokon csak simán ember és hibáznál.
Amiről én beszélek az pedig bevágja neked a satut akkor is, amikor dettó azt hiszed, hogy Fittipaldi vagy, pedig korántsem nyomsz teljes fékerőt.
Hidd el, az ABS-t képes vagyok megkülönböztetni ettől. Az blokkolásgátló.
-
ncc1701
veterán
ADAC vészfék-asszisztens teszt
Ha ilyen volt a g astrában, én megeszem a cipőm. -
zgospel
őstag
válasz
body007 #104088 üzenetére
Maga a fékfolyadék felveszi a levegő páratartalmát, így kerül bele a víz, és az évek során ahogy gyűlik, egyre inkább csökken a fékfolyadék forráspontja a víztartalom miatt. Durvább esetben, például versenypályán, vagy hegyről lefelé folyamatos fékhasználatkor túlmelegedhet emiatt a folyamatosan nyomás alatt tartott folyadék, és mivel a víz hamarabb felforr, ezért levegős lesz, a levegőt pedig könnyű összenyomni, beesik a fékpedál. Aztán ha képben vagy akkor addig pumpálod a féket és imádkozol, amíg majd csak valami lesz, ha nem vagy képben akkor szimplán csak imádkozol
A másik amit már Tikakukac leírt: a felgyűlt víz elkezdi megenni az ABS kockát.
Most a napi sima közlekedésben ez nyilván kevésbé fenyegető veszélyforrás, szervizes ismerős engedett már le olyan 10-12 éves fékfolyadékokat is, hogy vígan járt vele a tulaj, de a napi sima közlekedésben nem is használod úgy a féket, mint amikor körrekordot akarsz dönteni, az átlag sofőrök meg pláne nem. Megkockáztatom, hogy az átlag sofőrök nagyrésze még sosem vészfékezett, és ha kellene is sem tudná megfelelően kivitelezni, hiszen sosem gyakoroltatta vele senki.Motoros pályanapokon sajnos már láttam olyat, akinek a célegyenes végi féktávon beesett a fékkar. Volt olyan, aki bevallottan hülyeségnek tartotta a folyadékcserét, aztán amikor a bukótérben nagy nehezen összeszedte magát és megúszta karc nélkül, akkor megkövette magát és cserélte is. Persze ez versenypálya, itt extrém terhelést kapnak a dolgok, de azt jól mutatja, hogy nem viccből írták elő a cserét a kézikönyvben.
-
Tikakukac
titán
válasz
ncc1701 #104093 üzenetére
Konstans kevered a csiricsárékat, tabletet és minden mást arról amiről ugatok egy ideje.
Tisztában vagy vele mióta és milyen autókban van vészfék asszisztens és az hogyan működik? Az általad felsztárolt 2000-2005-ös kocsikban is ott figyel, az alap szakadt G Astra ami nekünk sasol otthon, abban is alapáras, alap dolog volt.
Részemről befejeztem, nagyon nem vagy otthon ebben a részben az látszik és ehhez nincs időm kenegetni.
-
ncc1701
veterán
válasz
Tikakukac #104092 üzenetére
Ugyanarról beszélek. Neked kellenek az eletronikus csiricsárék, én erre azt írtam, h nekem felesleges, mert én ezen az áron nem vagyok az új autók vásárló közönsége (12M egy Astra), és amit látni fogok belőle, mikor 6-8 évesen hozzám kerül, az a mérhetetlen szopás, horror áron. Kis tablet, ami az új kocsikban van, szerinted meddig fog menni? A kijelző, ami a műszereket helyettesíti? Jó lesz ezért eldobni az amúgy lehet, h jó állapotú kocsit. Ez mind ugyanúgy be fog xarni, mint a parkolássegéd, az autopilot, vagy a vészfék asszisztens. Ezekkel csak az lesz a nagyobb gond, h ezek úgy fognak elhalni, h beleszólhatnak a vezetésbe. Mert ne légy naív, minden elromlik, ami komplikáltabb egy vasgolyónál.
Ezért is írtam valahol feljebb, h az autók fénykora valahol 2000-2005 körül volt. Ekkor már mindent tudtak, ami nekem kell egy autóban. -
Tikakukac
titán
válasz
body007 #104088 üzenetére
Nem az elektronika itt a fő gond, hanem a rozsda
A mit keres ott egyszerű: nem arra lettek tervezve, hogy 5-10-15 éve vizes fékfolyadékkal járjanak a tulajok.
Van pár új autó meg flotta a családban és soha semmikor nem írta még csak fel a márkaszerviz a cserét. Ők kivételesen itt csak annyiban hibáztak, hogy tettek bele.
-
Tikakukac
titán
válasz
body007 #104086 üzenetére
Amiről tudjuk is, hogy miért történik: mert azt a 3 ezer forintnyi fékfolyadék cserét sem hajlandó 2-3 évente a kedves tulaj megcsinálni, a víz pedig szétkuffantja a kockát
10 éves volt a kocsi apám büszként jelentette ki, hogy ebbe a kocsiba még a fékolaj se volt cserélni! Mondom király, akkor rendelem is és csere. 2 év után is már feketés takony jön le a tartályból, pedig bőven 2 flakonnal mosogatom át a rendszert.
-
Tikakukac
titán
válasz
ncc1701 #104077 üzenetére
Gyakorlatilag nincs is itthon hó.
Jég akad azért, nem?Kb 6-700ekm-t vezettem, nekem ezek sosem kellettek.
Neked. És akkor eljutunk oda, amit úgy hívnak statisztika. Ha ebből az alapok mennek akkor megérted miért totál irreleváns, hogy neked mi kellett meg mi nem.
Ez már az a kategória, h nem tudjanak mit tegyenek a kocsikba, mint "újdonság".
Majdnem. Ezek azért vannak, hogy az emberi alapvető gyengeségeket kivegyék a képletből.
De a kevesebb néha több, ezek az extrák amikor meghalnak, akkor senki nem fogja tudni javítani, egy gazdasági horror lesz egy mai autó tizen évesen.
Pont ezen extrák halnak meg a legkésőbb. Nem véletlenül. Egy övfeszítőnek olyan teszteknek kell átmennie, amihez 3 kasztnit rohasztasz le egy autóról. Pölö.
Én az egyszerű, stabil, megbízható dolgokat szeretem. Ezek nem azok.
Sorold fel ezeket. Várom -
ncc1701
veterán
válasz
Tikakukac #104076 üzenetére
Gyakorlatilag nincs is itthon hó.
Kb 6-700ekm-t vezettem, nekem ezek sosem kellettek. Ez már az a kategória, h nem tudjanak mit tegyenek a kocsikba, mint "újdonság". De a kevesebb néha több, ezek az extrák amikor meghalnak, akkor senki nem fogja tudni javítani, egy gazdasági horror lesz egy mai autó tizen évesen. Én az egyszerű, stabil, megbízható dolgokat szeretem. Ezek nem azok. -
Tikakukac
titán
válasz
ncc1701 #104074 üzenetére
Az a rohadt fizika már megint, hát mit okoskodik itt nekem.
Tehát igen, többen próbálták már, sőt, így tesztelnek üregvédőket is. Mert pont emiatt kezd el belülről szétrohadni az autó és sokáig patika lesz ránézésre, csak kamerát ne dugj be technikai furatokon, mert a sírás elkap.
Ajtók alja a tripla peremezésekkel tipikusan ez a pont. Nálunk amíg apám beállt a garázsba addig behalsz, de le volt veretve az autó alja. Így a garázsban sem olvadt le 30 liter hólé, a kocsi se rozsdált szitává, mert mindig vizes volt mindene és még a garázs sem penészesedett szét.robotpilóta, se sávtartó, se vészfék asszisztens, ezeket majd intézem
Tanpályáról mikor eljöttél mondták ezt neked a teljesítményed alapján vagy csak bőséges volt a reggeli? -
ncc1701
veterán
válasz
MaddeNNNN #104069 üzenetére
Az én véleményem ugyanolyan szubjektív volt, mint a tiéd, azaz 1-1. És a kislányok szoktak megsértődni. Ez viszont tény...
De nekem nem kell robotpilóta, se sávtartó, se vészfék asszisztens, ezeket majd intézem. Kell viszont megbízható, kiforrott, stabil motor, jó fogyasztás, biztonság. A biztonság alatt lufikat, megfelelő, merev utascellát, és gyűrődő zónát értem, nekem az nem 1 pont az 5-ból, h bimbammol, ha nem vagyok bekötve.
-
ncc1701
veterán
válasz
saril #104073 üzenetére
Ez szép elv, anno én is majdnem bedőltem neki. Ezt próbáltad, vagy olvastad valahol? Mert nekem van fűtött garázsom, de igazából a hétvégi kirándulós autómat tartom benne, suzukinak felesleges, disznó elé gyöngyöt lenne. De anno az astrám elég szép állapotban volt, köszönhető a garázsnak is.
-
-
Tikakukac
titán
válasz
ncc1701 #104067 üzenetére
Baromira nem érdekel, itthon nincs hideg télen se. Voltam télen erélyben, belefagyott a fagyálló szélvédőmosó a kocsiba, kb -25 volt éjjel. Ez a nulla fok, ugyan már. Ne legyünk lányok.
Én meg oroszban, ott meg jegesedik a cerka vége pössentés végére. Ez ilyen mondjuk nagyobbat versenyt? Mert szerintem tudjuk még emelniAmúgy meg fűtött garázs.
Ennyi!!! Ha nincs kenyér, egyenek kalácsot. -
MaddeNNNN
addikt
válasz
ncc1701 #104067 üzenetére
Drága barátom, 1-2 dolgot tisztázzunk:
1. Nem vagyunk egyformák, mindenkinek más igényei vannak. Elhiszem hogy te egy szibériai husky vagy és fecskében alszol a hóban, de hogy úgy fogalmazzak ahogy te, engem meg az nem érdekel. Leírtam egy szubjektív véleményt erre te felsőbbrendűségedet nyomatékosítva kijelented, hogy csak lányok fáznak télen.2. Nem mindenkinek van fűtött garázsa.
Részemről veled befejeztem.
-
Petyyyyy
addikt
válasz
MaddeNNNN #104061 üzenetére
Programozható/távirányítható állófűtés sem rossz.
Fárasztja ugyan az akkut, emiatt inkább hosszú távokat mennék egy előfűtés után, de elég baba hogy kinyitod az ajtót és 23 fok.A három lityis dízelekben gyakori extra, de állítólag a Németországban szolgáló 3.2 Vectra-ba is szerelték.
-
mephi666
nagyúr
válasz
MaddeNNNN #104061 üzenetére
...bringára meg a sherpa béléses pulcsi
...tegnap adtam le a verdát, motorvezérlőt felküldték pestre a pixelesekhez... (vezérműtengely jeladós hibával kapcsolatban már minden ki lett zárva) ...érdekes, mert van aki nagyon szidja őket, más meg isteníti, hogy "gyorsak, profi munkát végeznek, garanciát vállalnak... és a garancia nem csak ígéret, stb" ...megszokott szervizben is mondták, hogy az ecu-s nyűgökkel kapcsolatban hozzájuk mennek mindig és elégedettek ők is...
ui: remélem tényleg valami kontaktolós dolog lesz a háttérben és szépen megcsinálják... mostanában azt figyeltem meg, hogy hűvös-párás reggeleken pár perc alatt bedobta a lámpát... ha pedig reggel ilyen 15fok körül volt és alacsony páratartalom, akkor pár km a városban, majd városon kívül 50km és semmi lámpa... viszont településre érve 90ről 50-re lassítva 1-2 percen belül jött... (gondolom hirtelen emelkedett a hőmérséklet egy nagyobbat és vacakolt a kontakt) ...az a szép, hogy profinak mondott villamosságisok küldözgettek mindenfelé, mert nem akartak hozzányúlni: biztos a kábel rossz... a vezérlés van elmászva, stb... aztán a végén kiderül, hogy végig a megszokott szerelőnek volt igaza, aki alapoktól végig mért, kizárt mindent, majd 90%-ra a vezérlőt valószínűsíti
...mindegy, kapott új vezérműszíjkészletet, vízpumpát, sallangokat a kocsi... egy ideig erre nem lesz gondunk
-
MaddeNNNN
addikt
Ahogy öregszem, az ilyen hűvösebb reggeleken rájövök hogy az autóban a 2 legértékesebb dolog az ülésfűtés és a kormányfűtés
-
csoszogi
tag
válasz
Tothgera30 #104058 üzenetére
A vágatba ragassz egy darab bútorfilcet, vagy öntapadós dekorgumit, egy kis csíkot vagy U alakban, helytől függ mennyit bír el. Olyanról is hallottam, hogy valaki egy kevés szilikonzsírt tett a vágatba, az tompította a zörgést.
Én szilikon csövet húztam a F Astra kalaptartót tartó pici pöcökre ( hú de szép megfogalmazás) -
Tikakukac
titán
válasz
Tothgera30 #104058 üzenetére
Vagy nincs külön, ami benne van a pakliban és az szopó. Bontó.
-
-
Tikakukac
titán
válasz
Tothgera30 #104056 üzenetére
Hűha, ezt ki kell nézni egy robbantott ábrából.
-
-
Tikakukac
titán
válasz
Tothgera30 #104051 üzenetére
Mutasd meg mire gondolsz, mert ez így ööö izé.
-
Findzs
addikt
Üdv
H astra hűtővíz kiegyenlítő tartály, hogy jön le?
Lecseréltem a hűtővizet de a tartályt nem sikerült lebányásznom, hogy kitakarítsam.
Olyan mintha alul fogná valami de ott az abs kocka és miatta nem látszik, hogy mi.Itt találtam képet az aljáról és látszik valami ami esetleg foghatja.
[link]Köszi
-
Astra G Classic II Hatchback kalaptartón lévő (2db) "gumi ütköző" pontos neve és cikkszáma mi lenne?
-
Integrale
veterán
válasz
Markizmark #104041 üzenetére
Hengerfej front oldalán, ahol a leömlô hôterelôjében van egy kiharapás, az a furat arra való.
-
po1son
addikt
Sziasztok!
Van egy H astra-am, a problémám a következő, nem kapcsol ki a gyári fedélzeti számítógép parkolás közben és a rádió totál megadta magát.
Ezen felül a ködfényszoró sem reagál a gombjára, ez is tegnap jött elő.
"Szerencsére" minden más működik ezeken kívül.
Szerintetek gyújtáskapcsolóhiba vagy szétcsúszott egy kábel? -
Gaga_30
tag
Hali!
Tudja valaki merre találom a hűtőventillátor előtét ellenállását?
G Astra Classic Z14 XEPKöszi előre is!
-
Integrale
veterán
válasz
szbalogh #104037 üzenetére
Két végpont közötti csapkodás kb 20 fokot jelent, az rengeteg. A rögzítô stift ahogy a fészkében lötyög, és maga a test pontatlansága adja a hangot. A retesz egyébként sem pontosan illesztett, szóval itt gyártási szórás is lehet akár, tekintve, hogy van olyen tapasztalat INA kerekekkel, hogy dobozban nem retszelt àllapotban volt, es olyan is, hogy a retesz rugója màr újként törött volt/hiányzott.
Nekem asszem még 1000 km megtétele elôtt adott hangot, amikor a csere volt, utána 2-300 km-t mentem egyben, ennyi idô és indítás alatt nem kopik el semmi, ami miatt hangot adhatna.
Olajnyomás úgy emlékszem, hogy 2 bar koruli, ertelem szeruen uzemmeleg motornál. -
Integrale
veterán
válasz
Markizmark #104036 üzenetére
Persze, ezek mind jók, újak. Visszacsapó is hibátlan, veztengely elsô hídja is újrapasztázva, olaj akkor is fent volt a hengerfej síkjában, tehát a visszacsapó biztos jó. Teknô és a durvaszûrô is újrapasztázva, kitakarítva.
-
szbalogh
addikt
válasz
saril #104033 üzenetére
Úgy vagyok vele, hogy nem szeretnék hiába cserélni okoskereket.
Állítólag az a retesz kopik ki, ami álláskor rögzíti a kereket a tengelyhez. Induláskor ahogy megjön a nyomás kiold az a retesz. Ha kikopik akkor nem zár leállításkor és induláskor a két végpont között csapkod, amíg fel nem épül az olajnyomás. Úgy gondolom hogy ha eleve van olajnyomás indításkor akkor nem tud elkopni az a retesz.
A solenoidokról leszedtem a szűrőt, előtte alapjáraton is kerregett.
Egyébként mennyi a gyári olajnyomás alapjáraton és amikor kinyit a szelep? Állítólag 3bar a minimum és 6 a max. Igaz ez? -
Sanki
addikt
Parkolás közben (1-esben hagyva) állt az autó és meg lett tolva kicsit, 5-10 cm-t mozdult előre és valószínű a fogaskerekek is fordultak 1-2-t (alapból ugye minimálisat tud előre-hátra kilengeni az autó sebességben hagyva, de az ettől kisebb "távolság").
Z14XEP láncos motor.
Vezérlésben ez okozhat gondot, sérülést? -
szbalogh
addikt
válasz
Markizmark #104016 üzenetére
A terv eddig az hogy az olajgomba helyére megy egy elosztó. Ebbe megy az eredeti gomba, egy nyomásmérő óra, ami a műszerfalra megy. És végül ide tol egy elektromos olajszivattyú. Az olajat a teknő leengedőtől veszi. Persze lesz egy vagy akár kettő visszacsapószelep is a szivattyú után. Épp most próbáltam ki a szivattyút. 5-6 bar-t is tud, ekkor 120W körüli a telhesítménye. Mielőtt megépítem azért kipróbálom hogy fel tudja e építeni a nyomást mert nem valami nagy az a pumpa. Z18xer
Erősítsetek meg vagy cáfoljátok kérlrk hogy az olajgomba az olajszivattyú és az olajszűrő közötti ágban van? -
Szada85
aktív tag
válasz
saril #104022 üzenetére
Relatíve "simán" kiiktatható, csak elötte érdemes röviden konzultálni, illetve mérlegelni a "mellékhatásokkal" kapcsolatban.
VAG modelleknél pl. sima OBD-s kütyüvel (OBD Eleven, sajnos Opellel egyelöre nem kompatibilis) is van olyan menüpont, hogy "S/S alapállapot".
Ilyenkor elvileg az akkufeszültség értéke íródik át a rendszerben, emiatt mivel "alacsony" akkufeszt érzékel, nem állítja le a motort.
Mellékhatása, hogy emiatt a generátor folyamat "teljes erövel" tölti vissza az akksit, ami hatással lehet a két komponens élettartamára.
-
pontyos
senior tag
válasz
saril #104022 üzenetére
Viszont egy Rákóczi úti szakasz, pl Keleti Pályaudvar és Ferenciek tere között 30 perc általában, akkora a folyamatos dugó, hogy ott 5 másodperc gurulás után állj, majd gurul és állj stb... Ez örjítő lehet, és állandóan minden beszállás után a menüben turkálni is az. Van, hogy egész nap a belvárosban dolgozom.
Sajnos a műszerfal on/off egy gombos megoldás már az új autókon nincs.
-
pontyos
senior tag
Sziasztok! Remélem belefér!
Opel Combo 2022 modell vásárlása előtt állok, és ma szembesültem vele, hogy a start / stop rendszernek nincs dedikált gombja a műszerfalon, csak több gombnyomásra kacsolható ki a menüben. Heti egy két alkalommal a belvárosban nyöszörgök, és szerintem borzalmas lenne ha kb 40-szer leállna a motor a Blaha és a Ferenciek tere közötti dugóban / pl.
Van megoldás arra, hogy pl reggel kikacsolom, deaktiválom és nem is kapcsol vissza ha újra indítom az autót.
Köszi szépen! -
Black_Raven
veterán
Sziasztok! Astra G 1.8 16V (X18XE1) motorhoz melyik olaj ajánlottabb, az 5-30W vagy a 10-40W, és milyen??Köszi szépen
-
dethroner
veterán
-
Tikakukac
titán
-
dethroner
veterán
Helli!
Z12XEP kódjelű c corsába milyen milyen olajszűrő javasolt? Mann filter catalógus 2 különböző méretűt ad ki -
szbalogh
addikt
válasz
jimmy5 #103985 üzenetére
A bal oldali sárga relé kapcsolja az indítómotor nagy mágneskapcsolóját. Ezt a relét kihúztam és a kapcsolt oldalt rövidrezárva átforgattam a motort. Utána relé vissza és szokásos módon indítottam. De be is lehet húzni a sárga relének egy kapcsolót az utastérbe.
Mivel ez így működik jobbnak tartom egy külön elektromos olajszivattyút beépíteni és azzal felépíteni a nyomást. Már majdnem minden meg van hozzá
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 3511 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari
- IKEA (HAVREHOJ) tablet tartó
- Asus ROG Zephyrus G14 GA401IV - 14" FHD 120Hz - Ryzen 9 - 4900HS - 16GB - 2TB - RTX 2060 - Win11
- Bomba ár! Dell Latitude E6520 - i5-2GEN I 6GB I 320GB I HDMI I 15,6" HD+ I W10 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude E6420 - i5-2GEN I 4GB I 250GB I HDMI I 14" HD I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest