Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Petykemano #32098 üzenetére
Már működik a 3. tokozó, de mire annak érezzük a hatását az lesz január közepe, vége.
-
Petykemano
veterán
Teljes mértékben egyetértek.
Mindazon érvek mentén amiket a Vega gamer piaci megjelenése ellen felhoztál a lehetőségek:
A: ne adjuk ki a gamer piacra, mert nem tudnánk ellátni, addig is csiszolgatjuk a drivert, korrigáljuk a hardveres hibákat, stb
B: bár hiány lesz, ki mennyiségben kiadjuk, drágán
. Addig is csiszolgatjuk a drivert, korrigáljuk a hardveres hibákat, a beérkező visszajelzésekből és telemetrikus adatokból még okosabbak is leszünk és jobb lesz majd a custom kártyák megjelenéswkor a Power Tune is.
a bejövő adatok nagy mértékben segítenek majd,
Hogy sikerüljön megoldani a dsbr és primitive shader, ngg fícsöröket, hogy mire lesz elég eladható termék és tolhatjuk a partnereknek is, addigra egy igencsak kellemes termék álljon össze.Ha Abu szerint januárban áll hadrendbe a harmadik tokozó, akkor februárban érdemes várni a custom megoldwsokat is a piacra, nem?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #32092 üzenetére
Bétatesztet nem csinálnak öt piacra. Egy piacra lehet persze, de nem adják ki a hardvert mindenhova. Főleg nem a szerverpiacra és a professzionális területre, na meg legfőképpen nem az Apple-nek.
Ha bármi probléma lenne a kihozatallal, akkor nem is lenne árulva a Pro és az Instinct verzió, de még a Project 47 sem. Azért itt komoly elvárások vannak, nem szeretik az itteni partnerek, ha az IHV szopatja őket kihozatali problémával.
Láthatod, hogy a Tesla V100 is úgy jelent meg, hogy előbb voltak nulladik generációs megrendelők, akiknek az NV szállított hardvert, és jó háromnegyed évvel később lett maga a hardver a disztribúciós csatornákon megvásárolható. Ha tehát a gyártással nem stimmel valami, akkor nem teszik elérhetővé a hardvert eladásra, hanem a partnerek jelentkezhetnek, és majd szállítanak nekik. Ugyanezt csinálta az AMD a nulladik generációs SSG-vel is. Ott is bejelentkezhettél és kaphattál közvetlenül, de boltban vagy OEM-nél nem vehetted meg. Csak onnantól élnek a disztribúciós csatornák a professzionális hardverekre, ha a gyártással minden rendben. -
smkb
őstag
válasz
Petykemano #32093 üzenetére
Nincsenek. Pont ezért kértem. Tényként kijelentett valamit a szerző, én meg csak tudni szerettem volna mire alapozza. Mert amit jelenleg látni a paicon, aszerint lehet az is, amit Raymond is vázolt, vagy amit én is, hogy szimplán annyira kicsi a kihozatal, hogy a kötbér riogatta Apple szerződést is örülnek hogy kielégítik, nem pedig az előzeteshez képest lett nagyobb az igény. Abu csak ez utóbbi hajtogatja, mert ez felel meg a szájízének.
Abban meg nincs semmi kötözkodés, ha valaki állít valamit, nem feltételez, hanem kijelentő módban állít, hogy akkor a hallgatóság megkérdezze, hogy mire alapozza az állítást. Ez egy teljesen normális dolog. Egy szakmai konferencián az előadó, vagy egy szakmai cikkben a szerző akkor használ kijelentő módot, akkor közöl tényként valamit, ha alá van támasztva, és ott vannak a források amikre alapoz. Jelen esetben, az alapozná meg a kijelentéseket, ha látnánk a számokat. De nem látunk semmit. Sem számokat, sem forrásokat. Így semmi alapja az állításnak. Maximum feltételezés, fikció lehet, ami pont annyira valószínű mint bármilyen másik lehetőség.
-
HSM
félisten
válasz
Petykemano #32092 üzenetére
És mi van akkor, ha ez nem is "béta teszt", csak nem a gamer piac volt a prioritás, hanem a Pro változatok? Beta tesztre nem a nagyágyú GPU-t szokás bevetni. A profit egy ilyen kártyánál elsősorban úgyis a Pro vonalból jön, ott jelenleg messze a legjobb alternatíva a Vega bizonyos feladatokra (!!!!), és fajlagosan jóval magasabb áron eladható kvázi ugyanaz a termék. Pl. ahol nagy datasetekkel kell dolgozni, ott a HBCC lever mindent, illetve gamer streaming szolgáltatásokhoz is manapság ez a legjobb hardver, mivel még a videólejátszós motorja is hatékonyan megosztható a VM-ek között. Ezenkívül még ide lehetne sorolni az Apple-t is a Pro Mac-el, hiszen nyilván az is mint nagy megrendelő prioritást élvez.
A gamer piacon úgysem volt reális az aktuális szoftveres környezetben a trónfosztás, plusz itt a legolcsóbban eladható a hardver, hülyék lennének ezt fókuszba rakni.
Pláne, hogy mint írtam azért az NGG mód implementálása igencsak komoly szoftverfejlesztői feladatnak tűnik. Ettől függetlenül látok rációt a Vega+gamer piacon is, de számomra teljesen érthető, hogy az AMD így próbálja a legtöbbet kihozni az adott szituációból. -
Petykemano
veterán
"A gyártási kihozatal látszik már előre. Az nem titok számukra. És ha az AMD látja, hogy baj van, akkor eleve nem célozza meg a kihozatalproblémás GPU-val az összes lehetséges piacot. Erre láttunk példát a múltban. Sosem volt olyan, hogy egy alacsony kihozatalú hardver azonnal megjelent volna az összes célpiacon. "
Nem lehet, hogy az AMD nem is akarta volna kihozni az RX vegát nyár végén, de Raja úgy döntött, hogy kiküldi a piacra, hogy ez még ott tartózkodása alatt történjen meg, és az ő nevéhez fűződjön? Esetleg valamilyen olyan fontorlatos tervvel, hogy legyen ez a béta teszt
-
HSM
félisten
válasz
Puma K #32088 üzenetére
Nem tudom feltűnt-e (úgy tűnik nem), hogy idézőjelbe tettem, hogy -> első ránézésre "nem is túl szép" <-.
Én nem kívánok itt ízlésekről vitatkozni, számomra grafikailag sokkal látványosabb a megvalósítás, mint a Total Warhammer. Az se csúnya persze, de amit írtam, számomra már elképesztően illúziórombolóak az üvöltő DX11 korlátok.
Tényleg hatalmas bukás volt a DX10, anélkül most mégis mi lenne? Abból vitték tovább a dolgokat a 11-be...
Gyakorlatilag a DX10 fejlesztései a DX11-ben "értek be".
Igen, a DX10.1 gyakorlati haszna nem sok volt, mert akkoriban nem sokaktól kapott támogatást, ugyanakkor a benne bevezetett megoldásokat ma kb. mindenki használja a DX11-ben.Ami a konzolokat illeti, igen szvsz az is baj, hogy ennyire csirke CPU került beléjük, ez is komolyan gátol bizonyos fejlesztéseket.
-
Pipó
őstag
Volt már olyan a történelemben, hogy egy terméket ugyan be kell vezetni, de nem érdemes nagyobb mennyiségben gyártani, majd rövid időn belül inkább kihozni a javított verzióját. (pl. x1800xt, fx5800, és még a gtx480-at is ide sorolnám) Szerintem itt is ez lesz. A vega kártya drágán és körülményesen gyártható, nem veszi fel a versenyt a konkurencia csúcstermékeivel sem árban, sem teljesítményben. Ezt felismerte az AMD, ezért a saját gyártást már le is állította.
-
Puma K
nagyúr
"Ami az Ashes of the Singularity-t illeti, azért ott elég komoly dolgokat megvalósítottak, még ha első ránézésre "nem is túl szép"."
Tehát akkor inkább legyen egy játék DX12-es ami csúnyább és kevesebb FPS produkál?
Akkor minek szeretnél bármilyen szintű fejlődést ha szerinted a csúnyább-alacsonyabb FPS jobb?
Neked miért fontos mint játékos a technológiai háttér ha a játék jól néz ki és jól fut szemben egy olyan eljárással ahol a végeredmény minden szempontból rosszabb?
"Ami a DX12 címeket illeti, ott még mindig a probléma, amennyire én látom, hogy senki nem meri bevállalni, hogy nesze, egy DX12 only cím... Nem elég nagy a piaca."
Mert kb ez a DX12 is akkora bukás mint a DX10 és DX10.1 volt.
Ott is az volt, hogy pár címbe bele rakták a DX10/10.1-gyet és kész.
Gyakorlati előnye-haszna nem volt.Be lett harangozva mind a kettő-három DX a maga idejében az új OS-ekkel együtt -név szerint Vista majd Win10- megjelenés előtt, hogy fú most aztán nagyon jön és olyan grafika meg ilyen-olyan újítás lesz hogy úha. Ehhez képest lóf@sz sem történt még mindig. Akkor sem a Vista idejében és most ~2.5 év után sem a Win10-nél.
A DX11-nél nem emlékszek arra, hogy ennyire előszopták volna a terepet bármilyen szinten bármelyik gyártó-cég mint most a DX12-nél az AMD&Májkrémszaft duó. Ja de már volt egyszer ilyen... szintén az AMD részvételével a külön DX10.1 támogatás ami ha a számozást nézzük akkor több mint a DX10, de a gyakorlati haszna nulla volt.
A Win7 és a DX11 jött, látott és a mai napig nem akar kihalni egyik sem.
Hasonlóan mint anno a Windows XP és a DX9.c, azok is elég jól tartották magukat, majd leváltották őket mikor időszerű volt.A DX9.c-re is ment a fújás, hogy hát de miért nem felejtik már el a játék készítők, mikor kint van a DX10/10.1 és azt kellene már használni...
Azt sem szabad elfelejteni, hogy vannak a konzolok amiket csak adott évenként fejlesztik hardveresen... ameddig azok nem fejlődnek addig a játékok sem fognak. Lehet rájuk várni.
-
Nem tudom, de még az is sokkal etikusabb lenne, ha ájemdé' kiállna a publikum elé, ahogy anno Feri bátyánk, és elmondaná, hogy sorry gájsz' elb..tuk, nem kicsit, nagyon".
Ha úgy vesszük akkor ezt már úgy ahogy megtették amúgy, mikor bejelentették, hogy még egy tokozó áll üzembe. De a valódi okokat lehet soha sem tudjuk meg, csak találgatunk. -
Z_A_P
addikt
Remelem igazad van, mert ez a kisebbik rossz (azaz eladjak az osszes gyartott VEGA-t, ami nem kevesebb mint amit terveztek, es szimplan nem tudnak meg tobbet gyartani)
Nade! Ilyen keveset terveztek? Miert, azt hittek senki sem akar majd venni?
Vagy a banyaszok elviszik mindet meg a boltok elott? -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ki beszél itt sikerről? Az egyáltalán nem siker, ha nem tudják kiszolgálni az igényeket. Ez egy probléma. Ráadásul nem olyan egyszerű, hogy majd gyártunk többet, mert rövid időn belül már nem először méri alá az AMD a várható igényt, tehát itt a vezetőségi döntéseknél is gond van.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Raymond #32080 üzenetére
A gyártási kihozatal látszik már előre. Az nem titok számukra. És ha az AMD látja, hogy baj van, akkor eleve nem célozza meg a kihozatalproblémás GPU-val az összes lehetséges piacot. Erre láttunk példát a múltban. Sosem volt olyan, hogy egy alacsony kihozatalú hardver azonnal megjelent volna az összes célpiacon. Ennek oka, hogy úgy se lenne elérhető, így pedig értelmetlen a saját partnereidet szopatni a problémáddal. Tudod előre, hogy rossz, így próbálod a partnereid kárait minimalizálni. A józan észnek ellentmond, hogy pontosan tudod, hogy úgy sem jó a kihozatal, de elkezded szállítani az összes támadható piacra. Ezzel nem csak a partnerek szenvednek kárt, hanem a piacok is elveszik egymástól a hardvert, tehát a probléma a szegmensekre lebontva fokozódik, holott ilyenkor pont az enyhítés a cél. Szóval a gyártási problémakor az történne, hogy létezne RX és Frontier, de nem létezne Instinct és Pro. De az, hogy gyakorlatilag a Vega elérhető mindenhova, ahova egyáltalán ezt a hardvert be lehet rakni egyértelműen arra utal, hogy a kihozatallal nincs semmi gond. Ez azt is jelzi, hogy a probléma leghamarabb szeptember második felében ütötte fel a fejét, mert addig úgy döntöttek, hogy mindegyik célzott piacra megéri kiadni a hardvert, mert lesz belőle elég az előzetes felmérésük alapján.
-
smkb
őstag
Tehát nem tudsz semmit az égvilágon, de megírod a magad számodra szimpatikus következtetéseit tényként. Gőzöd nincs a számokról, de az igény lett hatalmas, nem a kihozatal mérhetetlenül pocsék, ami miatt a minimális igényt sem tudják teljesíteni, mert örülnek, ha a szerződéses kötelezettségeiknek eleget tudnak tenni, és nem vág az Apple a nyakukba kötbért. Tehát pont akkora bukás is lehet ez a sztori, mint ahogy szerinted siker
Úgyhogy ez így továbbra is humbug.
-
Raymond
titán
"Ennek pusztán az AMD az oka, hogy messze alámérték a várható igényt."
Ezt irod te, de a gyakorlat nem ezt mutatja. Az a teny hogy nincs eleg Vega, csak az okat te picit mashogy latod es talalod attol amilyen iranyba minden mas mutat.
Kb. ezt irod te:
"Az AMD azt hitte kell 100 Vega ezert legyartottak 100-at, de kiderult hogy 120/130/150/X kell"
Amit a piacon latni a megjelenes ota viszont ez:
"Az AMD azt hitte kell 100 Vega, de csak 40/50/60/X-et sikerult legyartani es vagy 100 vagy csak 90 kell valojaban"
Mindeket esetben az tortenik amit latsz - nincs kartya a piacon, csak a te magyarazatod szerint azert mert egy fantasztikus termekert olik egymast az emberek, az eddig lathato realitas szerint viszont azert mert nem tudnak eleget gyartani es ami van meg az se kell mert a kivitel es az ara nem megfelelo.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha gyártási nehézség lenne, akkor eleve nem adta volna ki az AMD öt piacra. Az hülyeség, hogy tudod, hogy problémád van, és szándékosan beszopatod a problémáddal az összes partneredet. Ezeket nagyon nem szereti az ipar, így jellemzően íratlan szabály, hogy ha kihozatali nehézség van, akkor csak egy piacon jelenik meg a termék, aztán majd ha megoldódik a gond, akkor jöhet a többi. Így minimalizálható a nehézségek okozta kár. A HBM-ből is annyit szállít a Samsung, amennyit kért az AMD. Még többet is gyártanak, tehát ha akarnak tudnak rendelni, és nyilván rendeltek is, mert az októberben befogott harmadik tokozópartnernek kell a komponens, csak mire ő be tud szállni normálisan a gyártásba az AMD két partnere mellé, lesz kb. január közepe.
Egyszerűen arról van szó a jelenlegi adatok alapján, hogy az AMD elbénázta, és alámérte az igényt. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem írok arról, hogy mennyi a megrendelés. De az látszik, hogy a Vega még mindig sok helyen hiánycikk, tehát az AMD még mindig nem tudja kiszolgálni az igényeket. És ennek nem az Apple az oka, mert róluk már a nyáron tudtak, tehát eleve egy betervezhető tényező volt. Ennek pusztán az AMD az oka, hogy messze alámérték a várható igényt. Innentől kezdve pedig a hibák követték egymást, mert az alámérés miatt kiadták az Instinct és a Pro modelleket is, ami egy újabb hiba volt, de persze szeptember elején még nem látszott, hogy nem fogják majd tudni kiszolgálni az igényeket. És ez nem a kihozatallal kapcsolatos probléma, mert amikor ez rossz, akkor a gyártók mindig csak egy szériát adnak ki, elvégre tudják, hogy úgy sem lesz elég hardver, nem szokás minden partnert szándékosan szopatni a hiánnyal. De az AMD öt célpiacra terítette a Vega 10-et, amit csak akkor tesznek meg a gyártók, ha a kihozatal rendben van. Ez persze nem jelenti azt, hogy a gyártókapacitás elég, ezért is lett befogva egy harmadik tokozó. Eleve nem lett volna gond, ha az AMD jól méri fel az igényeket, de ez nem ment nekik. Sőt, ha úgy nézzük, akkor ez az utóbbi időben jellemző problémájuk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem számít, hogy mennyit rendelt az Apple, mert a rendeléseiket már nyáron le kellett adniuk. Ez tehát az AMD-nél is egy fix tételként szerepelt. A felmérésüket csupán a többi piacra végezték el, tudva azt, hogy az Apple pontosan mennyi hardvert kér. Itt hibázott az AMD. A többi piac igényeit rosszul mérték fel. A valós igények alapján el se kellett volna indítani az Instinct és a Pro modelleket, csak az AMD augusztusban még úgy gondolta, hogy a tervezett mennyiséggel, levonva az Apple igényét, mindent le tudnak fedni. Hát nem tudták. Az utólagos tűzoltás pedig messze nem hatékony, elvégre az ilyen komplex hardvereknél egy extra partner befogása három hónap múlva tudja éreztetni a hatást.
A negyedéves előrejelzésekből hülyeség kiindulni. Ennek a csúcs-VGA-k alig az 1%-át teszik ki, leginkább még annyit sem. Abból indulj ki, hogy a teljes GPU-piacon a 300 dollár fölötti hardverek részesedése a JPR friss kiadványa szerint 2%.
-
smkb
őstag
Plíz mutass számokat. Mennyit rendelt az Apple? Mennyi fogy az egyéb piacokon szegmensenként?
Miért nem látszik a negyedéves bevételeken ez a szuper siker? Az előzőn sem látszott, és a jelenlegin sem fog, mivel maga az AMD jelezte, hogy a Q3-hoz képest a Q4-ben 15% al csökkeni fog a bevétel."For the fourth quarter of 2017, AMD expects revenue to decrease approximately 15 percent sequentially, plus or minus 3 percent."
Amíg nem mutatsz számokat addig ez humbug.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Shkiz0 #32070 üzenetére
A megjelenés előtt nyilván tudták az idei fix megrendelést az Apple részéről. És ez alapján számoltak egy várható igényt, vagyis úgy gondolták, hogy az RX mellett bedobhatják a Frontier, az Instinct és a Pro modelleket is, mert a számolt igények alapján az összes célpiacra tudnak majd eleget gyártani. Hát nem tudtak. Ha vissza tudnának utazni az időben, akkor ma valószínűleg nem létezne se Instinct, se a Pro verzió, és ezek majd januárban jönnének, de már nincs visszaút, most már csak kezelni lehet a problémát.
-
Nekem egy picit ez "bűzlik".
Azt mondod, az AMD azt hitte nem lesz ennyi igény a kártyára.
Na már most, ha abból indulok ki, hogy még mielőtt láttunk volna bárminemű hasonlítást a konkurenciához képest, nagyon sztárolták magukat, hogy na most majd aztán úúúú de megmutatjuk, nagyon pöpec lesz a kártya.
Ha ennyire bíztak magukban, akkor nyilván eleve úgy kellett volna hozzáállni a dolgokhoz is, hogy van egy jó kártyánk, így biztos hogy igény is lesz rá.
Én inkább úgy gondolom, hogy tudták már az elején, hogy nem igazán lesznek pariban a zöld oldallal, és csak a terelés megy 1000-el (láthattunk már rá korábban is példát, hogy beharangozták xy széria milyen jó lesz, aztán még sem lett) mint ahogy volt ez a "majd ha aktív lesz minden mennyit gyorsul dolog is".
És ebből fakadhat az is, hogy úgy számoltak vele, nem lesz rá nagy kereslet.
Az meg már megint csak egy újabb pofára esés, hogy még így is rengetegen vették vagy vennék most is ha lenne de nincs.
A tegnapi napra is volt elvileg szállítmány betervezve Magyarországra, és 1db sem jött, mert a nagykeres ismerősöm szerint visszamondták a szállítást készlethiányra vonatkozva.
Csak azt nem értem, hogy így a "rendelhető" státuszban lévő kártyák mikor, vagy hogy fognak így megérkezni?!
Ha azzal számolok amúgy, amit lentebb írtál, hogy 6-10 hét kell ahhoz, hogy egyáltalán érezhető legyen a változás, akkor valahol január vége előtt reális esély nincs arra, hogy javuljon a helyzet. -
HSM
félisten
válasz
cskamacska #32067 üzenetére
Na-na... Ezeket a dumákat már a BF4-nél is hallottam... Minek a Mantle, amikor DX11 alatt is megvan a sebesség... Igen, az FPS nagyjából megvolt, de mégis máshogy hatott Mantle alatt. A Battlefront 2-t nem ismerem, de ezek után azért szkeptikusabb vagyok az ilyen kijelentésekkel.
Ami az Ashes of the Singularity-t illeti, azért ott elég komoly dolgokat megvalósítottak, még ha első ránézésre "nem is túl szép". A Total Warhammer nekem túlzottan nem tetszik grafikailag, nagyon ügyesen játszanak a LOD-al, de szinte üvöltenek a DX11 korlátok.Ami a "specifikus" optimalizálásokat illeti, azok régóta természetes dolgok, a gyártók általában maguk is beleturkálnak pl. a shaderekbe, és kicserélik saját, optimalizált kóddal.
Ami a DX12 címeket illeti, ott még mindig a probléma, amennyire én látom, hogy senki nem meri bevállalni, hogy nesze, egy DX12 only cím... Nem elég nagy a piaca. Ameddig pedig a DX11 alapú motorba van csak beleeszkábálva egy DX12 mód, addig biztosan nem fog eljönni a csoda.
Én amúgy nem vagyok meggyőződve róla, hogy a DX12 a mai formájában a jövő, de abban biztos vagyok, hogy a DX11 már komoly korlát ma egy top címnél. -
cskamacska
addikt
Ugyanarról a FrostBite csapatról van szó, ami 2017 végére is bugos (legalábbis DX11 módnál rosszabb képességű) DX12 móddal adta ki a SW Battlefront 2-t?
Oxide csapatának pedig le kellett volna hozni a csillagokat az égről(amennyi fényezést kaptak Abutól
), de szegények egy techdemót alig tudtak kiadni, Ashes of the Singularity se nem túl szép, sem nem fut túl jól, és játéknak is csak futottak még. Creative Assembly féle Total Warhammer 1+2 minden fenti feltételnek jobban megfelel mint a csodacsapat alkotása, csak hát az nem a jövő, mert még mindig elmaradott DX11, és ráadásul ott is a DX12 mód csak viccnek van.
Ahol ténylegesen FPS értékekkel lehet zongorázni a különbséget a "jövő" javára az a DOOM, ami ha nem is szebb Vulkan alatt, de érezhetően, lejegyezhetően gyorsabb a next gen API alatt.
A Wolfi 2 érdekes lenne, mert szép és jól fut, de hogy most az AMD kártyákon azért fut sokkal jobban, mert azok már a "jövőnek lettek tervezve", vagy mert mint Abu is említette, egy AMD kártyák specifikus Vulkan módot kaptak, ami mondjuk egy későbbi nem GCN AMD kártya alatt megint nem fog működni, csak az nV/Intelnek járó szabványos implementáció, na ezt mondja meg aki tudja.Egyébként ha már itt járunk: Hol vannak a jó DX12 címek? Mármint azok techdemónak is beillők amivel el lehetne adni akár az AMD akár a Microsoft jövőképét, amivel bottal elverés helyett(lásd MS új procis piszokságai, de ha az új CoD jövőre Win10/DX12 only emellett randább és lassabb mint a mostani DX11, az is annak számít
) önként és dalolva ugrasztanának ki mindenkit DX11 és Win7 alól, mert hogy instant itt a jövő gyerekek, várunk szeretettel, itt tessék WIn10-et, ott Vega kártyát venni.
Mert a Bethesda Vulkan címeivel még csak-csak kinézünk valahogy, de DX12 fronton most már 2 és fél éve.. nos, mi is van?
-
HSM
félisten
válasz
Petykemano #32065 üzenetére
Haha.... Olyan irigy lettem a sok FPS-re, hogy az R9 290X-em helyett vettem egy R7 250X-et.
A vicc az egészben, hogy ahhoz képest, mennyi pénz maradt a zsebemben a képminőség sem lett olyan drasztikusan rosszabb és az FPS sem.70-80FPS-es szalad rajta a BF4 FHD mediumon, ahogy a StarCraft 2 is, nekem ennyi éppen elég, főleg 10K HUF-ért.
Komolyabbra fordítva a szót, már évek óta zavar ez a dolog, hogy nem látom, hogy szebbé vagy lényegesen jobbá váltak volna a játékok. Pedig mikor elkezdtem játszogatni a gépen a 2000-es évek elején, na, ott évről évre jöttek a szebbnél szebb és jobbnál jobb címek, de még az 5850-es Radeonom idején is. Mindig volt valami, aminél elmondhattuk, hogy wow, ez igen. Ehhez képest ma meg inkább a rókabőrök jönnek áttörések helyett. És "jósgömbös fancy" fejlesztések nélkül ez még nagyon sokáig nem fog változni, mert a jelenlegi koncepció eléggé ki van már maxolva, és lassan eljutunk arra a pontra is, hogy már a gyártástechnológiai váltások sem fogják tudni erőből megoldani a problémákat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha minden a terv szerint menne, akkor nem kellett volna befogni egy harmadik partnert a tokozáshoz. Marhára nem megy minden a terv szerint. Nem számítottak ennyi megrendelésre. A vártnál nagyobb igényre pedig nagyon nehéz reagálni, mert nem mondhatod azt, hogy oké, akkor xy piacot mégsem szolgálom ki, annak ellenére, hogy már bejelentettem két hete, és már vittek is pár hardvert az OEM-ek. Ilyenkor a legtöbb, amit lehet tenni az a gyártási mennyiség növelése, akár egy extra partnerrel. Viszont a gyártás nem azonnali folyamat, amíg egy ilyen lapka elkészül a nulláról az van úgy 6-8 hét, mire dobozolnak belőle egy VGA-t beletelik minimum 10 hétbe.
-
do3om
addikt
Ha minden a terv szerint megy, mindenki kapja amit akart akkor magyarázd el hol vannak a karik?
A gyártok is csak képeket meg bemutatódaraboknak való mennyiséget adnak ki.
Ne mond már hogy nem jelennek meg a piacon a karik. vagy ha ennyire jól megy várjuk majd a pénzügyi jelentést. Ha jól emlékszem a Polaris-ból sem tudnak eleget kihozni és eladnak mindent ennek ellenére a várt bevétel sehol sincs, már jöttek ki pénzügyi beszámolók. Erre csak egy magyarázat van legyártott termék sincs. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Apple igényei az AMD-t biztosan nem érhették váratlanul. Az iMac Pro régóta be volt jelentve, és az Apple a startokra nagyon fel szokott készülni, tehát jó előre leadják a pontos darabszámra vonatkozó igényt. És nem százalékot adnak le, hanem mennyiséget. A probléma tehát önmagában nem az Apple, hanem a többi piac okozta, ahol az AMD azt hitte, hogy kisebb lesz az igény. Azt is tudhatták, hogy mennyit lesznek képesek gyártani, ez nem titok a gyártópartnereknél, hanem be van kalkulálva. Ha úgy gondolták volna eredetileg, hogy kevés lesz, akkor valamelyik sorozatot nem indítják el. Ha rossz a kihozatal, akkor csak az egyik piac lesz célozva, és nem az összes rögtön. Ha valamit hirtelen bedobnak mindenhova, akkor az azt jelenti, hogy a gyártással nincs gond, ettől persze az igényeket alulértékelhetik, ami nyilván para.
-
do3om
addikt
Saját nézőpontom meg ez: Alama kért a vega-ból mondjuk 15%-ot, professzionális piacra szántak 35%-ot game, meg egyéb mint amit a bányászat is felvesz 50%. Csak kitralát arányok.
Ebből a végül az AMD amit teljesíteni is tud az alma megkapja a 15-öt a prof drága szóval marad nekik is közel max, a gamer meg kap 10-et az 50 helyett. Így is jól hangzik hogy mondjuk 40%-ot kapásból bebuknak?
Mert ha hiány van nem biztos hogy azért mert viszik, azért is lehet mert szar a gyártás. Márpedig az utóbbi esetben komolyak lehetnek a veszteségek, nem is kicsit.De ez csak elmélkedés, egy más közelítésre, a bevételek majd valakit igazolnak.
-
HSM
félisten
válasz
Puma K #32054 üzenetére
Pl. [link]
2013 évvégi, de a mai napig aktuális témákat tárgyal, meglehetősen részletesen.De ugyanígy nem véletlen építette be a Mantle-t anno a BF4-be a frostbite csapat. A DX11 leképezőjük foltozgatásával, szénné trükközve mindent sikerült egy-másfél évvel később utolérniük vele az alap Mantle leképezőjüket...
Egyik csapat sem éppen kispályás.(#32055) RareParrot: Igen, az egyik kedvencem. Pay2win....
És itt alapjaiban véve nem a mikrotranzakciós modellel van bajom, hanem ahogy néhányan ezt érvényesítik. -
HSM
félisten
válasz
Puma K #32052 üzenetére
"Az nem az Nvidia sara, hogy nincs mit kiszolgálni a jelenlegi szinttől jobban."
Aham, azért panaszkodnak a fejlesztők a szoftveres korlátokra már kb. 2012 óta.Igen, pont így jár el az AMD is. Ahol helyt kell állni, hozzák a hardvereket. Beágyazott vezérlők, APU-k, GPU-k, ugyanúgy szerverek (sőt, játék streamingre kb csak a GCN megfelelő jelenleg) és professzionális piac.
A játék piacon nem állnak csak úgy, ahogy ideális lenne. -
Puma K
nagyúr
Az nem az Nvidia sara, hogy nincs mit kiszolgálni a jelenlegi szinttől jobban.
A felbontás növekedésre is reagáltak plusz teljesítménnyel.Látható részükről ha vannak adott területek ahol helyt kell állni és tudnak rá megoldást (önvezető autók, gépi tanulás, szerverek, játékra szánt grafikuskártyák asztali és hordozható gépekbe, kézi konzol, stb) akkor rakják alá a hardver+driver-t.
A csillámporos meselistát meg minek adjanak ki?
-
HSM
félisten
válasz
TTomax #32049 üzenetére
Ezek a +60%-ok arra jók, hogy a játékokban ugyanabban az 5 éves grafikában gyönyöködhess 3 generációval később, csak már FHD helyett 4K-ban. Elhiszem, hogy ez valós "piaci igény", de nekem ez siralmas.
Én fejlődést szeretnék látni, nem jól előadott egyhelyben állást. Ehhez pedig igenis kell(ene) a hosszú feature lista.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az NV vissza akar kerülni. Eléggé sok rendszerprogramozót felvettek már, hogy újra kapjon figyelmet az Apple meghajtó. A problémát az okozza, hogy az Apple nagyon mereven döntött a gyártók limitálása mellett, és ezzel elérte azt, hogy a szoftverfejlesztések is lényegében az Intel és az AMD GPU-kra korlátozódjanak. Ezáltal hiába próbál a meghajtó szintjén javítani a helyzetén az NV, a szoftverfejlesztők nem veszik őket számításba. Ezen a ponton az NV stratégiája az eGFX rendszerek támogatásának kihasználása, ami egyelőre nem megy flottul, hiszen minden Apple-nek szánt eGFX házra jól ráírják a gyártók, hogy csak a Radeonok működésére van garancia, de ez egy olyan terület, ami nem függ az Apple döntéseitől. Mondjuk úgy, hogy nem korlátozzák azt, hogy egy GeForce működjön, csak mossák kezeiket, ha mégsem működik. Kezdésnek ez nem rossz.
-
TTomax
félisten
Igen mert az emberek nem hülyék,nem kajálják ha +30%ot látnak genenként mert az kevés.2 gen alatt a nagy ujitásokkal az AMD összeszedett 3 gen hátrányt,ehhez elég nehéz tapsikolni.Arról nem beszélve,hogy megteremtettek egy valós piaci igényt amit nem tudnak kiszolgálni,mert minden/mindenki fontosabb nekik mint az egyszeri gamer.Az az egyszeri gamer akik(k) rekord nyereséget termelnek az nVnek... mert lagalább az nV hozzá a +60%ot genenként,és olyan piaci igényekre reflektál amik léteznek és valósak,igen a ficsörlista hossza nem ide tartozik!
-
Egon
nagyúr
Ezzel kapcsolatbn csak az a vicces, hogy pár éve, amikor úgy tűnt, megint NV kerül az almás gépekbe, még arról beszélt a phróféta úr, hogy az NV-nek csak nyűg lenne az Apple gépekben megjelenés, az AMD vonatkozásában meg valóságos atombombaként tekintetek rá, mintha ez lenne a diszkrét vga piac Szent Grálja, holott a teljes PC-s piac kis részéről van szó...
-
Meg az is, hogy pl épp az előbb beszéltem egy nagykeres ismerőssel és közölte, hogy a mára igért vega szállítmányt ne várjam, mert a szállító visszamondta a szállítást készlethiányra hivatkozva.
Szóval még mindig kellően nagy a baj, és egyszerűen képtelenek értékelhető mennyiséget szállítani.
Értem ez alatt már lassan az 5db-ot is.
Amúgy én úgy érzem, nem HBM2 hiánya itt a fő gond, az csak az okozat, az ok inkább az Apple.
Lefogadom miattuk van hiány jelenleg a Vega kártyákból, mert oda mentek azok a lapkák ami az 56/64-re kellene, hogy ki tudják elégíteni az igényeket. És az Applenak meg nem mondhatnak nemet, prioritást élveztek. -
HSM
félisten
válasz
Televan74 #32043 üzenetére
A zöldeknek jó az, ami van. Minden évben csiszolnak rajta egy picit, és letarolják vele a piacot. Csomó mindenre nincs válaszuk, de mivel övék a piac nagy százaléka, így a játékfejlesztők is erősen hozzájuk igazodnak. Nem lehet olyan dolgokat bevezetni, ami a piac 80%-án nem menne jól.
(#32044) Shkiz0: Lehet, én gondolom rosszul, de én a lényeges előrelépéseket éppen a piros oldalon látom továbbra is. Nagyon jól sikerült a HBCC (zöld válasz: tegyünk rá több ramot, pff), nekem igencsak szimpatikus elgondolás a shader futószalag megreformálása is, komoly potenciál lehetne a már generációkkal korábban bevezetett preempcióban is, illetve a hang DSP-kben is, és a Vulcan API-t se felejtsük el, ami gyakorlatilag egy kicsit átdolgozott Mantle leszármazott. Lehet sorolni, mit láttunk a másik oldalról, hasonló súlyú fejlesztéseket, nem lesz hosszú a lista.
Ugyanakkor azzal, hogy a zöldek nem lépnek ezekbe az irányokba, és az emberek is inkább a generációnkénti azonnal látható 10%-okra szavaznak, így ez eléggé beveri a reformok koporsójába a szeget.... -
Akár egy új hw, akár egy új szoftver hónapok, vagy akár évek kérdése.
Én sem feltétlen mondom azt, hogy szar a Vega, de mindenképp hátrányban van jó pár helyen.
Na már most az AMD jobban járna (meg szerintem mi is) ha nem ezt kezdené el foltozgatni, hanem inkább lépne egyet előre. -
-
HSM
félisten
válasz
lezso6 #32035 üzenetére
A GCN2, a Hawaii bőven hozott 25-30%-ot a Tahiti-re, de van ahol ennél többet is.
Ott semmi baj nem volt a skálázódással.
Illetve a Vega-t sem nevezném "pofáraesés"-nek, de tény, hogy most még nem azt hozza, amit hozhatna a számok alapján.
Amúgy ami az arányokat illeti, azért itt az is kérdéses, mennyire szólhatott itt bele a dolgokba a játékok fejlődése. Gondolok arra, nyilván volt egy elképzelése az AMD-nek arról, merre fognak fejlődni, és ahhoz lőtték be az arányokat. Kérdés, hogy itt a tipp volt megalapozatlan, vagy csak egyszerűen más irányba ment a szekér.
(#32029) Shkiz0: Én máshogy gondolom. Szvsz a jelenlegi elavult szoftveres környezetet kéne alaposan átreformálni/kukába dobni, és azokat a hardvereket is kukázni, amik erre vannak optimalizálva. De nyilván a játékosok nagyrésze nem fogja hirtelen ezt meglépni, tehát marad a helyzet, ami volt eddig is. Állunk egyhelyben.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #32028 üzenetére
Vega 10-ből nem lesz. De ez az első Vega. Van még Vega 11, Vega 12 és Vega 20, nem számítva az IGP-s Vegát, ami van a Raven Ridge-ben. A jó ég tudja, hogy ezek milyen node-on jönnek. A Vega 10 viszont érdektelen, mert a Vega 20 majdnem ugyanaz. Felesleges két lapkát gyártani ugyanoda.
-
Petykemano
veterán
Elméletben onnan lehet tudni, hogy a compute képességek nem rosszak.
A gyakorlati része abu-forrás:
- Egyrészt mert az apple veszi
- abu szerint a ROCm sikeres, ezért veszik a Vega FE-t
- abu szerint az eredeti kettő helyett az igények kielégítése végett csatarendbe állítottak egy 3. tokozó partnert is.És a sikerterméket sem feltétlenül úgy kell érteni, hogy megkérdőjelezhetetlenül lealázza és körbehugyozza az Nvidia kínálatot, csak úgy, hogy versenyképes és az AMD által tervezett profitábiisan eladható mennyiséget sikeresen értékesítenek (vagy többet, ami még így is lehet kevesebb, mint bármilyen nvidia szám)
-
Z_A_P
addikt
válasz
Petykemano #32028 üzenetére
De Abu azt mondta, Vega64-ből nem lesz 12nm refresh.
Mondjuk az 5xx csalad is nagyon hamar jott a 4xx utan.@petykamano
lehet, hogy valóban sikertermék
Ezt honnan tudni? -
válasz
Petykemano #32036 üzenetére
Ja, hogy így értetted.
-
válasz
Petykemano #32026 üzenetére
Az AMD-nek mindig volt baja az arányok terén:
GCN1: A Pitcairn vs Tahiti viszonya érdekes, utóbbi jóval gyorsabb is lehetne a CU-k alapján, de nem elég ugyanaz a frontend / backend.
GCN2: A Hawaii a Tahiti-hez képest frontent- és backend-duplázás a +40% CU mellé (kb egy dupla Pitcairn), de valahogy mégsem annyival gyorsabb. WTF.
Kistesónak maradt a Tahiti.
GCN3: A Tonga leváltja a Tahiti-t, a Hawaii-ból örökölt overkill frontenddel, amit nem tud hasznosítani. A Fiji egy CU-val telepumpált Tonga, dupla ROP-pal, számok tekintetében egy dupla Tahiti. És fail.
GCN4: A Polaris ugyanaz a recept, mint a Hawaii, csak magasabb órajeleken, így ugyanaz kevesebb CU-ból és felezett ROP-ppal is megvan. De nagytesó nincs...
GCN5: Jön a Vega világot megváltani, de pofáraesés Fiji módra, mivel a wunderfeature-ök nincsenek kihasználva.
-
válasz
Petykemano #32033 üzenetére
A kék és sárga, meg az arany köntöst nem értem, az almás megvan.
-
Gyakorlatilag ugyanezt mondtam én is.
Hiába jövőbemutató a kártya hardveres felépítése, ha minden mást elb@**tak vele kapcsolatban.
(Túl volt hype-olva, nincs elegendő belőle, nincsenek customok még most sem, indokolatlan árképzés, ráadásul nincs kihasználva a tudása csak néhány játékban, plusz a felhasználónak kell mókolnia a jól használhatóság érdekében)
Szerinted ez akkor mi?Az innen való tovább lépést hasonlítottam a ryzenhez, maguk mögött kell hagyniuk minden eddigit (mint az FX procikkal tették), és a piac által elfogadható mennyiségű újítással felszerelt, de mégsem merőben más kártyákban kellene gondolkozniuk.
Mondom ezt úgy, hogy a vega56 számomra egy szimpatikus kártya, normális áron (1070 környéke), normális gyári hűtéssel még lehet vevő is lennék rá.
-
válasz
Petykemano #32028 üzenetére
Szerintem nem is lenne baj ha nem jonne, es ezt a vega dolgot is felfognak egyfajta kudarckent, es mielobb tovablepnenek es dobnak a picsaba az egeszet.
-
Petykemano
veterán
válasz
-FreaK- #32027 üzenetére
12nm
Elképzelhető, hogy a 14LPP HDL-lel nem kifejezetten ideális magas gpu frekvenciáea (egy pillanatra feledkezzünk meg a gp107-ről )
A 12LP-t úgy reklámozták, hogy +10+% vs 14/16nm. Álmpdjunk merészet: 2GHz elérhető.De Abu azt mondta, Vega64-ből nem lesz 12nm refresh.
Az árak végett egyébként új gpuk helyett inkább a bányászott keiptovaluták árfolyamát érdemes nézegetni.
-
-FreaK-
veterán
válasz
Petykemano #32026 üzenetére
Szerintem 1 éven belül a 12nm-es processre váltás lesz az egyedüli ami hozhat nekik, csak is csak némi plusz órajelet max. Viszont akkor már a Volta-val kellene majd versenyezni, ahhoz meg az is kevés lesz ha feloldanak némi bottleneck-et a gpu-ban. Én 2019 előtt nem várok semmi érdemlegeset már tőlük, el is felejtem őket addig.
Önmagában a teljesítmény már elég lenne nekem, ha lehetne emberi áron kapni, de ha a nagy képet nézzük akkor ez 2019-ben már kevés lesz. Kár értük. -
Petykemano
veterán
Az utolsó bekezdés engem is érdekelne.
Mindig eszembe jut, amikor Abu mondta, hogy órajelet akkor érdemes csak órajelet emelni, ha már nem skálázódik az architektúra. Ezt még sztem valahol a gcn1-2 táján mondhatta.Úgy tűnik, ezt az állapotot az amd valahol ott el is érte a gcn1-2 táján. Jó, persze világos, hogy az ő elképzelésük a compute futószalagok és az async compute köré épültek, mert a gcn alapvetően compute orientált architektúra.
De ehhez úgy kellett volna, kellene programozni a játékokat. De ez nem történik meg. Az ipar compute futószalagra való átállítása zsákutca.A Hawaii volt az utolsó balanszos lapka, az volt az utolsó állapot, amire az arch még skálázódott. Azóta egy bizonyos szinten túl nem jut. A vegán az látszik, hogy a frontend geometria limites. Lehetne több enginet beépíteni, 4->6, de ezt nem teszik, mert bonyolult, meg nehéz, meg mittomén. A szállított szoftveres megoldás megint nem működik: az ngg programból programozandó és ezt némány techdemón kívül nem fogja megcsinálni senki. Ez itt zsákutca.
Aztán ott van a backend, a ropok, meg ilyenek. Erre Abu azt mondta, lehetne beépíteni többet, csak minek. Mert nem skálázódik. Ez is zsákutca.
A dsbr állítólag működik, mégse lett a Vega sávszéligenye szívószállal kielégíthető. Vagy alig érezni hatását, vagy a frontend a valós limit. Ez is zsákutcának tűnik.Rapid Packed Math. Fejlesztői közreműködés -> zsákutca
Nem skálázódó árchitektúra es magas falak a szoftveres megoldások előtt. Marad tehát a frekvencia emelése. Itt a fene tudja, hogy az arch limites, vagy a GF 14LPP. Utóbbi nem lenne meglepő, hogy nem rendelkezik azzal az évtizedes tapasztalattal a gpugyártás terén, mint a tsmc.
De hát itt is komoly limitekkel küszködik a polaris és a Vega is.Tényleg ott tart az amd, hogy látszólag nincs hová lépni, nincs hová mozdulni, nincs skálázódás, nem megoldás az, ha ebből vagy abból többet épít be.
A nagy remény a driver volt. Hogy az ngg majd 4->17 feloldja a geometria limiteket és kivágja az eddig haszontalanul elvégzett munkát. Valamint a dsbr volt.
De ezek az elképzelések bár lehet hogy nem alaptalanok, mivel az implementáció át lett tolva a fejlesztők térfelére, így tudható, hogy annyit fognak érni, mimt a dx12 es az async compute.Nincs tovább. Fölfelé nem skálázódik tovább.
Lefelé a Vega skálázódhat. De ez is érdekes. A Vega ugye alig jobb, mint a polaris. Ezen a szinten is a wundertreiber tudott volna előrelépést hozni, de nem hozott. Vajon ha a polarishoz képest egy hasonlóan méretezett Vega 20%-kal magasabb frekvenvián megy az el fogja adni?
Jelenleg Vega 40 körüliről nincs szó. De ez nem is baj, hiszen eleve érdekes kérdés, a Vega 64 meddig lenne vágható úgy, hogy nem csökkken a teljesítmény?
Úgyhogy én őszintém nem tudom mivel tudnának előrukkolni nem csak a csúcsteljesítmény növelese, hanem a középkategóriás termékeknél előrelépés terén se.
-
wjbhbdux
veterán
jön a Vulkan 2 és a "dxnext" [link]
lehet mindig is ezekre gyúrt az AMD és a következő DOOMban veri a Voltát a Vega?? -
do3om
addikt
válasz
FollowTheORI #32018 üzenetére
Az érdekes a mostani év volt, a párharc miatt. Nem látom esélyét hogy bármi is érdekes legyen.
Az NV akkor ad ki karit amikor kedve tartja és olyat amit csak akar, nem kell semmi csinnadratta, ha kell csak előhúz valamit. Nem csak a méregdrága Titan V-re gondolok hanem az utóbbi időben mindre igaz volt. Bemutatták aztán mehettél is a boltba érte.
Az AMD nem tudom mihez fog kezdeni, a vega nehogy olyan fejlesztést kapjon mint a 480-580 volt mert az megkoronázná őket április elsejére. A kis karikhoz is nehéz dolguk van, nem is véletlen hogy nincs váltás. Azonos sebességre a vega butítás kikapna a polaristól fogyasztásban, pedig az is a legalján van vgak között amik mostanában jöttek. Gyakorlatilag nem tudom van e értelme kiadniuk mert nincs miért. Megint fel kéne adniuk mint a Furynál mert nincs hova lépni.
-
Locutus
veterán
well done amd
(ghostol a BF2 az új csodadriverrel) -
válasz
Venyera7 #32017 üzenetére
Elég jól tolja ám a blockchaint... szerintem ha jön olcsó kártya, fel lehet verve az ára nem kicsit ám...
A Titan V tesztek alapján keveset fogyasztva brutális MH-t tol... a kicsi és olcsó Volta brutális lehet a bányász piacra is.Másik kérdés tényleg akar e az NV ennyire sietni ezekkel...
Én simán el tudom képzelni, hogy amíg az AMD nem lép csak egy csúcs kártyát kapunk gamer vonalon... 1000-1500 dollár körül a voltából.
Aztán amikor jön az AMD, akkor lehet beelőzni őket a kicsikkel.
Érdekes év lesz megint az már egyszer tuti.
-
Venyera7
senior tag
Pedig a 980ti esetében is ez történt. Én 12GB/16GB Vramot vizionálok, de lehet csak 8GB lesz belőle. Aztán ott van még, hogy GV 104 kisebb fogyasztással jöhet, mint mondjuk a GP104 esetében 150W/180W. +3GB Vram, és ~+100W fogyasztás miatt nem fogja tartani az árát GTX 1170 felett.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Apple mindenképpen így tervezte, de az AMD valószínűleg nem gondolta azt a nyáron, hogy be kell állítani egy harmadik tokozóüzemet is, hogy majd decemberben egyáltalán ki tudják szolgálni az Apple-t. Valószínűleg úgy számoltak, hogy két partner is tud majd elég Vega 10-et gyártani. Ez lehet, hogy az iMac Pro esetében nem érezteti a hatását, mert elég nagy megrendelő ahhoz az Apple, hogy az AMD ne packázzon velük, de más területeken visszavágta a terveket, lásd az egyedi Vegák.
-
do3om
addikt
válasz
Venyera7 #32008 üzenetére
Ennyit nem fog esni a Ti ára az biztos. Az előzőnél is magasan mard, az más hogy annyira már nem érte meg. A ramban is várok eltérést pl a TI ugye 11Gb az egy szinten lévőre meg 8at várok, tehát ha sebbeségnen hozza is akkor is lesz a minimális plusz amiért az ára nem esik hirtelen 100e-et.
Az amd szerintem sem vághatna árat, főleg hogy hova amikor a gyártóikkal meg az eladókkal sem bírnak, beárazzák magoknak akkor is ha 100 dollárért kapnák 600-ra.
A kihozatalra én semmi javulást nem várok!
Egy csúcs VGA életciklusa rövid, itt már a fele lement, bárki is hogy várhatna javulást amikor már a következőre kéne készülnie, amennyit gyárt azt eladja hiába van kereslet 3x annyira, kevesek hozzá hogy ennek megfeleljenek, itt bizony látszik hogy nem ér oda ahova szeretne jutni, a nagyok közé. Jöhet itt a szöveg hogy de az Appel.... Kíváncsi lennék hogy ők is így tervezték e, fél évvel a megjelenés után van termékük. Majd meglátjuk legközelebb is az AMD-re bízzák e magukat.Ugyan ez a gyártóknál is, mekkora veszteséget hozott most nekik a Vega, és nem mindegyiknél van NV kínálat, hogy ezt enyhítse.Én valahogy így gondolom, de lehet tévedek.
-
Venyera7
senior tag
A Vega 64 ellenfele a GV106 lesz kb. ami elég ciki... Nem beszélve arról, hogy amikor megjelent a Pascal , semmilyen árcsökkentést nem kapott Fiji széria. Feltételezem a Vega sem fog kapni, ami az utolsó szeg lesz a koporsójában. 3-4 hónap és itt az új Gen, és akkor a 1080ti olyan 120-140k ért megkapható lesz használtan. Kinek kell majd 240k-ért Vega 64?
-
Puma K
nagyúr
válasz
Kolbi_30 #31994 üzenetére
A kis pénztárcájú emberek nem fogják megérteni sosem, hogy adott teljesítményszinten az ár nem számít csak a teljesítmény.
Ezen a nem számít szinten anno az AMD is jelen volt mint opció tehát választhattál, hogy vagy AMD vagy Nvidia az a kártya-kártyák amik dolgozik-dolgoznak a gépedben.
Erről a játszótérről tűnt el gyakorlatilag szőrén-szálán az AMD.
Ezért (is) ekézik sokan őket, hogy ezt hogyan sikerült összehozniuk.Most pedig azt lehet látni, hogy az Nvidia úgy játszik az árakkal ahogy csak jól esik nekik és még a számozást is elcsúsztatták. Mindezt megint csak az veszi észre akik a felső kategóriából válogatják meg az aktuális kártyájuk leváltóját és figyelemmel követik ezt a teljesítményszintet, a specifikációkkal és számozással együtt.
Mert megtehetik.Sőt ha sejtik-tudják, hogy nem lesz acélos a konkurencia adott új szériája akkor áremelgetések mellett még töltelék generációt is kihoznak amik ugyan megint megállják a helyüket a gyakorlatban, de látható, hogy nem kapkodnak-sietnek semmivel:
Akik meg azt szajkózzák, hogy az Nvidia nem fejleszt, azok megint olyan alsóbb teljesítményszinten válogatják a kártyáikat ahol a valós elért fejlesztés nem olyan látványos, de azért a teljesítmény/fogyasztás mutatón meglátszik a lentebbi szinteken is a fejlődés.
Mindig a felsőbb kategóriát kell nézni az előzőhöz képest. Ha azt megnézed akkor látszik mit fejlesztettek és mennyivel gyorsultak.Az AMD-t meg nem kell sajnálni.
Ők is a pénzedbőlélnekélnének. Csak rosszul csinálják, egy ideje, hogy még többet szerezzenek az emberektől...Ezek ketten régóta gyűrik egymást a piacon, de az egyik úgy látszik elpuhult...
-
-
Motyi
senior tag
válasz
Kolbi_30 #31994 üzenetére
Ebben igazad van, ez nem vérlázító. De amikor megjelenik a 3000 USD-s kártyából elkészített gamer verzió ami 700-900 USD lesz és sokkal sokkal gyorsabb mint a csúcs Vega(50-100% között) ami inkább 600+ USD és nem is kapható nagyon, akkor az már elég ciki lesz. Főleg, hogy ekkora teljesítmény mellett a középkategóriás kártyájuk is szépen alázhatja a Vegát mondjuk 400 USD körül.
-
Kolbi_30
őstag
Amugy mi ez a sírás, hogy nincs alternativaja az NVnek? van 1080 es 1070 helyett vehető kari amd oldalon...mind kettonel +-5% van ide oda..TEgnap iponon volt sapphire 580 is 100k alatt 8 giga rammal,1060 ellen. meg xfx is..mondjuk mara 122k lettt..a sapphire xfx meg mar nincs..Az hogy nem kaphato idehaza, meg szerintem senkit nem erdekel csak titeket..fáraszto olvasni a sok nyígást ami itt megy..
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Autós topik
- BIOS topic
- Steven: Sokat utazó kávéfüggők ide!
- BestBuy ruhás topik
- Bestbuy játékok
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen routert?
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- GIGABYTE GeForce RTX 4070 WINDFORCE OC V2 12GB GDDR6X 192bit
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Asus STRIX GTX 1080 Ti 11GB GDDR5X Videokártya!
- GAINWARD RTX 4070 Ghost OC 12GB - ÚJ! 3 év garancia
- GIGABYTE AORUS RTX 4070 Ti ELITE 12GB - 20 hónap garancia
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B450 R7 1700X 16GB DDR4 512GB SSD RX 580 8GB Rampage SHIVA Corsair 450W
- AKCIÓ! Acer Predator Triton Neo 16 15 notebook - Ultra 9 185H 32GB RAM 2TB SSD RTX 4070 WIN11
- Huawei Nova Y70 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Asus ROG Flow Z13 + ROG XG RTX 3070 - i9 12900H 16GB DDR5 RAM 1TB SSD + RTX 3070 8GB WIN
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 128GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest