- 200 milliárd dollárt önt a memóriagyártásba a Micron
- Elképesztő mértékben tömörítenék be a nagy nyelvi modelleket
- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
válasz
schawo #27611 üzenetére
Igen, pont ezt akartam hozzátenni, hogy azért ekézem az amd megoldását, mert
1.) Az amd megoldását fényezi abu, az nvidiáét halkan leszólja, miközben látható, hogy utóbbi csöndben jó.
2.) Eközben az AMD van lemaradásban a ppw mutatókban
3.) Az nvidia megoldása tud frekvenciát növelni, turbózni, stb. Az amd lapka úgy kap túlfeszültséget, hogy a jobb lapkák se nem tudnak belőle magasabbra turbózni, és ugyanígy az avfs sem veszi lejjebb a feszültséget, hogy legalább kevesebbet fogyasszon.Lehet, hogy az amd megoldásával kisebb a variancia, de ez azt is jelenti, hogy az összes lapka egységesen a potenciál alatt működik. Lehet, hogy az nvidia megoldásában több a variancia és nem biztos, hogy a te példányodban ugyanannyi turbótartalék van, mint máséban. De cserébe nincs is bereklámozva, hogy az nvidia xfr a turbó felett is turbózik, ha szerencséd van. Ehhez képest az avfsről azt mondták, hogy ez kipréseli a kártyából a maximumot, holott nem. Nyilván van vagy volt olyan lapka, aminél a beállított magasabb feszültség indokolt. Nekem inkább úgy tűnik, az amd beáldozta a Rx480 fogyasztását (110W vs 150W), hogy több gxengébb lapkát tudjon akként eladni ahelyett, hogy alacsonyabb frekvenciával rx470-ként kéne. És lehet, hogy az rx470 fogyasztása is be van áldozva, hogy a gyengébb lapkák is vigyék a kijelölt frekvenciákat.
Ezzel egyébként nem lenne semmi baj, lehetne mondani, hogy pipe cleaner, majd finomodik, stb. Nem lenne semmi baj, ha a az avfs korrigálná a gyártási varianciát és gyengébb lapka esetén magasabb feszültséget állítana, jobb lapka esetén alacsonyabbat és kellemesebb fogyasztást adna. Ahogy javul a gyártástechnológia, úgy csökken a szerencsések fogyasztása.
Ezt vártam. Így történt?
-
Euromail
aktív tag
válasz
schawo #27597 üzenetére
Azért azzal a hűtéssel meg gpu-val elég sokat lehetne tenni ha még oc-zhető
Viszont érdekes lesz hogy jövőre milyen teljesítményt mutat majd. Mennyire taszítják le a trónról.
History: a gtx 9xx 2évig uralkodott és elég jó széria lett ár/értékben mert 2évig kihúzta a mostani 980 még mindig használható egy 1060 vagy gtx480 szintjén van a titánium meg majdnem 1070 azért nem semmi teljesítmény akinek ilyen van nem kell cserélnie még 1 évig biztosanMeg kérdés:
ez is 1.093V-on van limitálva? (a gpu boost 3.0 miatt) -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schawo #27578 üzenetére
Ilyen a Polaris és ilyen lesz a Vega is. PID szabályozó, fuzzy vezérlővel, és táblázatos rásegítéssel, meghajtó oldali opcionális profilkonfigurálással. A táblázatra igazából azért van szükség, mert gyorsabb előre kiszámolt paramétereket kiolvasni és beállítani, mint real-time számolni, majd mire beállítanád a lehetőség a magasabb órajelre megszűnik. Mikromásodpercen belüli órajelváltás lehetőségével a reakcióidő kritikus.
-
válasz
schawo #27545 üzenetére
S pont ezért van hanyagolva noti fronton az AMD, pedig az is szép nagy szelete a piacnak.
(#27548) bobalazs: mintha írta volna vki, hogy pont csökkent ez a fogyi, csak a TPU-nak nem sikerült kimérnie.
mod: meg is van, Tomikáéknál sikerült megmérni a dolgot. Ha jól rémlik, csak akkor csökken a fogyi a multimonitornál az RX 480-hoz képest, ha azonos a felbontás.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schawo #27236 üzenetére
Elég régóta lehet tudni, hogy milyen újításokat vezet be. Ezek egy részét már az elmúlt évben tartott GDC-n beharangozta Matthaus, ezért maradt egy évig titok a publikum előtt a saját előadása, mert olyan dolgokat mondott el, amelyeket az AMD csak idén tárt fel, de a fejlesztőknek tudnia kellett róla korábban.
A legfontosabb nyilván a HW page menedzsment. Ez a GPU-k következő generációja, kb. akkora áttörés, mint anno a unified shader bevezetése volt. Az egyetlen probléma vele, hogy nehéz megcsinálni, de ha egyszer működik, akkor hatásfokban agyonveri a mostani VRAM menedzsmenteket. Muszáj erre rátérni, mert nem minden fejlesztő fog relatíve használható memóriamenedzsmentet írni a programba a DX12 és a Vulkan API-hoz, másrészt ha mondjuk a fejlesztők tényleg 8 GB-ot fognak igényelni a VRAM-ból, akkor optimálisan 32 GB kell a VGA-kra. Ez fél TB/s-os sávszél mellett már jó 80 wattos fogyasztás GDDR6-ból, és ezt a 32 GB-ot muszáj vinned a normális esetben 120 wattos TBP-jű VGA-kra is, ahol ugye 40 watt marad a memórián kívül minden másra. Ebből látható, hogy mekkora a probléma. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schawo #27231 üzenetére
Semmi köze a HBM2 fejlesztésének a Vega 10-hez. Régóta kész van a HBM2, régóta rendelhető, nagy mennyiségben. A Vega 10 egy később indított fejlesztés volt, mert azt már a következő generációs problémák megoldására tervezték. Emiatt tud egy rakás olyan dolgot, amilyet más hardver még nem.
De mondjuk az AMD-nek a memóriaválasztása eleve sokkal szabadabb lehet az NV-nél, mert sokkal olcsóbban gyárt nekik a GloFo, mint az NV-nek a TSMC. Nyilván az NV-nél számításba kell venni, hogy nagyon drágán veszik a wafert, ez korlátozza a választási lehetőségeiket. Amúgy mennének ők is a HBM2-re, mert nincs ellenérv rá. Viszont drágán gyártható GPU-k mellett már megfontolandó a GDDR6.
-
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
schawo #26882 üzenetére
Mivel 2012-ben volt a kickstarter, es utana meg csak egy maroknyian voltak, olyan nagy fejlesztes elotte nem volt. annyi tortent elotte hogy a kis csapattal osszedobtak a pitch videot, amihez elkeszult egy par (mai szemmel) kezdetleges hajo es embermodell.
2012 decemberben 8 fos volt a csapat, 2013 dec 60fos, 2015 februarban mar 205 fos.Lehet talalgatasokkal dobalozni es azok alapjan elmeleteket gyartani, csak ertelme nincs.
Pont ezt irtam feljebb. Egy ket cikk alapjan, tenyek ismerete nelkul eldontjuk hogy mi is ez, aztan puffogtatjuk hogy sosem lesz kesz. Ami nem is lenne baj, mindenkinek meglehet a maga velemenye, csak egy ido utan uncsi ezt olvasni, ugy hogy tudod 95% hogy az illeto nem nezett utana annak amirol beszel. -
huskydog17
addikt
válasz
schawo #26817 üzenetére
A Talos alatti Vulkan implementáció még wrapperen keresztül történik, ráadásul egy szálon megy leképzés. Az új motorral és a többszálú leképzéssel már gyorsabb lesz, de átírni egy motort nagyon sok idő. Ők nagyon is sokat foglalkoznak a Vulkan-nal, mert ők a teljes termékfelhozatalukat arra akarják építeni. Amúgy még ők a leginkább transzparensek ezen a téren.
#26822 Abu85: Köszi a listát, ehhez szerintem hozzávehetjük még az SCS Software-t is, már ők is kísérleteznek egy ideje a Vulkan-nal.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schawo #26550 üzenetére
Ez nem csoda. Egyszerűen az aktuális kód nagyon ramaty ahhoz képest, amilyen kódminőségét szállít az AMD. Ennek persze főleg az az oka, hogy az AMD a driver PAL rétegét majd két évvel hamarabb vetette be a gyakorlatban, mint az NV, ergo két évvel több a gyakorlati tapasztalat. Na most az elején lehet nagyokat ugrani a teljesítményben, tehát várható volt, hogy az NV is ráncba szedi a saját PAL rétegét. Ehhez természetesen idő kellett. Szóval semmi varázslat nincs itt. A rossz hatásfokról felugranak egy jobb szintre a tapasztalatokat felhasználva.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz
schawo #26513 üzenetére
Igen, zárásnak még annyit mondanék, aki i5 mellé vesz egy ilyen kártyát biztos nem fog csalódni, hogy "bennmaradt" a kártyában a teljesítmény és a semmiért fizetett.
Esetleg, ha tudok még mérek egyet azon a crysis 3 jelenetnél. Nemrég vettem 2400MHz CL10 ramokat, az is biztos segít cpu limit közelében, bár előtte 1600MHz CL9 ramokkal sem volt bajom.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz
schawo #26504 üzenetére
Tehát most 99%-on ki van hajtva a kártyám(gpu tuning mellett még növekedik is az fps) és mellérakok egy többmagos procit akkor gyorsabb lesz?
Esetleg i5 és gtx 1070 tapasztalat?Elméleti síkon minden jól működik, de én a tapasztalatokat mondok konkrét hardverekkel amivel rendelkezem.
-
távcsőves
senior tag
válasz
schawo #26405 üzenetére
Igen, mindenkinek van koloriméter otthon, de amúgy, ha ennyire egyszerű a megoldás, mi csöcsért nincs ez a wundersön és szuper szexi NV driverben alapértelmezetten beállítva? Addig lesz még pár ember, aki ideírja, szebbek a színnek Radeonon, és alapértelmezett esetben igazuk is van.
-
Solymi81
aktív tag
válasz
schawo #26323 üzenetére
Szerintem amit az Intel csinál az annyira nem probléma.
Jó, nem értek a fejlesztésekhez, de egyrészt pozitív, hogy a régebbi, több éves processzorod még mindig jó teljesítményt nyújt, másrészt azért a folyamatos fejlődés se egy rossz dolog, hiába nem látszik túl sok változtatás.Ha azt nézed ugyanez van az autók terén is
-
válasz
schawo #26323 üzenetére
Nem zavar, ha olyan ütemű a fejlődés, ami indokoltá teszi ezt az üzletpolitikát.
A pici csiszolások meg még mindig működnek, pl.1070/80 ---> 1070/80 rev2.? --->1080ti
Majd hirtelen lesz egy volta is,ami egész más arch...Persze értem a felvetésed, és jogos is, lehet inkább csak az a bajom, hogy ezt szándékos pénzlehúzásnak érzem a gyártók részéről.
-
-
HSM
félisten
válasz
schawo #26231 üzenetére
El tudom képzelni. Én ugyan csak 4,4Ghz-et teszteltem az enyémmel, de már ott is megjelent néhány izzadtságcsepp a tápom hátulján...
Egyébként mindennapi használatban nálam bekapcsolt C-state-ekkel megy, offsetes feszültséggel és meglepően takarékos, gyönyörűen lekapcsolja a nem használt magokat, és teljesen barátságos étvággyal működik pl. netezés, filmezés és hasonlók alatt.
Ezt igazából csak azok kedvéért, akik esetleg megbotránkoztak az elhangzott hasonlatoktól. -
cl.aci
aktív tag
válasz
schawo #25560 üzenetére
Ne haragudj, de használtál 380-at, nekem van kető az egyik X teljesen meg vagyok vele elégedve, anno nem volt új kártyában alternetíva (kivéve a 960, de azt nem akartam) abban az ársávban. Zsébernardo kolégával meg nem kell annyira foglalkozni a 380 topikban is mindig valami miatt nyavajgott, vagy épp az ő ASUS 380 volt a király. (Egy ideig probáltam én is elmagyarázni neki dolgokat, de beláttam hogy teljesen értelmetlen.)
-
#00137984
törölt tag
válasz
schawo #25526 üzenetére
Talán az ilyen elcseszett AMD középkategória fejlesztések miatt vagyok most megint kiakadva. HD 6850 1GB videókártyával megvoltam elégedve és a játékokban is meggyőzően jó teljesitményt nyújtott. Tuningoltam is valamennyire és nem volt kazán a Windforce 2 hűtésem. Nem fagyott ki játékok közben és grafikai képhibákat sem produkált. Élsimitásra amúgy nem volt alkalmas, de minden egyéb jó grafikai részletességre elég volt akkor az 1GB VRAM. A GCN 1.0 HD 7850 2GB videókártya másfél év után a Battlefield 4 megjelenése idejében a driverek miatt nekem cserét jelentett az R9 270X 2GB videókártyára. Grafikai hibák megszüntek a játékokban és jelentkezett valami kis teljesitmény javulás. Melegedett az Asus R9 270X DirectCU II Top hütése alatt a teljesen kihajtott GPU és még igy is egyre kevésbé birta a játékok nővekvő hardverigényét. Új GCN verzióval az R9 380 4GB videókártyára esett a választásom. Nagyon megkedveltem ezt a Tonga GPU-s videókártyát. Hűvős volt az Asus Strix hűtése és a GPU valamennyi kis tuningot is elviselt és mégis stabil maradt játék közben. Néhol egy-két driver verzióval nem jött ki valami jól az R9 380, de félévente azért feljebb tudtam lépni a verziószámban. Crimson drivert nem tudtam megkedveltetni vele, ezért cseréltem az RX 470-re. Witcher 3 és a többi játékban (Far Cry 4 és a Crysis) minimálisnak éreztem én most a gyorsulást, de ez szerintem részben a Crimson drivernek köszönhető. Néhol ez betudható lehet a CPU limitnek (Crysis, BF 4), de benchmarkok alapján sem kapott olyan nagy lendületet a gépem. Nekem ez az RX 400-as széria ennyire keveset jelentett és azt a plussz többet talán egy Polaris Refresh jelentheti. 2X élsimitás egy ilyen 100%-on tekerő GPU-n, miközben néhol a 2GB-os videómemóriát is éppen túlléptem. Hát... mit is mondhatok. AMD majd legközelebb talán összejőhet ez a Polaris jobbra is.
-
HSM
félisten
válasz
schawo #25483 üzenetére
Szerintem éppen a kihasznált DX12 képességek hatása ez. Mert ha megnézed, nemcsak ez, hanem a 390X, és az összes Radeon nagyon megindult. Viszont a kevéssé TDP limites 390X-hez képpest itt is a szokásos kb. +10-20%-ot hozza.
Más tesztben is szépen skálázódott: [link] [link]
Ehhez képest a Nano egyértelműen lassul a TDP korlátja révén: [link]
Főleg ha ezeket megnézem: [link] [link].
Ezekből az értékekből pont, hogy nekem az jön le, hogy míg a Nano iszonyat be van korlátozva TDP terén, addig a Fury-X majdnemhogy annyit vehet fel, amennyit nem szégyell.... -
HSM
félisten
válasz
schawo #25468 üzenetére
Abban a régi vásárlási gyakoriságban az is benne volt, hogy jóval olcsóbbak voltak a kártyák. 40K körül könnyebben ugrál az ember a 4850-ek között, mint 80-100K-ért, amiért ma megy mondjuk egy RX480. A vatta új 4890-em került 60K-ba a megjelenés napján, az egyhónaposan használtan vett 5850-em még ennyibe se.
Ehhez képest mikor számomra szimpi váltás jött, 65K-ért vettem egy 7870-et, ami olyan "jó minőségű" MSI TF volt, hogy 3 napon belül cseréltem egy Sapphire 7870XT-re ugyanennyiért. Aztán mikor olcsósodtak a 7950-ek, olyat is vettem újat, jóféle PowerColor-t, 75K-ért, bár az kicsit fogszívós volt már.
Jól ment szerettem, megérte, aztán ebből lett 7970 meg 280X, még kis fogszívással.
A 290-nél már oda se néztem a számlára, 94K volt... Na, annyiért se szeretnék többet VGA-t venni.
Dacára, hogy azzal ma is ellennék, tehát jó befektetésnek bizonyult volna, ha nem kellett volna időközben eladnom a gépet.
Szóval az én részemről ez a drágulás, ami meggátol a váltásban. Nem játszom annyit, nem éri meg nekem, szívesebben költöm másra.
(#25469) Keldor papa: A jelenlegi 950Mhz-es beállításon hoz 11500 FS graphics pontot a 290X-em [link], kicsit bütykölnék még a memóriával, meglenne a 12 000 is, csendben, hűvösen, nekem jó ez. Nem akarok 20 ezret rádobni azért, hogy egy fél hajszállal jobb legyen.
Ha +5-10 000-ért lehetne belőle egy jóféle 480, az tetszene, ennyiért nem. Még gari is van rá több, mint egy év. Nem sietek.
-
HSM
félisten
válasz
schawo #25464 üzenetére
Dehogynem. Nekem teljesen bejön a 8GB-os RX480, csak még sokallom az árát. Illetve feleslegesnek is érzem, mivel a 290x igazából tökéletesen kiszolgál.
Mininmális beáldozott órajellel (50Mhz) a fogyasztását is leszorítottam az RX480 szintjére.
Így a gépet se fűti fel, viszonylag halk, és hűvös, és a nyers erő így is viszi előre.
Ugyanakkor nézheted ezt a dolgot úgy is, hogy eddig elég sok VGA-t vettem tőlük. HD3870 vatta újat, HD4850-eket vatta újat, HD4890 vatta újat, HD5850 majdnem újat, jópár 280X-et vatta újat, 7970-et vatta újat, 290-et vatta újat. Ehhez képest Nv-ből mit vettem? Volt egy használt ref 8800GTS 320MB-om (az frankó cucc volt, szerettem) meg egy vatta új GTX260-am, ami driveresen akkora pofon volt, hogy inkább vacakoltam a porszívó HD4890 alulfeszelésével, az legalább úgy működött szoftveresen, ahogy elvártam. Szóval míg AMD-ből vettem VGA-kat, és a jövőben is szívesen vennék, a zöldek egy darabot se adtak el nekem, és nem is fognak, amíg drasztikusan meg nem változik a komplett hozzáállásuk a piachoz. (A GTX260-nál még nem láttam olyan jól rá a dolgokra, mint ma.) De ilyen előzményekkel még akkor is 10X meggondolnám.Megnézheted a 480 topikot is, él is virul, sokan vesznek ilyen kártyát, akár régebbi Nv, akár régebbi vagy gyengébb AMD kártyákról fejlesztve. Nem mindenkinek figyel a gépében jóféle 290X.
De sokan még ezekről is elgondolkoznak a kedvezőbb fogyasztás és fejlettebb szolgáltatások okán. Szóval szerintem a legfontosabb 200-300 dolláros szegmenst becsülettel kiszolgálták.
Tény, a "nyugati" gamer rétegen most jól keres az Nv. Bár mindenképpen erősen elgondolkodtatóak azok a DX12 tesztek, ahol a 290X-ek konkrétan ott szaladnak a 1070-ek körül, mikor 3 éves, manapság fele árban osztogatott VGA-król beszélünk.... [link]
És ott van persze az RX480 is. Szóval szvsz még kaphat egy komoly löketet az AMD a DX12 felfutásával is. Sokan vannak még Maxwell-eken is, márpedig az elég durva, hogy egy 380X szintjére süllyedjen egy GTX980.
De egy 980 Ti-től sem az a szokásos, hogy a sima X-nélküli 390-el vívjon fej-fej mellett.... -
-
Ren Hoek
veterán
válasz
schawo #25419 üzenetére
Nem értem mit csodálkoztok ezen?
Apple- nek igen csak erős konkurenciával kell szembeméznie, míg az elején eladta a hírnév, most már kevésbé.Azt nem értem, hogy miért is kéne kevesebbért adni? Mikrométer pontosan ki van számolva a legnagyobb nyereség ami ilyen monopolközeli helyzetből kihozható.
Egy szóval nem mondtam, hogy örülök ennek, de minden dollárt profit jogosan az övéké. Nincs semmiféle indok, amiért olcsóbban kéne adni sajnos :/. A jóság nem piaci opció.
-
HSM
félisten
válasz
schawo #25407 üzenetére
Hát ezaz... Olcsó, egyszerű kártyák, egyedül a GDDR5X lehet ami picit hozzáad az előállítási költséghez a 1080-on, ehhez képest meg iszonyat magas áron adják őket.
A pénzügyi jelentéseikkel sajna nem igazán vagyok képben.De semmi kétségem, hogy ezeken a GPU-kon/kártyákon iszonyat profitokat realizálnak.
-
#00137984
törölt tag
válasz
schawo #25255 üzenetére
A magas fogyasztása miatt maradtam akkor az R9 380-nál, pedig az sem volt egy olcsó középkategóriás videókártya. R9 270X után pedig még jónak is találtam a teljesitményét és megbizhatóságát egy ideig. Ha a Crimson diveres mizériák nem találnak meg, akkor még maradtam volna azon a videókártyán a VEGA megérkezéséig. Most ehez a VEGA-hoz még egy új driver osztály is érkezni fog, akkor ez nálam megint meg fogja keverni a dolgokat. Ja... nem sok szerencsém volt ezekhez az AMD hardverekhez. Nem is kéne hozzá mondjuk, csak bepattintanád és játszanál vele. Azért nem egy gyenge gép ez az i5 konfig, ettől jobb köröket futthatna. Szerintem ez akkor is a VGA-n bukott el megint. Játékokban lehetnek procilimites részek, de álltalánositva kevésnek érezni valamit, az úgy tényleg gyenge teljesitményre utal... és ezen nincs mit mismásolni senkinek itt.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
schawo #25252 üzenetére
Felesleges ezen gyötrődni, én belelátok a "lelkébe". Pont így voltam én is a 970/480 szériával. Jó-jó, de valami hiányzik FHD-re. Ami az ő igényeit kielégítené, az egy 1070 szintű kártya, kompromisszum nélkül.
140K-s VGA-t soha életemben nem terveztem venni, ezért is aztán mikor összejött rá a pénz ökölbeszorult gyomorral nyomtam rá a vétel gombra... azóta látom, hogy mit tud, és egy percig nem bánom, hogy FHD-re felugrottam erre a szintre. Lehet majd egyszer cserélek Vegára, ha tényleg ennyivel modernebb, de azóta eszembe nem jut, hogy kiadtam egy "fél autó" árát. Azt a kevés időt amit játékra fordítok, a maximumot hozza, még talán egy 1440 is beleférne
Lehet őrült soknak tűnik 137.000 Ft egy VGA-ért. Az is. Régen nem került ez a szint ennyibe... de az a +40.000 Ft, az totál megéri, ha az ember OCD-s mondjuk és halálra bosszantja, hogy pl egy Witcher mesterművet le kell butítani, vagy beáldozni a 60 FPS-t.
Más meg simán lesz.rja és végigtolja High-on 30-40 FPS-ekkel... cimbim nem is tudott pl a screen tear-ről, amíg el nem mondtam neki
R9 290-én AC-zett, és olyan képregény volt a 200K-s TV-jén, hogy fájt nézni. Őneki fel sem tűnt
Ez egy drága hobbi
valakinek...
-
HSM
félisten
válasz
schawo #25252 üzenetére
Szerintem a fórumtársnál amúgy a procilimit és a user error egy sajátos kombinációjával állunk szemben.
Crysis3, BF4, amiket többször említ, mind zabálja a procit. Nekem a 290-esem alá sem volt elég ezekben a címekben jópár helyen a 4,4Ghz-re húzott i5 4690K 2133Mhz ramokkal, fórumtársnál pedig valami hasonló motyó van, az se biztos, hogy tuningolva, úgy meg aztán végképp csirke.
-
-
Ren Hoek
veterán
válasz
schawo #24997 üzenetére
Pontosan ez jutott eszembe nekem is... Annyira unatkozik a nép, hogy 390 vs 970 teszteken marakodnak, meg hogy a 390 valójában nem is fogyaszt sokat, meg a 970 kamu TDP stb stb... ezek őslények már. Kihalt dinófajok... ahhoz képest, hogy 1070 és 1080 és Titan P ellen még egy kézzelfogható bejelentés sem érkezett kb. Karácsonyra csak ennyit vártam. Egy dátumot Vegára..
... bepattintottam egy zöldet, 1070..., probléma nélkül minden vajsimán fut és ez tényleg halk cucc ...szigetelni sem kell hozzá a házat 10 réteg army grade titánszálas üveggyapottal
Persze majd 1.5 év múlva ennél is 10%-al jobb lesz az adott kor Vegája olcsóbban, mert rágyorsult utólag...és akkor majd lesz téma az akkori VS topicba
-
_drk
addikt
-
válasz
schawo #24811 üzenetére
az amd 2007ben volt igazán nagy kakiban. kifizetett 5.4b-t egy saját magánál nagyobb, de rosszul működő vállalatért, ráadásul 2-5b-t hitelből, 1.2b-t saját részvényekből, és a likviditása biztosítására kibocsájtott még 2.2b értékben csn-t. a piaci értéke hirtelen az addigi negyedére zuhant. szűk tíz évvel később még mindig a piacon vannak, szóval nem tudom azt mondani, hogy nagyon rosszul csinálják. biztos lehetne ezt jobban is, csak éppen mind az nv, mind az intel egy náluk nagyobb cég, határozott fókusszal, szóval nem csoda, hogy így alakultak a dolgok. az intel nemrég másfélszer annyi alkalmazottat rúgott ki, mint ahányan az amdnél dolgoznak. nem igazán hiszek a sejtésedben.
-
válasz
schawo #24809 üzenetére
meg egy böszme nagy hitellel is, amiből anno megvette az ati-t, és amit előre törlesztenek. az anyagi helyzetük finoman szólva előtte sem volt a két versenytárshoz mérhető, és azóta sem volt túl nagy változás. tulajdonképpen min is csodálkozol?
ennél okosabbnak hittelek. -
Solymi81
aktív tag
-
rup1u5
nagyúr
válasz
schawo #24573 üzenetére
DOF és motion blur "kutyázás" teljesen jogos, ugyanis ez az a két cucc amitől konkrétan fizikai fájdalmam lesz nagyon hamar. Amúgy igazad van, sok más egyéb effekt van ami hasonlóan életszerűtlen vagy túl van tolva. Egyedüli effekt az elmúlt évekből ami szerintem jól alkalmazható és ki is néz valahogy az a tesszelláció.
És akkor el is érkeztem a vesszőparipámhoz amin már lassan 10 éve ülök:
Elegem van a csilli-villi parsztvakításból! Dugják fel a fejlesztők a realisztikus grafikát oda ahol a nap sosem süt! Semmi értelme ha közben a mai játékokban is ugyan úgy betonfalként viselkedik egy alkarnyi facsemete mint 15 éve mikor kocsival, 200km/h-val nekirongyolsz.Rendes fizikát adjanak nekem! Ami a Crysis első részével elindult és amiért a Red Faction Guerrilla a mai napig fel van nálam telepítve! Rombolható környezet ami nem respawnol ha elfordítod a fejed, tervezhető stratégia egy shooterben a fizikai környezet bevonásával, anyagok és azok kölcsönhatása! A pizzásdoboz és a műanyag rekesz igenis égjen el ha rádobom a tűzre!! Rohadjanak meg, hogy 10 éve egy helyben topogunk és röntgenlátás meg könnyített játékmenet van helyette mert a hülyegyereknek a konzol előtt az kell!
Átlátok a falon pjú-pjú, öngyógyulás pjú-pjú..... -
Habugi
addikt
válasz
schawo #24573 üzenetére
Jogos, jóval több pofont kap mint egyéb effektek de lásd be arányaiban sokkal nagyobbat büntet, ráadásul mindig jelen van.
Filmes hasonlattal élve egy ideje megszokhattuk már, hogy néha a kredenckék strandlabda is szikrát szór ha találat éri, nem pusztít le agyilag.
Viszont.., még ha zavar is.., amennyiben ugyan ezt a képzelt jelenetet egy Jamaicai bűnbarlangban nézed végig egy méter távolságból a kedvenc TV-den, miközben a helyi fauna körülötted 24órája azt ünnepli, hogy a földanya kidobta magából a kendert és oxigéntmaszkot tudsz rajzolni magad előtt a füstbe amin keresztül nézed az adott jelenetet akkor szerintem nem a strandlabdán szikrát hányó találat fog zavarni..Nem tartom elképzelhetetlennek egyébként, hogy a DoF abban a formában ahogyan arcba kapjuk a játékokban nem ilyen/hasonló körülmények között látott-e napvilágot..
Emberünk aki jóváhagyta kapna 50méter előnyt, amiből 350-et mindjárt le is vonnék egyből tartozás címszóval..
-
Habugi
addikt
válasz
schawo #24570 üzenetére
"DoF-ot te magad is láthatod. Nyílt területen, ahol messzire ellátsz, emeld az ujjad a szemed elé (mondjuk fél méter távolságra) és fókuszálj arra."
Nem viccel fórumtárs? <please insert oh really owl here..>
Egy átlagos képességű gyerek ezt nagyjából 5éves korában fedezi fel unaloműzési célból, amikor az óvodában a csendespihenő alkalmával nem tud elaludni, mert a kakaó és a kifli nem nyomta meg eléggé az alvó idegeit és kinézi magának az ablakpárkányon a cserepet, majd a mögötte, kertben lévő fa egyik ágát és ugrál a kettő közt.
Azért köszönöm a puszta feltételezést..
A technikai "megvalósításával" van bajom, feleslegesnek tartottam részletezni mert már többen is megtették korábban, amire szükség sincs igazából, értetlenül állok azelőtt hogy ez egyáltalán miért szükséges, amit ez a fícsör csinál az köszönőviszonyban sincs a valósággal. Egy rossz vicc.
-
válasz
schawo #24570 üzenetére
De a dofal az a baj, hogy nem a szemeddel tudod állítani mint a valóságban hanem a célkeresztel. Akkor lenne csaknés kizárólag értelme, ha a szemünk a képernyő közepére lenne ragasztva. Így kb semmi, csak a parasztvakítás. Ráadásként belerakják tps játékokba is, ahol meg pláne hülyeség..
-
Raggie
őstag
válasz
schawo #24314 üzenetére
Még mindig ingyenes a win10-re frissítés??? Hol? mikor? (ez most teljesen OFF téme, de engem érdekel!
)
Tudnál erről neke akár priviben is infót küldeni? Csak mert most nemsokára lesz ilyen téma öcsém gépének újrahúzásánál és megpróbálnánk a 10-est, csak én úgy tudtam nyár végén lejárt az ingyenes upgréd.Köszi előre is!
-
HSM
félisten
válasz
schawo #24314 üzenetére
Mondjuk az is igaz, hogy sanszosan sok hozzá nem értő lehet notebookon, akiket csak a szorgalmas frissítő ügynök "húzott át" a modernebb OS-re.
Viszont a visszaváltók aránya is nagy lehet itt, mert ezek az emberek jelentős része, örült, ha régebbi OS-el úgy ahogy elboldogult.
Amúgy notebookon engem se tudnál rábeszélni a 10-re, amíg nem kell feltétlen, marad a 7-es ott. Azon nem szempont a játék, az API, a WDDM, viszont pl. az akksit vezérlő program nem teljes értékű win10 alatt, az kapásból fájna, ráadásul számomra a win7 jobban "kézben tartható", kiszámíthatóbb mint a 10-es, ami azért egy akkumlátorról üzemelő kütyünél fontos szempont. -
HSM
félisten
válasz
schawo #24297 üzenetére
Érdekes, nekem eléggé változó. Hol így tűnik jobbnak, hol úgy.
Szintén "átlagos maximum" frametime mértékben, én hülyét kapok ha megdöccen a sebesség.(#24299) Loha: Jó gondolatmenet. Azt leszámítva egyet is értek vele, hogy 2013.ban még nem volt időszerű az új DX. 2013 végén jött pl. a 290-es AMD széria, ha korábban nem is, ahhoz már nagyon illett volna egy erősebb API is.
(#24300) Loha: Azért fele csíkszélességen és más gyártástechnológiával azért nem volt törvényszerű, hogy ne sikerüljön. El is érték végül vele az 5Ghz-et, mégha nem is pont úgy, ahogy eredetileg tervezték.
Amúgy emlékeim szerint a ma futó Intel procik sem 12 lépcsősek már, hanem 14-16. Ehhez képest nem tűnik durvának a 18 lépcső, szemben a Prescott 31 mélységéhez képest főleg nem. Ugyanis tudtommal 18 lépcsős, nem 20+. -
HSM
félisten
válasz
schawo #24295 üzenetére
Ezt nem tudod "működésre bírni", mert a technológiából ered, hogy a mag dönt a sorrendről az optimális feldolgozhatóság szempontjából. Praktikusan az átbocsájtóképesség javul, a garantált válaszidő viszont romlik.
Viszont igen, ennyiből volt jobb megoldás, hogy kikapcsolható a mai napig, és nem kell beáldozni az egyszálú teljesítményt érte.Vélhetőleg az AMD is ezért tér át erre a megvalósításra a következő processzorgenerációjuknál.
-
HSM
félisten
válasz
schawo #24176 üzenetére
Igen, kiszámolva picit több.
Viszont még a 280X is ott van, az 81FPS Vulcan-ban, ami már tényleg a nyakán van a 970 OGL alatti 92FPS-ének, 13,5% csak a difi. És praktikusan az is egy 7970, csak egy picivel magasabb órajelen gyárilag. Azért nem mindegy, hogy a GTX970 környékén van a teljesítményed, vagy a praktikusan felezett Nv variáns, a GTX960 szintjén, amihez inkább szokás volt hasonlítani DX11 alatt a 280X-et...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schawo #23927 üzenetére
Nem a DX11-hez van köze. A motornak a feldolgozási modelljét úgy írták meg, hogy csak az explicit API-khoz illeszkedjen. Ez azért kockázatos, mert ilyenkor van egy relatíve hatékony modelled, ami igényli az explicit API-t, de ha végén DX11-gyel szállítod, akkor ez a hatékonyság hátrányossá válik, mert nem abban a környezetben fog futni, amire tervezték. Hiába lesz sok fps-ed, akkor sem lesz folyamatos, ha nagy a jelenet komplexitása, amire a TPU is kitér a végén, hogy AMD-n és NV-n is lagos a városokban, akármit csinálsz.
(#23928) Szaby59: Szerencsére a BF1 tartalmaz beépített mérőt, ami mutatja az akadásokat.
Eszközspecifikus hibáról még nem hallottál ugye? -
#02119936
törölt tag
válasz
schawo #23821 üzenetére
Az a 6 magos XEON megérdemelt volna egy normális 480-ast nem egy rosszul kivitelezett zafír 470-est, nem gondolod?
63- 65 belőve a venti vezérlést a 480 is hangtalan. Amikor kijött a 470 3 hónap képek alapján írtam több hsz. hogy kerülendő mert zajos a és melegszik. Erre két hónapra bannoltak a topikból.csóri naiv userek veszik a zafír mert a milyen jó. Gyalázatos tesztek jöttek ki némelyik kártyáról.
Szóval nem kell szidni polaris azért mert te budget-ből választottál. Lehet ezt törölni. -
válasz
schawo #23821 üzenetére
Mondtam, "kevésbé melegszik". Vagy pl alig melegszik. De az, hogy hűvös az hülyeség, mert nem az. Legalábbis a hűvös egy abszolút fogalom, az enyhén hideget jelenti. A hűvösebb szóból pedig a hűvösség következik, tehát az se jó. Nekem ez ilyen proli fogalmazásnak tűnik, mint amikor a 2.1-es bögreszett-júzerek azt mondják, hogy remeg a padló a méjjtől.
Pedig ez nem igaz, legfeljebb csak rezonál (pl fafödém esetén), aminek egyébként nem is kéne célnak lennie.
Na mindegy, ennyit a szavak valódi jelentéséről, nem szándékom ezen pörögni, csak megjegyeztem.
Pedig nincs olyan nagy különbség, valós fogyasztás terén sem. 120 és 160 watt.
Nem létezik, hogy az a +40 watt ennyit számítana. A 470 stock az meg majdnem ugyanannyit eszik, mint az 1060. Szerintem az esetedben az AMD-n egy elcseszett hűtés volt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schawo #23691 üzenetére
A GPU méret akkor számít, ha ugyanaz a bérgyártó. Elég sok oldalról van adat, hogy a GlobalFoundries szerződése az AMD-nek olyan, hogy ha megvan a wafer rendelésük, akkor még a Samsungnál is sokkal olcsóbban kapják, de ha nincs, akkor utólagos büntetési tételük lesz. Összességében ha nem lesz büntetési tételük, akkor egy 300 mm-es wafert az AMD kb. harmadáron vesz, mint ahogy a TSMC árulja. Ezért tért át az NV a GP107-nél a Samsunghoz, mert így ők most a TSMC-hez képest féláron jutnak waferekhez. A GP107 a TSMC-nél veszteséges lett volna 100-140 dollár közötti árszinten. A TSMC a 300 dollár alatti VGA-khoz szerintem már sosem lesz igazán jó, mert árt a waferáraknak a partnerek versenyeztetése. Nyilván az Apple fogja a legtöbbet fizetni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schawo #23547 üzenetére
Arra ez nincs hatással. Itt nem rések vannak, hanem tökéletsen kihasználatlan részegységek. Ezek malmoznak, amíg a képkocka számítása befejeződik. Ezeket ezzel a módszerrel befogják, hogy ne csak várjanak ölbe tett kézzel, hanem dolgozzanak. Ez a GPU-k tipikus problémája, hogy nagyjából ~20 elemből álló heterogén processzorok, és ezek az elemek egymástól teljesen függetlenül képesek lennének működni, ha különállóan etetné őket az API. Erre találta ki a Microsoft a multi-engine-t, illetve a Khronos a queue family-t.
Még egyszer kihangsúlyozom ez nem újdonság. Konzolon több tucat cím alkalmazza évek óta. PC-n még csak három, de az látható, hogy nagyon terjed.
(#23548) Szaby59: Nem. Amiatt akadt be, mert a DX12 memóriamenedzsment szemetelt a programban. Megjelenésre kap egy fixet, illetve ehhez kell új driver is.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A620M R5 7600 32GB DDR5 512GB SSD RTX 4070 12GB ZALMAN S2 TG EVGA 650W
- Huawei P20 Lite 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U758 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I W11 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy S23 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged