- ASUS ROG Ally
- Milyen notebookot vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- OLED TV topic
- Hobby elektronika
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Olcsó sportkamerák (GoPro alternatívák)
Hirdetés
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
Sziasztok!
Milyen akkut érdemes venni Passatba?
1999-es Passat B5 kombi, AJM motorkód.
Illetve a Lidl-ös okostöltő elég hozzá, vagy nézzek komolyabbat? Ideális esetben nem akarom konnektorról bikázni. Az autó alapvetően teremgarázsban alszik, de néha gyönyörködik a csillagokban is.A másik kérdés, hogy Budapesten hol érdemes megvenni?
Köszi!
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz Speeedfire #117843 üzenetére
Nehogy azt hidd! Igencsak szoktak koppanni, mikor kiderül a szervizdíj, a peres papucsok ára az alufelnire, vagy amikor a kis piros kigyullad a műszarfalon, a ménes pedig megmakacsolja magát és saját védelme érdekében nem megy tovább.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Én húzattam magamnak egy C16-os kismegszakítóhoz áramot, van előtte egy nem hitelesített sínre szerelhető mérő, kulccsal zárható.
Van amúgy egy mindenki által hozzáférhető 6 A-es aljzat a szinten, de a lépcsőházi kijárat mellett, az meg nem buena.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Én a közös képviselővel lebeszéltem, gondnokkal, szomszéddal is, mindenhonnan van írásos hozzájárulásom.
A közös képviselő az almérő alapján lakossági díjszámítás alapján megtolja a közös költségemet.A motorakkuval azt csináltam: elraktam télire, az akkut meg hazavittem a kamrába. 2 havonta meg fel a töltőre egy hétre.
Szomszédom meg azt csinálja, hogy két akkut tart. Az egyik csepptöltésen, ha nem indulna az autó, gyorsan kicseréli.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz Tsebacsi #117916 üzenetére
Nagyon gyakran van, hogy én elengedném az autót, az meg a KRESZ-nek engedelmeskedve megáll. Egyszerűen a gyalogosnak elsőbbsége van, az autósnak el kell engednie, nem lehet arra apellálni, hogy a gyalogos málé, elütni meg nem illik.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Valaki leírná, vagy linkelne egy korrekt leírást arról, hogy kell autót autóról bikázni, illetve akkut tölteni úgy, hogy a kocsiban van?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Sziasztok!
Apám autós kihangosítót szeretne a kocsiba. Bluetooth, napellenzőre csíptethető, könnyen vihető egyik autóból a másikba. Ki milyet ajánl és miért?
Köszi!
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz LZs?! #133421 üzenetére
Az egyik autó, amit hajt fater, az egy Lada Samara, a másik egy Tata platós kisteher. Szvsz mindkettőben van olyan alapzaj, hogy a szivargyújtónál mérve elnyomja a beszédet és használhatatlan, emellett a beépített rádiók sem állnak a helyzet magaslatán, ha egyáltalán van...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz LZs?! #133755 üzenetére
A Szerémi utat keresztező Prielle Kornélia és Hauszmann Alajos utcáknál szoktam nap, mint nap érdekes dolgokat látni. Fogalmatlan idióták, egy-egy kamerával szabad szemmel is jól látható összeggel gazdagodna a rendőrség.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz LZs?! #133421 üzenetére
Egy hete megvettem a Parrot Minikit HD 2-t, tegnap volt egy hosszabb (inkább csak sokáig tartó) utam Budapesten, vagy 20 hívást intéztem vele.
Németül kommunikál velem.
A dobozon javasolt app régi os-hez való és ezért folyton frissítene, de nincs mire, illetve csak a gyártó fejhallgatóival akar dolgozni. Tehát a plusz funkciók, amik miatt erre esett a választásom, elérhetetlenek.Írtam egy szép bejegyzést az app store-ban, jött a kedves válasz ma, hogy itt a link a nyelvválasztó update-hez és a how to, valamint a kompatibilitási lista, amiben az én készülékem (Xiaomi Mi A1) nincs benne.
A frissítést csinálom, el is jutok a 6. pontig, ott meg közli velem a Win10, hogy a fájl től nagy. Saccra 40%-nál. Most írtam meg nekik azzal karöltve, hogy a telefonom Google referenciakészülék gányolásmentes OS-szel, amúgy a gyártón belül más készülék szerepel azonos os-szel a listában.
A vicces, hogy apámnak is vettem egy ilyen kihangosítót, az övé még bontatlanul pihen a polcon.
Van valakinek ötlete? Nincs kedvem az amúgy jó készüléket hétfőig visszavinni és elállni az üzlettől.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Sziasztok!
Ajánlatok egy kárpitos bőr ülés rendbe szedéséhez? Dél-Buda lenne ideális, de egy jó szakiért messzebb is elmegyek.
Köszi!Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Hali!
Hátha jobban ismeritek a kínálatot, mint én.
Tisztán elektromos üzemű kisáruszállítót keresek, hátha van olyan modell, ami a cégnek is megfelel és pályázat alanya is lehet.Budapesti és környéki távokra kell, de egész nap mozogna, így a hatótáv előny.
Viszont komolyabb feltétel a raktár mérete: 120×250×150 cm (szé×ho×ma) rakat férjen be, 1,2 tonna raksúllyal.Ahogy körbenéztem hirtelen, csak a Nissannak van tisztán elektromos haszongépjárműve, de ott a raktér rövid és csak 700 kg. A Fordnak van hibridje, de arra nem lehet pályázni. A Fiatot szeretjük a cégnél, de ott nincs elektromos, ahogyan a Renault és Toyota kínálatában sem.
Utánfutózni nem akarunk, sok helyen a mostani Ducatok sem férnek el.
Köszi!Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz CactuS #169487 üzenetére
Az NV 200 kicsi, a Kangoo, Berlingo még kisebb.
A Crafter elég nagy, de hasonló bódéval a Ducato 2,2 t, igaz, dízellel. De most kapcsolok, hogy az akku miatt az elektromos száraz tömege magasabb, így cca 1 t raksúllyal meglehet a 3,5 t megengedett össztömeg.
Mindegy, a 975 kg még talán elfogadható kompromisszum.
Írtam a jelölt topikba.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Sziasztok!
Egyik barátom bajban van. Sajnos édesapja elhunyt, barátomnak van egy öccse. Az elhunyt egyedüli tulajdonosként örökül hagyott egy személygépjárművet, ami ideiglenesen ki lett vonva a forgalomból és idén májusban a műszaki is lejárt róla. Ennek ugye egyenes következménye, hogy érvényes gkfb sincs rajta.
A hagyatéki eljárás még folyik, az örökösök írásban nyilatkoztak, hogy a Ptk szerinti öröklés nekik megfelel, illetve a másik örökös egészségügyi állapotára tekintettel lemond a gépjármű rá eső örökségéről.Hogyan lehet mielőbb használatba venni, vagy értékesíteni a járgányt?
Köszi előre is!
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz bandus #183472 üzenetére
Jelenleg nincs élő tulajdonosa a járműnek. Nekem valahogy érthetetlen, hogy egy gépjárművet lehet így használni, műszaki, forgalomba helyezés ide, vagy oda.
Ha bármit is állatkodnak a kocsival, rendszám alapján feljelentik és eljutnak az elhunythoz, mit kezdenek vele? Főleg most, hogy pénzintézetben is kötelező a maszk?Qru: úgy is meg lehet tenni, hogy a jelenlegi tulaj elhunyt, így meghatalmazást sem tud adni?
A forgalomba helyezést a kormányablakban kell kezdeményezni? Bármelyik jó, vagy a területileg illetékeshez kell menni?[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
B5 Passat Variant AJM (1.9 PD TDI 85 kW)
Az elmúlt 25.740 km tankoltam 1.707,40 l MOL prémiumot, ami 6,63l/100km átlagfogyi
Az azt megelőző 25.788 km-re az előző gazdája 2.144,73 litert tankolt főleg Auchan kúton, ami 8,32l/100km-re jön ki.Volt az előző gazdájánál egy német út, Passauban tankolt, 6,05l/100km átlagfogyival, én a csehországi (4 fő, csomagokkal) és a varsói utam (sok csomaggal)alámentem ennek.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz Sanyaaa26 #184331 üzenetére
Mit szeretnél elérni? Az akku ne merüljön le, vagy az üzemanyag ne okozzon gondot? A fél órás járatás álltában sokat nem segít szerintem se. Inkább húzd le az akkusarut, miután bezártad a kocsit. Ki tudod nyitni akku nélkül is, egy 10-es villáskulcsot hagysz az ajtózsebben. Üzemanyagból a jobbikat tankold, ha félős vagy. Adalékban nem bízok, egy ilyen öreg kocsinál fene tudja, milyen szennyeződéseket old bele az üzemanyagba.
A ponyva hasznos, hogy a kocsira hulló komposzt, csapadék nem okoz gondot, a hátránya, hogy a koszos kocsira terítve a port belekarcolhatja a fényezésbe. Én olyan helyre állnék, állok, ami fölött nincs fa, pózna, vezeték. Ja, a koszos ponyvát is meg kell fogni levételkor és valahova rakni is kell, amíg nincs a kocsin.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz Sanyaaa26 #184337 üzenetére
Egy ponyvát 4 karó közé kifeszíthetsz fölötte. A mínuszokon a takaróponyva sem segít, attól még hideg van alatta.
Amúgy a csapadék és az UV okozza a legtöbb gondot. A csapadék ha le tud folyni és nem áll meg, az sokat segít. Az UV meg ugye a műanyag és gumi alkatrészeket eszi meg: szigetelőgumik, ablakok körül, antenna talpa, stb.
Én a Passaton nyáron cseréltem ki a gyári antennagumit, már kb 70%-a elkopott. Csoda, hogy nem ázott be korábban. A levélrácsról rendszeresen leszedem a falevelet, időnként a motorteret is kiporszívózom, ahova odaférek. Mondjuk nekem rendszerint fedél alatt áll, havi 2-4 éjszakát tölt a csillagok alatt.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz stickermajom #184397 üzenetére
Nálam 80 Ft/km-re jött ki, de ebben már a biztosítás, pályamatrica és a pótkerék is benne van. Amortizáció nincs, eleve 19 évesen került hozzám a vas.
Ha csak az üzemanyagot nézem, akkor 30 Ft/km.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz Magnum_ #184786 üzenetére
Anno megyei bíróságra kellett faxolnom egy bírósági bejegyzést, mert csak így fogadják el hitelesnek, vagy eredeti példányban (Szegedről Pécsre). Mondtam, hogy nem lesz jó, mert a bírósági bélyegzőpárna megfáradt és az élénk bordó bélyegző a gyakorlatban halvány magenta. De akkor is. Oké, 800 Ft a postán... Majd hívnak, hogy szar se látszik. Újra elkezdtem könyörögni egy e-mailcímért, hogy lécci, had szkenneljem fel... Nem, posta, b+! De akkor tegyek mellé felbélyegzett, megcímzett válaszborítékot, mert nekik nincs pénzük az eredeti példányt visszaküldeni. 2015...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz EQMontoya #184856 üzenetére
A CVT váltót ki lehet hegyezni gyorsulásra és végsebességre. Amelyik legyorsulja a Teslát is, az nem megy 100-zal.
A másik az "optimális fordulat", ami a fogyasztási minimumot jelenti a teljesítmény- és nyomatékmaximum helyett.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz stickermajom #184876 üzenetére
Nincs náluk pénzkezelésre protokoll. Pénztártömb, nyugta, bélyegző, akármi.
Nem akarom vakon védeni őket, csak fogadjátok el, hogy esetleg van köztük is olyan, aki magánemberként nem ért mindenben maradéktalanul egyet azzal, amit a szolgáltató képviseletében tennie kell.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Gumi csomagtértálcát vennék ajándékba apósomnak. Egy Skoda Rapid sedan a járgány, 999 ccm benzines.
Jó lenne a gyárinál olcsóbb, de méretpontos kivitel. Mit javasoltok?Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz sutszi #185361 üzenetére
Ne aggódj, én sem értem. Ami most van 116 lovas TDI erősebb, mint a Wartburg és a Samara együtt véve, amiket fiatalon hajtottam és azokkal is odaértem mindenhova időben.
Ahogyan 640 kb elég mindenre, ugyanúgy elég 80 lóerő, de persze kell a 200 ló, mikor 170-190 lóerő felett egy tengelyen nem lehet az aszfaltra vinni az erőt.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz Reggie0 #185379 üzenetére
Vedd ki a kipörgésgátlót. Mindennapos közúti forgalomra személyautóba tök fölösleges és haszontalan a gyakorlatban.
50-re, 90-re, 130-ra, 150-re gyorsulás számít a gyakorlatban.Azért tud gyorsabb lenni, mert a nagyobb kerekek adnak nagyobb tapadást. Egy Ignis sem a ménestől visít fel, hanem a virsli gumiktól.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz CactuS #185384 üzenetére
Néha előveszem a kocsit a fővárosban is, gyakran érzem, hogy dinamikusabban a saját tempóm, mint a környezetemé, az említett 116 lóval. És ehhez még nem padlózok, nem kínzom a vasat, csak egyszerűen nem tudom autózni a saját tempómat.
És a manuális váltónak része, hogy vissza kell váltogatni.
18 évet éltem Szegeden, ebből 12-t jogsival. Egyetlen egyszer fordult elő velem, hogy a nagykörúton a Szentháromság utcától a hídig sebességváltás nélkül, csak mmotorfékezéssel tudtam végigmenni fényes nappal. Budapest egy katyvasz, pirostól pirosig autózunk, mert így vannak hangolva a lámpák. És ez az a helyzet, amikor lehet haladni, nincs dugó.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz bandus #185385 üzenetére
Autómegosztós kocsi mozgássérült helyen forgalommal szemben parkol, kerékbilincs rajta. Kíváncsi vagyok, a szolgáltató mikor értesül róla.
Remélem, a büntit ráterhelik az utolsó bérlőre (elkövetőre) és a szolgáltatásból is kizárják.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz Tsebacsi #185424 üzenetére
Az árát még nem említették.
Amúgy a telefonok esetében mire mentünk a nagyobb energiasűrűséggel? Egyre könnyebb, kisebb akkuk köré egyre vékonyabb telefonok vannak, hogy az 1-2-3 napos akkus üzemidő véletlenül se legyen 1-2 hét egy felső-közép kategória tudásával rendelkező telefon esetében.Anno a Nokia, Ericcson, stb telefonok idejében nem napokban mértük az üzemidőt sem a kínálat alján, sem a kínálat tetején. Az akku térfogata maradt kb ugyanaz, a kapacitása kb ötszörös.
A 10 perces gyorstöltéssel is az lesz a baj, mint a 30-50 percessel: a paraszt akkor is otthagyja 8-10 órás munkaidőre, vagy alvásra a kocsit az oszlopon. A töltőhálózat, infrastruktúra meg... Egy rendes benzinkúton van 6-10 töltőfej most folyékony üzemanyagra. Melléjük raknak még ennyit elektromos csatlakozóból. Hány ampert kell odavinni, hogy szimultán kiszolgáljon ennyi elektromos autót?
De valóban, ha lenne megfizethető áron (10 mFt) olyan családi autó (4 fő+csomagok), ami egy töltéssel télen is elmegy 500 km-t 5 éves korában is, venném. Ez használható lenne külföldi utak alkalmával, 3-4 óra vezetés után úgyis ráfér az emberre 30 perc mozgás.
Itt még nem tartunk és a fejlesztési költségeket is be kell hozni.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Zuglóban, vagy Újbudán tudtok ajánlani autókozmetikát? Egy Passat kombit kellene belül kiglancolni, mert húsvét óta leginkább csak használva volt, lakásfelújítás közben...
Varázs Garázzsal kapcsolatban van tapasztalat?Pár éve anyósom Ignisét vittük el egy helyre, az ajtóüvegek körüli gumikéderen még azóta is ott a fehérlik valami fátyolos anyag.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz focvis #218113 üzenetére
Be van jelentve a kocsi a Varázs Garázsba. Azért kérdeztem a tetőkárpit felől, mert ha van benne kockázat, akkor annak a nedves tisztítását nem kérem.
Itt is sokan írták, hogy a rossz tapasztalatok után tájára se mentek egy-egy helynek, így azok minden szándék ellenére nem okulhatnak az esetekből.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz tboy93 #218144 üzenetére
Nekem volt olyan, hogy "munka előtt kiugrok a Savoyába", dugó volt, átmentem a Fehérvárira, ott se haladtunk, szóval villamossal jöttem be dolgozni, a Hauszmann Alajos utcai megállónál szálltam le. Dél körül, amikor már engedte a meló, elmentem a kocsiért, 5 perc sem kellett, hogy a garázsba leálljak.
És még építik a lakóparkokat, amiket ezeknek az utaknak és tömegközlekedésnek kell kiszolgálniuk. Nemrégiben volt cikk, hogy a rozsdatemető egy részét (Budafoki, Szerémi közt a Kauffer magasságában) a Wallis Csoport vette meg, valami 6000 lakásról volt szó.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz MasterMark #218258 üzenetére
Ha lefelé lennének, akkor is emelni kell, csak a hajtókar felfelé húzza, nem tolja.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz Borisz76 #218267 üzenetére
Ennyi infó alapján persze!
Persze hasznosabb lenne tudni, hogy az akku hány Ah-s
és hogy a töltő hány amperrel tölt...6 A-rel 3 óra alatt elvileg 18 A-t tesz az akkuba, ez egy 54 Ah-s akkunak a harmada. (Nekem az 1.9 PDTDI-ben van kb 60 Ah.)
Lehet, inkább vennék egy powerbankot, amiről lehet bikázni, ha ilyen ritkán használja. 20k körül már értelmes darabokat találni.
#218270: legrosszabb esetben betolod. Egy Focust egyedül is be lehet lökni sík úton. Ha lejtő van, még könnyebb.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Új hozzászólás Aktív témák
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- DXRacer használt szék eladó
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000