Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- Száguld a Meta és a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-részvények
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen széket vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Azonnali informatikai kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Gergőke88
addikt
válasz
focvis #296491 üzenetére
de van tapi csak alló helyzetben
Tsebacsi: az illető nem igazán mondtam el pontosan az autón milyen sérülések is voltak. Első körben arról volt szó, hogy a műanyag lökös és a motorháztetőt cserélték egy kis koccanásban. De miután több dolog is gyanús lett elkértem a javítás számlát és mint kiderült a légzsákok is pukkantak, zárhíd, kormányrúd stb...
A többi részét inkább nem írnám le, de okosan játszik a hirdetésekkel.... -
válasz
focvis #296491 üzenetére
nekem sem okoz gondot a tekerő, de a feleségemnek például igen, nem is használja emiatt például a Waze-t, mert szerinte nehézkes a kezelése, meg a cím beírása.
azért jeleztem, mert a fősodortól eltérő dolog, és emiatt kicsit On/Off a megítélése, azaz valakinek vagy nagyon bejön, vagy utálja - így nem árt már a próbaúton kitalálni, hogy ez tetszik-e vagy sem -
tboldi
nagyúr
-
Micsurin
nagyúr
válasz
MunezXBK #296488 üzenetére
Csak az OMVV-t
Szerintem csak ma a második alkalom, hogy a bill megszívat a saját szótárral. OMW -> on my way rövidítés miatt van benn és előszeretettel cserélgeti ki. A másik amit nagyon szeret az az OF... na most ez asszonnyal szokott vicces lenni, hogy miért ismeri a telefon.Mivel meeting alatt ha van kamera nem épp szeretek telefont nyomkodni van jó pár mozaik haverokkal azonos cég révén felvéve.
-
Elolvastam a VIF csehszlovák nyelvű honlapját guglival, ott írták, hogy a prémium benzinekhez nem érdemes adagolni, kiemelve pl. a Verva100-at, mert azon már nem javít tovább. Ebből vontam le azt a következtetést, hogy a márkás, de puruttya benzinhez nem árthat egy 50% körüli adag.
Semmi egyéb tudományt nem tettem mögé. -
válasz
f4lcon #296485 üzenetére
Tekerős kijelzőre.
Eleinte nagyon anyáztam a Mazdát, hogy nincs tapi, mert ahhoz szoktam a VW-ben. Most meg azon veszem észre magam, hogy tekerni szeretném a VW-t is... lehet is, de a képernyő mellett van a tekerője, nem esik úgy kézre, és akkor már inkább tapizom.Magyarán szerintem a Mazda nagyon jól megoldotta a tekerőt. Persze ettől még lehetne tapis is egyben. 🤗
-
válasz
KillerKollar #296483 üzenetére
Unokatesómnak XC60 B4 van, abban a változatosság kedvéért dízel mild hibrid a motor. (asszem' 190 le)
-
Ha nincs jó MOL kuponom, akkor már többször tankoltam Orlenen, de legutóbb november 3-án. Szerintem oké, nem tűnt fel változás.
F_Zolee: Fogyasztásbéli különbséget nem tudtam megállapítani, ahhoz ritkán tankoltam, főleg nem azonos útvonalra, körülményekre.
VIF-et mindegyik kap:
- normális 95-öshöz* 30-50%-os adagolásban,
- fosch-gyanús 95-öshöz 50-100%-os adagban,
- 100-ashoz viszont nem kapnak, Orlen 100-hoz sem.
*Normális 95-ös: MOL, Orlen, OMV puruttya.A Mazda sokszor kap 100-ast, az mintha jobban menne vele magas fordulaton, MOL vagy Orlen szinte mindegy. Simán lehet placebó.
-
válasz
KillerKollar #296479 üzenetére
még egy nagyon fontos: a Mazda NEM érintőképernyős, és a képernyője kicsi, a 360-as kamera felbontása egyenesen botrány. a Volvo kamera képe tűéles, a kijelzője kb fizikailag kétszer akkora, mint a Mazda ÉS érintős is, nem tekerős gombbal navigálsz (a feleségem egy éve nem tudta megszokni a tekerőt) valamint a Mazdában itthon 2019 októberben jött az Android Auto / Apple Carplay frissítés, szóval lehet, hogy gyárilag még az sincs benne (egyébként itthon kb 100 ezres beruházás gyári alkatrészekkel az AA kompatibilitás, de az még akkor is zsinóros marad)
a Mazda egy manuális autó, a Volvo ehhez képest mintha egy évszázaddal fiatalabb lenne -
válasz
KillerKollar #296479 üzenetére
igen, mindkettő drága volt új korában, még az inflációs kiigazítás nélkül is.
a fenti modell egyébként nem számol olyannal, mint a covid utóhatása (hogy az új autó árak kilőttek és vitték magukkal a használt árakat) sokszorozva az inflációval, ami szintén extrém magas volt az elmúlt pár évben, szóval nehéz kiszámolni most, hogy a 9 milliós Mazdán vagy akár a 9,4 milliós Volvo-n forintra mennyit lehet bukni és annak a bukásnak mennyi a "reálértéke" 5 év múlva.szervizben a pesti Mazdák biztosan NEM olcsók, főleg a Mirai dolgozik combos árakkal, de Budapestről 45 percre Cegléden a Zakar már mindjárt 20-25% olcsóbb lesz ugyan arra a szervizre, illetve más vidéki Mazda szervizeknek (Hilcz Kakasdon vagy Szentesi Autó Bük-ön kifejezetten jó hírű és ajánlott Mazdás körökben) de ha nem ragaszkodsz a márkaszervizhez, mert a 2018 év végi már a kiterjesztett garanciával együtt sem garanciális, akkor Budapesten is lesz olyan szerviz, akiknek van eszközük arra, hogy a digitális szervizkönyvet írják de mégsem olyan drágák, mint a Mirai (Stark autó, M3 Focus)
én most cseréltem a CX5-ön féktárcsákat, előre ATE kerámiás a saját betétjével, hátra Zimmermann a saját betétjével, 125 ezer volt az anyag meg 25 ezer a munkadíj - ezek nem márkaszervizes árak! nálunk egyébként 76 ezer km-nél jött el a csere ideje, szóval abban a 9x ezres Mazdában jó eséllyel ez mondjuk egy ideig már megoldott tétel kéne legyen. nekem tavaly nyáron olajcsere szűrőkkel és fékolaj cserével Zakarnál 142 ezer volt (0w-20 olajjal) 2.0 szívó benzinben. fékolaj nélkül valami 110k rémlik csak olajra meg szűrőkre. a 2,5 szívó az láncos motor, elvben nem kell vezérlést cserélni (azért 300 ezernél csak megnézném az állapotát a láncnak)
-
válasz
KillerKollar #296479 üzenetére
Gondolom a B4 az a benzines hajtást jelöli, mivel valamiért már a dízeleket is B-vel jelölik egy ideje Volvoék..
Szóval az XC40:
Az olaj+szűrők cseréje 150e forint körül van. Én javasolnám a 15.000 kilométerenkénti olajcserét a gyári 30.000 kilométerrel szemben. Gyertyákat 60.000 kilométerenként kell benne cserélni (ez most 60e Ft), komplett fékcsere nagyjából 300e Ft (tárcsa, betét). Mindez márkaszervizben!
Ennél a motornál a vezérléscsere periódusa 250.000 km/10 év (szíjas), szóval ezzel nem kell foglalkoznod egy darabig.
Egyébként ez a motor - még ha kínai is - nagyon jó konstrukció, nem jellemző rá az olajfogyasztás. Bátran vehető!
-
Micsurin
nagyúr
Aham nem... tettünk a CB500-ba is ami még békeidőbeli karburátoros technika (pár éve koppra felújított porlasztókkal ) valamint haver R1150GS-ébe nyáron Orlen 100-ast.
CB erőteljesen durrogós lett mint egy jólfejlett MZ a GS ismétlődően kimaradást produkált és egy hengerezett. Köszöntük szépen Orlent még a benzines kaszába sem azóta... leengedtünk 6-7l-ert saccra majd OMW 100-ast rányomtuk és mehettünk dolgunkra.
-
KillerKollar
őstag
-
válasz
KillerKollar #296472 üzenetére
A volvo-ra szerintem minden drágább lesz, szerviz, biztosítások is.
-
válasz
KillerKollar #296472 üzenetére
a szívó benzin CX-5 érték tartásával biztos nem lesz probléma.
mivel mindkettő használt, így az idősebb jobban fogja tartani az árát, hiszen az értékvesztési görbén már lentebb (jobbra) található - a Mazda e szerint a végtelenül leegyszerűsített (de emiatt könnyen értelmezhető) chart szerint 5 és 10 éves kora között, azaz mostantól számítva 5 év múlva az eredeti értékének a ~22%-át fogja még elveszteni. A Volvo a 2,5 és 7,5 év között meg több, mint 33%-át.
plusz mivel új koruktól fogva szinte mindkettő azonos árban volt kapható, így jól mutatja a piac értékítéletét az, hogy Volvo-ból 3 évvel fiatalabbat tudsz venni ugyanazon összegből.
nem rábeszélni akarlak egyik autóra sem, vagy lebeszélni bármelyikről
csak a piac realitásaira szeretnék rámutatni: itthon a szívó benzines Mazdák irreálisan jól tartják az áraikat, ellentétben az újabb "kínai"* Volvo-kkal.*igen, tudom, nem mindet szerelik Kínában, az európai XC40 konkrétan Gentből (Belgium) jön, de a tulajdonos az ugye mégiscsak kínai
szerk: az a 2,5 literes szívó benzin egyébként városban tuti nem lesz 9 liter alatt, még óvatos pedálkezeléssel sem.
-
szőröscica
addikt
válasz
KillerKollar #296472 üzenetére
Dacia Springet vegyel varosba.
-
KillerKollar
őstag
Sziasztok!
A két autó közül városi használatra mekkora a különbség a fenntartási költségben? Főleg a szervíz költség érdekel, a fogyasztás kevésbé mert viszonylag kevés km-t megyek:
2018 végi Mazda CX-5 2.5i Revolution Top AWD ~73ezer km-el
2021 közepi Volvo XC 40 B4 Momentum Pro Geartronic kb 94ezer km-elFeltételezem, hogy a Volvo a drágább, de hatalmas a különbség? Nekem azt mondták, hogy az árát a Volvo fogja jobban tartani, mert fiatalabb, igaz több benne a km de mint mondtam én annyit nem megyek, főleg városban autózok.
Árban a Volvo drágább egy picit, de nem sokkal (9 vs 9.4M)
Köszi!
-
FerNandor
őstag
válasz
SpaceKombajn #296466 üzenetére
WTF...
Mondjuk ja, itt szokott lenni néha kupon az alap 10Ft-on felül, de ez azért már elég pofátlan.
Volt egy kis furcsaság, nem úgy ment a dCi, ahogy szokott és amióta a mol premium dieselt tankolom, nem volt semmi gond és a fogyasztás is visszatért a régihez. Úgyhogy maradok is ennél, biztos, ami biztos. -
stickermajom
addikt
Sziasztok!
Ha az üzembentartói jogot visszterhesen át akarom ruházni másra, aki később a tulaj is lenne, akkor azt hogy illik papírozni? Üzembentartói szerződésbe bekerül a megbeszélt összeg, az adásvételibe pedig majd a bűvös “megegyezés szerint”? Ajándékozási szerződésnél ha jól tudom nagyobb az illeték.
-
FerNandor
őstag
Sziasztok,
most nem azért, de a prémium üzemanyag mióta 55ft-tal drágább a simanal?
Mol evo plus diesel. Eddig asszem 45 ft volt a különbség.
652 vs 707 -
j.bravo
addikt
válasz
macilaci78 #296455 üzenetére
jó-jó
Jó dolog, csak ha a garázs nem áll rendelkezésre készen, akkor építési engedély, költségek, stb-stb.
A lengyel lemezgarázsra hirtelen nem is tudom, kell-e, de az ugye nyest ellen épp jó lehet, de mondjuk azt már nem tudja hogy télen nem jéghideg/nyáron nem tűzforró autóba ülsz be; a kondenzvíz csepeg a tetejéről odabent is, stb.
Illetve, nálunk épp van egy autó befogadására alkalmas garázs, asszony autója befér, az enyém már nem. Ja és most hirtelen nem tudom hogy az állam vagy az önkori felé, de jelentős sarcot is kell fizetni azért mert van egy garázs... -
Qru
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #296453 üzenetére
Sehogy, ezert nem hasznalja senki. De elmeletben mukodhet(ne).
-
j.bravo
addikt
válasz
macilaci78 #296453 üzenetére
Én gyári megoldásra gondoltam. Hogy ne legyen anyázás amikor valamihez hozza kell férni, azt ők eddig is letojták; elég a másik két problémát megoldani 😂
-
brumi1024
veterán
válasz
focvis #296450 üzenetére
Mondjuk en az 5-ost sem ertem a masodik helyen. Minosegben visszaeses az elodhoz kepest, nehez, igazan nem kiemelkedo semmiben, tesztek leginkabb "meh" velemennyel jutalmaztak, es kicsit esetlen is, erre megjutalmazzak ev autoja masodik helyezessel, mert van belole elektromos is.
-
tboldi
nagyúr
Bakker! Megint elfelejtettem a legesélytelenebbre szavazni az utolsó pillanatban.
Szoros küzdelemben nyert a 2024-es Év Autója választás győztese - ami a Renault Scenic E-Tech
-
Petyyyyy
addikt
Jászberényi úton sétálok, hopp egy szürke, jelöletlen Oktáv alapjáraton pöfög. Bal1-en a kamera. Be is jelöltem gyorsan Wazen.
Mai jócselekedet letudva.
-
válasz
macilaci78 #296432 üzenetére
Na ja, ez eszembe se jutott, de ez is valid.
-
válasz
molnarpeter #296423 üzenetére
Gratula!! Remélem kevés gonddal került neked is ennyi bele.
-
=WiNTeR=
senior tag
Android Auto esetén a Waze még mindig a telefon GPS-ét használja vagy már képes az autóét használni?
-
Micsurin
nagyúr
válasz
molnarpeter #296425 üzenetére
...mi ezért szoktunk rá, hogy beállunk az udvarba. Két kis 9 kilós kotorék egyszer kis híján vérengzést rendezett, hallottuk a nagy futamot konkrétan a hajnali/reggeli kávé közben. Azóta nyugalom van...
Reggie0 patkányméreg pellett a tojásos tejben valóban hatásos... főleg ha sikerül macska biztosan kihelyezni. Ezt még vadgazdálkodásos ismerős is alátámasztotta, hogy nem azt mondja ezt csinálná de megemlítené. ...főleg ha bepróbáljuk a fürjtojást.
-
Ma vettem észre, max 1-2 napja csinálhatta.
A szőr talán műxik, de nem sokáig (lábnyomok voltak, de nem rágott meg semmit). Kb egy éve nem rág, csak járkál, de most KO-ra rakta a burkolatot. Ez már kuka, nem rakok be másikat, mert mindig ezt szedik szét...
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
Szeretném bemutatni a nyest riasztó spré, és nyest riasztó kutyaszőr csomag (bolti) hatékonyságát:
Több marék szúrós gyapot a motortérben (főként a katalizátornál), szétrágcsálva hiányosra + szitává az ablakmosó tömlőt (pont a motorra megy a nagyja, a trafókra)Ja, mind kiderült a spré csak ragacsossá teszi a dolgokat, de nagyon. A nyest leszarja, de az embert megőrjíti.
-
Gergőke88
addikt
Ha vettem egy autót és szeretnek egyedi rendszámot pl.xx-yy-000
akkor először át kell íratni és utána tudom kérvényezni vagy már egyből irathatom arra is? Nyilván akkor egy forgalmi/torzskonyv árát megúsznám.
koszi! -
macilaci78
nagyúr
Ha már baleset, 18:30 körül a Lurdy előtt a budai irányba a körúton...
Remíz utca kereszteződésében 4-es kocc, épp a háromszöget rakja ki valaki. Ugyanakkor a Mester utca találkozásánál kettes kocc. -
válasz
F_Zolee #296410 üzenetére
..ezért vettük.
Egy kicsit csökkent a használat, mert 3 és fél éve van mellette egy szaladgálós kicsi (abba is beletolunk már 60k-t, ennyivel könnyítettük), így a Passat tényleg csak a nagy utakra van.
#296412Qru:
Remélem úgy lesz!! Ha, igen, majd megénekellek!!!!Most volt műszakin, a szerelők körbe bicikliztek, h nagyon szép és nagyon jó állapotban van a Cora-hoz képest! Az Auchan-t nem említették!
-
fulton
addikt
Sziasztok
Egy kis segítséget szerertnék kérni. Soha! nem volt még kárügyem, sajnos utólért. Az autó nagyon fiatal 2 éves, 10.000 km-el, a vétkes mindent elismert (mindketten Allianz). Kárügyintézésben a jogalapom megvan, számlás javítást kértem, szakszervízbe fogom vinni.
Ami ködös, az értékvesztési kártérítés. Ez hogy néz ki ez a folymat, mikor lehet indítani, hogy kell, és jó tanácsok esetleg bármi ami egy ügyben járatlannak jól jöhet..akár priváton is megköszönöm a segítséget, hogy ne off-oljam a topikot. (vagy akinek volt már ilyen ügye) -
F_Zolee
nagyúr
Átlépte a vas a 300k km-t. Immáron eladhatatlanná vált.
159el vettem.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Facebook és Messenger
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Vezetékes FEJhallgatók
- PlayStation 5
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Óra topik
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- HATALMAS AKCIÓK! GARANCIA, SZÁMLA - Windows 10 11, Office 2016 2019 2021,2024, vírusírtók, VPN
- BESZÁMÍTÁS! ASRock Z370 i7 9700KF 16GB DDR4 512GB SSD RX 7600 XT 16GB ZALMAN I3 NEO ADATA 600W
- LG 65" C1 OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- DELL Precision 7540 i7-9850H Quadro T2000 16GB 512GB 1 év garancia
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest