- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Szélesre tárt ablak: Teszten az LG UltraGear 45GX950A OLED monitor
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen házat vegyek?
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Hobby elektronika
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Apple MacBook
- Milyen videókártyát?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Emunem
őstag
válasz
Emunem #32598 üzenetére
Még annyit, hogy nem univerzális, csak ezeket a töltőket fogadja be, ugyanis teljesen a töltöre van szabva.
Kicsit túl lett tervezve, mert külön szellőző járatok vannak a hátoldalában, hogy ne melegedjen fel annyira a töltő, meg miegymás nyalánkságok.Saját töltő kupakot (hogy ne menjen bele a por) meg itt találjátok.
-
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #32599 üzenetére
már nem tudom módosítani.
-
-
Emunem
őstag
ha szabad ilyet, akkor akinek Segway/Ninebot töltője van, és keres egy töltö tartót a falra, ami passzol a roller stílusához is, akkor ajánlom a saját tervezésem kinyomtatni.
Ha nem szabad, úgy kérem a modit, hogy törölje.
-
Emunem
őstag
Na, kis "tuning".
Vettem egy alis lámpát (kint ajánlották), meg egy új teló tartót, kábel védőt, meg szilikon kijelzö védőt. (az elözöt letéptem a fenébe, akinek kell a tartalék 2. darab oda adom ingyen, osztrák határ melletiek előnyben) Egyik sem támogat engem, csak belinkeltem, hátha másnak is megtetszik.Lámpa:
ez n@gyon jóóó!A gyári impotens lámpát mérföldekre veri! 3 módja van, és remek a fényvetülete. (kb akár 4,5 órát bír ki) Masszívan tartja a tartó a lámpát, pont középre lehet csúsztatni a kis tartó sínen. Meddig fogja bírni, azt nem tudom, majd elválik. Egyenlőre élvezem amíg megy.
teló tartó:
Teszi a dolgát, fémböl van, masszívabb, nem csörög üresen. Sokkal jobb, könnyebb a telefont berakni/lefogatni, egykezes.Szilikonos tok meg egész tűrhető.
A kábelezést meg rábízom a fantáziátokra, azt már nem fotóztam le.
-
DigitXT
félisten
-
gyuri615
újonc
válasz
Dr. Szilikát #32555 üzenetére
Sziasztok!
Köszönöm a tanácsokat a roller problémám ügyében. Szétszereltem, átnéztem mindent, különösen a szenzor kábeleket, de nem találtam problémát. Széthúztam és összedugtam többször a csatlakozót amin a szenzor jelek mennek. Feltöltöttem a rollert és reggel kipróbáltam, újra tud 25 km/órával menni. A próbakör után az első gumi futófelülete hideg volt, a motor is, de a rajta lévő hátsó gumi futófelülete már langyos volt. Ezután bementem a munkahelyemre, az első kerék futófelülete langyos volt, de a hátsóé rendesen felmelegedett, valószínűleg a meleg gumi a motort is átmelegítette. Kézzel azért fogható volt. Bár szereléskor nem vettem észre, de valószínűleg ez a gumi puhább mint az előző volt, és az összedugott szenzor csatlakozó sem érintkezhetett megfelelően. Remélem idővel a hátsó gumi felkeményedik és ellenáll a királydinnyének, akácfa tüskének és üvegszilánkoknak és még hatótáv csökkenést sem okoz.
Gyuri -
DigitXT
félisten
válasz
Emunem #32591 üzenetére
Ez az Adventure, amiről írtam.
Megvettem 120K-ért, aztán tuningolgattam.
Aztán a baleset után újra összeraktam, és megpróbáltam eladni, de beláttam, hogy több okból sem fog menni. Először is, mert ugyanolyan kerékkel, mint ami váratlanul széttört, senkinek nem lesz benne bizodalma (nekem sem), másodszor ha van benne egy 130K-s vezérlő, ha nincs, senkit nem érdekel, aki nem szakértő a témában. Csak menjen, vhogy! Szóval nagy vezérlő ki, kis vezérlő be, gyengébb kerék ki, erősebb kerék be: szerintem így már valakinél jó szolgálatot fog tenni, csak le kéne tesztelni a hatótávolságot (36V38Ah).Jut eszembe! Olvastam a topikban gúnyos megjegyzést, hogy az indexeket mindig csak sötétben fotózzák, alulról, mert így leplezik, hogy napfényben fentről semmi nem látszik belőle, tehát teljesen értelmetlen dolog rollereken az index. Ezzel vitatkoznék. Ez látszik.
A térfigyelő felvételén is látszott, mikor elszálltam (nappal), a bekapcsolt vészvillogó.(Mondjuk eleve beteg gondolkodásra vall, hogy miért akarna vki hazudni ilyesmiről?
)
A másik legújabb index-fikázós megjegyzés szerint a reflektor mellett nem látszik. Nos, amikor jönnek szembe, akkor eleve nem illik telibe tolni a reflektort... de éppen látszhat:
Ui: oké, hogy lehet az indexet fikázni, főleg a vérzivataros osztaléklenyúlós időkben, de... -
DigitXT
félisten
Megérkezett az új kerék. Egymás mellett egyértelműen ez a nyerő. Kár, hogy anno nem rögtön ilyet vettem. Eleve a régin a küllő a legvastagabb pontján volt 8 mm (és furcsán, ívesen öntötték), ez meg 10 mm fölött van, végig egyenesen van valami nagyból vágva. Aztán ott a kerékagya, ami sokkal nagyobb átmérőjű, amihez sokkal nagyobb felületen csatlakoznak a küllők, így olyan törés, mint ami a balesethez vezetett, kevésbé esélyes. Természetesen nehezebb is valamivel az új cucc, szóval remélhetőleg biztonságosabb. (Nem beszélve arról, hogy szélesebb is, 36 vs 43 mm, jobban passzol a PMT gumihoz.)
Ja és sikerült találni belevaló szelepet, szóval most már tubeless az eleje, így az igazi...
-
-
draco31
veterán
Hello!
Haver vett egy Segway F3-at. Nyaggat vele, hogy állítsam át, mert most ugye 25km/h a vége, de ha USA régióra van állítva, akkor 32 lesz.
Lehet erről valamit tudni? Egy fura leírást találtam csak, de azzal nem mentem sokra.
Vagy még új modell nagyon, és várni kell az okosságokra? -
Golota
aktív tag
válasz
PociAti #32586 üzenetére
Igen, értem amit a futómű témában írsz. Régebben motoroztam és eléggé képben vagyok azzal, hogy egy jól kinéző, de nem az optimális tartományban dolgozó futómű mit jelent.
Viszont mindenképpen szeretnék egy robosztusabb futóművet alá, mert tapasztalatom szerint egy kiélezett helyzetben ez a különbség a csúfos bukás és egy megúszott helyzet között. Ezek az M365 klónok nekem ezért nem szimpatikusak. Szerencsére a lányom kevésbé ad a külsőségekre, hallgatni fog rám, ha a műszaki tartalom mellett érvelek majd.
Néha én is használnám azért a rollert, ezért sem lenne baj, ha nem csak a lepkesúlyú zsokéval működne optimálisan.
-
PociAti
őstag
válasz
Golota #32585 üzenetére
Az egy újabb releváns információ, hogy 40 - 75 kg tartományban kellene a rugózásnak ideálisan működni. Mint ahogy említettem, a Max G3-nál ezt pont hátrányként említették meg, hogy súlyosabb egyéniségekre tervezték.
40-50 kg közötti lányokat látok 15-18 km/h sebességgel, tömör gumis Xiaomi M365 klónokkal iskolába járni. Ez már szélsőség, nem is ajánlom, csak példaként említem meg, hogy ami alattuk ilyen tempó mellett még elviselhető, az 20 km/h felett egy átlagos tömegű férfi számára már kínzás.
Egyre több gyártó indult el a szélesebb abroncsok irányába. Csak félve jegyzem meg, többségünk sokáig elvolt felfüggesztés nélküli rollerekkel is. Egy rosszul működő felfüggesztés csak plusz nehezék a rollerre. És ha még a lábbal hajtós roller kényelmetlenségét is elviselte, önmagában egy tömlős kerék is élmény lesz számára.
Kisebb tömeg nem is igényli a dupla felfüggesztést, talán szimpla is elég lenne. Pontos típust nem tudnék mondani, hogy 40-50 kiló környékén melyik működik megfelelően.
A nagyobb kínálattal rendelkező helyeken célszerű lenne körbe nézni. Hölgy ismerősök néha elég meglepő érvekkel álltak elő miért pont azt a típust választották maguknak. (Pl. mert ez volt fehér színben, vagy mert ennek tetszett a kijelzője.)
-
Golota
aktív tag
válasz
Thunderzolee #32582 üzenetére
@Thunderzolee, @PociAti
Köszönöm mindkettőtöknek , ezek nagyon jó tippek. Valóban az ajánlott modellek mellett egy tanknak tűnik az általam említett G3 Max.
A leendő felhasználó egybként nem srác, hanem lány
40 KG, vékony, magas. Szerintem soha nem lesz egy súlyos egyéniség, viszont olyan 180 cm-re "várom" pár éven belül. A terep amin használná teljesen sík, tipikus alföldi város. Monduk nem hátrány, ha utazásra el tudnánk vinni és dombon is felmenne majd, akár alattam is (75 kg)
-
PociAti
őstag
válasz
Golota #32581 üzenetére
Ha a Xiaomi, Segway-Ninebot és Navee hármas közül választasz, akkor azok európai piacra szánt modelljei 25 km/h sebességkorlátozással rendelkeznek. Garancia tekintetében is a jobbak közé tartoznak, pár ismert problémától eltekintve nem nagyon vannak típushibái.
A Segway-Ninebot Max G3 egy rendkívül jól sikerült roller, viszont a 2.000 W-os csúcsteljesítménye az nem igazán "gyerek" kezébe való. Elég komoly gyorsítással rendelkezik, ami azért elég veszélyes szituációkat tud szülni.
És ami szinte biztos, hogy ilyen teljesítmény mellett a várható szabályozásoknak köszönhetően a nagy teljesítményű rollerek közé fog kerülni, ami nem használhatja a kerékpárutakat, hanem közlekedési szempontból motorkerékpárnak minősül.
A mérete, a 11 hüvelykes kerekek mind nehezítik a hordozhatóságát.
Ha már ennyire komolyban gondolkozol, akkor a Ninebot Max G2 talán szerencsésebb választás lenne számára. A redditen tegnap jelent meg egy hosszabb visszajelzés a Max G3-ról, főleg az elődjéhez, a Max G2-höz hasonlította az illető. A képek szerint már 13771 km-t tett vele. Sok jelentéktelen információ mellet (a letámasztója hangos, és könnyen leesik róla a gumi kupak) volt pár hasznos észrevétel, mint pl. hiába állítható a Max G3-nak is a lengéscsillapítója, érzése szerint 100 kg-os emberekre tervezték, az ő 85 kg-jához nem tudja olyan kényelmesre beállítani, mint ahogy a Ninebot Max G2-nél be tudta állítani.
Még pár ígéretes darab amelyiknek első + hátsó felfüggesztése van:
Ninebot F3 Pro E *: elöl és hátul tárcsafékek + E-ABS,
Xiaomi 4 Ultra: lengőkarok, dobfék.
Xiaomi 5 Pro: dobfék.
Xiaomi 5 Max: dobfék.
Abba nem mennék bele hogy a dobfék jobb, vagy rosszabb a tárcsaféknél. Mindegyik rendelkezik előnyökkel, hátrányokkal.És a Navee ST3 és Navee GT3 Max is megérne egy említést az 1000W-nál nem nagyobb, dupla felfüggesztéssel rendelkező rollerek között.
* 1.200 W-os csúcsteljesítmény a kategóriahatárok miatt problémás lehet. Ninebot F3 E sem sokkal kisebb tudású.
-
válasz
Golota #32581 üzenetére
Hát akkor kb a legjobbat nézted.
Bár az egy viszonylag nagy és nehéz gép.
Ezeken van lengéscsillapító:
Xiaomi 5 Pro, 5 Max
Segway G2
Segway F3, F3 Pro
Segway G3Ezeken nincs:
Segway F2, F2 Plus
Xiaomi 4 Pro (2nd gen)Itt össze tudod az adataikat hasonlitani.
Xiaomi ötös sorozat ismertető.Én a helyedben elmennék egy Media Marktba, Hervisbe, vagy máshová, rolleres szervizbe, boltba, ahol ezek ki vannak téve, mert nem biztos, h befér autóba, amit kinéztetek pl.
Vagy felemelni egyiket- másikat, mégis mennyire nehezek.Hány kiló a srác?
Emelkedők is vannak az úton?
A pálcikarollerek csak 25-el tudnak menni, úgyhogy ez nem lesz gond. -
Golota
aktív tag
Sziasztok!
Gimnazista részére keresnék rollert az alábbi prioritások szerint:
1) Jó futómű és jó fékek. Legyen stabil (amennyire egy roller lehet) és ne pattogjon minden úthibán
2) Súly: minél könnyebb, annál jobb
3) legyen "street legal" nem kell a nagy sebesség. Sőt! Az a jó, ha le lehet korlátozni.Tudom, hogy az első 2 prio némileg ellentmond, hiszen egy robosztus futóműnek súlya van, de ésszerű kompromisszumot keresek. Inkább legyen kicsit nehezebb ha ez a jó futómű ára, de nem szeretnék 30 kg pluszos rollert, amivel csak szenvedés a logisztika.
A felhasználás tipikusan csomagtartóba be-ki, majd kb 4 km a gimnáziumig, városon belül,de végig bicikliúton, sík terepen. Lábbal hajtós rollerrel sokat ment már. Amúgy sportos, ügyes de nyilván egy gimnazista még kevésbé megfontolt, ezért amennyire lehet, biztonságos (futómű, fék, stb) megoldást keresek.
Amit el tudok engedni, az a nagy hatótáv, mert 2-3 naponts simán feltöltenénk. Nagy teljesítmény szintén nem szempont, kifejezetten jó lenne, ha nem menne vele gyorsan. Az ár nyilván tényező, de most nem korlátoznám be. Inkább fizetek többet egy megbízható gépért, amihez alkatrész is van és javítható, mint hogy olcsón vegyek valamit, amivel csak a szívás van később. Használt abszolút játszik-
A Segway Max G3-at nézegettem eddig, de nem vagyok képben a témában. Köszönöm ha adtok tippeket.
-
válasz
reku.simon #32578 üzenetére
Igen, és egy tálca sör (24 x 0.5 = ~12kg) pl az Essential súlya. A kettő között meg van a Pro 2.
-
Trápil
friss újonc
válasz
Thunderzolee #32575 üzenetére
Értem,de hátha van valaki aki meg tudja válaszolni.
-
reku.simon
friss újonc
válasz
Thunderzolee #32577 üzenetére
Sajnos senki olyan nincs a környezetemben, akinek lenne, vagy legalábbis sosem láttam még vele ismerősöket, szóval ez nem opció. De ha mondjuk ahhoz viszonyítom az átlag 16 kilós rollereket, hogy majdnem 2 zsugor víz, az bizony hosszú távon nekem soknak bizonyul a lépcsőkön.
-
válasz
reku.simon #32576 üzenetére
Nem tudod megemelni?
Nincs a közeledben roller?
Munkahely, ismerősök?
Kérd meg, h emelhesd fel, próbáld vinni összecsukva pár métert.
Ha nem tudják a típust, a trepni alján oldalt szokott lenni egy adattábla, azon meg tudod nézni. Pl találsz egy Ninebot F30-ast, felemeled, az ~16kiló.
Akkor már tudod saccolni, h mennyire lehet másabb (könnyebb) egy ~14kilós Pro 2.
Vagy egy 12 kilós Essential. -
reku.simon
friss újonc
válasz
Thunderzolee #32570 üzenetére
Ahh nem úgy tervezek vele, hogy néhány használat után az árokba akarjam hajítani vagy túladni rajta 😂 szóval akkor ez felejtős 😄
-
válasz
Trápil #32574 üzenetére
Jahh, értem.
Azt hittem elírtad az egyik típusszámot.Erre az tudna válaszolni, akinek mindkettő van, de szerintem annyira más a két roller felhasználótábora, h nehéz lesz érdemi válaszokat kapnod.
Az meg szvsz nem annyira releváns, h tesztelés céljából valaki megy egy kört vele. :/
-
Trápil
friss újonc
válasz
Thunderzolee #32573 üzenetére
Olvasd el még egyszer mit kérdeztem , szerintem nem nehéz értelmezni. Akkor leegyszerűsítem. Ha mindkét rollerrel ugyanazon az útszakaszon egyforma sebességgel közlekedünk, melyiknél érezzük hogy jobban tompítja az út egyenetlenségeit?(90-100 kg közötti súllyal)
-
-
Trápil
friss újonc
Üdv!
Kukirin g2 és a segway f3 felfüggesztése között van érdemi különbség? -
PociAti
őstag
válasz
reku.simon #32569 üzenetére
A Xiaomi 3 Lite is nagyon kompromisszumos, az Essential még annál is egy kicsit kisebb akkuval rendelkezik, végsebessége pedig csak 20 km/h (a 3 Lite végsebessége 25 km/h).
Mondjuk Európa közel felében 20 km/h a sebességhatár az elektromos rollereknél, de néha van úgy, hogy egy helyszínt, egy szakaszt inkább nagyobb tempóban célszerű letudni.
Motor erőben is gyengébb (250 W szemben a 300 W névleges teljesítménnyel), de esetedben ez még elviselhető lenne, de úgy tudom az egész roller hangolása is egészen erőtlen benyomást nyújt. -
válasz
reku.simon #32569 üzenetére
Jesus.. Essential..
Szó bennszakad, hang fennakad,
Lehellet megszegik.
Ajtó megől elbújva,
Egy Essential közeledik.Nem véletlenül szóba se hoztam az Essentialt.
Értem, h két kilóval könnyebb, de nahh.. rollert kerestél, nem egy Essentialt.Amúgy az kb minden rollerre igaz, h ha merül az akksija, már jóval lomhább; csak mivel az Essential kb a leggyengébb roller ami létezett valaha, a legkisebb akksival párosítva, ezek a tulajdonságok (gyenge motor + kicsi akkupack), nála látványosabban jelentkeznek ha merülni kezd.
De ha 50-60ezer körül látsz egyet, annyit megér, így első rollernek, aztán majd ha nem válik be, még mindig túladhatsz rajta, vehetsz egy normális rollert is. -
reku.simon
friss újonc
-
PociAti
őstag
válasz
reku.simon #32566 üzenetére
Sajnos nagyon leszűkült a lehetőséged.
A Xiaomi Pro 2 bizonyos szempontból mai napig az egyik legjobban sikerült roller, mert 8,5 hüvelykes pneumatikusa abroncsai vannak, relatív könnyű (14,4 kg) és 45 km az elvi hatótávja*.
* Ezt 75 kg-os személy alatt, 15 km/h állandó sebességgel haladva mérték szélcsendes időben, sík terepen. Ez azt jelenti, teljesen feltöltött állapotban egy 50 kg-os személy alatt városi körülmények között is hasonló hatótávot tudhat, de 40 km simán meglehet ha valaki nem őrült módján közlekedik.
Annak kisebb hatótávú utódja, a Xiaomi Mi 3 is jó lenne, de az úgy néz ki már nem kapható. Az nem csak hogy 1 kilóval könnyebb, de mivel kevesebb akku kell bele, így legalább 5 centivel rövidebb. És még az a pár centi is nagyon tud számítani, ha szűk helyen kell forgolódni vele cipelés közben.
Ennél az előzővel azonos mérési eljárással az elvi hatótáv 30 km, akkuja 275 Wh.A Xiaomi 3 Lite verzió még kapható, és talán csak a rövid hatótáv miatt nem ajánlott, amúgy a 13 kg-os tömegével akár ideális is lehetne számodra. Az akku energiatartalma 187 Wh, ez elviekben 20 km hatótávot biztosít, és nagyjából ideális akkuhasználattal* kb. 10 km hatótáv lenne megtehető vele.
* Általában nem töltöd fel 100%-ra és nem meríted le 40% alá.50 kilód nőként a Segway-Ninebot F2 roller nem neked való, nem csak hogy nagyobb, hanem a 13,2 kg-os rollerhez képest a 17,5 kg-os tömeg azért jelentős eltérés.
Nagyjából olyan, mintha a másik rolleren folyamatosan rajta lenne még 3 db másfél literes vizes palack. Azt a 4,3 kg különbség szerintem már átlépi a kényelmi szintet.
A Xiaomi Pro 2-höz képest is +3,3 kg és hosszabb, magasabb, szélesebb.-------
Az adatbázisomban rákeresve a (1) legfeljebb 14,5 kg-ra, (2) legalább 250 Wh-s akkumulátorra 17 rollerre szűkültek a lehetőségek.
A már említett Xiaomik illetve a Mi 3 elődjeire: 1S és M365, a Pro 2 elődjére: M365 Pro, ezek klónjaira (iSooter i9, S9Pro), a tömör gumis városi rollerekre: Ninebot ES3 és társaira, de ezek is kifutottak már, a meglehetősen drága, M365-re rendkívül hasonlító Ducati Pro-i Evo sorozatra, és a Navee N30 rollerre, de bő 1 éve ezt se lehet már kapni. -
válasz
reku.simon #32566 üzenetére
A listában is láthatod, h csak a 8.5"-os kerekű Xiaomik számítanak könnyűnek. A Pro 2 a legnagyobb közülük, mármint abban van a legnagyobb akksi, ezért legalább hatótáv problémád nem lesz (kb 35km-t tud).
Az összes többi roller (jóval) nehezebb.
A Segway F2 Plus, esetleg F2 lenne még, ami viszonylag könnyű, de használtat nem akarsz, újonnan meg túl drágák már.
-
reku.simon
friss újonc
válasz
Thunderzolee #32564 üzenetére
Köszi a választ!
Emelkedőn ritkán járnék, úgyhogy nem ez az elsődleges szempont, viszont a 150 ezres keretet nem szívesen lépném át. Ezen árkategórián belül tudnál esetleg konkrét típust ajánlani? A súly abból a szempontból fontos, hogy a használatok jó részében vasútállomáson kell majd oda-vissza vinnem, aluljáró van mindenhol, lift nélkül. Mellé lenne egy kisebb utazótáskám is, szóval ezzel a kettővel kell tudnom felszállni pl egy IC-re, ami ugye nem alacsonypadlós, mindezt 50 kilós nőként.
(Időm, lehetőségem jelenleg nem nagyon van használtan keresgetni, meg amúgy is az ország szélén lakom, távol mindentől, szóval webshop+futár, amit elsődlegesen preferálnék.)
-
válasz
reku.simon #32561 üzenetére
Ha fontos a súly, akkor a Pro 2 jó választás.
Az más kérdés, h amennyiért adják, ma már sokkal jobb rollerek is vannak.
A Pro 2 szerintem inkább csak használtan éri meg (100ezer körül - inkább alatt).
Viszont ami jobb nála, az meg kb mindegyik nehezebb is.Itt össze tudod hasonlítani az adataikat, a tömeg adatok is ki vannak gyűjtve.
A Pro 2 emelkedőkre viszont nemnagyon megy fel. Ez van.
Emelkedőkhöz erősebb motor kellene:
Segway F2, vagy inkább F2 Plus, esetleg F2 Pro
Segway G2
Xiaomi 4 Pro (2nd gen)
Xiaomi 5 Pro, 5 Max - ismertető
Segway F3, F3 Pro
Segway G3A Xiaomi 4 Pro (2nd gen), vagy az új ötös sorozat ár/értékben jobb, mint a Segway F2 sorozata, olcsóbb is, de a Xiaomi rollerei már nem alu ötvözetből vannak, ezért fajlagosan nehezebbek pl a Segway rollereinél.
F2-es sorozat is inkább használtan éri meg, 130ezer körül sokszor látok Marketplacen, vagy akár a Hardveraprón is.
-
DigitXT
félisten
válasz
gyuri615 #32560 üzenetére
Azon a csatin a hall szenzorok vezetékei vannak, ha az sérült, nem csoda, hogy nem megy, vagy nem jól megy összeszerelés után. Ki kell szedni a műanyagból a tűket, hogy kiférjen.
Dr. Szilikát: igen, generic chinese motor, a Kugoo S1-ben is ilyen van. Annyi, hogy általában még nagyobb csatlakozó szokott lenni a hall szenzoroknak*, vagy egyáltalán nem, és mind benne van egy 9 tűs Julet csatlakozóban. (Annak előnye, hogy simán kifér az anyán.
)
*: fel se merül, hogy kifér, cserébe könnyen szerelhető.
-
reku.simon
friss újonc
Sziasztok! Kis segítséget szeretnék kérni. Elektromos roller vásárlásán töröm a fejem (ez lenne az első példány, szóval elég ismeretlen terepen mozgom), nem akarok vele száguldozni, csak néhány km-t mennék alkalomadtán, főképp sík terepen, aszfalton, hogy megkönnyítse az eljutást A-ból B-be. Ami viszont fontos szempont, hogy vinném magammal tömegközlekedésen, szóval egy könnyű, összecsukható rollerre lenne szükségem. A cirka 50 kilómat kellene csak vinnie, de adott esetben jó lenne, ha kisebb emelkedőkön is feljutnék vele. A fentiek tekintetében nem szeretnék rá nagy összeget szánni, olyan max 150 ezerig gondolkodnék. Ajánlásokat előre is nagyon szépen köszönök
Ui: most akciósan találtam Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2-t is, szóval akár a konkrét típusról is jöhetnek pro/kontrák.
-
vigyorgó
tag
válasz
Thunderzolee #32557 üzenetére
Az jó lenne még ha a közeljövőben lenne megoldás az f3 sebességkorlátozás feloldására. -
válasz
Hieronymus #32554 üzenetére
+1
-
-
vigyorgó
tag
válasz
Aaron14 #32553 üzenetére
Üdv!
A sok szempont közül nekem az egyik legfontosabb hogy legyen a rollernek jó felfüggesztése,rugózása. Egyenetlen út felülethez mennyire vált be az f3 pro felfüggesztése,rugózása?
Illetve a többiektől is kérdezném hogy az f3 és az f3 pro felfüggesztése között van érdemi különbség amiért érdemesebb az f3pro-t megvásárolni inkább? Köszönöm! -
Dr. Szilikát
őstag
válasz
gyuri615 #32549 üzenetére
Véletlenül nem fordított irányban került vissza a forgórész? Alábbi csak egy példa, itt a szelepnyílás meghatározza a megfelelő oldalát, de neked nincs szelep.
Meg abban sem vagyok biztos, hogy a mágnesek polarizációja szempontjából mennyire számít ez, de idő hiányában nem gondolkodnék most ezen, csak tipp ez is.
Vagy puhább az új gumi, nagyobb a gördülési ellenállás?
-
-
Aaron14
őstag
válasz
BlacKSouL #32547 üzenetére
F2 Pro-ról váltottam F3 Pro-ra. Ég és föld a kettő közötti különbség. Mindenben jobb az F3 Pro. Fürgébb, a menetkomfort is mérföldekkel jobb, a sok kis extra szolgáltatás GPS, AirLock, stb. Szerintem kinézetre is bikább. Már ha egy pálcika lehet az.
Ha teheted, mindenképpen válts! -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #32545 üzenetére
Akkor meg minek kötelezővé tenni az indexet, ha nem látható??
De tényleg minek?
A roller adottságai miatt nem is igazán lehet megoldani jól, csak rosszul és talán kevésbé rosszul. Van amelyiknél még éjszaka se látni merre világít, mert az első lámpa két oldalára tették, és a lámpa erős fénye elnyomja a lényegesen halványabban villogó sárgát.Mert beltérben, mondjuk előszobában, lépcsőházban jól mutat ahogy villog?
Az ilyen fejlesztésekkel, haszontalan megoldásokkal piaci hátrányba hozza magát a gyártó, mert költség oldalon nincs valós hasznosság. Az a szerencséjük, hogy a vásárlók és a szabályozók beletörődnek a látszatmegoldásokba is. Pedig normális világban nem így lenne.
-
gyuri615
újonc
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni. Van két elektromos rollerem. Az egyik egy kínai 11 colos fújható kerekű. Kényelmes vele közlekedni, de az út ahol járok tele van királydinnyével, aszfalt repedéssel, sóderral, ezért gyakori a defekt és a gumi sérülés. A másik roller egy Akai F10-es tömör kerekekkel. Ez utóbbit használom inkább a tömör kerekei miatt. Viszont egy ideje döcögősen megy a hátulja, gondoltam, hogy a csapágy ment tönkre, de mivel a hátsó kerék hajt, nehezen szántam el magam, hogy szétszedjem. Az eleje elkezdett zörögni, féltem, hogy ott beáll valamelyik csapágy és esek vele, ezért szétszereltem. Valóban a csapágyak mentek tönkre, azokat kicseréltem és jó lett. Ezen felbuzdultam és szétszereltem a hátulját. Ott nagyobb, de tökéletes állapotú csapágyak voltak. Ha már szétszereltem kicseréltem azokat is. Kerestem az okát, hogy a ha a csapágyak miatt nem, akkor mi miatt döccen a súlyom alatt egy-egy kürbefordulásnál a hátsó kerék. Kiderült, hogy a hátsó tömör gumi két helyen is keresztbe van már repedve. Rendeltem egy újat, megérkezett, felszereltem. Tökéletes lett, símán fut a roller, viszont azóta erőtlen, nem éri el a 25 km/óra végsebességet csak max 20 km/órára gyorsul fel és melegszik is a motor. Ha tolom rendesen kijelzi a sebességet, nem ugrál a kijelzőn az érték, visszatáplálós fék van a rolleron, az is rendesen működik. Milyen hibát követhettem el? Mi okozhatja ezt? -
válasz
BlacKSouL #32547 üzenetére
Én azért jártam végig gyakorlatilag lépcsőfokonként a típusokat, mert van egy emelkedő, amit rendszeresen meg kell másznom rollerrel, és nehezen találtam olyan pákcikarollert, ami nem lassul be felfelé, hanem érdemben fel tudok vele menni, anélkül, h úgy érezném, csak feltartom az autókat.
Már nincs szükségem az újabb rollerek tudásra, valószínűleg nem fogok feljebb váltani a Segway G2-nél.
Gyakorlatilag immunis lettem az újdonságokra. -
BlacKSouL
addikt
1 év alatt mindössze 490 km-t mentem az F2 Pro-val. Alapvetően elégnek érzem ezt is, de amikor megjelentek az első képek/adatok az F3-akról, nagyon egyből úgy éreztem le kéne cserélnem rá(jó a marketing, de jobb-e a termék is?). 107 kg-al terhelem, ritkán kell nagyon kihasználnom a hatótávjait, de az újakra majd jön a pótakksi is, és összességében nagyon birizgálja a fantáziámat. Van bármi ésszerű tény ami a csere mellett szól reálisan? Most pillanatnyilag talán vevő is lenne a régire.
Nagyobbat nem akarnék súly miatt, meg ár/minőség/teljesítmény arányban szerintem az f2 pro is jó volt, de véleményem szerint az f3 pro is (?)(Igazából azt várom, hogy vagy beszéljetek le, esetleg várjak még, vagy beszéljetek rá.)
Thx -
whbear
senior tag
válasz
Thunderzolee #32544 üzenetére
Köszi, köszi. Az, hogy kerestem az túlzás, szóba került a Mantis 10 ECO, az egymotoros. Ez mondjuk valóban jobban megéri, mert dual motoros és az a km nem sok benne. Árban pont annyi mint az egy motoros és hamar beleszalad 500 km. Mondjuk egy rollerért ennyit nem szívesen adnék ki. De ha közel 400k akkor inkább ez a dual motoros. Vagy egy Navee GT3 Pro és az KRESZ álló is talán és a fele. Mondjuk nem egy kategória.
Szerk: Indexszel teljesen egyetértek! Ma miközben hadonásztam irányjelző helyett majdnem pereceltem egyet. Alap kellene lennie a jól látható jelzőberendezésnek. -
-
válasz
whbear #32542 üzenetére
Xiaomi 4 Ultra kb ugyanez, nagyobb akksival.
Láttam egy Mantist Hardveraprón. Mintha ilyet kerestél volna.
-
whbear
senior tag
Navee S60
Ez beleférhet az új KRESZ-be és biztosítás sem kell talán. C futómű, igaz valami torziós megoldás, nem tudom milyen lehet. Peugeot szerette hátul a torziós rugókat anno, nem túl kellemes volt szerelni. -
PociAti
őstag
válasz
_stick_ #32530 üzenetére
Szia, milyen igényeid lennének még a rollerral kapcsolatban?
Például kell-e cipelned (lépcsőn, tömegközlekedésen), tehát számít-e a roller tömege?
Használt rollereknek az egyik legjobb forrása a lapcsalád Hardverapró rovata, mivel az itt regisztrált felhasználók profilja értékesebb, mint egy 2 perc alatt létrehozható jófogás kamu profil és az értékelési rendszer is egész normális.
https://hardverapro.hu/aprok/egyeb/auto_motor/roller/e-roller/index.html
Attól még itt is vannak gyengébb hirdetések, kamu adatokkal, lódításokkal, illetve máshol is köthetsz jó üzletet, de azért itt azért itt minőségibbek a hirdetők és a hirdetések.Mennyire megbízható helyen zárnád le? Vannak környékek, ahol nem a legszebb, legértékesebb rollerrel kell menni, hanem inkább valami csótány géppel és a rolleren megtakarított összeget inkább jobb lakatba kell belefektetni.
Közel 1000 különböző roller típus van Magyarországon, még ráférne egy kis pontosítás a konkrét modellek bemondása előtt.
70 kg-hoz és nyugodtabb vezetési stílushoz sík terepen már egy 300 W-os nominális teljesítményű roller is elégséges lehet.
5 km távolság egy irányba lenne, vagy oda vissza? Mert a töltések számát is ideális lenne normális keretek között tartani, a szükséges akku méretét úgy könnyebb lenne belőni.
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #32531 üzenetére
Ha csak nyáron használná jó időben, akkor miért számít van-e rajta index?
Fényes nappal jószerivel semmi nem látszódik az ilyen alap irányjelzőkből. Azt se tudni, hogy a prizma szerű borostyánszínű burkolaton a fény csillant-e meg, vagy esetleg az pislákolt egy kicsit.
-
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #32537 üzenetére
A kis akku mellé nem csak azért raknak gyenge motort, hogy maradjon értelmezhető hatótávolsága, hanem azért is, mert a kis akku nem terhelhető nagy árammal...
-
válasz
_stick_ #32535 üzenetére
Nem kevés, csak az újabb rollerek már 400/800, 450/900, 400/1000 Wattosak.
Azért irtam, h a 300, 350 már nem valami sok, h nehogy az legyen, h rábeszéltelek valami régi szxr rollerre.Emelkedőkhöz fontos lenne a minél erősebb motor, de azt írtad, egyenes úton fogod használni, ha nincs emelkedő, akkor végülis mindegy mekkora a motor.
A G30 tervezési sebessége 20mph (20mph=~30km/h), a G2-é 35km/h, ezen rollerek ún. global verziója ennyivel megy alapból, átszoftverezve az EU-s (vagy német) verziójú rollerek is tudják hozni ezen értékeket.
A magasabb sebesség nem feltétlenül azért kell, h gyorsabban odaérj valahová, hanem, h pl útban levő biciklist, vagy egy 22-vel vánszorgó rollerest meg tudj ésszerű körülmények között előzni.
Én pl ahol lakom, alig van bicikliút, igy az úttesten vagyok kénytelen haladni, viszont rengeteg a 30-as tábla azokon a szakaszokon, ahol járok. 25-el csak feltartanám az autókat, 30-35-ös tempóban viszont nyugodtabban tudok a forgalom tempójával haladni.Amiket ajánlottam rollerek, rendre nagyobb az akksi bennük, mint ami neked kell hatótáv, de ez ilyen, szerencsére kezdenek kikopni a nagyon kis akksis rollerek; ráadásul a kis akksi mellé kisebb erejű motort is szoktak párosítani. Én ma már nem vennék pl 250W-os motorral rollert.
-
DigitXT
félisten
válasz
_stick_ #32535 üzenetére
A végsebesség elérési ideje egyenlő a gyorsulással. Az emelkedőn való haladás pedig megfeleltethető neki, szóval igen, mindezekben játszik a teljesítmény...
Egyben nem feltétlen, az a végsebesség (simán lehet, hogy más hardveres/szoftveres korlátja van). Erre céloz amúgy Thunderzolee, hogy ha kiütöd belőle a korlátot, többre is képes. Csak nem árt észben tartani, hogy ennek ára van: nagyobb sebességnél jelentősen megnő a légellenállás így az annak legyőzésére fordított energiaigény, tehát a energiaveszteség. Folyománya: lecsökken a hatótávolság, jobban melegszenek az alkatrészek, esetleg az eleve alulméretezett cuccok (akár ilyen apróságok, hogy csatlakozó!) le tudnak olvadni. (Nem ijesztegetésnek. De láttam már karón varjút. A Xiaomikat szét szokták tuningolni sajna rossz értelemben is. Gyárilag sem 300W a csúcsteljesítménye, hanem legalább a duplája - hogy egy klasszikust idézzek -, de ha ~3x-osára húzod, mert a szoftver engedi, onnan kezdődnek a bajok. Valós 300W amúgy szarra nem elég, szóval jól érzed, kevés.)
Ui: a 25 km/h-ra tervezett vasat nem biztos, hogy életbiztosítás 35 km/h fölé hajszolni... (Amennyiben ilyen igény van, akkor javasolt minél masszívabb vázat venni, ami bírja is.)
Mondjuk szerintem napi 5 km-en nincs igazán jelentősége a végsebességnek: ~12 perc -
_stick_
őstag
válasz
Thunderzolee #32531 üzenetére
Köszönöm a választ.
Motor teljesítmény gondolom gyorsulás, emelkedőzés, esetleg végsebesség elérési idejében játszik?
300W esetemben kevés? -
DigitXT
félisten
válasz
Csupati69 #32521 üzenetére
Először is, felrakni akkor lehet, ha befér. A 2.75" a futófelület szélességére utal. Semmit nem mond arról, hogy a belseje mekkora felnibe passzintható be. Másodszor, házilag a művelet elég nagy szívás, minimum egy satu javasolt, bár hőlégfúvó sem árthat ha van, mert a melegítés hatására a gumi lágyul, nagyobb eséllyel tudod ráerőltetni a felnire.
Harmadszor, lehetőleg inkább olyanok tanácsára adj, akik már csináltak ilyet, legalábbis használtak ilyet: akinek nincs köze a témához képes olyan marhaságokat összehordani, hogy 1-2 km-en szétrázza majd a gerinced, LOL.
Főleg úgy, hogy fingja nincs, az adott roller jelenlegi felfüggesztéséről: általában egy "10x3-as" roller már nem fos merev vázas zéró felfüggesztéssel, mint az M365. A terepen való használat se arra utal, hogy ilyen.
Lényeg a lényeg, hogy tömör gumi és tömör gumi közt is van különbség. Ha lehet, akkor légcellásat szerezz, az a legkomfortosabb (miközben egész jól gurul): a lyuggatott talán még "elviselhető", de azzal mérhetően többet fog fogyasztani, és nyekereghet* is...
Egy "full tömörről" én is lebeszélnélek, főleg, ha valami ótvaros anyagból van: konkrétan balesetveszélyes lehet, ha nincs normális tapadása, márpedig anyag függő, hogy van-e!
*: ahogy deformálódik, annak lehet hangja, márpedig a deformáció miatt eléggé "puha".
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Hieronymus #32514 üzenetére
Kerékpáron a felnifék, peremfék híres erről, ami úgy védhető valamennyire, hogy időnként fékezéssel szárítgatni, már a "kereszteződés előtt", hogy ne érjen meglepetés. Főleg akkor kínos, amikor sokáig csak megy az ember, nincs szükség a fékre és nagyon átvizesedik az egész.
A tárcsafék viszont hamar felhevül, leszárad, meg elvégre a betét sem gumiból van, így annyira nem vészes.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Csupati69 #32521 üzenetére
Belső kamrás / cellás gumival rossz tapasztalatom van, túl keménynek bizonyult (8,5" méretben), ezért is kénytelen voltam átépíteni tömlősre.
Talán ilyen kétsoros lyukas, amennyiben megfelelő minőségű, hátha jobb lenne. Ezekből is létezik többféle minőség / árkategória, de így tapasztalat nélkül nehéz megjósolni az eredményt.
Ezek általában a 6,5 collos felnit "nagyítják fel" 10" külső méretre, ennek köszönhető a több lyuk rajta. 2,75" a szélesség elvileg, tehát azt kell nézni, van-e annyi hely a szerkezeten.
-
válasz
_stick_ #32530 üzenetére
Xiaomi Elite, Xiaomi 5 már drága, gondolom.
Keress használt Segway F2-t, vagy inkább F2 Plust. Nem látok most a Hardveraprón, de Marketplacen biztosan van olyan, ami a közeledben van.
Xiaomi 4 Pro (2nd gen) is van ennyiért már, azt is szoktam látni.Segway G30 is már ennyi csak, bár az motorerőben elmarad már a fentiektől és index sincs rajta. Ez pl módosított szoftverrel 30-al is tud menni. Kár, h az eladó még nem szoftvereztette át, úgy egyszerűbb lenne.
Ezek még 100ezer alatt esetleg megfontolandók:
Xiaomi Pro 2, esetleg Mi 3 - ha kicsi, könnyű kell
Segwax F40, esetleg F30 - ha olcsón adjákHa esetleg 25-nél többel is akarsz menni, a Segway G2 átszoftverezve 35 felett is tud menni. 130ezerért ugyan ritka, inkább 150-170 között, felett vannak.
A rollereket 10-15ezer km-re tervezik, úgyhogy párszáz - ezer km az semmi még nekik.
Itt össze tudod az adataikat hasonlítani.
Xiaomi ötös sorozat ismertető. -
_stick_
őstag
Sziasztok!
Munkába járáshoz szeretném megvenni első e-rolleremet. Napi ~5km egyenes és jó minőségű úton. (kerékpár és úttest fele-fele). Csak nyáron és jó időben használnám, esős és nyirkos időben nem. 70 kiló vagyok és 130e körüli a keret, használt is szóba jöhet, ha van megbízható forrás.
Tudnátok ajánlani rollert?
Köszi! -
PociAti
őstag
válasz
whbear #32526 üzenetére
Nem így látom.
A Navee a Xiaomi esernyője alatt ténykedik, egyik legfontosabb tulajdonosa, befektetője a Xiaomi. Sőt, a 3. generációs rollereket ők tervezték (és gyártották) a Xiaomi számára. Illetve a "lopás" fogalmára is máshogy tekintenek Kínában, mint ahogy a szabadalmi védettségre is. -
PociAti
őstag
válasz
Csupati69 #32521 üzenetére
Értem én hogy defektes gumival nem igazán használható a roller, de tömör gumival pedig lehet neked nem lesz kedved 1-2 km-nél többet megtenni 15 km/h-nál nagyobb sebesség fölött. Szétrázza a gerincedet, és a rollert is. Az elektronika, az akkuk hegesztései nehezen viselik azt a csillapítatlan rázkódást, amit a tömör gumi okozni fog.
Nem használja a rollered tüskés erei úton. -
PociAti
őstag
válasz
devast #32516 üzenetére
A Xiaomi 5-ös szériától már nem külső gyártóra bízza a rollerek gyártását, hanem házon belül oldják meg.
Korábban az alábbi 3 gyártó készítettet a Xiaomi elektromos rollereit:
- Ninebot (Changzhou) Tech Co., Ltd.
- Brightway Innovation Intelligent Technology (Suzhou) Co., Ltd.
- Shenzhen LEQI Intelligent Technology Co., Ltd.Viszont a Xiaomi Elactric Scooter 5 Max-nál mint gyártó (manufacturer) a
Xiaomi Communications Co. Ltd. van feltüntetve. -
Quent1n
senior tag
válasz
whbear #32495 üzenetére
Kerékcsapágy gondokról én nem tudok nyilatkozni, nekem nincs semmi hangja a keréknek, nem érzem csapágyasnak vagy bármi. Kicsit túlzásnak érzem, hogy ezzel küzdene, mert annyira új modell, hogy igen kicsi a felhasználói bázisa, nehéz ezekről reális statisztikát csinálni, ami alapján ki lehetne jelenteni, hogy ez ilyen szériagond vagy hasonló.
Én 100kg vagyok és eddig ott is 23-25-el vitt fel, ahol montival 15 ha megvan, nekem ez elegendő teljesítmény.
#32507devast: Azért azt ne felejtsük el, hogy a Max G3 több mint 100 ezerrel drágább mint az F3 Pro, szóval volt is miből jobbat csinálni.
Egyébként a hidraulikus villákról annyit, hogy azokkal is tud bőven gond lenni, szerintem pl. hátra teljesen megfelel egy elasztomer vagy akár rugós/dupla rugós megoldás. Max tereprollernél tartanám indokoltnak, hogy hátulra is hidraulikus kerüljön. Én egyébként nem a G3-hoz hasonlítanám, hanem a Max G2-höz ami már érdekesebb összevetés. A G3-at az ára egy másik kategóriába rakja már.
#32519z67: Redditen azt írták működik csak ugye az app ugyanúgy 25-nek látja. Én még várok az ilyesmivel
-
Csupati69
csendes újonc
Sziasztok ! Gumiszakértők ! Szeretnék egy tömör gumit a rolleremre. A mostani tubeless ( belső gumis ) mérete : 10" x 2,7"- 6,5. A három kérdés : 1. Erre jó lehet-e a tömör gumis ugyanezekkel a méretekkel ? 2. kérdés : Találtam 10" x 2,75"- 6,5-öt. Ez is jó lehet, vagy számít az az 5 század méretileg ? 3. kérdés : házilag tenném fel a gumit, van valami "okosság" ? Aki rakott már fel házilag tömört, az adjon tanácsot
Vagy vigyem gumishoz és az felpattintja hamar ? Meguntam a belsőt cserélgetni a hátsó (!) gumiban, a fiam az erdei utakon is megy vele és sűrűn sikerül defektet kapnia. Volt benne defektgátló folyadék is, de nem volt vele jó. ( A bicajomban viszont ugyanez hibátlanul teljesít ! ) Eddig belsős volt ugye, de most váltanék tömörre, mégha tudom is, hogy nem olyan lesz a roller tartása, de ez van. Tudtok érdemben segíteni ? Köszi.
-
z67
őstag
Mit gondoltok erről Segway F3-hoz?
-
válasz
whbear #32510 üzenetére
Neked szerintem elég lenne egy átszoftverezett Segway G2 is.
Keress egy olcsó használtat.
Aztán ha nem jön be, még mindig el tudod adni bukás nélkül.Utána ráérsz agyalni az 5 Max vs F3 vs Navee GT3 Max háromszögön. Ezek még mindegyik új roller, nem tudni hosszabb távon milyen gyermekbetegségeik lesznek/nem lesznek.
Ár/érték- hatótáv alapján a Navee a legjobb, de még nem tudjuk pl műszakilag mennyire marad el az 5 Maxtól. -
-
válasz
GoodSpeed #32500 üzenetére
A többi gyártó a használati utasításban rögzíti a ne lépj rá felszólítást.
Más:
Ebben a fékerő szükséglet kategóriában egyértelműen nem jobb a tárcsafék.Egyrészt a tárcsafékeket nem tervezik. Egyszerűen átveszik a kerékpárok létező konstrukcióit. Az eltérő kerékméretből adódó fordulatszám eltérés kihat a fék működésének karakterisztikájára. Másrészt a tárcsafék védtelenebb mint egy autó esetében. A tárcsára kerülő olaj szennyezés kellemetlen meglepetést tud okozni. Mivel közel van a talajhoz, A felcsapódó vizes szennyeződés is jelentősen képes csökkenteni a fékhatást.
Van kerékpárom még, ami nagyon hagyományos konstrukció, 50+ éves. Már tárcsafékszerű megoldás. A gumiabroncstartó fém részt fékezi. Esős időben közel nulla erősségű a fékhatás.
Az egész kerékpár mára életveszély. A kerékpár könnyítése érdekében több része alumíniumból készült. Mára elöregedtek.
A dobféket legalább tervezni kellett. Illetve komolyabban tesztelni.
Sokkal zártabb, kevésbé van kitéve a környezeti hatásoknak.
A tárcsaféknek az autóknál kezdődik az előnye. Viszont sokkal látványosabb. -
whbear
senior tag
válasz
devast #32512 üzenetére
Nekem Budapest kertvárosi része, mellékutcák, de ha van az embernek egy rendes rollerje akkor messzebbre is elindul már vele, tapasztalatból mondom. Mikor megvettem az M365-öt, gondoltam csak munkába aztán a fél kerületben járok vele. Nagymotorozást már abbahagytam, robogó az van de elavultnak érzem és nem akarok már senki orra alá füstölni és azért hangja is van mégha teljesen gyári is. Ezért keresek valami erősebb rollert ami kompromisszumokkal is de részben kiváltaná a robogót. Súly nem számít, garázsban áll, néha kell autó csomagtartóba berakni ha esetleg munkába mentem vele de estére elered az eső és valaki hazavisz autóval. Szóval a súly nem lényeg, viszont az új KRESZ talán szempont. Igaz úgyis az úttesten járok most is. Szóval egyedül a bukó lehet a gond, amivel az a baj, hogy nem lesz jó az ilyen biciklis rolleres, hanem az E jelzésű rendes bukó ami 35 fokban nem kényelmes, így 40 év tapasztalat után. Szóval ezért a dilemma és köszönök minden segítő információt.
-
devast
addikt
válasz
whbear #32510 üzenetére
Az viszont abszolute teljesen más kategória. 50-el megy, C futóműves, stb... Őszintén megmondom, én nem ismerem. Lassan elvileg jön az új kresz, és aszerint ez már smkp-nak fog számítani, tehát kötelező bizt, rendes bukósisak, és városban nem mehetsz vele kerékpárúton/járdán legálisan. Ha falun közlekedsz vele az kevésbé problémás, ha városban, akkor gond lehet még belőle.
-
devast
addikt
válasz
whbear #32508 üzenetére
Teljesen jól látod a helyzetet szerintem. Sokaknál a súly dönt (nálam is), mert emeleteket kell lépcsőznöm vele naponta, és ilyen körülmények közt nekem pl többet ér a magnézium/alu ötvözet váz bármi másnál
Ettől is már fáj a könyököm, szóval már ez is határeset. Ha pl földszinten, tárolóban/garázsban/fészerben tudnám tárolni, valószínű nekem sem F3-am lenne, hanem navee gt3 max-om. De panaszkodni nem panaszkodom erre sem, mindegyik jó roller ezek közül, csak mások az erősségeik és gyengeségeik.
-
whbear
senior tag
válasz
devast #32507 üzenetére
Mantis 10 ECO
Ez majdnem annyi mint az F3 Pro. Persze túl van a kereten, de itt nem annyira kompromisszumos talán a kivitel. -
Gino85
friss újonc
Üdv mindenkinek, sziasztok!
Érdeklődni szeretnék tud e valaki segíteni abban hogy van egy segway zt3 pro elektromos rollerem ami max 25km/h val megy hogy fel lehetne e gyorsítani 40km/h ra? ( lejtőn lefele hátszéllel már próbáltam működött sík terepen is érdekelne)
ha igen házilag meg lehet e csinálni? ha nem mennyibe kerülne egy ilyen okosítás?
tudom garancia vesztéssel jár, és közuti használatra már nem teljesen legális, egyenlőre maga a lehetőség érdekelne.
előre is köszönöm a segítséget! üdv. Imre -
whbear
senior tag
válasz
devast #32507 üzenetére
Sajnos az olcsósítás igen látványos. Talán az a 200k még reális érte, azért rágódom a témán mert valahogy a műszaki tartalom nem áll arányban az árral. Azért kellene hamarosan döntenem, mert a jelenleg használt M365 akkuja már elég gyenge, de nem akarok már ebbe új akkura ennyit beletolni.
-
devast
addikt
válasz
whbear #32499 üzenetére
Sztem az F3 pro nem éri meg a felárat, hiába csak ~30-40k az. A hátsó fék miatt biztos nem, max ha az a plusz 100/200W teljesítmény valakinek számít.
A felfüggesztés konstrukciója az F3-on gagyibb, sajnos ez van. Megnézed mit raknak a drágább max g3-ra, előre rendes hidraulikus villát, hátra meg dupla hidraulikust. Ehhez képest az F3-nál az első tengelybe szerelt hidraulikus meg a hátsó elasztomer műszakilag gyengébb megoldás (hosszútávon megbízhatóság kérdéses), értsd: azért olyan mert olcsósítani kellett. Az első kerék minden irányban lötyög kicsit, én ezt menet közben nem érzem de attól még ott van.
Így röviden a ninebot a felfüggesztésen és a fékeken olcsósított, a xiaomi meg a vázon, a kijelzőn/vezérlőn? és a fékekeken.
Ez az árkategória azért kompromisszumos, valahol engedned kell.
Árban is azért nem kis szórásról beszélünk:
A xiaomi 5 max az 230-240k most ha ragaszkodsz a xiaomi márkához, de ha nem akkor navee néven kb ugyanaz 200k már csak. Az F3 meg ~250k a pro változat 280-290k. -
whbear
senior tag
Ez tűnik a legjobb ajánlatnak.
F3 Pro -
Chamoro
tag
Uraim! Ha az usa-ból tudnék rendelni Ninebot max g3 hoz "vezérlőt" hogy tudja amit gyárilag tud, csak ugye korlátozva van. Akkor a vezérlőt a kijelző alatti panelt értjük? Vagy esetleg kell cserélni mást is?
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
whbear #32495 üzenetére
A videók szerint a Ninebot szimeringgel is védi a csapágyakat, nem úgy, mint az olcsóbb megoldásoknál, ahol csak védett csapágyat építenek be.
Noha itt nem az egyszerű, fém porvédős csapágyról beszélek, valamennyire a nedvesség ellen is védő, acélbetétes gumiszerű tömítés minimum elvárható, és még így is inkább csak elegáns olcsósító technikának mondanám, a szimering elhagyását.
A félig mozgó féknyereg számomra nem lenne hátrányos szempont, miután megismertem és rendesen be tudom állítani úgy, hogy 1500-2000 km-ig nem kell hozzányúlni. Mások által panaszolt nehézkes / pontatlan kezelésről nem tudok, egyszerű járművemen talán jó a bowden is, nem tapad, nem nyúlik.
Amit talán múltkor nem emeltem ki, hogy a szinte új féknyerget szétszerelve, gyárilag nem volt olyan jól megkenve, a sima járásban lényeges szerepet játszó belső mechanika, amit szintén elrendeztem a lítiumos zsírral.
-
-
whbear
senior tag
F3 gázmarkolat az olyan mint a motorokon. Mert az előny lenne. Kényelmetlen állandóan nyomni a gázkart.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BestBuy topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Szélesre tárt ablak: Teszten az LG UltraGear 45GX950A OLED monitor
- iPhone topik
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Milyen autót vegyek?
- Sony WH-1000XM6 - hajtás, pajtás
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Előzetesen a Galaxy Z Fold Ultra
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 4 Slim / PS4 Pro felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Xiaomi Redmi A3 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÚJ Lenovo Yoga Slim 7 - 14.5" 3K OLED Érintő 90Hz - Snapdragon X Elite - 32GB - 1TB - 2,5+év gari
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest