Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- 4 billió dollárt ér a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-cégek
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
Luck Dragon #74099 üzenetére
A hiba nem az én készülékemben van
(vicc vót)
-
válasz
mohabá 007 #74098 üzenetére
Mobil nézetben ez nem látszik.
-
-
tutis
őstag
válasz
mohabá 007 #74087 üzenetére
neked milyen autód van?
-
-
diegho
nagyúr
válasz
Luck Dragon #74091 üzenetére
Nem a fehér F-et kell nézni?
-
-
norrberth
addikt
Vettem az Opelba olajszűrőt, aztán csak néztem mikor Mahle OX 173/1D és a Hegst E600H D38 1:1 egyezik!
Nem tudtam belekötni, papír színe, lamellák száma.
Fekete erősítésen még öntés száma is egyforma A4 mindkettőn.
Ja mm-re megegyeznek! Tömítés dettó egyforma. Ez hogy lehetséges??Mármint a Mahle Micro Star bla bla, Hengst megint mást papírt használ.
NAGY LÓFASZT! Még belül van egy zöld hajszálcsík a papíron az is egyezik.
Vakítják a parasztot ezek a gyártók!
Hengst a töredéke árba... -
mohabá 007
aktív tag
Fontos!
Mielőtt megveszed a hőgombát,nézd meg,hogy a hőgombáról elmenő vezeték biztosan a ventillátorhoz csatlakozik e.Azért mondom,mert nekem is van ilyen kétpólusú hőgomba,de az a hengerfejbe van beépítve,és az ecu-nak küldi a vízhőfokot,és van még egy hőgombám,de az három pólusú,és az kapcsolja a ventit két fokozatban.
(meg még van egy egypólusú is) -
odorgg
addikt
Hidegen ha gázt adok, és felengedem, majd benyomom a kuplungot, felpörög a motor, mintha tovább nyomnám a gázt. Bemelegedés után a hiba megszűnik. (Z14XE)Mi lehet ennek az oka?
-
tutis
őstag
vízhőfok jeladó, lángautós kép.
1.6 benzin, Z16XEP 2004-es H astra.
DE a termosztátháznál van rajta, ahogy nézem a cromax-os leírást.
videó róla hol van -
tutis
őstag
Tudtommal a ventiben/hűtőben nincs hőkapcsoló ennél a típusnál.
Az a blokkban van valahol, illyen:Mivel ki volt szedve a venti, azért csak nem olyan kóklerek hogy kicserélik a ventit, holott a hőgomba lenne a rossz? Én is alapból úgy mentem oda hogy a hőkapcsolót nézzék meg elsőre, de azt megnézték és kizárták mint hibát
-
adorjant
őstag
válasz
dave0825 #74069 üzenetére
Az egyik csavarral legyen rögzítve,és így szabadun tud járni a szelep,viszont kipufogógáz nélkül (a csatlakozó legyen rádugva,hogy az ECU érzékelje-működtesse)
Vízhőfok-gombát is szokták mondani,hogy az is okozhat ilyen torpanásokat,de én személy szerint 3db G Astrán sem tapasztaltam,de ha már a motortérben matatsz,nézz rá,hátha látsz valamit. -
Egy buta kérdés, fizikailag ha a műszerfalon nem tudom megnézni az ESP-vissza jelzés hiánya miatt , akkor azt merre található maga az egység?
-
dave0825
őstag
válasz
adorjant #74067 üzenetére
Tényleg, az lehet, hogy nem is az ABS érzékelője, hanem a kilométeróráé.
Nem gyárit vettem bele én sem, 23 volt így is az EGR, 40 körül lett volna Delphi, amit már inkább ajánlottak. :/ Kb. 2 hete van bent. Gyertyát úgy 2 hónapja cseréltem, trafósort kb. 1 hónapja. Hogy érted, hogy "kifordítva"?
Nem olyan hangos, szerintem nem lehetne hallani videón, de megpróbálom majd lehet.
Egyébként nem írtam, hogy Z14XE motorkód, 1.4 benzin, 2003-as évjárat.
(#74068) odorgg: Köszi, ez nagy segítség.
-
odorgg
addikt
válasz
dave0825 #74065 üzenetére
1
Én innét vettem ezt Pioneer fejegységhez. Ezzel megy a kormánytáv G Astrán. Viszont nem mindegyik fejegységen van csatlakozó hozzá, így vásárláskor oda kell figyelni hogy olyan fejegységet vegyél, amin van kormánytávhoz csatlakozó.
Több féle fejegységhez is van egyébként, igen.(#74066) tutis
Jól döntöttél. 10 perces munkáért 25 ezer, az tényleg rablás, és még pofátlanul az alkatrészen is nyerészkednének.. Az ilyeneket el kell kerülni.
-
adorjant
őstag
válasz
dave0825 #74065 üzenetére
Hello!
Második észrevételedre annyi jut eszembe,hogy a bal első keréknél a sebesség jeladó van,ha jól tudom,abs-től függetlenül.
A torpanás lehet gyertya miatt is,ellenőrizd, de én az EGR szelepet kifordítva is kipróbálnám,hogy akkor hogy viselkedik az autó (nekem 2 hónap után már szarakodott az új,olcsóbb szelep...)
A hangot pedig mindenképpen hallani kellene,esetleg tölts fel ide egy videót a jelenségről, hátha tudunk segíteni -
tutis
őstag
Na jelentem, elhoztam az autót. Odamentem nyitásra. Mondom kellene az autó, mert van olcsóbb lehetőség. Mondják jó, de ki van szerelve a venti. Na mondom szuper, akkor talán vissza kellene szerelni. Mondják, de hát az idő! Mondom szuper, van időm, megvárom.
Nem egész 8 perc múlva már vissza is volt szerelve a venti. Nem akartam beszólni hogy a cseréért ki akartak belőlem húzni 25ezer ft-ot munkadíjnak félórás melóra..
De azért egy 10-est így is elkértek, hibafeltárás, stb címszóval.
Fizettem és eljöttem.
Otthon lecsekkoltam a ventit, sajna a drágább kell. 68ezerért akarták ideadni a szervízben.
Én 57-ért fogom megvenni délután a bárdiban
De akinek nincs kedvezménye az is meg tudja venni pl
innen
57ezerért. beszéltem velük, keddre meg is lenne a cucc. De mivel nekem ma kell, így a Bárdinál veszem meg.
Délután be is szerelem magam. Pár csavar ki, venti kivesz, új berak, csatlakozók össze és kész is..
Így nulla munkadíj ár lenne. Mégse 25ezer..
Szóval tényleg csak megbízható szerelőhöz vigye az ember az autót, a 4 tölgyesi autószervízet továbbra is rabló bandának tartom. Nyerészkednek az alkatrészen, (oks, valamilyen szinten érthető), de olyan irreális munkadíjat akartak, ami bicskanyitogató -
dave0825
őstag
Üdv. Lenne hozzátok 3 kérdésem, hátha tudtok segíteni.
1: Édesanyám vett egy C Corsát, amiben van multikormány, gyári rádióval, működik is, de másik fejegységet szeretne (usb, aux miatt), de olyat, amivel működik a multikormány is. Nagyjából rákerestem, a Pioneer-eket írták, hogy támogatják alapból. Melyik másikak még, vagy mindegyikhez lehet valami külön modult szerezni, amivel menni fog? Ha jól emlékszem, az én Kenwood KMM-122Y-om is támogatja, bár nekem G Astrában nincs multikormány, így nem tudom biztosan.
2: Tegnap a G Astrámon 2 első lengéscsillapító cserekor vette észre apám, hogy a jobb első féknél nincs ABS kerék, vagy nem tudom, mi a neve annak a fogas cuccnak, se kábel, se semmi. A bal elsőnél van, de a 2 hátsónál sincs, és szerinte kéne lennie. A motortérben fékrásegítőt van, és apám szerint akkor nincs benne ABS (nem is láttuk, gyors kereséssel, nagyon nem néztük át). Visszajelzője van a műszerfalon, világít gyújtáskor, de ki is alszik rendesen (nem együtt valami mással, tehát átkötve nincs, ezt már néztem). Tényleg minden keréknél kéne lennie érzékelőnek? Télen néztem, megcsúsztattam direkt, 2-3m-t csúszott, nem volt ABS, ki sem villant semmi. Az a furcsa, hogy ha nincs benne, akkor visszajelzője miért van, és miért van a bal első keréknél csatlakozó kábellal együtt, ami megy be a motortérbe.
Van más olyan is a műszerfal óralapján, aminek a helye megvan, de led nincs a panelen, ABS mégis van, holott ezek szerint nincs benne (én úgy tudtam, hogy van, de nemigen foglalkoztam vele, hogy miért nincs).
3: Ugyanezen a G Astrán ha 3.-4. fokozatba kapcsolok menet közben, kicsit mintha kattanna (durranna halkan) valami a váltó felől elölről, akármilyen finoman engedem a kuplungot föl. 2.-ban és 3.-ban pedig mostanában sokkal lustább, mint eddig volt (1.4-ből adódóan eddig sem volt egy űrhajó), néha mintha megtorpanna, rántana egy kicsit az autón. Ez mitől lehet? Hibakód semmi nincs, gyújtótrafó-sor, EGR-szelep mostanában volt cserélve, lambdaszonda még nem.
-
Declare
őstag
Az ilyennel meg plane visszaelnek, hisz ismerik a szitut. Hasznaltad az autot, bedöglött, jaj-jajj valaki csinalja gyorsan meg, mert nyilvan kell a kocsi....
A masik mondjuk az, hogy azert valoban van millio fele alkatresz, oriasi szorassal....hogy most egy dragabb jobb vagy sem, megeri e a felarat vagy sem ezek a soha meg nem valaszolhato kerdesek kategoria.
Csak s.o.s helyzetben megyünk mas szerelöhöz, vagy szakszervizbe
idezet az autos naplombol
(de ebben az esetben is mindenkepp konzultalnek a sajat szerelömmel, hogy latatlanban ö hogy iteli meg azt amit nekem mondanak, ajanlanak)
-
-
tutis
őstag
válasz
Luck Dragon #74061 üzenetére
Úton vagyok a műhely felé. 1 óra múlva kiderül kinek van igaza. Elvileg ma reggel 8ra mondta hogy hozzák az alkatrészt, de a műhely 7kor nyit, ezért nyitáskor már ott leszek és elhozom az autót. Max annyi lehet a probléma ha tegnap délután mégis megcsinálták. De abban az esetben is átnézem az autót és az eredeti alkatrészt is.
-
-
-
tutis
őstag
válasz
Declare #74052 üzenetére
Srácok SOS tanács kellene.
Úgy néz ki hogy új hűtőventilátor motor kellene a szerelő szerint.
Igen ám, de elkezdett dobálózni a számokkal.
hogy a gyári 160 ezer, és hogy nincs náluk hozott alkatrész, és hogy csakis nekem 68-ért tud gyárit hozni. (plusz25ezer munkadíj)Na elkezdtem utánanézni ennek.Bárdinál van Bosch, 2 fajta:
BOSCH (0130303314)
Hűtőventilátor motor
52.534 FtBOSCH (0130303300)
Hűtőventilátor motor
111.017 FtÉn az mondom hogy az enyémhez az olcsóbb való, de a szerelő a drágábbat akarja ideadni nekem.
Raádásul nekem féláras kedvezményem van a bárdinál, nem mindegy az ár.A szerelő 68ezerért akarja ideadni nekem a drágábbat, de szerintem kurvára le akar húzni. 25ből meglenne nekem az olcsóbb. Cromaxnál alvázszám alapján is az olcsóbbat hozza nekem.
Holnap felhívom a bárdit és a unixot is, alvázszám alapján lekérem, de tuti hogy az olcsóbb kell nekem. Mit lehet ilyen esetben tenni, ha tudom hogy átbasz a szerelő, és úgy tesz mintha a drágábbat szereli be, de az olcsóbbat teszi be az autóba? -
mohabá 007
aktív tag
válasz
lsebestyen #74053 üzenetére
Köszönöm
Minden megoldás érdekel,ezért fel is teszem őt is a "listára".(még rövid a lista,ő az első
)
-
lsebestyen
addikt
válasz
mohabá 007 #74046 üzenetére
Novoth Tibiek esetleg?
-
Declare
őstag
Hat magadat mindenesetre ne nagyon hibaztasd, a behuzott kezifeknek ehhez semmi köze....drukkolok, hogy ne legyen draga a mulatsag
(#74039) geleati 1-1 meresböl max nagyon durva saccolast tudsz adni. Max akkor ha szep lassan annyira fullratöltöd, hogy epp elkezd kifolyni a nafta, majd a kövi tankolasnal megint
ez igy viszont nem nagyon ajanlott
En Excelben irom a tankolasokat es egesz jol kiadja.
-
WP14
őstag
válasz
Markizmark #74048 üzenetére
A hitnek ereje van, csak ez számít.
F-nél is olcsóbb a seicento.
Az könnyebb vas.
-
-
WP14
őstag
válasz
mohabá 007 #74046 üzenetére
Vebbfulnak van kiolvasója.
-
mohabá 007
aktív tag
Urak!Elkelne egy kis segítség.
Keresünk Budapesten egy megbízható szerelőt,szervízt,aki normális műszerrel meg tudja nézni,hogy van e tárolt hibakód,ha van,tudja törölni,EGR-t, szívósort a koromtól becsületesen kitisztítja.
A gyógyulni vágyó páciens: Vectra C 1.9 CDTI (Z19DTH) -
WP14
őstag
válasz
Markizmark #74044 üzenetére
Csakhogy nem ezt kérdeztem, az a gond.
"Tehát nem mindig a drága a jobb."
Mégis Opelod van, nem Trabantod, vagy Fiat seicentod, amik sokkal olcsóbbak.
-
Markizmark
addikt
Olajos kérdésed:
Eddig 15ezres olajat használtam, de az 5ezres is ugyanúgy bevált legutóbb. Mi a gond?
Tehát nem mindig a drága a jobb.Persze nyilván leír amúgy minden csúnyaságot az eredeti cucc gyártója a kínaira, ha látja hogy tized annyiból meg lehet csinálni a szarját ... folytathatjuk még.
Az olcsó olajod és a diagnosztikai kérdés között ugyanannyi a hasonlóság, mint hogy menjek el kiolvastatni a kódot olyanhoz akinek van eredeti műszere és a kerékcserés példa közt. Szóra sem érdemes.
-
WP14
őstag
válasz
Markizmark #74042 üzenetére
Kerékcserét egy talpraesett nő is megoldja, nem egészen ugyanaz, mint egy "idegenre" bízni a hiba meghatározását. Ha nem érzékeled a különbséget, akkor mindegy. Olyan, mintha én autószerelőnek mondanám magam és mondanék lehetséges okokat a magas fogyasztásodra, nekem nem hiszed el, ha esetleg valóban szerelő vagyok, de egy "kínainak" elhiszed.
Az, hogy az említett 2 hibát jól megmondta, nem jelenti, hogy bármit jól mond és/vagy nem működnek ezek a kínai gagyik hibásan többségében. Persze, mindenki azt használ és annak hisz, amit és akinek csak akar. Részemről ez a végszó.
Olajos kérdésemre nem válaszoltál.
-
Markizmark
addikt
Akkor kereket cserélni is menjek inkább gumishoz, mert azt is évente csak kétszer kell és nem nagy költség?
Hozhatok még sok példát, ami nem nagy költség és ki lehet bírni mert SZERINTED szánalmas és bele kéne férjen.
De emelőm is van pár, akna is van a garázsomban. Legutóbb 3 éve voltam szerelőnél, akkor is csak vezérlés csere miatt. 1001 olyan apróság van amit ki lehetett volna bírni, de minek ha van szerszám és megoldhatom magamnak? Hangsúlyozom még mindig nem arról van szó, hogy pénzt keresek a kínai szarral, mert akkor jogos lenne az eddigi háborgásod. Minden eszközömmel csak a saját dolgom könnyítem...
Menjek oda (amihez előbb időpont kéne), olvastassam ki amikor úgyse hagyom ott javításra? Az lenne inkább az égés.És ne felejtsük el azt sem, hogy a sehol nem ellenőrzött minőségű elektronika, akár kárt is tehet pl. az ECU-ban!
Az eredetiben lévő optikai leválasztás nem az ECU-t védi, hanem a laptopot a 12-14V-tól.
Az ECU-ban csak abban az esetben tenne kárt, ha túlfeszt küldene rá vagy zárná a nem megfelelő pineket. -
WP14
őstag
válasz
Markizmark #74040 üzenetére
Megint félreértesz.
Kettő darab ezresért kiolvassák manapság a hibákat, régen volt az már, hogy 10-20 ezret elkértek érte, mert ritkaságnak számított. Évente két alkalommal nem fér bele, akinek autója van? Az már nevetségesen szánalmas lenne, szerintem.
Természetesen nem márkaszervizre gondolok.
És ne felejtsük el azt sem, hogy a sehol nem ellenőrzött minőségű elektronika, akár kárt is tehet pl. az ECU-ban!
Utóbbira egy példa: Ha olcsón hozok neked egy ismeretlen kanna motorolajat és azt állítom ugyanazt a minőséget képviseli, mint a gyári, akkor beleöntöd?
-
Markizmark
addikt
A kínai gagyi ugyanazt csinálja, mint ez eredeti. Csak továbbítja az ECU által mért adatokat, nem ő maga mér, ebből kifolyólag valószínűtlen, hogy hamisak lennének. Persze előfordulhat. DE. Még mindig ott tartunk, hogy eddig minden esetben segített megoldani a problémát, annak ellenére, hogy kínai gagyi. Elismerem, hogy az, mert az. De eddig jó volt. És inkább hiszek a tapasztalatomnak, mint az elméletnek.
Nagyon jó példa a kínai edző cipő. Ha minden nap, vagy a jelenleginél jóval többször használnám, akkor nyilván eredetit vennék, mert pénzt keresek vele. De just for fun, vagy évi 2 alkalomhoz sok lenne a 150ezer, ezt beláthatod. -
WP14
őstag
válasz
Markizmark #74037 üzenetére
Dehogy baj nekem, félreértesz.
Én kizárólag a kínai gagyi által közölt eredmények hitelességét, adatainak pontosságát kérdőjelezem meg és lásd be, jogosan, mivel az Opel hitelesítését nem véletlenül kerülik meg a hamisítványaikkal.
Ez hasonló a szintén kínaiak által hamisított edzőcipő márkákhoz, aminek akár két hét alatt is leesik a talpa, bár addig tényleg lehet benne még focizni is. -
WP14
őstag
válasz
Markizmark #74035 üzenetére
Hidd el, az a kínai szarral ellentétben megbízható!
Szerencsére nincs rá szükségem, gyerekkori barátom az autószerelőm, saját műhelyével és gépeivel, amit akkor köt rá autómra, amikor csak kérem.
Mindkettő NULLA ft-ért.
-
WP14
őstag
válasz
Markizmark #74032 üzenetére
Azt gondolod?
Ha megettem volna, akkor vettem volna tőlük "eredetit", nem gondolod?
Vagy szerinted megettem, mert nem vettem se kínait, se tőlük, se mástól, eredetit se?
Abban hol a logika?
Jobban megetted te a kínai gagyikat hasznosnak mondók baromságát sokkal inkább. -
tutis
őstag
Na én mag megszívtam. Többszörösen is.
Melóhely közelében nézem a parkolókat, semmi. Várok, behúzom a kéziféket. 10 méterre a tükörben látom hogy egy autó kiáll, erre visszatolatok. Persze behúzott kézifékkel.
Kiszállok, füstöl a motorháztető. Azt hittem a fék (bár a kézifék hátul fog, le se esett elsőre), de nem, elfőzte a vizet. Motor leáll, várok.
1 óra múlva nyitott a lángautó a közelben, elmentem fagyállót és vizet venni. Feltöltöttem, 1,5 liter ment bele.
Elindítottam a motort
Mivel nincs meg a gyári fejegység, így a teszt mód se hívható elő. Van nálam ELM327, rádug, nézem a
hőfokot. felmegy 110-re, venti nem kapcsol. Fasza.
NA tanakodás mi legyen. Szerelőm kurva messze, addig nem jutok el. Klíma bekapcs, akkor megy a venti. Klíma nélkül vagy 2-3x próbáltam 110 fokig semmi venti. Nem tudom az ELM327 mennyire pontos, de kezdtem fosni baja lesz az autónak.
1-2x hallottam érdekes kattanást járás közben, nem tudtam mire vélni..
Hívom a 13. kerületi szerelőket, harmadik mondja okés a mai nap. Elmegyek hozzá, látom öreg szaki régi műhellyel. Hát neki nincs gépe, így kurvára még egy hőfokot se tud nézni. Na még 3 telefon, sikerül találni egy szervízt a közelben aki vállalja az autót.
Elmegyek, mondom a szitut. Adom a tippet hogy lehet a vízhőfok jeladó kuka, ezért nem kapcsol a venti.
Persze rögtön tagadnak, hogy lehet bármi. Mondom okés, nézzék át. Kíváncsi vagyok mennyibe fog kerülni a mutatvány, a telefonhívást várom...
Remélem nem lett hengerfejes az autó. Beindítás után csökkent a hűtővízszint 1 cm-ert, majd 100 fok felett megint egy fél centit.. Elsőt azt értem hogy lelégtelenítette magát, de a második aggaszt. -
Markizmark
addikt
Látom megetted a gyártó/fejlesztő által írt kamu szöveget, hogy garantált a hibás működés.
És mit villogtatsz ki, ha nincs kód de láthatóan nem változik a lambda értéke, csak folyamatosan szegényet ír és emiatt az ECU dúsít mint az állat?
Egy lambda szonda nem egyik pillanatról a másikra megy tönkre, először csak csökken a jel amplitúdója, míg végül kisimul. Ekkor van csak kód, itt már 15 litert eszik az autó, de mi nem vártuk meg és már 10-nél kerestük a hibát. -
WP14
őstag
válasz
Markizmark #74030 üzenetére
Akkor már csak az a kérdésem, hogy ugyan miből gondolod, hogy egy sehol sem hitelesített kínai hamisítvány valós, azaz hiteles adatokat fog neked mutatni?
Természetesen, önámításnak akár még megfelelő is lehet a cucc, mindenki azt hisz el, amit és annak, aminek akar.
Kíváncsi vagyok, ha összeveted egy gyári mérőműszeres berendezés adataival a kínaiét, milyen eltéréseket mutatna, érdemes lenne kipróbálni!
Amiket leírtál, hogy milyen hibákat mutatott ki, azt biza mindegyiket ki lehet villogtatni.
-
Markizmark
addikt
Az én autómon kiderült, hogy valószínűleg felfelé csal a műszerfali hőgomba (vagy lefelé az ECU-é).
Családban másik autókon kiolvastunk pár hibát:
-C corsa vez. tengely jeladó, 2. lambda szonda kuka
-F astrán kerestük a magas fogyasztás okát, meg is lett a hibás szonda (nem volt kód) ami cserélve lett és helyreállt a fogyasztás is.Ezen kívül pedig párszor monitoroztam a sajátomat csak azért, hogy teljesen átlássam a működését
-befecskendezés impulzus szélességet (indításkor, hidegen, melegen, padló gázon)
-jól működik-e a fojtószelep poti, nem ugrál-e az érték
-teszi-e a dolgát a MAP szenzor
-mennyi a valós sebességem az órához képest
-ugrál-e a lambda érték ahogy kell
-motorféken tényleg 0-e a befecskendezés érték
stb just for fun.Nem tudom, ismered-e a "kivillogtatás művészetét"? Tudtad, hogy ingyen van és pontosabb, mint a kínai gagyik?
Nem tudom tudtad-e hogy nem csak hibakódot lehet vele olvasni.
Ráadásul nem minden hibás működés jár hibakóddal.
-
WP14
őstag
válasz
Markizmark #74028 üzenetére
Cseréltél valamit az említett cuccnak köszönhetően, vagy felismertél egy nélküle nem felismerhető hibát? De írj le mindent, amiben segítségedre volt és "olcsósította" a beavatkozást! Érdeklődve várom.
Nem tudom, ismered-e a "kivillogtatás művészetét"? Tudtad, hogy ingyen van és pontosabb, mint a kínai gagyik?
-
Markizmark
addikt
-
fcbarca
őstag
sziasztok.Vettem OBDII bluetoth hibakódleolvsót Opel Astra G 1.6(1999),telefonra milyen programot ajánlotok rá?felraktam ezt a torque(lite)-ot,az acce(boost)-ot szeretné lemérni,de folyamatosan csak méri.Valaki megtanítana hogy kell használni?
-
WP14
őstag
válasz
Declare #74013 üzenetére
Kicsúsztam szerkesztésből. A sok hülye mérnök jó sok pénzt markol fel abból, amit az autótulajdonosoknak extraként felszámolnak a gyártók.
Nem minden újítást kell vakon elfogadni és előnyként elkönyvelni.
(#74015) Declare Rossz oldalról közelíted meg
A mérnököket nem fogják elzavarni, mert az autóvásárlókat épp ők tudják "rákényszeríteni" a felesleges extrák megvételére, amiről az autótulajdonos azt gondolja, hogy milyen jól jár vele, pedig nem.
-
WP14
őstag
válasz
Declare #74013 üzenetére
Nem kell ide semmilyen szakértelem, csupán pici logika, hogy mindenki tudja, mekkora lehúzás ez, hogy extraként beállított valamiért a tulajdonos fizet pluszban olyanra, ami nem is az ő pénztárcáját kíméli, sőt még üríti is az egyes szerkezeti elemek gyorsabb elhasználódása miatt.
-
WP14
őstag
válasz
Declare #74008 üzenetére
Az lényegtelen szerintem, hogy ki mennyit tud összeszámolni, sokkal fontosabb kérdés, hogy kinek éri meg a start-stop, mert, hogy nem az autó tulajdonosának, az 100%.
(#74012) AMD Power Egyetértek, nekem sem kellene. Ha esetleg azzal szerelt autóm lesz a távoli jövőben, biztosan autóvillanyász barátom gondjaira bízom, hogy iktassa ki.
-
beg
veterán
-
Declare
őstag
válasz
férfiállat #74006 üzenetére
Olyankor pl leallitja a motort? Elvileg ugye ebböl a start stop rendszerböl is sokfele van....a komolyabb rendszereknek pl alapbol van egy külön olajszivattyu, ami keringeti az olajat akkor is ha leallt a motor, de meg forro a rendszer. Ha jol tudom q7 ben pl ilyen. Ettöl függetlenül elvileg az olcsobb rendszerek is figyelik a hömersekletet, szoval ha tul hideg vagy tul meleg a motor nem szabadna leallitania.
Igazabol arra figyelj, ha eröltetve van a motor (emelkedö, nagy gyorsitasok stb), akkor ne engedd neki lekapcsolni.
(#74007) WP14 Egyet mindenkepp össze tudok szamolni
Ha a várakozás csak egy-két másodperc, és várhatóan fél órán belül százszor megismétlődik, tényleg nem érdemes kínozni a motort és járulékos berendezéseit.
-
WP14
őstag
válasz
B-L-A-C-K #74003 üzenetére
Szerintem az autó tulajdonosának nem előny a használata, csak a környezetvédelemmel indokolják, de az biztos, hogy az indítómotor hamarabb meghal az ilyen rendszerű autóknál. Tehát, a tulajdonosnak célszerűbb nem használni soha.
Itt le is írják szépen, hogy nagyon sok esetben a motornak sem tesz jót.
-
Gergőke88
addikt
válasz
férfiállat #74002 üzenetére
Nem életszerű, hogy mész 130-140el és hirtelen kapsz egy piros lámpát.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
férfiállat #74002 üzenetére
Városi közlekedésre célszerű használni.
-
Szada85
aktív tag
Annál azért gondolom egyszerübbnek a kérdést, mert volt szerzödés, amibe bele van / lehet írva mindenféle kitétel, "eladáskori állapot", stb, illetve olyankor a jótállás is fennáll, relatíve könnyen bizonyítható, hogy a hiba már eladáskor is létezett ( tekintve, hogy a HF probléma nem 1 nap alatt történik meg ), ergo nem szívesen mennek bele ilyen cigánykodásba, mert ott nehezen jön ki, hogy nem Ö a hunyó.
De egy ilyen esetben, hogy Te elmész a gumishoz kerék/gumicserére, de akár sima szervízes is lehet, ahol a Józsi a végén annyira unja a banánt, hogy gyorsba feldurrantja, közben mondjuk elnyalja légkulccsal - amit ugye, ha nem állsz felette, akkor nem is biztos, hogy látod, ergo bizonyítékod Sem lesz -, majd X idövel késöbb észreveszed, hogy mi történt. Utána visszamenve kevés esélyt látok rá, hogy a gumis/szervizes majd elismeri, hogy "jeszoké, én voltam", adom a javítás árát.
Hasonló téma Volt nem olyan rég Fb-on az egyik Szentmihályi úti gumis eset - aminek a valóságtartalmát ugyan nem tudom igazolni, tehát lehet hoax is -, aminél nem is túl olcsó felniket bactak össze, majd persze mindent tagadtak, még azt is, hogy a tulaja ottjárt volna...
És persze az is megeshet, hogy csak én élek ilyen pesszimista, rosszmájú világban.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Bowers/Wilkins PX8 fejhallgatók (dupla Bluetooth eszköz csatlakoztatása!)
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 3511 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G1 - i5-G4 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Lenovo magyar laptop billentyűzetre van szükséged? Akármelyik verzióban segítünk!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest