Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dave0825

    őstag

    Üdv. mindenkinek!
    1 hónapja lettem G Astra tulaj (1.4 Z14XE, 2003/12, 5 ajtós), és most találtam meg a topikot, úgyhogy előfordulhat, hogy még találkoztok velem itt. :)
    Első kérdésem az lenne, hogy melyik lámpát ajánlanátok e kettő közül? Angel Eyes, Daylight.

    Tapasztalataitok mik? Hallottam Angel Eyes-ról, hogy nem jó a fénye, de valaki szerint meg tökéletes. Ti mit tudtok? Osram Night Breaker Unlimited H1 izzókkal használnám akármelyik lámpát, arról úgy értesültem, hogy nagyon jó fénye van, és árban sem durva.

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    Utánakérdeztem G Astra csoportban Facebook-on, és mindenki azt mondta, hogy ha E jelű, akkor nem szólhat a rendőrség, pláne ha műbizonylat is van róla. Műszakin is állítólag csak az E-betűt nézik. Ebbe a kettőbe H1-es izzó megy, nekem a gyári lámpában HB3-as van. A Daylight-os lámpánál azt írják, hogy a ledsor helyzetjelzőként funkcionál. Tehát úgy nem tudom azt bekötni, hogy helyzetjelzőre lekapcsoljon, mert pont arra kapcsol be.

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    válasz F_Gergely #53637 üzenetére

    Vagyis úgy érted, hogy gyújtáskor világít, menet közben is, és csak akkor kapcsol le, ha helyzetjelzőt kapcsolok? Viszont akkor semmi sem világítana, mert ebben a lámpában csak a ledsor van, a tompított, és a reflektor, tehát helyzetjelzőre kapcsoláskor más nem tud fölkapcsolódni.

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    válasz dave0825 #53641 üzenetére

    Egyébként most beszéltem egy csávóval, neki ugyanilyen Daylight lámpája van, én a helyzetjelzőre van kötve a ledsor, a tompított és a reflektor pedig a helyén. Neki kintről behozott az autója, és kpm vizsgán így ment át. Szerintem mivel nincs benne külön helyzetjelző, csak ez a ledsor, így helyzetjelzőnek számít (ahogy a hirdetésben is írják az oldalon, ott is azt írták, hogy helyzetjelzőként funkcionál). Mert gondolom úgy nem lehet nappali menetfény az autón, ha nincs helyzetjelző, bár ezt csak én gondolom.

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    válasz diegho #53646 üzenetére

    Nem is akarok külön nappali fényt, csak egy első lámpát, ami tetszik... Eddig Angel Eyes-t néztem, de most találtam ezt a ledsorosat, aminek szerintem csak a neve nappali fény, amúgy az sima helyzetjelzőként van.

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    válasz diegho #53648 üzenetére

    :U Mert a tied csak menet közben látszik, hogy milyen? Enyém álló helyzetben is ugyanúgy néz ki, mint útközben, szóval ahhoz, hogy lássam/látszódjon, hogy hogy néz ki a lámpa, nem kell úton lennem. ;)
    Erre mást nemigen tudok mondani...

    (#53649) F_Gergely: én is helyzetjelzőt szoktam használni, én előre fehér ledeset tettem, lehet, hogy nem annyira szabályos, de azt talán annyira nem nézik, és így tényleg, hátul is van világítás. Nekem sem fontos a nappali menetfény, jobban örülnék neki, ha helyzetjelzőként használhatnám azt a ledsort (írtam az oldalnak, hogy hogy is van az a ledsor, mert a képen a sarokban egyszerre világít mind, a nagyobb részén a képnek meg csak az alsó sor, szóval elképzelhető, hogy 2 fokozata van, az egyik a menetfény, a másik a helyzetjelző, de majd kiderül, ha válaszolnak).
    Angel Eyes-ról én is hallottam jót-rosszat is egyaránt, ezért kérdeztem itt is körbe. Nekem tetszett, de most jobban tetszik ez a másik.
    Azzal nem vagyok most tisztában, hogy mi számít nappali fénynek, és mi lehet helyzetjelző. :F Ha ebben a lámpában csak az a ledsor van, tompított, és reflektor, akkor az a ledsor az nappali fénynek számít, vagy helyzetjelzőnek?

    [ Szerkesztve ]

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    válasz diegho #53651 üzenetére

    Ha az autóm ELEJE nem tetszik, akkor én is másik autót vennék (de akkor alapból meg sem vettem volna a mostanit). Viszont ha te inkább veszel több százezerért (vagy millióért) autót egy lámpa, egy sötétített ablak, egy szebb alufelni, vagy bármi pár ezer forintos dolog miatt, akkor igen, lehet, hogy tényleg veled van a baj. :F Nem tudom, mitől "sufnifos" egy lámpa, ami hivatalos helyről való, engedéllyel ellátott, garanciás dolog... Egy otthon rábarkácsolt spoiler, vagy rágányolt akármilyen "mutatós" cucc, oké, hogy sufnifos, de olyat én sem terveztem, csak le szeretném cserélni a gyári lámpát egy szebbre, ennyi. ;)

    [ Szerkesztve ]

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    válasz F_Gergely #53653 üzenetére

    Igen, én is így gondoltam, hogy ha az egész ledsor világít egyszerre, akkor az helyzetjelző, ha ketté van szedve, akkor helyzetjelző, és nappali fény. Köszi a megerősítést. :)
    Amúgy nekem tetszik az a "füzér". A COB ledre gondolsz gondolom, az van olyan csíkban folyamatos világítással.

    [ Szerkesztve ]

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    válasz F_Gergely #53658 üzenetére

    Mármint mi? Pici a kép, nem látom annyira, hogy mit kell nézni. :B

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    válasz F_Gergely #53660 üzenetére

    Ja jó, így már oké, bocs. :) Azzal jobban látni amúgy? Vagy miben más?

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    válasz F_Gergely #53665 üzenetére

    Miért jobb a fénye ennek a lencsésnek, mint pl. az angel eyes-nak? Azzal miért rosszabb a fényerő?
    Venni akarsz ilyen projektoros lámpát, vagy csinálni?

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    válasz F_Gergely #53667 üzenetére

    Akkor mitől projektoros a projektoros? Nem azért, mert nagyító lencse van benne? Az Angel Eyes-ban akkor mi az a 2 kör? Azok is nagyítók ránézésre, nem? Vagy ez a lényeg, hogy csak ránézésre?
    Nekem motoron nagyítós van, és semmit nem ér, a reflektor gyöngébb, mint az Astrában a gyári tompított. :F Persze nem azt mondom, hogy a nagyító hibája. :)

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    válasz F_Gergely #53669 üzenetére

    Ja értem. Amit följebb linkeltem, az 37k, és nagyítós, akkor az nem projektoros? Ha van benne nagyító, mi kell még, hogy az legyen?

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    válasz w333 #53674 üzenetére

    Nem angel eyes-ot akarok, inkább a másikat. Válaszolt egyébként a bolt, egyben világít a ledsor, szóval az helyzetjelzőnek van, nem nappali fénynek. Egyébként egy csávó facebook-on írta, hogy neki a kintről behozott autójában ugyanilyen lámpa van, nagyon jól látni vele Osram Nightbreaker izzóval, és szigorított kpm vizsgán átment (helyzetjelzőnek van bekötve neki is a ledsor).

    tsigalkoi87: az igen, szép. :)

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    Üdv.

    G Astrán másnak sem sokat ér a ködlámpája? Este fölkapcsolom, szinte alig látni, hogy föl van. Igaz, a bal oldalin hiányzik a gumifedél, ami az izzó alatt van, így az előző tulaj egy festékes spray kupakját tette rá, ami miatt eléggé párásodik, vizesedik, mohásodik belül (múltkor kitakarítottam, azóta újra vizes lett). Viszont a jobbal sem sokat látni. Érdemes rá újat vennem, vagy az sem lesz jobb? :F

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    válasz F_Gergely #53844 üzenetére

    Köszi, és valaki használ kör alakút, vagy csak a gyári szögletest? Láttam, hogy lehet venni gömbölyűt is, csak nem tudom, hogy ér-e valamit. Egyébként ebayen láttam, az meg nem E-betűs, úgyhogy az nem kell, de biztos lehet venni nálunk is.

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    Üdv. mindenkinek!

    Ma a Balatonfüredről hazafele tartva a 8-ason kb. kiló 30-as tempónál egyszer csak megtorpant az autó, kicsit jobban nyomtam a gázt, semmi nem történt, akkor látom, hogy az autó+villáskulcs visszajelző világít a műszerfalon. Megálltam az út szélén, leállítottam-elindítottam az autót, eltűnt. Nagyobb gázfröccsöt adva üresen (kb. 5 ezerig) újra bevillant, és világított. Megint leállít-elindít, eltűnt. Majd hazafele nagyon sűrű csattogást hallottam a motor felől, mintha valami szíj szakad el, és az csattog, alapjáraton alig hallani, magasabb fordulaton hangosabb, sűrűbb. Hazaértem, néztem egy hibakódot (fék- + gázpedál nyomva gyújtást adtam), 0607-et villogott ki. Utánanéztem: vezérlőegység teljesítmén; visszafogott üzemmód, vezérlőegység funkció korlátozva. A vezérléssel lehet probléma? Komplett vezérlés csere kellene, vagy elég csak a motorvezérlőt kell cserélni? Volt valakinek ilyen hibakódja, illetve hibajelensége? Mi a teendő? Január közepén vettem az autót Opel szalonban, úgy számíttatta be az előző tulaj, állítólag vezérlés cserén átesett nem sokkal előtte, én nem nézettem át azóta senkivel, 6000 km-t tettem meg vele azóta.
    Ja, egyébként egy 10-15 perces állás után újra elindítva elhallgatott a kattogás, majd 5-10 km megtétele után újra hallani, de most üresben álló helyzetben hiába pörgetem nagyobb fordulatra a motort, nem villan be újra, viszont a kattogás (igaz, hogy halkabban) megint megvan. :F
    Astra G 1.4 16V, 2003/12, Z14XE

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    Üdv. mindenkinek!
    Olyan gondom akadt, hogy ma elindulás után kb. 5perccel olyan 90-nél kivillant a motorellenőrzés lámpa. Megálltam, leállítottam, elindítottam, nem tűnt el. Ment utána rendesen, nem tapasztaltam semmi rángást, fulladást, lustulást, semmit. kb. 10km után (odaértünk, ahova indultunk) kiolvastam a hibakódot, P0301 hibát írt, ami elvileg az 1-es henger gyújtási hibája. Annyit vettem észre, hogy mintha egy nagyon kicsit nehezebben indulna, először az akksira gondoltam, de aztán előjött ez a hiba. Nem lustább a szokásosnál, bár eddig sem volt valami rakéta (140 a vége, 7,5-8l/100km fogyasztás, EGR-szelep hiba már egy ideje van (azt hiszem p0406, bár ezt most nem írta ki, csak a 0301-et, bluetooth-os hibakód olvasóval).
    Valakinek ötlete, hogy mitől lehet, mit nézzek át rajt? Gyertyákat megnéztem, a vége elég fehéres-szürkés, a menet vége meg fekete (kb. 2 hónapja cseréltem gyertyákat).
    1 éves az autó nálam, túl sokat nem volt javítva/szétszedve, nem igazán vagyok nagy autószerelő.
    2003/12, 1.4 16V, Z14XE

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    Üdv. Lenne hozzátok 3 kérdésem, hátha tudtok segíteni.

    1: Édesanyám vett egy C Corsát, amiben van multikormány, gyári rádióval, működik is, de másik fejegységet szeretne (usb, aux miatt), de olyat, amivel működik a multikormány is. Nagyjából rákerestem, a Pioneer-eket írták, hogy támogatják alapból. Melyik másikak még, vagy mindegyikhez lehet valami külön modult szerezni, amivel menni fog? Ha jól emlékszem, az én Kenwood KMM-122Y-om is támogatja, bár nekem G Astrában nincs multikormány, így nem tudom biztosan.

    2: Tegnap a G Astrámon 2 első lengéscsillapító cserekor vette észre apám, hogy a jobb első féknél nincs ABS kerék, vagy nem tudom, mi a neve annak a fogas cuccnak, se kábel, se semmi. A bal elsőnél van, de a 2 hátsónál sincs, és szerinte kéne lennie. A motortérben fékrásegítőt van, és apám szerint akkor nincs benne ABS (nem is láttuk, gyors kereséssel, nagyon nem néztük át). Visszajelzője van a műszerfalon, világít gyújtáskor, de ki is alszik rendesen (nem együtt valami mással, tehát átkötve nincs, ezt már néztem). Tényleg minden keréknél kéne lennie érzékelőnek? Télen néztem, megcsúsztattam direkt, 2-3m-t csúszott, nem volt ABS, ki sem villant semmi. Az a furcsa, hogy ha nincs benne, akkor visszajelzője miért van, és miért van a bal első keréknél csatlakozó kábellal együtt, ami megy be a motortérbe. :F Van más olyan is a műszerfal óralapján, aminek a helye megvan, de led nincs a panelen, ABS mégis van, holott ezek szerint nincs benne (én úgy tudtam, hogy van, de nemigen foglalkoztam vele, hogy miért nincs).

    3: Ugyanezen a G Astrán ha 3.-4. fokozatba kapcsolok menet közben, kicsit mintha kattanna (durranna halkan) valami a váltó felől elölről, akármilyen finoman engedem a kuplungot föl. 2.-ban és 3.-ban pedig mostanában sokkal lustább, mint eddig volt (1.4-ből adódóan eddig sem volt egy űrhajó), néha mintha megtorpanna, rántana egy kicsit az autón. Ez mitől lehet? Hibakód semmi nincs, gyújtótrafó-sor, EGR-szelep mostanában volt cserélve, lambdaszonda még nem.

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    válasz adorjant #74067 üzenetére

    Tényleg, az lehet, hogy nem is az ABS érzékelője, hanem a kilométeróráé. :DDD

    Nem gyárit vettem bele én sem, 23 volt így is az EGR, 40 körül lett volna Delphi, amit már inkább ajánlottak. :/ Kb. 2 hete van bent. Gyertyát úgy 2 hónapja cseréltem, trafósort kb. 1 hónapja. Hogy érted, hogy "kifordítva"?

    Nem olyan hangos, szerintem nem lehetne hallani videón, de megpróbálom majd lehet.

    Egyébként nem írtam, hogy Z14XE motorkód, 1.4 benzin, 2003-as évjárat.

    (#74068) odorgg: Köszi, ez nagy segítség. :)

    [ Szerkesztve ]

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    válasz adorjant #74072 üzenetére

    Kíváncsiságképp egyszer megnéztem, hogy nem volt bent az EGR, valami durva traktor hangja volt. :D
    Menet közben nézzem meg, hogy úgy is úgy viselkedik-e 2.-3.-ban?

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    válasz adorjant #74075 üzenetére

    Ja értem, úgy már tényleg más. :D Megnézem majd, köszi.

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    válasz odorgg #74083 üzenetére

    Nekem is Z14XE G Astrám van, az is ezt csinálja, normális, a szivató miatt van elvileg. Nem nagyon pörög föl, csak pár száz fordulatot, váltáskor veszem észre jobban, kicsit tovább szoktam kuplungot nyomni hidegen, úgy nem olyan feltűnő.

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    válasz odorgg #74090 üzenetére

    Nincs mit. :)

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    Üdv. Múltkor írtam ilyen gonddal (a 3. számú, annak is csak a 2. része, nem a kattanás), de azóta sem jöttem rá, mi lehet. Már nem csak 2. és 3.-ban csinálja, hanem minden fokozatban! 3.-ban pl. 50-ről kb. 80-ra egy örökkévalóságig tart, míg gyorsít. 5.-ben 90-ről 100-ra 2-3 km alatt gyorsít föl! 4.-ben 70-ről 80-ra tartott neki 5-600 méterig.
    EGR-t a fönt említett hozzászólás után megnéztem kifordítva, ledugózva, ugyanúgy csinálta. Lambdaszonda csatlakozóját kihúztam, nem változott semmi. Légtömegmérőt lehúztam szintén, semmi. Pont 3500 és 4500-as fordulatnál 2.-ban vagy 3.-ban, már nem tudom, pl. ha kihúzatom, úgy visszarántja az autót, majdnem kiesek a szélvédőn, más fordulatoknál ugyanilyen csak kisebb rángások/torpanások vannak... Kb. 100-110 a vége most, eddig volt olyan 145 max.
    Üzemanyagot ugyanazt tankolom, mint eddig (Shell sima benzin). Gyertyákat nem néztem, de kb. 2 hónapja cseréltem mindet, gyújtást szintén, EGR-szelepet utána 1-2 héttel. Lambdaszonda még nem volt cserélve. Hibakód semmi nincs, se motorellenőrzés lámpa nem világít.
    Édesanyámnak egyébként a nem rég vásárolt C Corsájának volt rossz a főtengely-jeladó, neki is hasonlóan meg-megtorpant néha, nem is igen ment, de hibaüzenet nem volt. Elvitte szerelőhöz, nem tudja, mit csináltak vele, de mikor visszakapta, elment a rádióbeállítás, órabeállítás, minden. Valószínű, hogy az akksi sarut húzták le, utána viszont (mármint mikor visszakapta) megjött a hibakód is a főtengely-jeladóra. Próbáltam én is, hogy lehúztam az akksit, de nem lett hibakód utána se.
    Astra G 5 ajtós, 1.4 16V, 2003.

    [ Szerkesztve ]

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    Valaki esetleg erre tudna valamit javasolni?

    Lambdaszondát ma mértem "gyorsítás" közben (idézőjelbe, mert nemigen lehet annak nevezni, ha kb. 2-3 km-ig tart, mire a 90-et elérem).
    Ezekből valaki ki tud hámozni valamit? Alapjáraton nincs vele gond, 0.1V és 0.9V között szépen egyenletesen jár.

    4.-be 50-nél ilyen volt:

    4.-be 50 fölé kb. 85-ig gyorsításnál ilyen:

    5.-be fölraktam 85-nél, akkor ilyen:

    5.-be tartottam a 100-at kb., akkor ilyen:

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    válasz mohabá 007 #74482 üzenetére

    Üdv. Végre valaki. :)
    Nem mindig bírtam 4500 fölé vinni, talán 2.-3.-ban.
    Egyébként azóta mértem egy másikat, ez talán jobban érthető.
    Mentem 80-90 körül folyamatosan 2-3 km-en át 4.-ben, és (a pontos fordulatra nem emlékszem) ahogy tartottam a gázt, ment szépen egy ideig, majd mintha leállt volna a motor, vagy leugrottam volna a pedálról, úgy visszahúzta valami az autót, majd 1-2 mp és ment tovább egy 2-300 m-t, megint megállt, megint pár száz méter, megint... Ugyanolyan időközönként csinálta folyamatosan. Közben néztem telón Torque app-ban a lambdaszonda értékeit (most mindkettőt), és mikor visszahúzta, mármint így fulladt, akkor volt fönt az érték, amikor ment folyamatosan pár száz métert gond nélkül egyenletesen, akkor volt lent cikkcakkos a grafikon, ahogy az alábbi képeken:

    Nem úgy értettem, hogy nem világít a motorellenőrzés lámpa, hanem hogy nincs hibakód, tehát nem reagált rá semmit, amikor lehúztam, és mentem vele 1-2 km-t. Lehet félreérthetően írtam. :B Működik mindkét visszajelző, ez biztos, gyújtáskor is, és ha a map szenzor csatiját lehúztam is jelezte indítás után egyből mindkettő, hogy gáz van (ezt konkrétan én is a fék-gáz nyomós kivillogatós módszerrel csináltam). Korábban a gyújtás hibát is jelezte, az EGR szelep hibát is.

    [ Szerkesztve ]

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    válasz mohabá 007 #74493 üzenetére

    Okés, köszi. :) Vasárnapnál előbb úgysem tudom nagyon megnézni. Gyertyákat javasolták még, hogy nézzem meg, mert trafócsere előtt 1 hónappal volt kb gyertyacsere, de állítólag annál sokkal hamarabb tönkre tudja tenni a rossz trafó az új gyertyákat, és fordítva, a rossz gyertya az új trafót. :((( Holnap megnézem a gyertyákat.

    [ Szerkesztve ]

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    válasz mohabá 007 #74515 üzenetére

    Édesanyámnak is volt hasonló gondja, neki a főtengely-jeladó volt rossz, neki sem jelezte ki a hibát, csak miután állítólag levették az akkusarut.
    Az föltűnt, hogy most nem csinálja, amit 4.-ben, hogy 3-3500-as fordulaton fullad, elindul, fullad, elindul... Amikor csináltam a mérést, akkor ilyen volt, azóta nem jött elő ez. :F Viszont ugyanúgy nem gyorsul, 2.-3.-ban rángat még mindig, de följebb nem, viszont mondom, ugyanúgy nem megy.

    1.: ha padlóig nyomom a gázt, jobban gyorsul, morog, ahogy a levegőt jobban szívja, de jobban gyorsul valamivel. Gondoltam emiatt, meg olvastam is valahol neten, hogy nem lehet a gázpedál a ludas? Igaz, hogy az a furcsa, hogy folyamatosan ugyanolyan időközönként fulladt a múltkor, mikor mértem, az viszont nem lehet a pedál hibája.

    2.: a map szenzort konkrétan észrevette egyből. Lehúztam, elindítottam, alig indult el, meg majdnem le is fulladt, dadogva járt alapjáraton. Ki is jelezte hibakóddal is azt hiszem, de a motorellenőrzés lámpával biztos, arra emlékszem.

    3.: mikor kicseréltem a gyújtást, és az egr-t is, kitöröltem a hibakódokat ELM327 diagnosztikával (ez van csak nekem, ezzel mértem a lambdaszondát is).
    Akksit lehúztam, de csak pár másodpercig, a fejegység beállításai nem mentek el (ezért nem akartam tovább, sokáig tart mindent visszaállítani), de az óra meg a dátum elment középről, hibakód utána se lett. Megnézem tovább ha lehúzom, pl. reggelig, ahogy írtad. Megnézem a többit is, viszont csak vasárnap lesz rá időm, meg jobb, ha apámmal együtt nézegetjük, még annyira nem értek az autókhoz, első autóm, 1 éve van meg, eddig sok gond nem volt vele. Inkább motoroztam eddig (meg ezután is :) ).

    Megnéztem a régi hibás trafóval, annyira hibás, hogy nem mindig volt rossz, néha működött rendesen. Visszaraktam azt, megnéztem azzal, ugyanúgy csinálta. Egyébként ahogy írtam, autósboltos ismerős mondta a gyertyákról, hogy együtt cseréljem, ezzel volt 1 hónap eltérés kb. Megnézem vasárnap a gyertyákat is.

    Köszönöm az eddigi segítséget!

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    válasz mohabá 007 #74515 üzenetére

    Megnéztem a gyertyákat, egyforma mind a 4, de nem szépek, sok a levegő?

    Amit írtál, hogy áthúz-e, még nem tudtam megnézni, de szikra van mindegyik gyertyánál: bedugtam a trafóba mindet, egyesével pedig megnéztem, hogy indítottam pár fordulatot, közben figyeltük, melyiknél van szikra, mind jó volt.

    Ilyen pedig a pillangószelep, ha jól tudom, ez az. Elég olajosnak tűnik, amit nem igazán értek, mitől lehet. Légszűrőt megnéztem, tiszta, a muskátlisdobozban sincs olaj, vagy ilyesmi, teljesen száraz. Kézzel tudtam nyitni, zárni, nem szorult, vagy tapadt, vagy ilyesmi, ment rendesen. Megnéztük, alapjáraton zárva volt, majd hirtelen gázfröccsre kinyitott.

    Hazafele tartva nézegettem még, hogy mit csinál, mit nem.
    Olyan 9 km után egy körforgalom után megnéztem a gyorsulást, le is videóztam, hallani is lehet rajt a dolgokat:
    pedál VÉGIG a padlón, amíg a videó tart, váltó 4.-ben, majd 0:03-nál benyomtam a kuplungot, látszik, hogy 4 ezerig pörgött föl, majd lassan esett vissza. Kuplungot elengedtem, "gyorsítottam" tovább, 0:15-ig (látszik, mennyit gyorsult az alatt), majd 0:16-nál visszatettem 3.-ba, fölpörgött 3700-ig kb., kuplung benyom, 3900, majd esik vissza, kuplung elenged, benyom, elenged, benyom, elenged, videó vége.
    Mentem még a videó után olyan 1 km-t, megálltam, hogy megforduljak, menjek haza, leesett az alapjárat olyan 5-600-ra, és kivillant az autó+villáskulcs jel. Leállítottam, fék+gáz+gyújtás, p0505 hibakódot villogott ki, ami alapjárati léptetőmotor hiba. Utánakérdeztem, elvileg ez nem szól bele magasabb fordulaton a motor járásába, csak alapjáraton, így ez valószínű, hogy egy plusz hiba... Ha megtaláltam volna a motortérben a léptetőmotort, megnéztem volna, hogy nincs-e megszorulva, kimértem volna az ellenállását, meg nagyjából neten nézegettem, hogy lehet tesztelni, hogy jó-e, csak nem találtam meg, hogy hol van. :F

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    válasz Nordik #74596 üzenetére

    Azt próbaképpen lehúztam, se hibakód nem jött, de jobb nem lett a 2-3km-es próbakör alatt. Semmi változás nem volt közben. Bár nem értek hozzá, tehát ettől függetlenül még lehet az a hibás.

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    válasz mohabá 007 #74610 üzenetére

    Bocs, mostanában nem volt időm részletesen válaszolni, így inkább nem írtam, mert több lett volna benne a félreértés, mint a haladás. :) Szóval kész lett a kocsi, jobban megy, mint mikor vettem. :DD

    A történet:
    Lehúztam éjjelre az akksisarut, ahogy javasoltad, reggelre eltűnt a korábban írt P0505 hibakód, és lett helyette egy P0500, sebesség jeladó hiba. Gondolom csak találgatott az ECU, hogy mi lehet az oka annak, hogy nem megy az autó.
    Fölhívtam egy, a közelben eléggé ajánlott szerelőt, azt mondta, ha nincs hibakód, valószínű, hogy a vezérlés ment el. Erre mondtam neki, hogy azzal már tavaly volt gond, meg lett csináltatva, viszont akkor volt hibakód (úgy emlékszem, de a szervizlámpa világított, az biztos), és ment az autó, csak nagyobb fordulaton rángatott, tehát nem olyan volt mint most, hogy nincs hibakód, se semmi hibalámpa, és nem gyorsul, nem megy, rángat, fullad... Erre kiakadt, hogy ha jobban értek hozzá, csináljuk meg, neki nincs rá ideje... Én nem azt mondtam neki, hogy jobban értek hozzá, vagy hogy tudom, mi a baja, hanem azt, hogy amikor a vezérlés ugrott át tavaly, akkor teljesen más volt a helyzet a kocsival. Mindegy, megnéztük a vezérlést otthon, úgy tűnt, mintha 1 fogat elment volna tényleg, beállítottuk, ugyanolyan volt a kocsi, nem változott semmi. Másnapra rendeltem új szíjat, görgőket, kicseréltük, beállítottuk, nem változott ezzel sem, nem gyorsult, fulladt, nem ment. Volt már, hogy 4x kellett indítanom, mert indítás után egyből leállt, gázpedált tartva indult csak el, mert alig volt alapjárat.
    Elvittem ismerős szerelőhöz, rádugta gépre, OP-COM-mal megnézte az injektorokat (erre gondoltunk még, mert a fehér gyertya kevés üzemanyagra utal ugye), ellenállásait már korábban kimértem, mindnek egyforma 14.1 ohm volt, tehát jó, programmal is kiderült, hogy működnek, mert ha leállította egyiket, lejjebb esett az alapjárat. Üresben gázadásra morgott is a légszűrő rendesen, és lassan pörgött föl. Üzemanyagszivattyút is megnéztük, ment az is, üzemanyagnyomás is jó volt. Közben ez a szerelő beszélt egy másikkal, mert nem volt üzemanyagnyomás-mérője, akitől elkérte, ő mondta, hogy a katalizátort nézzük még meg, hátha nem megy ki a gáz, és amiatt fullad. Megnéztük, üresben, de gázfröccsre is alig volt valami szellő a kipufogó végén, így gyanús volt már.
    Másnap (ma) levettük a katalizátort (12 csavar, légbeömlő, burkolat levételkor eltört termosztát műanyag könyöke miatt hirtelen termosztát rendelés és csere), már akkor potyogott ki a kipufogóból a porcelán, vagy mi, ott a csősorból ami a motorra megy, így nem maradt más, mint kipucolni teljesen, kiheréltük teljesen, kifújtuk, vissza a helyére, gép indít, pörög mint állat 6500-ig, próbakör a faluban, gyorsul, ahogy még akkor sem, mikor vettem (tavaly januárban). Pik-pakk 90-en van, 6-6500-nál szabályoz le, úgyhogy most nincs gond. :D Ami még maradt apró kis darabok a kipufogóban, azt kinyomta már az első próbakör alatt, de már alapjáraton is ment ki belőle.
    Kicsit sportosabb hangja lett, olyan sziszegős, sercegős, menet közben is, meg üresben gázadáskor is, de gondolom ez az üres katalizátor dob miatt lehet, nem? Meglátom a fogyasztást, tavaly megvételkor 7-7.2 volt, azóta folyamatosan kicsinyenként ment fölfele, idén nyárra már 8.3 bőven megvolt, lehet, hogy folyamatosan tömődött el a katalizátor, mindig kevesebb gáz fért ki rajta.
    Úgyhogy most boldogság van. :D
    Köszönöm a segítséget, esetleg akinek ilyen gondja lenne még, ez kis rövid szösszenet (:DDD) talán segít rajta. ;)

    [ Szerkesztve ]

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    Üdv. Akinek van Opel Corsa D 1.4, tudna róla véleményt mondani, mennyire megbízható, milyen tipikus hibái vannak? Feleségemnek szeretnék 1.500.000 Ft körül 5 ajtóst, valami világos színűt (fehér, ezüst), amiben legalább ABS, ASR, multikormány van, esetleg ha van tolatóradar, kormány/ülésfűtés, stb., nem gond. Nem akarok foglalkozóst, javítandót venni, főleg, mivel 30. szülinapi meglepetés lesz, és mert nincs helyem, időm javítani sajnos. :( Kis autót akarok neki, tetsszen neki, amikor átadom, szép legyen. (Néztem mást is, de semmi szép, cuki, megbízható nincs más szerintem. :( )
    Nekem 1.4 G Astrám van, a tipikus 3 hengeres betegségével hidegben (melegen semmi baja), nem tudom a D Corsáknak is van-e ilyen hibája? Az már ugye egy generációval újabb, ugyanúgy, mint a H Astra, és munkatársamnak az 1.6-nak kattogós motorhangja van, hidegen-melegen (G Astrában elhallgat melegen, csak hidrotőke, de neki nem, cserélték, ugyanúgy kattog), és félek, hogy a D Corsa is ilyen lesz. :F Dízelt nem akarok, városban lenne szinte csak használva, hosszú távon nagyon ritkán, az is max 30 km, így a dízel kiesett. 1.2-re írják, hogy nagyok lomha a C Corsához képest sokkal nagyobb (kb. 200 kg) tömeg miatt. Néztem, hogy az 1.4, ami nyomatékra, gyorsulásra ugyanaz, mint az 1.4 G Astra, ennél azért lustábbat nem akarok, ez sem egy erőgép... Sűrűbb a használtautók között az 1.2 sajnos, abból könnyebben találnék a közelben megfelelőt, de azt nem szeretnék.

    [ Szerkesztve ]

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    válasz Gaga_30 #104376 üzenetére

    Azokat néztem, a középső konzol valami gusztustalanul ronda, 2 típust is néztem pedig, az újabb sem szebb sajnos, pedig egész pofás kívülről. :(

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    válasz Gaga_30 #104389 üzenetére

    :)

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    Üdv.
    1.4-es Astra G, 2003 (Z14XE), 80°C-tól megy fölfelé a víz, akkor fúj meleget szépen, elérni a 85°C-ot, elkezd lemenni, majd hideget fúj (épphogy langyos, de inkább hideg), leesik 80-ra, majd újra elkezd fölmenni 85-ig, addig ismét meleget fúj.
    Tehát amíg fölfelé megy a víz, addig meleget fúj, amíg lefelé, addig hideget.
    Mi lehet a gond? Termosztát csere lesz? Még nem volt, szét sem volt szedve sosem (ha szét lehet egyáltalán, kicsit kipucolni).

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    Kösz mindenkinek. 8 éve van még az autó, mindig is 80-90 között volt víz hőfok (inkább 90 felé, olyan 85-88), télen-nyáron, de meleget is szépen fújt, amikor már volt 70 fölött. Most kezdte csak el, hogy fúj meleget 85-nél ahogy szokott, és leesik tőle a hőfok, lefelé menet hideg, majd 80-tól fölfelé menet ismét meleget fúj.
    Akkor remélem, termosztát csere megoldja.

    [ Szerkesztve ]

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

  • dave0825

    őstag

    Üdv. Itt már kérdezték pár éve, de válasz csak 1 jött rá, és azt a megoldást nem szeretném.

    Opel Meriva B 2010, CD300-as gyári rádió, AUX csatlakozó van, ehhez megoldható a gyári rádióhoz USB aljzat, vagy marad a beépítő keretes 1 dines nem gyári rádiós megoldás?
    Láttam külföldi oldalon, hogy cserélhető az a kis kocka USB-sre, de kérdés, hogy a rá menő csatlakozó ugyanaz-e, és a rádió tudja-e kezelni az USB-t.

    Édesapámnak lenne, nem bontanám neki szét az autót a rádió csere miatt. :F
    (Az én G Astrámban, és feleségem D Corsájában nem okozott gondot a csere, a multikormányos kenwood adapter bekötése sem. :) )

    Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99

Új hozzászólás Aktív témák