Új hozzászólás Aktív témák
-
imi123
őstag
válasz
odorgg #13094 üzenetére
Ennyi.
Mindenki saját igényei alapján vásárol kártyát.
Én továbbra is fenntartom hogy az AMD kártyák nagyon jók.Sajnos a driver támogatás nem tartották annyira fontosnak,vagy csak erőforrás nem volt rá.
Bízzunk benne hogy DX12-ben új erőre kapnak.Én is szeretnék még Radeon kártyát venni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #13097 üzenetére
Pont az a lényege a multi-draw indirectnek, hogy ezt lecsökkentse. Az nagyon fontos még a Frostbite motorokban, hogy a pre-render egy natív motorbeállítás és nagyon eltérő a gyártók között. Az AMD csak egyet számol előre, míg az NV ötöt. Az Intel háromra van kalibrálva. Emiatt az AMD-t másképp kell kezelni a DX11-ben, mint a többi gyártót, mert jóval alacsonyabb az input lag. A DX12 és a Vulkan ezt is megváltoztatja. Ott mindenkinek egy lesz a pre-render. Ez nagyrészt egyébként meghajtókonfiguráció eredménye. Az AMD az elmúlt években sokat költött arra, hogy az input lag rohadt alacsony legyen, és a Crimson drivertől kezdve minden esetben alapértelmezetten 1 a pre-render. A többi gyártó az egyet nem kockáztatja meg, mert nem fektettek be ide szinte semmi pénzt. Inkább 3-5 közötti a pre-render.
-
guftabi96
addikt
válasz
odorgg #13088 üzenetére
Hidd el, nem placebo.
En annál gusztustalanabb cégnek tartom az nv-t, hogy védjem, igazoljam a vásárlásomat stb.
Én is csak eddig Battlefield 4-ben vettem észre, hogy ha olyan 60-70 között van az fps, akkor már nem az igazi. Nem annyira sima.
De pl az új AC-vel, Witcher 3-mal nem ez volt a helyzet. Azok olyan 50 fps-sel mentek, és nem éreztem annyira darabosnak, mint a bf4-et 60-70fps-sel.
Ettől függetlenül én a legközelebbi vásárlásomnál sem fogok elzárkózni az AMD-től, mert nekem túl nagy bajom soha nem volt velük. Ebben az évben nálam csak 15.7-es driver nem volt jó egyedül. (Szintén Bf4 volt a probléma, nagyon nagy fps droppok, megakadások voltak, de a következő betaval újra minden jó volt) -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #13093 üzenetére
Olvasd el a többi részét is a hsz-nek. Ezek a funkciók már működnek benne, de csak az AMD szervizkönyvtárán keresztül. A többi hardverre a DX12 és a Vulkan a megoldás, mert a DX11 nem támogatja szabványos formában a multi-draw indirectet. Az egészet azért fejlesztette ki a Frostbite Team, mert az AMD csinált hozzá egy kiterjesztést, és erre a kiterjesztésre építették a mainline kódot, mondván a DX12 és a Vulkan úgyis támogatni fogja a GPU-driven pipeline-t. Ennek a fő célja egyébként az overhead kezelése úgy, hogy ne essen le tartósan a sebesség az egyes helyeken, de ezt csak az AMD-re tudják "ma" megcsinálni. "Holnap" már másra is.
-
#85552128
törölt tag
válasz
odorgg #13088 üzenetére
Érdekes módon nV -> AMD váltásnál kevesebb az ilyen "placebo"... De akkor végül is a Mantle is csak ilyen placebo volt BF4-nél és minden szépen ment DX11-ben
Látszott az amúgy nV kártya nélkül is, csak igazán azzal tűnt fel, főleg a csodaCrimson agresszív GPU órajel(nem)vezérlése után."A Battlefronthoz annyit tennék hozzá, hogy az új Frostbite verziónak vannak olyan kiterjesztései, amelyek a DX11 API-ban nincsenek benne."
Köszönjük az infót, de amíg DX11-en kívül más nincs benne nem több mint egy elméleti érdekesség a sok közül. Mire meg más API kijön hozzá addigra kihal a játék olyan jól sikerült megrakni tartalommal
Más játékban amúgy nincs különbség, de nem is játszom olyan MP játékkal aminek ekkora CPU igénye lenne. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A Battlefronthoz annyit tennék hozzá, hogy az új Frostbite verziónak vannak olyan kiterjesztései, amelyek a DX11 API-ban nincsenek benne. Többek között az új Frostbite már GPU-driven pipeline-t használ, amit a DX11 nem specifikál. Emellett az NV és az Intel sem rendelkezik rá DX11 kiterjesztéssel, de az AMD-nek van egy AGSL 3.0-ja DX11-es multi-draw indirect kiterjesztéssel. Erre épül az új Frostbite kódja, míg a többi hardveren egy alternatív kódbázis van, amely multi-draw indirect nélkül is megoldja a rajzolást. Utóbbi viszont előnyösebb, mert töredék rajzolásból megcsinál mindent, tehát az AMD-nek az AGSL 3.0-val jóval kevesebb többletterheléssel kell számolnia, mint a Intelnek és az NV-nek.
A DX12 és a Vulkan ezt a multi-draw indirectet támogatni fogja szabványosan is. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. Te azt mondtad, hogy a hiba nem tuninghoz kötődik. Valójában ahhoz kötődik.
Ha szerinted normális, hogy a 780 a 960 szintjén van pár TWIMTBP játékban, miközben számos játékban a 970-nel küzd, akkor az a te dolgod. Szerintem viszont nem normális, és számos Kepler tulaj szerint sem az, aminek hangot is adnak még az NV fórumán is. Szerintem jól teszik. Próbálják elérni, hogy nagyobb teljesítményt kapjanak, hogy egy 384 bites egykori csúcsmodellt ne verjen el egy 128 bites új talicska, mert amikor megvették a 780-at, akkor bizonyosan nem erre számítottak.
-
daveoff
veterán
válasz
odorgg #13088 üzenetére
Ezzel egyet értek. Annyit csavarnék a dolgon, hogy olyan tesztet nem találsz sehol Frostbite-al, ahol multit mérnek. Nekem nem is a mikrolag volt a gondom AMD-vel, hanem a gyászos DX11 teljesítmény, NV nagyon durva mennyivel gyorsabb BF4-ben. Múltkor gyikuval, meg asszem proxyval néztük, még proxynak is több fps volt a 970-el, mint gyikunak a furyval, nekem meg majdnem kétszer annyi. És ez a minimum fps-ben is keményen meglátszik.
-
imi123
őstag
válasz
odorgg #13088 üzenetére
Én sokáig AMD-s voltam.
Sok mindennel lehetett vádolni de azzal biztos nem hogy az Nvidiába vagyok beleszerelmesedve.
Viszont amikor 290X után beleraktam egy 970-et a gépbe akkor jött a HÚÚÚÚ B+
Lehet hogy nem mérhető de igenis látható.
Egyébként ugyan ez a reakcióm volt amikor megláttam 290X-en Mantleval a Thiefet futni.
Nyilván én is írhatnám hogy ha valaki nem akarja látni a különbséget akkor nem is fogja.Nálam ami még AMD-n hozta ezt a simaságot az a Shadow of Mordor volt.
-
odorgg
addikt
válasz
#85552128 #13086 üzenetére
Valami magyarázat kell az usernek, hogy meghozta a legjobb döntést a világon, amikor kártyát cserélt. No ekkor jönnek az ilyen érzésre bemondott, mérésekkel nem alátámasztott, pozitív tapasztalatok.
Persze ugyan ez történik abban az esetben is, ha jobban szeretjük, kedveljük valamelyik gyártó termékét.
Az általunk preferált lesz a világ legjobb cucca ha hiszünk benne, ha nem az, akkor is.
Sok embernek kell az önigazolás, mindenki szeret valahova tartozni, ha csak egy videókártyáról van szó, akkor is.Néhány éve, szinte napi szintem együtt élek a frostbiteal, én csak akkor szeretem (nem mikrolaggol), ha 100FPS feletti képkocka számmal üzemel, az tökmindegy hogy NV, vagy AMD van alatta.
-
#85552128
törölt tag
-
válasz
daveoff #13069 üzenetére
ez a 22es csapdája. mert onnan tudod meg, hogy normális, hogy átment a teszten. ugyanis a szoftverünk nem képes többre, mint amit tesztekkel bizonyított. ezért írom mindig úgy a release notest, hogy xyz hibajavítás sikeresen tesztelve, ezen kívül az abc regressziós tesztprogram lefutott, eredménye m sikeres, n sikertelen, o egyéb. innentől fogva a changeboard dolga döntést hozni, kimegy-e a cucc élesbe, vagy nem, pont annyit tudnak az aktuális releaseről, mint én.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi #13082 üzenetére
Jó, hogy a 8 magos 4.4 GHz-re húzott Hashwell i7-tel 30 másodperc alatt nincs semmi gond survivor módban. MP, 40 vs. 40 Walker Assaultról volt szó (többek között) benchmarkokban meg single playert mérnek - ami kb. lófüttynyi terhelést jelent az "igazi" MP játékmódokhoz képest...
Ebből kiindulva egy 2.7-es Celeron is elég az 1080p@60-hoz [link]
50 órám volt a játékban mikor átraktam a másik kártyát és rögtön szembetűnő volt a különbség, főleg Endoron.
Érdekes módon amikor a Mantle kijött BF4-hez maguk az akkori AMD userek is tanúsították, hogy ha óriási gyorsulás nem is volt, de a játék láthatóan folyamatosabb lett.Addig nem tudtak róla, hogy lehetne ez jobb is
Csak Battlefrontnál ez ugye nem játszik... -
guftabi96
addikt
válasz
#85552128 #13074 üzenetére
Én most BF4-ről tudok nyilatkozni.
Egy évig használtam R9 280-at, most egy GTX 960-am van.
Gépem többi része: i5 3570, 10gb ram.
Mediumon játszok BF4-gyel , utolsó három beállítás pedig off. (csak multiplayerrel játszom, single-ről nem tudok nyilatkozni)
A következő a tapasztalatom:
R9 280-nál érezhető volt, amikor az fps olyan 70 környékére esett le. Nem szaggatott ,de mégis olyan furcsa, "darabos" volt. Nem tudom leírni.
Most a 960-nál még semmi ilyen nem jelentkezik 70 fps környékén, de azt is hozzáteszem, hogy azért még nem játszottam 960-nal olyan sokat BF4-et, szerintem max olyan 10 órát. Ez alatt viszont ez a tapasztalatom.
Más játékban nem igazán érzek változást. Assetto Corsa fut kb ugyan úgy, szépen, simán.
Cs:go is. Mással meg nem próbáltam. Már az utóbbival sem kellett volna, nem jó semmire csak arra, hogy felb@sszam magam
Ettől függetlenül én teljesen elégedett voltam az R9 280-ammal, baromi jó kis kártya volt. Eddig ez a 960 is hozza azt, amit elvárok, bár tény, hogy nincsenek olyan nagy igényeim, és így utólag azt mondom, hogy lehet inkább egy 950-et kellett volna vennem, több maradt volna a zsebemben. BF4 ugyan úgy futott volna azzal is ilyen beállítások mellett, Assetto Corsa sem hiszem, hogy sokkal rosszabbul futott volna vele, de ez van, ezen már kár gondolkozni. -
Á, réponse á lá politico
Ma már majdnem azt mondod, amit én eddig, és úgy teszel, mintha mindig ez lett volna a véleményed, és bónuszként cáfolsz valamit, amit nem is mondtam.
Viszont tekintettel arra, hogy most már kb. ugyanazt mondjuk, felesleges tovább csavarni a szavakatPersze, mondtál példát. Arra, hogy az nVidia a Kepler visszafogására használja a GameWorks-t, hoztál példaként egy olyan játékot, ami nem GameWorks-ös. Én kérek elnézést, hogy belekötök
-
#85552128
törölt tag
válasz
imi123 #13071 üzenetére
Ugyanabban a gépben az i7 mellett igen, simábban fut a 970-nel 1080p-n mint a Furyval. Az 5600k-val meg az nV driver se tud csodát tenni, 4.5 Ghz-n is akkora CPU limit van, hogy 40 FPS-es dropok vannak Walker Assaultban a végén a havas pályán amikor mindenki lövi a walkert meg tartósan annyi (mindeközben a 970 GPU használat kb. 50-60%-on). Bele se merek gondolni mi lenne egy AMD kártyával
-
imi123
őstag
válasz
Szattila83 #13072 üzenetére
Ezen én is jót röhögtem.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Szattila83 #13066 üzenetére
kb. 50 óra AMD-s játékidő után mondom, hogy ez Battlefrontban is így van... Azonnal észrevehető a különbség AMD -> nV-re váltással (bár nekem már előtte is "darabosnak" tűnt, de azt hittem csak beképzelem...).
-
imi123
őstag
válasz
Szattila83 #13066 üzenetére
Így van.
Maximum FPS-ben lehet hogy jobb az AMD de sokkal darabosabb.Azok a sunyi kis akadások.
Engem nagyon zavarnak.Persze ez egyén függő. -
Abu85
HÁZIGAZDA
De a tuninghoz kapcsolódott, mert az Overdrive modul onnantól működött rosszul, hogy megváltoztattad a venti szabályozást. Ha azt nem bántottad, akkor nem jött elő a hiba. Ezt onnan tudom, hogy az overdrive modult én használtam még a kiadás előtt, és három játékhoz beállítottam külön órajelet, hogy működik-e a játékokra lebontott tuning, persze a ventihez nem nyúltam, mert az elvégzi a feladatát tuninggal is, hiszen a BIOS-ban leírt profilnál úgy sem tudok neki jobban csinálni. Ilyen formában a venti nem ragadt be.
Természetesen addig eljutnak, hogy aktiválják a modul egyes elemeit, de pont az volt a baj, hogy a tuningra vonatkozott a hiba. Tuningot pedig már nem tesztel senki. Ameddig bekapcsoltad a funkcióit, addig nem jelzett problémát, márpedig az alap teszprotokoll kimerül abban, hogy aktiválják és működik-e. Ilyen formában átment a meghajtó, mert működött. Azoknál nem működött, akik megváltoztatták a tuningbeállításokat.
Arra kérsz bizonyítékot, hogy tuningot senki sem tesztel? Ez a legegyértelműbb dolog. Mit teszteljenek rajta? Nem fogják 1 MHz-enként és 1%-onként az összes nagyjából 1-2 millió kombinációt kártyánként ellenőrizni. Erre nincs kapacitás sehol. Azt csinálják meg, hogy aktiválják a funkciókat és az aktiválás működik-e. Ez működött. Ez az, amit reálisan lehet tesztelni kártyánként. Ez így is elvihet két napot.
Mondtam példát, csak nem tartottad elég jónak. Még linkeltem is az NV felhasználók fórumát, akik elégedetlenek azzal, amit az NV csinál a Keplerrel.
(#13037) ffodi: Nem arról van szó, hogy nem probléma, csak nem olyan probléma, amivel kapcsolatban bárki felelősségre vonható, mert egy olyan modulon belül volt a hiba, amelynek az aktiválásához el kell fogadnod, hogy a gyártó mentesül minden felelősség alól. Ez pont azért van így csinálva, mert képtelenség VGA-nként egymillió konfigurációt végigtesztelni. Tegyük fel, hogy egymillió lehetséges kombinációt kell tesztelni 100 VGA-ra. Az 100 millió teszt, és egy stabilitásteszt 8 órás. Tehát egy meghajtó tesztje 800 millió óra lenne. Ez képtelenség. Ezért jobb a tuningra nem vállalni garanciát.
A tönkretétel egy kamu volt. Egyetlen ember sem jelentkezett a twitteren azok közül, akik beírták, hogy tönkrement a Radeonjuk. Pedig felajánlották mindnek a cserét.
Az overdrive modul eleve a drivertől független settings modul része. Ha utóbbit nem telepíted attól a meghajtó működni fog.(#13038) FLATRONW: Én is arra gondoltam. Volt olyanom. Ma már nincs, mert a GPU PhysX leállt. A Witcher 3-ban is csak lassulást okoz.
(#13041) schawo: Nem hiszem, hogy akármelyik bíróság érvénytelenítene egy olyan EULA-t, amely azt fogadtatja el a felhasználóval, hogy a termék nem rendeltetésszerű használata okozta hiba a user felelőssége.
(#13042) Macka: Azokban a tuningprogramokban is van hiba, amelyeket a gyártók az GeForce-okhoz adnak. Csak az NVIDIA nem teszi lehetővé a tuningot egy gyári modulból, de registry módosítással lehet.
(#13048) Egon: Ez tévedés. A tuningra akkor sincs garancia, ha 1 MHz-et emelsz rajta, és hibátlanul működik. Megteheted, hogy tuningolod, de garanciát senki sem vállal rá. Akármilyen hiba jön elő a te felelősséged, mert egy olyan szerződés elfogadása után egyetlen programban sem lehet tuningolni, ahol te nem fogadtad el azt a feltételt, hogy az esetleges hibák téged és kizárólag téged terhelnek.
Ha aktiváltad az overdrive-ot attól még működött. Onnantól nem működött, hogy kézi ventivezérlésre kapcsoltad, vagyis bekapcsoltál egy tuningfunkciót.(#13050) daveoff: Azért nem csinálják azt, mert az AMD-nek PowerTune technológiája van a hardver vezérlésére és ez nem szoftveres, hanem teljesen hardveres rendszer. Ezt a technológiát annyira védik, hogy még a gyártóknak sem árulják el a működését, így a gyártói tuningprogramok is abból élnek meg, hogy az egyes PowerTune verziókat visszafejtik. Ezért késik mindig az új Radeon VGA-k tuningjának támogatása a 3rd party programokból. Az NV által használt rendszer félig szoftveres csomag, vagyis tulajdonképpen egy szoftvert kérdez meg a hardver, hogy az egyes állapotokra mit lépjen. Ezt jóval egyszerűbb lekövetni, mint az AMD PowerTune rendszerének szoftveres hátterét feltörni. Emiatt csak az AMD képes arra, hogy a PowerTune profilhoz szabott tuningfunkciót biztosítson.
-
imi123
őstag
válasz
Szattila83 #13063 üzenetére
Ez szerintem a bonyolult hardver felépítés miatt van.
Az a bosszantó hogy a Thief Mantleval olyan tükörsimán futott mint előtte semmi más.
A gond csak ott van hogy Nvidián minden játék így fut.(na jó 1-2 Uborka szoftos nem .)
-
válasz
daveoff #13057 üzenetére
Hogyne tesztelték volna, csak valószínűleg az utolsó fullos tesztkör után még belenyúltak valamibe, ami igényelt volna egy újabb teljes tesztet, amit idő és / vagy erőforrás hiányában nem csináltak meg, inkább optimisták voltak.
Ennyi ez a sztori, mindkét cég csinált már hülyeségeket, ennek is véget kellett volna érnie azzal, hogy megjelent a javítás.
-
daveoff
veterán
válasz
velizare #13056 üzenetére
az egészben az a legfurább, amit leírtam. ezzel reklámozták a crimsont, hogy mekkora királyság az OC panel benne, mert játékonként testre szabható az órajel/powerlimit/ventivezérlés, utána meg beleírják az EULA-ba, hogy hülye gyerek be ne kapcsold, mert mi nem vállalunk érte felelősséget. és most kiderül, hogy még csak nem is tesztelték. de reklámnak qrva jó volt....
-
-
létező lehetőségek közül lehet választani. érzékeltetésül: amikor fejlesztési és karbantartási szakaszok között váltunk, akkor a test manager büdzséjét úgy vágják vissza, mintha 10 ujjából 8-9et ő harapna le, és a maradékkal meg ugyanolyan gyorsan kell gépelnie, mint eddig. nem health-critical alkalmazásoknál ez a standard, mert ha ki is megy néha valami, ami sz@r még mindig lehet rollbackelni, javítani, vagy legrosszabb esetben kötbért fizetni, de a költsége még mindig sokkal kevesebb, mintha ugyanaz a test suite futna végig rajta, mint a fejlesztések alatt. a health-critical cuccoknál is előfordulnak komoly hibák, egyszer egy röntgengép szoftvere ment ki egy komoly hibával élesbe. a mai napig az ő készülékeikkel cannak tele a vizsgálók.
úgy tudom, hogy a crimson megjelenésekor ez a hiba nem volt benne a szoftverben. az eleve egy béta release volt, a 15.11 meg whql. egy későbbi változtatás/javítás/refaktorálás okozhatta. a túl sok javítás/túl szoros határidő/stb. tipikus esete. többet nem nagyon tudunk a témáról, ítélkezni meg nem szeretnék így róla. mint mindent, és ebbe a saját munkám is beletartozik, nyilván lehetne ezt is jobban csinálni. -
ffodi
veterán
válasz
velizare #13049 üzenetére
"ha eulával levédi magát a cég, akkor valóban elképzelhető, hogy azokat a részeket csak stabilitásra tesztelik, azaz ne crasheljen, ne törjön, ha rákattintasz, működnie nem kell."
Igen, és ez alapvetően egy borzasztó rossz hozzáállás. A mezei usert hidegen hagyják az ilyen magyarázatok, ő csak azt tapasztalja, hogy valami nem jó, esetleg tönkrement a vga, és ennek az lesz a következménye, hogy átmegy a konkurenciához.
Itt merül fel a kérdés, hogy ez jó taktika?
....persze a mennyiség és a minőség nem számít, csak sok legyen és jó.Másrészről a Radeon SW (Crimson) bizonyos szempontból új fejlesztés. Ha ez így van, akkor miért nem lehetett még egy kis időd rászánni és az ilyen hibákat javítani?
-
daveoff
veterán
válasz
velizare #13049 üzenetére
Akkor miért nem csinálják azt, mint az NV, ha tuningolni akarsz, telepíts 3rd party szoftvert, aztán csináld, ennyi. Nincs felelősség, nem kell semmit megmagyarázni. Ha egyszer a saját tuning szoftverük sincs tesztelve, akkor nem mindegy? De így, hogy berakják az OC progit, meg még ezzel reklámozzák a drivert is, hogy mekkora király cucc, mert játékonként testre lehet szabni az OC-t, utána meg kiderül, hogy nincs is tesztelve, meg csak saját felelősségre. Ez még viccnek is rossz...
-
úgy, hogy a szoftvert ki kell adni határidőre. 1-1 ilyen driver évtizedes evolúciós termék. a nulláról újraírni mennyi idő is lenne? 2-3 év? azt hogy ezután milyen lenne, hagyjuk inkább. a lényeg, hogy a 2-3 év fejlesztés egyben 2-3 év tesztelést is jelent. változatlan funkcionalitást feltételezve ez azt jelentené, hogy egy 2 hetes határidővel kiadandó releasebe kellene mindezt belezsúfolni, ami no chance, még úgy is, hogy ebben nincs bent a fejlesztéshez/javításhoz szükséges idő. ilyenkor általában leteszteli a fejlesztő a javítás direkt környezetét, a tesztelők meg végigkergetnek rajta egy regressziós tesztet. utóbbi nem hibafelderítést szolgál, hanem a szoftver fő funkcionalitásának működőképességét bizonyítja. ha eulával levédi magát a cég, akkor valóban elképzelhető, hogy azokat a részeket csak stabilitásra tesztelik, azaz ne crasheljen, ne törjön, ha rákattintasz, működnie nem kell.
ez nem szép, viszont sajnos reális. azt még vedd figyelembe, hogy még mindig nem jött szóba itt sem a hamis eredmény feltételezése, azaz eredménykontrolra sem lett félretéve idő/erőforrás. -
Egon
nagyúr
Az a baj, hogy rendkívül erősen csúsztatsz.
Természetesen a tuningra nincs garancia, az alábbi vonatkozásban:
a/ hogy rendeltetésszerűen működni fog a kártya (pl. nem lesznek képhibák, stb.),
b/ hogy nem fog a kártya megsülni (akár a magasabb órajel, akár az emelt feszültség (vagy a kettő kombinációja)) által.
Ez idáig rendben is van. Azt is elfogadom, hogy a negatív tuningra sincs garancia, azaz ha a gyárilag kiteszteltnél alacsonyabb órajelen vagy feszültségen járatják a kártyát. Még akár azt is lenyelem, hogy ha a ventivezérlést megpiszkálja valaki (magasabb fordulatszámra állítva), és mondjuk csapágyas lesz a venti a szavatosság ideje alatt, erre való hivatkozással elutasíthatják a javítást.
De azt, hogy aktiválva egy funkciót (akár úgy, hogy nem is módosítasz a gyári beállításokon), elkezd nem normálisan működni a hűtés, nem tudom elfogadni; az csak a te agyadban normális. Ez kb. olyan, mint ha egy gyárilag tuningolt verdában, ahol egy bizonyos sebesség/fordulatszám speciális váltófokozathoz lenne kötve (aminek használatára nem vállalnak garanciát), és a váltót ebbe a fokozatba állítva, de egyébként az ajánlott normál sebesség- és fordulatszám-tartományon belül maradva, elmenne a fék...A két dolognak köze nincs egymáshoz.
Még egyszer: tuningnál alapvetően arra nincs garancia, hogy stabil lesz a kártya, illetve hogy nem sül meg. Persze lehet takadózni az EULA-val, de hogy minimum nem elegáns, az biztos. -
TTomax
félisten
válasz
odorgg #13044 üzenetére
Tudunk ilyet mutatni az AMD oldalon is öt év távlatából,nem ezen van a hangsuly.Próbálj meg kicsit a dolgok mögé látni,nem tudom ha a te kártyád elment volna borért és az EULA-ra hivatkoztak volna akkor mit szólsz.EK blokkal téged nem igazán érint a ventivezérlés de sok más embert igen.Nem kell átesni a ló túloldalára,meg a flamet tolni élesben a tuloldalra mutogatva, amiket linkeltél azok elismert hibák és nem is próbáltak védekezni hogy az úgy van rendben.
-
odorgg
addikt
Nem értem mit pörögtök, a venti szabályzós problémán. Elismerték a hibát, javítják. Történet vége. Mondjuk az eula ezek után, engem is hidegen hagy.
Egyébként NV-nél már korábban kifejlesztették a nem működő venti szabályzást.
A tökéletes drivert is.
Az OC meg NV-vél is olyan, hogy nagyobb a füstje mint a lángja. -
wjbhbdux
veterán
Steamre felkerült és nem emlegetik a Microsoftot.
-
De azt is tudni kell, hogy attól, hogy valami le van írva egy polgári szerződésben (EULA), még nem biztos, hogy megállja a helyét, és nem érvénytelen. Egy csomó EULA egy csomó pontja bukott már meg bíróságon. Szóval kár védeni bármilyen EULÁt, az nem a te feladatod, azt bízd inkább jogászokra. Ez pont egy olyan ugyanis, ami nagy valószínűséggel bukó a bíróságon. A szavatossággal kapcsolatos jogszabályok a polgári szerződések fölött vannak.
-
FLATRONW
őstag
Egyszerűen ki kell javítaniuk ezt a hibát, mert az fog elterjedni a Radeonok-ről, hogy nem tuningolhatóak. Az pedig egész biztos rosszat tenne a márka megítélésének.
Bizonyos felhasználóknak nagy érvágás lenne, hogyha nem tudnák 900 MHz-en alacsonyabb feszültség mellett használni a 290-es kártyájukat.
Emlékezünk csak arra, hogy a mobil GF-ok tuningolhatóságának tiltása milyen felháborodást keltett, itt meg elvan intézve a dolog az EULA mögé bújással. -
ffodi
veterán
Ez világos, de...
a jelek szerint nem csak én érzem úgy, hogy a szóban forgó dolgot úgy állítod be, mintha nem lenne probléma, pedig az. Egy driverben ne legyen olyan funkció ami bugos, főleg ne olyan, ami tönkreteheti a kártyát, függetlenül attól, hogy el van -e bújtatva az egy EULA mögé vagy sem. Szerintem sokaknak ez ad okot "vitára".
Egyébként ebben az esetben az AMD jobban tenné, ha a tuningfunkciókat egy külön app-ba tenné át. Így azt lehetőleg szeparáltan lehetne telepíteni, szerintem kapásból máshogy fogadnák a userek az ilyesfajta bugokat......
guftabi96:
-
guftabi96
addikt
Viszont abban egészen egyedi, hogy legalább összerakták végül.
Azért ezt nem minden félkészen megjelent játék mondhatja el magáról
És még így 2 évvel a megjelenés után is foglalkoznak vele. Mondjuk azért arra kíváncsi lennék, hogy ha nem úgy startol a játék, ahogy akkor is foglalkoznának-e vele. -
A komplett overdrive modulról volt szó, ugyanis a hiba is oda kapcsolódott, nem konkrétan a tuninghoz. Fenntartom, hogy aki egy komplett szoftvermodult nem tesztel, az totálisan igénytelen és ostoba, és kizártnak tartom, hogy az AMD ennyire hülye legyen.
Egyébként nem szokásom, de ezekhez az állításokhoz most már kérek bizonyítékot, mert erősen az a gyanúm, hogy ez egy ugyanolyan légbőlkapott fantazmagória a részedről, mint hogy a GameWorksöt a Kepler kriplisítésére használja az nVidia (amire aztán nemrégiben nemhogy bizonyítékot, de még példát sem tudtál hozni).
-
TTomax
félisten
Ó igen értjük 6fokozat van a kocsiban,de a 6-hoz írd csak alá az EULA-t mi mossuk kezeink ha kiesik a motor,mert halandó ember azt még nem tesztelte...
Szerinted ez rendben van?Szerinted ez a siker útja?Ez a mentalitás húzza ki az AMDt a gödörből?Erre van szüksége a felhasználóknak?Költői kérdések...
-
ffodi
veterán
Nem része a tesztprotokollnak......már bocsánat, de eleve hogyan lehet olyan dolgot kiadni a vevőknek, ami nincs rendesen letesztelve, vagy egyáltalán tesztelve? Itt szerintem a hozzáállással van a gond..... Oké, hogy ott az EULA, de azt tippre a kutya sem olvassa el. Tapasztalatból mondom, hogy a termékekhez kapott manual-t sem olvassa el a kutya sem, épp ezért jobb helyeken eleve úgy tervezik meg a termékeket, hogy a manual olvasása nélkül is (igen, ez a kiinduló pont, hogy a vevő sz@rik a manualra) minden egyértelmű legyen és lehetőleg hibamentesen működjön az olyan funkció is, amire a cég nem vállal garanciát.....
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax #13029 üzenetére
Hibátlan meghajtó természetesen sosem lesz, de a gond amiről beszélünk nem jött elő mindaddig, amíg nem volt aktív a tuning. És ez nagybetűs TÉNY.
Akár tetszik akár nem a tuning az tuning. A garancia a tuningszolgáltatások aktiválásával elveszik, vagyis minden, ami erre vonatkozik nem rendeltetésszerű használat. Természetesen megteheted, hogy úgy használod a hardvert ahogy neked tetszik, de semmi jogod nincs reklamálni, mert elfogadtad azt az EULA-t, amelyben erről a jogodról lemondasz. És ez független az AMD-től. Minden gyártó ezt fogadtatja el veled a tuningra vonatkozó EULA-kban!(#13031) ffodi: Mert a tuning az tuning. Értsétek meg, hogy a gyártók megkülönböztetnek rendeltetésszerű és nem rendeltetésszerű használatot. Előbbi esetben teljes a teszt, de utóbbi esetben nem lehetséges olyan tesztprotokollt készíteni, amely minden eshetőséget lefed. Éppen ezért kerül ez a nem rendeltetésszerű használat csoportjába egy saját felelősségvállalásra vonatkozó EULA mögé.
Attól, hogy valaki nem olvassa el az EULA-t nem jelenti azt, hogy mentesül a feltételei alól.
A termék beüzemelhető a manual nélkül. Bár nagyon ajánlott azt is elolvasni.(#13032) TTomax: Ez nem jó példa, mert ilyen nincs. De olyan egyébként van, hogy a kocsi motorja szoftveresen le van fojtva. Ezt sokszor fel lehet oldani egy szoftveres tuninggal, amit számos műhelyben megcsinálnak, de arra a kocsi gyártója nem vállal majd garanciát. Ez teljesen normális. És igen a szoftveres fojtással is addig van tesztelve a kocsi, ameddig a tartományig a szoftver engedi a motort működni.
Nem értem, hogy miért beszélünk ennyire specifikusan. Az AMD feltételei a tuningra semmiben sem különböznek más cég feltételeitől. Amint aktív bármilyen tuningszoftver a garancia a normális működésre elvész. Ha ezt egy felhasználó nem képes megérteni, akkor minden cég úgy van vele, hogy jobb, ha többet nem vesz tőlük hardvert, mert csak a baj lesz a userrel.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem lehet, mert a meghajtó hibátlan volt a tuningmodul nélkül.
A tuningra egyetlen cég sem vállal garanciát. Ez nem az AMD egyedi dolga. Nem tudsz mondani olyan céget, amelyik bármilyen tuningfunkcióra garanciát vállalna.(#13027) TTomax: Nem kell annyin használnod. Számos olyan VGA van, amely másik hűtőt használ. Meg eleve a gyári hűtővel az én VGA-m nem megy 60°C fölé.
Akkor sem fognak a tuningra garanciát vállalni, ha most itt vért izzadva követeled ezt. Nincs olyan cég, amely a tuningfunkciók feloldása előtt ne fogadtatná el veled azt az EULA-t, amely kimondja, hogy tied a felelősség. Ez benne van az Afterburner, a GPU Tweak, a Trixxx, akármilyen más tuningprogram telepítőjében. Természetesen megteheted azt is, hogy nem fogadod el, és a program nem települ.Egészen félelmetes, hogy 2015-ben eljutottunk oda, hogy tuningszoftverre/funkcióra garanciát követel a felhasználó.
-
TTomax
félisten
Ezért nem is veszek AMD terméket,és mindent el is pusztítok magam körül,kenjék a hajuk,ingyen sem kell!Nehogy már nekem 90Cfokon keljen a vgat használni,mert a nagyságos AMD lakat alá rakja a ventivezérlést.Ha így folytatják nemsokára gumicsizmát fognak gyártani,mert a kutya sem vesz tőlük mást... elfelejtik,hogy ök vannak a pénzemért nem én öértük,saját magukat nyírják ki évek óta,és ez meg is létszik a dvga eladásokon meg a cég anyagi helyzetén is...
-
Macka
veterán
Értem. Tehát az AMD nem teszteli a meghajtóprogram tuningra vonatkozó modulját. Az nem lehet, hogy az egész meghajtót nem tesztelik normálisan? Lassan ott fogunk tartani, hogy ha felteszel egy AMD-d drivert, akkor a telepítés előtt el kell fogadni egy 20 oldalas dokumentumot, hogy az AMD semmiért nem vállal felelősséget.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Májkii #13021 üzenetére
Volt. Természetesen. Ugyanazt a szerződést kellett elfogadni.
(#13022) TTomax: Dehogynem. Bármikor kiveheted a telepítőből a vezérlő telepítését. A meghajtó enélkül is működik. Custom telepítést kell kérni.
Az UELA arra vonatkozik, hogy ha aktiválod a felületet, akkor az AMD felelőssége minden hibára megszűnik. Olvasd el.
Az egyedi ventiprofil is tuning! Pont ugyanúgy a te felelősséged, ahogy az extra órajel. -
TTomax
félisten
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax #13017 üzenetére
Az overdrive modul nem a meghajtó része. Le van lakatolva!. Addig nem is érheted el, amíg nem fogadod el, hogy a lakat kioldása után nem vállal felelősséget az AMD semmilyen hibáért. Ha elfogadod, akkor pedig minden a te hibád. Te döntesz. A meghajtó az overdrive modul nélkül hibátlanul is működik.
(#13018) Macka: A tuning üzemképtelensége nem meghajtóhiba! Az sem meghajtóhiba, hogy az erre szolgáló modul hibás. Ez vezérlőhiba, de eleve egy olyan felületen, amelynek a kilakatolásával elfogadtad, hogy a felelősség a tied.
(#13019) gbors: Az, hogy nem teszteli a tuningmodulokat senki? Bocs, hogy felébresztettelek, de a tuning nem része sehol sem a tesztprotokollnak. Ha tetszik, ha nem, ez így van.
-
Macka
veterán
Tudtam, hogy ezzel jössz...
Én meg továbbra is állítom, hogy az AMD képtelen egy normális drivert kiadni, állandóan bogarászni kell az ilyen-olyan béták között, hogy mondjuk egy Battlefrontban ne legyenek textúra hibák.
Tény, hogy az NV-nél is vannak hibás driverek, de arányaiban nem annyi, mint AMD oldalon.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Arra is mérget vehet bárki, hogy a tuningot a jövőben sem fogja senki ellenőrizni.
99% valószínűséggel elképzelhetetlennek tartom, hogy ez igaz legyen - van egy komplett modul a driverben, amit nem tesztelnek? Kizártnak tűnik. Ha mégis, akkor az AMD szoftveres csapata színvonalban alatta van a szomszéd sufniban munkálkodó Pista Bt-nek.
Ha erre tudsz valami bizonyítékot mutatni, akkor megígérhetem, hogy az életben többet nem veszek AMD VGA-t
-
xxxxxxxxx
tag
Itt már a baj nem kevés.
Nagy fába vágták a fejszét -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
imi123 #13010 üzenetére
A Mantle esetében azért jó 3000 sort kellett beírni. Plusz nem kevés shadert átírni. Illetve, ha a motorok nem voltak felkészítve strukturálisan erre, akkor azokat is át kellett írni. Utóbbi volt igazán időigényes. A jó hír igazából, hogy rengeteg stúdió írt Mantle leképezőt, csak azért, hogy a motorokat felkészítsék a DX12-re is. A Mantle ugyanis ugyanazokat az igényeket támassza egy motor felé, mint a DX12 és a Vulkan. Ha ezt megcsinálták, akkor másik back-endet lehet írni két hét alatt is. Szerencsére mindhárom PC-s low-level API annyira hasonló (kvázi ugyanaz az AMD-s forrás az alap), hogy nem szükséges választani közöttük. Elég könnyen megoldható mindhárom támogatása nagyrészt közös kódból. A legtöbb multiplatform fejlesztés erre megy rá.
A Microsoft ennél annyival ment tovább, hogy az Xbox One-ra szállítják ugyanazt az OS-t és ugyanazt az API-t, amit PC-re. Persze szállítanak egy még alacsonyabb szintű mono elérést, de ez most mindegy. Tehát ha a DX12-es elérést használja egy program Xbox One-on, akkor úgy is meg lehet oldani a portot, hogy az erőforrás-kreáláshoz szükséges ellenőrzéseket beírják az elejére és kész. Vagy, ha nagyon előre gondolkodtak, akkor ez már az Xbox One kódban is benne van. Ilyenkor tényleg copy-paste az egész.
Egyébként apró műhelytitok, hogy a Sony ugyanezt fogja csinálni a Vulkan API-val. Azt is támogatni fogják a libGNM és a libGNMX mellett. A Nintendo meg eleve a Vulkan API-t használja az NX-hez. -
imi123
őstag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
imi123 #13007 üzenetére
Pedig ez az alapvető cél a Microsoft nézőpontjából. Ha megvan az Xbox One kód DX12-re, akkor az elejére kell írni pár sort és mehet PC-re. Persze nem biztos, hogy ez minden esetben jó ötlet, de garantáltan futni fog a program. Ahhoz, hogy ezt nyomatékosítsák demonstrálni kell pár programmal. A Fable Legends, az új Tomb Raider és a Gears of War felújítás lett kiválasztva első körben. A Fable Legends pre-alpha alapján ebből nem lesz gond. Persze ez azért nagyrészt annak is köszönhető, hogy a Microsoftnál értenek is hozzá, így eleve jó minőségű a kód. Az inkább kérdés, hogy más képes-e ilyen jó minőségű multiplatform kódot csinálni. Az Unreal Engine 4 D3D12 experimental build alapján az Epic nem volt képes erre és ez már aggodalomra ad okot.
(#13008) gbors: A drivernek csak az overdrive moduljában volt a hiba, amit eleve nem kell engedélyezni a működéshez, vagy ha engedélyezed, akkor el kell fogadni, hogy innentől minden a te felelősséged. A driver hibátlanul üzemelt, ha a tuningmodul nem volt aktív! Az overdrive modult elrontották ez tény, de ezt csak azokat érintette akik tuningolnak. Tehát rendeltetésszerű környezetben a meghajtó működött. Arra is mérget vehet bárki, hogy a tuningot a jövőben sem fogja senki ellenőrizni.
-
A ventivezérlés is működik. Tuningnál nem működött, de azt senki sem ellenőrzi soha és sosem fogja, mert benne van az EULA-ban, hogy elfogadod a hiba lehetőségét.
Ne terjeszd már ezt a marhaságot itt is
Csúnyán elb***ta a driveres team, rettentően amatőr dolog volt. Mindenki számára világos, egyedül Te próbálod utolsó mohikánként megmagyarázni a bizonyítványt, ráadásul egy ilyen égbekiáltó hasbaakasztással.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
imi123 #13005 üzenetére
Tekintve, hogy az Xbox One-on nem létezik DX11-es API, csak DX12-es, így ha tényleg copy-paste lesz, akkor DX12 kell majd hozzá. A DX11-hez írni kell egy másik leképezőt, amire nem biztos, hogy erőforrást pazarol a Microsoft. Ezt szerintem nem véletlenül csinálja a Microsoft. Szimplán demonstrálni akarják a DX12 előnyét, hogy az Xbox One kód pillanatok alatt átültethető PC-re. Az új TR lesz a kísérleti nyúl.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mi a baj vele? Már azelőtt felraktam, hogy megjelent és azóta működik, persze egy hete lefrissítettem az új verzióra.
A ventivezérlés is működik. Tuningnál nem működött, de azt senki sem ellenőrzi soha és sosem fogja, mert benne van az EULA-ban, hogy elfogadod a hiba lehetőségét.(#12998) Szaby59: Az új Tomb Raider PC-s kiadója a Microsoft lesz több régióban is és ők eleve nem érdekeltek a bundle-ökben. Nem is nagyon van lehetőség ilyenre a Windows Store-on belül.
Az AMD-nek egyébként biztos nincs sok köze a Rise of the Tomb Raiderhez a technikai segítség szintjén, mert nem a Nixxes portolja, hanem egyszerűen az Xbox One kódot adják ki PC-re tulajdonképpen copy-paste szinten.
A Nixxes az új Hitman és új Deus Ex játékokon dolgozik az AMD-vel. Azok nem csak szimpla Xbox One másolatok lesznek. -
wjbhbdux
veterán
USA - newegg 2015 éves toplisták
Top Five Video Cards Ranked by Sales (Total Revenue)
EVGA GeForce GTX 970 4 GB PCI-e 3.0 x16 Superclocked ACX 2.0 Video Card
PNY Quadro K4200 4 GB PCI-e 2.0 x16 Workstation Video Card
EVGA GeForce GTX TITAN X 12 GB PCI-e 3.0 Superclocked Video Card
EVGA GeForce GTX 980 4 GB PCI-e 3.0 x16 Superclocked ACX 2.0 Video Card
EVGA GeForce GTX 980 Ti 6 GB PCI-e 3.0 x16 SC+ w/ACX BP Video CardTop Five Video Cards Ranked by Volume (Units Sold)
EVGA GeForce GTX 970 4 GB PCI-e 3.0 x16 Superclocked ACX 2.0 Video Card
EVGA GeForce GTX 960 2 GB PCI-e 3.0 x16 SuperSC ACX 2.0+ Video Card
PNY Quadro K620 2 GB PCI-e 2.0 x16 Workstation Video Card
PNY Quadro K4200 4 GB PCI-es 2.0 x16 Workstation Video Card
PNY Quadro K2200 4 GB PCI-e 2.0 x16 Workstation Video Card
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Fujifilm X
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kazy Computers - Fehérvár - Megbízható?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xbox tulajok OFF topicja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Egy szenzor, két zoomkamera: újraírta a Huawei a mobilfotózás történetét
- Google Pixel topik
- OLED monitor topik
- További aktív témák...
- ASUS TUF Gaming F16 FX607JV-QT212 Notebook
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B550M R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RX 7700 XT 12GB DeepCool CC560 Seasonic 650W
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 8400 16GB DDR4 256GB SSD 1TB HDD GTX 1060 3GB Rampage SHIVA TT 500W
- BESZÁMÍTÁS! MSI MAG321QR 32 165Hz WQHD 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel - használt
- 2db Dell PowerEdge R740 2U Rack Szerver és 3db Netapp FAS2040 NAS
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged