- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A partnerektől függ, hogy lesz-e Arc csúcs-VGA az aktuális generációban
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- OLED TV topic
- Azonnali notebookos kérdések órája
- HP notebook topic
- Fujifilm X
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Samsung Galaxy Tab S6 - letett valamit az asztalra
- Gaming notebook topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
schawo #11384 üzenetére
Lehet, nem vagyok nagy RTS játékos. Logikus, amit mondasz, de lehet, hogy más tudna jó érveket felhozni a sok egység mellett.
(#11388) -Solt-: a Mantle egy potenciális sikertörténetnek kb. a 3. lépcsője az ötből. Az eddigi kísérleteken az látszik, hogy a negyedik lépcsőfok (kisebb CPU-igény) már csak félmagas, az ötödik (jelentős extra perf) pedig még mindig álom.
-
-Solt-
veterán
válasz
Locutus #11392 üzenetére
Nem fenntartással kell kezelni, hanem a helyén. Azt kell megérteni, hogy azok a cikkek az akkor rendelkezésekre álló információk alapján születnek, és nyilván nem tudják számításba venni azt, hogy adott eseményre, jelenségre a többi piaci szereplő milyen választ ad. Ezeket a cikkeket jóslatként kezelni szerintem júzer error. Később számon kérni, hogy "ha-ha" nem is úgy lett, meg kifejezetten ellenszenves. Utólag okosnak lenni a legkönnyebb... Senki nem tart vissza senkit attól, hogy akár logout cikk formájában megírja az ellenvéleményét már akkor, ami aztán később számon kérhető rajta.
A piaci olló meg nem azért nyílik, mert az AMD "jóslatai" nem jöttek be, hanem azért, mert volt pár hibás gyakorlati húzásuk, illetve kötve van a kezük a GCN-l, amire aztán az NV zseniálisan reagált. Tudták nagyon jól, hogy a GCN fogyasztása érdemben nem csökkenthető ezen a csíkszélességen, viszont a jelenlegi korlátok miatt a tudását sem lehet kihasználni rendesen. Erre kijöttek egy olyan termékkel, ami a jelenlegi keretek közt kitűnően szerepel, ráadásul kurva jól fogyaszt. Innentől kezdve meg az egész egy öngerjesztő folyamat, amit egyre nehezebb lesz megfordítani.
A Mantle nem a felhasználóknak készült, nem az volt az elsődleges célja, hogy a júzerek közt sikersztori legyen, de ezt már szerintem párszor átrágtuk, nem akarom előröl kezdeni. A lényeg, hogy ha minden sztorijuk így alakulna a jövőben, akkor sok gondjuk nem lesz szerintem.
Abban egyetértek, hogy az AMD a jelennel hadilábon áll, de ez főleg az árazásnak köszönhető. Semmi gond nem lenne az eladásokkal, ha az áraik nem szálltak volna el. Én is csak azért vettem a 980Ti-t, mert olcsóbb is és gyorsabb is a Fury X-nél ott ahol én használom. Ha a teljesítménykülönbségek jelentkeznének az árazásban, akkor valamelyik Fury-t vettem volna. Sőt, a 390X is érdekelt volna, de ott tartunk, hogy egy használható darab majdnem annyiba kerül mint egy custom 980, ami azért alapból ad neki vagy 15%-t, és még jobban is fogyaszt. Amíg ilyen anomáliák vannak, addig nem fognak az eladások nőni, de ennek szerintem semmi köze a technológiai kérdésekhez.
Azt kéne megérteniük, hogy a jövőbeli vélt vagy valós technológiai előnyöket csak akkor lehet eladni, ha a jelen követelményeiben is versenyképesek. A jelenlegi divat a teljesítmény / fogyasztás arány. Ha ott szarul állnak, akkor adott terméket úgy kell árazni, hogy felkeltse az érdeklődést, és amikor versenyképes az ára, akkor lehet hivatkozni arra, hogy és még pluszban majd erre meg arra is jobb lesz.
Ilyen helyzetben a bevétel kiesés garantált, mert vagy kisebb haszonnal kell adni, vagy jóval kevesebb fogy belőle, viszont szerintem még mindig jobb tárgyalási alap ha az eladások jók, mert nem mindegy, hogy milyen piaci részesedéssel ülnek le 1-1 asztalhoz. Itt az alapján amit innen kívülről meg lehet ítélni, hibát követtek el.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #11392 üzenetére
Nincs olyan, hogy AMD vagy NV közeli fejlesztő. Fejlesztő van. Sajnos arról nem lesz előadás, hogy az Ubisoft és a Rocksteady kiáll, hogy "na ezen csúszott el a PC-s port". Pedig érdekelne, de mit mondhatnának... Max az NV állhatna ki, hogy "márpedig az összes cuccunk jó, csak hülye fejlesztők használják ezeket", de ilyen sem lesz, mert az rombolná a partneri kapcsolatokat. Szóval ebből nem igazán lehet főzni. Csak arról lehet hír, aki kiáll és bemutat valamit, ami jön.
-
TTomax
félisten
-
sayinpety
tag
válasz
Yllgrim #11391 üzenetére
Nekem a legnagyobb kulonbseg a profilozas/debugolas. D3D11ben sok tenyezot nem latok. Ha nem fut gyorsan a kod sokszor nem tudom megallapitani miert. Oruletbe kerget az IHV support. Vegre jo valami am jon egy driver, amitol rosz lesz. Elkuldom a kodot elemzesre, visszadnak egy masik kodot. Beirom elromlik a teljesitmeny masik hardwaren. Honapokig megy ez. D3D12ben latom mi tortenik. Latom a hibat, ki tudom javitani. Uj driver sem rontja el.
D3D11 rendererben volt olyan hiba, amit sosem sikerult javitanom. Barmit csinaltam egy IHV teljesitmenye mindig nagyon rosz lett. Tudtam mi a baj, am egyik IHV sem akart driveren modositani. Cserebe kaptam toluk kodot. Vegul az AMD kodjat epitettem be, mert csak picit lassitotta le Intel/Nvidia hardwareket.
D3D12ben visszanyertem a teljesitmenyt Intel/Nvidia hardwareken. D3D12 rendererben is volt sok hiba, am ket het alatt ki tudtam eddig javitani mindet. -
Locutus
veterán
válasz
-Solt- #11388 üzenetére
Az elmúlt években a piac reakciója rendre elmaradt az AMD féle wishthinkingtől, hiába próbáltak véleményvezérré válni ezekkel. Az Ashes csak egy n+1. példa erre. Nem csoda tehát, ha már mindenki fenntartásokkal kezeli az ilyesfajta cikkeket.
Abu meg szemmel láthatóan nem akar változtatni azon, hogy ezekből az AMD-közeli forrásokból építi/fordítja a cikkeit. Hiába van bennük igazság, meg nyilván technikailag megalapozottak is, ha a piac másik 82%-a nem ezt az irányt látja a jövőnek, és nem valósulnak meg, vagy nem úgy valósulnak meg, akkor mindig is mutogatni fog a nép, és egyre kevésbé veszi komolyan ezeket.
A Mantleről is csak az AMD szeretné elhitetni azt, hogy mekkora sikersztori, a felhasználóknak erről már egész más a véleményük. A VR és a DX12 is pontosan ugyanilyen jóslathalmaz jelenleg. Egy része talán megvalósul, és az a része is évek múlva. És míg az nvidia hardverei ki tudják szolgálni a jelen követelményeit, az amd-é pont ebben maradnak el. Ezért vettél te is 980TI-t ugye. A jövő meg pont senkit se érdekel addig, amíg be nem következik. Addigra meg megint más lesz a hardveres felállás nvidia fronton is már.
-
Yllgrim
őstag
válasz
sayinpety #11390 üzenetére
Fejlesztoi szemmel te hol latod a kulonbseget DX11 es DX12/Vulkan kozott, gyakorlatban ez mit jelent a szamunkra?
(#11392) Locutus : Olvass vissza 2 hozzaszolast es gondold at ujra. A technologianak fejlodnie kell, igy vagy ugy. Lehet csoszogni is es lehet ugralva haladni is.
-
sayinpety
tag
Az Ashes/Nitrous velemenyem szerint attores. Nem lattam jobbat. Neztem mit szamolnak, am sajan enginem nem tudna kiszamolni. 100+ shadow casting lights raadasul real-time. :-o
Nem ismerek enginet, ami nyolcnal tobbet szamol. Szerintem jatekok 99.99% maximum kettovel szamol.
Azt nem ertem hogyan generalnak ilyen gyorsan terraint. Nekem hasonlo minoseg 10 perc Corei7 5960x CPUn. Atlag CPUn fel ora. :-( AVX2t nagy remenyekkel fogadtam, am +10% nem segit. -
#52815360
törölt tag
válasz
-Solt- #11388 üzenetére
Pedig másra nem igazán jók, csak heccelésre. Tele vannak találgatással, valamint vélt meg valós problémákkal, amiket mi úgysem tudunk megoldani, mert se intel, se amd, se nv mérnökök nem vagyunk. Egyszerű user ennyit lát a cikkekből : szar az intel, szar az amd, szar az nv, aztán nyomja a komment gombot.
-
-Solt-
veterán
válasz
Locutus #11387 üzenetére
Én nem látom a heccelést a PH-s cikkekben... rendre feltételes módban íródnak, és az akkor rendelkezésre álló információk alapján vonnak le következtetéseket. Tény, hogy Abu cikkeiből érződik az AMD szimpátia, de aki ebből pro és kontra szélsőségek felé (világmegváltás belelátása) megy el, az inkább magában keresse a hibát. Szerintem...
A nem úgy alakul sztorit én például egyáltalán nem látom. A Mantle egyértelmű sikersztori nekik, ezt már párszor kitárgyaltuk. A DX12-ről érdemben még semmit nem lehet kijelenteni, mint ahogy a VR-ről sem. A GCN idesorolását meg nem igazán értem... azzal van a legkevesebb gond.
-
Locutus
veterán
válasz
-Solt- #11385 üzenetére
Hát igen, el kell gondolkodni rajta, hogy PH ne heccelje tovább a népet a részrehajló hangvételű cikkeivel, mert számtalanszor fordítva sült már el a sok beharangozott világmegváltás.
Talán emiatt IS érzi úgy sok ember, hogy már röhej tárgyává kell tenni, ha valami nem úgy alakul a Mantle/DX12/GCN/AMD fronton. -
Laja333
őstag
válasz
mcwolf79 #11375 üzenetére
Miért kéne reagálni AMD fanboyoknak? Ti vagytok rápörögve a témára és fröcsögtök itt.
Ahogy Yllgrim is mondja, van az a szint, ami alá már nem érdemes menni. No offense, de ha van értelmes téma és normális hangnem, akkor lehet vitatkozni. A téma meglenne, de a stílus nincs. Adjátok ki magatokból a frusztrációt előbb.
-
-Solt-
veterán
válasz
mcwolf79 #11375 üzenetére
Bár nem tartom magam a brigád tagjának, de részemről amit műveltek már annyira ciki, hogy ide inkább már nem ereszkednék le... unalmas ugyanazokat a köröket megfutni úgy, hogy az eredménye a nullával egyenlő.
Ha nagyon őszinte akarok lenni, szó szerint nekem kellemetlen az, hogy van olyan ember, akinek arra merevedik meg a kis pöcörője, hogy vélt vagy valós negatív híreken örömködik, és kizárólag a kárörvendés okoz neki boldogságot. Nem akarok nagy szavakat használni, de ez a lelki szint szó szerint szánalmas...
-
Biztos, hogy nem attól jó vagy szép egy játék, hogy kilóban mérik azt egységeket. Úgyse lehet őket egyesével irányítani, akkor pedig még rosszabb is, ha egy csoport 100 pontszerű, de nullára zoomolva rogyásig kidolgozott egységet tartalmaz, mintha 15 látható méretű, normálisan kidolgozottat. Pont ezt mondom én is, hogy sikerült túltolni a DX12-t.
-
#85552128
törölt tag
Nem arról volt szó, hogy a DX12-vel szép grafikát eltrédeljük a sok
drawcallértegységért... Mert ezzel csak egyik problémát lecseréltük a másikra, sőt visszafejlődtünk...
Bár így végül is elég egy sivár map a játékba, vagy majd max variálják egyik barna másik zöld lesz.
Amúgy az effektek is bűn rondák nagy szikrázás, lövöldözés, de azt se látod honnan/hová.Még 1080p - high mellett is 99%-ban GPU limites: [link]
-
aots dx11 és dx12 összehasonlítást nézve ez igaz. fury x dx11/dx12 epic preset msaa nélkül 28/39. a 30-40%ot fejlesztők mondták, konkrétan a project: carshoz le is írta a játék fórumán a stúdió igazgatója. [link] [link]
ha beválik, ha nem, Abu csak azt írja le, amit a fejlesztők különböző nyilvános vagy zárt fórumokon (ami lehet egy játék fóruma, közösségi média (fácsé, twitter, stb.), expó) elmondanak.
pl. twitteren fél óra alatt ki tudnád te is keresni jónéhány játékstúdió vezető fejlesztőjét, és akkor elsőkézből lennének meg neked is ugyanezek az infók. -
do3om
addikt
válasz
mcwolf79 #11375 üzenetére
Trol on:
Amugy is mindenki a Nano-ját nyüstöli nem érnek rá.
Trol off.Nincs még mit magyarázni, bár mindenki erre a szarra volt ráizgulva, de ez kevés hogy bármit lelehessen vonni a dologból. Az jogos hogy miért volt róla annyi cikk, meg írás miközben értelme 0-a.
Bár így joggal várható valami:
"Brad Wardell, a Stardock elnök-vezérigazgatója azonban megérti a felhasználók türelmetlenségét, így elárulta, hogy az Ashes of the Singularity DirectX 12-es eredményei függően az adott konfigurációtól 85-300%-kal jobbak a DirectX 11-es értékekhez viszonyítva."Az a baj hogy megint annyira közelinek képzelik a távoli jövőt amit nem értek hogy miért, vagyis igen mert sajna rendszeresen jönnek le cikkek hogy ezt kel hinni.
Amugy FX cpu-s tesztek hol vannak hiszen most fogja megmutatni az erejét? -
#52815360
törölt tag
Egy bizonyos pontig igen, aztán már inkább idegesitő. Red Alert 2 multiban is milyen izgalmas volt mindig, mikor a felek legyártottak 500+ kirov léghajót, aztán 5fps -el döcögött a játék, amig mindenki meg nem halt. De most itt lesz a csodálatos DX12, igy már mehet 10000 kirov léghajó is és a pusztulás 10 perc helyett 2 alatt végbemegy. Zseniális. A civilization sorozatot is inkább abba az irányba vitték el, hogy kevesebb egység legyen, de jobban kezelhető.
-
-
mcwolf79
veterán
De csendben van az AMD fanboy brigád
Sehol egy görcsös magyarázat, csak a kínos csend.
-
A gond leginkább az, hogy az Ashesen keresztül most úgy tűnik, hogy a fejlesztési erőforrások túl nagy részét köti le a DX12, idióta irányba mennek el, kilóra mérik a megjelenítés minőségét, nem látványra. K..va sok egységet meg tudunk jeleníteni egyszerre, uccu neki, nem baj, ha másra nem jut erőforrás, emiatt az egész úgy néz ki, mintha 5 évvel ezelőtt ragadt volna.
-
do3om
addikt
válasz
huskydog17 #11362 üzenetére
Azt sem felejtsd el hogy mi ment tavasz környékén:
Olyan jó lesz mindenben az AMD hogy nem kel fejleszteni a DX12 miatt mivel ezzel a (kamuAbu szerint) min 20 de akár 40% al gyorsabbak lesznek a gamek. Tehát az újabb játékokban gyorsulni fognak a régi karik nem hogy lassulni. Ezzel egy időre a vga fejlesztéseket is el lehet napolni. A csodás dx12-ben minden gyorsabban fog menni nem lesznek alacsony FPS-ek. Meg egy rakás játékra fogják kinyomni a DX12 módot így a régebbi AMD karik gyorsulnak majd és nem kel újat venni.A baj nem azzal van hogy ez nem így lesz hiszen akinek van esze tudja hogy az újabb játékok mindig nagyobb erőforrást igényelnek. Ezzel mindenki tisztában van akinek van esze. Azzal is hogy nem fogják orrba szájba gyorsítani a régi szériákat, nem fogy özönleni a dx12 javítás a megjelent címekhez hogy jobban menjen és elkerüld a fejlesztést.
Egyszerűen nem értem hogy aki(k) összehordanak minden szart hol voltak az előző DX váltásoknál? -
#85552128
törölt tag
válasz
huskydog17 #11362 üzenetére
Azok az eredmények mondjuk egymáshoz viszonyítva is érdekesek, mert ha most tényleg async-sávszél orgia ez a játék/bench mód (
)
Akkor az állítólag async, képtelen jóval kevesebb sávszéllel rendelkező 980 Ti hogy lehet olyan gyors mint a Fury X ?
De ugyanez érvényes a 970 vs 390-re 7-10% különbség van ami 1-2 játékban eddig is megvolt főleg ha a refet néztük.
Az meg tényleg nevetséges, hogy mondjuk egy Battlefront DX11 alatt 60+ FPS ezeken a kártyákon egy ilyen ocsmányság meg még a 30/40-et is alig éri el.Az Oxide-nak nyilván jól jött, hogy első DX12-es bench és hírverést kaphat a játék az AMD meg utolsó elkeseredésében ellőtt egy Async "botrányt" de úgy néz ki ennek (is) nagyobb a füstje mint a lángja.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
gtamate2 #11365 üzenetére
Az a bökkenő, hogy még csak nem is indie játék... Oxide-nak mocskosul sok pénze van, és erőforrása erre. Műfajilag sem igazán indie szerintem. (És általában az indie játékoknál a hangulat a lényeg, nem a grafika. Egy core 2 duón is eldöcögnek 2D sprite grafikával. Itt meg egy Fury X is épphogy bedadog
Hogy mitől azt elképzelni se tudom... Vicc)
-
gtamate2
veterán
válasz
Ren Hoek #11364 üzenetére
Nem is fognak ameddig nincs gyakorlati haszna. Az hogy egy indie játék miatt amivel valószínűleg 0.1% -a fog esetleg a gamerknek játszani szerintem nem sok vizet zavar. Na ha egy bf5 vagy cod 12 (nem tudom hol jár) már megkövetelné és hasalnának a geforceok akkor azt mondom aggódjanak is a tulajok, de így..
Nem egy oxide játék miatt fog kitörni itt forradalom, hiába szimpatizál velük abu. -
gtamate2
veterán
válasz
huskydog17 #11362 üzenetére
+1
Ilyen játékkal nem hogy a DX12-t, de még egy terméket se promóznék. Komolyan vicc hogy ezen kell összemérni a kártyák teljesítményét, mert nincs más. Szerintem lesz még 1 év mire ideér az első normális dx12-es játék, ráérünk még, ez a meccs még nagyon nincs lejátszva.Olyan mintha World of tanks-al mérnénk a procik közti különbséget.
-
huskydog17
addikt
válasz
#85552128 #11359 üzenetére
Nem tudom eldönteni, hogy az Ashes of the Singularity csak szánalmas vagy inkább nevetséges, de inkább mindkettő.
Végtelenül agyonhype-olt cucc, a PH által oly nagy mértékben istenített motorja, mely állítólag forradalmasítja a PC grafikát a CGI szerű render-ével...
Ennyi bullshit-et még nem olvastam egy játékkal kapcsolatban. Miért? Nézzünk csak rá, az egységek úgy-ahogy kinéznek, de a környezet finoman fogalmazva is ocsmány, mintha csak úgy odahányták volna. Kb. 15 éve volt ilyen. Ezután a fejlesztők előállnak egy ilyen végtelenül szánalmas magyarázattal, hogy a környezet nem annyira fontos, ez még viccnek is rossz!Van még tovább:
Tegnap jött ki az Ashes of the Singularity-hez optimalizált driver (nem úgy volt, hogy low-level API-nál nincs driver optimalizálás, mert minden ilyen dolgot a program kezel, akkor most mi van?), a Catalyst 15.10 BetaAz eredmény finoman szólva is sokkoló (negatív értelemben):
FullHD felbontáson (még csak nem is 4K!) max részletességen, de élsimítás nélkül(!) a luxus kategóriás FuryX ki tud préselni 39 FPS-t! A 100.000 Ft-os R9 390-es VGA kemény 29 FPS-t bír! FullHD és MSAA nélkül úgy, hogy a környezet kidolgozottsága a béka segge alatt van.Számomra ez a játék jelenleg csak egy brutális nagy átverés: nem elég, hogy bűn ronda, még nevetségesen sz*rul fut a legdrágább VGA-kon a vadonatúj DX12-vel is. Az rendben van, hogy DX12-vel valóban gyorsul a játék, de hiába ha egyszer még így is tetű lassú az egész.
Egy nagy és neves kiadót ilyennél keresztre feszítenének. Ennél még az Ubi ukrán stúdiója is sokkal jobb munkát végez.
-
Ren Hoek
veterán
-
#85552128
törölt tag
Na az egyik Ashes dev posztolt egy képet és azt ecsetelte, hogy milyen részletes az egységek megjelenítése. Azt persze nem magyarázta el, hogy mellette a talaj meg a fák miért néznek ki úgy mint a mosott sz*r de szerencsére rákérdeztek és micsoda válasz érkezett rá: [link]
"The detail on the ground vs. the units is an interesting and controversial topic.
There's a reason why this is done: You want the units to pop. You'll see this in a lot of games where the background is muted or even has a desaturated color palette. If the ground were the same level of detail as the units, you'd have more trouble distinguishing what matters and what's background.
Even if it was desirable to have more such detail, DirectX 12 doesn't change the laws of video memory. You want big maps or do you want tiny detailed maps? "
Azért a képet nézve ez 8-10 éves low graf szint nagy térképek ide vagy oda
Kb. a DX9-es SupCom is tudott ilyet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Yllgrim #11355 üzenetére
Éppenséggel beszélhet. Phil Rogers egy ideje a HSA Alapítvány szóvivője volt, és emellett részt vett a platform tervezésében. Mivel végig open-source projekteken volt rajta, így túl sok titkot nem őriz.
Az NV-nek a szaktudása az integráció miatt kell, mert Phil Rogers ennek a területnek a szakértője. Nyilván gyorsítókártyákkal a jövőben nem mennek majd semmire még az NVLINK-kel sem, így kell egy képzett ember, aki képes normális IBM-Pascal (esetleg ARM-Pascal) párosítású rendszerchipeket összerakni a szerverekbe megfelelő szoftveres csomaggal. -
Locutus
veterán
-
DudeHUN
senior tag
válasz
schawo #11350 üzenetére
A WiiU nem ezen dőlt meg. Nézd meg Wii eladásait. Btw nem fos. Csak számodra mások a prioritások.
Viszont a másik két nextgen (currensgen már) konzol eladási rekordokat döntöget. Pedig a 900p is izzadós néha. Az emberek 99%-a pont tojik rá, mekkora a rendering resolution. Meg amúgy is. -
#85552128
törölt tag
De a Dragon Age gépigénye magasabb is szóval kb. hasonló helyzetben vannak.
Nem tudom mennyi optimalizáció lesz még a véglegesben, de ha csak arra lesz elég, hogy 900p -> 1080p-re "ugorjunk" az megint csak gyenge eredmény főleg ha egy "rakás" optimalizáció kellett hozzá...Bár az is igaz, hogy nálam a procit nagyobb csatákban jobban hajtotta, lehet konzolon is proci limit van
-
daveoff
veterán
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #11335 üzenetére
Amikor terveznek egy multiplatform játékot, akkor megvizsgálják a célplatformok képességeit és aszerint hoznak döntéseket. Minden esetben a legrosszabb hardverelem lesz megcélozva. Például a valóban befogható processzoridő szempontjából a PC-k a legrosszabbak, míg a grafikus teljesítmény szempontjából a PC-k jobbak. De a lényeg, hogy mindenből a minimum kell. Akkor válik ez az egész problémává, amikor egy játékot eredetileg csak konzolokra terveztek, és később eldöntötték, hogy lesz PC-s port. Ilyenkor a konzolokon elérhető valós processzoridőre terveznek, ami biztosan nagyobb, mint a PC-n elérhető, de persze csak a régi API-kkal. Az új API-k egyébként pont azt célozzák meg, hogy a PC-n se csak a processzorod teljesítményének a 10-20%-a legyen elérhető.
(#11336) Loha: 10.valamelyik.
-
Loha
veterán
Már rég multi-thread az AMD driver.
Igen, melyik drivertől kezdve?
Az Intel pont ezért nem csinál multi-thread drivert, mert csak csökken tőle a programhoz felhasználható valós processzoridő, amiért a fejlesztők meg ordibálnak.
LOL
Azért nem csinál, mert Intel GPU mellett, egy szálon sem fognak CPU limitbe futni a játékok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FollowTheORI #11330 üzenetére
Igazából az MS ezt leszarja, csak azért javasolják, hogy ne költsenek el a fejlesztők egy rakás pénzt és fél évet az optimalizálásból, egy nem működő irányra.
A probléma a processzoridő felhasználása. A konzolokon a fejlesztők elérik a processzoridő ~90%-át is. PC-n az agresszív DX11-es meghajtók miatt az elméleti processzoridő 10-20%-a áll rendelkezésre. A maradék 80% erőforrás hiába áll tök üresen, a driver szinkronizációs munkája miatt nem tudsz rádobni feladatot. Az eredetileg konzolra tervezett játékoknál ez gáz, mert így az előző generációs konzolok processzorteljesítménye is nagyobb a legtöbb PC-nél, ami ellehetetleníti a portolást.. Idővel aztán vagy kukázták ezt a lehetőséget, vagy kivárták, amíg nő annyira a teljesítmény, hogy bevállalható legyen a port.
-
daveoff
veterán
válasz
#Morcosmedve #11332 üzenetére
Ez nem ilyen egyszerű. Bizonyos helyzetekben még az erős lap+cpu is kevés az AMD-hez, ugyanott ahol NV-hez bőven elég. Persze DX11-ben...
-
#85552128
törölt tag
válasz
#Morcosmedve #11319 üzenetére
Ha gonosz lennék azt mondanám az AMD drivere mesterségesen növeli a gépigényt...
CatalystWorks
-
MS kérhet bármit, attól még az nVidia drivere csinálni fogja az aggresszív multithread-et, mert így tudják kinyerni a legtöb párhuzamosságot a GPU-ból/feladatból.
Nagy kérdés ha a játékot is így/erre optimalizálják az mennyire hátráltatja a többi hardver szállítót.
Mert azért az eléggé kézenfekvő hogy a piac 70-80%-ára fognak optimalizálni ami nVidia kézben van, gamer szinten.
nVidiának meg a DX12 fog így fájni, mert amit eddig tudtak trükközni az mostantól nincs, írták is hogy már nem lesz driver szintű multi threading a kis DX12 oldalukon, mostantól a játékfejlesztő feladata ez. Hát kíváncsi leszek hogy sikerül.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Gainka #11327 üzenetére
Már rég multi-thread az AMD driver. De figyelembe kell azt is venni, hogy egy bizonyos szint fölött a driver megakadályozza a fejlesztők munkáját. Az Intel pont ezért nem csinál multi-thread drivert, mert csak csökken tőle a programhoz felhasználható valós processzoridő, amiért a fejlesztők meg ordibálnak.
Most már mindegy is, mert a fejlesztőket megkérte a Microsoft, hogy többet ne adjanak ki deferred context alkalmazást, nem mintha annyira sokan tették volna eddig. A deferred contextbe ölt kutatás gyakorlatilag kuka. -
#85552128
törölt tag
válasz
daveoff #11320 üzenetére
Olyan nagy partnerek, hogy a BF4 óta egy játékot nem adtak nekik hogy rakják be a vga mellé
Pedig tavaly/év elején mehetett volna a BF:H, DA:I vagy akár a Fifa is úgysem volt új cím benne az Alienen kívül AMD fronton...
Ezért is kíváncsi vagyok lesz e Battlefront bundle vagy az is csak kitaláció mert kódot még nem adnak a kártyákhoz és a szept 15-től év végéig tartó promóban sincs benne. Nekem annyira nem tűnnek puszipajtásoknak, vagy csak az EA nem akar "ingyen" kódokat osztogatni...
Én is a Fury miatt húztam fel 4.5-re a 4790K-t, 970-nél nem számított, hogy 4 vagy 4.5 GHz. -
daveoff
veterán
válasz
#Morcosmedve #11319 üzenetére
Tisztában vagyok vele, mikor váltottam tapasztaltam mekkora különbség van ilyen téren, nem kicsi. Ezért is olyan égetően fontos az AMD-nek az API váltás. Remélem, ha már olyan nagy partnerek az EA-al, elérik hogy legyen megjelenésre DX12 támogatás Battlefront-ban. Jó lenne ha megindulna valami...
-
#85552128
törölt tag
Gyönyörű CPU limit van még 4K-n is, lassan tényleg kell 4+ GHz-es i7 az AMD driver alá...
-
Malibutomi
nagyúr
Eloszor is ezt a stilust hanyagold, mert egyreszt bunko dolog, masreszt magadat egeted vele.
Masodszor: bocs egy evet tevedtem, 99-ben volt 1-2$ kozott van az arfolyam, 2001-ben megugrott kicsit, de 2002-ben is csak 3-4$ korul mozgott, az is meg szinte bovli kategoria, es ezen a szinten is maradt egeszen 2005-ig.
De adok meg egy kis segitseget, mert ugy latszik a latasod gyengebb mint a kulturalt kommunikaciora valo keszseged:
Tovabbi hasonloan sikeres napot kivanok
-
Egon
nagyúr
válasz
Malibutomi #11305 üzenetére
Nézem, de nem látom, hogy miről beszélsz...
Ezt valamelyik ujjadból szoptad, vagy esetleg a nagy AMD-s hitgyüliben hallottad, avagy Abu "próféta" tolta valamikor?!?
-
válasz
Sir Ny #11309 üzenetére
Ill. a távolira is, hacsak be nem következik valami erősen diszruptív jellegű esemény. Gondolom, az AMD arra bazíroz, hogy valamelyik most-még-nem-de-két-év-múlva-talán technológiával előbb-utóbb bankot robbant. Sajnos az utóbbi 3-5 év közege egyre kevésbé kedvez az innovációnak...
-
Sir Ny
senior tag
válasz
schwartz #11308 üzenetére
Ezek arra példák hogy a piac nem tudja megjósolni a megjósolhatatlan eseményeket? Nagyon jó példák.
Max annyit lehet smbk megállapításán módosítani, hogy inkább a jelenlegre/közeljövőre kalkulált értékre áll be az ára.
Ami -- miért próbálod tagadni? -- általában nagyon jó becslés.
-
schwartz
addikt
96-ban az MS alamizsnat dobott egy szirszar vallalatnak, beka segge alatti reszvenyarfolyammal. Vagy ott volt a Dell a csod szelen, most pedig 60Mrd dolcsis felvasarlast eszkozol.
Egy cég részvényárfolyamaiban benne van a cég jövője, beárazza a piac
Milyen hangzatos frazisok...
-
smkb
őstag
válasz
#45185024 #11302 üzenetére
Mondom, nem vagy régi motoros az it iparban. Az AMD elérte már jópár hónappal ezelőtt a mélypontot. Bóvli. A részvényei bóvli kategória. Teljesen mindegy hogy 1,8 vagy 1.9 részvényárfolyam, ez nem nagyságrendbeli változás. Az a lényeg, hogy 2012-ben még 6-8 on volt... ma 1.87, eközben töredékére esett a készpénzállománya, az ingatlanait mind eladta, és masszív hitel ketyeg a torkán... ez számít. Az NV 2012-ben még 10-12 őn állt, ma 26. Az NV piaci értéke ma TÍZSZERESE az AMD-nek, miközben 60%-a a dolgozói száma az AMD-hez képest. Ennyivel többre értékeli a piac az NV szellemi tőkéjét, ennyivel több értéket teremt egységnyi NV erőforrás.
Egy cég részvényárfolyamaiban benne van a cég jövője, beárazza a piac. Az AMD részvényérfolyamaiban is látszik, mire árazta be a piac. Senkinek nem kell. Még a spekulációs tőke, ami a felvsárlás árfelverő hatására hazardíroz sem ugrott rá. Ez elég sokat elmond a cég jövőjéről. Nincs.
-
#45185024
törölt tag
válasz
Anubris #11301 üzenetére
Hát figy ha előtted a grafikon Júl 10.-e 1.94 volt bejelentés előtt ma meg 1.86 szinte azonos.
De látszik a részvény grafikonon a Fury X a Fury és a nanó kiadása is, a silverlake tárgyalásra ment fel 1.99 re
De még a szivattyú kotyogásos botrány is ott van ha megfigyeled.
Csak rá kellene írni a híreket az időpontokra és adja az magát. -
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- ROBUX ÁRON ALUL - VÁSÁROLJ ROBLOX ROBUXOT MÉG MA, ELKÉPESZTŐ KEDVEZMÉNNYEL (Bármilyen platformra)
- 129 - Lenovo Legion Pro 7 (16ARX8H) - AMD Ryzen 9 7945HX, RTX 4080
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO Ideapad Gaming 3 notebook - i5 11320H 16GB DDR4 256GB+1TB SSD GTX 1650 4GB WIN11
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- AKCIÓ! ASUS Z97-A Z97 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest