Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Milyen széket vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
veterán
válasz
Teszla_ #38097 üzenetére
maga a v6 mint motor nem hallottam volna hogy hibaforrás lenne, de zabál, nem kicsit. laguna1-ben ritka madár a v6, 2es lagunában meg csak automatával létezik, az azért erőteljes problémaforrás is lehet.... laguna2 ph1re az elektromos zürök nagyon is jellemzőek, szopóroller is lehet belőle bőven! ezt érdemes szem előtt tartani.
-
Kornel
veterán
Szep ez a mazda.
-
Teszla_
senior tag
válasz
szőröscica #38081 üzenetére
Nekem tél után kezdett rohamosan fogyni a víz, 10km-en 1 deci. Azt hittem kuka a motor, de csak egy cső repedt el. Kicserélték, azóta semmi. Keresni kell a motortérben a rózsaszín foltokat, arról könnyű felismerni, ha egy cső repedt, vagy ereszt valahol. A szagát én se éreztem.
Diablo: köszi
Mindig itt motoszkál a fejemben, hogy kéne még egy autó napi járásra és a Mazdát betolnám a garázsba, apránként megcsináltatnék rajta mindent és hobbiautónak lehetne használni. Mert most csak ez van, de napi használatra nem az igazi, elég sok kompromisszumot kíván. Szívem szerint valami v8-as dögöt tartanék még, de az eszem tudja, hogy nem lehet. Ha a Mazda megbízható lenne, esetleg, de így nem. Lagunából a V6 az mennyire problémás? Szeretem az extrákkal teletömött autókat, főleg, hogy az előző autóm egy 307-es volt, amiben 3-4 extra kivételével minden volt. Ahhoz képest most van elektromos ablakom, kp zár, 2 légzsák, szervo. Se klíma, se ABS, se el. tükör, semmiszóval ellennék fapad környékén is, de ami most van az kéne + klíma. Mondjuk a 307-nél sose volt elektromos gondom, néha bánom is, hogy eladtam.
-
Lalikiraly
addikt
Van itt köztetek Chrysler Neon tulajdonos? Privit is fogadnék.
-
válasz
molnarpeter #38089 üzenetére
Bizony nekem pl 10 évente kell a vizet cserélni.
-
EQMontoya
veterán
EBC fék fent, bejáratás indul. 29-én pályanap, addigra pont jó lesz.
-
válasz
molnarpeter #38085 üzenetére
Az a fék olaj.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
szőröscica #38081 üzenetére
"eddig kétévente töltöttem bele 3-4 decit" - nem 2 évenként kell cserélni?
-
diablo1984
veterán
válasz
Teszla_ #38074 üzenetére
benzines motornál az 1,6-osban gyújtótrafók szarhatnak be, valamint okoskerék van benne, vezérléscserekor húzósabb az ára. de a 2es lagunához képest ez elenyésző, igaz abban is ugyanaz a motor van. volt 2literes benzinesem is belőle, 8literből el lehetett vele járni, télen városban sem evett 10 fölött!
laguna1 ph2ben(mint ez) kerülni kell a fullra elektronikázott beszélgetős egységet, az egy hibaforrás, kolégámnak gondol egyet, pattog az óracsoport mutatói, elkezdi mondogatni a hibákat, utána 2 perc múlva rendbe jön. az enyém full alap, még fedélzeti sincs benne, nem is számítok elektromos gondra....
-
válasz
szőröscica #38081 üzenetére
Ez valóban nem az, lehet szabadulni kéne tőle, betolni egy kereskedésbe pl.
-
Kornel
veterán
válasz
szőröscica #38081 üzenetére
Kanna benzin kell.
-
szőröscica
addikt
Olaj, szűrők lecserélve.
A lengéscsillapítóim vélhetően kukák, a klíma ugye mint múltkor írtam, alig hűt.
A víz fogy: eddig kétévente töltöttem bele 3-4 decit, most a bő 3 hónap állás után majdnem két litert töltöttem bele, akkor maxon volt, majd 4 ezer km után megint elnyelt 3 decit. Nincs hűtővízszag a motortérben....
A motortartó bakokat ki kell cserélni, és valószínűleg egy kipufogó középdobot is.
Nem egy hálás autó ez, pedig mindig mindenből megkapta a legjobbat, és a legkisebb gyanús zörejjel is vittem szerelőhöz.
-
Krisz79
őstag
Használ valaki Osram Hyper H7 izzót?
Mi a tapasztalata? -
Teszla_
senior tag
válasz
tboy93 #38065 üzenetére
Nincs mit
A miata.hu-n azért lehet cifra dolgokat olvasni néha. De sajnos mindenhol azt erőltetik, hogy ez egy soha el nem romló típus, aztán később meg jön a meglepetés.Diablo: ennek az első generációs Lagunának vannak gyenge pontjai benzines motorral? Mindig is tetszett, a második széria főleg, de attól félnék. Pedig akartam én már bmw 750i-t is venni
Más: vannak itt nyíregyházi ph-sok?
-
akos727
senior tag
Autó rádió mennyire melegedhet fel? Tegnap kicseréltük a kocsimban és hátsó fele, ahol mintha hűtőbordák is lennének igencsak felmelegszik. Kb 10p alatt már forró volt. Persze ha a helyén van, nem érezni ebből semmit. Előző autóban normálisan üzemelt, csak meglepődtem, mikor hátul hozzá értem.
-
Integrale
veterán
válasz
Evil Snowman #38052 üzenetére
Bordo Lancia Dedraval. Tavaly amikor kint voltam, a kepeket visszanezve EQMontoya ezust IS-evel szemben allhattam (ha kint volt).
-
Skillet
addikt
Jöttünk valami mellékúton, Fóton keresztül.
Erre a két napra nem akartam még 3ezret sem kiadni, 5ezret meg pláne nem.Autó még nagy kérdőjel. Lehet kész sem lesz addigra.
Próbálom hajtani a fényezőt, de passz. Ezen a héten dögrováson volt.
Megpróbáljuk. Max megleslek titeket matizzal... -
molnarpeter
nagyúr
válasz
focvis #38067 üzenetére
Az volt csak a baj vele, hogy sokat evett. Anno egy Merci teherkocsi dízelét hozta be az osztrákoktól darabonként, aztán rakta össze, hogy jó gépészmérnökként a Volgába építse be. Később a kettő UAZ közül az egyikben képzelte el a gázolajos blokkot. Teltek az évek, az a bizonyos motor azóta is egy raklapon pihen, a Volgát eladta a ruszkiknak, mikor hazamentek, az UAZ-ok helyett pedig Warbi van terepre, Citroen Jumper teherre.
-
diablo1984
veterán
válasz
Predator2 #38029 üzenetére
ha swift 2 a cél, akkor hajrá, csak jócskán meg kell pótolni egy jó példányért.....
(#38041) roberto211: nem vagyok elfogult, lényagében mindent cseréltem az enyémen, de azért eladni egy cliót és még rádobni 400ezret, hogy suzukija legyen, ami még minimum+100ezer mire a nevén lesz és minden olajat szűrőt szíjat lecserél és még műszakilag nem is költött akkor rá(fék/futómű, stb). annyival többet nem ér a suzuki, ha jó a clio, akkor hajtsa azt, hálás kis autó, bár hibái vannak az 1,5 dci-nek, de ebben nincs részecskeszűrő, sőt kettőstömegű sem, ha nem pancsolt gázolajat vesz és időben cserél szűrőket és olajat, akkor nem jellemző hogy lefossa a bokáját!
itt az én vasam, nem vagyok elfogult, de még nekem is tetszik:
-
válasz
molnarpeter #38066 üzenetére
Valóban van benne Volga M21; kisgyerekként még láttam olyant - ugró szarvassal (krómdísz) az orrán. Édesapád érezte a bugit!
-
molnarpeter
nagyúr
Volt olyan is, ami gyárilag ment már egész tűrhetően
Igaz, földi halandó nem igazán jutott hozzá, de az alapból is reszelt Wartburg-blokkal egzotikus kis vas lett (Melkus RS1000). Maga a hang tegnapról ismerős, lemerült a Waresz akkuja, és rövidesen a sok alapjárat miatt elkezdett kihagyni 1 henger - na ilyenkor minden van, csak alacsony fordulat és nulla füst nem, de legalább az aksi töltődött
(#38015) focvis: Tekeredik az S-Cross, X5 akar lenni
Nekem a bimmer-vesékre hajaz a hűtőrács kicsit, illetve a Volga M21-re (kár, hogy meg sem születtem még, mikor fater azzal járt
).
-
Zola007
veterán
-
válasz
BigBlackDog #38055 üzenetére
nemnem, pont akkor múlik el a ciripelés, súrlódás, amikor fékezek. de amúgy nem tudom betét mikor volt cserélve, mióta nálam van azóta tuti, hogy nem
(január, ~25k km).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #38055 üzenetére
Nem, pont hogy fékezésre szűnik meg a hang és ha nem nyomja a féket akkor van a hang.
-
menet közben a drága autókám mindenféle csikorgó, fémes, sercegő, csiripelő hangot hallat a futómű felől, ami elmúlik, ha kinyomom a féket. ez feltételezem inkább fordítva -azaz fékezéskor jön elő - szokott előfordulni, ha beszorul valami kavics, így ötletem sincs, hogy ez mitől lehet. szerintetek?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Skillet #38047 üzenetére
Ja úgy nem lesz gond, globálisan van fizetős utak elkerülése opció mind a két navi app-ban. Azt kapcsold be és akkor nem visz fel fizetős szakaszra.
Am 5k a megyei (ami jan 31-ig érvényes) és 3k a 10 napos.. Szvsz jobban megéri ha amúgy nem hagynád el a megyét.Múlt nyáron ezzel szívtam be mikor Németországból mentünk tovább Svájcba és be volt kapcsolva ez az opció de elfelejtettem. Én meg nem értettem, a dolgot, mondom már rég a pályán kéne döngetnünk merre a 128-ik falun hámozzuk át magunkat...
Tomcsi: Ááá, disznók elé a gyöngyöt?
-
Evil Snowman
őstag
válasz
Integrale #38049 üzenetére
Nevetni fogsz, de faternak pont a 480-as volt anno az első kiszemelt, aztán meglátta ezt az akkori használtautó.hu-nak megfelelő újságban és megvette.
Volt vele szívás bőven az elmúlt 14 év alatt. Egyszer egy busz előzése közben adta meg magát az egyik gyújtótrafó, és átment 3 hengeresbe. Gondolhatod az arcomat, ahogy kirántották alólam a teljesítmény kb. felét előzés közben.
Folyamatos olajfolyások stb. Szóval eléggé pénztemető, de ettől függetlenül szeretem a kis rusnyaságot.
Elvileg lesznek még TC parkolóparádék idén, ha összejön összefuthatunk. Mivel voltál kint?
-
tresh
veterán
válasz
roberto211 #38041 üzenetére
de én akár hányszor benézek abba a topicba annyiszor csak a hibákat olvasom..
Akkor a felét átugrod
Amúgy meg ugyanannyi hibát olvashatsz a VAG-ba vagy akármelyikbe. Jellemzően az emberek azért írnak be mert keresik a megoldást. Halkan megjegyzem hamarabb ülnék be a hulladéknak tartott 1.5 dcibe mint egy 1.3 as stiftbe és jót mosolyognék hogy csak rendes kútra kell járni vele meg 10-ezrenként olajat és szűrőt adni neki aztán kivisz a világból. Persze aki 500-600ért vesz valami céges lerúgott szart annak tuti hogy a gatyája is rámegy majd de ez mindegyik típussal így van ha ár alatt veszed. Nálunk a magyar piacon meg az ár és a km az úr.....
-
Integrale
veterán
válasz
Evil Snowman #38039 üzenetére
Kint, de nem maradtam sokat, es nem is nyitas korul erkeztem.
Szep autod van!kb olyan kretenseg (mar bocs), mint a Volvo 480.
Egy hasonlon nem lenne rossz osszefutni, mert a mostani topik talira nem tudok menni, azt koveto hetvegen megyek Velencebe, aztan olajcsere, fekek atnezese, szerintem a vezerles is leugrik rola, ugyhogy nem lesz mivel menni, az Alfa pedig belteret tekintve nincs talalkozos allapotban
(lehuztam a karpitokat, mert felvalt tobb helyen is)
Na meg edesanyam Papan lesz vele. Ugyhogy majd legkozelebb. -
Skillet
addikt
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Skillet #38045 üzenetére
Nincs én úgy tudom.
M3-ason Hatvanig mehetsz pesti matricával.
mod:
Predator2: Túl van ez misztifikálva azért, nem megy tönkre olyan gorsan zért. Nyilván rövidíti az élettartamát. Kérdése mennyiért tudnád eladni és mennyiért tudnál venni Suzát helyette. Arra még rámegy egy csomó lóvé első szerviz, átírás, stb. És akkor benne van a rizikó hogy egy rozsdás, széthajtott darabot veszel.
-
Skillet
addikt
Igo szülinapp-ban, google maps-ben benne vannak a megye matricák, be lehet őket jelölni?
Megyek Veresegyházra egy darabon M3-on, de nem szeretnék fizetős részre tévedni. -
gzbotii
nagyúr
válasz
Evil Snowman #38016 üzenetére
Épp akartam kérdezni, hogy nem a te kocsid volt benne abban a TC adásban
-
Qru
MODERÁTOR
Azért mert nem tud alkalmazkodni hozzá az ECU-d teljes mértékben. Amit alapvetően 95-ös benyóra terveztek sosem fog igazából profitálni a 100-as benyóból. De ott a tc-s cikkben tök jól leírják amit linkelltem.
tomcsi: Hát én 95-örnél jobbat még soha nem tankoltam bele. Kár is lenne ebbe a gépbe.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
stickermajom #38038 üzenetére
Vágom, hozzánk bejár.
Múltkor az ő Hamannját dobtam be ide.
-
roberto211
őstag
válasz
Predator2 #38023 üzenetére
Ha nem akarsz esetleges felmerülő problémákat akkor csere egy 1.3as gombóc swiftre pld. Rovid tavra nem vennék dizlit ez az egyik másik meg jóval több 1.5dci nél a hibalehetőség is.
Suzinal ilyenek nincsennek es a gombóc swift hozza szvsz azt a minőséget mint egy régebbi clio.
Problemad nem nagyon lesz vele,furgenek furge.
Diablo kicsit renaultos valszeg kicsit elfogult a renaultal kapcsolatban sztem ezért tartaná meg de én akár hányszor benézek abba a topicba annyiszor csak a hibákat olvasom..
Masik meg nincs olyan már h azert mert "suzuki".. Gyárt már olyan minőségű ar/ertek aranyu autokat mint kategoria tarsai(se) ,mai napig megbizhatoak , es az eladasi szamuk magukert beszelnek
Biztonságba is nagyon jók már a modellek nagy reszenel. Aki leragadt annál hogy "szarsuzi" az méga 90es éveknel jar kb mert valo igaz papirbol van a regi swift de muszakilag tokeletes kb. Tehat hajra.
-
-v-
addikt
válasz
stickermajom #38038 üzenetére
Hát kétségtelenül az a legszebb .. de nagyon érezhető felára van a németeknél, plusz a szépségén kívül csak hátránya van.
Nem ugyanaz az alapból a coupé alatt lévő sport meg az m, tuti, utánanéztem.
Egyébként alapból sportfutómű volt a coupéhoz, de lehetett külön kérni ne legyen, szóval vannak olyanok is
Az a baj ami nem m paketes ott mindig hibádzik valami. Ha minden kell nem érdemes variálni nekem úgy tűnik. Na mindegy -
Evil Snowman
őstag
válasz
Integrale #38021 üzenetére
De igen. Sajnos nem tudtam sokáig maradni, mert unokatesómnak segítettem egy régi 414-es Rovert lakatolni és mennem kellett. Az a Chevy Chevelle milyen jól nézett ki, ami ott volt.
Ezek szerint te is kint voltál?
@focvis: Ez lenne az. Semmi extra, de így videoban hátha jobban átjönnek az arányai.
-
stickermajom
addikt
Nem vagyok benne biztos amúgy, hogy más a sport, illetve az m-sport. Bentley manual nekem ennyit mutat külön a beállításoknál: standard, awd, sport, rough road, M3 .
Én még úgy emlékeztem, hogy coupe-ra vadászol, akkor megkövetem magam.
(#38037) MunezXBK Szerintem akinek E46-ja van, a nevét 100%, hogy hallotta már.
A kevés korrekt bontós egyike szvsz.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
stickermajom #38035 üzenetére
Kaszát mindenki ismeri?
-
-v-
addikt
válasz
stickermajom #38035 üzenetére
Igen, coupékban sport futómű van alapból, de az más amúgy mint az m-es sport, az még keményebb.
Mondjuk mindegy, az a baj coupék mennek legdrágábban, nem igazán akarnék azt .. ülés necces utólag, van egy valamilyen kárpitod és vadászhatod hozzá az ugyanolyat, én nem akarok megint ilyen végtelen hekkelésekbe belemenni .. -
stickermajom
addikt
Mert, ha jól emlékszem például FL után a kupék már mind sportfelfüggesztéssel jöttek, de a 30Ci 99%.
Rövidváltót nem rég láttam 100-as körül facebookon, de anyagáron ebbe majdnem még egy UUC is belefér. Innentől max a kormány és az ülés ami necces, de ha nincs is olyan benne amit szeretnél, akkor Kaszától vagy Donkától lehet szerezni simán, 65-ért volt fenn múltkor M-es multikormány.
Kérdés, hogy a csak m packet kereséssel mennyire zárod ki a "tuti vételeket", és mennyire éri meg az M-es felár. -
rbalint88
addikt
arcoskodás helyett egy kis arcon pörgés:
-
-v-
addikt
válasz
stickermajom #38032 üzenetére
Akkor miért kérdezted?
Némi ellentmondást érzek, de zsír, ne beszélgessünk
-
stickermajom
addikt
Végül is csak itt áll a garázsban a bimmer, de biztos nem tudom..
Beszélgessen veled a halál, ha csak arcolni tudsz.
(#38030) rbalint88 Nem feltétlenül kellett M pl. a sport felfüggesztéshez, volt külön opcióként szerencsére. Néha kényelmetlen hosszú távon, mer elölről padkára parkolni esélytelen, de szeretem, mert kanyarokban nincs ez a nyúlós takony érzés amit én a simánál éreztem. Bár nem ugyanaz a gumi volt nyilván, de simán érezni a stabilitásban.
-
-v-
addikt
válasz
stickermajom #38028 üzenetére
Nyilván nem az optikai része miatt. Tudod egyáltalán mi az?
Keményebb rugók, keményebb gátlók, vaskosabb stabilizátor rudak, sportülés (az alap egy fos, zéró tartás :S ), rövidváltó, sportkormány .. ennek is sokkal jobb a fogása, az alap nagyon kis vékony hurka. Csak egy short shifter önmagában nézd meg mennyi, ha utólag varázsolnád bele -
rbalint88
addikt
válasz
stickermajom #38028 üzenetére
számít, mert a futómű is más
-
Predator2
addikt
válasz
diablo1984 #38024 üzenetére
Amiatt mert Suzukit ne, vagy mert maradhat a diesel?
-
-v-
addikt
válasz
stickermajom #38022 üzenetére
Szerencsére ez engem egyáltalán nem érdekel
Csak hogy milyen vezetni.
-
válasz
Evil Snowman #38016 üzenetére
Linkeld persze, sztem mindenkit érdekel itt. 😃
-
Integrale
veterán
válasz
Evil Snowman #38013 üzenetére
ParkoloParaden nem voltal kintveletlenul?
-
HoaryFox
őstag
Azt már az F Astrán észrevettem (mmint a sima 95 és a MM95 között), hogy szebben jár vele, kicsit talán még jobban is ment (ez lehet placebo), Vekibe azóta, hogy megvettem, mást nem is tankoltam, kísérletezni ennél az autónál már nem fogok, Astrával körbejártam a nagyobb kutakat, amik a környékünkön vannak (Mol, Shell, OMV), és az OMV MM95 jött be legjobban (tán még Mol-t tankolnék bele vész esetére, a Shell FuelSave-től minden baja volt a kocsinak
)
-
Predator2
addikt
Taxisok többségében benzines vagy diesel autót használnak inkább, és miért azt?
Nagyobb városokban (BP, London, Párizs stb...)Ismerősöm szerint diesel-t, de az rövidtávon halál nem?
-
Evil Snowman
őstag
válasz
focvis #38015 üzenetére
Sajnos nem. Voltam már jópár kéderesnél, de nincs. Sajnos ahol az A oszlop felső része találkozik a targatetővel az egy spéci alakítású rész, csak gyárival megoldható.
Nem pöcs mutogatásként, meg reklám helye, de az egyik idei TC TV adásban benne volt a szekér, ha gondolod elküldöm a linket. Ha hallani is szeretnéd.
-
Faceliftes S-Cross, OMG... tiszta Moszkvics.
. Volt vmi Daewoo egyterű szörnyedelem, arra emlékeztet még. Ja, Tacuma.
@Evil: ilyen Nissanrol még nem hallottam, tetszetős! 😃 Ha tudod, mentsd meg. Univerzális kéder nem jó bele esetleg?
-
Teszla_
senior tag
Ahoy!
Én is csak ma fedeztem fel ezt a topcot, így be is jelentkeznék egy '99-es, 1.6-os Mazda MX-5 NB-vel
Amit tudni kell róla, hogy egy hisztis picsa
2014 nyarán vettem, akkor még tökéletes volt, azóta pedig próbálok lépést tartani az igényeivel, több-kevesebb sikerrel. Rengeteg kisebb-nagyobb nyűgje volt már sajnos, nem egyszer el is gondolkodtam rajta, hogy eladom. De aztán mindig elgondolkodok, hogy rengeteg potenciál van ebben az autóban, külsőleg-belsőleg egyaránt, így még meg van.
Mióta nálam van, kétszer vitte tréler, először gyújtáskapcsoló betét miatt, másodszor befogott a bal első fék. Akkor kapott is körbe négy EBC black tárcsát + fékbetéteket. Egyszer állt 3 hónapot, mert egy szerelő azt mondta, hogy motorfelújítás kell fél milláért, aztán egy másik szerelőnél független szakértő megállapította, hogy semmi baja. Ez az időszak durva volt, de túl lettünk rajta, persze pont nyárra esett...Típushibák:
Rohad. Nagyon. Első nyúlványok, hátsó ívek, küszöbök, csomagtartó fedél. Az NB rohad a legjobban mind közül. Egyik miatás írta meg a nagy igazságot. Az MX-5 rohad, rohadni fog, vagy rohadt, de javították kisebb-nagyobb sikerrel
Gyújtótrafó szeret meghalni, kettesével van, de általában csak az egyik fele adja fel a harcot, ezt én is cseréltem kompletten. Bontottan 40ezer, újonnan 100-on felül.
A tető 10-15 évet bír, utána jön a szélek repedezése, beázás, az új tető alsó hangon 100ezer forint, plusz szerelés, ha találsz olyat, aki elvállalja. Valamint, ha a gumikédereket is cserélni kell az ablak körül, akkor az még kb. 60ezer forint, mert ebből csak a gyári ajánlott.
Váltóban a 2-es idővel biztosan reccsenni fog, azután pedig jön a sírás is. legalábbis az 5 sebességeseknél, a 6-osról nem hallottam ilyet, de elképzelhető. Bontott 5-ös váltó 50ezer környéke. (lehet 6-ost is betenni, de azt általában sperrel együt adják/veszik + a "sallang", olyan 300ezer környékén)
A rádió antennájában törnek a fogaskerekek, vagy berohad. Bontottat ritkán találni, mert elkapkodják, az új ára horror (100ezer környéke ez is).
Vezérműtengely holtpont jeladó. Nagy melegben, leállítás után nem indul az autó. Nem túl drága alkatrész (20ezer) a többihez viszonyítva, sokan tartanak egyet a kesztyűtartóban, ha bekövetkezne a baj.Tudni kell, hogy sokszor borzalmas árakon vannak hozzá alkatrészek, viszont sokan szeretik azt mondani, hogy ez egy japán autó, ráadásul MX-5, szóval soha nincs velük baj. Az ilyen emberek vagy hazudnak, vagy annyira szeretik az autót, hogy még a 100k+os tételeket is elnézik neki. Én már rálocsoltam a vételárat és még nem látom a fényt az alagút végén. De egyszer elérem, mert utána végre jöhetnek a módosítások, hehe
A legjobb dolog talán a miatázásban, hogy nagyon jó a közössége, segítőkészek, sok alkatrész bontottan el lehet érni rajtuk keresztül, de szokott lenni group buy is külföldi oldalakról. És integetünk egymásnak, ha találkozunk. Ennek én külön örülök, mert Nyíregyházán lakom és itt nincs túl sok MX-5
Fogyasztás szerintem nem sok, én főleg városban járok vele, itt 8-9 liter körül el van. Egyik télen volt 10 felett, de akkor azért mókáztunk is. Pályázásnál (nem autópálya, hanem versenypálya) állítólag 25 liternél többet is le lehet nyomni a torkán.
-
Evil Snowman
őstag
válasz
diablo1984 #38009 üzenetére
Köszönöm a választ.
Jelenleg kettő autó van a birtokomban, abból az egyik itthon ritka, mint a fehér holló, a másik egy tömeg autó paprikázott vátozata:
1. Nissan Pulsar EXA (N13) NX/Canopy aka Duffy kacsa (rendszám után):
- 1987 12. havi gyártás, lassan veterán
- Motor: CA18DE DOHC: 131 LE/159 Nm (@ 6400/5200), soros 4 hengeres, hengerenkénti gyújtótrafó (igazi cumi faktor, már kettőt cserélnem kellett)
- Súly: 1070 kg
- Fogyasztás: 10 l/100 kmEddig a száraz adatok. Egyéb ismertető jegyek: 2 ajtós kupé, targatetővel és cserélhető csomagtérajtóval. Elvileg 5 személyes, de aki be tud ülni mögém vagy a jobb 1 mögé, annak gratulálok.
Sajnos a váltója automata (USA modell), így 4 sebességgel és egy OverDrive fokozattal tudok gazdálkodni. Automata léte ellenére meglepően sportosan is tud működni, akor automata váltóinak megfelelően, ha lepadlózza az ember, akkor egy másodpercet várni kell míg reagál, utána vissza kettőbe és vígan leforgatja magát 7200-ig.
Egy kis háttér info, hogy honnan lett: anno faterom vette meg magának, majd le akarta cserélni egy 5 személyes autóra. Én épp akkor tettem le a jogsit, így kisírtam, hogy ne adja el, hanem átveszem tőle. Ez volt 12 éve. Azóta sajnos csak a kötelezőket kapta meg, de azt az előírt rendszerességgel.
Sajnos az elmúlt 2 évben elhanyagoltam kicsit, így amikor tavaly nyáron kitoltam a garázsból, az alábbi orvoslandó hibalistát állítottam fel:
- jobb oldali ajtó rohad, kuka (van egy másik kasztni alkatrésznek szóval az nem gond)
- jobb/bal hátil rohad a küszöb vége ahol a hátsó sárvédő ív kezdődik
- jobb első sárvédőív rohad
- alja egy helyen rohad eléggé
- a komplett gumikéder és ablakvezető gumi szettet cserélni kell, mert beázik (keret nélküli ablak feat. targatető yeah) -> erre kaptam árajánlatot, csak gyári van, csak az amcsiknál: 475.000 HUF
- automata váltót meg kell nézetni mert alacsony fordulaton dobálgatja az OverDrive és a negyedik fokozat között magát
- a motort is át kéne nézetni, mert óra szerint csak 87.3xx méröld van benne, de fene tudja, hogy a fater előtti tulaj mennyi tekert vissza
- gyújtás szögem szinte 100%, hogy rossz, mert megszívja magát, cserébe ha elveszem a gázt szépen utándurrog
- alapjárati motorral is gond lehet, mert ha bemelegszik, akkor üresben felmegy a fordulat 2000-ig
- komplett kipufogó csere
- új fényezés
- komplett fékszett csere elől/hátulNos ez alsó hangon is 2,5 millió forint lenne. Ennyi pénzem meg nem volt tavaly októberben, de autó kellet, amivel napi szinten 74 km-t ingázok az M0-án otthon és munkahely között. Így aztán elkezdtem keresni egy olyan autót, ami:
- kicsi
- keveset fogyaszt
- japán
- megbízható, kötelezőkön kívül nem kell rá nagyon költeni, ha mégis akkor nem eszi meg a gatyámat
- 100 LE felett legyen, ha haladni kellA fenit kritérimuk alapján lett ő:
2. Toyota Yaris TS (XP10, 1st gen, még a nem ráncfelvarott könnycsepp lámpás verzió) aka Nitro (szintén rendszám alapján)
- 2003-as
- Motor: 1NZ-FE: 106 LE/145 Nm (@ 6000/4200), soros 4 hengeres
- Súly: 950 kg
- Fogyasztás: lábtól függően 5-6 l/100 kmAz autó Németországból került hozzám 148.xxx km-el, kissebb esztétikai hibákkal (szinte 100%, hogy kissé törött volt, rétegvizsgálat alapján a jobb első sárvédő lett újrafényezve, de határértéken belül):
- bal visszapillantót tükör lakkja le volt maródva
- első lökhárítót belülről átszúrta egy távtartó csavar, valamint le volt verve a fényezés
- hátsó lökhárító, valamint a felette lévő kasztni rész a bal hátsó lámpa alatt meg volt nyomva
- motorháztető tele kőfelverődéssel
- ratyin, utólag fehérre fényezett gyári alufelnikA fent felsoroltakat még idei év elején megcsináltattam 150.000 Ft-ból (hibás karosszéria és műanyag elemek javítása, fényezése, felnik szintereztetése gyári szürkére)
Maga az auto motorikusan, valamint a váltót tekintve hibátlan. Az alvázon, de az autó komplett alján egy rozsda folt sincs.A vétel óta beleraktam közel 15.000 km-t, de pozitív csalódás. Édesanyámnak egy mezei 1.0-ás van, az sem rossz, de azért ez más. A kuplung sokkal keményebb, lejjebb van vagy 5 cm-t, keményített futómű, 4 tárcsafék vs 2. Egyetlen dolog, ami nagyon hiányzik a Nissanból, az az üléspozíció. Ott szinte a földön ültem, itt meg jóval magasabbnak érzem (mivel az autó is magasabb), valamint a gyári sportüléseknek sincs akkora oldaltartásuk sajnos.
Mindent összevetve nem bántam meg a vételt, de Duffy sorsáról lassan döntenem kell, mert idén lejár a műszakija sajnos.
Köszi, annak aki elovasta. Az esetleges typo-k miatt elnézést van bennem már pár pálinka.
-
HoaryFox
őstag
Én maradok a MM95-nél, Astra is szerette, most a Vekit is csak ezzel itatom.
-
szabonagyur
félisten
válasz
Qtya123 #37983 üzenetére
Minden egyes ilyen kiegészítőt egyesével kell megkötni. Így van én is emiatt nem kötöttem meg a vadkár biztosítást, mert ami fizetne ott bizony én is elég nagy összeget fizetnék be és még ennél is valami elég magas önrész volt. Nem vagyok 100%-ig biztos, de még talán a vadkár biztosításnál is voltak kizáró tételek, hogy ha nem a megengedett sebességgel kaptad el akkor nem fizet stb.
-
diablo1984
veterán
válasz
Evil Snowman #38005 üzenetére
írd le milyen vasad van, mennyire vagy velük elégedett, stb-stb.
kötetlen autós beszélgetések vannak itt, nem feltétlenül farokhosszúság verseny és ez tetszik!üdv itt!
nekem egy laguna1 1,9 dti van, már lassan mindent kicseréltem rajta múlt ősz óta(akkor vettem), komplett motorfelújítással kezdtem, első-hátsó futómű, fékek, gigabukó az autó, de lassan már tényleg minden új rajta, és akkor elérek a gödör aljára az 1millió+os lagunámmal.(épp tegnap cseréltem ki a turbót benne, ma meg a hátsó hidat). fogyija frankó, 80% városban öregurasan 5,6körül eszik....
van még egy yaris 1-es az asszonynak, az olajcserén kívül szinte semmit sem kíván, pár porvédőt cseréltem rajta, mert el voltak öregedve és hullot szét, valamint egy komplett ülésszettet, mert a vetető ülés el volt málva és nem találtam olyan mintájút. jó kis kocsi, 1.0 benzin, 4 henger, 7 alatt 100% városban kijön az asszony stílusában(kövérgáz, satufék, kövérgáz...), alattam már 5,2-őt is evett..... -
Evil Snowman
őstag
Tiszteletem kedves Fórum Társak. Legvadabb álmaiban sem gondoltam volna, hogy a PH!-n van autós topik, de örülök, hogy ráleltem.
Nem igazán tudom, hogy mi itt a módi (saját autó bemutatása, leírás etc.), de örülökhogy ide találtam. Ha valakit érdekel milyen szekreim vannak, akkor leírom szívesen.
Üdv:
Snow -
LógaGéza
veterán
válasz
tomcsi23 #38001 üzenetére
Nálunk már van. Ergo ha ilyen kis faluban is elérhető, mint Békéscsaba, akkor máshol is kell legyen
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- LEGO klub
- BestBuy ruhás topik
- PlayStation 5
- esdR *: Van akinek még ismerős ez a PC játék? :D
- Futás, futópályák
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Milyen széket vegyek?
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Akció! Gigabyte Vision Z590 D Wi-Fi Alaplap! LGA 1200!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470 - i5-G6 I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A13/Samsung Galaxy A33/Samsung Galaxy A53
- Új és újszerű 17.3" Gamer, irodai, üzleti készülékek nagyon kedvező alkalmi áron Garanciával!
- Samsung Galaxy S23 Ultra 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest