Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- Házimozi belépő szinten
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- RAM topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
tototos
addikt
Ha már casco:
11 éves Prius Pluginra vidéki címmel 180 ezer forinttól indul -
Alusky
senior tag
válasz
szőröscica #286095 üzenetére
Munez rászoktatta az embereket.
-
mycso
veterán
válasz
Szada85 #286084 üzenetére
Ezek mind bőrösek voltak, jellemzően r-line. B8-ból ugyan ezt a felszereltséget néztem, a passatok rendben voltak 200.000 felett is, az arteonok 100.000 körül hányadékok voltak belül, ahogy írtam is.
Természetesen lehet, hogy arteonokból megtaláltam a világon azt a 4 példányt amit "széthasználtak", de minden esetre számomra nagy csalódás volt.
-
tasiadam
veterán
Mindig megtalaljuk a balesetet. Elsok par kozott ertunk oda. Sotet VW, szembol nem tunt serultnek, de megpordult valahogy. Meg par auto megallt neki, megkerdeztek mizu, mentot kihivtak, mentek tovabb, igy mi nem alltunk meg huzamosbb idore. Nemtom sima uton hogy tortent, de 2 savot elfoglalt. Eso es szel itt mar nem volt, ut csont szaraz.
-
tboldi
nagyúr
válasz
grizlisandor #286086 üzenetére
Ez csak a harang az egész váltó legvégén, ez éppenséggel p&p.
-
grizlisandor
veterán
válasz
tboldi #286071 üzenetére
Oh, én naív azt hittem, hogy plugandplay.
-
Qru
MODERÁTOR
Jo latom, hogy ma meg nem volt fogyi? Bubival toltam egy 7.95-os atlagot (BC:7.4). Keves autout sok orszagut. Es volt benne egy kor a Matraban. A lefagyott vizatfolyas megviccelt elsore (0 fok volt fent, ejjel boven fagy volt).
-
Szada85
aktív tag
válasz
mycso #286080 üzenetére
Valószínüleg kategóriafüggö is illetve használati mód is nagyban befolyásolja, G7 (meg 7.5) GTI-nek a sima kockás szövet ülése úgy kopik és szakad kifelé (jellemzöen a háttámla kagylósításának hegye, ahol ki-be ülsz), hogy elkeserítö, van 60-70-80 ezret futott autóból tucatnyi, ahol már rojtos az anyag, és szálak lógnak ki.
A Honeycomb pedig relatíve ritka, pedig elsösorban olyat próbálnék találni.
-
mycso
veterán
válasz
MunezXBK #286064 üzenetére
Azért ez ennyire nem evidens.
Tavaly az autókeresésem látóteréből pont ezért estek ki az Arteonok, mert pár éves példányok, 100.000km futás után olyanok voltak belül, mint valami leharcolt alsópolcos autó. (mondjuk abban igazad van, hogy ettől függetlenül még drágák voltak, közel milliós felár egy b8-hoz képest... )
A B8 passatok viszont valóban tartósak, 200.000km felettiek is patika újnak tűntek belül. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
bandus #286074 üzenetére
Annyira nem nehézkes, inkább az alkatrészek ára ver majd földhöz. Kamerát még megéri venni bontóban, de radar szenzorokat nem (azok könnyen sérülnek).
Be kell drótozni a vezérlő modulba és átbillenteni OBD-vel azt a beállítást, ami aktiválja.
Tuti van aki ezt megcsinálja. (Fordnál láttam ilyen gyári retrofitet külföldön). -
egy dolog megoldasan gondolkodom meg az audi eseten. najo ketto. mennyire lehet nehezkes ebbe beleepiteni a gyari tolatokamerat es holtterfigyelot szerintetek?
-
radi8tor
MODERÁTOR
Mesélitek itt páran, hogy jó a casco mert a hosszadalmas eljárás miatt csak sok hónappal később érkezik a határozat.
De ilyenkor mit ér a határozat? Mármint a casco fokozatra ez gondolom nincs hatással, vagy ezzel lehet menni a biztosítóhoz és nyer vele valamit az ember (károkozó fél kgfb terhére könyvelik át)? -
tboldi
nagyúr
válasz
grizlisandor #286070 üzenetére
Azzal 2 bökkenő van:
- a 155 pacis MiTo és az Abarth Grande Punto rövidebb végáttételt kapott, mint bármi más, amibe M32-t szereltek, a későbbi variánsok pedig már C635-ös váltóval jöttek;
- már van egy drága short shifterem, ami csak az első generációs M32-re jó, a másodikra másfajta való.Szóval még ha drágább is (nem biztos), célszerűbb a meglévővel foglalkozni.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Mauzes #286065 üzenetére
A DSG-hez nem szorosan kapcsolódva jut eszembe, ma kora délelőtt (6°C) ismét csúszkált a kuplungom, de már meglehetősen nyugisan közlekedve is csinálta. Úgyhogy én is gyűjtöm a kesst, mert ha így is, úgy is le kell venni az M32-es váltót, azt is illene teljesen gatyába rázni.
-
-
Kalkuláltam KGFB-t Subarura, egy ezressel lesz olcsóbb jövőre - 42k vs 41k, B10-ben, öreg falusiként.
-
Kickass
őstag
Nem bírja rosszul a 2.0TSI:
[link] -
válasz
simonjoe #286046 üzenetére
Ezer oka van a full casconak. A rész és full különbözete miatt
Csládban is jött már jól, hogy a hat hónapig tartó rendőrségi eljárás idejére nem kellett várni a javításra/lóvéra, casco fizette. Kellett a hat hónap, bonyolult ügy volt... Faterék mentek a nyolcason, hülyegyerek szembe drifelt egy ladával jogsinés kötelező nélkül, és elkapta a C8 bal elejét. Ha nem épp 2,5 tonna lett volna hanem egy kisebb kocsi, azt lelökte volna.
Na, hogy kinlehet a hibás és mi történhetet hat (!) hónap kellett a rendőrségnek, és végül a bő 900 ezres károkozásért és veszélyeztetésért kapott a srác 60 ezer Ft bírságot (bő tíz éve).
Igen, ez komoly.Másik eset a parkolóban állva autóra esett faág, amire nem akart fizetni senki, mert ez neeem elemi kár, ez az önkormányzaté, aki meg nem ismerte el.
Plusz durrdefekt és vagy lengéscsillapító törés miatt tk-ztam a család autóját. Nem volt casco, rendőrök minket marasztaltak el (lengéscsillapító mérés volt 1 hónappel előtte garanciáztatás végett, végig hazudták és csalták az ügyet az esztergomi kapitányságon és bíróságon).
Nem esett jól, talán megfoghattam volna, talán nem, de azóta járok évente tréningre. -
válasz
pit stop #286056 üzenetére
Meg tudok érteni mindenkit (ha olyan napom van). Fater most ősszel finoman lekoccolta lámpánál az előtte álló autót, anyám magyarázott neki valamit, ő figyelmetlenül elindult miközben a másik még állt... Suzuki Ignis, kicsi kocc, 2,1 millió Ft - persze durván lehúzós cascos javítási ár. (Szép lett a javítás.
)
Én legjobban a jégesőtől félek, vagy a saját figyelmetlenségemtől. Golf GTI casco 102 e Ft /év (Keszthely, C1 vagy C2). A Mazdára valami minicasco van csak, asszem' 35 e / év; jégre, viharra, másik autóval történő ütközésre fizet.
-
Mauzes
addikt
válasz
simonjoe #286046 üzenetére
Szerintem az alapfeltevésed is hibás. "Rutinom van, én nem okozok kárt." Mindenki azt hiszi, hogy nem fog hibázni, aztán mégis megtörténik. Egyszer előfordul és akár totálkárosra törhet az autód.
De oké, ez amúgy egy elfogadható hozzáállás, bevállalod, hogy nem fizetsz casco-t, de ha hibázol, akkor viseled a kárt. Csakhogy csomó eset van, amikor nem te vagy a hibás és mégis kár ér:
- kőfelverődés miatt szélvédőcsere (nekem 200 ezer volt)
- kátyúban sérül az autó
- alkatrész lopás (nálam a ködlámpát lopták el, 300 ezer)
- másik okoz kárt, de nem ismeri el, és olyanok a körülmények, hogy utólag sem lesz bizonyítható
- parkoló autódba belemennek, majd elhajtanak
- és csomó más eset lehet, ami eszünkbe sem jut -
rbalint88
addikt
válasz
simonjoe #286046 üzenetére
Nem te kell hulye legyel, ahogy irtak mar masok is. Nalunk az eGolf udvaron all, siman benne van, hogy raesik egy faag, radobnak valamit a varjak(!), megragja a nyest (na ott aztan lesz buli
), ha nem javithato kavicsot a futoszalas szelvedo, ha serul a led-fenyszoro… azt a havi 20k koruli osszeget egy ilyen erteku autonal szerintem megeri, hogy a kar nagy reszet ne te viseld.
-
polonic
félisten
válasz
kisza25 #286047 üzenetére
Szerencsére Egerben lakom, Bp-n van a meló. Ez egy 2023-as hibrid corolla kombi. A casco c1 a kötelező B5, 34 ezer. Allianznál van mindkettő. Így volt összességében a legolcsóbb a csomag.
Így már árnyalja a képet a c10. Csak hirtelen éjszaka nézve megdöbbentő volt a különbség.
Kíváncsiságból kalkuláltattam netrisken Bp-i címmel. A legolcsóbb ajánlat 480 ezer volt. -
kisza25
félisten
válasz
simonjoe #286046 üzenetére
Minden biztosítás felesleges, amíg nem történik valami.
Az autód az út szélén áll és belemennek és elhajtanak, vagy parkolóban ugyanez, velem már megtörtént 2x
Exemet autópályán leszorította egy kamion, neki ment a szallagkorlátnak, 1,8M Ft volt a kár, a kamionos elhajtott.
Aztán ott van az üveg kár kavicstól, eddig minden autómon vagy cserélni kellett, vagy javítani. (A csere kb fedezi is az éves cascot nekem.)
Autópályán egyre több az autó, bele lehet keveredni egy nagyobb balesetbe, ahol kérdéses lesz, hogy ki volt a hibás. Amíg megy a kárrendezés, cascora meg lehet csináltatni, hogy legyen autód.
Vétkes elismeri, a helyszínen, hogy Ő volt a hibás, aztan később meg azt mondja nem. Tesóméknál 2 éves per lett, pedig ügyvéd és rendőrt is hívtak a helyszínre, cascora meg lett csináltatva amíg ment a per stb.
És ez csak pár példa a családon belül. -
Miért kell full casco? Lehet, h buta a kérdés, de én tartom magunkat annyira rutinos vezetőnek a nejemmel, (én pl. 87-óta vezetek és laza számítás szerint is két milla km-t letoltam balesetmentesen. Igaz ebben volt 7év fuvarozás is), h a részünkről történő károkozás esélye igen kicsi. Viszont van rész casco, elemi kárra és lopásra, évi 30e HUF. Ami viszont meglepetésként ért, h a Wáberers biztosítónál nyilatkozott a Zasszony, h a Passat-ot(az Ő nevén van) nem használja munkára, így elengedtek a kötelezőből 15%-ot, így annak a B10-es besorolású éves díja 29 ezer lett.
-
tboldi
nagyúr
Nekem az Alfa nem mondott semmit, egész nap a garázsban állt. Vagy másról van szó?
-
Nejemnek simán felmondta a cascot a Groupama, nem is adtak árat.
Oldalborda meg nem hitt nekem, hogy minden korábbi igazolás kell, úgyhogy 2 hónap után sincs még elrendezve minden az új biztosítónál... -
-
Matr x
aktív tag
Nekem alfa viszonylag jól ajánlott, 35->40 k. Ami nem tetszik, hogy léptem feljebb bónuszt is, de még belefér. Ettől függetlenül lesz majd kalkuláció.
-
kisza25
félisten
válasz
grizlisandor #286032 üzenetére
Alfa nekem megduplázta a kötelezőt és casco-t, pedig 12 éve ügyfelük voltam
-
grizlisandor
veterán
Belém adtátok az ideget, már előre félek, hogy az Alfa mit fog ajánlani nekem jövőre biztosítási díj címen.
-
Alusky
senior tag
válasz
kisza25 #286027 üzenetére
Mama is panaszkodott, hogy 36ezer lett a Caddy éves kgfb, mondom miért nem olvastad el a levelet, hogy lejár az évforduló akkor néztem volna másikat, így hogy csak kiveszed a csekket aztán fizeted, a többit félredobod, hát ezzel én mit kezdjek, most már semmit majd egy év múlva csak. Valószínű 30 alá nem ment volna be amúgy se.
Más ölne, ha ennyibe kerülne a biztosítása. -
pècsimunkás
addikt
-
rbalint88
addikt
válasz
radi8tor #286024 üzenetére
Asszony cacsojara megjott az ajanlat, 208->263, netrisken ugyanott 193
Pite: az itthonit konnyen vissza lehet kuldeni 14 napon belul, a kulfoldit nehezebb. En tavaly probaltam az Osramot, de nem ment bele az i30 tompitottjaba, tul vastag volt az izzo vagy hat tul rovid az erintkezo szara. Es mivel abban ilyen beforgatos bajonettes foglalat van, ezert nem lehetett beleeroszakitani, bezzeg a kanyarfenybe es a tavolsagiba belement, csak pont nem az volna a lenyeg. Kivancsi leszek, mit mondasz a Philipsre.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
Tothgera30 #286021 üzenetére
Bitte privátban bizniszeljetek, mert....
-
válasz
Tothgera30 #286021 üzenetére
Szerintem az Osram (az lumenetes, a philips külföldi), de még meglátom
-
-
kisza25
félisten
Cascoról kikértem a kárelőzményeket, mert át mentem másik biztosítóhoz, mondanom sem kell, hogy 2011- től hány autó igazolását kellett kikérnem, az ügyintéző kislány csak pislogott, amikor daráltam a rendszámokat
Francnak duplázták meg a kötelező/cascomat -
norrberth
addikt
[link] 😋
-
válasz
bandus #285949 üzenetére
Gondolom nem vigasztal, így jártam a 208-al is. Úgy vettem, hogy tudja, hirdetésben benne, képeken rajta.
Hja, mint kiderült az egy másik autóról készült. Jó áron volt azbautó, elhozva lett biztos, mert megnézéskor rápróbáltam, de nem ismertem azt a fejegységet.Hivatalosan nem megoldható. Szürkén kell egy gyári AA-s fejegység és kész. Az autó garis, nem akartam más megoldáshoz folyamodni. Szerintük ha berakatok és beativáltatok egy másik gyárinfejegységet, ugrott a gari, szerintem meg tetves hazug g..ik.
De most még rohadt drága és ritka volt, így nem kapkodtam vele, igazából ott van pont alatta a telefon, és menet közben is beadhatom legalább a címet, be is diktálhatom.
K..a anyukáját a gyártóknak, hogy ha ez telefonon működik, akkor AA/Carplay esetén magyarul miért nem megy!Más:
Közszolgálati hírek: Értetek, tudományos érdeklődésből rendeltem két szett aktív 1:1 típusú retrofit H7-es ledet, Osram HL Easy H7/H18 és Philips Ultinon Acces 2500-ast. Összevetem a passzív és aktív ledjeimmel (ha beférnek a lukon!) és vizuálisan dokumentálom.
Ha valakinek kell egy, írjon, 2 szett nem kell
A passzív, vagy szélesebb/2 soros emitteresek nem játszanak, nem ajánlom senkinek ezeket tompítottba. -
MunezXBK
nagyúr
válasz
bulikavagyok #286010 üzenetére
Karácsonykor megyek haza, 2 hétre. Fussunk össze és megoldjuk.
-
válasz
focvis #286007 üzenetére
+1. Illetve nem vagyok egy nagy guru. Muneztol kaptam egy leirast, nekem mar az is bonyolult. Az mqb platformos srac nem tud segiteni. Egy napnyi keresgeles utan arra jutottam, hogy a speci hardver ami a fullos navi miatt van a kocsiban nem teszi lehetove az egyszeru upgradet.
[kép] bar az ertekesito srac is azt irta, hogy kodot kell megrendelni, szoval passz. A gari meg fontos, es ez a feature meg tenyleg minden nap hasznalt, fontos dolog nekemszal megprobalok alkudni belole, de valszeg a 725 euros aron is elhozom.
-
Mauzes
addikt
Sziasztok, meg tudja valaki mondani, hogy ablaktörlő lapát esetében ez a piktogram mit jelképez?
Két tippem van, de nem egyértelmű:
- fűtött szélvédőre nem való?
- normál szélvédőmosós autóra nem való (hanem csak integrált fúvócsövesre)?Azért érdekes, mert fűtött szélvédőm van, és ha arra valami fura oknál fogva nem való, akkor a termék nem jó nekem.
-
Bár annyira nem ismerem a japán autókat, de nagyjából vágom, h az ő üzletpolitikájuk is hasonló.
Munez:
Ezt sem tudtam.
Egyébként az enyém sem tudja a wireless AA-t - lehet, h érdemes lenne feltenni rá. Plusz van még egy-két opció, amit múltkor megosztottál velem a VW topikban.
bandus: Annyit szerintem se fizess érte.
-
mouzrr
őstag
Valakinek van a szélvédőjén fólia kavicsfelverődések/karcolások ellen?
Ront a kilátáson, vagy a törlőlapát hangosabb rajta?
-
kenwood
veterán
válasz
radi8tor #285788 üzenetére
Erre a problemara van megoldas. Nem kell kozel parkolni a jardahoz,hanem be kell logni a forgalmi savba is. En meg nem lattam olyan Nagyobb nemet premiumot, amivel rendesen odaalltak a padka melle. Gondolom ugy vannak vele, hogy amugy is neccesen fer be egy savba a X7 vagy egy GLS, akkor meg minek szenvedjenek vele ? Neha szoktam is fotozni a primitiv parasztot aki ilyen 70-80 centire all.
-
válasz
bandus #286004 üzenetére
Kizárólag az autó garanciája miatt gondolkodnék el a márkaszervizes 600-700 eurós megoldáson.
Erős meggyőződésem (90%), hogy ~100 e. Ft-ból megoldják máshol, ha nem kell komolyabb komponens csere.A Golfnál én 35 ezer Ft-ot fizettem a svarc aktiválásért, onnét kezdve működött az AA. További 10 ezer Ft volt a csatlakozó (s.k. cseréltem), hogy menjen a CP is. Majd 85 € a kütyü, hogy wireless legyen az AA.
Oké, a végén ez is majd' 80 e. Ft..., de ki számolja?!Nem összehasonlítható a Mazda, ott nem kellett svarcban aktiváltatni, magam csináltam mindent (szerintem legálisan nagyjából), 26 e. Ft volt az alkatrész + fél nap meló (előtte utánajártam, okosodtam persze). + szintén 85 € a wireless kütyü.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
bulikavagyok #286000 üzenetére
Függ az MMI SW verziótól.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
bulikavagyok #286000 üzenetére
Efelé mennek a Japók is. Hondából sem rendelhető számos modell esetén a mezítlábas (pl Jazz) verzió. Sőt, már 2006-ban sem volt az alapfelszereltségű rendelhető itthon.
Új hozzászólás Aktív témák
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Anime filmek és sorozatok
- One mobilszolgáltatások
- Házimozi belépő szinten
- Trollok komolyan
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Akvarisztika
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Samsung Galaxy S24FE 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- LG 65C4 - 65" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - 1000 Nits
- HP 200W (19.5V 10.3A) kis kék, kerek, 4.5x3.0mm töltők + tápkábel, 928429-002
- Felsőkategóriás Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I9 13900K / RTX 4080 / 32GB / 1TB SSD
- ALIENWARE Area-51 R6 Threadripper Edition 1920X
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest