- Hővezető paszták
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Egy nap a TCL-nél: érkeznek az új tévék!
- OLED monitor topik
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kolbi_30
őstag
szerintem te is nyugodtan nezelodhetsz a neten..talalni fogsz nv driver nyüszögőset..bőven..az nv driverek pont annyira szarok mint a konkurenciae..csak mig az amd nem irkal az nvbehogy szar ez forditva nem igaz..az nv fanok elvanak foglalva azzal hogy trollkodnak a masik gyarto topikjaiban..
-
guftabi96
addikt
válasz
Kolbi_30 #13785 üzenetére
Azt én se értem, hogy miért van ekkora nagy felháborodás.
Igen, a Fury az itt gyász, de minden más kártya nagyjából beáll szépen a sorban.
Nyilván ez a Fury tulajokat nem vigasztalja, és ők jogosan is várják, hogy történjen valami, remélhetőleg történni is fog.inkább szerkeszd át gyorsan azt a hsz-t
-
Kolbi_30
őstag
válasz
Malibutomi #13791 üzenetére
én úgy vettem észre, ha amd csinal egy kartyat, az a baj..ha nem akkor az..ha nem ad kidrivert csak evente 4 darabot az a baj..ha havonta akkor az..ha van kartya 970 mellet olcsobban vagy ugyan annyiert akkor az szar..ha sokkal jobb lenne akkor is szar lenne..a lényeg, hogy rinyáljon mert neki ez jó..kicsit mar unalmas a sok faszt olvasni..
Ha meg nem javul a furyk teljesitmenye akkor a tulajok megszivtak, vagy játszanak mással.. -
mcwolf79
veterán
Komolyan nem értem egyes emberek rinyálását.
A Fury-k nem hozzák az elvárt szintet, oké. De az alsóházban teljesen pariban vannak a kártyák.
Nincs még hozzá driver, na bumm. Kibaxott nagy katasztrófaMajd lesz.
így is játszható annyira, mint a konkurencia hasonló kategóriájú kártyáival.
A 980 Ti tulajok meg örülhetnek az 50-60 fps-nek, tulképp leginkább ők lettek pofánxarva, hogy a csúcskártyáikkal is ennyire futja. Mert oké, hogy FullHD-ben hasít, de gyanítom aki 980 Ti-t vesz az jobára magasabb felbontáson tolja a játékokat. A középkategória meg lassan szokhat a gondolathoz, hogy 1-2 kevésbé látványos effekt csúszkáját lejjebb veheti. Talán túl fogjuk élni vhogy. -
Kolbi_30
őstag
válasz
darkflamy #13784 üzenetére
a többet fogyaszt igaz, de kb lényegtelen mindkettőt elviszi egy 550w táp..hangosabb sem feltétlen igaz, normális hűtővel ellátott kártyát kell venni és nem hangos.
Nekem az előző kártyám dualX hűtésű volt, 70% fordulaton már hangos volt, a mostani Windforce, az is akörül lesz hangos. És az NV és AMD kártyákon is ugyan azok a hűtők vannak, csak a felfogató csavarok furatai vannak máshol. Egyéni ízlés kérdése hogy kinek a termékét veszed.Kb nincs különbség teljesítményben -
Kolbi_30
őstag
Jajj mekkora sátánizmus már az, hogy 0. napon nincs driver egy játékhoz..lesz jövőhétre...mellesleg driver nélkül is pariban vannak a kategoriak..kiveve a hbm kariknal..ami itt érint vagy 2 embert..micsoda tragédia ez..gyorsan adjatk el apcket is!!!Aztan terdeljetek a sarokba sirni...
-
darkflamy
csendes tag
Üdv! Szerintetek melyik érné meg jobban? Árban megegyeznek.
NVIDIA VS AMD
Gigabyte Gtx 970 G1 gaming VAGY MSI R9 390
Főbb szempontok:
-egy Chieftec 600W CTG-600-80P tápom van, amit nem nagyon szeretnék cserélni.
-1080p tökéletesen elég
-hosszútávon jó legyenAmiket eddig tudok:
A GTX 970-ről:
Pozitívum:
Halkabb, kevesebbet fogyaszt, jobban húzható, jobb driverek
Negatívum:
3,5GB VRAM hosszútávon gondot okozhatKisebb teljesítmény az r9 390-hez képest. A kártya hossza.
Az R9 390-ről:
Pozitívum:
Jobb teljesítmény, 8GB vram hosszú távon jobb döntés
Negatívum:
Hangosabb, Többet fogyaszt, driverekRemélem ez nem offtopic.
Segítseket dönteni, előre is köszönöm
-
#Morcosmedve
veterán
válasz
sixpak #13781 üzenetére
En is ezert nezegettem 290/290X eket, mert "olcso" es annyira nem rossz alkalmi kapcsolatra, de megint (még/mint mindig) nincs driver es megint kaksi a teljesitmeny es ezert tart ott az amd ahol...
Miert ne venné bárki a jobbat/gyorsabbat? Egyebkent azt sem teszem, mert ismerem a piaci viszonyokat (ár/érték, avulás, uj gen). No meg volt is.
Engem nem feltetlenul erdekelne az ára, ha menne a kartya. Mint irtam, Nano-t is nezegettem, de elengedtem azt is ezek utan, nem lesz jobb a helyzet, fél eve nem javul.
(15.7.1-ig a 390-em is jo volt, illetve talan az utolso 15.x.x-ig, aztan eladtam, hogy nem kell vga...utana jelent meg a criminal'son...milyen jo az idoerzekem)
BTW. eleg biztos vagyok benne, hogy 2016Q4-ig van a bohockodasra idejük, aztan vege.
Az az igazsag, hogy mindig visszaterek oda, hogy nincs (szamomra) igazan jo vga.
-
sixpak
nagyúr
válasz
#Morcosmedve #13774 üzenetére
Nekem 290-em van már régóta, egy időben úgy gondoltam, hogy ha lesz egy éves, akkor eladom és veszek egy jobbat, erősebbet...de letettem róla, felesleges, amúgy is vsync-el tolom mindig, a kártya hüvös, csendes és megy vele minden játék.
Ezért nem értem, hogy van egy kártya, ami olcsó és jó, de mégsem kell senkinek (jelen esetben neked), már csak azért sem, mert mi az hogy a konkurencia gyorsabb.
És ezért tart az AMD ott, ahol...
Mert mindenkinek a leggyorsabb kell, pedig a különbségek elenyészőek.
Pláne alkalmi játékra nem értem, hogy miért nem felel meg sokaknak.
Ha fordítva lenne a dolog és az NV járna abban a cipőben, amiben az AMD, akkor is ez lenne a véleményem. -
mlinus
őstag
3 órát játszottam az új TR-el, 1080p-ben, majdnem maxon (árnyékokat high-on hagytam +FXAA) és nagyon szépen megy 980ti-n, 70-160 fps között, a 60 bőven megvan mindenhol, 144 hz miatt viszont szeretem ha annál azért több van.
És nagyon szép, sokkal szebb mint az Xbone verzió, pedig az is ütős volt. Az input lag teljesen eltűnt, sokkal élvezhetőbb a harc is.
-
huskydog17
addikt
válasz
#85552128 #13677 üzenetére
PCGH Update:
"Zwischenzeitlich ist Rise of the Tomb Raider PC bei Steam freigeschaltet worden und somit spielbar. Gleichzeitig hat das Spiel einen Patch bekommen, der unter anderem das Nvidia-Karten betreffende Problem des fehlenden Schnees in Laras Haar (siehe weiter unten) behebt und mit SMAA eine dritte Kantenglättungsoption hinzufügt. Publisher Square-Enix gibt darüber hinaus in einem Forenposting Tipps für Probleme (Troubleshooting) und nennt eine Radeon Software 16.1.1, welche "in Kürze" bei AMD verfügbar sein soll. PC Games Hardware wünscht allen PC-Spielern viel Vergnügen mit Lara Croft und wird selbstverständlich im Laufe des morgigen Vormittags aktualisierte Grafikkartenbenchmarks liefern."
Az NV PureHair hiba javítva lett és az élsimításoknál elérhetővé vált az SMAA. A PCGH munkatársai holnap frissíteni fogják a méréseket, már az új 16.1.1 Crimson driver-rel.
13765 Crytek: sok játékkal volt dolgom, ami így hirtelen eszembe jut, az a Fear 2 és 3, ahol nagyon erősen túlzásba vitték a Film Grain effektet (csupán a létezése már túlzás), szerencsére azt ki lehetett kapcsolni. Ott van még akkor a MotionBlur,Chromatic Aberration (pl.: BF4;Dying Light),DoF (ez utóbbi szinte minden FPS-ben ott van és sokszor inkább bosszantó, mint látványos).
Ez a cikk szépen szemlélteti és leírja azt, amiről beszéltem, szépen összefoglalja a hasztalan effekteket. -
do3om
addikt
válasz
tailor74 #13772 üzenetére
Arra jöttem rá hogy amikor "Valaki" kijelent valamit akkor nagyjából az ellenkezője fog bekövetkezni.
Most várom hogy a GDDR5X mégis elég jó lesz, a vulkán csak füstölögni fog majd besül, a lov level nem okoz extrém terhelést -úgy lesznek használva DX12 alatt is a VGA-k mint most, a VR-t mégsem a AMD kártyái fogják kiszolgálni, semmivel nem lesznek jobbak a konzol átiratok- mert ugye csak pár sort beírunk és megy olyan egyszerű....... van még sok ilyen.
gainwardgs
Na de ha ez most DX12-re jön akkor mi van? Ott nem kel VGA driver, nem lesz mire várni.
(mekkora baromság ez is tuti nem így lesz, jönnek majd szépen az optimalizációk x12 alatt is) -
h1mpi
félisten
válasz
#Morcosmedve #13774 üzenetére
vegyél egy 970-et elég mindenre
-
gainwardgs
veterán
Majd jön a csodadriver mint mindig látom a jósgömbbe
-
#Morcosmedve
veterán
válasz
tailor74 #13772 üzenetére
Igen, most akartam venni egy 290/290X-et,mmert ritkán játszok...mondhatni nem és az olcsó kártya aprón, de kössz, még olcsón se kell. BTW Nano-t vettem volna, mert van 170-ért, de ne már... ez mi? Egyébként is ippeg jobb a 980-nál, de kb. árban ott van, de hát ezt nem lehet csinálni. És akkor ez egy játék, nem is az ilyen-olyan blck screen, stb. Marad az i7 iGP.
-
válasz
#Morcosmedve #13771 üzenetére
Nálam itt be is adta a kulcsot az amd... a következő kártyám zöld lesz...
AMD játék lesz...erre bezöldült...DX12 only...hát hogyne...AMD-n jobban fog futni...majdnem...Nem mondom hogy látványosan rosszabb, mert nem, de nálam most lépték át az inger küszöbön az ígérgetések... -
Ghoula
senior tag
Ok,természetesen elfogadom.
(Régen olvasottabb voltam ilyen témákban
)
Igen, sokat nem hoz,de az jól látszik szerintem,ebből és fs-ből is, hogy 290 vonalon jobban megéri a 390 bios-al szórakozni, mint órajeleket hajkurászni.
Valóban,Habuginál az oprendszer is más,de szerintem ott már kezd kifulladni nálam az MC, lásd FS alatt 0 növekmény, remélem hamar érkezik a gpuz feature.
Örülök,hogy sikerült hozzájárulnom a megvilágosodásodhoz.
Arra azért még kíváncsi lennék, Sayinpeti mit mond, memória alrendszert mennyire veszik (mennyire kell) figyelembe kód optimalizálásnál? -
#85552128
törölt tag
Ez már a patchelt verzióval van, Fury X ref. 980 szinten, ugyebár AMD driver még mindig nincs
-
válasz
Ghoula #13754 üzenetére
Azért crossbar-nál is kell lennie valamilyen paraméternek, pl MC órajel,ami független a gpu órajeltől,vagy az crossbarnál tuti annyi megy mint a mem?
Én ebben a hitben élek
A Crysis 3 teszt teljesen jó, 20% órajel emelés 5-6% FPS-t hozott, ez egy érzékelhető mem-limit, de a játékot ismerve tényleg nem sok. +1 az MC-s sztorinak.
Habugi tesztjében más a CPU, azt így nehéz kontextusba tenni.Mondjuk azért tetszetős ez a mem controlleres magyarázat a 290 és a 390 között, mert új fényben tüntet fel pár dolgot, ami eddig nem teljesen állt össze. A sebességnövekedést is furcsállottam, és a fogyasztás emelkedésének mértékét sem indokolták teljesen az órajelek és a feszültségek.
-
Crytek
nagyúr
válasz
huskydog17 #13764 üzenetére
1999 óta gépezek.Még véletlenül se volt szerencsém olyan játékhoz nemhogy játékokhoz ahol ha maxra pakoltam valamit csunyább lett mint nem maxon.
Vajon te mikkel játszhattál -
huskydog17
addikt
válasz
Crytek #13759 üzenetére
Na látod, itt van a probléma gyökere. Miért illetsz negatív jelzőkkel egy olyan tesztet, amit nem is vagy hajlandó elolvasni? Sok fontos részlet/információ pont a szövegben rejlik! Ha viszont téged nem érdekelnek a szövegek és nem vagy hajlandó elolvasni a leírásokat, amiben sok kérdésedre választ kapnál, akkor legalább ne írj végtelenül buta, értelmetlen hozzászólásokat, mert pont, hogy ez a viselkedés a szánalmas, nem pedig a teszt.
Nálad mit jelent a maximális grafika/részletesség? Ha azt, hogy minden effektet bekapcsolsz, akkor pont az ellenkezőjét éred el, mert manapság sajnos a játékok többségébe sok olyan effektet építenek be, melyek csak rontják a képminőséget és cserébe sok számítást is elvisznek, vagyis rontják a képminőséget és mellette még a sebességet is, tehát teljesen értelmetlenek. A CB kielemezte, hogy melyek azok az effektek, melyek szinte semmit nem tesznek hozzá a látványhoz, de cserébe nagyon sok sebességet veszítesz velük. Ezeket kikapcsolták, ami teljesen logikus és ésszerű döntés.
Én személy szerint a HBAO+, a tesszelláció és a SSAA mellett még a motion blur-t és a vignette blur-t is teljesen kikapcsoltam volna, ahogy a screen effects-et is, mert ezeknek semmi értelme.
Egyszerűen ha nem tetszik a használt beállítás, akkor nézz másik tesztet, ezért van több különböző teszt!
-
mcwolf79
veterán
válasz
FollowTheORI #13761 üzenetére
Biztos a csodaHBM bugzik megint
-
-
mcwolf79
veterán
válasz
huskydog17 #13755 üzenetére
Nem tudom miért kellene annyira az AMD kártyáknak gyorsulniuk, ahogy nézem a 970 Vs 390 összehasonlításban zömmel fej-fej mellett vannak teljesítményben. Hol egyik gyorsabb,hol a másik. Úgy van beállítva, mintha AMD-n játszhatatlan lenne, vagy szaggatna. teljesen jól játszható (a videót nézve, a játékot még nem próbáltam). Ha az AMD kijön a hozzá való driver-rel és még hoz néhány fps-t akkor végképp egál lesz a "meccs".
Főleg azt tekinttve, hogy bezöldült a játék. -
Crytek
nagyúr
válasz
huskydog17 #13757 üzenetére
Magyarul majd elolvasom esetleg.A bla bla nem érdekel ,maxon teszteljenek vagy sehogy.
-
imi123
őstag
Na végre aktív.
Kipróbálva 780Ti-vel
Minden maxon gyönyörűen fut.
Purehair tökéletesen működik eddig.
Ez a játék úgy tökéletes ahogy van.
Nem kell ide DX12 -
huskydog17
addikt
válasz
Crytek #13756 üzenetére
El is olvastad, hogy miért nem kapcsolták be? Miért kapcsoljanak be egy olyan effektet, ami SEMMIT nem rak hozzá a képminőséghez? Ugyanez igaz a HBAO+-ra is, csak a sebességet viszik, ezért kapcsolták ki őket. Nem okoznak látható képminőségbeli javulást, vagy ha igen, akkor az nagyon minimális/elhanyagolható. Ezt én inkább ésszerűségnek tartom és én szerintem pont, hogy eddig ezt a teszt a legértelmesebb az összes közül. Ha max grafikát akarsz, akkor ott a PCGH tesztje. Olvasd is el a szöveget, ne csak a grafikonokat nézd!
-
Crytek
nagyúr
Van olyan Tombi teszt ahol a max grafikát tesztelik?Ez a Computerbase szánalam a keine tesszalációjával.
-
huskydog17
addikt
Rise of the Tomb Raider CB Teszt
A HBAO+-t, a tesszellációt és a Supersampling-ot ki kell kapcsolni és máris megjön a sebesség. Reméljük AMD kártyák helyzetén majd javítani fognak, mert jelenleg elég csúnyán le vannak maradva és a teszt is megerősíti, hogy NV VGA-kkal szebben megy a játék (jobb ás stabilabb a framerate)!
A PureHair viszont tényleg baromi jó lett, ezért nagy gratula jár a fejlesztőknek!
Rise of the Tomb Raider GTX 970 vs R9 390/1080p60 PC Performance
-
Ghoula
senior tag
Azért crossbar-nál is kell lennie valamilyen paraméternek, pl MC órajel,ami független a gpu órajeltől,vagy az crossbarnál tuti annyi megy mint a mem?
De a blokkméret is beleszólhat, cache szervezés is,amikről nem tudunk semmit.
(rég volt már,lehet rosszul emlékszem dolgokra,nem veszem sértésnek ha kijavítasz
Ebbe így bele se gondoltam,de most hogy mondod, a HUB..., simán lehet, hogy ugyanaz van mint 775nél.
Kár hogy nincs gpu-ra memória alrendszer benchmark.Megcsináltam, de nem olyan látványos. FHD, full, smaa, blur off. Az első missziónál,ahol bedob a játékba,ott néztem osd-n az fps-t, egér nem piszka, hogy hasonlítható legyen.
290
1250: 60-61 fps
1500: 63-64 fps390
1250: 64-65 fps
1500: 68-69 fpsKözben Habugi linkelt a 390x-ével egy FS-t, ugyan 1750-en én nem tudom tekerni a memót, de 1250/1500-on így viszonyul az enyémhez, odaver neki még ~8%-ot.
-
válasz
Ghoula #13748 üzenetére
A tRD egy késleltetési érték volt, ahogy írod is. Először meglepett, hogy előhozod, mert egy crossbar vezérlőnél nincs ilyen "átrakodás", de aztán eltöprengtem, hogy a GCN-nél a HUB-os vezérlővel esetleg releváns lehet a dolog. Érdekes. Felmerült bennem korábban is, hogy a memóriakezelés hatékonytalanságáért a HUB-os vezérlés lehet a felelős, de ennyire direkt okot nem tudtam mellétenni. Az nVidia crossbarja meg nem küszködik ezekkel.
Tudsz hasonló teszteket csinálni a Crysis 3-mal? Ott látszott még igen komoly diff a 290X és a 390X között.
-
letepem
aktív tag
válasz
huskydog17 #13706 üzenetére
2 perc környékén látszik ,hogy max details-en nem fúj a szél, nem leng a haja
, míg min-on igen!
-
Ghoula
senior tag
Én is így tudtam,de talán a firestrike mérésekből erre lehet következtetni, vagyis inkább arra, hogy ott a latency nagyobb szerepet játszik,mint a sávszél.
290X bios:
1200/1250
1200/1500
compare
2-4% gyorsulás390X bios:
1200/1250
1200/1500
compare
0 differencia290 vs 390:
1250
11% gyorsulás, combined-ban 17%1500
8% gyorsulás 12% combinedGondolom itt már valamennyit behozott a lemaradásból a 290 bios az emelt órajel miatti latency csökkenéssel.
Persze,hogy van neki, nevezhetjük paraméterezésnek is, de pl 775 időkből még emlékezhetsz a performance level/Trd időzítésre, ami nem a memóriához kapcsolódott, hanem a northbridge időzítése volt, hogy a memóriából fetch-elt dolgokat hány órajel késleltetéssel tegye át a GTL buszra. Persze az MC integrálásával ezeken sokat tudtak faragni,de szerintem teljesen nem veszett azért ez el. GPU-nál sem hiszem, hogy másként lenne ez.
Viszont ez alapján azt mondanám, és a tapasztalat is azt mutatja, hogy hiába alacsonyabb pl a maxwell sávszélje, de ha a memória alrendszer késleltetése, nagyobb l2 cache miatti kevesebb memória kinyúlás miatt simán lehet gyorsabb valós felhasználásnál. Persze magasabb felbontásban,ahol több adat mozog, ott a sávszél tud kompenzálni, ahogy látjuk is.szerk,az kimaradt, hogy mindegyik esetben ugyanaz a Stilt féle 1250-es Elpida BBBG timing van a biosokban
-
#85552128
törölt tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezt a TressF X3.0-PureHair dolgot fontos lenne megérteni, mielőtt megint farkast kiáltunk. A lényeg a TressFX 3.0 esetében, hogy az külsőleg egy middleware, tehát teljesen nyílt, így bele lehet túrni, de akkor is egy middleware. Ez annyival jobb, mint a zárt middleware, hogy egyénileg optimalizálható, így nem kell a működőséhez esetleg letiltani a leképező optimalizációit. Viszont az AMD TressFX 3.0-s kutatásaiban az Eidos Montreal, a Crystal Dynamics és a LABS részt vállalat és ők tisztában voltak végig, hogy mi változik. Ezért megcsinálták azt, hogy a TressFX 3.0-t a következő generációs játékoknál már nem nyílt middleware-ként, hanem mélyen a motorba integrálva fogják használni. Ez a PureHair.
Az ilyen felfogásnak nagyon sok előnye van. Ezeket az előnyöket ma még csak a Frostbite-nál láthatjuk a PC-piacon, de az vitathatatlan, hogy mindent mélyen integrálva sokkal jobb minőség és sebesség hozható ki, mert az egész rendszer egymáshoz van tervezve. Nem fogsz csak egy effekt miatt külön RT-ket létrehozni, mert az brutális pazarlás. Nyilván ez viszonylagos kérdés. Például egy Fallout 4-es Creation alap annyira le van maradva technológiailag, hogy nem különösebben számít, hogy hat RT-t használ, amelyből hármat csak egy middleware effekt visz el, és ha az ki van kapcsolva, akkor is ki lesz számolva az a hat RT, de akkor csak megtörténik a számolás és ennyi, eredménye nem lesz. Természetesen forrnának a fórumok, ha kiderülne, hogy a Fallout 4 grafika jól integrált effektekkel 70-80%-kal gyorsabban megoldható mindenen, de a user nem tudja, és amúgy sem nagy a játék gépigénye.
A GPUOpen egyik célja pont az, hogy az effekteket nem tudják készre, mély integrálásra előkészítve odaadni mindenkinek, mert annyiféle motor van, hogy ez lehetetlen, de a fejlesztők a nyílt forráskód miatt el tudják végezni a munkát maguk, és a PureHair egy példa erre a lehetőségre, amely a TressFX 3.0-ból készült. Ez borzasztóan fontos egy olyan világban, ahol az EA-nek van egy Frostbite-ja, és majdnem annyi R&D-ből tartja fent azt az egy motort, amennyiből 5 top AAA stúdió megélne, ráadásul stratégiai megfontolásból nem licencelik. Egyszerűen megtehetik, hogy iszonyatos mennyiségű pénzt beletolnak, és mindent megoldanak maguk. Az olló pedig a nemhogy szűkül a többi motorhoz képest, hanem egyenesen jobban kinyílik. Ilyen felfogással még az Oxide, a Rebellion, a Firaxis és Crytek rendelkezik, mert ők megértik a problémát, de például a Crytek ebbe nemrég majdnem belerokkantak, tehát amellett, hogy piszkosul dicsérendő az, ahogy a CryEngine-t fejlesztik, egyszerűen nincs a hátuk mögött egy EA kaliberű cég, akik beletolnál a dollármilliókat. És tulajdonképpen a Frostbite a CryEngine-höz képest csak itt van előnyben, de ez egy elég nagy előny. És itt jön az a pont, hogy a piac nagy része már meg sem próbálja követni az EA-t ebben. Egyszerűen olyan mértékű strukturális átalakítást igényelne egy EA-hez hasonló fejlesztési politika, hogy borzalmasan nehéz meggyőzni a kiadók vezérkarát arról, hogy technikailag ez megéri. Még ha el is jut a pénzemberek agyáig, hogy ezzel a modellel mennyivel többre lennének képesek, akkor is ott van az az R&D, amit az effektfejlesztésre kell költeni. Ezt a terhet próbálja levenni a GPUOpen. A PureHair ilyen módszerrel anélkül volt megvalósítható, hogy abba a Square Enix beletolt volna egy rakás pénzt. Emiatt lett kivíve a GPUOpen a GitHUB-ra, hogy fejlesztők a többi fejlesztővel is megoszthassák a tudást. A legtöbben nem látnak a színfalak mögé, de amellett, hogy külsőre mindent faszának acceptálnak a stúdiók, azért látják, hogy a Frostbite ilyet tud ([link] , [link]) kurva jó sebességgel. Ez ellen önerőből már képtelenség versenyezni, tehát vagy megosztja a piac a tudást, vagy leszarja a sebességet és a minőséget, így jöhetnek a middleware-ek. A piacra egyébként hosszú távon káros az, hogy az EA az anyagi fölényét, és a jól elvégzett strukturális átalakítás előnyét kihasználva évről-évre távolabb kerül a többiektől. Ennek a lekövetésére maximum egy-két kiadó lenne képes, de ott is ordítják a nemet a pénzemberek, amint látják, hogy ez milyen költségekkel járna. Valamiféle összefogásra mindenképpen szükség van. Az is probléma egyébként, hogy az iparág legjobb szakemberei az EA-nél és a Sony-nál dolgoznak. Őket el kellene kezdeni visszacsábítani a többieknek. Lehet, hogy a fizetési igényeik magasak egy kiadó vezérkara nézőpontjából, de az EA elsődlegesen azért van ott ahol, mert megadta például Johan Anderssonnak azt, amit kér, így őt nem tudta elcsábítani a Sony vagy például az AMD. És utóbbi is probléma, mert az AMD is olyan embereket visz ki erről a piacról, mint Gareth Thomas vagy Timothy Lottes. De például a Sony is Michal Drobottal, illetve Bart Wronskival erősített. Őket nem szabadna a PC-s kiadóknak elengedni. -
mlinus
őstag
válasz
Crytek #13730 üzenetére
Hehe, ettől zeng a net?
Olvasom a topicot, de nem látom a nagy felháborodásra való okot. A játék gyönyörű, az egyik legszebb a piacon jelenleg. Nagy a gépigénye, ez tény, de cserébe olyan látványt is kapsz. AMD-n rosszabbul fut, tény. Majd csinálnak hozzá egy game-ready drivert, és jobb lesz. Ez nem újdonság, ez már gameworks előtt is gyakran előfordult hogy aki day1 akart AAA játékot játszani AMD-n néha megszívta.
Egyébként a Batmant az nvidiára kenni elég meredek...
-
Crytek
nagyúr
válasz
bertapet11 #13735 üzenetére
". Az Nvidia azt mondta, elnézést, és javította a hibákat. " Az nv csak ezt szerette volna.
Az amd megdolgozta a tress FX-et anno amivel asszem 20-30%-al gyorsabb lett nvidián is.Legalábbis ez rémlik, hogy anno Abu ezt írta. Tehát a gyűlölt ellensége segítette gyorsabbá tenni az NV-t .Az NV egy ceruzát nem tett odébb az ügy érdekében...
-
#85552128
törölt tag
válasz
velizare #13737 üzenetére
Tehát akkor a havas bug javítva (lesz).
BF4-ben a ref 980Ti és a ref980 között 25% különbség van, itt 33%, egyáltalán nem kirívó eset ha custom kártyákról van szó.Az, hogy pályánként változik a teljesítmény nem újdonság egyik játékban sem, pl. Dragon Age Inquisitionben hasonló 15-20 FPS vagy akár több is lehet az FPS ingadozás ami így egy 980Ti-n szintén 70 FPS körül megy (MSAA nélkül) - és ez egy 1.5 éves játék... (A sima Fury OC-m ami kb. ref Fury X szinten van, elég sokszor dropolt 55 alá - AA nélkül, 1080p-n, miközben bencmarkban avg 70-em van...) Ettől még nem lesz rossz(abb) port a Tomb Raider.
AMD-nél meg inkább a HBM-es csodákkal van nagy baj, a többi egy jobb driverrel szintre gyorsulhat, de a Fiji kártyáknál elég nagy a hátrány.
De ha nem végleges verzióból jönnek a benchek akkor itt még lehetnek változások. -
válasz
#85552128 #13733 üzenetére
gőzöm sincs, mire gondolhat. a nemhavas haj bug, ami a játék retail verziójában már ki van javítva (a német sajtó nem ezzel tesztelt). úgy néz ki, hogy nvidiánál a 980ti külön optimalizálást kaphatott, ennyire nem szokta megverni a 980/970et.
a pályák között durva teljesítménybeli különbségek is lehetnek, amin a pcgameshardware tesztelt, ahhoz képest akár 20fpssel is lehet kevesebb egy másik pályán ugyanaz a 980ti, és így már csak 70 marad a 90 fpsből, mindez fhd-n, tesszelláció nélkül és a spórolós ssaoval.
amdnél utilizációs problémák lehetnek, valószínűleg driveresen kell majd beletúrniuk valamit.
-
SpongyaBob
veterán
válasz
#85552128 #13733 üzenetére
A TressFx egy akkor debütáló fícsör volt ez pedig itt már egy jócskán javított változat akarna lenni, mégis egy kalap hulladék lett optimalizálás szempontjából(?) hogy mégis mitől lett ilyen "gyenge" ez érdekes... A tesztekben pedig 2-3 fps-t vesz el ha be van kapcsolva. Akkor most hogy van ez?
-
#85552128
törölt tag
válasz
Crytek #13732 üzenetére
Nem tudom miről beszélsz/mivel égetik magukat, de úgy látom nem vagyok vele egyedül. A havas PureHair ami eddig nV bug, de az AMD kártyákon meg botrányos teljesítménnyel megy (és ugye ez még nem zárja ki, hogy ott nem lesz bug)...
Az AMD-nek olyan 9 órája van kiadni a "csodadrivert" ha nem akarják (megint) leszarni a vásárlókat.
A PureHair bug érdekes dolog, mert állítólag nyílt AMD tech az alapja, tehát meglehetett volna rendesen is csinálni főleg, hogy kezdetektől benne a játékban...Javasolnám utánanézni a 2013-as Tomb Raider (akkor még Gaming Evolvedes) startjának, különösen a benchmarkokat
Ahol a 7970 GHz és a Titan nem/alig volt elég az 1080p@60 FPS-hez maxon és ahol a TressFX gyakorlatilag harmadolta a teljesítményt - már ha működött és nem egy kopasz fej lett az eredménye... -
Crytek
nagyúr
válasz
bertapet11 #13731 üzenetére
De legalább nem égetik magukat olyan játékokkal amiket vissza kell vonni a kiadás után majd fél évre rá újra kiadni 0 javítással ugyanazt mert a szarból nem tudtak várat építeni.
Lehet ,hogy picivel lassabban teszi az amd azt amit ,de nincs is botrány a játékaik körül. Kicsit sok már ez az nv game-ek kárára és egyre jobban lejön ,nem véletlen a dolog.Remélem lassan a fejlesztők és a kiadók is belátják és akkor Dáj NV mehet vissza a kocsikba oda való. Bár lassan onnan is jönnek majd a hírek hogy ...
-
bertapet11
tag
Erről zeng. Az AMD nem tud game ready drivert írni. A GCN nem tud tesszalálni.
-
Crytek
nagyúr
Szegény nvidia.
Most a Tomb Raider fiaskó után lassan kezdem belátni Batman stb gameek esetében nem a fejlesztők a hibásak. Ez gyanúsan az nv sara már.
Szánalmas hogy az immáron ő szárnyuk alatt burjánzó tomb raider is bakizik
Lehet gyors VGA-kat gyártanak, de most már jó volna végre amd-sedni ami a játékok iránti elkötelezettséget és figyelmet illeti,mert ahogy most kinéz a dolog az szánalmas.Mondjuk ez megint a pc-s minősíti, hogy most már 100000000+ % hogy egyetlen percet se tesztelnek pc-s verziót SOHA!
-
válasz
Ghoula #13724 üzenetére
Persze, magasabb órajelen kisebb a latency, de eredetileg azonos órajelekről és timingekről volt szó. És igen, mindig sávszélről beszélünk, de simán lehet szerepe a késleltetésnek - csak ezt baromi nehéz szétválasztani.
Megmondom őszintén, nem tudtam, hogy a memóriavezérlőnek is vannak saját időzítései - abban a hitben éltem, hogy amit a RAM-oknál beállítasz, azzal üzemel mindkét oldal. Hmmmmmm...
-
Ghoula
senior tag
IMC timing,nem a memóriáé. Legalábbis a 390 vs 290 biosnál ez a különbség. Meg ha növeled a mem órajelet,akkor is csökken a latency,vagy rosszul tudom? A sávszél limit is inkább 2 tényezős nem biztos hogy maga a sávszél fog vissza hanem az alacsonyabb órajel miatti magasabb latency. Legalábbis a firestrike tesztem alapján erre tippelnék,mert ott a sávszél (és a tudott,szerkeszthető időzítések) nem változik mégis van 7% difi.
-
oliba
őstag
Gyorsba mértem hármat, mert nemrég téma volt, hogy mennyit is fogyaszt a GDDR5. Nem tudom, hogy mennyi chip van most a kártyámon, de nem kevés, szóval ezt is bele kell szerintem számolni. Mostani ramok 1,5V-ot kapnak.
1125/1000: 385W
1125/1500: 432WItt néztem is nagyot, de hamar rájöttem, hogy FPS-ben 20% van a két érték között, így a gpu-t is jobban hajtja. W-ban mérve 12%.
Mivel 1625MHz-es órajel nem hozott gyorsulást az 1500MHz-hez képest, így gondolom ez már kézzel foghatóbb érték lesz, mert nem hajta jobban a gpu-t
1125/1625MHz: 436W
Ez 4W különbség.
Aztán álmodtam egy másik beállítást, hogy a sávszél ne befolyásolja a sebességet, így a gpu órajelét lecsökkentettem a minimumra, ami 470MHz, de a feszültség továbbra is +100mV (1,328V), mert akkor a memória nem lenne stabil és nem tudnám nagy értékek között tesztelni.
Szóval: GPU órajel 470MHz. TDP +50%, míg a feszültség is a max +100mV. Beállítás ugyan az: Watch Dogs egy aknafedőn állva körbenézve. 3200x1800 VSR + Medium + SMAA. A max fogyasztást jegyeztem fel. Tápom Gold minősítésű
470/875: 215W (31-35FPS)
470/1000: 220W
470/1250: 229W
470/1625: 242WAlacsonyabb memória-órajelen nem néztem, mert esett az FPS. Az összes mérésben azonos volt az FPS.
Egy olyan érzésem van, hogy ez már a 290/390 topikba illene, de elnézést kérek
-
-
Ghoula
senior tag
Amíg nem látjuk,hogy mikor kezd el a memória hibázni,addig vakon tapogatózunk.
(Stilt egyik post-ja szerint lesz majd gpuz-ben monitorozási lehetőség,de konkrétumot nem írt)
Simán el tudom képzelni,hogy ahogy emelte oliba a gpu órajelet,úgy egyre jobban drop-olt load alatt a kártya,és elkezdett ECC-zni.
Amint 1625-ös strap-re váltott, ott javult a helyzet. (Gondolom ha memónál van strap, MC-ben is van.)Sajnos csak gpu órajelet néztem modbiossal,de az látszik, hogy a modbios kb olyan sebesség,mintha gpu ~80mhz-el többet menne.
Emlékeim szerint memória órajel 1500 mindegyik esetben,kivéve talán az 1050mhz-es.Én azt tippelném inkább a latency csökkenésére gyorsul,nem a sávszél miatt.
-
oliba
őstag
válasz
Milka 78 #13714 üzenetére
Akkor egy másik mérés. Watch Dogs 3200x1800 VSR Medium beállítás + SMAA (asszem ez a neve). A játék közben 50-70 között ugrál az FPS, de most egy ponton állva 2x körbefordultam naggggyon lassan és ugyan olyan magasan néztem. A min és a max értékét jegyeztem fel. Átlagot lehet belőle vonni, aki akar, mert szépen fokozatosan csökkent és nőtt az FPS, ahogy fordultam az "egyszerűbb" tájból a "bonyolultabb" felé.
390X módosított bios +50% Power limit
1125/1000: 56-63 FPS
1125/1125: 59-68 FPS
1125/1250: 62-71 FPS
1125/1375: 63-73 FPS
1125/1500: 67-76 FPS
1125/1625: 67-76 FPS1625-ös memóriaórajel már nem stabil, így lehet azért nem hozott gyorsulást. Fogyasztást elfelejtettem nézni, de lehet megnézem, hogy mi a helyzet 1000MHz és 1625MHz között 512 biten
-
-
Milka 78
nagyúr
Inkább a memória sávszélet boncolgattuk,de pont emlékszem is amikor dumáltunk róla,hogy a Hawaion a memó oc eléggé szoszo.Az a 8-9% inkább a biosból lett összehozva és nem a +250 memória órajelből.
Ellenben a gpu órajel húzására jobban reagált emlékeim szerint.
Lehet nekem is,mert félek elgurul a gyógyszer,na meg kíváncsian várom a Maxwell becsuklását DX12 alatt. -
oliba
őstag
válasz
Milka 78 #13712 üzenetére
Ez mind alap bios. Azt hittem most csak a 390X bios, vagy a módosított 390X bios hozta előnyt kell linkelni
Már én is cserélném a kártyám, csak megvárom a Polarist, vagy a Pacalt. A győztes majd landol a gépben.
huskydog17: hát nekem a minimum tetszik a legjobban. Kár, hogy az élek recések, de a VSR, vagy a DSR azt megoldaná. A többi egy mosott fos, mint ha szürkehályog lenne a szememen
-
Milka 78
nagyúr
Megkerestem hátha hasznát veszed.
Oliba fórumtárs bővebben tud mesélni (ezúton is köszönet),nekem már nincs meg a hawai.
oliba : Van ott még csak nem emlékszel
-
daveoff
veterán
Azért én megvárom, hogy nálam mit mutat...
Itt egy videó 980Ti-vel, nem mindegy, hogy ráragad-e a hó vagy nem, ha egyszer sapka van a fején....Egyébként nekem a videó alapján úgy tűnik, mintha NV-vel is rajta maradna a hó, vagy nem? Legalábbis nem olyan, mint a linkelt képen.
Rise of the Tomb Raider GTX 980 Ti Xtreme Gaming + i7 3770k Gameplay
2xSSAA-val max grafikával teljes rendben van a teljesítmény -
EXA
aktív tag
Pascal az mikor fog érkezni?
Az nV azt a mostani R9 3xx sorozat ellen küldi majd harcba? -
daveoff
veterán
válasz
huskydog17 #13702 üzenetére
Aha, a 2013-as játéknál is így volt, megjelenéskor bugos volt NV-n a TressFX, aztán javították, viszonylag hamar. Reméljük most is így lesz.
-
-
daveoff
veterán
válasz
huskydog17 #13700 üzenetére
Ha valaki esetleg keresné, itt a PureHair összehasonlító videó!
Rise of the Tomb Raider PURE HAIR Graphics comparison | Off / On / Very HighDe akkor ez NV-n nem fog így kinézni?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- Hővezető paszták
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Linux kezdőknek
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen légkondit a lakásba?
- Premier előzetesen az FBC: Firebreak
- Fedora Linux
- Tőzsde és gazdaság
- További aktív témák...
- Dell Latitude 5495 Full HD IPS Ryzen 5 pro 2500u Radeon Vega Mobile Gfx i5-8350u verő Bp MPL Foxpost
- Gombászkönyvek egyben
- SAMSUNG DDR4 REG ECC 32GB 2666MHz RDIMM szerver RAM modulok, nettó 15740Ft+ÁFA, 1 év gar., több db
- Samsung Galaxy A52s 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged