- Fujifilm X
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Melyik tápegységet vegyem?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen notebookot vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
Új hozzászólás Aktív témák
-
gejala
őstag
válasz
huskydog17 #49055 üzenetére
A következő gen lesz a PS6-ban is, úgyhogy az tényleg megint jobban fog szerepelni. Lásd RDNA2.
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17 #49021 üzenetére
Megnézve 4K-ban.....én csináltam volna egy 30fps-es verziót is, hogy legyen elégséges felbontás
Techdemok esetén ritkán "hajkurásszák" az fps-t, itt most valamiért fontos volt. A GTA VI tényleg jóval jobb képminőséggel rendelkezik, mert a Rockstar tudja, hogy 60fps-sel mehetnének 720p és 1080p közé.
Blur nekem se tetszik, amikor repül a kamera, mert részleteket egyáltalán nem lehet látni. Minden játékban kikapcsolom.
-
DudeHUN
senior tag
válasz
huskydog17 #49008 üzenetére
Elméletben még a mai nap jön a demoból normális (nem stream) minőségben videó. Abban majd jobban látszik nagyon alacsony-e a render. Tippre én 1080p körülre gondolok. De lepjenek meg.
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #49008 üzenetére
Remélem a jó öreg 4070-en elfut még
A 3-at is egy 970-en nyomtam végig
-
Zilko87
aktív tag
válasz
huskydog17 #48901 üzenetére
Rád bízom, de nagyon is valid csatorna, egy rakás vs upscaler tartalommal, egymás mellett összehasonlítva, belenagyítva, mozgás közben is. Mindkét kártya az övé, külön konfigban használja őket. Szóval nem igazán értelek, hogy ez a csatorna miért is kerülendő, mert mindkettőt objektíven mutatja be, és mindig elmondja a negatívumokat is. Pont egy valós felhasználói élményt mutat be, teszi ezt úgy hogy nem húz egyik oldal felé sem. Az inkomperencia jelző használata erős túlzás.
-
Zilko87
aktív tag
válasz
huskydog17 #48897 üzenetére
Ott van egymás mellett natív dlss fsr de mind1. Meg el is mondja a srác, hogy fsr3 létére teljesen jó az összkép.
Itt nem azt szerettem volna bizonygatni, hogy az fsr a legjobb, mert természetesen nem az, de az írásokkal ellentétben simán használhatónak tűnik a videóban. -
Zilko87
aktív tag
válasz
huskydog17 #48833 üzenetére
"FSR 4 nincs a játékhoz, hiszen az FSR 4 nem támogatja a Vulkan API-t. Ez az AMD játékosoknak elég nagy pofon, mert az FSR 3.1 olyan iszonyatosan pocsék képminőséget ad, hogy a független tesztek egyértelműen az XeSS-t ajánlják az AMD felhasználóknak."
Egy link hozzá, hogy mennyire is pocsék az FSR3, némi flickeringtől eltekintve semennyire. [link]
-
válasz
huskydog17 #48837 üzenetére
Alacsony felbontáson és csak az erősebb kártyák érintettek. Natív 4k-ban helyreáll a rend. De majd javítják.
Busterftw: Nyilván nem 4k a cél, de nem menti itt meg a 3060-at a 12GB memória. Érzésem szerint mire 1080p-n kevés lesz a 8GB, a 3060 GPU-ból fogy el, hiába lenne elég memória rajta.
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17 #48837 üzenetére
Úgy értettem, hogy a mostani állapotában nincs értelme
Ha rendesen megcsinálják, hogy legyen tényleges grafikai különbség a presetek között, akkor van értelme őket belerakni, de mostani állapotában nincs, illetve kettőnek van. Low és Medium.
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #48833 üzenetére
Path tracing max frame generation-el
Bár ha annyit késik mint anno a doom eternal-hoz az rt mód, akkor mire kijön már rég elfeledte mindenki a játékot szvsz
Zilko87 #48838 HW nálam lejáratta magát hitelesség téren
-
válasz
huskydog17 #48833 üzenetére
"RTX Blackwell széria jelenleg nem teljesít valami jól, még mindig nagyon fékezi valami úgy is, hogy már a 2. game ready driverrel mentek a tesztek."
Ez hogy jött ki? Én nem látom. Az 5060Ti ~30-35%-kal gyorsabb a 3060Ti-től (nekem ez a baseline, mert ez van a gépemben), amit itt is hoz. Max 3-4% maradhatott benne, ha azt hiányolják.
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17 #48833 üzenetére
"A játék nagyon rosszul skálázódik a grafikai részletesség csökkentésével, mai annyit jelent, hogy a grafikai preset alig hoznak gyorsulást."
Mármint hogy a skálázódással abban az értelemben nincs baj, hogy a Medium grafika is pont ugyanúgy néz ki, mint a maximum
Így természetes, hogy sebesség különbség sincs, mivel gyakorlatilag állíthatatlan a grafika. El lehetett volna hagyni a grafikai beállítások menüt.
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #48717 üzenetére
Ue5 egy szarkupac
Witcher 4-nél majd pislogjatok -
gejala
őstag
válasz
huskydog17 #48711 üzenetére
Na de a 3600 már lassan 6 éves lesz és már megjelenéskor sem volt nagy szám. Mai open world játékokhoz 5700X a minimum.
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
huskydog17 #48703 üzenetére
forditsd meg.
a magasabb felbontasok fele haladva az NV kartyak elonye elenyeszik -
Busterftw
nagyúr
válasz
huskydog17 #48706 üzenetére
Ez a "kod" a jatekokban mar-mar olyan utalatot kelt bennem a mint a motion blur meg a depth of field.
-
Raymond
titán
válasz
huskydog17 #48706 üzenetére
Azert ott a PCGH-nal a CPU eredmenyek erdekesek, aszerint lehetne a jatekosok zomenek barmilyen GPU-ja, akkor is limitalva lenne 70FPS vagy kevesebbre helyenkent. STALKER2 benyomasat kelti ez a jatek is.
-
huskydog17
addikt
válasz
huskydog17 #48703 üzenetére
Tempest Rising-hoz kijött a DigitalFoundry videója is.
Hatalmas csoda, hogy nincs semmilyen stuttering UE5-el.
#48704 FLATRONW: Igen, a 7600-as Radeon túl gyors 4K-ban.
-
FLATRONW
őstag
válasz
huskydog17 #48703 üzenetére
A 7600 inkább túlteljesít 4k-n (vagy az NV-k alul). Alacsonyabb felbontáson csak az elvárható különbség van.
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #48697 üzenetére
Ps4 Gpu: 1,8 Tflops
Ajánlott gépigény Rtx 3060: 12,74 Tflops
Kicsit sem érdekes -
huskydog17
addikt
válasz
huskydog17 #48686 üzenetére
Kiegészítés:
Megérkezett a ComputerBase tesztje is.
Ahogy a PCH is, ők is felhívják a figyelmet arra, hogy a temporális élsimítás hiánya miatt a játékban brutális mértékű a shimmering, azaz a temporális instabilitás és ez nagy mértékben zavaró, ami roncsolja a játékélményt. Nem egy felhasználó jelezte a fórumban is, hogy számára ez így játszhatatlan a shimmering miatt. A 4K nem segít. Ezen felül a textúrák is meglehetősen felemásak, meg sem közelítik a mai elvárt szintet, nem csoda hát, hogy a VRAM igénye alacsony a játéknak.
Itt is megfigyelhető az AMD kártyák lassulása alacsonyabb felbontáson, de nyilván nem akkora mértékben, mint a PCGH esetében, ugyanis a CB már nem mér FullHD-ban.
Ezen felül a játék nagyon nem fekszik se az RDNA3-nak se az RDNA4-nek. Az új AMD kártyák látványos lemaradásban vannak, ugyanis a csúcs RDNA4, az RX 9070XT mindössze a sima RTX 5070 szintjét hozza, miközben az 5070Ti tempóját kellene hoznia.
Az RDNA3-nál sem szebb a helyzet:
A csúcs RDNA3 kártya, az RX 7900XTX 4K felbontáson ugyan még csak 5%-al, de 1440p felbontáson már 13%-al van elmaradva a 4080 Super-től.A két legerősebb Intel kártya, az A770 és B580 elég jó tempót hoznak, 20%-al gyorsabbak, mint az RTX 4060, tehát itt nincs gond a sebességgel.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
huskydog17 #48683 üzenetére
annyira nem meglepő.
7900XT(X) pure rasterben bivaly.
-
X2N
őstag
válasz
huskydog17 #48680 üzenetére
Pontosan. Így menne sok játékban csak nincs kihasználva a nyers erő.
-
gejala
őstag
válasz
huskydog17 #48680 üzenetére
Nincsenek lemaradva NV kártyák, csak az Ampere, mert ott még nincs nagy L2.
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17 #48675 üzenetére
Mondjuk az RT tükröződés az vérgagyi lett
Egy 5 éves Cyberunk még mindig ötezerszer jobb minőségű.
-
válasz
huskydog17 #48668 üzenetére
Mondjuk az érdekes, hogy a 9070XT RT ben semmit nem hoz a 7900XTX hez nézve.-
-
gejala
őstag
válasz
huskydog17 #48675 üzenetére
Valhallában azért lettek erősek Radeonok, mert kigyúrták a motort a nagyméretű cache kihasználására. Akkor még NV kártyákon nem volt ilyen, de miután Lovelace is kapott nagy L2-t, így már kiegyenlítődött a helyzet. Plusz ReBar is sokat dobott Valhallában, ott volt kb. a best case gyorsulás bekapcsolt SAM-el.
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17 #48672 üzenetére
És 12GB VRAM-nál többet nem eszik RT mellett sem
-
Jacek
veterán
válasz
huskydog17 #48672 üzenetére
Azt néztem hogy RT alatt is milyen jól megy a XTX, gondolom ez nem ilyen fizetett NV tegyük használhatatlanná a konkurencia kártyáit
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #48668 üzenetére
Egy nemrég megjelent új kártyán@5070Ti 63Fps
..fincsi
Újabb optimalizált gyöngyszem -
Busterftw
nagyúr
válasz
huskydog17 #48633 üzenetére
Szerintem a GDDR7 a valasz.
Nagyon koppra lett kesz, illetve a 3 beszallitobol 1 felelt meg a launch elott, nem terveztek ezzel. -
Raymond
titán
válasz
huskydog17 #48631 üzenetére
Ez a szallitasokrol szol es hat az NV nem igazan szallitott termeket. A 4090/4080S es meg ki tudja mennyi masik a 4070-es sorozatbol mar nem szallitottak az 50-esbol pedig meg nem.
Szerintem ott valamit nagyon beneztek. Az a konteo hogy direkt nem gyartjak mert a DC termekekre megy az osszes waffer az szerintem badarsag, de erdekes hogy nincs tematizalva hogy mi a fene tortenik itt valojaban.
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
huskydog17 #48623 üzenetére
"Ez így jelenleg egy kaki,"
na ezért van az RDNA4 -ben az a B* fícsőr !
biztos azon fejlesztették. -
Raymond
titán
válasz
huskydog17 #48619 üzenetére
Szerintem hasonlo lesz mint ez volt minimum, de inkabb rosszabb. Abban mar nem volt mit arulni (4090 november/december a 4080S pedig december/januar eltunt a polcokrol) ebben pedig meg nincs mit mert az uj termekek csak csepegnek a csapbol. Februar mar elment, marciosuban mejd kiderul mi lesz a helyzet, de egyelore nem nez ki ugy hogy a honap vege elott normalis mennyiseg jonne barmelyik uj termekbol.
-
FLATRONW
őstag
válasz
huskydog17 #48602 üzenetére
Egy dolog nem tetszik benne, az ahogy a ló átmegy minden NPC-n.
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17 #48603 üzenetére
FSR1 legalább nem csinál olyan képhibákat, mint az FSR3
Meg ugye mivel az FSR1-hez nem kell több képkocka adata meg mozgásvektorok, így 5 másodperc alatt implementálható.
-
mcwolf79
veterán
válasz
huskydog17 #48586 üzenetére
A boxi szamurájt ahogy látom nem nagyon erőltetik ebben a videóban
-
huskydog17
addikt
válasz
huskydog17 #48590 üzenetére
Bocsánat, felületes voltam, mégis megvan a hivatalos publikus lista.
Itt lehet megnézni az összes DLSS támogatott játékot, hogy támogatja-e az Override. Ahogy látható az AC Mirage már támogatva van, így biztosra vehető, hogy az AC Shadows is támogatva lesz, nagyon nagy valószínűséggel day 1.
A Shadow of the Tomb Raider-t is támogatja az Override, ennek örülök, mert így majd le tudom csekkolni, hogy a TM model megoldja-e a képhibákat, amelyeket a korábbi DLSS és XeSS okoztak eddig. Ha nem, akkor marad a SMAAT2x.
A Rise of the Tomb Raider nem támogatott, de hát az már 9 éves, de így sincs okom a panaszra, mert a DLSS 2 is fényévekkel szebb képet ad, mint a sima SMAA vagy FXAA. Azért kíváncsiságból megnézném a TM modellel is, talán majd egy napon feloldják. -
Kajoszbobber
lelkes újonc
válasz
huskydog17 #48588 üzenetére
Már amennyiben első nap bekerül ugye az nv appba mint supportalt jatek
-
Kajoszbobber
lelkes újonc
válasz
huskydog17 #48586 üzenetére
Dlss4 transforme mod, es 4x frame gen nem lesz, talan majd kesobb. A trailer nem rossz, talan egy 1 honapos ubi elofizetest meger
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
huskydog17 #48581 üzenetére
annyira nem, skalazodasrol / szuk keresztmetszetrol van szo
Devid_81:
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
huskydog17 #48560 üzenetére
mondjuk nem hinnem, hogy barki is* 7900XT(X)et vagy 4070/4080at venne 1080pre.
*kompetetiv CS egy szuk use-case
-
Jacek
veterán
válasz
huskydog17 #48569 üzenetére
Radeonnak van ocean a taj alatt?
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17 #48560 üzenetére
Hmm...tényleg egyre több manapság az NVIDIA-n jobban futó játék
6700XT-t a 3060 Ti kényelmesen előzi.
-
válasz
huskydog17 #48560 üzenetére
Hátha Abu85 tud valami magyarázatot rá.
-
huskydog17
addikt
válasz
huskydog17 #48548 üzenetére
TPU is elkészült a saját tesztjével.
Az AMD lassulása itt is jól megfigyelhető, bár itt messze nem olyan nagy mértékben, mint a PCGH esetén, ugyanis a német tesztben sokkal megterhelőbb jelenetet alkalmaztak, vagyis minél nagyobb a játékban a terhelés, annál nagyobb a hátránya az AMD kártyáknak 1080p és alacsonyabb felbontáson.
TPU-nál a B580-as az RX 6800 nyakán van. A csúcs Radeon, RX 7900 XTX 4K felbontáson az RTX 4070Ti Super és RTX 4080 közé ékelődik be, viszont 1080p mellett már csak a 4070Ti szintjére esik vissza. Felskálázó alkalmazásával a helyzet még rosszabb lesz a piros oldal számára. A csúcs Radeon már a 4070Ti szintjét sem éri el, de 4K-ban a 4070 Ti Super szintje megvan.
A TPU mérései tehát megerősítik, hogy 4K alatt nagyon nem ízlik az AMD kártyáknak ez a játék. Még az Intel kártyák is sokkal jobban teljesítenek (megszokott sebességükhöz képest természetesen).
-
Busterftw
nagyúr
válasz
huskydog17 #48556 üzenetére
Amugy nagyon szep a jatek szerintem, orulok hogy maradtak a CryEngine-nel.
Erdekes az is, hogy a kulonbozo presetek szepen skalazodnak, de a lenyeges kulonbsegek inkabb az arnyekok es a draw distancenal szembeotlodnek.Ha mar Nvidia, itt a DLAA/DLSS Quality egy ujabb pelda, ahol szebb mint a nativ.
-
gV
őstag
válasz
huskydog17 #48551 üzenetére
Radeont elveri rendesen, de a többi GF genel összehasonlítva akkor is gyengébb mint általában az Ampere. 2080/3080 60%, 3090 Ti/4090 54% ezek a szokásos különbségek. amúgy a 2080/4090 rendben van, 1080 Ti/2080 is inkább szokatlan.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
huskydog17 #48551 üzenetére
Jo latni megint azt a nagy jovotallosagot
-
gV
őstag
válasz
huskydog17 #48548 üzenetére
ez a exp. beállítás nem ízlik az Amperenek sem. a 2080 nagyon közel kerül a 3080-hoz és a 4090 is nagyobb verést mér a 3090 Ti-ra mint általában szokott.
-
Alogonomus
őstag
válasz
huskydog17 #48548 üzenetére
Amíg ez a jelenség – a másik két gyártó esetével ellentétben – csak egy játékban vagy játékmotorral jelentkezik, addig a tünet a szoftverfejlesztő döntésének az eredménye, nem a kártya vagy driver adottságai okozzák.
Ez ugyanolyan dolog, mint hogy például az Infinity Ward játékmotorja nagyon nem fekszik az Nvidia kártyáknak, de a két különböző CoD játékban domináló AMD kártyák alapján nem lehet azt kijelenteni, hogy az AMD általánosan erősebb termék. -
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #48502 üzenetére
Fenének sem kell gaytracing egy doom-ba meg pláne nem, főleg akció közben mikor hullámokban jön az ellen, majd pont a gaytracing effekteket fogja mindenki bámulni
Anélkül meg nem is lesz durva a gépiheny @indiana jones csak simán, hardveres rt nélkül
Viszont indiana jones után a vram használatra kíváncsi leszek
8/16 cpulassan akkor kukáznom kell a 13600k-t
-
Ragnar_
addikt
válasz
huskydog17 #48502 üzenetére
Nem is láttam még olyan gépigényt, ahol 8/16 proci a minimum..
-
gV
őstag
válasz
huskydog17 #48502 üzenetére
szerintem az id, crytek az a két cég akik amíg fejlesztenek játékot azt saját motorjukkal fogják tenni.
am kár a doomért, régiek nagy kedvencek, 2016-ost viszont már csak 1x, az előzőt már végig sem játszottam, ezt meg már meg se veszem.
-
bozont
veterán
válasz
huskydog17 #48342 üzenetére
Sajnos a shimering az a kis ppi miatt van, az éleknél, vékony vonalaknál pont a recésség miatt.
És az is sajnos, hogy manapság már csak ilyen post process AA létezik a játékokban mint pl a TAA, ami agyon mossa az egészet. Tök homályos az egész. Persze lehet élesítést kapcsolni (mint ahogy a DLSS/FSR is használ), de az elveszett részleteket nem hossza vissza. A felskálázók ugyan jobb eredmény adnak ez miatt, de azok is homályosak számomra.
A legjobb eredményt tényleg a minél nagyobb ppi adná. Persze az optimális az minden embernél más, már csak a látás milyensége miatt is. Ezelőtt néhány évig úgy látszott ebbe az irányba haladunk, aztán már ott tartunk lassan hogy 1440p hez is csúcskártya kell felskálázás mellett, miközben a grafikai látvány meg nem indokolná."Tehát attól, hogy te utálod, másnak sem lehet jó? Hm...érdekes gondolat. Szerencsére a játék és VGA ipar nem így gondolkodik."
Pedig így gondolkodik, csak pont fordítva. Az újabb játékokban nem nagyon lehet kikapcsolni a TAA-t, pedig engem a shimmering kevésbé zavar mint a homályosság. Nincs választási lehetőség.
Itt találtam egy YT videót ahol jól bemutatja a "problémát". És nem, sajnos nem csak az állóképeken látszódik. Én legalább is mozgás közben is. -
X2N
őstag
válasz
huskydog17 #48342 üzenetére
Amit te "baromi jó és szépnek" tartasz az sajnos nem az, de ne nekem hidd el ezt hanem ha van lehetőséged nézz meg egy 27" 4K-s monitort a tiéd mellet, ezek gyakoribbak nem az olyan monitorok mint az enyém 24" 4K(nem volt ez se méregdrága monitor, 90eFt-ért vettem anno amikor még lehetett kapni hasonló fotós monitorokat). Ez ugyan csak 150-160PPi de 50%-al jobb így is. Ha erre sincs lehetőséged, akkor is nagyon egyszerűen tudom érzékeltetni a képminőségbeli különbséget, nyiss ki egy könyvet és tedd a monitorod mellé. A windows-ban kapcsold ki a betűkön az élsimítást, hasonlítsd össze mennyivel pixelesebb a monitorodon a betűk mint a könyvnél, utána állíts be 200%-os skálázást a kijelzőre windowsban, így már jóval kevésbé lesznek pixelesek a betűk. Na nálam így kell elképzelni a betűk kinézetét alapon...csak fele akkora méretben mint nálad 200%-on. Emiatt nálam 4x részletesebb a kép és nincs szükség se AA-ra se TAA-ra játékokban mert a szemem kevésbé látja már a pixeleket. De a mobiloddal is összehasonlíthatod a monitorod azok mind retina kijelzősek ha megnyitsz rajta egy natív felbontású képet nem látod a recéket rajta mert bőven 300ppi felett vagy 50-60cm nézési távolságból ügye?
Csak h még egy egyszerű példát mondjak, Assetto Corsa Competizione szimulátor, belső nézetből tolom 55" B9 oleden 4K tv-n, ha ezt kirakom a monitoromra ami 24" 4K az aszfalton látom a repedéseket, az aszfaltra festett csíkokat nem látom recésnek...a tv-n pixeles a kép még ha 3m-ről nézem is...
-
X2N
őstag
válasz
huskydog17 #48338 üzenetére
Ha kell küldök neked tömörítetlen PNG screenshotokat a játékból hogy néz ki, privátban.
-
Callisto
őstag
válasz
huskydog17 #48338 üzenetére
Ha shimmering van az azért van, mert szar az engine nem azért, mert native. Lófingot sem tudsz a renderről és mi miért van. TAA-t pedig ne nevezzük már jónak, még natívnak sem mondanám annyira gáz. Nem a natív hibája, hanem a TAA-é: szar az engine.
-
X2N
őstag
válasz
huskydog17 #48338 üzenetére
Ez a "shimmering" egy nem létező dolog nagy PPI-s kijelzőn. Nincs semmi féle vibrálás, ha vibrálást látsz akkor nincs elég nagy pixelsűrűség. Ha elkezded butítani TAA-val a képet felejtsd el azt hogy mi a "natív felbontás", ha te 4K natív képre ráteszed a TAA-t akkor az annyira lerontja a képet mintha 1080p-n natívban játszanál TAA nélkül, a TAA mellé ráadásul masszív szelllemképes utánhúzást is kapsz, rendesen borzalmas nézni, teljesen értelmetlen így 4K+TAA-val játszani. Nagy felbontás kell, nagy PPI-vel kis kijelző mérettel, 300PPI vagy fölötte lenne az ideális(24" monitor 5K felbontás, vagy 32" 8K felbontás lehetőleg 120-144Hz-en oleddel hogy a pixel response tim is jó legyen...vagy újfajta fast ips panel-el). Nekem ~180PPI a monitor, kicsit látom a recéket de ez még vállalható kompromisszum. Az amit ti átlag userek használtok ~92PPI(1080p 24", 27" 1440p) egyszerűen borzalmas, arra tényleg kell minden amivel el tudod mosni a recéket...csak így meg felesleges a játékba low-nál feljebb venni a textúrákat mert nem látod amúgy se a 4k-s textúrák részletességét mert post processingel elmosod...
-
X2N
őstag
válasz
huskydog17 #48335 üzenetére
Nekem natívon mindenféle AA-nélkül tweakelt Engine.ini beállításokkal baromi jól néz ki a játék, ennél már csak akkor nézne ki ha hardware-es tükröződések árnyékok és GI lenne, esetleg Path Tracing mint a CP2077-ben csak akkor ugye nem menne még a 4090-esen sem...
Az viszont sajnálatos hogy a vegetáció nem Nanite-os, látszik a fákon nagyon sajnos hogy nem olyan jók amennyire lehetne. -
válasz
huskydog17 #48329 üzenetére
igen ezt írtam a másik topikban is hogy valami nem kerek, hogy 1440P re a 3080 10 GB nem Vram limites viszont FHD-n a 8 nem elég 30 FPS mellé.
Itt valami a játékkal nem ok, ezt szerintem orvosolni fogják. -
Jacek
veterán
válasz
huskydog17 #48329 üzenetére
FG bekapcsolom olyan a célzásom mintha higanyban mozognék, FPS van de fos
-
X2N
őstag
válasz
huskydog17 #48329 üzenetére
Nekem 7900XTX-el nem fogyaszt többet vramból 10GB-nál 4K natívon akkor én csinálok rosszul valamit és mégse rossz a radeonok memória kezelése?
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #48324 üzenetére
Ebben a formában vicc az egész úgy ahogy van
aztán pluszba még rád van erőltetve a frame generation hogy egy középkategóriás kártyával játszható sebességet kapj...ez megy már sajnos összes új címnél...az unreal engine-t meg kenjék a hajukra...de jó hogy ezzel jön az új Tomb raider meg az új Witcher részek is....páratlan élmény lesz
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17 #48324 üzenetére
Manapság már egyre több játékban nincs CPU megúszás, mint régen
Csúcskártya mellé középkategóriás CPU már nem elég.
-
T.Peter
őstag
válasz
huskydog17 #48319 üzenetére
5.1-gyel jott be a nanite wpo support. Hwrt lumen meg 5.0 ota van, csak nem fut olyan jol mint 5.5-tel pl. A pso precache is amit emlit a cikk 5.1-ben mar benne volt experimental-kent. Ettol fuggetlenul nagyon sok mindent atemelhettek, viszont az hiba, hogy alapjaiban veve 5.1-en maradtak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #48319 üzenetére
Tudom, visszaportoltak képességeket, de nem portolták hozzá vissza az arra szabott RHI-t. És ez így tök jól hangzik, csak nem véletlen, hogy az Epic az egyes képességeket újabb verziókhoz köti.
-
Raymond
titán
válasz
huskydog17 #48314 üzenetére
LOL, a widescreen tamogatas meg olyan hogy levagja a tetejet es az aljat
-
X2N
őstag
válasz
huskydog17 #48314 üzenetére
Egy ilyen kaliberű játék szinte sose lesz kész, mindig lehetne javítani rajta valamit.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #48314 üzenetére
Maga az UE5 régebbi verzió, ez nagyban akadályozza az egyes lehetőségeket. Azt update-elni pedig nem kis munka, hónapokig tarthat majd. Szóval sok dolgot úgy fognak hagyni, főleg grafikailag.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #48312 üzenetére
Inkább az adhatja a TSR előnyét, hogy azt nem kevés extra adattal etetik, és ezeket a többi felskálázó nem kapja meg. Nem tudni, hogy miért, annyira nem érezhették fontosnak a fejlesztők ezeket.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
huskydog17 #48207 üzenetére
> Ha elolvasnád a két tesztet, talán rájönnél mekkora marhaságokat hordasz össze
> és miért nincs köze a témához az általad felhozott dolgoknak.mert miért is ?
A két teszt egyáltalán nem vizsgálta az eltérés okát, és magyarázatot se próbált adni.
Én mint egy lehetséges okként adtam meg az eltérő optimalizációt.Egyes Digital foundry tesztek az esetleges minőség különbséget is próbálták ellenőrizni, ami itt egyáltalán nem történt meg.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
huskydog17 #48203 üzenetére
azért írtam, mert szerintem meg fontos
- mindkettő (VRAM, Szponzoráció)> A VRAM témát kár volt ide keverni, kevered a szezont a fazonnal.
Adaptive grafikai optimalizáció már nem újdonság,
amikor a játék dinamikusan beállítja a textúra minőségét
és egyéb grafikai beállításokat, hogy illeszkedjen a VRAM-hoz ( 8GB vs. 12GB vs 16 GB ) , megelőzve ezzel a komoly teljesítménycsökkenést.Hogy ezt ki lehessen zárni, nem árt hasonló VRAM mennyiséggel tesztelni és nem úgy ahogy te javasoltad. ( 12gb vs. 16gb )
-
S_x96x_S
addikt
válasz
huskydog17 #48195 üzenetére
> Az általad linkelt információknak ..
Több mindenről írtál - pl "Dragon Age: The Veilguard PC Benchmark" - kapcsán,
és mellékeltél 2 tesztet is.A probléma oka lehet:
- az adott játék jobban Nvidia optimalizált
- Automatikus lebutítja a játék az alacsony VRAM esetén a minőséget, emiatt az gyorsabbnak tünik.
- az RDNA3 ( driver, hw ) nem optimális erre
- vagy mindegyik.Az alacsony VRAM például befolyásolhatja az általad említett példát, mivel 16GB VRAM vs. 12GB VRAM - ot hasonlítottál.
"Az RX 6900 XT 1080p-n még a sima RTX 4070-es tempóját sem hozza, de 4K-ban már gyorsabb."
És míg 16 GB VRAM -nál még nem biztos, hogy aktiválódik a grafika automatikus lebutítása, egy 12GB -os-nál már valószínűbb a szoftveres butítás - és az ezzel járó sebességelőny.Amúgy a felvetett probléma érdekes,
de 16GB VRAM -ot kellene 16GB VRAM-al hasonlítani, hogy korrekt legyen
és ki lehessen zárni más dolgokat.A PS5-ös portok amúgy is érdekesek, főleg hogy már PS5 PRO -ra is optimalizáltak, mivel azok több mint 12 GB VRAM-ra vannak optimalizálva;
ráadásul eleve a zen2-es cpu-val kell beérniük a játékoknak -
S_x96x_S
addikt
válasz
huskydog17 #48187 üzenetére
> Dragon Age: The Veilguard PC Benchmark
> Ez már a sokadik játék, ahol az RDNA3 arch masszív CPU limitbe fut 1080p felbontáson.Jellemzően ez - nVidia optimalizált és szponzorált - PC-s port.
"DLSS 3 Accelerates Performance In Dragon Age: The Veilguard, Horizon Zero Dawn Remastered and Red Dead Redemption This Week"
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/dragon-age-veilguard-dlss-3-ray-tracing/"Game Ready For Dragon Age: The Veilguard, Featuring DLSS 3, Reflex & Ray Tracing"
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/gfecnt/202410/dragon-age-veilguard-geforce-game-ready-driver/> 1080p/1440p felbontáshoz leendő a 10-12 GB VRAM.
> 4K maxhoz (beleérte az RT-t is) ajánlott a 16 GB.A VRAM egyre inkább számít,
és a 12GB -os kártyákat hamar kinövik a játékok.
- RTX 4070 Ti GeForce
- RTX 4070 SUPER GeForce
- RTX 4070 -
3L1T3
addikt
válasz
huskydog17 #48187 üzenetére
köszi az összefoglalást
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17 #48187 üzenetére
Ez tényleg nagyon érdekes, hogy hogy visszacsúsztak az AMD-k ebben a tekintetben, mikor a kezdetekben simán vezettek 1080p alatt. A nemrég megjelent God of War: Ragnarok-ban is nagyon rosszul szerepelnek még az RDNA2-k is 1080p-n az NVIDIA-khoz képest.
-
Chiller
őstag
válasz
huskydog17 #48187 üzenetére
"Ez már a sokadik játék, ahol az RDNA3 arch masszív CPU limitbe fut 1080p felbontáson. "
Érdekes, amúgy nem pont erre lenne jó elvileg az infinity cache?
Lehet nincs(enek) rá optimalizálva (ezek a játékok) ? -
3L1T3
addikt
válasz
huskydog17 #48147 üzenetére
Ők a krém ez egyértelmű.
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #48152 üzenetére
Hát jah, bíztam benne
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #48149 üzenetére
Újabb stutter engine, Dead space remake.
Direkt nem vettem meg az elején, mondom eddig biztos kijavították valamelyest.
Hát katasztrófa még most is -
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #48147 üzenetére
Új Tomb Raider-t is remélem ők csinálják, bár az is UE5 stutterfest engine lesz ahogy hallom
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #48141 üzenetére
Mindhárom gyártó szponzorálta ezt a címet igen sok pézzel. AMD-n csak azért gyorsabb, mert a Call of Duty-n dolgozó stúdiók évek óta kizárólag AMD hardveren fejlesztenek. Ez önmagában nem lenne gond az Intel és az NVIDIA szempontjából, de annyira specifikus optimalizálást kapnak az AMD hardverek, hogy az a pár hétnyi optimalizálási munka az Intel és az NV hardvereken ezt nem tudja behozni.
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #48141 üzenetére
De legalább van Vram
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #48134 üzenetére
Amd-nél már megszokhattad, csak a magyarázkodás van
-
gV
őstag
válasz
huskydog17 #48134 üzenetére
rendben. akkor ez az AV sara. jól besz..ta a CB-t a rossz változattal.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #48134 üzenetére
De 67% nekik is a Quality, csak van valami bug, ami miatt nem skálázódik a sebesség. Nem tudják, hogy hol. Ők már a DirectSR implementációt használják, így gyanítják, hogy ott van valami gabesz. A Microsoft azt javasolta nekik, hogy használjanak újabb Agility verziót, hogy el tudják érni natívan az FSR-t, mert az garantáltan nem ront a sebességen, egyébként meg a driverek a ludasak, és nem tudják program oldalról megoldani. Viszont az Intel és az NV szerint a játék a hibás, és a driverek jók. Az AMD meg azt javasolja, hogy implementálják az új Agility-vel natívan az FSR-t, mert azzal nem is megy ki a program a driverig. Itt állunk most. Kb. mindenki egymásra mutogat, és mivel nincs elérhető profilozó az ilyen jellegű, új API-t használó munkafolyamatra, nem tudják eldönteni, hogy kinél van a hiba.
Valószínű egyébként, hogy valami az Agility betöltőmoduljában van, mert az azért eléggé durva lenne, hogy mindhárom cég drivere ugyanazt a hibát tartalmazza. Csak a Microsoft nem akar ennek a körmére nézni, mert nekik az lenne az érdekük, hogy a DLSS-t és az XeSS-t is natívan tudják implementálni, és ha elkezdenek jönni azok a játékok, amiknél az FSR skálázódik, de a DLSS és az XeSS nem, akkor az NV és az Intel esélyes, hogy ugyanúgy odaadja a kódot natív Agility implementációra. És akkor nem is kell a driver tovább. Szóval elképzelhető, hogy az MS tudja hol a gond, csak addig akarja taknyosra szopatni a renitenseket, amíg nem ugrálnak a kedvük szerint. És alapvetően az MS-nek haszna lenne a natív implementációból, mert akkor azokat tudnák majd szállítani Xboxra is.
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17 #48004 üzenetére
Újabb jó hírek. Rákérdeztek, hogy mi várható, a sok UE5 "stutter fest" után: STALKER 2 Will Keep a Stable Frame Rate at All Times, Promises Developer
"To meet our expectations for optimization on Xbox and PCs, we made a lot of changes to render threads, some CPU optimizations, and a lot of RAM optimizations. Now we are pretty much close to finishing the whole polishing process. Our aim is to provide a game that is running constantly in stable FPS and with stable performance all the time."
"Our engine is based on Unreal Engine 5.1, but we internally call it 5.1.GSC because to make a world this big, we had to adopt and, let's say, maybe rewrite and upgrade some tools that were provided by the basic Unreal Engine to fit our needs to create the world of STALKER 2."
Nem lennék meglepve, ha az ő kódjuk egy része lenne az 5.4-be berakott optimalizációkba. A CD Projekt RED is úgy ment át az Unreal Engine-re, hogy kapnak támogatást, hogy az ő szájuk íze szerint lesznek módosítások nekik.
-
fLeSs
nagyúr
válasz
huskydog17 #48073 üzenetére
Sztem ezeket a bugokat javítani fogják. Muszáj lesz nekik.
Az Intel egy cég, emberek dolgoznak benne, az emberek pedig tévednek, hibáznak.
Az Intel a Pentium 4 idején rosszabb szituban volt az architektúrát tekintve (pénzügyileg nem), a P4 tényleg nagyon gyér volt.
Eleinte nem is volt benne HT szal el lehet képzelni... a S423 1 évig sem élt. Később kihoztak egy Extreme Editiont, hogy fel tudják venni a versenyt az AMD-vel amit kb. senki nem tudott megvenni.
A Prescott többnyire lassabb volt mint a Northwood + többet fogyasztott.
A Pentium D-ben "összedrótozott" P4-ek voltak csak hogy pariban maradjanak az AMD-vel magszámban.
Szal ez ment éveken keresztül (~2003-2006)
Szóval csak ismétlődik a történelem. -
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #48013 üzenetére
Ezerszer jobb mint megjelenéskor, de hát jah hulladék az egész játékipar
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #48007 üzenetére
Until Dawn-t is kezdik rendbe rakni, 1.05 Patch sokat javított, reménykedem, de előrendelni nem szabad az biztos
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17 #48007 üzenetére
UE 5.4-re épülő játékot sem sokáig optimalizálhatták, mert az meg nem rég jött ki
Busterftw: Igen, pontosan így. És azt mondták, hogy majdnem megy már most is 60fps-sel Series S-en, tehát nem ott tartanak, hogy épp kinyögi a 30-at.
-
PuMbA
titán
válasz
huskydog17 #48004 üzenetére
Azért nem vagyok biztos benne, mert anno, amikor nekikezdtek alig hitték el, hogy Series S-re meg tudják csinálni. Most pedig azt nyilatkozták 1 hete, hogy Series S-re bármilyen nagy AAA játékot meg lehet csinálni rendesen, csak optimalizáció kérdése. Ez nagyon biztató hír, hiszen csomó játék Series S változata nagyon ergya és több fejlesztő is nehézkesnek titulálta a Series S változatot. A GSC tehát úgy látszik tovább ment az optimalizációval, mint a legtöbb fejlesztő.
A nagy kérdés egyébként, hogy melyik UE verziót használják, de ez majd megjelenéskor derül ki. UE 5.0, 5.1, 5.2?
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #48001 üzenetére
Az Unreal engine-ből kiindulva gondolom akkor a Stalker 2 is egy masszív stutterfest lesz
-
gV
őstag
válasz
huskydog17 #47958 üzenetére
összesen 21 órám van benne. a DLSS RR már a kezdettől, amik a DF videóban vannak (FT, 30 fps limit és a 2 Lumen kapcsoló) úgy 14. nekem így teljesítmény/látvány szempontjából rendben van a játék.
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #47958 üzenetére
"Alig várom, hogy az új Witcher és Tomb Raider mekkora stutter fest lesz" meg a Stalker 2
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #47941 üzenetére
Jelen állapotban egy hulladék az egész, meg hát ugye jó kis Unreal "traversal stutterrfest", lassan már engine feature-ként kéne reklámozniuk
(Silent hill 2 remake még erre is rátesz egy lapáttal
)
De azért 70$, hogy nem sül le a pofájuk... -
Callisto
őstag
válasz
huskydog17 #47936 üzenetére
Igen. Nem a natívval van a probléma, hanem a TAA-val ami egy kalap csoki.
-
Enton
addikt
válasz
huskydog17 #47924 üzenetére
Tpu teszt: [link]
"Upscalers supported are NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS and Temporal antialiasing":
Taa-t nem tudsz off-olni nekem ez azt jelenti hogy nincs natív res render, persze szó se róla 4k taa-nál már bőven kevés 3090-em is hozzá.
Persze a minap jött valami frissítés majd mindjárt megnézem variáltak-e vele.
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #47920 üzenetére
Ne is mondd, olyan beesések vannak 15-20 Fps-re hogy öröm nézni
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fujifilm X
- E-roller topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Formula-1
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Synology NAS
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- További aktív témák...
- AKCIÓ! VALVE INDEX virtuális valóság szemüveg garanciával hibátlan működéssel
- Hp Prodesk 600 G3/ G5/ G6 SFF-MT / i5 8-9-10 gen, Hp EliteDesk 800 G4 / Win11- Számla, garancia
- 130+131+132+133 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Honor 9X Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged