Új hozzászólás Aktív témák

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz #10726912 #90490 üzenetére

    Ja, a DSD. Szeretem Diana Krall-t, de általában el van szúrva a lemezeinek minősége. Agyon kompresszált "vacakok". Na most a Párizsi koncertje megvan SACD-n 12000 kbps-es verzióban és azt kell mondjam, sokkal több van benne, mint a "mezei" CD kiadványban. A zene egésze teljesen megváltozik. Megjelennek részletek, megnő a dinamika, testesebb, artikuláltabb hangszer és énekhangok jellemzik. Ugyanez MP3 320 kbps-el összepréselt hangok, nyomorult hangzás, unalmas, szánalmas dinamika... háát, ennyi részemről az MP3...

    Nem teljesen idevaló, de ismét leírom egy régi/új tapasztalatomat hangsugárzó elhelyezéssel kapcsolatban.. Adott egy 6x4-es szoba, ahol a hosszabb falon állnak a dobozok és adott egy Proac Studio 148, ami eddig a Triangle Antal 202 helyén zenélt, úgy 3.2 m-es oldaltávolságra egymástól. Hallgatási pozíció a szembe-falon kb 2m távolságban a hangfalak síkjától. Nem is volt ezzel az elhelyezéssel gond, hiszen a Triangle is itt állt vagy 10 évig...korábban nem. Nos, gondoltam egyet és 1.2 méterrel közelebb raktam őket egymáshoz, mert optikailag így jobban tetszett. Háát, nem kellett volna, de ez elsőre fel sem tűnt, mert kevés zenét hallgattam odaülősen. Szóval ez a bázis távolság csökkenés azt hozta magával, hogy jókora dinamikát veszítettem és jókorát veszítettem a térből is. A basszus tartomány vékonyka lett, az "aura", ami eddig körbeölelt, teljesen eltűnt és a színpad is megsemmisült. Csak úgy céltalanul szólt a zene a dobozokból, 0 élvezeti faktorral... egyedüliként a fantomcenter hatás maradt meg. Aztán eszembe jutott, hogy korábban a Triangle is pont így/itt vérzett el és akkor még nem tudtam pontosan, mi lehet az oka a gyenge hangzásnak... háát, ez volt. Tehát, akinek nem inge...mert tudja miről beszélek, annak ez semmitmondó lehet, azonban akik hasonló cipőben járnak, próbáljanak változtatni a hangfalak elhelyezésén, mert sokkal több múlik rajta, mint azt sokan gondolnák.

    Anno az Audiophile Szalonban hallgattam meg a Proac-okat, ugyanilyen közeli elhelyezéssel egymástól és pont ugyanezt tapasztaltam ott is, hogy 0 tér, 0 aura nem volt. Csak reméltem, hogy otthon nem ez a "kép" fogad, amely kétségemre rá is erősített a szalonban az eladó, mondván: "ez stúdió hangfal, mint a neve alapján is tudni lehet, tehát sosem lesz nagy tere, inkább a pontosság jellemző rá" ... Ennek ellenére bevállaltam hogy hazaviszem, mert nem igazán hittem neki. Nos, jókora ostobaságot mondott a "szakember", mert nagyobb tere van egyébként, mint a Trianlge-nek volt, ami nem a Poroszos precizitásáról híres, hanem a könnyed, légies megszólalásról.

    Szóval, elhelyezéssel rengeteget lehet profitálni (vagy bukni) már azzal is, ha "csak" teret adunk a dobozoknak.

    Elnézést attól, aki unatkozott, míg olvasta a szösszenetemet. :)

    "csak a zene van"

Új hozzászólás Aktív témák