Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen videókártyát?
- OLED TV topic
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen széket vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Bluetooth hangszórók
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BaKeSZ87
őstag
Sziasztok! Remélem tud nekem segíteni valaki, csak arra lennék kíváncsi hogy mibe kerül egy sima, alap középdob egy Corsa B-re. Thnx!
-
karib
addikt
Most olvastam, hogy a frissített E osztályos Mercedesből kihagyták az anno nagy újításként beharangozott SBC félelektronikus fékrendszert. Nagy csendben. Fura - lehet, hogy nem vált be, vagy csak túl drága? Pedig azt mondták, hogy nemsokára jönnek a teljesen elektromos fékek.
Az adatlapokat nézegetve az is szembetűnt, hogy az E63 AMG-n elöl 6, hátul 4 dugattyús fékek vannak - na, az durva -
ZS0
tag
Sajna nem találtam olyan vw polo forumot a neten ahol élet is van. Majd konzultálnom kell egy szerelővel.
Biztos lesz olyan akit az átalakítás elriaszt, de olyanok is lesznek majd akiknek kifejezetten tetszeni fog (remélem). Nekem is jobban bejönne egy külsőre újfajta polo a régi árán... -
karib
addikt
Valszeg VW-specifikus fórumban okosabban tudnak hozzászólni
Elvileg megcsinálható, mert mindent meg lehet csinálni - mondjuk bontóban szerintem a régebbi elemek vannak többségben, az új pofa sejtésem szerint drágább.
Abba is érdemes belegondolni, hogy a legtöbb ember nem szereti az átalakított autókat, tehát az eladáskor ez nehézséget okozhat. Én is jobban szeretem a korhű autókat - ami nem gyári és időazonos lámpa, lökhárító, kormány stb. van, az nekem már általában gyanús. -
Soak
veterán
De van, mégpedig a lábad
, egyébként szerintem nincs mert ellent mondana egymásnak ,hogy kevesebb mennyésgü üzemanyagból ugyanannyi energiát állitsunk elő mint több üzemanyagból ,ugy ,hogy az üzemanyag minősége változatlan
, de valamilyen szintü optimalizáció biztosan van ami kis mértékben csökkenti a fogyasztást de szvsz a gyártók nem hiszem ,hogy ne használtak volna ki minden tartalékot
-
ZS0
tag
Olyan cucc nincs ami a fogyasztást csökkenti anélkül, hogy a teljesítményt is csökkentené?
-
karib
addikt
És hogy kicsit felélesszük a lelankadt sztrítrészer hangulatot: [link]
-
Soak
veterán
válasz
#00809728 #4070 üzenetére
ÉRterm, sparco, igy már tudom
. Most ahogy faterommal beszélgettem leesett ,hogy van egy jó ismerősünk akinek autobontoja van és ő a Láng cuccokat nagykeráron kapja
,szóval ő megkérdezi a brembot is
U.i.: Bemegyek lehet oda is, hivatkozok rád, mondom ,hogy irja a számládhoz a féket -
#00809728
törölt tag
Szasz!
Bocsi siettem és nem néztem át mit írtam.A.G.A igen Szfvári cég de láng termékeket forgalmaznak ugy tudom.
Sparko= Sparco.
[link] ő neki van egy boltja a Blahán Corvin áruzás 2 emeletén.Na ő beszezi ami neked kell.Hivatkozz rám Dodi72 akinek ano pugja volt.
[Szerkesztve] -
#00809728
törölt tag
válasz
tomcica #4061 üzenetére
Ja es nalam az auto egyenrangu velem,szoval amit nem kivanok magamnak azt a kocsinak sem.A hatarait tiszteletben tartom,nem porgetem gyakran,nem csapdosom az ajtajat.Olyan szamomra mint regebben a lo a lovasnak....
Na végre egy olyan ember aki a kocsiját nem munkagépnek tekinti.
Pedig pár dolgot belinkelhetnék pár emberkétől.
pld az autó van értem nem én ő érte tehát nem érdekel.
Következő kb fél éve én ki sem takarítottam.Nem írok neveket nem akarok ősszeveszni senkivel se de ez nálam igen csak surolja az igénytelenség határait. -
#00809728
törölt tag
válasz
tomcica #4053 üzenetére
Szasz!
2001 ota van diesel autóm
2.0hdi [link] amit itt chippeltettem nagyon meg vagyok vele elégedve.30.000km körül vettem a pug 206-osomat semmi más nem került a mociba csak a srác álltal előírt uj szoftver.
90.000km körül adtam el néha hajtottam is de mindig betartottam az írott ill íratlan szabályokat egy diesel esetében.Tehát ha mész ezerrel ne állítsd meg a mocit hanem kicsit járasd alapjáraton és csak az után állítsd le.
Hidegben én minig járattam egy keveset mielőtt elindultam vele.Ez itt megosztott valaki megfogja valaki azt mondta nem kell.
Itt nem a motorról van szó hanem a ledermett olajról szerintem de ebbe nem akarok belemenni.
Pug 90.000km után is ugy mükődőtt mint egy kis Doxa kimértük a kompressziot és semmi változás.Igaz én a 15.000km olajcserét mindig betartottam és vagy Castrolt ill mobilt rakattam bele.
Most egy Seat leon cupra 19pdti tulaja vagyok előzző tulaj kinti foszer belerakatott egy sima egyszerü lábas chippet +20paci kb.Én ezt sajnos nem vettem észre és elvittem ahoz a sráchoz akit feljebb is belinkeltem.Ő átírta a teljes gyári szoftvert 2 féle van nála sportos ill a normál.Én minig normált rakattam bele.Tehát ő felhozta a szoftverrel ugy 25% tehát kb 200ló felett volt már.Ezt akkor még nem tuttuk.
Elmentem egy ő álltala ajánlott céghez és kimérettem a mocit.212 paci.
Felhívtam és szoltam neki valami nem koser mert 151le-212 az nagyon sok lett.
Ő sem hitte el ezért tőbbszőr is átnézte a progiját de azt mondta max 187 pacis lehet tőbb nem.
Mivel minden gyári az autón sem turbo sem más nem lett megpiszkálva igy egy szerellővel elkezdtük átnézni a mociteret.
Hát a motor oldalában volt egy elég furcsa kis szerkezet amire +20% volt ráírva.Ezt kiszedtük és igaz kicsit gyengébb az autó de valahogy az én lelkemnek jobb.
Viszont ezt neked is leírom.Mivel ezek nagy nyomásu dieselek és egy nagynyomásu pumpa nyomja be az üzemanyagot ami szerintem a legdrágább cucc igy mindig arra kérem a tulajokat rakjanak bele + üzemanyagszürőt.
Mivel a nagynyomásu pumpában van szürő de ha eltőmődik a gyártok nem ugy csinálták meg,hogy bocsi ezt kiveszem és berakok egy másikat és kb 5.000ft hanem a nagynyomásu pumpát komplett cserélik ami 250.000-450.000ig is terjedhet.
Én a pug ill a seat esetében ugy csináltam megnéztem hol a gázolajszürő és az elé betettünk egy sima egyszerü bárhol kapható 220ft diesel szürőt.
Ugyanis csak egyszer tankolj rossz kuton. -
#00809728
törölt tag
válasz
tomcica #4040 üzenetére
Szasz!
Mivel ugy invitáltak igy megosztom a tapasztalataimat.Nem rossz a chip tuning mert rendesen huz rajta de én akkor sem ajánlom.
2 féle chip van.
van az egyszerü amit ugy 15.000-40.000ft-ig árulnak simán egyszerüen rádugod majd az eredeti adatokat ő átkeveri és egy kis teljesitménynővelést fogsz vele elérni.
Sok esetben ugy hírdetik 20 de akár 40% LE tőbblet.Itt még esetleg az a bibi is előfordulhat ha éppen a jó Magyar utjaink eggyikén véletlenül az egyik láb elmozdul a chipnél.Akkor legjobb esetben megáll az autó ugy tudom.....Lool
2 a teljes szoftver átírás amiről bővebb felvilágosítást itt tudnak neked adni
[link] de azt hiszem anno már ezt írtam.
A kettő nem ugyanaz tehát nem keverendő.
Bocsi nem csak neked szol....
Hogy egy profi optimalizálást végezzünk, az eredeti szoftvert kiolvassuk, majd ezt dolgozzuk fel. A gyártó által meghagyott tûréseket kihasználva optimalizáljuk a szoftvert a teljesítmény, nyomaték, élettartam, fogyasztás és szennyezõanyagkibocsájtás maximális szem elõtt tartásával. A szoftver módosítása tapasztalaton, teljesítmény- és füstgázmérésen alapul. -
tomcica
addikt
Upsz 2x ment,szaggat a net....sorry
-
tomcica
addikt
Igazad van.Edesapam ugy tanitott,hogy indulaskor amig nem melegedett fel a motor ne porgessem,szoval igyekszem kimelni a ''joszagot''.Nalunk (Vajdasag) talan meg porosabbak az utak,meg az uzemanyag is minosegen aluli,ezen valoztatni nem tudok.Szoktam adalekot adni az uzemanyaghoz,meg az olajat kethetente ellenorzom,Castrol-t szoktam hasznalni a minosegibbol (nem a kimeros ocskabol,meg romanbol,nalunk az is van boven)...
Telen melegitem a motort indulas elott(ezt ujabban nem javasoljak,de nem erdekel) 5-10 percig.
Ja es nalam az auto egyenrangu velem,szoval amit nem kivanok magamnak azt a kocsinak sem.A hatarait tiszteletben tartom,nem porgetem gyakran,nem csapdosom az ajtajat.Olyan szamomra mint regebben a lo a lovasnak.... -
tomcica
addikt
Igazad van.Edesapam ugy tanitott,hogy indulaskor amig nem melegedett fel a motor ne porgessem,szoval igyekszem kimelni a ''joszagot''.Nalunk (Vajdasag) talan meg porosabbak az utak,meg az uzemanyag is minosegen aluli,ezen valoztatni nem tudok.Szoktam adalekot adni az uzemanyaghoz,meg az olajat kethetente ellenorzom,Castrol-t szoktam hasznalni a minosegibbol (nem a kimeros ocskabol,meg romanbol nalunk az is van)...
-
karib
addikt
válasz
tomcica #4053 üzenetére
Egyvalamit mindenképp érdemes megtenni: jó olajat használni, és gyakran cserélni. Persze a gyárak ma már 15-20-30e km-t adnak meg, de ez egy vicc. Elhasználódik az olaj, és ne feledd, hogy az olaj keni a turbót is. Szerintem jó befektetés 10 ezrenként lecserélni az olajat és szűrőt, plusz légszűrőt (pláne a poros Bp-n), de üzemanyagszűrőt is lehet gyakran.
Emellett pedig a turbóra érdemes vigyázni - gondolom tudod, hogyan. Egyrészt indítás után adj pár másodpercet, hogy a turbóban is átfordulhasson az olaj, másrészt pedig amíg nem érte el az üzemi hőfokot, addig ne pörgesd (ez szívómotorra is áll, de a turbót még könnyebb tönkretenni). Megálláskor nem szabad hajtás után kapásból leállítani. Főleg autópályáról lehajtva nem szabad azonnal lekapcsolni a motort, akkor akár egy percig is érdemes hagyni alapjáraton hűlni, de városban is érdemes pár másodpercet várni, mielőtt leállítod. A turbó soktízezerrel pörög, kell neki idő, amíg lelassul - ha a motort leállítod, akkor nem lesz kenése a még épp lepörgő turbónak. Egy ideig bírja, aztán szép lassan megadja magát (plusz a felhevült olaj is összekocsonyásodhat és eltömi a furatokat, szintén nem jó).
Emellett érdemes jó minőségű gázolajat tankolni, a közvetlen befecskendezésű mocik nagyon kényesek a szennyeződésekre, a változó geometriájú turbók meg a tökéletlen égésre (sok korom). -
karib
addikt
válasz
tomcica #4053 üzenetére
Majd Dodi mesél az övéről, én csak ennyit tudok, hogy neki 150 LE-ről chippelt TDI-je van.
A mai dízelek nagyon ki vannak hegyezve, nem szabad tőlük félmillió km futást elvárni, mint a hajdaniaktól (anno a 2,5 literes, 5 hengeres Audi TDI tudott 115 pacit, és már az is hűde erős volt). Valahol itt írták, hogy az 1,9-es JTD/CTDI moci tervezett élettartama 150e km... nemtom, hogy igaz-e, de el tudom képzelni. Persze ez egy statisztikai szám, nem kell tőle megijedni.
A kenés szerintem nem játszik itt szerepet, egyformán jó kell legyen az egész fordulatszám tartományban. A turbó egyfojtában pörög, ahogy a kipufogógáz hajtja - szabályozni általában két szeleppel szokták, egy van a kompresszor (szívó) oldalon, egy meg a turbina (kipufogó) oldalon. Ezeket többnyire ma már a motorvezérlő igazgatja, hogy minél vezethetőbb karakterisztikát kapjál - ne legyen akkora turbólyuk, rúgásszerű teljesítményugrás, ami a tapasztalatlan vezetőt bajba sodorhatja. Tehát többnyire így néz ki a dolog, ha a motor fordulatszámának növekedését nézed:
- eleinte nincs töltőnyomás, gyenge a motor
- éled a turbó (már eléggé pörgeti a kipufogógáz), hirtelen jönne egy rúgás - ilyenkor szoktak kicsit elereszteni a nyomásból, hogy egyenletesebb legyen
- szépen engedi felépülni a teljes töltőnyomást az elektronika
- már túltöltene a turbó, ezért engednek el valamennyi töltőnyomást, hogy a beállított maximumon maradjon
Legtöbbször ezt a fokozatosságot iktatják ki, hagyják a turbót tölteni, ahogy bír - ezért azt fogod érezni, hogy alacsonyabb fordulaton hirtelen nagyot húz majd. Érzésre gyorsabb lesz az autó, mint valójában, de hát ez is számít. Arra kell figyelni, hogy ne érjen felkészületlenül a hirtelen teljesítményváltozás, pl. kanyarban, vízen stb.
Emellett lehet emelni a felső turbónyomás határt is, általában a turbó többet tud, mint amennyit az elektronika enged. Adsz hozzá még üzemanyagot, és már kész is a plusz teljesítmény. -
akasp
senior tag
tudom, hogy mit fogok venni: bugatti veryon-t 750000 fontért. 1000 lóerő, a sebbességet le kellett korlátozni 400 km/h-nál
100-on 2,5 mp alatt van
-
karib
addikt
Hát igen, ők valszeg tudják a dolgukat
Törött autóról sokmindent le lehet szedni - persze ehhez kell a szakember. De a pl. hátulról zúzták össze, attól az első fékei még lehetnek kincstári állapotban. Persze csak a szerkezetre gondolok - új tárcsa, betét (+ esetleg fémszövésű fékcsövek) kell a cserekor.
-
tomcica
addikt
Dodi miket cserelt ki a gepben? MIlyen chippet hasznalt?
Azert neztem a PSI-t mert kulfoldi forumokon ajanlottak,boxos,meg kb 120 ezer ft nem is veszes...2 ev garancia van a boxra.
A leirasban azt irjak,az ujraprogramozas altal mar alacsonyabb fordulatnal is nyomatekos lesz 1500tol,ezt ugy eri el hogy a turbo elobb kapcsol be.Apam szerint ennek a hatulutoje,hogy a gyar az optimalis kenest stb...2000fordulattol allitotta be,ez meg a motrot elkezdi prgetni mar 1500tol.Szoval ramehet az elletartam de nagyon.
Mas chippekkel mi a helyzet?Lefutnak azok a diesel autok par szazezer km-t? -
Soak
veterán
-
karib
addikt
Láng: telefon, majd megmondják, hogy mit tudnak
W210-hez kell neked naaagy fék, mijük van
eBayről tapasztalat útján érdemes vásárolni - pl. márkafórumban javasolták az eladót, vagy konkrét típusszámú terméket kell keresni, ahol egyértelmű a dolog. Ha átvertek, a hitelkártyádon még jó esetben letilthatod a tranzakciót és a kereskedőt is bepanaszolhatod az eBaynél.
A fék valóban fontos biztonsági eszköz, én is ezért upgrade-elek. Én azért körülnéznék, hátha akad egy-két lezúzott AMG valahol, amiből a fékek átemelhetők. Mindenesetre a beszerelés is legalább olyan fontos - ha jó a szerelő, egy nagyobb, bontott szettet is át tud pakolni, és meg tudja ítélni, hogy jó-e.
Összességében amit másnak is szoktam mondani: márkaspecifikus oldalakat, fórumokat kell keresni. Szerencsére a Mercedes népszerű tuningplatform, így tuti akad bőven infó. -
Soak
veterán
Igen, csak tudod merci tuning ....hát az nem kis pénz mert duplán meg fizetettnek (szerelés plus cucc meg ugye mi bizony mercit tuningolunk ... :S ).a tárcsa tényleg nem valami sok info-s csak egy kép a kezdetnél (márka választás).
Ilyen értéknél félek az ebaytől nem egyszer vágtak már meg ismerőst :S
U.i.:Lángot köszi.CSak még minidg kérdés mit is kéne pontosan?
U.i.2:nem lesz olcsó, sőt drága de megér ennyit a család biztonsága nekünk -
karib
addikt
Hát, kicsit hiányos az infó - pl. a tárcsákról nem írnak részletet, de a többi elem gyári számra megegyezik a kitekben.
Én azt tippelem, hogy kétfajta tárcsa van, tán egy vágott és egy lyuggatott vagy hasonló, illetve jobb- és baloldali kit.
Itthon asszem a Láng foglalkozik Brembóval, de nekem nem válaszoltak az emailemre. Talán telefonon segítőkészebbek
Olcsónak biztos nem lesz olcsó, de tuti hatásos lesz - 4 dugattyús nyergek, mmm. Azért érdemes körülnézni Merci tuningolóknál is - erre azért sokan specializálódtak.
Továbbá érdemes az eBayt feltúrni, hátha akad valami jó vétel. -
Soak
veterán
Egész rendszert szeretnék cserélni [link]
ezek lennének az alternativák, komoly fékek kellenek mert sokat közlekedünk nagy tempóval autopályán
szerk: látom nem direkt link, értelem szerüen válaszd ki a két sort és akkor látod
jah és még annyi ,hogy egy tipp ,hogy hol szerezhetem be?!
[Szerkesztve] -
karib
addikt
Komplett féket akarsz cserélni, vagy csak valami jobb tárcsát keresel?
Konkrét tippet nem tudnék mondani, de érdemes valami vágott tárcsát nézni. Vagy ha több pénzed van, akkor egy nagyobb tárcsát és egy többdugattyús szerkezetet. A legjobb lenne bontóból szerezni valami nagyobb szerkezetet - tuti az AMG típusokon, de talán már a V8-asokon is izmosabb fékek vannak.
Érdemes a rugalmas fékcsöveket is kicserélni fémszövésű kivitelre, sokat segít a nyúlós pedálérzés csökkentésében (a hagyományos csöveknél először a cső tágul, amikor nyomod a pedált, és csak aztán harapnak a fékek).
Én most állok fék upgrade előtt a Roveren - sajna itt meg van kötve a kezem, mert nekem már az egykori csúcsmodell van, és ez is alulméretezett, ráadásul a hagyományostól eltérő a 600-asok első tárcsafelfogatása, így kevés az upgrade lehetőség. Nekem most vágott tárcsa + jobb betét + fémszövésű fékcsövek jönnek - remélhetőleg jövő héten már konkrét tapasztalatot is tudok mondani. -
Soak
veterán
Sziasztok!ű
Segitséget szeretnék kérni tőletek fék upgradehez.Az auto egy Mercedes Benz E320 W210 (2001),na most én ehhez nézegettem a brembo Gran Turismo kittjeit de nekem kidob 4 kittet amiről nem tudom eldönteni ,hogy tulképp miben más. a tanácsotokat kérném .hogy milyen rendszert vegyek, gondoltam a kerámia tárcsás rendszerre de rájöttem az nem kell .a probléma egyébként nagysebbeségről fékezésnél, nyulos fékeés és fékerő vesztés (persze nem megy el de érezhető) , és a rázás (tudom,ez lehet kopás) -
karib
addikt
válasz
tomcica #4044 üzenetére
Dodi is 150 paciról indult 1,9 VW TDI-vel, és lett belőle sok, valami 190 körül.
Az, hogy alul nagyon nem megy, az a legtöbb mai turbódízelre igaz. Lehet, hogy egy chip tud ezen segíteni, és az is lehet, hogy nem (ráadásul a chipek sem egyformák, sőt markáns eltérések lehetnek). Ha a turbónyomást csak késleltetve engedi felépülni a motorvezérlő elektronika, akkor ezt ki lehet iktatni, így lejjebbről indul majd. Ennek persze lehetnek mellékhatásai is - pl. ha a váltó nem elég erős, akkor rövid úton ledarálod. Olvass utána alaposan -
tomcica
addikt
Azaz,a Vectra joval nehezebb es mashogy fekszik az uton,akar Sport uzemmodban akar simaban,az Astra GTC konnyebb,mashogy viselkedik,szinte pattog az uton.Ami miatt tunningolnam az az alacson fordulatnal 1800-2000 levo ''lyuk''.Ugye a turbo 2000-2200 kornyeken kapcsol,a varosban meg sokszot harmadikban 1600-2000re esik vissza a valtas,Nekem ott lomhanak tunik,ha szabad ilyen szemtelenseget mondani.Nem eletveszelyes csak jol jonne ha mar ott is nagyobb lenne a nyomatek.
Amugy az auto kivallo,dagibbak keruljek,alig lehet kiszallni a sportulesbol (meg kupe ugyebar) ja es nalunk a rossz utakon is kivallo az uttartasa (200-205 korul probaltam,de erosen kapaszkodni kellett a kormanyba)
Dodi Leonja ''mit tud''?Az hasonlo teljesitmenyu motor 150Le pdtdi... -
karib
addikt
Mai hír: az Audi-VW vezető dizájnere a Kiához igazol [link] Nem viccelnek ezek a koreaiak
Európában meg a JE Design csapata megirigyelte a Ssangyongok és hasonló csodák elbűvölő vonalait, így az Audi Q7-est reszelték át valami undormánnyá: [link]
Amúgy meglepő módon élőben nem annyira borzalmas a Q7, sem a Subaru B9 Tribeca. Persze szépnek nem mondanám őket, de fotón kifejezetten otrombák. -
karib
addikt
válasz
tomcica #4040 üzenetére
Szép autó az a GTC
Eddig Vectrában volt szerencsém a 150 pacis CTDI-hez - valahogy nem volt olyan erős, mint vártam volna. De nagyon kellemesen, jól ment
Az a 175-180 LE nekem kicsit kérdésesnek tűnik, mert már a 150 paci sem kevés egy 1,9-es dízeltől - mindenesetre valszeg a turbó már a légszállítása határán járhat 180 LE környékén. Másfelől elérhetőnek tűnik, Dodi Leonja is kb. ilyet tud, sőt többet. -
karib
addikt
válasz
golyani #4036 üzenetére
Az Escort már egész kellemes méretű autó. Kicsit fapados, de működik. Mondjuk egy hasonló korú Mondeo se sokkal drágább amúgy, bár az első generációs Mondeókat szidták néha.
Ha valami sportosabbat akarsz, akkor pl. Swift 1,6. Csak sedan kivitelben van (sajna), de az legalább kicsit erősebb kasztni. Az 1,6-osnak jobb futóműve, erősebb fékei vannak - ellenben ugyanúgy tucatautó, tehát alkatrész van hozzá sok, olcsón. Az 1,6-os moci pedig egész kulturáltan jár, és 92 LE-vel rendesen is viszi a járgányt. 800e körül 98 tájéki, 100e km futásúakat lehet fogni, klímával. És valszeg nem sok gond lesz vele. -
tomcica
addikt
Ugy latom a neten,hogy PSI egy francia ceg,evtizedes multtal.Mondjuk ez meg nem jelent semmi biztosat.Majus ota torom a fejem ezen a modositason,csak eddig meg tobb a kontra,mint a pro...
Egyelore varok,viszont jo lenne egy olyan tulaj,aki tobb ezer km ota hasznalja ezt a cuccot!
A turelem es higgadtsag pedig mindig ''elkel''.Koszi -
golyani
őstag
lol
akkor hagyom a fenébe. kocsi anyámé csak majd én megkapom szolgálatra vmikor.
és érdekes amikor 4000-ig pörgetem minden sebességbe és akkor amikor bevágom 5.-be 3000-en megy 100-at
ha estleg később belemennének és biz összeggel megtámogatnának meg én is dolgoznék, mit érdemes venni olyan 800 körül?
én szivem szerint vmi 1,6-os Escortra gondoltam mert olyanunk volt 94-es. de esetleg vmi újabbat bevállalnék egy légkondi kéne bele semmi más.
[Szerkesztve] -
karib
addikt
válasz
golyani #4034 üzenetére
Nem tudom, mennyibe lehet ez - de inkább gyűjts egy erősebb autóra
Esetleg ha elrohad a meglevő kipufogó, akkor lehet gondolkodni valami sportosabb változaton.
Úgy -5 ... +5% teljesítményváltozásra számíthatsz amúgy. Ha elbarmolják a kipufogót, romolhat a hengerek töltése, és csökken a teljesítmény. Ha vacak szűrőbe nyúlsz bele, akkor idő előtt szétkopik a motor, mert telemegy kisebb-nagyobb porszemcsékkel.
A korrekt megoldások általában drágábbak és több utánjárást igényelnek, ami összességében valszeg nem nagyon éri meg.
Esetleg rakj erősebb fékeket az autóra, és állatul kifékezhetsz mindenkit -
golyani
őstag
régebben volt róla szó h értelme nincsen,de megkérdezném.
1,1-es pözsóval mit érdemes kezdeni? én arra gondoltam h esetleg egy légszűrőt+sport rendszert kapna maga alá. ez kb mennyit számítana.
ja és igen sport szűrőhöz után kell állítgatni vmit vagy azt belövi magának a gép? -
karib
addikt
válasz
tomcica #4032 üzenetére
Konkrétan nem ismerem a PSI tuningboxot, csak a hirdetését láttam. Valszeg működik, a hosszú távú hatása kérdéses - sajnos nem kevés ma már a gátlástalan bitmágus, és a korszerű turbódízelek elektronikájával könnyű látványosan játszadozni.
Amitől viszont óva intelek, az a ''most ennyire futja'' hozzáállás - ha nem tudsz megbízható, garantáltan működő megoldást megengedni magadnak, akkor talán jobb, ha egyelőre hagyod a kísérletezgetést. Kár lenne gallyra vágni az autót valami gagyi megoldással, ''mert csak ez fért bele''.
Nem lebeszélni akarlak, csak higgadtan állj hozzá a dologhoz. Az sem árt, ha hagyod pihenni 1-2 hónapig a dolgot, és ha azután is olthatatlan a vágy, akkor bele lehet vágni. Én már számos hirtelen lelkesedésből jött projektet elvetettem végül, mert valójában kevés értelme lett volna, csak elsőre olyan állatinak tűnt. -
tomcica
addikt
Udvozlet,erdekelne hogy valaki tud-e infot a PSI tunningbox-rol TDI motor lenne vele tunningolva.(tudom,tudom discotunning
) Ennyire futja,talan meg uj kipufogo.Szoval hasznalta-e valaki,pro- kontra.
Elore is kossz.... -
ZS0
tag
VW polohoz keresnék alkatrészeket (az eleje összetört) meg tuningot. Van vlakinek eladó? Esetleg valami jó boltot tudtok?
-
karib
addikt
Épp az jutott eszembe, hogy a Wankel motor milyen kézenfekvő megoldás lenne egy hibrid autóban - kompakt, nyugodt járású, a nyomatékszegénységét pedig pont jól kiegészítené az elektromotor. Sőt, a hibridekben előszeretettel használt CVT váltót se szaggatná szét.
Úgy látszik, ez már másnak is eszébe jutott: Mazda5 Hydrogen RE [link] -
#16741888
törölt tag
Az 1,6 tuti nem megy 191nél többet, haveromnak astrája volt ugyanezzel a motorral, 195nél többet nem lehetett beletaposni.
Nekünk a 2.0 változat van Vectrából, hátszélben, lejtőn, jött ki óra szerint a 230 de az már nagyon a vége volt, nyilván csalt is az óra, olyan 215körül lehet a vége. -
karib
addikt
válasz
#00809728 #4026 üzenetére
A motorral semmi gond - sőt, egy egész érdekes konstrukció: a ma népszerű, de bonyolult, drága változó geometriájú turbó helyett két hagyományos feltöltőt használnak. Költségben valszeg kb. ugyanott vannak, ellenben állítólag a hagyományos turbók üzembiztosabbak. Majd elválik.
Csak szegény 407 ne lenne annyira randa. Pedig a 405, 406 milyen szép autók voltak - pláne a 406 kupé. -
#00809728
törölt tag
Peugeot 407 2.0hdi biturbo 170le igaz nem egy Ferrari de azért ahoz a kasztnihoz már talán a 170le megfelelő.
-
karib
addikt
válasz
golyani #4024 üzenetére
Az a Vectra B.
Google: opel vectra b végsebesség -> [link]
Hivatalos adat 193 km/h.
Az óra simán csalhat annyit, hogy 210-et kifusson. Hátszélben, nagy egyenesben stb. Gyanúm szerint 120 fölött viszont már erősen szenved.
Mert hát egy dolog, hogy mennyit tud kifutni, és másik, hogy miként képes elérni. -
golyani
őstag
hagy kérdezzem már meg hegy 1,6-os vectra mennyit megyeget végre?
-
szatocs
őstag
-
karib
addikt
válasz
Scream007 #4011 üzenetére
Nemár, ilyet kérdezni
Azt hittem, mindenben képben vagy
Legalább a BMW SMG be kellene ugorjon...
A 3 hagyományos alaptípus:
- kézi váltó + kuplung
- bolygóműves automatikus váltó + hidrodinamikus nyomatékváltó
- CVT (Constantly Variable Transmission, fokozatmentes automata)
Ezek mechanikai megvalósításukban alapvetően eltérnek egymástól, a technikai részleteknek utána lehet nézni. Fontos látni, hogy szét kell választani a működést (tud magától váltani vagy sem) és a mechanikai megvalósítást. Ez utóbbitól függ a váltó karaktere inkább. A manuális üzemmódú automaták inkább az automatákra emlékeztetnek, a robotizáltak pedig inkább a kézire, a CVT meg a CVT-re
Mára már erősen árnyalódott a helyzet. A bolygóműves automaták régen tisztán hidraulikus vezérlésűek voltak (a sebességváltást egy csomó furat, szelep stb. irányította a váltóban), mára már mind elektronikus felügyelet alatt állnak. Épp ezért lehet rá rakni egy kapcsolót, ami által kézzel is pöckölgetni tudod a fokozatokat - lásd Tiptronic, Steptronic és testvéreik. Ezek hagyományos automata váltók, csak némileg bele tudsz szólni az elektronika működésébe. Előnyük a nyugisabb váltás, hátrányuk a némileg magasabb fogyasztás és a relatív lassúság. Az, hogy az automata váltó elektronikus kezelőszerveit hova rakod, az már teljesen mellékes - váltórúd formájában középre, a kormányrúdra pöcök formájában, gombként a műszerfalra vagy a kormányra... a lényeg a váltómű és az elektronika, a gombokat tök mindegy, hova rakod.
A hagyományos kézi váltók irányából jönnek a robotizált automaták/félautomaták. Ezek hagyományos, fogaskerekes váltók, csak a kuplungot és a fokozatválasztást különféle elektronikusan irányított mozgatóeszközök intézik. Ezek tehát hagyományos kézi váltók, amire ráültettek egy automatikát, ami helyetted váltogat. Ilyen a BMW SMG, a Ferrari F1, a legtöbb versenyautó váltója stb. Előnye, hogy nem dobja meg a fogyasztást, mint egy bolygóműves automata, illetve nagyon gyors tud lenni, de általában elég darabos, sokan szidják - versenygépbe ideális, utcai használatra még nem teljesen sikerült megszelidíteni.
A CVT arra játszik, hogy a motor mindig a legoptimálisabb fordulaton működhessen, ezt különféle kúpkerekeken előállított végtelensok áttétellel érik el. Mégis, a CVT váltókra is szoktak ''manuális'' üzemmódot programozni, mintha lennének fokozatok - ez valójában csak bűvészkedés, hiszen végtelensok áttétel van, és pofára beállítanak 5-6-7 fixet, hogy úgy érezdt, váltasz. Normál üzemben a CVT váltós autó gyorsításkor beáll a nyomatékmaximumra (pl. 4000 rpm), és az autó csak gyorsul. Fura érzés lehet
A VW DSG (és Audi S-Tronic, illetve az új 911 Turbóban is ilyen van, meg anno az Audi raliautókban volt) is egy robotizált kézi váltó, annyi plusszal, hogy nem egy, hanem két kuplungja van. Valójában 2 db összeépített 3 sebességes váltóval állunk szemben. A trükk az, hogy mindig előválasztja a következő fokozatot, ezért váltáskor csak nyit az egyik kuplung, és párhuzamosan zár a másik. Szinte azonnal. Sokan dicsérik, mint a legjobb robotizált váltót, illetve azt mondják, hogy talán már túl jó is. Nekem szimpatikus, mert egy okos mechanikai megoldás, nem zabál feleslegesen, ellenben villámgyors. Városban tudnám értékelniÉlményautóba aláírom, hogy valszeg egy jó kézi váltó továbbra is a legnyerőbb.
-
Scream007
őstag
-
karib
addikt
válasz
hobizoli #4002 üzenetére
Amúgy te direkte írsz mindig úgy, hogy szöveg alapvetően a témához kapcsolódik, de valójában különösebb jelzés nélkül elkanyarodik tőle?
Az ellenállásos trükköt mint rossz példát írtam a gátlástalan kapzsiságra és konkrét ''csiptuning'' átverésre. Akár fillérekért, akár pénzért rossz megoldás. Elvi síkon azért, mert csak ész nélkül elveszi a töltőnyomás szabályozását, gyakorlatilag meg azért, mert a T16 motor gyári belekkel sajnos nem bírja a nagyobb nyomást.
Természetesen létezik számos korrekt megoldás is, de nem ezen volt a hangsúly
Azért köszi a bleed valve leírást, bár szerintem kevered a golyós szelepet és a bleed valve-ot. A bleed valve becsapja a wastegate vezérlését, egyszerűen elenged egy beállított nyomásmennyiséget, így később épül fel a wastegate-et megmozdító nyomás. Tudtommal ez nem annyira nyerő, mert töltőnyomás ugrásokhoz vezethet - ettől még bevett eszköz, de a Roverek kimondottan nem szeretik. A golyós szelep (amit jellemzően mechanical boost controllernek neveznek, ahogy elnézem) ellenben valóban azt teszi, amit írsz - hagyja gyűlni a nyomást, amíg az eléri a rugón beállított értéket, és akkor hirtelen nyit, és nyit a wastegate is ezáltal. Végül vannak elektronikus boost controllerek ugyebár, amik ez utóbbit elektronikus szabályozással oldják meg, így elkerülhetők a nyomástüskék - bár egy minőségi, jól karbantartott mechanikus szelep is kiváló hétköznapi alkalmazásra.
A többiek épülésére egy link, amin leírják mindezt - igaz angolul, biztos akad magyar forrás is: [link]
Fontos megemlíteni, hogy ilyen jellegű beavatkozásokhoz elengedhetetlen kellék egy pontos töltőnyomásmérő műszer, különben nem látni, hogy mit állítgatunk
A Rovernél sajna annyira ki van centizve a motor és a váltó, hogy a töltőnyomást nem érdemes emelni, max arra gyúrni, hogy minél előbb felépüljön a teljes nyomás. Jó szokás szerint a gyári konfigban az ECU tudja vezérelni a wastegate nyitását, és csak úgy 3e környékén engedi a teljes töltőnyomást. Ezáltal lineárisabb, vezethetőbb lesz az autó, és kíméli az erőátvitelt is. Mintha egy nagyobb köbcentis motort akarna emulálni, hirtelen jövő turbórúgás nélkül. Ezt az elektronikus vezérlésű szelepet szokták kicserélni egy golyósra, és akkor ahogy a turbó bírja, épülhet fel a nyomás a beállított értékig, amikor nyit a szelep és a wastegate. Alulról nagyobbat rúg, kb. ennyi az előny - inkább mentális hatásGondolkoztam rajta, hogy beszereljek egyed, de jó lesz nekem a gyári konfig, eleget költök a fékekre, nem kockáztatom a váltó szétnyírását
-
karib
addikt
válasz
hobizoli #4003 üzenetére
Igen - sajnos a Rovernél ez mind egyben jön szinte, nem lehet játszani a gyári vassal
Mindegy, elég az a gyári 190-200 LE
250-ig el lehet trükközni a gyári elektronikával (de már fejlesztett vassal), de annál többhöz már új ECU kell. Drága móka, na - annyiból már jobb autót veszek
-
hobizoli
nagyúr
SZVSZ az ellenallasos megoldas helyett jobb a bleed-valve hasznalata a toltonyomas elektronika megkerulesehez. Ez tulajdonkeppen egy visszacsapo szelep, ami egy golyobol es egy rugobol all, alapesetben a rugo nyomja a nyomooldal fele a golyot, amekkora tobbletero (tobblet turbonyomas) kell a rugo elleneben a golyo kimozditasahoz, hogy a waste-gate-t a 0.8bar turbonyomas mukodtesse, annyival no a rendszer nyomasa, a rugo erossege egy finommenettel allithato es egy anyaval lekontrazhato a beallitas, ezzel fixen beallithato egy turbonyomas. A golyo es a rugo utan meg van egy 1mm-s furat is a szelep oldalan, amin leengedi a vezerlonyomast gazelvetelkor, a golyo es a waste-gate kozotti szakaszrol
Tehat van egy adott turbonyomas pl 0.8bar, alapesetben ennyinel nyilik meg a waste-gate, ha 0.5bar-nyi tobblet nyomas ''ereje'' kell ahhoz, hogy a rugo elleneben a golyo elmozduljon es igy a vezerlolevego mr elerje a waste-gate szelepet es megnyissa azt, akkor a rendszer nyomasa 1.3bar lesz fixen, amig a csiga birja szusszal...
hobizoli
Új hozzászólás Aktív témák
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Milyen processzort vegyek?
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen videókártyát?
- OLED TV topic
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- Windows 10
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- A One Ui 8.5 és a Snapdragon 8 Elite 2 már biztos
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i7-4GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 13, Xiaomi Redmi Note 13 Pro, Xiaomi Redmi Note 13 Pro+
- Lenovo Legion Pro 7 i9-14900HX 64GB RAM 2TB SSD 16" QHD+ 240Hz RTX 4080 12GB 175W DOBOZÁBAN, MAGYAR
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy Note 10+/Samsung Galaxy Note 20/Samsung Galaxy Note 20 Ultra
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest