Hirdetés
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- A kézikonzolok teljesítménytrónjára pályázik az AYANEO és a GPD
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- ASUS notebook topic
- A NEX üzletágat is leválasztaná az Intel
- Melyik tápegységet vegyem?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Komolyan ráállt a csúcs-GeForce-ok átalakítására Kína
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- OLED TV topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
n0rbert0 #58099 üzenetére
Nekem már kitört a 2 csavar a talpból.Egy bontóból jöttem haza,láttam egy Opel boltot,gondoltam megállok és megkérdezem.Azt mondja az eladó,rémlik neki az egyik doboz alján van valami ilyesmi talp,mintha Calibrához rendelték volna pár éve,de nem jöttek érte.Megtalálta,GM-es origin zacskó,megnézte a számát,igen,Calibrához való.Elhoztam 11 ezerért-tudom nem olcsó,de már untam a járkálást és telefonokat,ez meg tuti és zsír új.
Ma fel lett rakva,aztán vettem egy gyárinál rövidebb-és vastagabb-antennát is hozzá. -
-
Eredeti,gyári Calibra antenna aljzatot találtam egy boltban!
Még ebben kérnék segítséget,már több bontót felhívtam,voltam személyesen is,de semmi.Ha valaki épp készül bontóba,kérdezzen már rá,hátha.A gyári elég drága,ebből utángyártott nincs.A lényeg:X20XEV motorhoz,de csak Calibra vagy A Vectra a jó,a többi állítólag már más.
-
Petyyyyy
addikt
válasz
mdani01 #58094 üzenetére
Akkor sötétített lámpái is lettek volna - na akkor tuti trailerre rakatom és viszem haza
díszlécében ugyanaz az Elegance logo figyelt, mint az enyémben.
Éppenséggel most hétvégén is fent leszek, F_Gergely kollega is elég mobilis, szóval.....tali alert! Szombat este játszhat.
-
AMD Power
titán
Egy ilyet azért megtekernék!
-
AMD Power
titán
Elnézést mindenkitől ,hogy még csak most válaszolok, de Nászútnak még csak most lett vége! Nagyon szépen köszönöm Mindenkinek a jókívánságokat!!!!
Az autó nagyon jól viselkedett. A 3 nap alatt kapott is 370km-t. Meg persze jól ki is lett égetve az M3 autópályán.
-
w333
félisten
válasz
Kicker #58080 üzenetére
Nem kell hozzá nagy szakértelem ... egyszerű mint az 1X1 !
Ha van rá időd én mindenképp ezt javasolom, EGR szelep tisztítás és alapjárati motor tisztítás, ezeket 1-2 óra alatt bőségesen megcsinálod ... (ha van hozzá szerszámod és türelmed) ez a legolcsóbb megoldás, sok szervizben mondanak "XY" -t kell javítani és nem is az a hiba oka, majd szépen pénzileg lehúznak !
Olajlehúzó gyűrű ha hibás akkor úgy füstölne mint egy traktor és enné az olajat!
-
w333
félisten
válasz
bandi0000 #58077 üzenetére
Csak alaposan ki kell tisztítani és jó lesz ...
Nekem már a tisztítás sem segített, igaz nekem ilyen az alapjárati motor, tengely meg volt benne szorulva, de egy 300 Ft körömreszelővel segítettem rajtam azóta is nyílegyenes az alapjáratom !
Most látom csak hogy új az avatárod ... hirtelen nem ismertelek fel !
(#58078) Kicker
Kiszeded megtakarítod ha nem szűnik meg a hiba akkor tovább keresed !
-
Kicker
őstag
hmm...
most legutóbb azt mondták, hogy a pöfögés lefulladást lehet az olajlehúzógyűrű miatt csinálja... tehát így most eléggé a homályban tapogatózunk... de ezt mind le kell valahogy csekkolni hogy kizárjuk a dolgokat... más típus hiba? másnak nem csinált ilyesmi jelenséget a verdája? ebben van elektronika ami csinálhatna ilyet?
-
-
Borokafa
őstag
Hát ha én használt autót vennék , az C Vectra 1,9 lenne. A cégnél több is volt, keveset fogyasztott , nagyon ment és rettentően stabil volt. Igen szerettem velük menni.
-
Kicker
őstag
válasz
diablo1984 #58070 üzenetére
ja az egr-t szokták emlegetni... most sárga ikon nem világít!
Üzamanyag-pumpa csinálhat ilyet, hogy szakaszosan szarakodik?Az alapjárat ilyen random néha felmegy, nem mondanám, hogy sűrűn gyakran, nem érzed úgy hogy magától megy az autó, de pl amikor kirakja az utasát, nyomja féket, megáll, na akkor szinte 10-ből 10-szer felbőg jó 10 mp-ig... melegen vannak ezek a jelenségek...
most van az hogy napi 40 km-et megy vele, de volt hogy havonta 2 szer volt beindítva... nem véletlen sikerült 60ezer km-et tenni ecotecbe tizenx év alatt...
szoktak ezek a motorok ilyet csinálni? ugye a motortere nem túl nagy, plusz a klíma is foglalja a helyett, nem könnyű ott ekecselni benne...
-
diablo1984
veterán
válasz
Kicker #58068 üzenetére
EGR szelep(kipuffgáz visszavezető) amit írtál is, az is tud ilyeneket csinálni egy kis sárga motor ikon kíséretében a műszerfalon. van úgy, hogy a tisztítás már nem elég neki és ki kell cserélni a szelepet!
de akár lehet üzemanyag pumpa is, nem juttat elég anyagot a motornak.
a benyomott kuplungnál azt érted, hogy ha benyomjátok a kuplungot felemelkedik az alapjárat 2000re? amúgy az alapjárat ingadozás mennyire stabilan jelentkezik, vagy van mikor csinálja és van hogy órákig, napokig nem?
-
Kicker
őstag
Sziasztok!
tanácsot kérnék 1997-es Opel Tigra 1.4 16v, ecotec, klímás, az autó 2003 óta a tulajdona a feleségemnek, akkor kb 120 ezer km-mel vette, 2010-ben volt vezérlés cseréje, 2013-ban komplett klíma felújítás (tömítések stb), most van az autóban 177 ezer km, természetesen olaj, szűrök csere 15.000.-ként vagy maxx 2 évente.
A tigris abszolút megkímélt, rozsdamentesítve lett 2014-ben, nincs széthajtva, volt OPEL szakszervízben is 2 éve a mostanival hasonló problémával.
Tehát a probléma: az autót melegen indítva általában pöfög, mintha le akarna fulladni, illetve ha nem pumpáljuk a gázpedált, le is fullad... ezzel hibával a helyi szerelőnk elnünékezett, tisztogatta a "rendszereket" (nem akarok hülyeséget írni, valami kartergáz visszavezetőnél lehet lerakódás..), de ezzel nem szűnt meg a probléma, majd az opel szakszervízben 60 ezerér csináltak rajt valamiket/számlát még keresem/, és a gond ezidáig nem jött vissza, de most, hogy feleségem újra napi használatban járkál vele, megint néha pöfög, néha benyomott kuplungnál 2000-en pörög a motor 10-15 másodpercig..
szerintetek mi lehet a gond? olajat nem eszi, legutóbb a gyertyacserénél mondták, hogy koszosak voltak a gyertyák (ami érdekes, mert nem a km gyűlik az autóban, hanem telik az idő míg az udvaron áll...)
ezeknél a motoroknál ebben a korban mit szoktak szervizelni, mi okozhat ilyen hibát?
tanácsokat előre is köszi, az autót feleségem nagyon szereti, szinte már felbecsülhetetlen érték számunkra. -
Petyyyyy
addikt
válasz
bandi0000 #58066 üzenetére
Röviden tömören: Vectra a sorban feljebb van, mint az Astra. Előbbinek elvileg jobbnak kell legyen minden téren.
Khm...el kell jönni az egyik talira hétvégén ahol megcsodálhatod F_Gergely szeretett (és itt a két 't' a múltidő jele) Vectráját és akár az én Asrámat aztán eldöntöd.
-
bandi0000
nagyúr
jövő hónaptól én is kezdem az éhezést és elrakni a fizukat kocsira, talán év végén jövő év elején vehetek valamit
bár még kéne összetákolni egy garázst is
Egyre jobban húzok a B veci felé, esetleg aki próbálta már a B vecit és G astrát az mit mond melyik a kényelmesebb? menettulajdonságok extrák stb
-
w333
félisten
válasz
diablo1984 #58064 üzenetére
Hát jah ... viszont legalább "olcsó" és nem is nagyon van velük semmi baj, különben is az alkatrészek tényleg aprópénzbe kerülnek hozzá !
-
diablo1984
veterán
válasz
_seth_ #58062 üzenetére
a cr-t nagyon dícsérik a pd után, vagyis nekem az rémlik, hogy mióta a vw beállt a sorba a közös nyomócsővel, azóta nem jellemző rá a motorikus hiba. az meg hogy mennyire euro 5 az euro 5 gondolom magyarban a kutyát sem zavarja!
w333: a valóságtartalmaknak utána járni kemény dió, azt hogy valaki állít valamit km óra állás terén az még nem bizonyíték, kinntről hozott autóknál meg ellenőrízhetetlen! de ha még sok-sok km is lenne benne, akkor sem biztos, hogy bajuk lenne, csak időben megkapják amit meg kell és akkor tényleg a világból is kimegy! de ezt, hogy időben szervizelték-e és a belevaló cuccokkal, szintén nem lehet kiderítani, reménykedni lehet....
-
w333
félisten
válasz
diablo1984 #58061 üzenetére
Ki kell fogni ... ismerős ugyan ilyen 90LE vásárolt valós 220 ezer km 700 ezerért !
-
_seth_
veterán
válasz
diablo1984 #58061 üzenetére
B veki utodnak b6-os 2 literes cr tdit neztem ki manual vagy dsg valtoval, arban valoban oriasi a szoras kozottuk. Milyenek a cr tdi motorok?
-
diablo1984
veterán
én ez előtt pár évvel nézegettem b6-ost, az maga lehetett volna az isten, de nem mertem bekockáztatni, már akkor is árban nagy volt a szórás köztük. az én formám, hogy középáron megveszem a piacon található legszarabbat és utána beleverek egy raklap lóvét!így inkább nem lett belőle semmi!
de mostani ára már teljesen vállalható, de már a belüket azoknak is kihajtották(kihajthatták), nekem modern dízel már nem kell(majd ha felfúj a sok lóvé)(#58059) w333 : ezzel az a baj, hogy még adagolós, a chippelés bár működik, de össze tudja zavarni és füstölhet tőle. ez ebben a gyári formában teljesen jól használható, jól is megy, keveset is tud enni és tényleg sokáig elmegy, ha karban van tartva. de ez is nem túl régen jött be az országba, 244ezerrel hírdetik, de simán lehet benne akár 750ezer is, azért egy 15éves dízel nem 244ezernél szokott tartani, így ez is lutri, hogy mit kapott már az élettől! meg konkrétan ez a féle kasztni már elavult kinézetű, az ettől újabb még szódával elmenős kategória....
-
w333
félisten
válasz
diablo1984 #58055 üzenetére
A kolléga helyében meg inkább vennék egy ilyen Octaviat
Meg kell chipelni 140LE + 310NM és úgy megy mint a vihar és keveset fogyaszt, olcsó hozzá minden, nincs többlengőkar, nincsenek PD elemek, egy igazi megbízható olcsón fenntartható autó ... igazi km faló, ezek a motorok 1 millió km -t is elmennek olyan jók, az autó meg egyszerűen a lehető legmegbízhatóbb !
Gondolkodom is egy 1.6 Octavia -n, bitang jó gépek ...
-
8th
addikt
válasz
diablo1984 #58053 üzenetére
Nem feltétlen kell kiírni de nélküle sem füstöl szemmel láthatóan. Ha nem városi 2-5km-es távokon használja az ember fia és rendszeresen tud regenerálódni akkor sokáig húzza az is. Én zsigeri szinten kifejezetten ellene vagyok mindenféle automata váltónak de engem a Passat DSG váltója simán megvett kilóra. Ha finoman mész vele csak a fordulatszám mérő mozgásából látod, hogy épp sebességet váltott esetleg a motorhangból veszed észre de konkrétan nem érezni belőle semmit. És ha visszaváltásnál nem is annyira de felváltásnál valóban pokoli gyors. Finom kis cucc. A kormány mögött elhelyezett váltó fülek nagyon viccesek. Tiszta playstation feeling. Szerintem 1.5-1.6M körül korrekt ajánlat egy ilyen paszuly.
-
diablo1984
veterán
én egy szóval sem mondtam, hogy megbízható, csak hogy tényleg az első futómű rendbetételére nem kell ráverni 2 kilót! abban az 1,9 pdtdi sajna már csak a 105lovas változatban létezett.
de csinosabb lett mint a b5.5, a németek vették is mint a cukrot, utána meg az abban az időben szidott 1,9 pd tdi(szemben az adagolós tdi-vel) azonnal jobb motor lett mint a friss 2 literes pd tdi! én csak sasoltam, hogy mekkorát változott a világ, mikor még csak 1,9 tdi és 1,9 pd tdi volt, szídták a pd-s motorokat, hogy drága a pd elem, utána bejött a 2 literes motor és jöttek a rémhírek nyugatról, a tdi-k meg már régen nem rendelhetőek voltak, azonnal az 1,9 pd tdi lett a világból kimenő megbízható motor!a cr érával sokat javult a vw megbízhatósága.....
-
w333
félisten
válasz
diablo1984 #58053 üzenetére
B6 ? a legmegbízhatatlanabb Passat ami valaha is létezett !
Volt ismeretségi körömben nem is 1 és kb. mindenki sz*pott vele, szóval inkább a többlengőkaros megbízható B5.5 mint egy betegágy B6 !
-
diablo1984
veterán
igen, a passat b5-5.5-ben volt még a sokszilentes első felfüggesztés, illetva az audis kortársaiban, de a b6-ban már tényleg kiírtották! pd elemre volt visszahívás, de jó kérdés, hogy egy ismeretlen előéletű autónál ezt megcsinálták, vagy sem. a részecske szűrőt kiírni az agyából és kivenni nem Gargő stílusa, ő az EGR-t sem falazza le, mert így gyári. amúgy disznó módra tud menni az a 2 literes pd tdi és nem utolsó sorban kívül-belül csinos is!
-
8th
addikt
az ott kezdődik hogy kettőstömegű + több lengőkaros futómű + PD elemek = 500 ezer Ft
Így keletkeznek a városi legendák. BMN, BMR motorkódos (2.0 16v PDTDI 170le) Passat mk6. LUK kettőstömegű a hozzá való LUK kuplung szettel együtt bruttó 140ezer forint az utcáról beesve mindenféle csókos kedvezmény nélkül. Ennél a generációnál kukázták a gyáriak a bonyolult és drágán felújítható első futóművet = -1 hibaforrás. PD elemeket mindben rég kicserélték Continental gyártmányúakra azokkal nincs baj = -1 hibaforrás. A silány minőségű gyári olajszivattyút ki kell dobni a kukába és be kell építeni a rendszerbe az 1.9PD olajszivattyúját ami ugyan egy kis átalakítást igényel cserébe soha nem fog tönkremenni = -1 hibaforrás. Kiszedeted és egy chipessel harmincért kiíratod belőle a dpf-et = -1 hibaforrás. Ha ezeket megléped onnantól komoly sok százezres hibába már elég nehéz beleszaladni. Ilyen Passatból szép állapotút kézi váltóval kombi bódéval kapni már 1,6M-ért is de dsg-vel is akad ennél alig valamivel drágábban. A dsg váltótól sem kell félni mechanikusan stabil és megbízható. Az előírt 60ezres szervíz periódussal nem kell foglalkozni. Használati módtól függően 30-40ezrenként olajat + szűrőt kell benne cseréltetni és akkor nagyon-nagyon sokáig nem lesz vele semmi probléma.
-
Declare
őstag
válasz
F_Gergely #58047 üzenetére
Egyaltalan miert akarod eladni?
rendbetetted, szereted, felturboztad....hianyzik a szivas, ami az elejen megvolt?
Neked dizel kell
de szerintem ujabb dizelek közül egyik sem fog ilyen teljesitmenyt, ilyen fogyasztassal parositva nyujtani.
Nekem ugyanazon az utvonalon (kb 2600km) nyugalmi tempoban az 1,7cdti olyan 5,5 literrel elvan. Ugyan igy az 1.4 tsi A3 7,5 liter. Ha az astranak tolom es fullon van akkor 7,5 liter....tsi vel nem probaltam ilyet, de az közuton is 6 liter körül elcsaszkal, ha hajkuraszva van 9
benzinnel sokkal nagyobb a különbseg a fogyasztasban a terheles hatasara....dizel az valahogy erre nem erzekeny....ezert kell Neked dizel
-
diablo1984
veterán
válasz
Declare #58046 üzenetére
továbbra is azt írom, hogy te sem tapasztaltál többet mint én a 2 literes turbós astrából, sőt szerintem magyarban ha 10 db van összesen, akkor senki se szólaljon meg, mert csak 10 embernek van rá alapja!
én az insigniához nem szóltam hozzá, egyébként is az drágább kategória mint a keresett példány!
tudom te németben autótesztelő vagy, onnan szerzed a tapasztalatod, de ha jól rémlik a kis 3 ajtós cdti-d az első autód így még viszonyítási alapod sincs, nem is ez a gond, de leszólsz olyanokat, akik már autót is láttak.....
akkor fogalmazok úgy, ha a logika számodra nem opció, hogy ha vagy valami és hozzáteszünk még plussz dolgokat(bonyolítunk), akkor abban a rizikó hamarabb megvan, hogy megszopat, mintha alapban hagyjuk meg! ha ez nem felfogható, akkor tényleg csak kötekedni akarsz, légyszi keress németben egy turbós 2 literes 10 éves astra kombit és írj belőle disszertációt, hátha az meggyőz.....
katalógus adatoknak ha hiszel(erősen kozmetikázottak szoktak lenni), akkor itt van, ezen csámcsogj!van amúgy itt az opelesek között akinek j astra kupé 2 literes turbó opc-je van, az már viszonyítási alap lehet fogyasztás terén, igaz frissebb motor, meg kisebb kasztni mint egy h kombi, de ő talán tudna tapasztalatból is fogyasztást írni! szervízszükségből nem hiszem, még 1 éves az autó, az még új, abban ha megkotlott valami az szégyen volna, de nem is írta, hogy bármi gondja lenne!
(#58047) F_Gergely: szerintem is egyértelmű, a régieknél mindig is így volt! különben már 20 éve mindenki turbós benzinessel járna, a mazda sem erőltetné a szívó motorokat(mert biztos ők is csak hallották, hogy az jó)
-
Declare
őstag
válasz
diablo1984 #58041 üzenetére
Tapasztalat? Amit itt olvasol? Na latod ez itt a baj.
Nem kötekszem, felölem azt gondolsz amit akarsz, csak amikor tenykent közöltök olyan dolgokat, amiket "logikabol" irtok, az ellen probaltam/ok fellepni....mint most amikor w333 beirja, hogy az insignat, na csak azt ne....mert dragabb hozza minden, mint az A8 audihoz....aztan kiderül, hogy ö ezt hogy logikazta ki....es akkor ott marad egy ilyen hsz, amit valaki elolvas es felsikit, hogy jajj, akkor insigniat nem veszek, mert ugye azt olvastam, hogy.....Ugyan ez a te altalanositasaiddal.....ird le, hogy szerintem egy turbo benzin a problemas lehet.....de ne irj mar tenyeket "logikabol".....pls.
A tapasztalataimat nem irom le, mert nem ide tartozik. Autos, vagy a milyen auto topicban le szoktam, ha a temahoz passzol....keress ra ha erdekel.
na reszemröl ennyi, remelem atment kb, miert is irtam amiket irtam...peace
-
F_Gergely
őstag
válasz
Grande Ale #58042 üzenetére
külön van fűtőtt és nem fűtőt tükörlap, elég csak ezt cserélni, nem ragasztós hanem pattintós.
-
Grande Ale
őstag
Sziasztok!
Ki kellett cserélni a jobb oldali visszapillantó tükröt, elengedett a ragasztás. Az előző fűtött volt, olyat rendelt a szerelő az unixtol, de nem fűthető jött, pedig úgy rendelte. Honnan lehet rendelni olyat, ami fűthető, gondolom csak rá kell nyomni a kábeleket és bepattintani, meg tudom ez oldani én is? Vagy eleve nincs ilyen tükör, amin rajta van a fűtés, be kell szerezni és ráragasztani?
Lehet, hogy hülyéket kérdezek, nem értek hozzá, de mérges vagyok, mert mindenképp fűthető tükröt szeretnék, ha már benne van a funkció az autóba,, meg elég hasznos dolognak találom. -
diablo1984
veterán
válasz
Declare #58039 üzenetére
mert neked is annyi tapasztalatod van az autókról amit itt olvasol! az opel nagyobb szívómotorjai sem swift1-es fogyasztásúak voltak sosem, akkor adj hozzá még egy turbót és egy kombi h astra kasztnit és akkor kijön az 5 liter? logika csak az egész.
az meg hogy egy szívó benzinestől minden csak bonyorultabb lehet, az tény, egy szívó benzinesben nincs semmi ami elcsesződhet(viszonylag, azért opel fronton népbetegség az egr például), de egy turbót ha hozzáteszünk a konstrukcióhoz, az nem csak annyi, hogy behányjuk a motortérbe, azt vezérelni is kell, hozzá jö(het) még egy tettőstömegű is, meg mint írtam, hogy olyan ritka motor, hogy ha kell hozzá valami, akkor azt bontóból nem veszed meg, mert nincs és nem is volt!
ha ez így nem világos és még mindig kötekedni is akarsz, akkor javaslom a tükröt és oda légyszives.....
(#58040) F_Gergely: az a8 meg nagy és nehéz kasztni, ahhoz sosem toltak takarékos benzines motorokat, az a csúcsa volt az audinak, népmotorral nem gyártották. ergó az 10+os ha már benzines....
van amúgy itt sima Autós topic, ott leírod, hogy mi az elvárás és megírják márkafüggetlenül, hogy mi lenne jó neked! itt már az autókeresés fronton nagyon eltértünk az opeltől..... -
F_Gergely
őstag
ha már benzin meg 10 literes fogyasztás akkor szemrebbenés nélkül vennék egy A8-at, és az egy A8 nem egy vectra vagy valami szutyok hanem A8 wazzz.... De egyenlőre a fogyasztás szempont...
-
Declare
őstag
válasz
diablo1984 #58037 üzenetére
Azt gondolom van az a szint, amire nem erdemes reagalni.
Azert nagy elvezettel olvasom az irasaidat tovabbra is....csak mindig azon huzom fel magam (es az egesz innen indult ki), hogy valaki aki tenyleg informaciokat szeretne gyüjteni, az idejön es ezt latja.....(az 1-2 evente cserelhetö kettöstömegüt, a "megturbozott", "szoporoller", 10+ litert fogyaszto tsi motort.....es sorolhatnam
).
-
diablo1984
veterán
válasz
Declare #58032 üzenetére
te most negyon sűrő apatejet ehettél reggelire, mert geci vagy, de nagyon!
olvasd el légyszi, amit írtam és azt írd vissza, ne a szelektív kis memóriádból, mert azt látom, hogy az amnézia késői tüneteitől szenvedsz, vagy szövegértési gondjaid vannak(1,5dci, 1,6tdci és 1,6 cr tdi, amit írtam, nem mindet).
a kettős tömegű igen hamar fossá tud menni, ha az ember városban rugatja, ez tény, taxisok is ha tehetik kettőstömegű kiváltó szettet rakatnak a szarjaikba, mert az bár jobban rázza az autót, de épp leszarják!akkor mesélj a kőkorszaki turbó benzines fogyasztásáról egy 1,7 cdti volánja mögül, annyira várom a tapasztalataid......
(#58034) trassher: én minőségi gondot nem tapasztaltam vele, a ph2-es még dizájnra is kicsit vagányabb, mint a korabeli opel vonal(az olyan sivár szürke), helyben is el tudtam ezzel a magassággal férni(184cm, kombi megane 2), igaz én inkább emelni szoktam az ülésen és nem hátrafelé tolni és a padlólemezen ülni, de biztos a teherautó miatti megszokásból, szeretek kilátni belőle! csakis a kombit mondanám, nem a békaseggű változatát, mert az megosztó, de számomra csúnya is és funkcionálisan sem jó!
-
trassher
addikt
válasz
diablo1984 #58028 üzenetére
Csak azt a megane-t ne. Nem tudom a kolléga milyen magas de én az extrémnek nem nevezhető 183-4cm-es magasságommal egy kínszenvedés. Mögöttem egy alacsony haverom nem fért el, beült középre. A belseje olyan gagyi, hogy az már fáj. Az ajtófogantyúk üregesek, jobban megszorítva ropog. A kormánykapcsoló egy vicc, 3 indexelésből 2-szer lekapcsoltam a világítást. Minőségben kb sehol nincs az én g astrámhoz képest.
-
F_Gergely
őstag
kezdem unni hogy mindig van valami nyűgje, most épp ezek a reggel be-be dadogások, kéne a bal első féltengelyt cserélni, plusz ugye a klíma is elengedte valahol a gázt, két hátsó kerékivet lakatolni kéne és fújni, D oszloptól hátra mindkét oldalt fújni kéne mert lakkhibás, hátsó ajtót lakatolni kéne és fújni mert rügyezik, meg a tököm tudja még mi, szóval van vele meló, bár a rohadást még pont leszarnám, de ez hogy bedaadog, kicsit olyat sugalltat velem hogy ez megint valami párszáas akció lesz amihez nincsen kedvem. eladom 500-ért vagy 400-ért vagy 300-ért vagy szarok rá mennyiért, és veszek valami kulturáltabb verdát.
-
Declare
őstag
válasz
diablo1984 #58031 üzenetére
- 1-2 evente kettöstömegü csere
- turbo benzin 10 litert eszik (ugy amblokk "A TURBO benzin", de amugy is szoporoller, mert Neked volt 2 literes szivod, tehat tudod)
- a modern dizel 5,5 literrel jar el vegyesbe (mert nyilvan mindenki ugyan ott es ugyan ugy hasznalja az autot)figyelek, jegyzetelek, legyszi meeeg
-
diablo1984
veterán
válasz
F_Gergely #58029 üzenetére
újabb dízeleknél azért megéreznéd, ha 1-2 évente a kettős tömegűt cserélni kellene benne.
azért a b veki és pl az én laguna 1-esem városban épp olyan jók, mint a szívó benzinesek, max az egr miatt kormolhat be a szívósor, de nekem az meg van oldva, de meg szereted, ha valami gyárilag szivat!w333: le akarja cserélni, mert szivatja a verda folyamatosan(vagyis mindig jön valami, amire költeni kell). igen, jó választás lehet a passat b5,5-ös, a 131 lovas 1,9pd tdi, de abból jót kifogni már, mikor 11éves a legfiatalabb is, szinte lehetetlen! az megy is, ha kell keveset is eszik(6 körül jellemzően, ez már 5 literes fogyit nem tudott).... de a vekitől tényleg csak a kockázat miatt lenne másabb, de tény, hogy sokksl jobban menne!
-
w333
félisten
válasz
diablo1984 #58028 üzenetére
De kérdés hogy a kollégának ez elég lesz ... mert ő erős + gyors autót keres kevés fogyasztással, ilyen dieselt pedig nem nagyon fog találni !
(#58029) F_Gergely
Ilyen távokra egy Diesel B5.5 Passat -t vennék
De a Vectra -t miért akarod lecserélni ? öreg vagy miért ?
-
F_Gergely
őstag
én kelet pestről járok észak pestre, hungária meg ilyenek ritkán járok, de nem igazán nézem hogy "juj ide nem megyek mert nekem dizel van csak hosszútávra használom" pont nem érdekel. Beülök azt megyek, ezért van. Hosszabb távokat megyek, napi 50-100 km. Hiába mondjátok városba benzin, ha sokat megyek km-ben nem éri meg. És mivel sokat ülök autóban, nekem nagyon fontos hogy jól érezzem magam, komfortos legyen, több órát én nem tudnék olyan autóban ülni amit nem szeretek. Tudom mert próbáltam, használtam 1 hétig tesom toyotáját, rühelltem, mert nem megy, mert előzésnél vissza kell váltani és még úgy is alig megy mert egy szar 1,4 szivó, nevetséges hogy jön egy emelkedő és belassul az autó, vissza kell váltani mert 1,5 tonna az autó. Rühelltem, mert nem fér el a lábam, nem kényelmes az ülés, fájt a hátam, az hogy pályán 4500-at pörög az óra 130-nál és előzni kb hátszéllel lehet max mert hiába nyomod padlóig a gázt nem történik semmi.
Semmi bajom nem lenne a benzinessel, de nem tudom fenntartani, mert nem mindegy hogy egy hónapban eltankolok mondjuk 60 ezret vagy csak 30 ezret.
Bármennyire is sokat költöttem a vectrára ha kiszámolom az üzemanyag különbséget még mindig jól állok, mert többet költöttem volna benzinre, mint a dízel javításaira. -
diablo1984
veterán
jah, akkor beleférhet még 1,5 millába egy magane 2 ph2-es az 1,5 dci fajtából! ott már a hajtókar csapágy mizéria nem téma, az elektronika tipushibái javítottak és fogyasztást akár 5 alatt is tudod tartani! csak ha kihajtották a belét és beleválaszt, akkor szopacs.....
octaviaból az 1,9 pdtdi 105 lóval is fogható lehet, de azt is tudni kell választani, de nekem pl a 2000-es évek belei octaviák nem tetszenek, idejétmúlt a kasztnia belső kialakítása is amolyan skodás, de izlések és pofonok.
fóka 2-ből is van már 1,5 milláért, de kérdés, hogy milyen.....ezek közül ha választanom kellene, akkor inkább bármelyikből egy 1,6 szívó benzint vennék, mert az ék egyszerű és amennyire jó az én formám, dízelből egy fost sikerülne vennem....
a h astra nem rossz cucc, de kombiban nekem nem jön be, a belseje meg mint a hortobágy......
-
w333
félisten
válasz
diablo1984 #58026 üzenetére
Na de oké ... "modern" azok ott kezdődnek hogy 3 millió !
A kolega ahogy nézem ilyen 1.5M köröl nézelődik, ennyiért pedig nem fog modern Dieselt kapni, csak max egy nagy sz*pórollert !
-
diablo1984
veterán
modern kisfogyasztású nagyobbacska autók, pl az 1,6 tdci ford focus kombi, az 1,5 dci megane kombi, az 1,6 cr tdi skoda octavia kombi! ezeket ha vered sem esznek 8 litert sem városban. vegyesben ezek még eljárnak 5-5,5 literből, igaz a gyorsuás nem tépi le az ember fejét, jó fogyasztású aból b-be autók és pont.
de ezeket egyiket sem használnám zömében városi használatra, nem oda valók. a szívó benzinesek is pusztítóan tudnak enni városban, de azok oda azért jók, mert mi menne tönkre benne, ék egyszerű, max a motor jobban kopik és annyi!de egy dízelhez nagyon falábúnak kell lenni, hogy 8-10 litert egyen, nekem még télen 10 perc járatással rövid távon sem sikerült 7 liter fölé vinnem egyiket sem, nem tudom, hogy 8-10 litert melyik tank eszik, de azt nem szabad megvenni!
-
w333
félisten
válasz
F_Gergely #58022 üzenetére
Csak városban használják ?
Mert átlagosan ez reális ... viszont van sok ismerősöm akik 99% városban járnak és panaszkodnak is hogy a rövid távok miatt mennyit eszik az autó !
(#58024) Petyyyyy
Leginkább városban használná !
Az megint más ... de csak városi használatra, nagy ívben kerülném a Diesel -t !
-
Petyyyyy
addikt
válasz
F_Gergely #58018 üzenetére
Pillanatnyit már én sem nézem, utálom a horrort.
Ahogy Declare is írja, a városozás nálam ezt jelenti. Nyilván reggel fél hétig úgy suhansz keresztül a cityn ahogy akarsz, de utána más a helyzet. Nálam meg utóbbi tolja meg a fogyit. Meg persze egy jó pályázás után beállnak a szelepek, azért az is számít valamit.
Szottyos 8km-t jövök a munkahelyig, az alatt fel sem melegszik rendesen egy dízel.w333 - Az igaz, de ha jól emlékszem F_Gergely sokat jár pályán. A 12-be városban bele kell törődni.
Ezért járok munkába szinte mindig metróval.Fkris - Majd nyáron lesz jó, olyankor mindig korábbra járok be, hogy ne izzadjon a nyálam már kora reggel.
Borokafa - Az 1.7 CDTI más tészta. Valamicskével kissebb löket és hengerenkénti befecskezdezés, ami nem elhanyagolható.
-
F_Gergely
őstag
nekem akárhány ismerősöm van és dizellel jár, mindenki 5-6 literrel közlekedik, egyedül egyik havernak eszik 7-7,5 liter körül de neki 2,5 V6 van turbóval...
Marha nehéz elhinni hogy egy dizel többet eszik (de legalábbis ugyan annyit) mint egy benzines... Nekem ez valahogy nem kerek. -
Petyyyyy
addikt
válasz
F_Gergely #58016 üzenetére
Nyilván nincs tökéletes állapotban a moci - szerintem. Egyszer végig kell menni reggel a Ménesiről a Kerepesire és megtudod.
Hiába közlekedek tojással a lábam alatt, a sok kigyorsítás nem kedvez. Szinte biztos, hogy mire kiürül a tank, nem ez lesz a tényleges átlagom, de most ennyit ír a BC.
Az A6 3.0 TDI V6-tal tudott 7,5 litert 140 körül. Egy újabb 2.0-t olyan 6,5-7 körülre tippelnék.
-
F_Gergely
őstag
válasz
Petyyyyy #58014 üzenetére
hogy a fenébe tudsz te 7,6-os átlagot csinálni? Nekem a legdurvább fogyasztásom a 3 év alatt 6,7 liter volt de azt is egyszer sikerült elérnem, télen 6,2-6,4 a fogyasztásom, nyáron meg 5,7-5,4 között.
(#58015) w333:
Elég nehéz feltételeznem hogy egy 2 literes dizel (hiába újabb) 8-10 liter eszik. Ennyit a 2,5 V6-osok esznek pörgetve... -
w333
félisten
válasz
F_Gergely #58013 üzenetére
Városban ugyan úgy megeszi a Diesel is a 8L -t ha nyomod neki akkor többet, most az hogy neked a B vectra keveset eszik a 2.0 DTi -el az nem jelenti azt hogy a köv. Diesel autód is ilyen keveset fog enni, én a +2L fogyasztást nem nézném és inkább szivó benzinest vennék ... főleg városba !
-
Petyyyyy
addikt
válasz
sziku69 #58011 üzenetére
Így igaz. Eddig 5,8-as fogyim volt BC szerint, ma reggel autóval jöttem be melóba - 7,6-ra változott.
Azt meg azért nem kellene elfelejteni, hogy nem feltétlen eszik 1x litert a turbós motor. Az is attól függ kinek milyen nehéz a lába. Nem forgatod 2-2500 fölé és szívó benzinesed van. -
-
Declare
őstag
válasz
Calogero #58009 üzenetére
A legujabb V40 nel mar a D3 a legnagyobb es csak 4 henger. A mienk az 1 eves benutato auto volt, D3 es 5 henger, 2000ccm. En is meglepödtem elsöre, de igazszepen jar, jol megy, klassz, meg remek....de nem ezt keresem az Astra utodjaban
(#58011) sziku69 En 3 al szoktam szamolni a sajat felhasznalasomat alapul veve. Palyan es orszaguton van komoly hatranyban a benzines varosban talan nem is annyira.
-
diablo1984
veterán
válasz
Declare #58006 üzenetére
gondolom tapasztalatból mondod! a nagy köbcentis, az nagy köbcentis és pont! egy 200lovassal meg nem úgy jársz, hogy 5ben 800as fordulaton....
úgyhogy hagyjár már a fárasztásoddal, egy tsi is tud enni, egy 1,4-es abból is 7-8 között eszik vegyesben, városban az is 8 felett. egy 2 literes turbó azért más(az nem takarékos)!
ugyanez igaz a 200 losas astrára is, nem azért veszi az ember, hogy spóroljon!
ha gondolod vitázhatunk itt naphosszat erről, de hogy te mit (nem) tapasztaltál, vagy én mit (nem) tapasztaltam, az amolyan légfarok mérés, semmi értelme sincs, nekem volt már jónéhány autóm, 2 literes turbó nem, van viszonyítási alapon, igaz nem turbó benzines vonalon, azom remélem sosem lesz!
-
Calogero
addikt
válasz
Declare #57984 üzenetére
A volvo tényleg egy unalmas autó. D3 emlékem szerint 4 hengeres 150LE, a D4 és D5 volt 5 hengeres
De most már csak a Összkerékhajtásnál van 5 hengeres motor de csak a 60-as szériánál.S60: D3, D4, D5 4 henger (150LE,190LE,225LE)
S60 Cross Country AWD: D4 5 henger (190LE)
S60 Cross Country : D4 4 henger (190LE)
V60: D3, D4, D5 4 henger (150LE,190LE,225LE)
V60 Cross Country AWD: D4 5 henger (190LE)
V60 Cross Country : D4 4 henger (190LE)
SX60 AWD D4, D5 5 henger (220LE)
SX60 D3, D4 4 henger (150LE, 190LE)V40,V40 Cross Country, SX90/S90/V90-nél már csak a 4 hengeres a motorok vannak.
-
Declare
őstag
válasz
diablo1984 #58005 üzenetére
Aha, a 2 literes szivo motor az nyilvan hasonlithato a 2 literes turbo benzinhez.....nem nagyon eritek meg sokan, hogy ez nem autoskartya, hogy 2 literes a motor vagy 3 literes. Tudod mi hasonlithato a 2 literes regi szivodhoz ma teljesitmenyben? Az 1.4 tsi kb. Az 1.4 turbossal meg eljarsz ha akarsz 7 literböl vegyesben, ha taposod akkor se lesz a vegyes 10 liter fölött.
Itt van egy forumozo GTI Golfjanak fogyasztasai, ami 2 literes TSI [link] es akkor itt vegyük hozza a kb 19 collos felnit, meg hogy ha valaki vesz egy golf GTI-t, az nem azert veszi, hogy minden nap csucsot döntsön a fogyasztasi rekordjabol.
(#58004) Petyyyyy ezt en meg nem hallottam
lehet persze, de nekem akkor is fenntartasaim lennenek, ha egy olyan markat vennek, ami mar nincs
-
diablo1984
veterán
válasz
Declare #58001 üzenetére
tapasztalat? persze, volt 2 literes szívó benzinesem, és 8-10 liter között evett! most ha megturbóznám, akkor sem enne kevesebbet, én használnám és élvezném a gyorsulását és persze 10 ből ki sem jönne.....
tapasztalat, ne nevettess már, gondolom neked is temérdek tapasztalatod van, mert láttál már 2literes turbó benzines opelt.....
-
F_Gergely
őstag
gyorsan elkezdtem matekozni, én egy évben alsó hangon megyek 25.000 km-t.
Egy tankal 900 km-t megyek (teli tank) ez éves lebontásban sacc per kb 430-450 ezer.
ugyan ez benzinessel 10 literes fogyasztással kalkulálva kb 600 km per tankal számolva 1 milla 300 ezer.
Tehát kicsit nagy a difi, persze csak ha jól számoltamVolvók se rosszak, de ami másik és tetszik a saab bár ott a szervizre mondják hogy nagyon drága, de azok piszkosul mennek
[link] -
Declare
őstag
Jo azert most egy ilyen problemat ne vetitsünk mar ki egy szeriara basszus
igen volt ebböl nagy balhe es szoporoller ezzel a csövel anno. Ezt anno a tulajok beszivtak sajna
. Most ez, viszont, amit irtal, hogy "minden horror draga hozza", azt ebböl az egy evekkel ezelötti balhebol es ebböl az egy (anno hianycikk) csöböl vontad le???
Ez ugyan olyan, mint a TSI motoroknal ez a huhogas, hogy az elsö generacioval 2005 ben voltak problemak, pl a lanccal es azota ezt fujja mindenki....csak eltelt 11 ev.... haho
(#57997) diablo1984 gondolom megint egy tapasztalat....
(#57998) vebbful ez igy korrekt
nekem sem azert van dizel, mert szeretem a traki hangot
hanem mert en is mar az üzemanyagon kb egy komplett motorgeneralt sporoltam
(#58002) F_Gergely saabnal ne felejsd el, hogy saab mar nincs
ergo az alkatresz arak es szerviz az folyamatosan felfele fog menni szvsz
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 25
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- ASUS notebook topic
- A NEX üzletágat is leválasztaná az Intel
- Mikrotik routerek
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
- HP 15 Zbook Studio G8 FHD IPS i7-11850H vPro 32GB 512GB SSD Nvidia A2000 Studio Win11 Pro Garancia
- AKCIÓ! EZÜST! RITKASÁG! Surface Pro 11 Qualcomm Snapdragon X Elite 16GB 1000GB OLED 120Hz Gar!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 G3 - i5-1245U I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I NBD Gari!
- Samsung S23 Ultra 8/256GB Jótállás: 2027.02.16.-ig
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A20e/Samsung Galaxy A40/Samsung Galaxy A04s/Samsung Galaxy A03s
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest