Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
enginev3.0
félisten
G2-ben nincs NFC
Helyben láttam kb 13-14 éves srácot G4-gyel egykerekezés stb... nem értem hogy tudta a szülő megvenni neki.... számomra felfoghatatlanSajnos mivel nem tudod korlátozni a G2-t így én azt sem ajánlom semmiképp sem 11 évesnek
Biztos nagyon utálni fogja a döntést, de semmiképp se
50km/h... -
t1
veterán
Sziasztok. Adott egy Xiaomi Pro 4 Gen2 roller és a 11 éves fiam, 1 éve használja és bele rakott 1200km-t, most nyúzza a fejem, hogy vegyünk egy Kukirin G2-őt ( erősebb fék felfüggesztés motor
) nyilván nem vagyok oda az ötletért mert jó kis cucc a Pro 4 . A kérdésem az lenne, hivatalosan használhatja ő ezt a rollert? Illetve mintha rémlene olyan Kukirin roller amit NFC kártyával lehet butítani nála ez müködne? Köszi
-
-
DigitXT
félisten
válasz
.-..-. #31719 üzenetére
Ez sajnos nem így működik, hogy ha vastag(nak néz ki), akkor az biztos erős is.
Nem mindegy, hogy 1) milyen anyagból készült, és 2) milyenek a kötések.
Ha vmi szar alu ötvözet, akkor az lehet vastag is, előfordulhat, hogy eltörik...
És igen, feltételes módban írom, hiszen nem feltétlen törik el: láttam már olyat!
Ugyanígy, ha öntött alu, abban is lehetnek feszültségek, és igen, Wolfnál is volt
villasaru törés emiatt, nem egy, nem kettő, át is álltak kovácsolt alumíniumra...
Szerk: amúgy itt nem feltétlenül anyaghiba van mögötte, hanem eleve egy bazi
erős motor nyekteti azt a pici befogó fület, nem csoda ha előbb-utóbb elfárad... Nyilvánvalóan fontos magának az anyagnak az erősítése is, de ugyanígy jó, ha tervezésben is megjelenik a probléma kezelése (ún. torque arm használatával).Az acél váz ilyen szempontból megbízhatóbb, nem véletlen terjed mostanában.
Cserébe persze nehezebb, ill. még mindig ott van, hogy ha rendes hegesztések
helyett csak "taknyolva" van, ott a hegesztésnél fog megnyekkenni idővel...Kugoo esetén voltak korábban ilyen tervezésbeli (ill. kivitelezésbeli) problémák.
Mantisnál nem jellemző, bár jól érzed, hogy az egy elég filigrán váz: ha masszív
rollert keresel, én minimum a Wolf Warrior magasságában kezdenék nézelődni.
Mantisnál is előfordult kormány törés, mondani se kell, annak következményeit.
Wolfnál a King tényleg "király", viszont elég paraszt a vezérlése. GT sokkal jobb:
ezek sajnos nagyon drágák egy átlag rollerhez képest. De talán nem ölnek meg.Ui: rendkívül ritka, hogy maga a taposó törjön ketté. Sokkal jellemzőbb, hogy az
illesztések képeznek gyenge láncszemet: zárómechanika, furatok környéke stb.
(Láttam már persze felnyílt taposót is, mert ketten ugráltak egy etwow vázon...) -
.-..-.
tag
válasz
enginev3.0 #31726 üzenetére
Most melyikről beszélünk? A Kukirin G2-t csak a talprész miatt említettem meg.
Az sejthetőleg gyenge lenne nekem, igen.
Vagy a Mantis Dual-ra gondolsz? -
PociAti
őstag
Ninebot Max G2 hátsó kereke így néz ki 4500 mérföld után. Reddit.
- 4.500 mérföld = 7.242 km.
- Akinek nem egyértelmű, a hátsó a hajtott kerék, és jellemzően a hajtott kerék jobban szokott kopni.
Azt írja megjegyzésként:
Hamarosan le fogom cserélni, mivel közeleg az esős évszak! A minap kicsit csúszósnak éreztem a nedves földön. 1-3 hetente töltöttem 55psi-re. Azért gurultam 55psi-n, hogy kísérletezzek és megnézzem, hogy egyenetlenül kopik-e, ahogy az emberek mondják. Így is lett, de közel sem olyan rosszul, mint ahogyan azt az emberek állították, őszintén szólva. Mostantól maradok az 50psi-nél. Soha nem ment 42psi alá. 10% föld, 90% aszfalt. Rengeteg törött üvegen futottam át (soha nem szándékosan, lol) és bármilyen más szaron, ami az utcai árkok közelében összegyűlik.
Korábbi számításaim során a roller amortizációja mellett az abroncs kopás, az abroncsok cseréje szokott messze a legmagasabb költség lenni.
Segway-Ninebot Max G2-höz ezt írják: Tubeless Self-sealing Tire, 42-48 psi. (Belső nélküli önjavító abroncs.) -
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #31709 üzenetére
Nem létezik olyan roller hogy Mantis Dual. Csak egyes Bulgáriában és egyes magyar boltoknál majomkodnak ezzel.
A 11 különböző Mantisból csak egyetlen egymotoros típus van.
Az illető a 10-es kerekűből a legkisebb akkus típust, az ECO 800-at rendelte, és abból az egymotoros változatot küldték el neki? Az könnyen megeshet.Vagy mondjuk Mantis 8-ast rendelt, abból nem is létezik egymotoros, így "üres" Mantis 8-as kerék sem létezik. (Skywalkerből mondjuk van hátsó kerék meghajtású 8-as, legfeljebb annak a kerekét kaphatta meg.) De akkor mit csinál a motorhoz menő kábellel? Elcsípi? Meg az egész rendszert (szoftvert) nem zavarja ha hiányzik egy motor?
-
BBpeter
tag
válasz
Thunderzolee #31709 üzenetére
Esetleg egy jó sisakot tudnátok ajánlani hozzá?
-
fcbarca
őstag
Sziasztok. Van valakinek Budapest-en vagy a közelbe Xiaomi Mi Pro 2,ami még nem frissült le a legújabb szoftverre? Irj privátban, ha van. Köszi
-
S@c@
őstag
válasz
Impair1980 #31718 üzenetére
Ha bevalik, nalam van egy bontatlan meg a pro-bol. A sima melett maradt nekem az asszonykam. Hirdetesimnel lathato, hivatalos alza vasarlas.
-
balintka
addikt
válasz
Thunderzolee #31716 üzenetére
Köszi szépen a linkeket, este elmentem őket. Mindenképp újat akarok venni.
-
.-..-.
tag
válasz
Thunderzolee #31717 üzenetére
Nem értek hozzá, de első ránézésre a Mantis Dual váza nekem gyengének tűnik.
Elbírja az a súlyomat?
Például néztem a Kukirin G2-t, annak vastagabb a talp része. Arra gondoltam az esetleg utall amasszívságára. Vagy tévedek? -
Impair1980
aktív tag
válasz
Impair1980 #31415 üzenetére
Sziasztok!
Megvettem a rollert és a Xiaomi Electric Scooter 5 Pro GL lett a befutó!
Több szempontot is figyelembe véve ezt tünt számunkra a legjobb választásnak!
Hosszú hatótáv, első-hátsó felfüggesztés, neves Márka. Nem csak a lányom fogja használni, hanem a nagyfiam is, persze ha kölcsön adja neki a lányom....
Köszönöm mindenkinek a sok segítséget! A tapasztalatokat majd megosztom... -
-
-
Peaceliker
addikt
válasz
Thunderzolee #31711 üzenetére
Már úgy értem hogy dhgate ről jött a kománam az árverős mantis. Ali judge elég keményen a vásárló oldalán szokott állni, ott sztem ezt nem lehet eljátszani
-
.-..-.
tag
Sziasztok.
Első, saját roller vásárlása előtt vagyok.
Tudnátok támpontot adni abban, hogy 400-500k közötti ársávban találhatok-e olyan verziót, ami a könnyed (~115kg/190cm) testsúlyomat cipelheti aszfalton és döngölt földúton? -
balintka
addikt
válasz
Thunderzolee #31711 üzenetére
Hol volt még jó áron a G2, hol érdemes figyelni (pár hónap vennék egy 35-ös int. modellt)? Dhgate még mindig jó áron adja az internal G2-t?
-
válasz
Peaceliker #31710 üzenetére
DHGate, Bangood, AliExpress, eBay, Amazon...mikor épp honnét a legjobb deal.
DHGateről a Segway G30P volt jó vétel sokáig. Ha valakinek a gari nem fontos, onnét jó áron lehetett venni.
De a G2-t már máshol is árulták jó áron, nem csak DHGaten. -
Peaceliker
addikt
válasz
Thunderzolee #31709 üzenetére
Az nem dhgate volt?
De most ránéztem, aki nekem küldte az már nem árulja, sőt tán shop sincs már meg? -
válasz
BBpeter #31707 üzenetére
Igaz is, Aliról szokták venni, az olcsóbb.
Csak kell megbízható helyet keresni, mert volt akinek nem azt küldték, ami a képeken volt (pl egymotorost kapott), azt a kínaiak nagyon sajnálják, és megígérik, h ha visszaküldöd, azonnal küldenek egy másikat, ami már olyan lesz, amit eredetileg is küldeniük kellett volna.
Viszont ugyebár innét odapostázni egy rollert, nem két Ft, (amolyan gazdasági totálkár kategória), szóval ez a buktatója a gyanúsan jó vételeknek.
Érdemesebb előtte pl a Mantisos csoportban átbeszélni a megbízható helyek listáját. -
BBpeter
tag
válasz
Thunderzolee #31704 üzenetére
Köszi a tippet, belépek akkor a csopikba.
Egyáltalán nem vettem sznobságnak, a laikusság beszélt csak belőlem a drágaságot illetően, de a minőséget mindig jobban támogatom, mint az olcsóságot. Ha ennyibe kerül, hát ennyibe kerül.
(Nyilván ha a keretösszeg 2-3x lenne, akkor más.) -
PociAti
őstag
válasz
User05 #31702 üzenetére
Ez nagyjából azonos az Uber Jump rollerrel, csak a Lime-on van a kormányon egy extra akku. (Azon az akkun valószínűleg a Model: Lime-4.0-EU felirat található).És ez a 4. generációs Lime (szokás Lime Gen4-ként nevezni őket).
A klasszikus zöld-fehér lime-okból volt fekete első villás, az talán a Lime-S 4.0 (20 km/h sebességgel, 250 W motorral, 37VDC, 12000 mAh, 444 Wh akkuval), a 2021-es széria.
2023-ban már inkább azokat lehetett látni, amiknek az első villája fehér.
Amúgy az adattáblákon ott szokott lenni pár hasznos infó. Azt lenne célszerű befotózni. -
válasz
User05 #31702 üzenetére
Ha a Line roller megfelelt eddig a céljainak, akkor a 4 Pro (2nd gen), vagy az azzal egyenértékű teljesítménnyel rendelkező rollerek is meg fognak.
De mondtam már, szerintem ne agyaljatok ennyit ezen, be kell menni egy Hervisbe, Auchanba, MM-ba, Euronicsba, ahol ezek ki vannak téve, és kell vele menni pár méternyire, egyből érezni fogjátok ahogy gyorsul, meglódul, tuti, h nem fogtok csalódni bennük.
-
válasz
BBpeter #31703 üzenetére
A Facen van az "Elektromos roller 50km/h +" csoport.
Oda kéne belépned, ott segíteni fognak olyanok, akik értenek is hozzá.
Meg van Mantis csoport is, én nem látogatók ugyan, de gondolom jobban értenek hozzá az ott levők, mint én.Szerintem a használt Mantis is jó választás, amennyire ismerem a Mantisokat.
Egyébként a Mantis nem sznobságból ajánlott, az egy normális roller, csak az olcsóbb termékekhez szokott (magyar) embereknek drágának tűnik.
Másrészt azt szokták mondani, a szegény ember Mantisa az a Kugoo. -
BBpeter
tag
válasz
Thunderzolee #31700 üzenetére
És a Mantis Dualból csak az új ajánlott, vagy a használt is?
Csak mert [találtam] olyanokat, amik nincsenek annyira vészesen messze a keretösszegtől, és ennyivel szívesen áldozok még rá többet a minőség oltárán.
-
User05
tag
válasz
PociAti #31701 üzenetére
Ahham.. Ilyesmi egyébként. Az első generáció (szegeden) még húzott is, asszem annak nem is volt korlátozva a sebessége. A mostani pedig ilyen.. sokkal gyengébbnek érzem, és itt ahogy csökken a hatótáv annál lassabbak. Nem is bírnak olyan sokat, teljes töltöttséggel olyan 16-20km, de van olyan (gondolom jó régi, vagy sokat használták már) aminél 9km a teljes töltöttség.
Azt hittem van egy átlag teljesítmény mondjuk 350W és 35V vagy valami. Sok helyen, külföldi oldalon azt olvastam, hogy ha azonos teljesítmény kell akkor legalább 500-600wattosat nézzünk. -
PociAti
őstag
válasz
User05 #31699 üzenetére
Lime rollerek már legalább a 4. generációnál tartanak és generációnként is előfordul pár variáns. Ezt tetézve még régiónként vagy akár városonként is eltérő szoftverrel rendelkezhetnek.
Tehát önmagában a Lime roller nem elég specifikus kifejezés. Összegyűjtöttem róluk is egy csomó infót, de élőben még eggyel sem találkoztam. Felénk Tier / Dott rollerek vannak (Segway C1, 350W, 2022-es évjárat).Erőben nagyon nehéz amúgy belőni, mert normál kereskedelmi forgalomban kapható rollereknél nem csak a puszta paraméterek számítanak, hanem a gyorsítási profil, ami szoftveres kérdés és elég tág határok között változhat. (És amit egy firmware frissítéssel központilag meg lehet változtatni.)
Illetve vannak rollerek, melyek 20-25%-os töltöttségnél már csak vánszorognak, mások meg még rendesen húznak.Tehát ha valaki kipróbált 1-2 modellt, az se biztos hogy általánosítható a többire.
-
válasz
BBpeter #31696 üzenetére
Mantis Dual az ami "nagyobb, és jobb". Félmillióért. Aztán onnantól mennek felfelé az árak. A Mantis is "csak" a belépő szint a nagyobb rollerek világába, igaz, az legalább egy tisztességes belépő.
De ha olcsón kell, akkor vegyél egy Kugoot, mert más nincs.
Ökörködni jó lesz.
Inkább Kugoo, mint pl Techsend Cyber Monster...Aztán az F2-t meg vagy megtartod munkába járni, vagy nem.
Nagyon nincs ezen mit átértékelni.
De nem véletlenül kerül feleannyiba egy Kugoo, mint a Mantis. -
User05
tag
válasz
enginev3.0 #31683 üzenetére
Köszönöm szépen! Azt tudjátok, hogy a lime rollerek hogy viszonyulnak pl a xiaomi 4 pro gen2-höz vagy a 4 ultrához?
Ezek erősebbek mint egy lime? Felépítésre biztos, hogy strapabíróbb, mert érzésre kb mintha tankok lennének a limeok. Viszont erőben nem tudom. -
PociAti
őstag
válasz
Andi2025 #31697 üzenetére
Elektromos rollereken úgy szokott működni, hogy elindítod a hozzá való applikációt, a roller meg automatikusan rácsatlakozik. Első alkalommal a rolleren meg kell nyomni valami gombot, azaz jóvá kell hagyni a párosítást, de utána már nem mindig szükséges.
Tehát nincs külön BT gomb.Viszont az a gyanúm, hogy a iScooter IX8-ban nincs Bluetooth, így nincs hozzá app. Vagy legalábbis beüzemelős videóban nem mutatják (csak azt, mennyi minden be lehet állítani a roller kijelzőjéről), és a leírásában is csak a kijelzőn beállítható sok-sok beállításról írnak. Bár tévedhetek de ha egy rollerhez van app, akkor nem kell ennyi funkciót belegyömöszölni a roller "műszerfalába".
YouTube-on az iScooter és Applikáció kifejezésekre rákeresve az i9, i10 modelleket dobta fel. Lehet megéri megpróbálni azzal az applikációval, de sok reményt nem fűznék hozzá.
-
Andi2025
friss újonc
Sziasztok.
Egy IScooter IX8 e roller-en próbálkozom csatlakozni valamelyik apphoz, de nem megy. Olyan gomb nincs külön rajta hogy bluetooth, és nem látja a telóm se hiába van bekapcsolva a roli. Tudna segíteni valaki hogyan csináljam?
Köszönöm. -
BBpeter
tag
válasz
PociAti #31690 üzenetére
Igen, pontosan az a típusom van.
Igazság szerint a nagyobbra váltás minden paramétert egyben takart.
Eladni csak azért terveztem az F2-t, hiszen a másik mellett szükségtelennek éreztem, viszont ebben az esetben, amit felvázoltál, valóban ésszerűbb megtartani napi ingázásra, és venni mellé valamit, ami csak ökörködni jó.
Arra azért nem számítottam, hogy ezért az összegért ilyen rövid élettartamú típusokat kapni. Újra kell gondoljam az elképzeléseimet ezekre alapozva.Köszönöm!
-
PociAti
őstag
-
PociAti
őstag
Érdekes és nagyon zavaró.
Ha hátul lenne tárcsafék, arra gondolnék először, de hátul csak E-ABS van (elöl meg dobfék).
És ha jól hallom minden gyorsításkor előjön ez a hang, meg attól függetlenül is berecseg, gondolom súly áthelyezéskor, gödrökben. De a gázadás miatt tényleg a lengéscsillapító a fő gyanúsított. Típusának ezt írják: dual-spring suspension.
YT videón 1:23 környékén mutatják be a hátsó részt, elég zsúfolt, vagy hogy a lengéscsillapító hátsó sárvédőt megfeszíti, aminek nincsenek jól meghúzva a csavarjai, azért nyekereg. Így a lengéscsillapító csak a kiváltó ok, de nem az nyikorog.
Sok minden lehet. -
Ráti
tag
Egészen eddig hibamentes volt a Xiaomi 5 Max viszont a péntektől egyre furcsább zajokat hallottam a hátsó kerék felől. Hétfőn megpróbáltam rögzíteni, hogy milyen hangot ad ki
Nem tudom pontosan mi lehet ez, de a hátsó felfüggesztéshez lőném be a hang forrását.
Szerintetek mi okozhatja ezt a hangot? -
PociAti
őstag
válasz
BBpeter #31686 üzenetére
Azért némi pontosítás jó lenne.
SW F2 Plus roller alatt a Ninebot F2 Plus E rollert érted?
Ez egy 17,7 kg-os, 1143/570/1214 mm paraméterekkel bíró, 25 km/h végsebességgel, 400 / 800 W-os motorral, 460 Wh-s akkuval, (55 km elvi hatótávval), 10-es pneumatikus önjavító abronccsal.Amikor azt írod "nagyobbat" szeretnél, mely paraméterekre érted?
A napi ingázáshoz pont jó ami most van.
Vagy csak arra gondolsz, hogy kirándulások miatt földúton haladáshoz keresel valami össz teleszkóposat.
Mert más csatornákon többször olvastam, hogy vannak akik rendelkeznek Segway-Ninebot rollerekkel és KuKirinnel is. A Ninebot rollert használják a napi ingázáshoz, a KuKirint pedig a "szórakozáshoz", terepezéshez. Annak ellenére, hogy a gyenge összeszerelési minőség és a gyatra tervezés miatt csak IPX4-es besorolással rendelkeznek, ami pont azt sugallná, hogy arra nem jó.
Épp ezért nem használják mindennapi munkába járásra, hajtják amíg megy, de bele van kódolva, hogy szerelést igényel és úgy sem lesz hosszú élettartamú.Ha visszanézel az előző évekre, még mindig dinamikusan fejlődnek a rollerek, egyre jobbak és ígéretesebbek jelennek meg. Ahogy FingR86 is megemlítette más feltörekvő kínai gyártók termékei is kezdenek megjelenni a piacon, az Ausom márka az egyik olyan, mint ami egy hajszállal jobbnak tűnik a Kugoo-nál. Bár ugyanazokkal az elrettentő tulajdonságokkal rendelkezik: iszonyat rövid időtartamú garancia, olyan webáruházakon keresztül árulják őket, ahol az eladóval szemben nincs esélyed, az ő jóindulatára kell hagyatkoznod. Tucatnyi hasonló licenc alapján készült roller található, Laotie, vagy az iSccoter.hu oldalon is találsz már 300k környékén nem csak aszfaltra szánt változatokat, mint pl. iScooter IX7 Pro 330k-ért, vagy a még komolyabb IX8.
Tényleg rengeteg kínai márkát fel lehet sorolni, és csak egy dologban egyeznek meg: nem lesznek tartósak, őszintén emiatt nem lehet ajánlani. Kevés pénzből képtelenség jót alkotni.
Ha elfogadod, hogy lutri az egész, akkor vágj bele. Rövid távon biztos szórakoztató lesz, és amíg működik, addig azt hiszed jó vételt csináltál. -
-
zzola
titán
A LIDL-s colstok lakatról [link] van valakinek infója/véleménye, hogy mennyire gagyi? Valami zárat már kellene vennem. Bár így is kétségeim vannak, hogy mennyire lehet biztosítani a rollert lopás ellen (nem biztosításra gondolok).
-
zzola
titán
-
enginev3.0
félisten
válasz
User05 #31672 üzenetére
Ez attól függ hol használod
Zsúfolt helyen / rövidebb szakaszokon ott nem feltétlen lassú a 25, főleg ha mondjuk még emberek vagy biciklisek között is kell cikáznodEzzel ellentétben én kis városban használom, edzeni, és boltba járni, és van 2 olyan hosszú út a napi járatomban ahol halálra untam magam 25-tel, 0 autó, 0 ember
Aztán ha felérek a bicikli útra, a városközpontban, ott már figyelnem kell, és vigyáznom, a biciklisekre, gyalogosokra stb... ott már nem száguldozok, mert borzalmas mit tudnak művelni az emberek
De nagyobb sebességben persze sokkal nagyobb a rizikó is, szóval ilyen esetben sisak minimum, mert az esés az nagyon csúnya tud lenni, ezzel pluszban számolni kell
-
PociAti
őstag
Részben marketing célokat szolgál.
Amúgy meg van akinél emiatt szinte semmit sem kopik a mechanikus fék. Sőt, a kisebb kerekű, tömör gumis könnyű rollerek között viszonylag szép számmal vannak olyanok, melyekben egyáltalán nincs is mechanikus fék.
Amúgy meg hasznos, ha ezzel a finom fékezési móddal lehet lassítani a rolleren, nem a mechanikus fékkel (tárcsa vagy dobfékkel) kell. Mértéke legtöbb esetben állítható, némely típusoknál kikapcsolható (szabadon fut tovább a roller elektronikus fékezés nélkül). -
PociAti
őstag
válasz
FingR86 #31676 üzenetére
Ha hatótáv maximalizálás a lényeg, akkor a fékezést is kerülni kell. Persze ez nem a vészhelyzetekre vonatkozik.
És az egész hatótáv maximalizálás inkább agglomerációs köröknél vagy egyéb hosszú távú meneteknél inkább értelmezhető, mint intenzív városi körülmények között. (Ott úgy lehet a legtöbbet nyerni, ha nem csúcsforgalomban közlekedünk. Nekem is 2 munkahelyen is sikerült elérnem, hogy ne 8-ra kelljen járni, hanem 8:15-re. Ég és föld a forgalombeli különbség. Kb. 3-4-szeres forgalom visszaesés.)Amúgy ha fékezéskor kapcsol be a visszatáplálás, az még nem is lenne olyan rossz, csak "sajnos" nagyon-nagyon keveset ér.
-
válasz
PociAti #31675 üzenetére
így elmaradnak az indokolatlan lassítások
A lassítást és gyorsítást a gázkart szabályzó kéz okozza.
A gázkar adott pozíciójához egy nyomaték/sebesség van rendelve.
Ha változtatod, a változtatás irányában változik a roller sebessége.
Pontosan annyira változik, mint amennyit állítasz.Egy kicsit szokni kell.
A motorfékes közlekedésben a megfelelő stratégia. Minél tovább egyenletes sebességgel haladni, majd viszonylag gyorsan megállni. Ekkor van visszatöltés.
A hagyományos megközelítés. Kellő időben leállítva a hajtást gurulni
a leállási pontig.
Forgalmas helyen ahol járművek folyamatos gyorsulásban/lassulásban vannak, a visszatáplálás stratégiája a nyerő.
Gyér forgalomban mindegy. A hosszú távon teljesen mindegy. A sebesség fenntartásába fordított energia nem nyerhető vissza. Ez a nagy fogyasztás, nem az egyszeri gyorsítás, tempomat használata mellett. -
FingR86
őstag
válasz
DigitXT #31677 üzenetére
én is akkor jöttem rá, hogy a kuki G2-ben van vissza táplálás amikor megépült bele az akksi okos bms-el és nézegettem a pillanatnyi fogyasztást aztán rájöttem, hogy a fék bowdent elfelejtettem lerögzíteni és megjelent az ellenkező előjelő "fogyasztás"
utána kicsit játszani kellett vele, hogy kb első harmad behúzásig kapcsoljon az elektronikus és ha az nem elég, akkor kezdhet a mechanikus is dolgozni. 1350W tud maxon fogyasztani és 250W a max vissza táplálás de az kb olyan erős, hogy szinte az esetek döntő döbbségében elég a megálláshoz.
-
DigitXT
félisten
válasz
FingR86 #31676 üzenetére
Sajnos sok rolleren úgy gondolják, hogy a gázelvétel az utasítás visszatáplálásra.
Szerintem mondjuk ez egy marhaság, de ezzel a nézetemmel lehet, egyedül vagyok.
Szerk: Adventure-nek imádtam a hátsó fékét. Analóg fékkar, tökéletesen adagolható
motorfék, nagy tempónál erős, viszont megcsúszni nem tud, mert akkor elveszi.(Konkrétan teszteltem párszor, hogy jó erősen meghúztam, így motorfék + tárcsafék együttesen blokkolták a kereket, minek hatására az e-fék megszűnt, visszatapadt.
Megvalósított ezzel egy kezdetleges ABS funkciót = javította a menetbiztonságot.
)
Kár, hogy ezt nem minden vezérlő tudja, és kár, hogy lehet eladom belőle a VESC-et...
-
PociAti
őstag
válasz
Hieronymus #31667 üzenetére
Az egyik hatótáv növeléssel kapcsolatos írásban kifejezetten azt tanácsolta a szerző, hogy roller esetén inkább kapcsoljuk ki az energia visszatáplálást, vagy vegyük minimálisra, ha nem lehet kikapcsolni.
Megfelelő vezetési stílussal így több km nyerhető, mivel így elmaradnak az indokolatlan lassítások, amit majd dupla energia felhasználással akarna a roller minél előbb visszahozni, amikor gyorsítunk. És a járulékos veszteségek miatt ez mindig negatív kimenetelű játszma. -
PociAti
őstag
válasz
BBpeter #31671 üzenetére
Vannak rollerek, melyeket bátrabban meg lehet venni használtan, és vannak amiket még újonnan is problémásak.
Az általad említettek az utóbbi kategóriába tartoznak és még erre jön rá, hogy jellegéből adódóan szokás széthajtani. Lehet azért szabadulnak meg tőle, mert már jönnek elő a hibák.
És ha már van "lélektani határ" is, akkor azt sugallhatja azok tönkremenetele esetén nem csak legyintenél, hogy mindegy, veszek egy másikat. -
Reggie0
félisten
válasz
Hieronymus #31667 üzenetére
Az elektromos autoknal inkabb azert jobb a rekuperacio, mert a kozegellenallas es megmozgatott tomegben tartolt energia aranya sokkal jobb, mint egy roller eseten. Azaz a roller eseten az energia jelentos reszet a kozegellenallas viszi el, nem a mozgasi energiaba kerul, amit rekuperalhatni lehetne. Elektromos hatasfokban ehhez kepest jelentektelen a kulonbseg.
-
User05
tag
válasz
enginev3.0 #31670 üzenetére
Én csak a sebességtől félek, nem túl lassú a 25? Nézegettem most rollereket amik 40-el mentek és még az sem tűnt soknak... Bár szoktam limeozgatni, elvileg azok is 25-el mennek. Jobb egy ilyen 4 pro gen2 vagy ultra mint azok?
-
BBpeter
tag
Sziasztok!
Egy SW F2 Plust cserélnék, szeretnék helyette egy “nagyobbat”.
194 magas vagyok, és 93 kg.Napi használatban munkába járáshoz (naponta ~2 km) , illetve alkalmanként rollis kirándulásokhoz használnám. Terepezni nem szándékszom vele, de minimális földutat azért jó lenne ha bírna.
Lélektani határ árban: ~300 000 ft
Leginkább használt piac érdekes.Amit néztem:
[Kukurin G4 350 km]
[Kukurin G4 + tuning 2200 km]Több kérdésem is lenne felétek:
1. Mennyire ajánlott típus a paraméterekhez a G4? Más ötlet esetleg?
2. A megtett km, vagy a cserélt cuccok a fontosabbak ennél a típusnál? (Tipikus melyiket vennétek a kettő közül kérdés.)
3. Bármi egyéb tanács, észrevétel?
Új vagyok a topicban, remélem mindent sikerült leírnom, kifejtenem. Ha nem, akkor sorry.
Köszi! -
enginev3.0
félisten
válasz
User05 #31669 üzenetére
Azok pont azért nem küzdenek meg mert csak annyival mennek, volt Xiaomi 4 pro gen2-m, és szerettem, erős cucc, ha merül az akksi se veszít a teljesítményéből
A megküzd alatt azt értsd hogy nem hozza a max sebességet a G2, de ha pl lekorlátoznád 25re ezt is, akkor nem fogja megállítani a tornádó sem
-
User05
tag
válasz
enginev3.0 #31668 üzenetére
Hát ha a g2 megküzd akkor egy xiaomi 4 pro gen2 vagy ultra egyenesen szenvedni fog.. igaz azok csak 25-el mennek 😅
-
-
válasz
Dr. Szilikát #31666 üzenetére
De nem nagyobb szívás szerintem, mint a gyorsulás további szakasza, mivel az áramkorlát ugyanaz.
Az áramkorlát ugyan az, ez kétségtelen.
Az elektromos motorok nyomaték görbéjén jól látszik, hogy a motor hatásfoka az indítás pillanatában közel nulla. Mire felgyorsul a motor erre a 3-5 km/h sebességre, emelkedik a hatásfok maximum közelében. A betáplált energia nagy része nem vész el csak hővé alakul a motorban, mozgatás helyett.
Ha a fogyasztás nem gond, akkor nincs jelentősége. Legfeljebb gyakori indulás esetén érezhetően csökken a megtehető távolság. Az elektromos fék ez esetben nem sokat hoz vissza. Csak a gyorsítással elhasznált energia egy részét képes visszanyerni. A befektetett, elfűtött energia részből semmi sem nyerhető vissza. A visszatöltés hatásfoka, hasonló a nyomaték gyártás görbéjéhez, 5 km/h alatt már rohamosan csökken.
Az autók rekuperáció hatásfoka jelentősen jobb. Részben a magasabb sebességeken történő fékezés okon. A Teslán kívül a hajtómotortól független egységet használnak a visszatáplálásra. Jobban tudnak optimalizálni.Amikor saját erődből gyorsítod a rollert az optimális 5km/h sebességre, a befektetett (izom)munkád egy része elektromos árammá alakul a következő megálláskor, ha az elektromos féket használod. Ezzel megnövelve a megtehető kilométerek számát.
Ennek tudatában mindenki eldönti, a kényelmet vagy a távolságot választja.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Hieronymus #31636 üzenetére
A nulláról induláskor a motor hatásfoka nagyon alacsony. A roller megmozdításának nagy az energia igénye. A kettő együtt nagy szívás az akkumulátornak.
De nem nagyobb szívás szerintem, mint a gyorsulás további szakasza, mivel az áramkorlát ugyanaz. Meg úgyis lehet indulni, hogy bár nulláról aktív a motor, de azért igyekszünk betolással is segíteni. Vagy épp a gázkart is csak érzéssel adagolni. Mikor, milyen a helyzet. Nekem így kényelmesebb, bár néha előfordult, hogy akaratlanul megpöccintettem, ami szerencsétlen esetben problémával is járhatott volna.
Ha a biztonságot nézem, nem illene így használni, de ez ilyen emberi dolog, nekem így jobban tetszik, hogy folyamatosan aktív a motor. Akkora nagy ereje nincs, ebben a 350 W-os műfajban, hogy nagyon szétrángatna.
-
User05
tag
válasz
Frozzy #31663 üzenetére
Én a G2-ről annyit tudok, hogy elég kemény a lengéscsillapítója, több helyen mondták, hogy a gyári értékek már inkább a 100+ súlyú emberekhez van, és ha valaki mondjuk 60-70kg akkor gyengébbre szokták venni.
Egyébként meg bárhol olvastam még a kukirint sem ajánlják ilyen súlyhoz, hanem a márkásabb, 500+ ezerbe kerülő darabokat. De azért na.. Nekem pl egyáltalán nem mindegy, hogy 250-300k vagy 550k
Azért lassan autóárban nem fogok rollert venni, az is biztos. -
válasz
Frozzy #31663 üzenetére
A Xiaomi M365, 1S, Pro 2 (250, 300W-nyi teljesitményekkel) is bírták, ezek is el fogják bírni.
Nem fog leégni alattatok.A négyes Xiaomit csak azért szoktam javasolni, mert nem túl régen jelent meg, és az alig használt példányokat is kb fele annyiért meg lehet venni mint egy újat.
Aztán ha valakinek nem felel meg, még mindig simán túl tud adni rajta, és vehet egy nagyobb rollert.Ebben az ársávban csak ezek vannak, kár azt feltételezni, h az Ultra, vagy egy Navee majd jobb lesz.
Az F3, F3 Pro, G3, ZT3, GT sorozat pedig már árban sokkal több.
A Kugoot fogják javasolni, lefogadom, mert árban az szokott lenni a megfizethető, nagy teljesítményű. Aztán hogy mennyire bírja a strapát, az meg majd eldől. Sokaknak bevált, de sok rosszat is lehet róla mondani.
Napi néhány km-re megfelelhet az is. -
Frozzy
őstag
válasz
Thunderzolee #31662 üzenetére
Igen ezt gondoltam, hogy 70-80Kg-os ember alatt tökéletesen működne a lengéscsillapító. De itt elméletben ha 115-120Kg-al megterheljük ugyan azt a rugót vagy teleszkópot akkor mennyire fog működni a lengéscsillapítás mert szerintem össze fog ülni főleg a rugó mert ugye a teleszkópban a hidraulika folyadékot nem lehet összenyomni ott max csak az lehet, hogy eldurran a teló.. Szóval szerintem ekkora súlynál már éppen, hogy áldás a lengéscsillapító hiánya mint sem átok..
Sajnos el kell fogadni, hogy ezeket a rollereket nem ekkora súlyra tervezték de valahol mi is szeretnénk élvezni ezeknek az előnyét és egyszerűen közlekedni velük. Erős kompromisszumokat kell kötni és nyilván nem lesz akkora a megteherő táv sem és a végsebesség elérése sem lesz olyan gyors és nyilván a motor mindig 100%-on fog dolgozni, hogy vigyen bennünket. Nyilván itt már kérdéses, hogy garancia időn belül mennyire fogja bírni a roller és ha még is meghibásodna akkor hogyan állnak a javításhoz. Rengeteg a kérdés és valószínüleg ebben a topicban nem is fogjuk megtalálni a válaszokat. Kénytelen leszek valami kereskedővel/szakértővel beszélni de nyilván ott is az lesz, hogy nem ajánlják és vegyek drágábbat amire már kell a biztosítás és a sisak és drágábbak is.. -
-
Frozzy
őstag
válasz
User05 #31656 üzenetére
Ezeket néztem én is.. Roller vásárlása előtt állok én is de még nem tudtam dönteni, és hozzád hasonlóan nekem is van túlsúly
. Én is néztem a Kukirin G2-t ami már kicsit combosabb, robosztusabb kinézzettel rendelkezik de itt lebeszéltek, hogy össze fog törni alattam
. Bár az tényleg annyira jó árban van és bírja is a sebességet, hogy lehet benne valami. De igazából biztosítást és sisakot nem akarnék.. tehát így felesleges lenne egy G2.
Számomra az a kérdés leginkább, hogy azok a pálcika rollerek amikben lengéscsillapítás van, hogy bírják a több súlyt? Gondolok itt arra, hogy egy teleszkóp vagy éppen hátsó rugó mennyire ül össze amikor nem 70kg-os ember áll rá ? Ezen lamentálok már napok óta.. lehet, hogy árban és felfüggesztés nélkül ami nekünk még előny is lehet a Xiaomi 4 pro gen 2 lenne a legjobb választás. Mit gondolsz erről ?
-
válasz
User05 #31656 üzenetére
Amit küldtem listát, össze tudod a teljesítményeiket hasonlítani.
Jobb lenne kipróbálnod őket.
Meg a Kugookat is.Nincsenek az ismeretségi körödben ilyen típusok? Akkor már látnád mégis melyik hogy viselkedik alattad. A trepni alján oldalt rajta szokott lenni a típusa.
Az ötös Xiaomikról itt van összefoglaló.Ez meg egy korábbi túlsúlyteszt a hatótávról. Bár nálad a hatótáv nem lesz probléma, csak érdekességként linkeltem, elvégre sokan használtak kis rollereket is nagy súllyal az elmúlt években, mikor még nem voltak nagyobb teljesítményű rollerek a pálcikák között, aután mégis bevált nekik.
A lengéscsillapítós Xiaomik nem tudom hogy viselkednek 115 kilós terhelésnél, ha egyből összecsuklik ahogy ráállsz, akkor sokat nem csillapítanak. Ezért javasoltam, h ki kéne próbálnod.
-
Kovy81
csendes tag
válasz
DigitXT #31623 üzenetére
Azt mondjuk videón is láttam, hogy szappanos vízzel körbe nyomja csak a panelben a szobában nem tartottam ezt célszerűnek
alig várom vagy 1,5-2 hónap múlva költözünk végre kertesbe és ki lehet bontakozni végre
. Valóban az van, hogy szerintem mivel nem síkos a gumi és a felni, nem megy a helyére. Most megpróbálom újra full szétszedés össze rakás szappanos vízzel hátha jó lesz. Bár először megpróbálom ezt a spaniferes feszítés dolgot. De az a baj mintha kicsit keresztben állna a gumi és nem hiszem hogy az így helyére menne.
-
PociAti
őstag
válasz
PociAti #31652 üzenetére
Kapott egy csomó kérdést a srác az építést illetően, azokkal együtt kerek a történet.
Pl. mindent összevetve kb. 500 dollárjába került a srácnak ez az akku csomag. Ma áron az kb. 177.000 Ft.
Nyilván a 104 db 21700-as cella tehette ki a legnagyobb hányadot. (104 cella, és ha 1.500 Ft egy olyan cella, akkor az önmagában 156k lenne.) Tervezi hogy építsen még ilyeneket, szerintem a zsír új eredeti akku csomag is elég jó áron eladható lesz. Szóval nem annyira elérhetetlen.Kérdezték tőle mennyi a töltési idő?
Az eredeti, 3,9 A-es töltőt és egy 2 amperes külső töltőt használ, a teljes töltés 6 óra. Tervben van, hogy lecseréli a csatlakozót és 10 amperes töltőt fog majd használni. A BMS-ben 15 A-es biztosíték van, (legfeljebb) kb. 8 A-es töltés a javasolt folyamatosnak.A "valós" hatótáv most kb. 70 km-re nőtt meg.
A Ninebot Max G3 motorja 850/2000W-os, beszámolók szerint hegymenetben is nagyon komoly tempóra képes, általában olyan személyek veszik aki ki akarják nyomni a szemét, és mivel ki is lehet "elég hamar" lemerül a beépített gyári akku. -
User05
tag
válasz
Thunderzolee #31639 üzenetére
Végül ezeket néztem:
Xiaomi 5 Pro
Xiaomi 5 Max
Xiaomi 4 Ultra
Navee S60
Sencor S80
Melyiket ajánlanád, melyik a legjobb teljesítményű/legerősebb szerkezetű? -
PociAti
őstag
válasz
gergo5991 #31653 üzenetére
Bocsi, lemaradt a link.
Elsősorban Reddit-et, YouTube-ot és a Telegramot szoktam olvasni, meg fórumokat, blogokat.
https://www.reddit.com/r/NinebotMAX/comments/1k3841j/2_unleash_your_max_g3s_full_potential_massive/ -
PociAti
őstag
válasz
PociAti #31618 üzenetére
Két napja még arról írtam, hogy valaki a Ninebot Max G3-ba beletette a másfélszer nagyobb GT3-as akkut. 46,8V-on 12.750 mAh-ból így lett 19.200 mAh.
Nos van ennél betegebb megoldás is (de ez már várható volt).
Egy srác kiszedte a gyári töltőt és a BMS-t új helyre pakolta, így elfért 104 db. 21700 DMEGC cella.
Gyári akku csomag: 13s5p 18650 cellák = 12.750 mAh.
Az ő változata: 13s8p 21700 50e = 40.000 mAh. Bő háromszoros növekedés.
Meghagyta a gyári BMS-t, csak ST-Linkkel átírta benne az akku kapacitását.
És a képek alapján még "simán" el is fér az eredeti házban.
-
DigitXT
félisten
Nem tudom, mennyire van meg neked az a kereszteződés, de arra konkrétan nem is megy forgalmi sáv. (Simán a zebrán ment át, aztán kitalálta, hogy átvág mindenen, akár szembe menve a forgalommal, mert ő annyira gyors, meg ügyes. Csak kiderült, hogy nem az.
)
Sentosa72: elég gyorsan felpattant, szóval nem lett nagy baja, szükség sem volt segíteni. A BMW annyit segített, hogy megállt. Az bőven elég volt ebben a helyzetben. Amikor én a balesetemnél lent maradtam a földön, pl. alig kaptam levegőt első körben, utólag kiderült, hogy azért, mert 9 bordám is megreccsent, csak járókelők, és a mögöttem érkező biciklis futár volt ember, az autósok simán kerülgetni kezdtek jobbról is, balról is... Bár végülis így segítettek rajtam a tudtukon kívül, mivel a veszélyes szituáció miatt nem kellett 25 percig várnom a mentőre, 5 percen belül ott voltak értem. Halleluja. Már több mint egy éve volt... (Kisebb csoda, hogy mindenféle műtét nélkül sikerült kilábalni belőle, a sisak is segített...)
-
amdboy
senior tag
Hogy érted azt, hogy lámaság már ne is haragudj! Abszolút normális kérdést tettem fel, te pedig ilyen stílusban válaszolsz amit abszolút kikérek magamnak. Nem vagyok egyáltalán rolleres, ahogyan olvashattad a nejemnak vásároltam. Abból indultam ki, hogy az elöző noname rollerben megvoltak ezek a funkciók, fenese gondolta, hogy egy jóval drágább nem fogja tudni.....
-
DigitXT
félisten
Ez mégis mi a fenét gondolt, hol van?
Keresztbe mindenkinek, hadd szóljon?
-
PociAti
őstag
válasz
amdboy #31631 üzenetére
és Sentosa72 #31632,
az új Xiaomi, Segway-Ninebot és Navee rollerek európai változatából csomó dolgot kivettek, lekorlátozták őket.
Igen, sebesség tartás, Cruise control, magyarosan tempomat is áldozatul esett a korlátozásoknak, de a fórumokon elég sok dühöngés van, mert pl. olyan "ártalmatlan" dolgokat is kivettek, mint pl. az új Ninebot rollereknél az egyedi hangok használatát (pl. bekapcsoláskor üdvözlő hang, és minden egyéb hangot az amerikai változatban simán meg lehet változtatni.)Van egy francia srác, aki próbál küzdeni az ellen, hogy pl. az alsó világítást kapcsolják vissza a Ninebot Max G3 E-ben. Mert pl. a Xiaomi 5 Max európai változataiban meghagyták. Törvényi akadálya nincs, talán csak a németeknél van. De arra van külön példány, a Max G3 D, a 20 km/h-s variáns.
És azt még mondjuk el tudja fogadni, hogy ennél az elég erős rollernek az európai változatánál a teljesítmény kisebb, a végsebesség meg maximalizálva van 25 km/h-ban. De az alsó megvilágítás az biztonsági funkciót tölt be, Franciaországban és sok más európai országban sincs arra vonatkozó tiltás. Fizikailag benne van a rollerben és csak szoftveresen lett letiltva. Azt kéri, hogy valamelyik szoftver frissítéssel szedjék ki ezt az értelmetlen tiltást. Kéri azt a funkciót, amit bele építettek a rollerjébe.
Elküldte a levelet a helyi és a globális Segway képviseletnek és várja a válaszokat.A Cruise Control aktiválása bal kéznél a M (Mode) gomb 3 másodpercig tartó megnyomásával aktiválható. Menet közben azt véletlenül szinte képtelenség bekapcsolni.
https://www.youtube.com/watch?v=ItDkBcP9wDU
Ebben a videóban bemutatják, hogy a Ninebot ZT3 Pro-nál milyen egyszerű megheckelni a rendszert (40 km/h max. sebesség + tempomat).https://www.reddit.com/r/NinebotMAX/comments/1jzrhut/vpn_trick_for_unlocking_the_global_variant_of_the/
Itt meg arról a trükkről számol be egy ausztrál fickó, hogy megszüntette az app-ban a roller párosítását, újratelepítette az appot, VPN-en keresztül olyan országba jelentkezett be, ahol nincsenek korlátozások, új fiókkal abba az országba bejelentkezve párosította a rollerét, frissítette annak hely adatait, majd szépen megkapta a várt funkciókat. 25 km/h helyett 35 km/h a max sebesség és van tempomat.
Ez állítólag működik Ninebot Max G3-nál, F3-nál és F3 Pro-nál.Még várják a visszajelzéseket azzal kapcsolatban, hogy európai / német modellekkel is működni fogna ez a trükközés.
Programozók előbb, utóbb meg fogják oldani, mivel igény az lenne rá.
-
User05
tag
válasz
Thunderzolee #31639 üzenetére
Köszönöm! Elöször az ultrát néztem, mert az sem vészesen drágább, de akkor az ultra sem jelentene nagy előrelépést a pro-val szemben? Ahogy nézem teljesítményben nem igazán különböznek. Kukirinnál mit értesz más kategória alatt? Gagyik? A sima G2 még egész jó árban is lenne éppen.
Amit néztem még az a Teverun Blade Q Pro 2x350W (1800W) -
válasz
User05 #31638 üzenetére
Az a helyzet, h nem nagyon van más pálcikaroller, ami elbír ekkora súlyt.
Ekkora súlyhoz nagyobb roller kellene, esetleg kétmotoros, de azok meg már többe kerülnek.Ez a legolcsóbb 48V-os roller 1000W körüli teljesitménnyel. Itt össze tudod a teljesítményeiket hasonlítani.
Kugoot tudsz még olcsón venni, de az más kategória.
Szenvedni fog ez a Xiaomi is, de ennyiért csak ez van. :/
Egyébként mechanikusan el fog bírni, inkább a motorerő ami kevés ekkora súlyhoz, leégni nem fog, de a belső kábelezés a csatlakozók, a vezérlés nem ilyen teeheléshez van tervezve hosszú távon. -
User05
tag
válasz
Thunderzolee #31637 üzenetére
A 120kg-os súlyhatár nem durva neki? Mármint.. 5kg-al vagyok könnyebb mint a maximum.. 😅
-
-
A meglökéses indulás pedig egy biztonsági funkció.
A meglökés egy erőteljes energiatakarékossági funkció. A nulláról induláskor a motor hatásfoka nagyon alacsony. A roller megmozdításának nagy az energia igénye. A kettő együtt nagy szívás az akkumulátornak.
A saját rolleremen 3, 4 és 5 km/h sebességre állítható a motor indítása. A három és öt között érezhető a megtehető kilométer eltérés. Főleg városban, ahol sok lámpa van.A biztonsági intézkedés az, hogy a kijelölt sebesség elérésekor csak akkor indul a motor, ha a gázkar alap közeli állapotban van. Én a maximális teherbírás kb. 65%-al terhelem a rollert. Maximális energia felhasználás mellett kapaszkodnom kellene, hogy ugorjon el nélkülem a roller.
-
User05
tag
Sziasztok! Elektromos roller vásárlás előtt állok. A testsúlyom 115kg körül van, általános városi használatra, munkába járásra szeretnék venni. (Napi durván 12km)
A lakás - munkahely között van egy híd kb 4-6% -os emelkedővel, így gondolom nem 300W-os rollert kellene nézzek, hogy fel is tudjon vinni. 😅 Ti biztos benne vagytok ebben, mi az amit legalább vennétek ilyen felhasználásra? Nem szeretnék többet költeni mint ami feltétlen muszáj, van olcsón megúszható modell? -
-
Sentosa72
csendes újonc
Nekem nem lötyög a kormány, mint ahogy valaki írta.
40mm az oszlop átmérő , 4-en 33mm asszem.Abszolut pozitív, főleg az ellenszélben. 4es nem tudta tartani az iramot.
Kicsit fura volt a hátsókerekes hajtás, 95 kg vagyok, emeli az elejét ha nem figyelek, hogy állok. szélesebb a gumi, 15cm el magasabb a kormány, kevesbé instabil ha véletlen 1 kézzel kellene fogni, (ezt nem ajánlom senkinek akkor sem.) Kicsit parázstam a dobfék miatt , de nem kell .A fék jó hatásfokú. 45km -t szerintem elmegy egy töltéssel.
Töltőcsati nagyobb, így véletlen sem lehet a 4-esbe csatlakoztatni.
App elsőre párosította. utomata világítás tetszik, bár én mindig bekapcsolom.
Warranty matrica megint béna helyen van , szegélynél emelni, mert levásik.
Lengéscsillapító , van hasznos ,tényleg jobb mint nélküle.54,12V az akkufesz 100% töltöttségen.
A grafikonokat a sisak applikációja generálja. LIVALL BH51M NSO
-
amdboy
senior tag
Sziasztok! Pár napja vásároltunk egy Xiaomi Electric Scooter 5 gL-t a nejemnek. Nem voltunk tisztában azzal, hogy nincs benne pl tempomat és azzal sem, hogy nem lehet csak úgy elindulni vele hanem induláskor lábbal kell meghajtani. A gyári appban nincs ezekre semmilyen beállitás. Érdekes, hogy egy kb 3 éves noname rollert váltott, azokban minden ilyen es hasonló funkció megvolt. Kérdés, hogy nem lehet esetleg más applikációval helyettesiteni a gyárit ami müködik is és persze feloldja ezeket a dolgokat ( M365 Tools, ScooterHacking Utility, XiaoFlasher stb programok nem látják a rollert) Köszi a válaszokat.
-
Bella80_
tag
Sziasztok!
Xiaomi mi pro 2 rollerem van, a tempomat ott mükődik, napokban vettük egy xiaomi 5 GL rollert, ma próbáltam ki, tempomat ennél már mükődik, tudok róla, hogy ebben már nincs benne? Vásárlásnál erre nem is gondoltam, és igy nagyon idegesitő, hogy állandóan nyomni kell a gázkart.
-
PociAti
őstag
válasz
Sentosa72 #31627 üzenetére
Kb. 9 km-es, 26 perces út során 1 perc különbség az teljesen elfogadható.
Jól látom, sima Xiaomi 4-ről váltottál sima Xiaomi 5-re?
(Sima, mármint nem Lite, Pro, Max, stb.)
300/600 motorról 350/700W-os motorra.
IP54-ről, IPX5-re, lényegesen nagyobb akkura, 275 Wh-ról 477 Wh, elsőről hátsó kerék hajtásra, tárcsafékről dobfékre. Sok minden megváltozott. (Meg talán az abroncs is szélesebb lett, 54 mm-ről 60 mm.) Illetve elől kapott dupla rugós lengéscsillapítót.Úgy általában mik a tapasztalataid generációváltást követ25ően?
-
Sentosa72
csendes újonc
Kis érdekesség...
Xiaomi 5 menetadatok reggel szélcsend , délután szembeszél
látszik, hogy majdnem ugyanannyi az idő szélcsendben és szembeszélben is.
A fogyasztáson persze meglátszott. Bőven jó a 350W os motor, nekem erre.
-
DigitXT
félisten
válasz
Dr. Szilikát #31624 üzenetére
de az inkább vállalkozóknak gazdaságos
Ne is mondd, vettem anno egy vödörrel, fogyott belőle kb. egy diónyi...
De kétség kívül nagyon megkönnyíti a munkát, amit írtam, hogy kézzel is
simán fel lehet rakni a gumit az úgy igaz, hogy könnyen csúszik a perem.
(Meg persze függ a gumi geometriájától, merevségétől, mindentől.)
-
válasz
DigitXT #31623 üzenetére
Szerk: a külsőt meggyilkolni a szerelés közben úgy lehet, ha gumiszerelő vassal túl erősen feszegeted, miközben "csak" a felni belső részén lévő árokba kellene rakni, és kézzel lejön, illetve felmegy.
Az autók esetében is hasonló a probléma. A szerelő "izomból" intézi. Nem figyel arra, hogy jól rakja fel a gumit. A gép elintézi erőből.
Ez sérüléseket okozhat. Okoz is, ami a félrakás után már sajnos nem látható. De életveszélyt jelent 200 fölött. Fékezés/kanyarodás okozta erőhatásoknak már nem képes elviselni a legyengített rész.Érdemes kifizetni a szakszerűen szerelő gumis számláját, még roller esetében is.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Kovy81 #31621 üzenetére
Legrosszabb esetben, ha tennél belső gumit, azzal felfújhatnád, de még úgyis hajlamos lehet félrecsúszott formában megtapadni a köpeny. Meg úgy elvesztenéd a tömlőmentes konstrukció lehetséges előnyeit, bár nem biztos, hogy feltűnő lenne. De ha már van benne géles defekttömítő, ahhoz nem illik a belső egyáltalán, tehát ez inkább úgy, hogy új köpeny + belső.
Amit én raktam fel CST köpenyt, szintén nagyon szoros illeszkedésű (tömlőmentes szerelésre is alkalmas, feltételezem), de belsővel csináltam és hintőporos síkosítással. Láttam, hogy kicsit kajlán áll, megtapadt, minden erőlködés dacára, ezt mutatja a pereménél egy jelzővonal. Próbáltam visszaengedni a nyomást, igazgatni, majd megjárattam úton is, hogy jobban a helyére menjen, utána fújtam fel rendesen.
Vagy szoktak használni mosószeres / szappanos vizet, illetve gumiszerelő zsír is létezik, de az inkább vállalkozóknak gazdaságos.
-
DigitXT
félisten
válasz
Kovy81 #31621 üzenetére
Tubeless gumit nulláról felfújni házilag nem triviális.
Pont azért, mert a nyomás rakja helyre, de amíg nincs a helyén nem épül fel a nyomás. Ha van kompresszorod, az fél siker. Egyrészt vedd ki a szeleptűt, hogy megfelelő mennyiségű levegő tudjon majd bemenni (a szökés ellenére is legyen elég túlnyomás), másrészt húzz a kerék körül körbe egy racsnis hevedert: ha legalább annyira rászorul, hogy kevesebb levegő szökik, elkezd megfeszülni a gumi, amitől még jobban rászorul, végül a helyére ugrik, nyertél. Egyetlen probléma, hogy az autógumikkal ellentétben a felnin nincs olyan perem kialakítva, ami ezután (erősen) a helyén tartsa, szóval ha megint nullára enged, hajlamos elmozdulni, és kezdheted elölről. Ha nagyjából fent maradt, az szuper, rakd vissza a szeleptűt, és próbáld meg újra, utána már megtartja a nyomást, lejöhet a heveder, végül be lehet állítani az előírt nyomásra.
Szerk: a külsőt meggyilkolni a szerelés közben úgy lehet, ha gumiszerelő vassal túl erősen feszegeted, miközben "csak" a felni belső részén lévő árokba kellene rakni, és kézzel lejön, illetve felmegy. (A szerszám csak segítség. Ja és a felni peremét sem érdemes vele össze baszkurálni, mert utána nem feltétlen tömít. Ilyenkor egy kis peremtömítő segíthet...
)
-
-
Kovy81
csendes tag
Sziasztok! Elég amatőr vagyok roller témában. Bár ez a második rollerem de az elsőt sem sokat használtam. Van egy Segway ninebot F40I rollerem amit nemrég rendeltem neten. Megjött és kapásból úgy kezdett, hogy szerintem ahogy megjött máris az első kerékből ki volt szakadva a szelep. Ezt abból gondolom, hogy csak azt néztem hogy full lapos, sík a futó felülete az első keréknek, de mondom ez biztos ilyen. Illetve nem tűnt csutka laposnak a 105kgm alatt sem, bár elég nehézkesen közlekedett nyilván a lapos hajtó kérek miatt. Aztán mondom csak fel fújom elkezdte nyomni a kompresszor olyan 0,4 bar nal nem ment tovább. Mondom mivan ezzel. Aztán kb kezemben maradt a szelep. A cső ki volt szakadva a gumi részből. Király. Mondom nem küldöm vissza gariba 10 vagy kitudja hány ezerért neten a gumi javítás csak nem jár talán gari vesztéssel. Rendeltem szelepet ma be rakom össze rakom a kereket és szerintem vagy meg gyilkoltam a külsőt szerelés közben vagy nem tudom mi lett de miután össze raktam egy helyen mintha el állna a felnitől befelé és mivel tubeless gumi nyilván ott enged gondolom és lehetetlen felfujni ezzel lehet még valamit kezdeni? Hogy hozható ez így helyre?
-
PociAti
őstag
Ők tudják. A Xiaomi Pro 2-ben még 12400-as kapacitású akku volt (446 Wh), és a mostani 10200 mAh nagyobb energia mennyiséget jelent, mert 36 V helyett ezek már 46,8 Voltosak (477 Wh).
A kérdés már csak az, hogy mivel hasonlítod össze?
A Ninebotnak sokkal szélesebb a kínálata, így akad közötte nagyobb kapacitású is, de a Ninebot F3 és F3 Pro is pont ilyen akkuval rendelkezik. (46,8 V, 10200 mAh, 477 Wh).Azon 36V fölötti rollerek, melyek 10200 mAh fölött rendelkeznek, azok többsége már egy kategóriával feljebb valók: P65, P100, GT1, GT2P, GT3, GT3 Pro, ZT3 Pro, és a Max G3.
Jellemzőjük a nagyobb kerékméret: 10,5 11 hüvelyk és a 30,40 esetleg 50 kg-os tömeg.
Talán csak a P65 és a Max G3 modelleknél igyekeztek megmaradni az emberi méreteket. -
zzola
titán
-
PociAti
őstag
Érdekesség, a Ninebot SupoerScooter GT3 és a Ninebot KickScoter Max G3 akkumulátora azonos méretű és azonos csatlakozóval rendelkezik.
Páran rendeltek a Max G3-hoz GT3 akkut (a hivatalos oldalon 284 $, ami nagyjából 100k Ft), és rendeben működik a cserét követően. 50%-kal nagyobb az akku:
GT3 = NZBF4819A, 13INR19/66-6, 46,8 V, 19200 mAh, 899 Wh;
Max G3 = NZBF4813A, 13INR19/66-5, 46,8 V, 12750 mAh, 597 Wh.
Max G3-nak és a ZT3 Pro-nak is valószínűleg azonos az akkumulátora.Ez egyben azt is jelenti, hogy van hely, valószínűleg "házilag" is különösebb tákolás nélkül is megoldható a nagyobb akkucsomag építtetése.
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #31610 üzenetére
Mondjuk ha végignézem azt a videót, akkor a végén van egy vasúti átkelő, amin maradványsebességen, röpke 85 km/h-val dobja át. Ha meg kellett volna állni...
Xiaomi Pro 2-t épít át kétmotorosra, meg 72V-osra
Nálunk is volt ilyen őrült kolléga, de már letette a rollert. (Mondjuk borult is vele hatalmasat, talán pont egy sorompó előtt nem sikerült megállnia, vagy...Így.)
Szerk: amúgy vicces, de úgy nézem, az akkuja fogy el hamarabb.
Legalábbis:
egész biztos hogy előzésnél nem vette el, mégis esik a teljesítmény és a tempó. -
Frozzy
őstag
Hmm elgondolkodtató. Hol lehet ezeket kiprobalni? Csak Pest vagy akàr Debrecenben is lehet? Dechatlonban csak ilyen sajat markas kinai szarok vannak. Kívàncsi lennèk, hogy a navee milyen. Bàr a xiaomirol sincs sok tapasztalat. Bar ugy gondolnam, hogy plusz 100 ezer az azèrt jelent valamit..
-
zzola
titán
válasz
Frozzy #31613 üzenetére
Szerintem nem ér +100e-t a Xiaomi, de ez csak az én véleményem. El kell menni, ki kell próbálni, meg kell nézni .A NAVEE -n jó szélesek a gumik és jó robosztus a váza, igazi iparos munka. Gumik elég jól csillapítanak. Nemrég 160e volt MM-ban, szerintem az BB volt azért az árért. Viszont ott a fogantyú meg a gombok voltak gagyik.
-
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #31607 üzenetére
Az előrendelés korai szakaszában ajándékba adták valamelyik modellhez.
-
válasz
Peaceliker #31598 üzenetére
Nekem is G30 van, ami 50 fölött is tud menni, de ettől függetlenül nem érzem biztonságosnak ennél nagyobb sebességnél szerintem.
Amikor legutóbb szervizeltettem, akinek adtam, le is bxszott, h ez a kis szxr nem ekkora sebességre van tervezve, hogy merem így használni.
Pedig a Sharksetnél külön erre a rollerre építettek egy egész brandet, ennyire nyíltan még nem bxsztak le, h felelőtlen vagyok, h ezzel a kis szxrral merek "száguldozni", meglepett.
Aztán ilyenkor persze már hiába mondja az ember, h én nem is azért alakíttattam át, h gyors legyen, hanem, h felmenjen végre egy szirszxr emelkedőn is, (aztán pluszba még megnőtt a végsebessége is).A videoban érdekes, h hátul nincs is rajta lengéscsillapító, bár ez inkább arról árul el valamit, h miféle utak vannak arrafelé, h alighanem nincs is szükség rá, mert annyira jó az úthálózat minősége.
De hát mit nekünk úthálózatra költeni, inkább annak az árából teleplakátoljuk vele az országot évente kétszer, h gonoszbrüsszel, meg soros, meg Magyarország jobban teljesít...Mondjuk nem tudom, aki egy Xiaomi Pro 2-t épít át kétmotorosra, meg 72V-osra, az se semmi.
-
zzola
titán
válasz
Thunderzolee #31607 üzenetére
Fentebb írtam, hogy hazai boltban nem találtam.
-
Ráti
tag
válasz
Thunderzolee #31607 üzenetére
Én is kerestem már de sehol nem találtam...
-
-
Miért olyan fontos, h gyorsan teletöltsd?
Este kell rádugni, reggelre pedig fel van töltve, oszt kész.
És ezért jó egy nagy akksis roller, mert ha csak keveset használjuk naponta, akkor csak mittudomén 20-30%-ot csökken s kapacitás nap végére, és pár óra alatt feltölt.De ha nem töltjük naponta, akkor bizony lemerül jól, aztán az üres akksit meg nagyon sokáig kell tölteni.
Nem véletlenül javasoltam a nagyobb akksis rollert még akkor is, ha csak napi ~10km-t mennénk a rollerrel.Ami a Xiaomikat illeti:
A korábbi rollereikhez némileg nagyobb töltőket adtak (1.7A) Ezekhez az újakhoz meg még kisebb áramerősséggel töltő töltőket (1.3A), amikkel sajna még tovább tart a töltés. Ezt ők egyébként "áttervezett", meg "hatékonyabb", meg "biztonságosabb", stb jelzőkkel aposztrofálták, amit még valahol meg lehet érteni, mármint, h nem melegszik még annyira sem a töltés közben az akkupack, mint a korábbi rollereiknél, de ilyen 0.5C érték helyett ennyire kevés áramerősséggel tölteni szerintem már felesleges, nem ettől lesz biztonságosabb a roller, ez inkább a vásárlók szivatása, mármint, h vegyél gyorstöltőt (3.8A, mi még mindig a 0.5C alatt van), ha nem tetszik a hosszú töltési idő; miközben elég lett volna ha a korábbi 1.7A-es töltőiket megtartják. -
DigitXT
félisten
Venni kell egy nagyobb áramkorlátú töltőt, és probléma megoldva.
Egyetlen buktatója, ha további fizikai korlátja is van a gyorstöltésnek.
(Ha vékonyak a kábelek, vagy az akku nem bírja, akkor nem ajánlott,
mondjuk az akku általában bírni szokta, mert nem "igazi" gyorstöltés,
ha csak 0,5C körül töltöd. Gyári töltők 0,2C körül szoktak csak menni.
"Igazi" gyorstöltés 1C és fölötte, olyankor már melegedhet is jobban.) -
Ráti
tag
Van viszonyítási alapom, de ettől függetlenül sem érzem, hogy kitörne a kormány.
Egy dolgot hiányolok, az pedig a gyorstöltés... -
DigitXT
félisten
Nem esik szét, csak kitörik a kormány?
Mondjuk érteni vélem a különbséget, de na!
(Amúgy abszolút el tudom képzelni az érzést! Gyári állapotában nekem is ijesztő volt az Adventure, amikor nem volt egyenesfutás, és enyhén kígyózott. Még kis sebességnél is! Aztán szétszedtem a nyakat/újra összeraktam, kapott két PMT gumit: utána még 70-nél is vezethető maradt, kis túlzással stabil. Azért ott már nem volt teljesen biztonságos.
)
Ui: mondjuk egy Wolf King GT is olyan volt, hogy baromi stabil, mégis 90 fölött bejönnek olyan bizonytalanságok, amikor az ember józan ésszel inkább már elveszi a gázt...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- LG 27UL550-W - 27" IPS / 3840x2160 4K / 60Hz 5ms / HDR10 / AMD FreeSync
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- 124 - Lenovo Yoga Pro 7 (14IMH9) - Intel Core Ultra 9 185H, RTX 4060 (48 hónap garancia!)
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550M R7 5800X 32GB DDR4 512GB SSD RX Nitro+ 6700XT 12GB Corsair 4000D ASUS ROG 650W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest