- Comptex 2025: Házak, tápok és kézikonzolok az Antec standján
- Computex 2025: Profi SSD-k, hűtők és más kiegészítők az Adata standján
- Computex 2025: Monitortól a tápegységig mindent megnéztük az ASRocknál
- Elkészült a zamatos hardverbifsztek
- Vezeték nélküli, láncba kapcsolható ventilátorok jöttek a Lian Litől
- Gaming notebook topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Jókora gond volt az ASRock bizonyos alaplapjaival
- SSD kibeszélő
- Hobby elektronika
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #344932 üzenetére
egy Euro5-s auto azert lenyegesen jobban be van szabalyozva mar gyarilag
-
hobizoli
nagyúr
mi a PuntoGT-nel anno egy u.n power boost valve-t hasznaltunk, ami 1:1 helyett 1,7:1 emelte a railnyomast a toltonyomasra
tehat 1bar toltonyomasra nem 1bar-l nott a fuelrail nyomasa, hanem 1,7bar-l
ezzel kicsit nagyobb cc/min-s lett az injektor es a chip-hez kepest is tobb uzemanyagot tolt be
direktebb lett a gazrekacio is, mert extra dusitast adott hirtelen gazra
ilyenbol amugy letezik 1,5:1 1,7: es 2:1 verzio is
Sytec FSE 384 volt, amit hasznaltunk ebbol, de van mas gyartos is [link]
ez letezik tobb fele csocsatival es meg merooras verzioja is van, hazbol is van 4-5 fele szinben... pl: [link]
akkor lehet meg ezzel segiteni kicsit a rendszeren, ha az injektor 90% feletti duty cycle-n fut, amit az tul sokaig nem szokott szeretni, es akkor kicsit a nagyobb fuelrail nyomason csokken a %-s ertek a "jo", ~80% kozelebe
ha ez sem eleg, akkor nagyobb cc/min injektor kell
persze a nagyobb railnyomas meg a AC pumpanak nagyobb terheles a tankban
a DI motoroknal mind1, mert ott ez ket lepcsos es megoldja
de az oldschool u..n port injection autoknal nem mindig adja ki a tema egy kopottabb, es ezert nagyobb résveszteségű AC-val, ahol eleve nincs tulmeretzeve sokkal
a 147-nel megneztem a 1.6 Eco 105lo es a 3.2GTA 250lo is ugyanazt a AC tank modult hasznalja, es nyilvan az 300lo felett is tudna etetni mennyisegben (uj koraban) -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #344921 üzenetére
kopogasi hajlam (is) csokken a hidegebb toltolevegovel, ezert nagyobb elogyula is lehet, ami tobb pillanatnyi nyomatekot jelent
de az AFR-nek akkoris jonak kell lennie alapvetoen
vagy lehet kene egy RESET az ECU-n, hogy ujratanuljon mindent
tboldi: az akksi saruja le volt huzva a szereleskor? -
hobizoli
nagyúr
errol tud vki vmi input-t?
[link] -
hobizoli
nagyúr
adalekolni lehet kulon is
pl a 126loeros 1.6-s Swift Sport-nel tipushiba a fotengely csapagysor kopasa, a gyari viszkozitasu olaj miatt, mert meghajtva ugy elmelegszik az olaja, hogy az szetesik, utana az visszahulve sem lesz mar igazan "jo"...
azoknal egy timeattack palyanap utan is mar erdemes cserelni az olajat
ott is 5W-50-t szoktak hasznalni inkabb, meg beraknak egy rendesebb olajhutot a gyari helyett, hogy 100-105fok korul megalljon az olaj, meg az 50-s olaj jobban birja az ilyen jellegu kikepzest is es nagyobb olajnyomast tud meg uzemmelegen
ahol vizes hocserelo van, ott nehez a hutest javitani, mert a hocserelo felulet adott es sokszor nem is fer el nagyobb belole vmi mas motoralkatresz miatt
egyes autokhoz letezik megnovelt feluletu egyseg is ezekbol, de ritka -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #344863 üzenetére
ja a Zambelly-ek?
aszondja 120-130fokos az olaja...OK
nehogy belearakjon am egy nagyobb olajhutot....aaavagy leduplazna a gyarit a kozvetlenul a masik ele rakva es egy rovid atkotessel 2x hutoregiszter van ott 2x hutofelulettel
a legegyszerubb kb...
es akkor "gyari" van benne vegulis, nem vmi kulso gyartos megoldas, ami nem meretpontos -
hobizoli
nagyúr
legyszuro es olajcseret tuti
ha tobb levego megy be, a turbo nem szereti a retkes legyszurot, mert akkor o magasabb rpm-n tudja csak eloallitani a kért nyomast (10-15%-l tobbet kell forognia), megnohet a turboluk, vagy magasabb motor rpm-n eleve nem tud eleget szallitani es esik a toltonyomas 0,1-0,2bar-l
magasabb rpm meg csokken a turbo hatasfoka es nagyobb hoterhelest ad az olajnak is, meg a toltolevegot is jobban melegiti
meg ilyenkor az meg baj neki, hogy a tengelyt a kompresszoroldal fele huzza a vakuum, es elkezdhet tengely iranyban megkopni a tamcsapagya, ha szarabb/elhasznaltabb olaj van benne
szoval a megfelelo viszkozitasu olaj rendszeresebb csereje, amiben vannak adalekok is (+cink, +molibden), erosen ajanlott egyebkent is
gyarinal eggyel magasabb melegoldali viszkozitas az siman mehet a tunnerolt autoba, pl 5W-40 helyett 5W-50
az olajviszkozitas meg eghajlat(!!) fuggo is egyebkent
a delibb orszagokban ahol rendeszeresebb a 30+ fok nyaron es 0 foknal hideg nem nagyon van telen, ott a 10W-60 is mehet bele
meg vmi: az olajhutot erdemes leszedni es gazolajban benzinben beaztatni tobbszor atmosni...vki a fekfolyekot is ajanlja erre
lattunk anno olyan olajhutot is, hogy kb az mar csak darabszamnak volt benne az autoban, mert az olajatereszto-csavarnal be volt gyogyulva a luksi olajsarral, ugyhogy az ugy a rendeltetesszeru funkciojat mar reg nemigazan latta el
meg kimosogatva a hutot is 3-4mm-s darabokban uszott ki belole a trutyi, meg 2.-3. obliteskor is
ezekkel az a baj, hogy ilyenkor mar inkabb cserelni kell, mert a hutocsatornak parhuzamossaga miatt ha vhol mar at tud menni az folyadek benne, akkor arra megy a mosoanyag is inkabb, mert konnyebb neki, es nem ott ahol meg tobb cm hosszan be van dugulva
Liquy Moly-nak (is) van erre vmi motoroblito meg egy erosebb koncentracios megoldasa is, de akkor mi nem szantunk erre tobbmenetben ~huszezret...mert annyiert majdnem vettel mar egy uj univerzalis hutot is, es akkor az tuti lerakodasmentes mindenhol
ezt is erdemes rendszeresen hasznalni -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Eugene Roe #344789 üzenetére
vezermuszijat a vezermu meghajtasanak nyomatekigenye terheli
az meg nem fugg a fotengelyi teljesitmenytol, ha nem lettek erosebb szeleprugok, meg nagyobb butyok a veztengelyen -
hobizoli
nagyúr
azé ezt igy élném egy 2.2 16v-vel a G Astra-bol atpattintva
kis városi zsebcirkáló, nincs 4m hosszu se, bárhol IS meg tud állni -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #344653 üzenetére
ezert sem ertem ezt a 1.2millios felniarat...
foleg ha matrica rajta meg bevallottan sem a legjobb minoseg -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #344642 üzenetére
nemtom de en mar 120k-s felni arat is dragalltam...pedig az 17"-s
-
hobizoli
nagyúr
he...? -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #344635 üzenetére
276-s fek azert nem kicsi am az 1 tonnahoz
nekem az 1380kg-ra van 284mm uszonyerges elol a 150 lohoz -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #344616 üzenetére
TC-sek is mentek tobb kort a Rulettkerek Marea-val , ami 2.0 20v 5cyl es 147lo volt uj koraban meg 1320kg a bode, es fekezni is alig kell, mert igazabol nem tud tul gyorsan menni se
Mischa feltolteseiben december elejen volt egy magyar rendszamos nagyon szepen felujitott E30 a 18iS->2.1 stroker motorral, hogy allitolag ez igy 200 lo
hat a nagy Karusszel elotti ~2.5km-s emelkedos reszen 155-160-nal megallt, mint a szog es nem birt tovabb gyorsitani
de nemtom az hogyan volt 200lo, mert a nala 200kg-val nehezebb meg 15 evesen meg 300k km utan jo, ha 140 loerot tudo Marea HLX a belsokameras videon 4. telin megy ott vegig szinten ket szemellyel a fedelzeten, es az ~175km/h korul van annak -
hobizoli
nagyúr
Szarofantom megint lecsapott...:
...de most nem en kaptam
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Revolit #344610 üzenetére
az Nring egy 2x1 savos foutnak szamit Nemetorszagban
de attol meg a magyar biztosito kizarhatja az ezen tortent karesemenyt, ahogy pl az angolok is kizarjak
szoval ha mar odaig elmesz, koss ott helyben biztositast az autora
a masik a hutes meg a fekrendszert meglehetosen igenybe veszi a palya, szoval egy uj huto meg friss fekfolyadek nem art...
de egy uj huto meg mindig olcsobb, mint hengerfejesre verni az autot 1000+km-re otthonrol, meg az a Motul RBF660-s fekfolyadek sem draga igazabol, ha meg birsz vele allni vagy kelloen lassul az auto es be birsz fordulni
Mischa videon sokszor latszik, hogy nem csak motort kene tunnerolni, mert vmikor mar a Schwedenkreuz-nal 140 fokos az olaj az autoban, meg 120 fokos vize, es az kb 4km a indulastol
meg ha nincs ápdrédelve a fek, akkor ott altalaban azon a fektavon vege is van, aztan a hatra levo tizenpar km-t csak izirajderben leguruljak -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #344282 üzenetére
es ha orral kifele allsz mit latsz a SUV mellol...?
-
hobizoli
nagyúr
pedig egy nagyobb terbe konnyebb kitolatni, mint seggel beallni egy kisebb helyre
meg bevasarlokozpontoknal is, beall seggel, aztan nem erti miert nem fer oda a csomagtartohoz a bevasarlokocsival vagy a teleramolt szatyrokkal akar a ket auto kozott hatra evickelni
ha orra allsz be, akkor meg lehet siman cuccolni -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #344270 üzenetére
en orral allok be mindenhova, pedig a dizel -60mm csücsül
-
hobizoli
nagyúr
válasz
brumi1024 #344225 üzenetére
ez ~10 eve volt
na meg amikor nekem 201x-ben hosszabbitani kellet a sima jogsit, nekem Bp-n mar akkor kellett EKG, ver-vizelet szemeszet stb
videken az unokatesom meg rohogott, hogy o bemegy a dokihoz, mer neki egy vernyomast meg olvassa el a tablan az egyik sort, es mehetsz is ...5 percig nem volt bent nala -
hobizoli
nagyúr
azert, mert legutobbi orvosi ota, romolhatott annyira az allapota az embernek, hogyha orvossal mas miatt nem talalkozik, akkor nincs rola infoja
faterom 1.5-2 ev alatt lett a jo vezetobol olyan, hogy mar mondtuk neki, hogy na akkor az auto elad MOST... meg a dokinak is javasoltuk, hogy a jogsijat be kene vonnia valahogy
ertette, hogy miert mondjuk ezt, es nem problemazott rajta
aki 5 ev megkapja a hosszabbitast, annal ilyen esetben ez 3+ ev mulva derulne ki legkozelebbi hosszabbitasnal... addig meg "ugy" vezet
60 felett 2-3 evre szabadna csak meghosszabbitani, 70 felett meg csak 1 evre
egyuttal legalabb lenne egy orvosi vizsgalatuk is, mert kulonben nem megy el dokihoz se
-
hobizoli
nagyúr
vhogy nem tudnek Bp-n elkepzelni olyan szitut, ahonnan a tomegkoz gyorsabb tud lenni ugyanoda, mint az auto, foleg nem 2-3x...szoval ezeket a legbol kapott haluzasokat el is lehetne felejteni
meg orokke tarto dugokat feltetelezni is rohejes
itt most nem a szomszedos egyiranyu utcaba atjaros viszonylat a lenyeg, mert oda az autos is csak atsetalna -
hobizoli
nagyúr
válasz
Eugene Roe #344197 üzenetére
es mi van ha regi lako meg ezt nem akarja, akkor o koltozzon el az uj lako igenye miatt?
amugy az onkorinak ilyen temakra siman van penze egybol?
akkor ne sirjanak semmiert
inkabb csinalnanak rendes kozvilagitast LED-kkel, amivel csokkenne a rezsijuk -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #344135 üzenetére
~75 ev utan meg vki elhisz barmit ott?
-
hobizoli
nagyúr
senki nem is mondta hogy tobb ut legyen
ezt a kamukiraly bicajnacik haluzgatjak csak be, meg obegatjak mindenfele ugy, mintha autosok ezert kampanyolnanakcsak pl csucsidoben a metrok meg a fobb vilik takkra tele vannak, mert ennyi a kapacitasa
es nem azon nyekeg az agytroszt, hogy ok akkor csinajunk vmit, hogy ez ne igy legyen ebben az idoszakokban, hanem zarjuk le ezt, meg azt, amitol azt varja, hogy az eleve 100%-n jaro metron majd 110-120%-nyi utas fog bepreselodni?
M4-n azert nem tudjak suriteni a kovetesi idot, mert nincs kocsi, amit be lehetne allitani1-s vili 4-6-s reggel 7-9 kozott koppon jar....du 15--17h kozott ugyanez van visszafele
11-12 korul lehet csinalni PR kepeket, hogy 30%-nyi utas van rajta es van ulohely is, csak senkit nem erdekel azok kozul, akik reggel munkaba jarnak vele
bp-i metrohalozat az elso 5-ben benne van kihasznaltsagra a varos lakossaga es a rendszer napi utasszam %-a alapjan
szoval lenne igeny tobbre is, csak nincscsak ez megy: tííííccssukki, bonccsukkle
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #344115 üzenetére
masik ilyen banda a Hungaroring mellettiek
odakoltozik a palya melle, erre jon a nyavajgas, hogy de hangsoak a versenyautok
telleg?
egy evben mennyi F1 futam is van ott? az sem 0-24h megy, hanem ~1,5 ora a futam
nem mellesleg mennyire veszitek le a szurkolokat abban a 3 napban szallasra? -
hobizoli
nagyúr
válasz
radi8tor #344109 üzenetére
AirBnb-t meg fogjak szuntetni elobb-utobb
a 6ker-ben mar 2024.01.01-tol nem is adtak ki uj engedelyeket, es 2026-tol ott vege van, szoval van meg egy bo fel eve ott
mas keruletek is fontolgatjak, mert a lakok nem orulnek neki, hogy fobejerati kapukodok a neten elerhetoek es vadidegenek jarnak az epuletben barmiert
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #344096 üzenetére
egyik ilyen erre a temara vegtelen kozpenzt eltapsolosnak oda is irtam a FB-n, hogy a onkorinak te is csak egy lako es adofizeto vagy, meg az is, akinek jo ez igy ahogy van es o nem akar Mrd-kat elkolttetni erre veluk
...biztos lenne mashova is tapsolni az eves koltsegvetesbol
szoval ha nem tetszik, akkor ki kell menni az agglo-ba, aztan onnan bevonatozni vagy beHÉV-ezni amire fontos, ahogy ok ezt masoknak javasoljak auto hasznalata helyett
aztan majd lakik ott mas, aki "latja" is hova megy
erre de emberke: de ok azert laknak ott mert minden fontos kozel van
ja hat az aggloban is oda lehet koltozni a Aldi meg a dohanybolt meg az allomas setatavolsagu kozelebe, aztan akkor ott sincs semmi "fontos" tavol igazabol
de ott zold is van meg elheto kornyezet is adott
ha meg most is HO-bol dolgozik, akkor...
egy 60-70m2-s belvarosi kero aran "kint" 100-120m2-s hazat tudna venni 1:1-ben, ami merete miatt is + 2 szoba legalabb, ami egy kisgyerekes csaladnal nem elhanyagolhato tenyezo, meg van kert is, ahol tud(nak) kint jatszani, de kozben megis otthon van
...aztan hirtelen meg is szakadt a diskura itt
es akkor nem is egy 100+ eves kegliben lakik, amit felujitani a lakokozosseg kb sosem fog tudni, meg mindig szopsz a kozgyulesen a elmarado felujitasokkal, amit a nyuggerek leszavaznak, hanem egy sokkal ujabban -
hobizoli
nagyúr
pedig szanalhatnanak egy csomot
nemelyikben olyan poshadt rohado saletromos szag van ahogy belepsz a fokapun az utcarol, hogy tuti rohad vhol az epulet is
masik hogy az eso beesik az udvarra, de kiszellozni nem tud sehol, mert legmozgas nuku
tele van mindenfele gombakkal, amiknek elszaporodasahoz ez a felhomalyos, nyirkos-paras, legmozgas nelkuli ~zart ter elegge kedvez is
...es akkor aszondja budos az auto, ja az....
lassan Euro3-s autot keresve kell talalni az utcan
de utcarol belepve a budos haza nem zavarja, amiben lakik -
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #344096 üzenetére
repter mellett is LRI bejaratnal ez ment
odakoltozik a repter keritese melle, azaz nincs szembeszomszedja se, mert a hazbol arra a betonsavos keritesre nez ra, aztan nekiall amperkodni mindenfele lakossagi forumokon, hogy neki hangos a repter es marpedig zarjak be
uhm, deee
eleve a mostani gepek sokkal halkabbak, mint egy TU154-s volt 30+ eve -
hobizoli
nagyúr
dehogynem
ezek a regi hazak muszakilag (is) elegge elavultak, siman tobbe kerul felujitani oket, mint ujat epiteni
rendesen felujitani meg tipikusan sosincs penze a haznak
azonkivul pazarloak is a hellyel
egy ilyen regi 3 emeltes haz az epitese koraban szokasos szentuzeles miatti nagy belmagassaga okan + nyeregteto olyan magas, mint egy modernebb 5-6 emeletes, amiben ugyanakkora footprint-n majdnem 2x annyi lakoterulet lenne eleve
plusz akkor nem lennenek feleslegesen nagy polgari lakasok se, ami 90-120nm aztan lakik benne az ozvegy jolineni egyedul
ezeknek a masik baja a tipikus u.n. folyoso elrendezes is, amikor a szobak egymasbol nyilnak, meg korfolyosorol a konyhaba lepsz be eloszoba nelkul...
mai igenyeknel ez rohej, foleg amiket elkernek erte
igy a 3-4 mostani haztomb helyett lehetne ketto, es ugyannyi lako van
de tobb a szabad ter koztuk amiert amugy sipakolnak, meg a ket haztomb kozott nagyobb lenne a tavolsag tuzvedelmi szempontbol is, es vmi fény is lejutna a utcaszintre, + alatta melygarazs
ha magasabbra csinajak 2-3 emelttel, akkor mar 5 mostani tombot is helyettesithetne 2
a kulso homlokzat meg olyan amilyet akarsz, nem uvegpalotakra kell gondolni -
-
hobizoli
nagyúr
hatchback bode csomiajtora kis tetospoilert mennyire nagy melo felapplikalni?
plz input -
hobizoli
nagyúr
válasz
tboldi #343999 üzenetére
PGT-nel a turbo maga volt a limiter, ~175 lonal a vatta uj sem tudott tobbet
3000-4500rpm kozott volt egy elektronikusan megvezerelt overboost gyarilag, ekkor 0,8bar helyett 1,3bar a toltonyomas az elozesekhez
de 5000rpm felett akarmit csinaltal esett a nyomas, mert nem birta szusszal
ha kiiktattad az overboost szelepet, es manualisan befixaltad a nyomast, akkor 6000-nel 0,9-1bar-t tudott fujni
de ha felpattant helyette egy bolt-on, direkt ezt helyettesito Turbotechnics egyseg, akkor 220-230 paripat tudott 300-320Nm-l 1.4bar-n, 1.6bar-n meg 240-250lo 340-350Nm
azert kiegesziteskeppen persze kellett meg par cucc:
+240cc/min helyett 270-280cc/min injektorok
+highflow AC
+Sytec FSE Power-boost-valve, amivel 1:1 helyett 1,7:1 aranyban no a railnyomas
+FMIC
+de-cat freeflow kipu
+K&N
+nápolyi "SEB4" csatacsippazaz csak a motor levego es uzemanyag ellatasat kellett hozza igazitani, a motor maga meg bontatlan is
pl egy E46 M3-nak ez mar igy bekoszont
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Eugene Roe #343996 üzenetére
igazabol a resztelhelesi nyomatekcsucs a lenyeg elozeskor, nem a max teljesitmeny
azert jobb a dizelek u.n. 'nyomatekrugalmassaga'anno az 1.4-s PuntoGT-nel a Stage1 csip az 130-rol emelt 135-140lora
aszondja ember erre bazze annyiert minek
(a Stage 2 volt 155-160... FMIC, K&N legyszuro, de-cat feeflow kidorreno...)ja csak stage1 reszterehelesen 250Nm-t tudott 200 helyett, azt jelentette hogy a 80-82loero helyett ~105loeros volt a motor ~3000-nel... (Stage 2 meg 275-280Nm)
ugyhogy +25% jedi volt abban az rpm savban, amirol egy elozest meginditasz
ennyi siman megerezheto seggrea benzinmotor minosegszabalyzott, azaz ott ha van a levego (oxigen) az egesterben, akkor uzemanyag is kell melle megfelelo mennyisegnyi
pV=nRT <- egyetemes gaztorveny
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Eugene Roe #343694 üzenetére
ja nem, csak neha vannak ilyen motorhibas 1.6-s 147-k 150-200k-ert...
gondoltam hogy egy 3.2 V6 24v beleugrana, mert a valtoval es ECU-val stb egyutt ~5-600k
es akkor van annyiban, mint egy "jo" auto
volt a GTA-ban ilyen gyarilag is, csak 6-8milliot mar annyira nincs kedv kikohogni arrameg az gyarilag csak a 3 ajtos bodeban volt es csak a facelift elotti, kislampas, "bamba" elejuben, mert a gyari 250lo 305Nm-s "GTA" motor, az csak Euro3-s
pedig a motorbol van Euro4-s is a 936A000 motorkoddal hiszen 2008-9-g szereltek a 166-ba es a GT-be is (ami a 147 Coupe-ja, meg az alvazkodja is ZAR937...-l kezdodik annak is)
330mm-s 4 dugos elso Brembo fekszett itt van 3 eve pinceben, hatso 276mm-s meg GT/156/156SW-bol lenne fruttiert hozza felujitassal egyutt 100k-ert
csak a normal 147 hasznalta a kisebb, 251mm-s feket hatul (a GTA ott is a 276mm-st)a 147/GT/156 egy platform egyebkent
ez 240lo meg ~290Nm
FWD-re "eleg" ennyi+ rovidebb 156 2.5 V6 24v 6-s valtoval, mint ami a 3.0-3.2-é, jobban is venne a tuzet
+ BC futomu ala
+ Quaife LSD
+ uprated vastag full alu vizhuto
+ Eibach sway-bar kitcsak mennyi ennek a papirozasa, hogy egy ilyen rendorsegi razziatol ne kelljen izgulni?
-
hobizoli
nagyúr
motorcsere menete az hogy megy hivatalosan mostanaban?
gyarilag is szereltek vele, de nem az a motor van a bodeban, es a hengerszam meg nyilvan a ccm sem stimmelgondolom kell a szamla motorrol, atalakitasi engedely NKH-tol, aztan beszerelesi igazolas a muhelytol meg egy muszaki vizsga a vegen
ezenkivul meg mi...?
plz input -
hobizoli
nagyúr
válasz
tboldi #343671 üzenetére
annyira nem veszes a mai arak mellett
20+ eve 1.9TD Tipo Harrison V5 kompresszor felujitasa volt 70k
Balaton eszaki partjan kruzolunk, jardan csalad gumimatraccal suhan a strand fele, ahogy 1 lepessel mogejuk ertunk, megallt a kompresszor es elkezdett visitani az ekszijegy ismi megnezte vmi katalogusban, hogy tokugyanilyen darab volt a W124 200D-n is meg a G Astra 1.6 16v-n
na, elmentem egy Opel bontoba, hogy mennyi az annyi, aszondja jomunkasember a Diavia utangyartott egyseg kapugaranciaval 80k...
uhm OK, akkor a garis felujitos tema 70k-ert jo leszkompi ki, egy het mulva kesz (egyik dugattyu leszakadt, attol szorult meg)
bepattint, klimakondenzator ki, atmosodik, uj szaritoszuro, uj szij + feszito, uj O gyuruk, uj klimaventi relé, nitrogenes nyomasproba, klimagaz feltoltes... ~150kde olyan hideget fujt, hogy eppencsak a hópihék nem jottek a szellozoracson
elotte sem volt rossz egyebkent, csak a kompi feladta
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Micsurin #343682 üzenetére
nem, a Jysk elotti reszen alltunk meg
az IKEA a Meki oldalan van szemben, es kozvetlenul az M5 lehajto mellettamikor en kint voltam ott 3-4x, akkor egyszersem voltak rendorok...
bar nem is voltam ott 3-4 orat, csak ~1.5-2-tezen a kepen a IKEA meg csak epulget, meg a BK-nak csak majdani helye van ott (legalabbis nalam ugy latszik)
Hatterben hatul a Meki a utca tuloldalan:
Mondjuk ezekbol csak a kek tulajat ismerem -
-
hobizoli
nagyúr
....e örö é bódottá
....avagy mit szamit ~10cm is
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Vismajor01 #343640 üzenetére
taxi?
-
hobizoli
nagyúr
válasz
JoolsNOS #343553 üzenetére
hat ha csak o tudja hol kell akkor elegge
az 1.9TD Tipo-m volt igy megokositva a 90-s evekben
abban ECU nincs, de ket pontot kellett megerinteni az inditashoz
egyik erintes hianya az adagolo magnesszelepet tiltotta le, a masik az izzitast
izzitas nelkul meg mondjuk, hogy "beindul", de qrva sokat kell oninditozni hozza meg nyaron is, de adagolo nelkul kb soha nem fog menni sehova, max ha kotelen felhuzzak a trailer-re -
hobizoli
nagyúr
nemtom ezek a maganszabalyaik honnan jonnek amugy, meg miert is "hatalyosak"
az van meghatarozva lampanal is, hogy kibocsatott feny szine milyen legyen
lenyegtelen hogy feher vagy narancs bura vagy u.n. smoked grey es abbol jon ki az adott szinu feny
fekhatas meresnel ennyi Nm-t kell tudnia es elteres x% lehet a ket oldal kozott
azon belul van?
igen
akkor mi a baj?
haversracnak a 2 hete vatta ujan atvett Grande Punto TJET Abarth-tol akartak levenni a rendszamot, mert hogy szukre szinu hatul az indexlampa kulso burkolata, mert biztos lefoliaztatta
gyarilag olyan szinu az Abarth-n
narancs izzo valo bele es akkor villogasnal kibocsatott szin jo
meg nincs rajta kereknyomas matrica se a vezeto oldali ajtonal vagy a tankajtonal, mert tuti at lett fujatva
ja 2 hetes autot azzal kezdem, hogy atfujatom, ahelyett hogy abban szinben rendeltem volna meg eleve, nem?
nekem volt 6-8 digo autom, de egyikben sem volt ilyen matrica sehol
azt tudom, hogy masik gyartmanyokban van, de ezekben nem lattam 1x se ezeken a helyeken -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #342873 üzenetére
egyik fobicajos azzal ervelt, hogy hat de hol bicajozzon mashol, ha kedve van, ha nem a varos utcain?
pl a millenaris velodrom-ban, azt pont erre csinaltak anno [link]
Wikile van pukkanva, de tarsadalmi munkaban felujithatna az i-bike meg a tobbi bicajos szervezet....
....de ilyenkor persze mindig az van, hogy a buli erdeklodes hianyaban elmarad
-
hobizoli
nagyúr
válasz
MrSealRD #342863 üzenetére
raadasul tul melegben azert nem, hidegben azert nem, estetol regelig kb sehol senki
...osztol-tavaszig meg eleve alig latsz
amugy meg ha vmi PR fotozas van, akkor osszeverodik ra egy klikk, hogy lehessen mutogatni
de a lezaras meg a korlatozas az az ev 365 napjan 0-24h ervenyesul a "semmire" is
akiket latsz sem feletetlenul megy vhonan vhova, vagy dolgozik, mint egy futar pl , hanem van aki csak teker egy kort par haztomb korul igazabol celtalanul -
hobizoli
nagyúr
válasz
MasterMark #342816 üzenetére
a blokk nem mindenhol aluminium, keszulnek vasblokkos autok ma is
a hengerfej az alu volt mar evtizedek ota, de a ket aluminium kozul a hutoe sokkal kisebb falvastagsagu, azon elobb kijon ha "elfogy" az anyaga, mint a hengerfejen
sot, nem is kell teljesen elfogyjon, mert a viznyomas mar kiuti -
hobizoli
nagyúr
válasz
MasterMark #342812 üzenetére
nyilvan nem kell napokig jarni vele
amugy ha a huto attol kilukad, akkor az mar szar is volt -
hobizoli
nagyúr
válasz
ArthurShelby #342793 üzenetére
a hutorendszer vizcsoveinek helyere kell rakotni a ~60fokos vegyszeres cuccot, es azt atjaratni benne tobbszor is
ehhez a termosztat betetet nyilvan ki kell szedni
atjarat, oblit, atjarat, oblit, atjarat, oblit...gepmuhelyben sem mossak a blokkot orakig, szoval igazabol hamar megvan am
hutot is erdemes atmosatni, mert az acel blokk es aluminium huto galvanelem reakcioba lep egymassal, amiben a hutoviz a ketto kozott az elektrolit, ha csapviz, azert kezd rozsdasodni a blokk
a rendes fagyallo + deszt.viz ezt akadalyozza megha nem draga huto, akkor abbol raknek bele egy ujat inkabb, mert "megeszi" egymast a ket fem, es a nyilvan sokkal vekonyabb huto fog kilukadni elobb
meg a kisebb jaratokbol nehezebb is kimosni a rendesen rozsdas lerakodasokat, hiszen arra fog aramolni a benne a mosoviz is amerre konnyebb neki a parhuzamos csovecskekben, es az eldugult csovecske az mar ugy is marad
ez kesobb hutesi probelmat jelenthet a nyari dog melegekben -
hobizoli
nagyúr
válasz
Steve_Brown #342762 üzenetére
csak a motorblokk tobbszori vegyi atmosasa utan lenne tiszta a kiegyenlitotartaly
akkor szokott ilyen lenni, ha egy ideig csak sima csapviz volt benne, es attol a blokk elkezd rozsdasodni
utana hiaba mosod at siman csak vizzel, vegyi mosas kell neki, hogy a rozsdasodas megszunjon -
hobizoli
nagyúr
válasz
Steve_Brown #342603 üzenetére
olajcsere mennyire gyakran volt elkovetve rajta?
nem papiron, hanem valosagban
egy ilyennel megprobalnam, hatha... -
hobizoli
nagyúr
válasz
cOxeR #342601 üzenetére
igen, ezeket 3-4 evesen cserelik, flottas autok
egy kicsivel tobb, mint egy eves ez az auto (2024 marciusi uzembehelyezesu) es ebbol a 40k-bol is 35k km-t Bp-n tett meg eddig a pilota szerint, szoval az a 4.9 sulyozottabban is inkabb "varosi", nem vegyeselotti LPG kettosuzemu Clio-k voltak, de azokat nem is szerettek, mert a foldre kell ulni benne ehhez kepest
meg a jellemzoen alacsonyabb nok ebben "Cross"-ban most magasabban ulve jobban at is latjak a varosi forgalmategy mini-SUV
-
hobizoli
nagyúr
voltunk hetfon egy ceges projektmelon kint "terepen", a ceges Yaris Cross hibrid 40k km atlagfogyija 4.9liter volt varosban (Bp) hasznalva
....azert az nem szar -
hobizoli
nagyúr
válasz
macilaci78 #342437 üzenetére
azert mostanra ennel egy kicsit szofisztikaltabb megoldasok is akadnak...
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Winner_hun #342397 üzenetére
nekem 50-g nem is mutatja a vizhofokot a oraegyseg eleve, es 70-nel valt at az LPG ECU
de ezt (is) amugy oda programozzak, ahova akarjak -
hobizoli
nagyúr
válasz
macilaci78 #342395 üzenetére
ez mikor volt, hogy uszohaza volt...?
-
hobizoli
nagyúr
válasz
KAMELOT #342390 üzenetére
benzin egese is lehet magasabb hofoku, ha szegeny a keverek es oxigen tobblet van az egesterben
LPG-nel azt szoktak elqrni, hogy 25-30%-l tobb mennyiseg kell belole az energia egyenertekhez, de nem adnak be annyit, ezert folyamatos oxigen tobblet van jelen
LPG 26,8MJ/liter, a hagyomanyos benzin meg 34,8MJ/liter energiaju
dus keverekkel csokken az EGT (=Exhaust Gas Temperature)
amugy az LPG-s auto is benzinnel indul, es amig nem eri el a hutovitz a 70 fokot, nem valt at LPG-re...
addig meg normal hasznalatban is elpotyog az auto 3-4km-t
sot, valojaban mindig benzinnel indul, es ha eleg meleg vize, mert pl beugrottal peksegbe kenyerert par percre, akkor az urjainditas utan egy gazpoccintesre at is valt eszrevetlenul LPG-re, ahogy alapjarat fole emelkedik erre az rpm -
hobizoli
nagyúr
válasz
Reggie0 #342038 üzenetére
az itteni soroksari auchan-s kezimosokban az inkabb placebo
neztem a multkor en is, hogy viaszos ize, persze nyomjunk ra, aztan vmi habzik csak, de a viz nem kezd leperegni az uvegrol (se), ahogy rendes viaszosnal kellene
meg tavaly vmikor felni tisztitoval lefujkaltam a felokat, varom ott hogy hasson, a kis mini kefevel amit csak ezert vettem, elkezdtem ott a felni kullok toveben rasegiteni....
vissza a oblito programra
jon egy ilyen szakadt puloveres, kertesznadragos muki, vmit obegat porszivokrol... mint egy parkoloben keregeto hajlektalan
majdnem oda csaptam neki a vizes fejjel egyet, hogy ajjal meg, nincs aprom, nem tudok adni... erre kozelebb erve, mondja hogy nem lehet kulso eszkozt hasznalni, csak ami itt van
mé nem?
mert ez van kiirva
de ez egy kis feju muanyag kefe, ami befer a szuk sarkokba is, mert ez a bohom mosokefes fej nem olyan
nem baj, akkor se
jo b+
pont vegeztem is, megyek el, akkor nezem hogy ez a muki molyolgat a vegyszertaroloban ott vmikkel
ja, hogy o az uzemelteto...? -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
MasterMark #341989 üzenetére
mivel vegig fasor van az hazak elott, ezert nem kifejezetten nehez odaallni
egy adott pont van csak, ahol ez a madar szeret alukalni
tegnapig azt gondoltam, hogy iden mashol koveti ezt el
ma delelott rajottem, hogy nem, iden is megerkezett -
hobizoli
nagyúr
Fosogalamb vagy varju betalalta a kékvillámot...
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Blindmouse_ #341941 üzenetére
jaigen, ott a Heathrow-nal legvonalban 500m-re vannak a lakohazak a kipufopalya azon pontjtatol, ahol feketéllik a guminyomoktol a palya
itt meg ugyanez 1,7km a Ferihegy2-nel, meg kicsivel kevesebb gep is erkezik es szall fel naponta -
hobizoli
nagyúr
válasz
stickermajom #341937 üzenetére
o ezek a dolgok itt is mindennaposak am a csovesekkel
ul jaraton aztan behugyozik-beszarik az ulesen
meg meterrol buzlik az egesz lény ahogy eluszkosodve rohad a laba meg mindene, hetek ota nem furdott
teli kabatban puloverben jarkal a 30 fokban is, mert csoveskent nem is tudja ezeket hova lerakni, meg az is tiszta retek rajta
...es akkor megy a nagy csodalkozas, hogy vki inkabb miert jar autoval
foleg aki pl hajnalban megy meg este jon, amikor igazabol nincs forgalom sehol az utakon, Weiss Manfred-n se, es siman lehet haladni 2x2 savon ki-be
Csepeli HÉV-re egyebkent is volt olyan otlet, hogy a meglevo jarmuveit atviszik mashova ahol nagyobb szukseg van rajuk es siman villamos lesz helyette, mert a CAF miatt lett egy csomo felszabadult TW6000-s "hannoveri" es az 1000V helyett 600V-ra kell csokkenteni a vonalfesz-t, de az nem lenne egy nagy tortenet
ez az egy vonal az, ami nem megy ki Bp-rol, meg van szumma 6 megalloja
a TW vilik meg konnyebbek is kevesbe qrja palyat is, es van most is vagy 30-35 belole, ami hasznalhato
kevesebb utas fer ra, de max csucsidoben kicsit gyakrabban mennek, azon kivul meg nem fut annyira uresen
eleve fel kene ujitani az osszes HÉV vonalat is mar, meg kikukazni a NDK-s jarmuveket is rola, mert 45-50 eves szerelvenyek futnak, de arra egyreszt penz sincs, ha meg lenne is, akkor 2030 elott nem erkeznenek meg a jarmuvek se ra
addig meg mi lesz...?
masik vonalakon rendszeresek a meghibasodasok, mert alkatresz sincs mar hozzajuk kb -
hobizoli
nagyúr
válasz
stickermajom #341937 üzenetére
...es ez hol is van?
-
hobizoli
nagyúr
válasz
stickermajom #341931 üzenetére
Oyster card Londonban 20+ eve mukodik mar kb, itt meg csak egy tervezet van csak vmi hasonlo giga-mega egyedi csucsokossagra tizensokeve mar, mert ennek kell am a vilag leg-leg-leg-legjobbabbabbjanak lennie
meg boven tarlospistabacsi idejen futott a projekt, vitezy BKK fo-fo-fonok vezetesevel aztan ot mar 10 eve kirugtak onnan, es azota sem haladt ez semmit
mar akkor sem ertette senki, hogy ami ott egy 4-5x ekkora lakosu varosban mar bevaltan mukodik a gyerekbetesegeit reg kinove, azt miert nem veszik at onnan, miert kell vmi nagyon sajat egyedi balfaszkodast ateroltetni kulonleges igenyeikkel, ami csak dragitja az egeszet?
gondolj bele 2000-s evek eleje ota a szamitogepes rendszerek teljesitmenye mennyit fejlodott egymaga, es akkoris egy max negyed akkora terhelest kene kiszolgalni velede vegtelen+2 masik mukodo pelda is van szerte a vilagban
RFID-s karperec, amire feltoltesz egyenleget vagy hozzarendelsz egy berletet, vagy FaceID azonositoval(!!) egy kamera enged be, vagy a okostelefon NFC, okosóra, vagy csak siman a bankkartya lecsippan ugyanazon a kapun, es nem ezzel ide gyere, azzal meg oda -
hobizoli
nagyúr
válasz
stickermajom #341921 üzenetére
hogyne persze... megirigyelne, hogy egy ilyen rom is tud vhogy mukodni
attol hogy olcso, meg szar, nincs pent karbizni
ugyanez mint a kozmuszolgaltatokanal
valasztasi PR okokbol occso minden, aztan rohad is szetsiman fel kene emelni 16-18k-ra berlet arat, hogy legyen penz fejleszteni is, mert a hardvert megvenni attol meg ugyanannyiba kerul, hogy mestersegesen olcson tartjak a berletek arat, ami meg az inflaciot sem koveti regota
csak 2022-23-24-ben nezve szumma 35-40% volt a KSH szerinti "hivatalos" inflaciopl megvenni egy uj vilit ma 25-30%-l tobbe kerul mar csak azert is, mint 8-10 eve, mert csak az EURHUF arfolyam ennyit romlott, es akkor a gyartoi onkoltsegi ara meg nem is nott az inflacioval se vagy a nyersanyag arak miatt, ami az utobbi evekben tortent szamos mas teruleten
ez is hol jelentkezik az berlet/jegyarakban? seholtovabba az adminisztrativ allomany is lehetne joval kisebb, a magasabb foku automatizalassal
egyes BKV buszok motorjai annyi olajat zabalnak naponta, jobban fustol, mint egy ket utemu Trabi amiben felakadt a szivato bowden, hogy par het alatt kijon belole egy total felujitas
erre miert nincs az uzemegysegben egy muhely megfelelo gepekkel, ahol onkoltsegi alkatreszaron meg tudja ezt csinalni a TMK, es rotacioban forgatva felujitjak a motorokat ejszakai muszakban cserelve?
van 1000+ busza a BKV-nak
szinte kihullik a futomu alola ugy zorog mindene, mert a romma szakadt szilent, szetver mindent IS, de hadd menjen, gyóóvanazutybéláimvilipalya besullyedve, lassujellel halad a vili
a 4-6 vili vonalan evente felujitani kell vmelyik reszet, mert hol itt lett szar, hol ott, hol tokugyanott, ahol tavaly is jaovitottak...miert raknak vegre nagyvasuti palyat ala?
80 tonnas V43 elgurul 4 tengelyen es nem kopik el sinje, a 70 tonnas Combino Supra alatt 12 tengelyen meg igen?BKK szamokban, idezet "....csak a 4-es és a 6-os villamosokat – amelyek Európa egyik legsűrűbben közlekedő villamosvonalai - 330-350 ezerszer használják egy átlagos munkanapon"
ekkora utasszamra mashol mar reg metro van csinalva, pl az M2 utasszama 420k -
hobizoli
nagyúr
válasz
Eugene Roe #341871 üzenetére
baromsag
sehol nem csinaltak igy a folyamatot, hanem mindig elobb epult vmi kivalto infra, aztan lett par korlatozas, de akkor sem az ilyenek
eleve Londonban a sokkal magasabb jovedelmek mellett sem vezettek be ULEV zona-kban ekkora behajtasi dijat, amit irsz
de az a rohejes, hogy meg nemis a legmagasabbat irtad, amit olvastam
fakenick mogul irjak ennek a duplajat-triplajat isszoval itt elobb a korlatozas jonne, azutan meg nagyon nagy budos semmi se tortenne az infraval tovabbra sem
csak olyan lesz4rom madjaroschan menne a vallvonogatas meg a niiiiicsrááápéééééz mantazasa, meg az óóóddddmeg
Keleti PU-otthon 11,5km a Googlemaps szerint, autoval erre a tavra 21percet ir a utvonaltervezo, es 20-22perc alatt szoktam odaerni
ugyanez a tav BKV-val 56perc es elmegy elotted az egyik atszallos jarmu vagy varni kell a megalloban, akkor mar 60+-rol van szo, azaz 3x annyi
innen meg 8km-re van a Bp vege tabla egyebkent kifele, szoval itt nem kerulet lehatso sarkarol van szo kiindulasi pontkent, ahol a madar sem jar, meg konkretan 50m-re van az Ulloi ut es 220m-re a vilimegallo
25perc a Hatar ut az 50-s vilivel azaz csak odaig tobb ideig tart elerni a metroig, mint a teljes ut tart az autoval, es akkor meg sehol sem vagy
plusz meg ha 2-3embert hozok el autoval akkor nekik fejenkent 3 vonaljegy kellene iranyonkentna?
amugy meg az ingatlan erteke, aminek kozeleben mar nem lehet megallni autoval (csak havi 30-40k-rt berelni a korabbihoz kepest) csokkenne, hiszen akinek van autoja es munkaja miatt kell neki, az kiesik a vevojeloltek korebol vs 2 utcaval odebb ahol még lehet parkolni az utcan is es akkor azt veszi meg a vevo
ezzel a setalos utcas keglit csak kisebb aron lehetne eladni
ezt ki fogja kompenzalni a mostani tulajnak?
ez par millio ardiffi per lakas
nem csak homeoffice-s melok vannak am, vkik hajnalban mennek es este jonnek, amikor tizenperces kovetesi idokkel jar a BKV, az auto meg akkor megy amikor akarod, nem vagy menetrendhez kotve, meg ahhoz sem, hogy az hol jarezt a havi 30-40k-t bele kell kalkulania a havi rezsijebe, ezzel kell szamolnia az ingatlan vetelekor is az arban, ezert autoval neki kevesebbet er egy ilyen kegli, mint ahol ez az utcan parkolas tema jelenleg is megoldott
valszeg nem melot fog valtani ezert, hanem egy masik kecot nez mashol
pl van ket sarok kozott 5 haz ~100 lakas, aminek csokken 4-5milcsit a piaci erteke ezert, az mindjart potom 4-500millio
ki fogja ezt kifizetni...?
de amig nem a te lakasodrol van szo, addig gondolom nem is nagyon erdekelne ez seszoval kb kevesebbe kerulne azt a par nagyonhangos sotetzoldet kipaterolni vhova kijjebbre, ahol a nagyon vagyott lakokornyezete eleve adott, foleg ha "uj" lako, nem ertem minek pattog, tudta hova koltozik
vannak kertvarosi reszek, ahonnan 15-20perc alatt ott van BKV-val, ahol most is, es o is ezt az utazast javasolja masoknak
akkor o miert nem hasznalja?
az onkori szempontjabol meg csak 1 adofizeto o is, meg az is, aki helyette odakoltozik a bulinegyed gettoba es jo az neki ugyis ahogy most vanaz onkori miert koltson erre el Mrd-kat?
nem all uresen a belvaros lakoingatlanainak fele, hogy vmivel oda kell vonzania a lakokat, az eddig is koppon volt...Ferihegyi repter is hogy Blindmouse is irta, 1947-ben indult, de fuves kifutopalyas repterkent mar a 1930-s evekben is letezett
szoval ma mar kb nem el, aki elotte is ott lakott volna, de lattam 2VH elotti legifelvetelt rola, es SEMMI nem volt a 2-3km-s kornyekenerre odakoltoznek melle, egesz konkretan a legiranyitos bejarat melletti haromszogbe a repter keritese melle, es most sipakolnak, hogy hangos a repter, zarjak be: [link]
uhm, deegyik oreg fo hangado profiljat megneztem a FB-n meg amugy irta is, Kunmaradas-rol koltozott oda
1990 elottig Kunmadarson szovjet katonai repter volt Mig-kkel
szerinted az nem volt hangos, amikor kb naponta felszalltak?a TU154-k ki voltak tiltva nyugat europa reptereirol a hangjuk miatt, reszben azert is vett a Malev Boeing737-ket 90-s evek kozepe-vege fele
erre vkinek most hangos a repter, hogy kozvetlenul ott lakik mellette es tizeneve koltozott csak oda...?
Új hozzászólás Aktív témák
- Új! HP 230 Vezetéknélküli USB-s Billentyűzet
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- AKCIÓ! MSI B450 R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB Rampage SHIVA FSP 500W
- HATALMAS AKCIÓK / MICROSOFT WINDOWS 10,11 / OFFICE 16,19,21,24 / VÍRUS,VPN VÉDELEM / SZÁMLA / 0-24
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest