Hirdetés
- Szénszál és réz találkozik az Inno3D egyslotos RTX VGA-in
- Vezetékmentes és kompakt gaming klaviatúra a Cherry Xtrfy védjegyével
- Cserélhető filtereket biztosít az Elgato legfrissebb, 4K-s webkamerája
- A YouTube-ot is betiltják a gyereknél az ausztrálok
- Gyilkosságban és öncsonkításban akart segíteni a ChatGPT
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
[link]
Az úgy oké, hogy behegesztik fixre a viszkokuplungot, csak így egyrészt radírozza a gumit bár kevés futás mellett így sem kopnak el. Nagyobb gond inkább a nedves úton a menetstabilitás, mert bár nem olyan durva, mint első vagy hátsó hegesztett difi esetén, de ilyenkor is van enyhe sodródása a kerekeknek minél szűkebb az ív. Nem is tudom, hogy ezt műszakin elfogadnák-e, nyilván nem is nézik tehát tök mindegy, de szerintem alapjaiban így nem is mehetne át.
Meg hát így elvész az ABS-hez tartozó lekapcsolás is, nem teljesen független a rendszer, ez egy traktornál elmegy, teherautóknál is csinálnak ilyet gyárilag, de ez egy gyors tempóra tervezett személyautó. Még jó, hogy ESP nincs, mert az meg főleg nem kedvelné.
Szerintem ez a 200 ló meg 280 Nm tökéletesen meglenne 2WD-vel, én tuti megcsinálnám vagy elsőkerekesre vagy hátsókerekesre, pillanatok alatt megoldható. És akkor még a lomhasága is csökken és javul a fogyasztás. Télen a boltba, meg a sárba úgyse jár ezzel. Ha amúgy is akar sperrt akkor legyen hátsókerekes és kész a mókagép. Hova akar ennyi tapadást egy 200 lovas motorra? -
Teasüti
nagyúr
Üdv!
Angol autó honosításában van itt vki jártas?
Mibe kerül lepapírozni?
Köszi! -
válasz
6030D #210091 üzenetére
Nyilván nem 40 dkg tojásért küldenek el a boltba.
De általában 6-ot veszek, mert azért állatbarát vagyok, és igyekszem 0-s vagy 1-es tojást venni, azokat jellemzően 6-osával adják.Legrosszabb esetben 2-est. [link] A 3-as az sajnos állatkínzás eredménye, nem szabadna engedni, ezért bojkottálom. :/
-
6030D
addikt
válasz
focvis #210073 üzenetére
De nem azt mondják, hogy menj le venni 40 deka tojást, meg a receptben sem annyi van, hogy kimérünk 25 deka tojást... 6 db-ot veszel. (10-et, mert a 6 mindig drágább
)
Értem miért vezették be, de én inkább szigorúbban szabályoztam volna azt, mire lehet ráírni az SML-t. Hisz az a lényege, hogy ne hidd azt, hogy a 35 forintos 3 centissel jobban jársz, mint a 48 Ft-os 5 centissel.
Gondolkodok valami jó autós hasonlaton, de nem jut eszembe. Majd este, besegít a páncélos hadsereg. Na, pl. a sörre is kiírhatnák, hogy a 4%-nál literenként 40 ml, 5,5 %-nál 55 ml tiszta alkohol jut a szervezetbe, úgyis kéCCSört fogunk kérni.(tudom, hogy nem tisztaalkohol....)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szabonagyur #210081 üzenetére
Nkh most vont ki a forgalombol 18 buszt mert megbuktak a razzaian.
Fek, futomu vt gatya, szoval semmi tragikus…
-
stickermajom
addikt
válasz
szabonagyur #210087 üzenetére
Nyilván mindig lesznek szélsőséges esetek, amikor mucsaröcsögén indokolt az autó használata. Gyanítom 70-80%-ban viszont nem az.
-
válasz
szabonagyur #210081 üzenetére
Vidéki vagyok, de itt sem várnak gimnáziumtól 1,5 órát a buszra... Azokon a vonalakon sűrű(bbe)n járnak buszok/vonatok. Akad régi, de a nagyja ha tizenéves is, kulturált (vannak 30 évese buszok is, de rikta).
És mennyien fogják normális állapotban tartani ezeket a járműveket? Te is tudod én is tudom...
Életveszélyes vackokkal/jampizókkal hígul fel a közlekedés, amit a magyar műszaki vizsga alkalmatlansága miatt sokan ki is használnak! Amíg kap műszakit, tankolják és használják. Meg hát amúgy is erre kell nevelni a srácokat...
Sajnos a környéken elég sok koszorú, tábla és fénykép van azokról az áldozatokról, akik hasonló járattal mentek (nem csak buliba), just for fun... Nyilván nem várom, hogy ilyen autókba üljön be a lányom majd, de sajna a tendencia az ebbe az irányba mutat.Nekünk is itt a 2 autó, de ha olyan helyre megyek, tömegközlekedést választok
Pl Bp-re oktatás vagy hasonló végett, busz+kötöttpályással kb ugyanannyi idő, meg nyilván olcsóbb is; akkor nem fogok ott pöfögni meg araszolgatni. Míg pl kollégák nemhogy így mennének, hanem autót bérelünk (1 főre is!), hogy egyedül felmenjenek ugyanide (meg persze 100%ban állják az üa költséget is). Így amit én 1 nap megjárok 3000Ftból oda-vissza várakozással együtt 3 óra alatt, azt ők megjárják 2:15-2:30 alatt kb 12000-ből.Az emberek csak addig zöldek amíg dumálni kell, az emberiség 99,9%-ában kb zéró hajlam van hogy fenntartható szinten használjanak dolgokat és ne pazaroljanak.
-
válasz
szabonagyur #210078 üzenetére
Semmit nem befolyásolna valószínűleg
Csak a választások eredményét, így ezt a lehetőséget szerencsére elvethetjük.Nem találkoztam még ezzel a kiírással. Érdekes lesz pl. egy MOL kúton:
- benzin 2 817 Ft/100 km (= 6,33x445 Ft)
- villany 2 552 Ft/100 km (= 17,13x149 Ft)
Ez mennyire hozza meg a kedvet a villamoshoz? -
szabonagyur
félisten
válasz
MC Pite #210080 üzenetére
1767 a buszjegy 100km-re, akkor ha 2700Ft/km a benzin, veszek egy
romotautót és inkább járok/járunk ketten azzal.És a rom résztől eltekintve igaza is van. A buszok nagy része is rom, akkor érkezik, akkor megy sok esetben amikor kedve van és nem amikor akarsz vagy éppen szükséged lenne rá. Nagy részén a karbantartás nulla és az 1 órás utat nem 1 óra alatt teszi meg hanem mondjuk 2 óra, ami igen is nem kevés.
Az iskolába menetet autóval is meg lehet érteni sokszor, mivel ilyen korban szülő már nem cipeli, de várni mondjuk buszra 1-1,5 órát egy délutáni/esti időszakban nem kellemes.
-
válasz
ngaba #210077 üzenetére
Hát pont ezaz, a sok hü...átlagjuzer a tömegközlekedéshez fogja inkább mérni, még több autót vesznek. Azt kéne megérteni, hogy felelősségteljesen (jó állapotban) tartani egy autót drága. Nem kicsit, nagyon.
Erre azt fogják nézni, hogy baszki, 1767 a buszjegy 100km-re, akkor ha 2700Ft/km a benzin, veszek egyromotautót és inkább járok/járunk ketten azzal. Milliószor hallottam már.Egyébként ma kicsit később jöttem melóba, az utakon baromi sok tizenéves vezetett (15-20 éves) autót reggel! Nagy eséllyel iskolába mentek, saját autóval (2-4 fiatal/autó)
Én 600Ft-ot szoktam mondani, már az is hasznos lenne, de ötszörös áron már több visszatartó ereje lenne. Én kaptam volna pénzt segédmotorba való benzinre, de nem volt hozzá pofám, inkább tekertem. A mai fiatalság elég kis része teszi ezt, ellenben sok füstölő szarral járkálnak. A szuiszájd rollereket nem is említem...
Sajnos túl olcsó a fizetésünkhöz képest már a motorizált közlekedés, és nem tudjuk ezt sem felelősséggel használni. -
ngaba
aktív tag
válasz
szabonagyur #210078 üzenetére
Akkor hússzorosára, vagy amennyire kell.
Bakker, amikor én voltam gyerek, akkor a szüleim tényleg meggondolták, hogy megéri-e elmenni ide meg oda autóval, meg azt is, hogy mennyi benzint kapok segédmotorra. És túléltük. Most meg tényleg a WC-re is autóval megy mindenki. Na mindegy. Én elfogadom azt a választ is, hogy az emberiség nem akarja megmenteni a Földet, csak akkor mondjuk azt. -
ngaba
aktív tag
válasz
MC Pite #210075 üzenetére
Szerintem max a pszichológiai hatás miatt lehet értelme, hogy lásd, hogy az autózás drága. (És ugye a tankolás csak a költségek egy része.) Ne autózz feleslegesen + hogy [könnyebben] össze tudd hasonlítani a tömegközlekedéssel például.
Szerk.: Amúgy ha annyira meg akarnák menteni a politikusok a bolygót, akkor ötszörösére kellene emelni minimum a benzint. Majd esetleg utána gondolkodni az elektromos autón meg a papír szívószálon... (Tudom, ez nem népszerű - főleg itt -, de rengeteget autókáznak az emberek feleslegesen.)
-
rbalint88
addikt
válasz
szőröscica #210068 üzenetére
Nekem a Proceed az ultimate tippem ebben a kategoriaban. De ha nem kell a nagy teljesitmeny, egy Niro-t se vetnek el.
Corolla nekem szukos volt elol is, hatul vegkepp. -
válasz
6030D #210071 üzenetére
Annak van értelme, az üzemanyagos árnak nincs, szerintem.
Van aki leszarja, vagy ki se tudja számolni.
Meg van akit érdekel, és ki tudja számolni. Vagy leolvasni a spritmonitorrólMeg szervizelési költségekkel több értelme lenne.
Nem is értem mire jó?! Mi a céljuk? Ok, ezzel is lopni, csak nem értem hogy hogyan -
válasz
szabonagyur #210066 üzenetére
Némileg kapcsolódó kis érdekesség. Az Android Autóval egyetemben kaptam performance monitort* is a fejegységre.
Óra 200-nál 83 kW a leadott teljesítmény. Ez kb. egybecseng a 90 kW-os (122 le) 1.4 TSI Golf 6-osom 210 óra szerinti Vmax-ával. Cimborám 2017-es 1.6 TDI G7-e pont 200-nál fárad el, 85 kW teljesítményű.Azaz egy átlagos 5 ajtós Golfnak a maga légellenállásával (+gördülési ellenállás, stb.) kb. 83 kW-t kell tudnia a 200-hoz.
*Nagy ritkán odakapcsolok, semmi hitelesített mérőpad, szvsz egy terhelés- és fordulatszámfüggő fix adattáblából dolgozik, a maximumérték minden esetben a gyárilag megadott 162 kW. Illetve a tuningboxszal alacsonyabb turbónyomás értékeket mutat mint nélküle, miközben azt a box éppenséggel pont megemeli. A fenti példát azonban alátámasztja.
-
szőröscica
addikt
válasz
rbalint88 #210067 üzenetére
Jó, ilyen körülmények mellett az 525i 12-t kért.
Akkor nem olyan vészes. Nagyon nem vagyok oda a VAG cuccokért, szóval valószínűleg nálam is valami Corolla hibrid vagy i30/ceed játszik majd, ami belefér a keretbe automata váltóval és 4 hengerrel. Mondjuk én egy jó dízeltől se zárkóznék el. -
rbalint88
addikt
válasz
szőröscica #210060 üzenetére
Hat nezd, meloba jarok vele, nyilvan csucsidoben, Margit hidtol Budaorsre. Ez ugye jelentos merteku dugoban allasbol es autopalyazasbol tevodik ossze, palyan meg annyival megyek, amennyit a forgalom enged
Hazafele annyival masabb, hogy a palyan meg kb hideg, ugyhogy nem tolom neki annyira, viszont sokkal nagyobb a dugo altalaban. Ertsd a 15km kifele kb 25-35 perc, hazafele 40-50 perc. Ceges villanyrobogo kellene, fszm. -
válasz
rbalint88 #210056 üzenetére
6,33? Hogy nyomjak le annyit a torkán?
Egyébként a kiugró érték a fogyasztási diagrammon egy vezetéstechnikai tréning volt épp. Nem növelte annyival, mint a Megane esetén (éljen a S/S). Meg nyilván 3,99l-es tankolás nem tűpontos, de kíváncsi voltam mennyivel viszi fel a tréninggel együtt 76km fogyasztását a játék
.
kisza25: Ha érdekel, jó lehet az az eco tréning.
Nem alacsony fordulaton csesztetéssel jön a jó fogyi, csak a nagyon fos váltássegéd nyilak sugallják ezt. De ha nézed a pillanatnyit, magasabb értéket is ad, mint amikor simán jár a motor, a 'jó' tartományban vannak a szöggyorsulások.
Én is alig engedem a 208at 1900 alá (szinte csak enyhe lejtőn). Érzem én ha remeg a motor, meg utána a pénztárcám is fogja vagy motorgenerál, vagy amibe van (gondolom a miénkbe is) a kettőstömegű lendkerék cseréjét.Nem találok most normális ábrát, de valahogy így alakul, a minimum pont az az, ahol már simán jár az adott terhelésen a motor: [link]
-
válasz
szőröscica #210060 üzenetére
A fóka 10-eséhez képest egész baráti.
-
ngaba
aktív tag
válasz
MC Pite #210053 üzenetére
"Egyedül lakotton kívül tartom be a 90et"
Na pl. ahhoz kell a türelem + a fogyasztásnak jó. :)
Én arányaiban lakott területen kívül a legszabálytalabb. Városban nem akarok elütni senkit, az autópálya meg hiába biztonságos statisztikailag, mondjuk 160+-os tempónál kb. életveszély bármilyen gikszer (jó, ez a 130-140-re is igaz, de akkor a lelkiismeretem tiszta).
-
válasz
kisza25 #210048 üzenetére
A türelem részt értem is, meg nem is. Egyedül lakotton kívül tartom be a 90et, mindenütt másutt 'feltartanak' jellemzően. A forgalmi akadályok jellemzően többet fogyasztanak mint én
. Persze ha 70-el mennék lakotton kívül, jobb lenne az eredmény, de ilyet nem csinálok (nincs időm/türelmem, meg kibaszás a többi autóssal) a nagyja a napi 2*1 óra munkába járás. Ahova kicsit sietek, meg ahonnan nagyon sietek
Vismajor, megkezdett tonnánként. Tankolással kell mérni, és legalább 400km után. De biztos szarul írom le, mert sokan benézik
-
dj79
senior tag
válasz
Vismajor01 #210051 üzenetére
787 km-re tankoltam 33,89 litert az aurisba, az eddigi teljes futás átlaga 4,5l, és még így is fél literrel kevesebb az átlagon, mint a p2-vel
-
Vismajor01
addikt
Prius 1375 kg, az gondolom az 1.4t-be tartozik, még jó h eladtam soha a büdös életbe nem láttam rajta 4.2-t, még a 60 kilométeres prius klubbos fogyasztási versenyen 3.3-al gurultam be a célba netto közlekedési akadályként
Jó amúgy a 4.2 nem lehetetlen ha feltöltöd valahol az akksidat és egyenletesen 70 km/h-val közelekdsz nah de egy egész tankot, az majdnem 1050 km
-
kisza25
félisten
válasz
MC Pite #210014 üzenetére
Az FB csoportban csomóan járnak el 5,5-6,5 literrel.
Nem az a baj, hogy nem tudom, hogy hogyan kellene jól fogyasztani, hanem hogy ahhoz a fajta közlekedéshez nincsen türelmem
Amúgy az ibiza 1,6- al még jobb fogyit tudnék, mert könnyebb, de azt meg végképp nem úgy használom jelenleg
Amúgy 6,2- vel jöttem haza vele, barátnőm ment elől az insigniával ( 60ekm átlaga 8,2, ha már fogyi), de szórakoztam azzal, hogy lemaradok, aztán felgyorsulok, mert próbálgattam, hogyan megy
Amúgy ibiza mennyivel kisebb, mint a tipo -
Qru
MODERÁTOR
válasz
MC Pite #210040 üzenetére
Jah Bubinál az erősebb motorfék miatt néha 4-es kapcsolok lefelé, hogy haladjunk is. Jazz-nél a (relatív) hosszú fokozatok meg a kis ccm miatt elég gyenge a motorfék azzal tényleg 3-asban végig jössz egész jó tempóban.
Ha automata lenne Bubi akkor le tudnám mérni (azokban kikapcsolható az awd és akkor sima fwd-ként működik). De a 10% elég szigorú érzésem szerint.
-
Kickass
őstag
Nem szó szerint idézve, de:
'Béláim, túltoltátok...' -
Nem kell spritmonitorozni, csak tankolásos eredmény, beírásra elég (legalább 400km-re, ev-knek kevesebb).
focvis: Úgy ki ki jártas vagy az állami tender kiírásokban
Bármire nyitott vagyok. Lökettérfogat manapság nem tudom mennyire jó, az ezres szívót veri egy 1.5 csí.
A FC-en meg az optimista BC-k segítenek (valójában is jól fogyasztanak,l a tsi-k csak nem feltétlen annyit) Meg Qru, kisza meg cappa meg se próbálják
Múltkor a milyen autót topikban felmerült, hogy mennyi a relatív takarékos(pl az 1.6T Sportage); tessék, itt az eléggé takarékos ultimate táblázata
-
válasz
MC Pite #210040 üzenetére
Szerintem túlbonyolult, nem az olimpiára készülő birkózók vagyunk, ahol 6-8 súlycsoportban, két stílusban, két nemnek osztanak érméket.
Turbós, nem turbós - mikrohibrid, hibrid, PHEV, EV - ennyi kiló, annyi kiló.
És van erre kb. 20 potenciális pályázó.Ha akarok, kreálok olyan kategóriát - pl. fehér, 5 ajtós, leszakadt szárnyú, 18-as kerékkel szerelt, bármilyen lökettérfogatú, bármilyen üzemanyagú autók - amiben 99,9%-os eséllyel én vagyok a
világbajnoktopikbajnok. 🤗Meg a teljes tank. Minek? Felezi az érdeklődést. 1-2x megcsinálom a plattnert (4,8 a legjobb ezzel), de biztosan nem fogom magam ezzel büntetni 1100 km-en keresztül (55 liter megy bele ha felfújom).
30 liter -> 600-700 km. No way.Dobj be 3-4 neked szimpatikus lökettérfogatot, és jól van. Dízel mínusz X% (pl. 20).
-
Ja, általában így vagyunk vele, de ahol vannak lefele olyan hosszabb lankásabb részek, ahol nyomni szoktuk a gázt, azt érdemes megreformálni.
Az állandó és kapcsolható összkeréknél nem tudom nem tudom nem túl lágyszívű-e az 5 és 10%... Akik ezt többet nézegették egyes autóknál mennyi többletfogyit okoz, jelezzék ha módosítani kéne.
Amúgy pl én se nagyon tudom a Megane-al megugrani a táblázatos beugró értéket. Nem teljesen lehetetlen(5,56 volt már 656km-re), de arra azért gyúrni kell, meg szerencse is kell hozzá. De hát nem a 2008 as autó(mert a motor már '98óta kínálatban van) konstrukcióhoz igazítjuk a normát, mert 1.2 tce-k már röhögve megugorják (kb fél liter mínusz).
Szívó meg turbós oszlop sztem túlzás már, de ha van igény, akkor szívók kb 4,7, turbósok kb 4,3tól kezdenének. -
-
Tessék, Bubi és az EV tábor visszajelzései alapján updateltem egy kicsit: [link]
Pumpálós: Gyorsítasz, elengeded, gyorsítasz, elengeded. Vannak plattnerezők akik síkon is tolják, hogy jobb hatásfokú tartományban legyen az autó, de sem a hajtásláncnak nem olyna jó, sem az ember idegeinek, sem a többieknek. Eltekintve a sok baromtól aki bambaságból egy így.
Nade, hegyvidéken már nem is olyan nehéz így menni, és besaccolni úgy, hogy meg-megtolod, hogy minél többet elmenj még motorfékkel, majd az apexen megint lehet neki tolni annyit, amivel kb a kövi csúcspontig jó az ember.
Nem sok különbség van a normál hegymenethez képest, csak ha erre figyel az ember, akkor fele-negyed annyit fogja használni a gázpedált és több lesz a motorfék valószínű.
Pulse and glidebrumi1024: Ne feled, hogy az éves, sokezer km-es átlag, meg egy-egy trip hogy mennyi, az különböző érték! Tegnap 3,7-el mentem haza, de egy literrel több az átlagom. Viszont adott autóknál ott van a fogyasztási eloszlás diagram, ott látszik mi az, amit mondjuk 5-10× is már megcsináltak egy-egy telitöltéssel.
Pl nálam a Megane:
5,7l 7×
6,0 31×
6,3 17×
6,7 5×, stb.
Kihívást akarok, de nyilván nem elérhetetlent; de nem is olyat, amit könnyedén lehet bármikor hozni.
Igen, van pár gyártó/modell, ami sokkal jobban fogyaszt a többinél (tesztek alapján is). De ha a többieknek állítjuk a mézesmadzagot, a Teslások kiröhögnek -
brumi1024
veterán
válasz
MC Pite #210027 üzenetére
Jobban megnezve a spritmonitor linkeket, az eUpnak a minimuma 11,61 (az osszes tobbi adatkezelesi hiba), a Teslanal is gyanusak a 11.85 alatti ertekek (durva amugy mit tud a Model3 a joval konnyebb/gyengebb eUphoz kepest). Az updatelt ertekek amugy realisabbak, foleg ha ezt tekintjuk beugronak a versenybe.
-
válasz
focvis #210029 üzenetére
Nekem a tatás tetszik
Elhiszem hogy a sportosság és az AMG külső az eladható, de nagyon vicces ez a kettő egy lapon említve egy 150 lovas 200d-vel
A 124-en dzsipó hatású volt, mert az SL (R129) motorháztető+maszkot tették rá. Jobb esetben csak a hűtőrács betétet cserélték, de az is hülyén néz ki.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
MC Pite #210027 üzenetére
"Probléma a dombságban/magyar hegyvidéken a jobb fogyasztás kiaknázását honfitársaink szabotálják"
Ez pontosan így van, a legtöbb itthoni autós nem tud hegyvidéki körülmények között autózni. Legutóbb egy Barvo ment előttem és mindegy egyes kanyar előtt 45-re lassított, miközben még a Jazz is elkanyarodik ott 70-el simán, úgy hogy még nagymuter sem érzi soknak a tempót az anyósülésen. Ráadásul az okoskák kb az egyetlen előzési helyre záróvonalat festettek most fel... -
válasz
barnam_ #210026 üzenetére
(Szvsz) a mai modern formák sportosságot sugallnak, azokhoz anakronisztikus hatású a klasszikus Mercedes hűtőmaszk. Szó szerint tatás.
Annak idején mikor egy 124-esre felpattintották a sport hűtőmaszkot, az egyenesen dzsipó hatású volt, főleg piros színben.
Nagyon tetszik az új C, az elődje úgy szintén. Diamond hűtőráccsal szeretném, a Panamericana nekem már bunkó.
-
válasz
brumi1024 #210023 üzenetére
Reszelhetünk rajta... Ha van konkrét érték, jöhet mi lehet reális.
Kona 1.7t, e-UP 1.2t, Model3 1.7t, e-Golf 1.6t, stb. Azért 80-al/városban összehozogatnak 10-12 közötti értékeket, és ha már terjednek a Springek is, oda is kell valami motiváló érték
De Spring/eUP is elég közel eszik a Modell3hoz (mármint hasonló, spórolósabb üzemben), pedig van közöttük fél tonna. SZóval nem tudom hogy lenne jobb, ötletek jöhetnek.Qru: Tripet ugyan általában tankolástól kezdünk, de Bubival kapsz ennyi fórt, már csak 375km-en kell ügyesnek lenned
Halkan jegyzem meg, hogy nem biztos hogy síkon a leghatékonyabbak az autók. Probléma a dombságban/magyar hegyvidéken a jobb fogyasztás kiaknázását honfitársaink szabotálják sajna, így kb este 10 és reggel 5 között lehet lendületesen és takarékosat menni. Vagy a B megoldás hogy nem itthon kell összehozni.
[A 'pumpálós' technikának síkon sztem nincs értelme, hegyen viszont remekül alkalmazható, nekem egy egy tisztább körnél 2-4 deci mínusz szokott lenni a síkhoz képest.] -
válasz
Tsebacsi #210022 üzenetére
Elhiszem, sokkal több Avantgarde külsős használt Mercit látok mint Exclusive-at. Valószínűleg azért is, mert most már az előbbi a széria, az utóbbiért pedig fizetni kell. Míg régen fordítva volt.
Amúgy hihetetlen mennyit nőttek az autók az évek során: egy ilyen "baby" Benz ma már akkora mint egy W124-es E osztály 30 évvel ezelőtt, egy mai E osztály pedig akkora mint egy S osztály 20-25 évvel ezelőtt.
-
-
brumi1024
veterán
válasz
MC Pite #210019 üzenetére
Az EV ertekek (a belsoegesuekhez kepest) nem konnyure sikerultek. A Model 3 a motor1 tesztjeben rekorder a 11.9 kWh/100 km-es fogyasztasaval, de a tablazatbol az 1700 kg-os kategoriat erositi.
-
válasz
barnam_ #210020 üzenetére
Ezt azzal magyarázták, hogy nincs igény rá, sokkal több ilyen "AMG" style hűtős lett rendelve, nem volt értelme megtartani a másikat. Pedig jó buli nézni elől a Birodalmi Csillagot
#210021bulikavagyok: Csak 6kWh? Az lófing, a 330e-dben is több van most
-
válasz
szőröscica #210018 üzenetére
Nekem is bejön! A 20M pluszos ár sajnos már általános ebben a kategóriában. Engem is az egyik PHEV érdekelne leginkább, az új C63!
Abban elég erős villanymotor lesz, de az akku mérete eléggé karcsúnak tűnik (6.1kWh).
-
válasz
szőröscica #210018 üzenetére
Szép, az tény. Az alapár 40 ezer € körül van a németeknél a legkisebb motorral / felszereltséggel. Nem mintha az olcsó lenne.
Amit viszont nem értek: nem lehet hozzá már Exclusive külsőt választani, tehát nincs nagy króm hűtőrács és nincs csillag a motorháztetőn. Abszurd! -
Nincs ilyen kikötés hogy sík terep
Legalább 400km belső égésűeknél(EV-k esetén 36kWh bruttó kapacitás alatt 100km, felette 200km) trip utáni telitöltés viszont van, úgyhogy ennek az aktív kihasználásához felfelé trélerezni kell. És lehet olyan pontosan tankolni, mint a röhejes fogyasztásmérős cikkekben (a semmitől több az is, de 150 km random kútoszlopnál tankolva simán 1-2 liter szórás lehet benne!)cappa72Hát csinálhatunk egy szorzót is.
Így motiválóbb/igazságosabb? [Piteféle fogyasztási Challenge]
Sajnos nehéz belőni, hogy legyen kihívás is még benne, főleg az EV kategóriában, ahol pl Kia/Hyundai/Tesla úgy fogyaszt, hogy kb külön kategória kellene nekik és a többieknek. -
szőröscica
addikt
Szép autó, kár, hogy már egy C osztály is 25 misi.
Mondjuk ebből engem egy plugin érdekelne igazán, elvileg jó nagy akkut kap ez a generáció. -
válasz
cappa72 #210009 üzenetére
Abban nincs olyan sok kihívás, de lehet egy 1500kg feletti kategória és ott 7 liter (turbótól függetlenül). [link]
kisza25: Hát a Tipo nem segít sokat a jó fogyiban, de tréninggel még javíthatsz az eredményeken
Qru: Azzal én se vállalnám.
Könnyítés itt a fél tanknyi táv, és egyszeri tankolás is elég. Vannak kutak, ahol kevesebb megy bele, erre pont jók
dokee78: Igen, beleírnám.
-
dokee78
félisten
-
válasz
MC Pite #210006 üzenetére
Gyáh, küldésre koppintottam feltöltés helyett: [kép]
Vagy indítok PiteChallenget, ami egy tankra (legalább 30 liter, vagy 400km szól a kihívás)
Szívók 1200kg felett 5,5 liter, újabb/könnyebb szívók 4,5. Turbósoknál 5 és 4 liter, dízelekkel 4 és 3,5 , hibridekkel 4l, súlyhatár nélkül -
válasz
6030D #209974 üzenetére
Kellene #FocvisChallenge tag, vagy egy google excel a teljesítőknek
Nem ilyen távon gondoltam a fogyasztást csekkolni, csak gontoltam megvan egy kb viszonyítás 10-20 tankolás után mennyire pontos a BC.
Pl Picasso valós -3 - +2 decit írt, rövidtávozás függvényében. Megan 0 - +3, a 2o8 meg gyakorlatilag pontos. (+/-1 deci).
Nálam a tsik pár decivel alá tippelték a valóst. (2-3, max 4 decivel)kisza25: Hagyd a turbósokat, gyere a szívó mezőnybe:
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
janakbacsi #209999 üzenetére
Boven eleg egy 50-55 Ah-s akksi bele.
-
janakbacsi
őstag
válasz
molnarpeter #210000 üzenetére
Rendben, köszönöm.
-
6030D
addikt
válasz
MC Pite #209992 üzenetére
Mivel nem fogok egy teli tankot így kiautózni, így várom az ötletet, hogy tudnánk pontosan megmérni.
A kamionost még egyszer talán ki fogom próbálni, mondjuk 10-20 km-en. Amúgy tök mindegy, olyan dimbes dombos részen lakunk, hogy ma is volt minden 3,5-től 4,3-ig, szóval majd egyszer ha az Alföldön nyaralunk, esetleg döntök rekordot. Egyelőre nekem ennyi elég.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 14Pro 128GB Kártyafüggetlen, 1 év garancia
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- HP Victus 15-fb1002AX - 15,6"FHD IPS - Ryzen 5 7535HS - 8GB - 512GB SSD - RTX 2050 - Win11
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i7-4GEN I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- LG 55G4 - 55" OLED evo - 4K 144Hz & 0.1ms - MLA Plus - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium