Új hozzászólás Aktív témák
-
Laja333
őstag
válasz
mcwolf79 #10396 üzenetére
Ha igazad lett volna, nem jöhetett volna létre a Nano. Az is egy teljes értékű chip mint a Fury X, és egy szem ventilátorral OC-val sem megy 80 °C-ig. Ez az "azért kell víz, mert máshogy nem megy" legenda már kb a Fury Pro-val megdőlt, és a Nano dobta rá az utolsó lapát földet.
(#10397) Assdak
Nem, nem elég az "én úgy emlékszem, hogy..." érv. Internet korszakában élünk, vissza lehet keresni az információt.
Ha van ilyen, akkor visszakereshető, ha nem lehet, akkor csak a ti fejetekben él... -
hugo chávez
aktív tag
válasz
Dyingsoul #10391 üzenetére
Az lesz az!
(#10392) h1mpi:
(#10393) daveoff:
Na ja, az a 45% is erősen marketingadat volt az alapjában véve még a DX11 API-hoz tervezett motorú BF4 (vagy akármelyik, nem alapjaitól "low levelre" írt játék) esetén. Bár azért néhány szűk területen igenis nagyon jól jöhetett az AMD-nek, úgymint a gamer notiknál, már, amelyikbe egyáltalán bele mert tenni a gyártója AMD APU-t (az MSI a GX szériába pl.), mert ott bizony masszív CPU-limit van az M290X kártya mellett.
De azért 70, vagy akármennyivel több százalék, amennyit soha nem is mondott az AMD, ne terjedjen már! -
mcwolf79
veterán
Hát igen.
Az akkori "találgatás" ment, aki mást mondott az le volt oltva.
Én is mikor írtam,hogy valszeg a Fury X-en sem jópofiból megy rá vízhűtés stock, kaptam hogy már miért ne lehetne az AMD jó fej, a 290/X stock hűtés fiaskó utánÉs mi lett belőle? Igazam lett,mert ahhoz képest zabál mint a disznó, és ebből következően termeli is a hőt szépen. Persze akkor is kaptam hetet-havat.
Most meg ,hogy nem jöttek be a "találgatások" megy a púder, hogy "hádde senki sem mondta biztosra, hogy az úgy lesz"
-
daveoff
veterán
válasz
hugo chávez #10390 üzenetére
Nem tudom honnan jött a 70%, nem is igazán érdekel, de tényleg megy a legenda gyártás. De a lényegen nem változtat, nincs olyan ember aki 7850K-t rak egy 290X alá, szóval a 45% is nem kicsit van elferdítve.
-
h1mpi
félisten
válasz
hugo chávez #10390 üzenetére
A legtöbb cégnél a marketingesek keresnek a legjobban ez nem véletlen. Persze nem védeni akarom egyik céget sem, de ilyen világot élünk.
-
Dyingsoul
veterán
válasz
hugo chávez #10390 üzenetére
Ez a fránya infláció...
-
do3om
addikt
válasz
-Solt- #10383 üzenetére
Most komolyan keressem vissza? Ha ennyire nem rémlik a sok előre hülyeségnek könyvelhető dolog akkor sajnálom, meg arra sem emlékszel hányan beírták hogy a nanot várják, mert azt szeretnék megvenni. Az hogy most az ára magasabb lett előre tudható volt, akkor sem értettem hogy várják páran a 390x helyére mert az majd lejjebb megy, meg olyat hogy gariban majd a 290x-et nanora cserélhetni. Volt még az is hogy haverokkal 5db-ra vevők vagyunk, a 100-ért jó vétel lesz ......és ezt páran nem viccből írták. Nem rémlenek? Nem csak itt volt hanem más topikban ami hozzá kapcsolódik. Ne csak itt keress vissza, olvasom a többit is lehet Te pont akkor nem nézted.
Annyi trolozást kaptam az árra miatt is hogy az már durva, de mind ilyenek hogy szarozom a nanot mert azt írom drága lesz.... most meg csak szeretném látni ahogy veszitek, az ár nem érdekel mert giga trol voltam a 180e árral, szóval vigyétek amennyiért megjelent mert az biztosan jobban tetszik.
Jellemző hogy 1-2 hónapos dolgok, amik akkor úgy menteek hogy de úgy kell lennie (vagyis minden a lehető legjobban legpozitívabban, olcsó gyors elterjedt) és aki mást mond az hülye, trol, el van tévedve... Aztán amikor bejön hogy kurvára nem jött be az élőrre könyvelhető hülyeség akkor meg az hogy nem úgy gondutuk nem kijelentő módban volt.... De akkor persze igaz nem kijelentő módban de foggal körömmel ragaszkodtak páran a hülyeséghez. Szóval hogy van ez?
Nagyon nem szeretném folytatni a vitát, ok értelme nincs csak én is kicsit visszavágtam amiért le voltam nézve a borúlátásom miatt az AMD-vel szemben. Jó lenne ha nem lenne rá okom, de józanul nézve ez a helyzet. -
daveoff
veterán
válasz
hugo chávez #10386 üzenetére
-
-
Dyingsoul
veterán
Hú de dúlnak az indulatok a topikban.
Nem mondom, hogy hülyeként jöttem ide olvasgatni az előző 200 hsz-t, de így is sokat tanultam mind technológiai, mind emberismereti témákban.
-
-Solt-
veterán
Nem, bohócot te csinálsz magadból, mégpedig azért, mert állítasz valamit, arra az állításra felépítesz magadnak egy kis sztorit, ennek mentén lekezelsz, lenézel, hülyének tekintesz másokat, majd amikor kérek rá valami forrást, ami az egésznek az alapját igazolná, akkor megy a mellé duma, és ezt már nem először játszod el emlékeim szerint.
Annyit kértem tőled, hogy ezeket támaszd alá,
"Sőt kíváncsi vagyok a sok előre behangzott vevőből lesz e aki nem csak a száját jártatta."
"Csak ez a hú ez kel nekem ezt biztosan megveszem"
Szeretnék látni olyan hozzászólásokat, amik igazolják az állításaidat. Sok előre beharangozott (a behangzott gondolom beharangozott akart lenni) vevőről beszélsz, mutass közülük párat, lássuk, hogy nem a levegőbe beszélsz. Én nem emlékszem olyanra, aki azt állította volna, hogy mindenképpen megveszi, de ezek szerint a te memóriád sokkal jobb, mivel ráadásul te sokra emlékszel. Hajrá, mutass párat.
Csak jelzem, hogy addig nem szállok le erről a témáról, amíg nem prezentálsz ilyen hozzászólásokat, mert az ilyen inkorrekt magatartás nagyon csípi a csőröm, főleg, ha én is érintett vagyok a témában.
Egyébként mi az, hogy Nano álomvilág? Ez az álomvilágozás valami központi utasítás? Egészen idáig a VGA-k teljesítmény alapján voltak árazva, semmi nem jelezte előre, hogy ezúttal másképpen lesz. A várható teljesítménye alapján először a 290X teljesítménye volt említve, ahhoz képest vártuk kb 100 dollárral drágábbra, mert hát új technológia, kicsi, HBM, stb. Aztán jött, hogy komolyabb lesz a teljesítménye, akkor lettek beigazítva az ár elvárások a Fury alá, mert hát egy lassabb kártya miért is lenne csak azért drágább a Fury-nál, mert kisebb.
Páldul: [link]
Gondolom a feltételes módot felismered, nem kell rávilágítanom.
"Te magad 160e-et adtál és hogy e felett eladhatatlan"
Így van! [link] Most is így látom, a jelenlegi áron egyszerűen kimutathatatlan lesz statisztikailag, hogy mennyi ment el belőle. Lentebb már írtam, hogy az ő szemszögükből érthető ez a kicsik közt a legerősebb ideológia, mivel nincs belőle, tehát nagy tömegeket úgysem tudnának kiszolgálni, így megpróbálnak egy új szegmenst teremteni. A mi szemszögünkből meg érthetetlen, hogy miért a júzerek 0,001 százalékára céloznak, ahelyett, hogy a 980 kapott volna egy valódi konkurenciát a Nano személyében.
Tehát összefoglalva, azt, hogy az akkori találgatásokat, feltételes módokat, vágyakat te most úgy akarod maszkírozni, hogy azokat mi anno tényként kezeltük, majd erre felépítesz egy ilyen mindenki hülye csak én vagyok helikopter teóriát, nem fogom szó nélkül hagyni, mert rendkívül inkorrekt húzásnak tartom.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
#85552128
törölt tag
Meg kell "dicsérjem" az AMD Win10-es driverét, mert a 260X 1.5 hónap használat alatt Win10 óta stabilabb lett mint valaha (hála a ZeroCore OFF-nak, ideje volt...) a 970 meg tegnap óta 3x TDR-ezett Win10 Pro X64-en a legújabb WHQL-lel.
Már csak a DX11+low res teljesítménnyel kéne valamit csinálni és simán bevállalnám a Fury Pro-t. -
do3om
addikt
válasz
-Solt- #10355 üzenetére
Bohócot az csinált aki még hitt a Nano álomvilágában, nem fog keresgélni szerintem te is emlékszel milyen találgatások mentek. Az viszont gaz hogy akkor még a 290x-hez volt mérve. Szerintem jól emlékszel hogy árban is ide várta mindenki. Ez viszont jobb lett az igaz de az ár nem arányosan nőtt. Én jóval előtte már 290x teljesítmény mellett is 150e-ről beszéltem, erre troloztak hogy miket írok, aztán javítottam és 180e-t adtam neki minimumnak, persze mindenki á hol lesz annyi. Te magad 160e-et adtál és hogy e felett eladhatatlan. Akkor gondolom most eladhatatlannak tartod Te is, vagy amiért a teljesítmény azért nőtt megég még vagy +50-et?
Jó pár ember azért várta hogy megvegye 290x áron ezt a "népkártyát", már akkor azok voltak a bohócok nem én.
Érdekes amikor utólag mindig más jön be mint amiben reménykednek akkor visszanézve nem is annyira azt várták, pedig előtte igen csak kardoskodtak mellette.Ettől az újabb VGA-tól továbbra is üres lesz a Fury topikja
Az viszont megint brutális mennyire megy ez a VR mese. Legalább folyton van mit előhúzni az erre kel várni kalapból.
-
-Solt-
veterán
válasz
gtamate2 #10372 üzenetére
Na jó, de aki meg AMD VGA-t vett a Mantle miatt, annak mi problémája lett? Ahol van Mantle, ott előnyöket élvez, ahol nincs, meg játszik az aktuális DX alatt. Sőt, DX12 alatt gyakorlatilag olyan, mintha Mantle játékokkal játszana...
Továbbra sem értem, hogy miért várta bárki is azt, hogy ömleni fognak a játékok egy AMD only API-ra. Lehet benne van a hiba, de én nem emlékszem olyan cikkre, hírre ami ezt vetítette volna előre.
-
-
-Solt-
veterán
válasz
gtamate2 #10370 üzenetére
a mantle hype miatt mindenki amd-t akart az "up to 70%" miatt
Ezt írtad, ez nekem elég általánosítónak hangzik. Egyébként én csak up to 45%-ra emlékszem a BF4 esetében, ahol egy A10 + R9 290X volt a konfig, és ez jelezve is volt a grafikonon! Ezen simán el tudom képzelni, hogy jött a 45%.
Igaz, hogy ez semmit nem jelent, de én nem hallottam vagy olvastam olyat, hogy valaki a Mantle hype miatt vett volna FX procit. Azt elhiszem, hogy aki FX-n gondolkozott annak egy plusz érv lehetett, de aki csak emiatt vett FX-t, és azt várta, hogy majd mindenhol szárnyalni fog, sőt, onnantól minden játék Mantle-re jön, az valamit nagyon félreértett. Ilyen jellegű hype egyáltalán nem volt. Sok helyen a Mantle volt a téma, de értelmesen tálalva, hogy miről szól. Továbbiakban pedig az előző hozzászólásom első bekezdése...
-
gtamate2
veterán
Dehogy közelítem, írtam is hogy nyilván te mindig AMD-s voltál és örültél az ingyen fps-nek. De ezzel nincs is semmi baj. Azzal van hogy tele volt a PH mantle-s cikkekkel és alatta a kommentekben is ment a dicsőítés, ennek hatására pedig a Milyen videókártyát? topikban szinte kivétel nélkül amd-t kértek és ajánlottak mert mi van ha bejön alapon, aztán mindenki várta hogy majd akkor jönnek a mantle termékek, de nem jöttek a gyorsulás pedig nem volt olyan jelentős mint sokan várták és még késett is rengeteget amitől mindenki ideges volt.
Utólag pedig becsapva érezhetik joggal magukat akik emiatt vettek főként amd-t, mert azóta kijött 2-3 nagyobb játék ami támogatja és emiatt mondtak le a Physxről, a jobb driveres támogatottságról.(#10367) -Solt-: Nem mondtam én a minden esetben 70%-ot, de nem tudom egyáltalán megvalósult-e. A linkelt nv csodadriver pedig nem volt szénné hypeolva hónapokkal előtte és emiatt nem vett senki nv-t.
Az a baj hogy aki fx procival játszott annak is csak pár játékban gyorsult a többiben maradt a limit, nem csoda hogy le is cserélte már szinte mindenki az fx-eket, pedig anno 1.5 éve amikor venni akartam szinte egy darab se volt a piacon használtan.
-
-Solt-
veterán
válasz
gtamate2 #10354 üzenetére
Az a baj, hogy számos esetben teljesen elrugaszkodnak az elvárások attól, amik a cikkekben megszületnek. Ez sok esetben annak köszönhető, hogy van egy júzer réteg, aki sportot űz abból, hogy kiragadott mondatokat kiforgat, felnagyít, majd ez alapján beindul a fika hadművelet.
Természetesen van egy olyan réteg is, aki többet akar belelátni azért, mert az AMD-vel szimpatizál, és van egy olyan réteg is, akinek egyszerűen a szövegértelmezés, feltételes mód felfogása nem megy, vagy csak szimplán kiragad egy grafikont, és azt vetíti ki mindenre.
A Mantle az elejétől fogva a CPU limit problémáinak megoldásáról szólt, nem az volt a lényeg, hogy hány játék jön majd Mantle alatt, hanem az, hogy milyen változásokat indít el. Ettől függetlenül, azok a játékok amik Mantle támogatással jöttek, az AMD tulajoknak nem okoztak csalódást teljesítményben, főleg azoknak, akik mondjuk valamelyik FX procival multiztak BF4-l. Akik meg azt várták, hogy az i7 mellett a 290X 70%-l gyorsabb lesz, azoknak szintén az első bekezdés a lényeges.
Világmegváltásról szó sem volt, ez a szóhasználat tipikus példája az első bekezdésben taglaltaknak. Lehetőségekről, években mérhető előrelépésekről, jobb hardver kihasználásról, volt szó. Senki nem mondott olyat, hogy innentől minden játék erre jön, és kapunk minden esetben 70% plusz teljesítményt.
Az pedig, hogy "mára" mi lett belőle, jól példázza a DX12 / Vulcan / LiquidVR hármas, karöltve a Win10 újításaival.
-
Laja333
őstag
Érdekes, hogy az NV csodadriver-ét is elfelejtették már. Ahol "up to 64%"-ot ígértek.
Ehelyett lett belőle egy hibahatáron belüli változás (változás, nem növekedés). Egy két játékban ténylegesen látványosan javult a teljesítmény, de ott is hibajavítás és nem optimalizálás miatt.
-
HSM
félisten
válasz
Locutus #10362 üzenetére
Hát nézd, én már öreg vagyok a slideware-ekhez.
Nyilván mindenki kiragadja a legjobb körülményeket, és azt kommunikálja. Aki ezeket beveszi, és utána meglepődik, vessen magára. Ugyanazt csinálja az Nv is, csak ott mégsincsenek agyonköpködve érte, csak amikor már nagyon durva a szituáció, mint pl. a GTX970 "4GB"-ja.
Vagy a másik kedvencem, a Maxwell whitepaperjának első oldaláról: "Featuring Maxwell, The Most Advanced GPU Ever Made."
Ilyenkor miért nincs köpködés? Pedig a Tonga GPU két héttel előtte jelent meg, finomszemcsés preempcióval és hasonló jóságokkal....(#10363) gtamate2: Szerintem teljesen rosszul közelíted meg a kérdést. Én úgy fogtam ezt fel, hogy remekül eljátszogatok DX11 alatt (ahogy az Nv-sek is), és jé, dejó, itt egy játék, amiben egy óriási extrát is kapok, tök ingyen (ami NV-nél nincs).
Elégedetlen voltam szerinted? A frászkarikát, örültem neki mint majom annak a bizonyos testrészének.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Locutus #10362 üzenetére
Az AMD mindig úgy kommunikálta, hogy nagy hatása van a piacra, és tulajdonképpen az volt. Ha nem jött volna ki, akkor jelentősen csúsztak volna a DX12 fejlesztések is, mert nem tudták volna előre felkészíteni a motorokat a fejlesztők a low-level irányra. Ez azt eredményezte volna, hogy 2016 közepéig nem jött volna DX12-es játék. De mivel rengeteg motort előre átírtak az AMD API-jára, így ezeknél a motoroknál már csak a render back-endet kell lecserélni. Hozzávetőleg 120 fejlesztőről van szó, aki ezt megcsinálta az elmúlt másfél évben. Emiatt gyakorlatilag előkészült egy olyan terep, amelyre az elkövetkező egy évben több tucat DX12 és már Vulkan játék is jöhet, mert a render back-endet hetek alatt ki lehet cserélni.
-
gtamate2
veterán
Utólag könnyű okosnak lenni, viszont akkoriban mindenki játékokat várt, nem pedig újbóli várakozást.
Azt tudom fel tudtad dobni, és biztosan örültél az ingyen fps-nek, de a beharangozás hogy akár 70%-kal több fps-t fogsz kapni, illetve még ha nem is ennyit de 40-50%-kal mindenki számolt szinte, és ehhez képest közelébe sem volt.De ez még mindig csak egy játék ahol több hónap késés után tudott játszani vele a user ami kiábrándító marketing szempontjából szerintem. Olyan mintha az Apple megígérné hogy kiadja az új 6S iphonet ami az előző generációnál akár 70%-kal erősebb, de a szokásos szeptemberi start helyett végül csak február lenne belőle és 10-20%-kal lenne erősebb és csak 2-3 alkalmazásban. Gondolhatod mekkora presztízsveszteség lenne számukra, na ez itt pedig már sajnos teljesen megszokott mert annyiszor nem jött be, valahol a politikusok ígérgetéseihez tudom már csak hasonlítani a marketing osztáját az amd-nek, sajnos.
-
Locutus
veterán
Attól, hogy te ráhúztál egy ilyen kijelentést az utólagosan kialakult szituáció miatt a Mantlera, az AMD még NAGYON nem így kommunikálta a Mantles terveit. Még a Mantle megjelenése után, amikor mindenki hiába várta a világmegváltó Mantle játékokat, sem ezt kommunikálták, nemhogy előtte...
-
HSM
félisten
válasz
gtamate2 #10354 üzenetére
Nem tudom, mi számít "erős procinak", én a saját i5 4690K-mat erős procinak gondoltam 4,4Ghz-en, 16GB 2133Mhz CL11 rammal párosítva. Így pedig amit nyertem, hogy a 290-es Radeonnal High helyett fel tudtam dobni Ultra-ra a grafikát anélkül, hogy nagyon 70 alá esett volna az FPS, míg DX11 alatt ehhez kevésnek bizonyult a gép. Ezenkívül a játék "késleltetése" is a töredékére esett vissza, ami már önmagában is jelentős mértékben növelte annak élvezeti értékét.
Ja, játékdömping nem volt, de nem is arra hozták ki a Mantle-t, hanem hogy kikényszerítsék vele a DX12-t és Vulcan-t, valamint, hogy el lehessen kezdeni a játékfejlesztést ezekre az API-kra. Ezt pedig sikerült 100%-ig elérniük.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
daveoff #10353 üzenetére
Az E3-on is ki lehetett az NV standjánál a VR-t. De független stúdiók standjánál LiquidVR volt, még akkor is, ha NV partner volt a stúdió. Egyszerűen számottevően jobban működik az AMD megoldása. A többiek gondja ott kezdődik, hogy nincs grafikus API-juk VR-hez, az hogy hardvernek vannak hiányosságai már csak ráadás lehet. Ez a legfőbb oka, hogy az Intel és az NV nem akar VR tanácsot, mert a jelenleg előirányzott minősítési rendszerrel esélyük sem lenne arany vagy ezüst minőségre. Maximum a bronz, amit megkaphatnak, vagy az "only for multimedia" matrica.
Eleve az arany minősítés tervezett követelménye 10 ms-nál kisebb motion-to-photon latency, ami nem lehetséges Latest Data Latch nélkül. -
Laja333
őstag
-
Dyingsoul
veterán
-
-Solt-
veterán
Tehát akkor nem tudsz ilyet idézni. Nyugtáztam, megy a többi légből kapott kijelentésed mellé.
Szóval akkor a pontosság kedvéért, én nem emlékszem olyan kijelentésre, ami úgy szólt, hogy,
hú ez kel nekem ezt biztosan megveszem
Persze, ha esetleg mégis tudsz ilyet idézni, szívesen olvasnám, és abban az esetben revideálom az álláspontom.
Olyanra sem emlékszem, hogy bárki is azt állította volna, hogy 130K-lesz, nem tudom honnan veszed ezeket. Abban bíztunk, hogy a teljesítménye alapján lesz árazva, ami azt vetítette elő, hogy olcsóbb lesz a Fury-nál, ergo az 500 USD-s várakozás a rendelkezésre álló infók alapján teljesen reális volt. Utólag már egyértelmű, hogy mivel korlátozott darabszám áll rendelkezésre, kitaláltak hozzá egy legerősebb a kicsik között ideológiát, ami a saját szemszögükből érthető, a miénkből jó nagy hülyeség a júzerek 0,001 százalékára célozni.
Szóval összességében nem igazán értem, hogy az ehhez hasonló hozzászólásaid milyen célból születnek, de bízom benne, hogy pénzt kapsz érte, mert ingyen szerintem nem éri meg bohócot csinálni magadból!
-
gtamate2
veterán
válasz
daveoff #10336 üzenetére
Ugyan ezt érzem, tetszenek nekem is a marketing szövegeik, de már nem tudok nekik hinni sajnos. Ha kezükben is a technológia valahogy soha nem sikerült még előnyt kovácsolni belőle..
A VRnál pedig valóban mindketten Nv-t használnak, 970 ill. 760 SLI formájában. Én próbáltam már anno amikor csak egy 760 volt a gépükben és valami hihetetlen élmény. Gondolom nemhiába maradtak ők sem a jól beváltnál.
(#10335) HSM : Oké, de hány mantles játék is volt? Ahhoz képest hogy be volt harangozva.. A BF4-re is emlékszem szép kis csúszással érkezett, pedig az amd megígérte hogy már több hónappal előtte kint lesz és "up to 70%" marketingszöveggel gyönyörűen promózták. Aztán kijött bugosan, (villódzások és egyéb textúra vagy effekt anomáliákkal), persze az erős prociknál valahogy nem is volt olyan hatalmas a teljesítménykülönbség. A Thiefet jobban összerakták azt hiszem, de akkor
De a lényeg hogy nem volt valami "hatalmas" játékdömping.
(#10337) -Solt-: Az a baj hogy mi mint felhasználók jelenleg ennyit érzünk belőle. Így aki akkor emiatt vett direkt amd-t kicsit becsapva érezheti magát, mert itt még a csapból is a mantle világmegváltása ömlött.
-
Laja333
őstag
válasz
Locutus #10351 üzenetére
Nem tagadok semmit, a tényekre támaszkodok. Egyedül te érvelsz azzal, hogy NVidia jobb lesz VR-ben, mert ő
BatmanNvidia. Én a jelenlegi VR helyzetből formálok véleményt, te pedig pont a jelenlegi helyzetet hagyod figyelmen kívül.
Hidd el, AMD sem áll le a fejlesztéssel, ők sem ülnek majd a babéron. -
Locutus
veterán
válasz
Laja333 #10349 üzenetére
Nézd, tagadhatod a jelenlegi helyzetet, és hivatkozhatsz kétes jóslatokra, miközben szándékosan nem foglalkozol azzal a kérdéssel, hogy a jóslat beteljesedéséig az nvidia sem ül a babérjain. Elvégre az elmúlt években is mindig erre alapozott az AMD.
Csak azt is látjuk, hogy ez a gondolkodásmód mennyire nem jött be, és milyen anyagi helyzetbe vezette az AMD-t...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
daveoff #10336 üzenetére
Promózni meg beszélni lehet róla. Amiről itt szó van az a technikai megvalósítás. Ebben a LiquidVR a mezőny előtt jár, elsődlegesen azért, mert nem korlátozzák a szabványos grafikus API-k a lehetőségeket. Az E3-on nem véletlenül futott minden játékbemutató LiquidVR-en. Például hiába partnere az NV az EVE: Valkyrie című játéknak, akkor sem olyan jó a GameWorks VR csomag, hogy azon mutassák be a játékot. Persze nem írták ki, hogy amin futott az a LiquidVR, mert gondolom a partnerszerződés megtiltotta, de muszáj volt azt használni.
-
Laja333
őstag
válasz
imi123 #10346 üzenetére
Ettől függetlenül ez egy jelen lévő probléma NV-nél, amit orvosolni kell. Nem kételkedem, hogy sikerül is nekik. Csak addig sok sör lefolyik Tibi atya torkán és azok a cégek, akik látnak jövőt a VR-ben már most szeretnének látni valami bizalomgerjesztőt. Ha igaz, hogy Nv jelenleg legjobb esetben tud 36 ms-ot, akkor az minden csak nem bizalomgerjesztő.
(#10348) Locutus
Miért nekem kéne ilyet mondanom? Te állítottad, hogy az NV megoldása köröket ver a pirosakéra. Egy ilyen dologról sem tudok. Amiben jobbak is, száraz tesztekben mutatható csak ki, de még véletlenül sem kör(ök)ről beszélve.
Egy játék érdeklődési köre pedig nem egy NV megoldás. De ha már játék: Batman... Egyedül a kultusza mentette (?) meg a játékot, majdnem belehalt az NV "megoldásába". Nem dicsekednék az NV-s játékokkal. -
-Solt-
veterán
válasz
daveoff #10336 üzenetére
Nem tudok erre mit mondani, én csak egyszer tudtam kipróbálni, azt sem játékkal, hanem valami demóval, így igazából gyakorlati tapasztalatom az OR-l nincs.
Van viszont a TrackIr-l, aminél ugye szintén fontos a pontos fejkövetés, és bizony még a fix 60 FPS ellenére is vannak gondok vele, rengeteg múlik azon, hogy a V-sync miképpen viselkedik az adott programban. Engem annyira zavart ez az akadozása, hogy garanciában visszaküldtem, de ők meg semmit nem vettek észre belőle, és ez egy általános jelenség. Van aki minden apró akadást észrevesz, van akit az sem zavar, ha 60 alá megy az FPS. Na most itt még nincs akkora gond, mert van a szemednek más fókuszpontja is a monitoron kívül, OR alatt pedig ugyebár nincs, tehát máris megvan a magyarázat arra, hogy sok youtube videóban miért panaszkodnak rosszullétre, hányásra.
Na most 90Hz esetén ez még érdekesebb lesz, de ez csak akkor fog érdemben kiderülni, amikor elterjed az OR, mert most a tesztek java része valamilyen demóval fut, vagy játék esetében is alig 10 perceket játszanak vele, ráadásul annyi még a nyűgje, hogy ezeket érdemeben észre sem veszik, csak a rosszullét jön elő azoknál aki erre érzékeny, és ezt betudják magának az OR-nek, pedig a gondot az akadozás, vagy a késő fejkövetés idézi elő.
Egy biztos, anno rengeteget teszteltem az ideális beállításokat a TrackIr-hez, és amikor nem tudtam az ALSÓ értékeket, vagy ahhoz közeli eredményeket prezentálni, akkor bizony nekem nagyon zavaró volt az akadozás. ( Az alsó érték vsync nélkül van
)
Abból messzemenő következtetéseket szerintem nem lehet levonni, hogy a youtube videókon a többség NV-vel használja, mert nyilván mindenki erős hardverrel próbálkozik, az NV pedig a 9xx szériával szépen elhúzott, nem meglepő, hogy javában 980/Ti van a bemutatókban. Ráadásul az elérhető játékoknál nincs is még LiquidVR támogatás, ergo összehasonlítási alap sincs.
Egyébként még egy ház bemutatásánál is állandóan NV kártya vigyorog vissza a képekről, az NV ezekben a promóciós dolgokban kiváló, a népszerűbb csatornák esetében nem lepne meg, ha csomagban kapnák a hardvert a bemutatókhoz.
A lényeg az, hogy a szar a víztől majd akkor válik el, amikor lesz összehasonlítási alap, de a TrackIr-ből kiindulva a vázolt 10 ms-s határ fontosságát bizony valós problémának érzékelem.
-
do3om
addikt
válasz
-Solt- #10328 üzenetére
Na igen, a másik dolog amit egyáltalán fel sem bírtak fogni hogy drága lesz. Csak ez a hú ez kel nekem ezt biztosan megveszem, meg a jaj de jó vétel lesz 130e körüli árával, nevetséges volt.
Mondhatsz rá akár mit, de én várom kinek lesz majd ilyen vga, a többi fury is jól teljesít a fórumban a db számmal.
-
Laja333
őstag
válasz
imi123 #10340 üzenetére
Lehet köze van a LENOVO-hoz. Nem biztos.
Egyébként ha már Lenovo: A AD-ban azt írja, "Mindössze 1,3 kg súlyával a világ legkönnyebb..." ha rákattintok az AD-ra, behozza a Lenovo oldalát, ahol már "A 2,877 kg-os súlytól kapható, új X1 Carbon a világ legkönnyebb 14"-os Ultrabook™ gépe." Ha ugyanitt rákattintok a műszaki adatokra, akkor "1,304 kg súlytól".
Akkor most mennyi az induló? Kéne egy utazós könnyű gép, de nem mindegy, hogy 2,8 vagy 1,3. -
Locutus
veterán
válasz
Laja333 #10330 üzenetére
Majd erre visszatérhetünk, ha lesz széles körben megfizethető VR szett, és hozzá való játékok, amiért érdemes is lesz beruházni. Azaz jövő ilyenkor, legkorábban.
Mindaddig ez csak a szokásos üveggömb mantra, ami eddig még sosem jött be az AMD-nek. Ugyanis mire tényleg szükségét érzi a user, addigra az nvidiának is lesz hozzá való terméke, ami újfent köröket fog verni a pirosakéra... -
daveoff
veterán
válasz
-Solt- #10333 üzenetére
Csak azt nem vágom, hogyha ennyire szar az NV a VR-hoz, akkor pl a HTC Vive-ot miért NV-vel promózták a Gamescom-on? Illetve az egyik legnépszerűbb magyar YT-VR csatorna a kezdetektől kezdve NV-vel használja az Oculust.
Én a tapasztalati dolgoknak jobban hiszek, mint a fórumon való elmélkedésnek. Aztán lehet, hogy az AMD tényleg sokkal jobb ilyen célra, de egyelőre többen használnak VR szemüveget NV-vel, mint AMD-vel, a YT videók alapján.
(#10334) gtamate2: Igen nekem is kezd ez az érzésem lenni, Mantle, Vulcan, DX12 hype lezajlani látszik, most jön a VR, kezd kicsit sok lenni....
-
-Solt-
veterán
Légy szíves idéz pár ilyen előre beharangozott vevőt a sok közül. Természetesen olyat, aki úgy nyilatkozott, hogy bármennyi lesz is az ára, mindenképpen megveszi. Köszönöm előre is.
(#10327) Locutus: Az én szemszögemből is úgy látszik, hogy a Nano célközönsége egy üres halmaz, ebben egyetértünk. Viszont a helyzeti előny nem a Nano-ban merül ki.
-
Locutus
veterán
válasz
mcwolf79 #10326 üzenetére
Nem is fog nekik menni, mivel valójában semmiféle helyzeti előnyük nincs.
A Nano célközönsége egy üres halmaz, tehát hiába gyorsabb mint egy 970, amiből szintén van ilyen kicsi, az ára miatt labdába nem rúghat.
Azt a -4 centit se kérte senki, amivel rövidebb, de legalább véletlenül sem hátra fújja ki a melegét, hanem szépen felfűti a htpc-t... kapufák a köbön. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Laja333 #10321 üzenetére
Csak nem mindegy, hogy mennyit érnek ezek a megoldások. A Latest Data Latch például nagyon sokat, és az így nagy előny az AMD-nek, de ilyen extrákat mindig az elején lehet szerezni. Ahogy kerülnek közel a határokhoz egyre nehezebb további előnyt szerezni, szóval az olló gyorsan záródik össze.
-
válasz
Laja333 #10321 üzenetére
Azért ez így eddig sem működött semmiben.
(#10315) sheep
A nagy kérdés az hogy amikor kijön jövő év elején az OR, akkor miként fog muzsikálni a két cég kártyáin.
Az én szempontomból (és a professzionális felhasználókat leszámítva a többség szempontjából) a kérdés úgy hangzik, hogy mire mainstream lesz a vr, addigra hogyan alakulnak az erőviszonyok. Persze, tudom, hogy a prof. felhasználók százmilliárdjai már ott állnak betárazva a bankszámlákon arra várva, hogy végre eljöjjön az év vége. -
Laja333
őstag
Arra gondoltam, hogy mire NVnek lesz olyan megoldása, mint amilyen az AMD-nek van most, addigra az AMD már rég kiadott egy újabb, jobb megoldást. Akkor megint ott vagyunk, hogy miért vegyünk Geforce-ot NV-re, ha van jobb? AMD most tudna szakítani a helyzeti előnyével. Csak meg kéne tudni ragadni.
-
Dyingsoul
veterán
Na igen, így ahogyan Abu írja. Ugyanerre gondoltam én is, és olvastam felvetéseket a szemmozgás követésére, de szerintem az is csak félmegoldás lenne ami egy plusz felesleges feature-nek tűnik az AMD megoldásához képest. Csak abban reménykedem, hogy pascal alatt majd meg tudják ezt oldani önmagukhoz képest sokkal jobban.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Laja333 #10317 üzenetére
De azzal előrébb lennének. De az nyilván problémájuk, hogy egy ilyen megoldás nem rajtuk múlik, mert nem rendelkeznek saját grafikus API-val, mint az AMD, így a saját VR csomagjuk tervezésében sokkal korlátozottabb lehetőségeik vannak.
Az NV a fentiek miatt teljesen más opciókat fejleszt a GameWorks VR-be. Nem véletlenül adják hozzá a multi-res shadinget. Nem tudnak olyan késleltetést elérni, mint a LiquidVR, mert nem tudnak kamerapozíciót módosítani képszámítás előtt, de el tudják érni, hogy a képkockán, ami nincs középen, vagyis a szem várható fókuszpontjában az legyen rossz minőségű, tehát kevés számítást igényeljen. Ezzel szintén csökken a késleltetés, de VR-ben a szemed mozoghat, tehát rá tudsz nézni a rossz minőségű képterületekre is, ami már baj. -
Dyingsoul
veterán
Nem akarom szétoffolni ezzel a topikot ha már nyitottam a VR-nak külön témát de arról senki nem beszél, hogy az AMD és az Nvidia az OR használata mellett párhuzamosan videó rögzítéssel hogy muzsikál. Gondolok itt pl Nvidia shadowplayre, AMD nem tudom használ-e hasonlót, de a felvétel melletti játék engem nagyon érdekelne youtubeos-videósként. De tovább mennék: streamelés melletti teljesítményekről sem olvastam még egy kukkot sem pedig ezt is kerestem már.
-
sheep
addikt
válasz
Dyingsoul #10314 üzenetére
A nagy kérdés az hogy amikor kijön jövő év elején az OR, akkor miként fog muzsikálni a két cég kártyáin.
Eddig úgy tűnik hogy most az AMD a nyerő, de a kérdés az hogy az Nvidia jelenlegi erősebb (és elterjedtebb) kártyái (970/980) mennyivel lesznek rosszabbak. Ezt pedig előre senki nem tudja megmondani. Majd a gyakorlati tesztekből kiderül.
Mondjuk azt nem értem hogy miért nem lehet már most valami tesztet kiadni hiszen a végleges OR változatot már bemutatták. Rá kellene engedni egy 390-est és egy 970-est
A másik, hogy ez csak az első forgalomba kerülő OR, ezután azt is fejleszteni fogják, és addigra kijönnek az új gpu-k is.
Szvsz lehet hogy az első OR változathoz jobb lesz az AMD, de ez csak az első kör, a meccs még nincs lejátszva. -
Dyingsoul
veterán
válasz
mcwolf79 #10229 üzenetére
Nekem az jutott eszembe az elmúlt nap cikkkeiről, mikor jött a Mantle.
A Mantle cikk hatására a fórum tele volt bizonytalan olvasókkal, akik egymást kérdezgették "Mikor adjam el a dzsíforszomat? Nem késő ha csak egy hónap múlva tudom, merthogy kövi fizuból talán AMD...". Most jön a VR, megint kell valami hasonló hírverés...
Csak azt nem értem, hogy oké, ha a Radeonok jelenleg jobbak VR-ban egy hajszálnyival, de komolyan szerintetek így fog ez maradni?
Mármint arra gondolok itt, hogy előbb-utóbb az Nvidiának is lesz rá legalább olyna jó megoldása, mint az AMD-nek most.
-
Ren Hoek
veterán
Custom Nano-król semmi hír? Amúgy.
Mondjuk az már akkor egy levegős Fury-X lenne, gondolom erősebb tápkörrel. Bár jó kis termék lenne szerintem.
Remélem hamarosan potyognak majd a hibás csipek, és meglengetnek egy rumort valami vágott 120-150K körüli "proletár belépőkategóriás" kártyáról. 200 Watt környékére...
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Televan74 #10307 üzenetére
Lehet érdemes lenne elnézned egy hallásvizsgálatra, no offense
Nem használsz túl sok fülest? Van egy ismerősöm, őneki rengeteget romlott már a hallása alattomosan... nekem is eléggé rossz már a vén fülem, és alig hallom a nagy frekis hangokat
mondjuk ezt még én is hallom... nem csak a magas frekvenciás whine, hanem mélyciripről is van itt szó. Utolsó videóban azért eléggé kellemetlenül hallatszik.
970-em szerencsére csak nagyon közelről 10 cm-ről hallható nyitott háznál...és ott se mindig, nagyon kell koncentrálni, hogy észrevegyem... meg se közelíti az utolsó videó kisgépet.Úgy látszik ezek a modern kártyák hajlamosak a tücsökzenére... de nem túl jó, hogyha így épül be a köztudatba.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#45185024 #10296 üzenetére
Jedec szabvány, akkor gyárt ilyet a többi memóriagyártó, amikor akar. Nem a memória a probléma a HBM-nél, hanem az interposer.
(#10284) pengwin: Az MS-nek egyikhez sem kell részesedést vásárolni. Egyszerűen elég terméket rendelni.
Az AMD most abból a szempontból érdekes, hogy a VR biznisz gyakorlatilag egy jó ~180 milliárd dolláros üzletnek tűnik éves szinten, és egyedül az AMD rendelkezik olyan csomaggal, amely ezeket a VR cuccokat problémamentesen meg tudja hajtani. És most a játékokat mindenki leszarja, a nagy biznisz az orvosi, az oktatási és a professzionális felhasználás lesz. Ezért megy most a matek, hogy jó lenne az AMD-ben részesedést szerezni, mert hozzávetőleg 3 évig nem lesz még szabvány, vagyis gyakorlatilag ingyen ebéddé válik minden VR terület az AMD-nek. A Facebookkal nem akar senki sem versenyezni, mert ők eleve rohadt pénzesek, más VR eszközökre szakosodott céget meg nem akarnak venni, mert az Oculus technikailag jobb, és a Facebook pénze garantálja, hogy más ne érhesse utol őket. Innentől kezdve, ha valaki VR-ből hasznot akar, akkor a komponensgyártókat célozza meg. Egyébként nem valószínű, hogy a Microsoft vagy az Intel bármit is elér. Sokkal inkább a Silver Lake az opció, mert ők mindig nagyon rástartolnak az üzletileg kritikus területekre. Nyilván ők is számolgatják, hogy mekkora lesz a VR üzleti felhasználásból származó bevétele, mert az AMD gyakorlatilag az egyetlen jelölt a VR-es alapként legyen szó orvosi vagy oktatási felhasználásról, vagy bármiről.
A Microsoftnak stratégiailag akkor lenne lényeges az AMD-be bevásárolni magát, ha túl sok alternatív területre felhasználja a cég a Mantle-t. Az a Microsoftnak nagyon káros lenne, mert arra kényszerítené az összes gyártót, hogy fejlesszenek egy saját grafikus API-t. Emiatt talán megérné részesedést szerezni, és kierőszakolni a cégen belül, hogy a Mantle halljon meg, mert potenciálisan káros a Microsoft ökoszisztémájára nézve, hogy az AMD minden problémára képes 2-3 évvel hamarabb reagálni. Ez csökkenti a Microsoft szabadságát is a kutatásban, mert bizonyosan ott ordít mindenki a fejük felett, hogy baromira kell a VR-es DirectX, hogy tudják célozni azokat a területeket, amelyeket az AMD már elér. -
Locutus
veterán
-
hugo chávez
aktív tag
válasz
pengwin #10298 üzenetére
"... a modulos CPU résszel már annál inkább, szerintem ez lesz az AMD Netburst-je."
Nem "lesz", hanem a kezdetektől fogva az. Jóval magasabb órajellel tervezték kiadni már a Zambezit is, csak nem jött össze...
Egyébként CPU/APU fronton kb. a Zen lesz az AMD utolsó dobása. Ha elcseszik, akár architekturálisan, akár a gyártástechnológiával, akkor végképp marginalizálódnak. Úgyhogy izgalmas másfél-két évnek nézünk elébe: Arctic Islands GPU-generáció, Zen. Gyakorlatilag szerintem ebben az időszakban eldől az AMD sorsa CPU/APU vonalon a PC-piacot illetően. És könnyen lehet, hogy dGPU vonalon is.
Ha a HBM2-vel nem lesz gond és a 14-16 nm-es node-ok is időben kész lesznek a CPU-khoz/GPU-khoz, na meg hozni fogják a várt paramétereket, akkor akár még vissza is szerezhetik az elveszített részesedésüket mindkét területen. Ha mégis gebasz lesz 14-16 nm-es GPU-k gyártásával, az mondjuk az Nv-t is érinteni fogja jó eséllyel, úgyhogy ott még lehet némi mozgásterük, pláne, ha valóban ki tudják használni az új API-k lehetőségeit.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation4 PRO 1TB fekete konzol extra játékokkal garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 9900K 8 mag 16 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! HP ZBook Studio G5 - i9-9980H I 32GB I 1TSSD I Nvidia I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
- Bomba ár! Dell Latitude 5430 - i7-1255U I 16GB I 512SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I NBD Garancia!
- Csere-Beszámítás! Ryzen 9 9950X Processzor!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged