Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
tototos #348392 üzenetére
Sztem nem olcsó* és a legtöbben kényszerből választják az autózást érdemi alternatíva hiányában. Verik a nyálukat a tömegre de ha az autósok akárcsak 1/4-e holnaptól tömegre váltana össze is omlana a rendszer. Vonat így is hol jár, hol nem de leginkább nem és mégis 100 évet késik. Nagyon sok agglos kolléga azért jár kocsival mert nincs érdemi alternatívájuk. Még hibrid megoldásra sem, hogy a város szélén leteszik egy P+R-ben és a városba tömeggel jönnek be (mert ugye édeskevés P+R van).
*Magán ember menyiért tud venni új autót? Használtak mennyire vannak túlárazva? Biztosítás? Adó? Benzin? Műszaki vizsga? Karbantartás/alkatrészárak és a szerviz díj? Ehhez képest a valós átlagkereset mennyi?
-
tboldi
nagyúr
Az eddigi leggyengébb.
Pedig szubjektíve a Lanciáét érzem erősebbnek az Alfával szemben. -
Micsurin
nagyúr
válasz
tototos #348392 üzenetére
Ha nagyon drága lesz is azt fogják választani akik nem belvárosiak...
Értsd tegnap motorral az iroda: ~27p
Autóval az iroda: ~35-45p
Ma MÁV-al az iroda: konkrétan melegebb volt mint motoron és 1ó22p.... és még kezdhettem egy zuhannyal is hála a ~28-29 fokos vonatnak és hering party BKV-nak.Ezen a ponton ha 5x ennyi a bejárás akkor is vagy autó vagy kitaposom a full HO-t. Utóbbi esetén aki szarul fog járni az az a ~3 étterem akik a grafi parkba települtek. Vagy infopark esetén pl az ottaniak... ez egyfajta körforgás és szimbiózis. Ezt kéne megérteni, hogy nem lehet csak egyik irányba kedvezni... hidd el nagyon szívesen tömegközlekedne az ember ha az nem csak a belső kerületeket jelentené mint jelenleg!
-
macilaci78
nagyúr
válasz
bitpork #348373 üzenetére
Miért?
És ha már itt tartunk: szerinted jó ötlet volt a Lánchidat korábban elvenni, most pedig a pösti rakpartot?Budapesten élek, de jellemzően nincs dolgom a Hungárián, még kevésbé a nagykörúton belül. De amikor volt, akkor is megnéztem előre, hol van garázs, hol tudom letenni a kocsit, vagy eleve nem mentem be a belvárosba kocsival.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
ParmaBoy #348381 üzenetére
Lennének itt jó ötletek (pl forgalmat levinni a föld alá) de mind vagy nagyon drága lenne vagy még annál is drágább. Kitenni egy tilos táblát meg olcsó.
Persze a címeres ökörséget is le kéne hozzá vetkőzni. Pl Erzsébet híd pesti hídfőnél mi a csodáért kellett az alagutat betemetni?
-
ParmaBoy
tag
válasz
Tsebacsi #348377 üzenetére
Lánchíd: tömegközlekedési tengely, sok busz jár arra, és autós forgalom esetén visszatorlódik, áll a busz is a dugóban, ráadásul nyáron a Klark Ádám téri zebrákon sem kicsit a turista forgalom, további torlódást okozna pesti irányba, vagy lámpázni kéne. [link]
A pesti rakpartot viszont tényleg meg lehetne nyitni.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Ja és pont ez a baj a rakpart-lezárással. (nem volt népharag)
Ez az egész egy hosszabb folyamat része, jelenleg még a szoktatás zajlik. Pár éven belül végleg le lesz zárva Lánchíd és Erzsébet híd között.
Széchenyi tér is át lesz építve, meg lesz szüntetve a teret megkerülő hurok amit mostanában csak gumiégetésre használnak a huligánok. Egy nagy betonrengeteg lesz (sétapark). -
Reggie0
félisten
válasz
Tsebacsi #348377 üzenetére
Igazabol mar szarra vagyunk kamerazva, nem sok fobb utat tudok, ahol ne lenne forgalomfigyelo. A behajtas nyilvan problemas, de attol meg be lehet vezetni a rendszert, aztan a behajtast/elkapast folyamatosan finomhangolni. Kezdetnek mar onmagabna is sokat segitene, azert jellemzoen nem a kulfoldi renszamosok adjak a napi ingazas derekat.
A foutakrol mar eleve elterelne a forgalom jelentos reszet mindenfele zugutakra, mar onmagaban ez is csillapitja a forgalmat. -
válasz
Reggie0 #348374 üzenetére
Örülne neki a sok agglomerációs
Nincs rá infrastruktúra, se pénz annak kiépítésére. A kormány 1 évvel a választások kezdete előtt ilyet nem tenne a már nem létező szavazóbázisuk megtartásáért.Plusz hogy hajtod be a külföldieken IS? A kamu cégautókon, amiknél már gond a pályadíj és a gyorshajtási bírságok beszedése is?
Az ötlet jó csak nem tudom hogy lehetne megoldani, de ha vannak ötletek én szívesen olvasom, tanulni mindig jó.
Nem tudom a rakpart miért lett hétközben is lezárva, azt mondja már meg valaki. A Lánchidat valahol értem (bár annyira mégsenem).
-
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
válasz
Stylewars_kp #348366 üzenetére
Minden nagyon drága, a repjegyek is, autóbérlés, a Rómán belüli taxi és parkolás is, már ha van hely vagy lehetőség. Ha megoldható a belső szállás és parkolás, azt kényelmi szempontból megéri kifizetni, mi is ezt tettük.
-
válasz
Tsebacsi #348345 üzenetére
Autó Néró Kozmetika - az volt a legközelebb, jó értékeléssel.
Ennek örömére onnan BKV-val jöttem dolgozni, 49-es villamos, M3 metró, rendben voltak, reggel 8-kor nem hiányzott a klíma. Haza már a Mazdával megyek, holnap pedig egy kolléga hazafelé eldob a Golfért. Aztán egy hétig csak a Mazdát használom, hogy tutira kikeményedjen a kerámia (ez nem kötelező, saját fejlövés
).
#348351 BigBlackDog Már hívott a mosós, hogy talált 2 pici és 2 lejavított kavicsnyomot, utóbbiakat én művészkedtem múlt héten.
#348352 Qru Ugyan, már lelassultam, tényleg.
#348359 radi8tor Igen, a B oszlopon gáz a zongoralakk műanyag. Kimondott butaság oda ilyent tenni.
Jó ötlet a fényszóróra fóliát rakatni, majd megoldom egyszer. -
macilaci78
nagyúr
válasz
tototos #348287 üzenetére
Vagy a még néptelenebb mélygarázsba a Möbelix, Rossmann alá.
Ha ezen múlik, viszek egy nyomtatott papírt a helyszín áthelyezéséről a nyári rezidenciára... -
szabonagyur
félisten
-
426os
őstag
válasz
simonjoe #348303 üzenetére
Szerintem kellő körültekintéssel és szerencsével megéri kimenni magadnak autót venni, de kalkulálni kell: 2-3 nappal, szerencsével és B tervvel, illetve tudomásul kell venni, hogy az is egy opció, hogy autó nélkül mész haza, mert lyukra futottál (és erre is készülni kell - vonat, repőlő, akármi). Illetve, ha később kiderül, hogy gond van akocsival, azt lehet, hogy le kell nyelned (persze garis autónál más, de ahogy Szada is írta, sok a rúgott példány).
Én a mostani autómat saját magam vettem, német magánszemély első tulajtól. Szerencsém is volt, illetve kicsit túl volt árazva (emiatt nem kellett félnem, hogy elviszik előlem és tudtam alkudni is).
Fontos, hogy előre megbeszéld a tulajjal a vásárlás menetét, ha nem autóval mentek, akkor szükség lehet a közreműködésére, hogy eljuss rendszámért pl.
Ha érdekel leírom az adminisztráció menetét a saját lábon hazahozatalhoz, de egyébként sok helyen fellelhető az internetet hogyan szerezhetsz export rendszámot és biztosítást.
A magyar honosítással nincs tapasztalatom én csak Ausztriáig hoztam, itt elég egyszerű átlag halandónak is importálni egy autót, és nem kell aggódni szabad időpontok miatt sem. -
Reggie0
félisten
válasz
szabonagyur #348343 üzenetére
Ha szondaztatnanak a boltok bejaratainal is, akkor erdekes dolgok derulhetnenek ki
A videki elet nagy rejtelye, hogy tuskere sort vagy sorre tusket kell-e inni reggelire.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szabonagyur #348343 üzenetére
Nagyon frusztraltak az emberek itthon sajnos.
-
Reggie0
félisten
Most budaorson a szabadsag ut 174 alatt van egy uj (vagy csak nekem uj) kezi automoso, ahol baromi jo a gyari vegyszerezes. A tescos kezimosoban tized annyira nem lesz szep az auto mint itt.
-
szabonagyur
félisten
válasz
Tsebacsi #348340 üzenetére
Ha csak a vezetésben. 7kor nyit az Aldi, páran már akkor olyan idegben mennek oda az eladóhoz, hogy szívem szerint helyretettem volna őket...
Itt meg mindenki ideges, mellé jönnek a rolleresek/biciklisek/gyalogosok mindenen keresztül, minden lyukat megtalálva bújnának be ott is ahol nem számítasz rájuk. Örülök, hogy mind2 autó tele van holttér figyelővel, segítenek bőven benne. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #348335 üzenetére
Igen... Viszont az új gyári kupung ára tuti horror a többi meg sz@r minőség azok előbb széthullanának mint a felújított gyári. Emiatt egyelőre a felújítást látom reális opciónak (+ esetleg kevlároztatást
).
A fényezést meg meglátom, sajnos egy helyen megindult már a rozsdamanó.
-
Micsurin
nagyúr
Btw kerámia spray update, ez a cucc nagyon durván jó!
Extra köszi érte rbalint!
Konkrétan ha csak poros a gép nem kell neki állni telibe mosni, elég 2x meglándzsázni és már mehet is a szárazolás mert a sima utcai port ledobja mint a pinty.
A bogarakat meg Mátra után alig kellett dörzsizni!
-
No, megjöttünk. Hát, Olaszoknál hazafelé volt meglepi, hogy nem volt paypass a kapun, meg kártyanyílás se, aztán kértem segítséget, mondta, hogy dugjam a jegy után a kártyát, bedugtam, erre nagy fekete betűkkel ment az attenzione! szöveg (próbáltam előtte is oda a kártyát, de azt hittem hibát ír, tekintve, hogy nem váltott angolra a terminál nyelve), ami kiderült azt jelzi, hogy nemsokára levonja a pályadíjat. Ennél már csak a sebességhatárok és a sáv összehúzások voltak a jobbak. Egyébként alapvetően a Szlovénok és az Olaszok is fényévekkel kedvesebbek, mint itthon, hazafelé volt két agyvérzésem a hülyéktől. Előtte egy hétig semmi...
-
Micsurin
nagyúr
2.- ponthoz csak annyit, mielőtt elküldenéd nekik a kuplungot hagynék benne egy szerelmes levelet!
Én a kevlározás mellett voksolnék.
--
Fényezés akkor lehet csak kap egy frissítő polírt és majd pár év múlva túl is esik valami nagyobbon. Azt nézem egyébként kell-e nekem az állandó kültéri ponyva vagy elég-e a túra, mivel idővel úgyis félgarázs alá fog kerülni a kocsi.
-
Nodo Hotel Codroipo, megéri a saját oldalukon foglalni, mert úgy kicsit olcsóbb, mint Bookingon.
Saját parkoló, csendes helyen van, reggeli az árban, közel van benzinkút (nagy Agip), sétatávra bolt (helyi bolt tök jó cuccokkal), nyílt egy nagy Spar is 10 percre a város szélén, ott aztán főleg minden van ami olasz és helyi isHazafelé ott szoktuk megrakni a hűtőládát.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #348330 üzenetére
Jelen állás szerint igen, megmarad nálam sokáig és később ha lesz rá stex, akkor venni mellé szaladgálósnak vmi full EV-t.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
kisgyerek85 #348321 üzenetére
Milyen autót vegyek? topikba nézz át.
Amúgy a JSZP csak a hazai adatokból dolgozik, a TC-s meg nemzetköziből. Tehát külföldi biztosító által rendezett kárról van szó ez esetben.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #348320 üzenetére
Persze letakarja nem látja, nincs gond.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Micsurin #348318 üzenetére
Ráér a fényezés. Már vagy 3 éve halogatom Bubin. Most éppen 2026 a céldátum.
De most, hogy offolódott a nyaralás lehet nyár végén megcsináltatom... De egyelőre a kuplungot illetően kéne dűlőre jutnom. Bővebben:
Elkezdett rinyálni a kinyomócsapágy és kicsit tanácstalan vagyok. Nyilván cserélni kell és mivel nem vészes árban rámegyek a gyárira. Vagy van egyéb jó minőségűre tipp? Sachs?
Viszont a cseréhez szét kell borítani kb az egészet és itt jön a dilemma ugye:
1: csapágycsere és kuplunghoz nem nyúlunk (nem kopott kb 100k km van még csak benne az se városi méterben).
2: csapágycsere és ha már szét van szedve újítassam fel a benne lévőt kuplungot (Járműmechanika Kft).
3: vegyek bele egy új kuplungot + kinyomót és akkor kb életem végéig kitart (talán).Egyelőre az 1-es és a 2-es között vacilálok.
-
válasz
Stylewars_kp #348300 üzenetére
Rómába is
(minden út oda vezet
)
Codroipo az első megálló (meg az utolsó visszafelé), San Marino 1 nap, Róma 3 nap, majd a tavalyi kis kedvenc szállás Piegaro mellett 5 napig, aztán vissza. -
#214
aktív tag
Én jégálló ponyván gondolkodtam el, múlthéten az olasz úton sikerült kb. 5 perccel azelőtt hazaérni és beállni az apartman garázsába, hogy essen pár percig meggymag méretű jég. Érdekes az időjárás arra, ekkor már legalább fél órája esett az eső és a hőmérséklet is csökkent vagy 10 fokot, mégis tudott benne jég lenni.
-
kisgyerek85
senior tag
Sziasztok!
Autó vásárlás előtt állunk (vagyis az Apósom)
lekértünk egy autót a JSZP-be, ott nincs káresemény bejegyezve.
Lekértük a Totálkáros fizetőset is, az lát kettő káreseményt az autóról. Kérdésem, hogy milyen káresemények lehettek, amibe nem lett bevonva a biztosító(?) A jelenlegi tuladjonost kérdeztük, azt mondta Ő nem is tud ezekről. Nála 2023 óta van az autó. Anno körbe lett mérve és minden egyezett. Azt mondta, hogy lehet pl. a díszléc lett cseréle (clio 4 limited) ,de akkor a Totalkár honnan tud erről?
-
Micsurin
nagyúr
Végignézem meló után köszi!
Annyira nem is vészes az ára első blikkre*, csak kérdés ezt is lelopják-e mint a softop protectorom...
(...azóta a 2 rongyszőnyeg senkinek sem kellett szerencsére.
)
*197k ha jól rémlik az Audi hossza (457cm), ha azt veszem hamar behozza 2-3 megfogott plöttyel a polír árakat ismerve... Ha már kap viszont ponyvát majd garázst kérdés mi legyen, fényezés ráér és csak egy polír vagy akkor már essünk túl a dolgokon.
-
Micsurin
nagyúr
Szerintem az a baj őszre leszünk meg vele, végül két autós lett a terv!
Addig szerintem vadászok valami minőségibb ponyvát, a kérdés a milyet...
Jah cégesnél nálunk is lent vannak ezek a szűkebb helyek, "szűkebb" értsd az A4-el gyakorlatilag Y-ból meg is fordulok belőlük kiállva... de pár kollégának ezek már vészesen szűkek!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Micsurin #348312 üzenetére
Menthető ok. A lényeg, hogy meglesz belátható időn belül. Az első kb 1-1,5 évben nekem is csillag garázsos volt Bubi. Mondjuk akkor még olyan helyen laktam, ahol tették a a madarakat 1-2 utcával fentebb így oda mentek, ide sosem. 1,5 év alatt kb 1-2x ha kapott plecsnit madártól.
Céges garázsban lemegyek a legalsó szintre, oda kb alig vannak nálunk.
-
Micsurin
nagyúr
Épül de nem tudunk meló meg 40 fokok mellett ettől gyorsabban haladni vele...
Ellenben a k*varavidékenvagy jele, hogy gyorsabban veszi az utcavégi szomszéd a galambokat mint az utca népe intézi azt mechanikus módon.
Teli ponyván agyalok ideiglenes megoldásnak mivel aki látja egyéb helyen a képeim az tudja, hogy nagyon ritkán koszos a kocsi. ...képes vagyok korábban kelni lemosni és úgy leállni a céges mélybe vele. Főleg mióta rájöttem még az Astraval, hogy vannak spotok amiket elkerülnek a tehetséges sofőrok mert félnek az adott helyektől. Picit jobban alá kell szedni, hogy az oszlopok előtt elférjen! Az már nekik para...
-
Szada85
aktív tag
válasz
simonjoe #348291 üzenetére
Esetleg egy apró (és abszolút nem elijesztö, inkább csak hátha nem merült fel) gondolat, az "1 éves, 20-30 ezer alatt futott autó" témakörhöz, mikor én a Cuprát vettem és elötte pörgettem az egyéb tipusok kínálatát jött szembe.
Nem tudom, hogy ilyen infót ki fogtok-e tudni szedni a kereskedésböl, de egy próbát megérhet, hogy milyen "módon" futott az adott autó.
Ez a kategória az, amiböl gyakran találni olyan típust, ami "bérautós cégnél" volt lízingelve elötte (és nem feltétlen csak a hagyományos Sixt, Europcar és társai, de pl. a FINN, Miles és hasonló friss "auto-abo" cégek), és mind tudjuk, hogy azok nem feltétlen vannak úgy kezelve, mint autók.
Nyilván értem, hogy ennyi alatt nem (feltétlen) lesz szétrúgva, meg bírják a strapát a modern motorok, de egy kérdést megérhet.
Például a Cupránál is megnéztem több olyan darabot is, ami korából és futásából (4-5 év, 40-50 ezer km futás, mind egytulajos) adódóan egyértelmüen "lízing visszavétel" volt, és általánosságban feltünt, hogy esztétikailag is több apróság volt rajtuk (leverés, rányitás, karcok kívül-belül), a szerviz elöéletröl pedig (már amennyit sikerült persze kipréselni a kereskedökböl, mert ugye ezt nem szívesen adják ki) annyit, hogy "gyári elöírásos 30 ezres periódussal futott a legtöbb", tehát érezhetöen a "szükséges minimum" szinten volt tartva az autótartás ezeknél, ami pl. egy hegyesebb Cupra motornál nem feltétlen elöny (tudom-tudom, így is kibírja a gariidöt, de akkor is...)
-
Micsurin
nagyúr
válasz
hobizoli #348290 üzenetére
Remélem neked nem marad nyoma...
Engem is megáldott a héten ez a tetves szar, ~20p-en belül érkeztem a tett helyszínére mert még folyt és könnyen takarítható volt.Ehhez képest némi sziluettet hagyott hátra...
Pedig ha tűz a nap direkt óránként 1-2x kinézek a kocsikra vagy én vagy apum, a sonaxos víz meg bekészítve.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Dell Latitude 7390 2in1 - i7-8G I 16GB I 256SSD I 13,3"FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gar
- LG 27GS95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1000 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Gamer Notebook! Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix G731GU! 17,3Col! I7 9750H / GTX 1660Ti / 16GB DDR4
- Lenovo ThinkPad dokkolók: USB-C 40A9/ 40AY/ 40AS/ Thunderbolt 3 40AC/ Hybrid USB-C DisplayLink 40AF
- 11 GB-os RTX 2080 TI - HP OEM - garanciával