Hirdetés
- Dedikált NPU-t tervezne az AMD?
- És akkor egy fejlesztőstúdió rájött, hogy vissza is élhetne a felskálázással
- 4 billió dollárt ér a Microsoft, 500 milliárd dollárral lőttek ki az AI-cégek
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Kínai kézbe kerül a MediaMarkt áruházak tulajdonosa
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
válasz
Cray Tyler #102496 üzenetére
Nem aszogatni akarlak, de magadnak sokkal alaposabban megcsinálnád. Márkaszervízben csak olyan alkalmazott van szerintem(!) aki vagy pályakezdő, vagy annyira béna, h nem tudja csinálni saját vállalkozásban 10x annyit keresve. Namost sztem egyik sem jó opció.
-
Sanki
addikt
Ennek a loctite fütőszáljavítónak ennyire kettéválik és amúgy ennyire folyékony?
Saját fotó (1 és 2), ahogy látszódik szépen kettévált az ezüst meg a lötyi, ha felrázom, akkor persze elkeveredik, de én valami sűrűbb anyagra számítottam. -
zgospel
őstag
válasz
Cray Tyler #102493 üzenetére
Elvileg ennek dexos1 gen2 az előírás, szóval kárt biztosan nem okozol. Pláne hogy a gen2 a modern turbós motorokhoz lett fejlesztve.
Még azt tudom elképzelni, hogy most is gen2 van benne, csak a papírra lustaságból nem írták rá, megálltak a dexos1-nél.Egyébként 3 éves autó, 9 ezerrel ezelőtti olajcsere, és máris a nívó alján van?
Érdekes...
-
bul07
nagyúr
válasz
Cray Tyler #102494 üzenetére
Hát igen.
Akkor kell haver aki csinálta már. Vagy egy szülő.De rég is volt mikkor én learkatam a jogsit, még 97-ben.
De más villág volt akkor még. -
válasz
mephi666 #102495 üzenetére
Értelek, de van egy emocionális gát is a kezdőségem felett is: 3 éves kocsi, tehát viszonylag fiatal. Senkit sem megbántva: egy 15 éves kocsihoz hamarabb nyúlnék hozzá kalapáccsal meg vastag csavarhúzóval.
És nincs kétségem hogy a márkaszervízben is kalapáccsal és csavarhúzóval baszatják le a szorosra sikerült szűrőt, de én akkor sem merném.
-
mephi666
nagyúr
válasz
Cray Tyler #102494 üzenetére
Hívj fel egy havert, aki csinált már ilyet: 20perc alatt megejtitek kényelmesen szűrőcserékkel együtt, az utolsó csepp régi olaj is kicseppen ennyi idő alatt, majd onnantól te csinálod minden évben
F olaját panellakás előtt a parkolóban cseréltem többször (volt egy hely, ahova senki se állt, mert meg volt nagyon süllyedve: nekem pont jó volt, mert ott alá bírtam feküdni... de legjobb szüleimnél volt, ahol a kocsi orrát az árok fölé rakhattam, így olyan volt, mint egy szerelőakna) ...olajcserékben a legnagyobb kihívás az volt, ha az olajszűrőt túl keményen rakták fel és alig bírtam letekerni (ilyenkor vastag csavarhúzó meg kalapács segített)
Ui: viccet félretéve ez pont olyan művelet, amit yt-videóból is meg lehet tanulni
-
-
válasz
zgospel #102492 üzenetére
Köszönöm mindenkinek, a motorkód B14NET. Persze instant olajcsere meg szűrőcsere lesz, de 3 hétre adott időpontot a szervíz, nekem meg le kéne hozni az utat sajnos még olajcsere előtt. Ezért írtam. De akkor ha pálca alján van akkor adok neki dexos1 gen2-t. Gondolom szétbaszni nem fogja a motort.
Egyébként mitől más a gen1 meg a gen2? Tudom, keressek rá, jogos -
zgospel
őstag
válasz
Cray Tyler #102489 üzenetére
Bár konkrét motorkódot nem írtál, de amennyire ilyen gyors keresgéléssel látom, mindegyik 1.4 turbóhoz a dexos1 gen2-t adja ki.
Továbbá az előírt csereperiódus 30 ezer km (ok, persze, tudom én), emiatt a kerek 10 ezer km-es cserén nem paráznék akkor sem, ha túlcsúszik 1-2 ezer km-t.
Azt nem írtad hogy mennyire alacsony a szint. Ha a pálca alján van akkor én töltenék rá. Ha a felénél vagy magasabban akkor nem feltétlen.De valóban, ahogy írják talán a legegyszerűbb az lenne, ha még az út előtt megejtenél egy teljes olajcserét, és akkor tiszta lap. Viszont a specifikációnak azért nézz utána.
-
toompa
őstag
válasz
Cray Tyler #102489 üzenetére
10ezrenként olajcsere, úgyhogy ne töltögess. Az út után cseréld le.
-
bul07
nagyúr
válasz
ncc1701 #102488 üzenetére
Hát igen
Minap vezettem egy Ford Ranger 3.6 v6[link]
Hát teljesen más élmény mint az én Touran autóm, pedig annak is 1500Kg az alap súlyaMeglepően stabil volt még végsebességnél is
(#102489) Cray Tyler
Ha van rá lehetőséged akkor inkább olajcsere, pár perc megcsinálni még egy szereld magad műhelybe is
-
Vettem egy Mokka X-et (benzin, 1,4 turbo), amiben a szervízkönyv szerint kb 9000 Km-el ezelőtt volt olajcsere, dexos 1 5W30-assal (kifejezetten NEM gen2-es olajjal).
Az autót kedden veszem át, és csütörtökön sajnos rögtön egy laza 900Km-es útra szükségem is lesz az autóra.
Kérdésem, hogy ha olajpálca szerint kéne bele még olaj, akkor ezzel utántölthetem-e (mert ez meg gen2, és gen1 már nincs is sehol):
Vagy ne parázzak rajta ennyire és a kúton bármilyen 5W30-as dexos 1-essel rátölthetek?
köszönöm nagyon
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #102487 üzenetére
Én szeretem a nehezebb kocsit, egyrészt a cikk miatt, másrészt teljesen máshogy megy, magabiztosabb, nyugodtabb.
-
ArthurShelby
addikt
Most akkor előny, hogy az opelek nehezebbek?
[link]
Egyébként hóban, vízben, kanyarban meg kevésbé biztonságos, mert könnyebben vesztesz tapadást, és hamarabb/gyorsabban kell ellenkormányoznod. A kérdés, hogy melyik fordul elő gyakrabban, melyik veszélyesebb.
-
Tikakukac
titán
válasz
Markizmark #102483 üzenetére
Nekem mindegy
-
Markizmark
addikt
-
Sanki
addikt
válasz
Markizmark #102481 üzenetére
Hideg időben nálam is habos az olajkupak meg a belső rész, jobb időben viszont semmi ilyen.
(Téli hengerfej probléma)
-
Tikakukac
titán
válasz
Markizmark #102481 üzenetére
Mindig is habos volt. 16 év tapasztalata. A pára az víz, a víz és az olaj adja ezt az emulziót. Nehéz megúszni ezt amíg a légkör ezen részén vagy
-
Tikakukac
titán
válasz
Markizmark #102475 üzenetére
Márpedig a fizikát nem érdekli az ecotec vagy nem ecotec, ha jéghidegen mész és keveset, akkor lennie kell párának. Ha nincs, akkor vagy egy arab ország körüli részen élsz vagy a fizikát meghajlította az autó.
-
mephi666
nagyúr
válasz
toompa #102476 üzenetére
ja lehet sokminden: nálunk az egyik vízcső eresztette apránként a hűtővizet és attól fogyott... a sapka alatti mustár arra utal, hogy víz került az égéstérbe... lehet akár a sok rövid távtól hideg időszakban, de amikor üres a kiegyenlítő, az duplán gyanús... ha nincs a kocsi alatt tócsa és nem folyik az utastérbe a radiátorból, akkor én ezt gyanítanám: feltölteném a hűtővizet és gyakran ránéznék, milyen gyorsan fogy
-
toompa
őstag
válasz
farkas-j #102473 üzenetére
Ha nem füstölt, nem kell hengerfejesre gondolni.
Nekem is olajos volt a hűtővizem. Olajhűtő tömités megoldotta. Kapott egy új kiegyenlítő tartályt hogy szép legyen, átmosták a rendszert és feltöltötték új fagyállóval. A kupak pedig lehet a rövid távoktól habos.
Valahol elfolyt a víz, az lehet egy fűtéscső.
Majd megnézik.
De ha úgy járt víz nélkül, akkor megfőhetett a motor, az pedig baj. Az asszonynak az volt az első hogy megmutattam mit nézzen sűrűn.
A Corsa D-ben vízhőmérséklet mérő sincs sajna. -
Markizmark
addikt
-
mephi666
nagyúr
válasz
farkas-j #102473 üzenetére
c14nz-n én is ezzel nyugtattam magam, hogy "a sok városi 5km miatt mustárosodik az olaj"
...mondjuk ott a kiegyenlítőből nem fogyott, de idővel a 4-es hengernél jött az égéskimaradás, a 60 lóból meg vagy 15 elment szabadságra
(Zafit szintén 90%ban városban használjuk... nem habosodik az olaj egyáltalán és a víz sem fogy)
kipufogónak nincs fagyállószaga? nem ereget fehér gőzt nagyobb gázra?
próbáltad felönteni, megnézni hogy mennyire kevés víz maradt a rendszerben?
-
farkas-j
őstag
Meriva A Z14XEP. A lányom használja. Elfogyott a víz a kiegyenlítőtartályból, ezt én vettem észre rutinellenőrzéskor. Nem tudni hogy mikortól és hol ment el. A jövő héten megy szerelőhöz. Az olajbeöntő nyílás kupakja enyhén habos, de talán
lehet a sok reggeli rövid távtól is. Ha mégis a víz (fagyálló) közösült
az olajjal, akkor mely pontok jöhetnek még számításba a hengerfejen kívül?
-
Kis Tigris
tag
Sziasztok. Opel Meiva B, 2010-11, van kerülendő motor? Az 1.4-es benzines vajon elég normálisan mozgatni a kasztnit 2 felnőtt és egy 2.5 éves gyerek alatt? Tipikus családi autónak lenne, semmi autópájya, inkább kanyargós szerpentines országút, meg nekem bejárni melóba (3 naponta 2x33km).
Max 2 misiig nézegetünk, sok 1.4-est és jópár 1.7 CDTI dízelt [dob ki a rendszer.]A másik kiszemelt az Astra H kombi lenne. Annál meg olvastam egy autós oldal tesztjében, hogy közkedvelt volt a benzines 1.4-es.... Szintén nem kicsi az a motor neki? Vagy "nem száguldozós, nem autópályásoknak" elég?
-
peet137
tag
Kis segítséget kérnék. Cseréltem Egr szelepet az astra H-n, meg is gyógyult tőle, minden frankó. Szerelés közben tesztelgettünk, lehúzott termosztáttal, leengedett folyadékokkal, stb. Ebből lett egy csomó hibakod, ezeket töröltem. És feltűnt, h az egr visszacsatolás továbbra is a rossz értékeket jelzi. 0-nal 0,86%, 100-nál 3,8 kb. Amúgy működik minden frankón. Újra kell tanítani az új egr-t, h a verda is tudja, mi a helyzet?
-
mohabá 007
aktív tag
válasz
diablo1984 #102463 üzenetére
-
toompa
őstag
válasz
peppe79 #102466 üzenetére
Én hozzà hordom a kocsim mindig. Nem kérek számlát. Biztos tud adni, de nem érdekel. Az aklatrészeket mind én vittem, arról van számlam. Egy 15 éves kocsinál szerintem ez már nem szempont, úgy gondolom.
Verőcén van, nem Pest. Nekem közel van. Lelkiismeretes jó szerelő és keni-vágja. Csak opelt szerel. Ha bármit lát a kocsin, szól hogy cserélné.
Ja és lemosta a motort, lássa ha valahol folyik vagy ereszt valami.Scorp2011 nem gondolnám hogy egy vezérlés csere 10,5 óra. Mindegy hogy mi dobja meg.
-
#24845312
törölt tag
válasz
peppe79 #102464 üzenetére
A 10,5 óra dobhatja meg az árat.
Nekem a B Vectrán (X20XEV) pár óra alatt készen szokott lenni a vezérléscsere. Ezeket szokták cserélni:
- vezérműszíj +feszítőgörgő +2 vezetőgörgő
- hosszbordás szíj +görgő
- vízpumpa
- hűtőfolyadék2009-ben Opel márkaszervizben volt a vezérléscsere munkadíja 15,200 Ft. A legutolsó vezérléscserét egy magánszerelőnél csináltattam 2016-ban, ő 10,500 Ft-ot kért.
-
toompa
őstag
válasz
peppe79 #102464 üzenetére
Üdv!
Asszony Corsáján most volt vezérlés csere, kiegyenlítő tartály csere, természetesen átmosta és új fagyállót kapott. Jobb első ajtót szétszedte mert nem nyilt belülről és kicserélte az ablakmosó fúvókákat.
Valami 74ezer körül volt a munkadíj.
Tetmészetesen olaj és szűrők cseréje, vízpumpa csere is volt. Amit írtam, az a munkadíj. -
peppe79
senior tag
Sziasztok!
Van köztetek autószerelő, aki márkafüggetlen szervizben dolgozik?
Most kaptam egy árajánlatot egy hivatalos Opel márkakereskedés szervizétől, és a végösszeg láttán, alig tudtam nyelni. Persze, tisztában voltam vele, hogy nem lesz olcsó mulatság, eleve a gyári alkatrészeknek megkérik az árát. Inkább az a 225 ezres munkadíj lepett meg, egy - papír alapján - 10 és fél órás munkáért. Nem arról van szó: ha ennyi, akkor ennyi, kifizetem. Csak én naivan, úgy gondoltam, olyan 100 ezer körüli munkadíjból megúszom a vezérlés cserét, olajcserét, olajszűrőház cserét, vízpumpa ki- és beszerelést.
Mennyit kér ezért egy márkafüggetlen szerviz, akire rábízhatok egy ilyen munkát? -
diablo1984
veterán
Milyen előírások, szabványok vannak egy astra h 14xep 5 sebességes manuális váltó olajára. Annyit tudok, hogy 75w80, de a keresők a nagy olajos oldalakon is kb semmit sem írnak még az opel olajra sem...
-
Markizmark
addikt
válasz
Kis Tigris #102459 üzenetére
Nálam nem írtak semmi, csak kód van. Viszont a motor origi, pedig a carpasson is rajta van a motorszám.
Szerintem csak lusták ilyenkor eredetvizsgán.
Viszont ennek örülni kell, ha bármikor motort kell cserélni akkor nem kell papírozgatni, elég ha stimmel a motorkód. -
diablo1984
veterán
válasz
Kis Tigris #102459 üzenetére
Valamikor nyers, motorszám nélküli blokk kerülhetett bele.
-
mephi666
nagyúr
válasz
Kis Tigris #102459 üzenetére
Nincs benne motor... a lukas padlólemezen keresztül lábbal hajtják, mint Frédi és Béni
-
Kis Tigris
tag
Sziasztok. Most kérdeztem le egy Astra H adatait az ügyfélkapun, s azt írja az eredtvizsgánál hogy: "MOTORSZÁMRA TETT MEGÁLLAPÍTÁSA jármű nem rendelkezik motorszámmal, de külső jogtalan beavatkozás nyoma nem észlelhető."
Ez pontosan mit jelent? Hogyhogy nincs motorszáma?? -
v.attis
őstag
G Astrának hol fut az antenna kábele? Azt már kiderítettem hogy "A" oszlop, de jobb vagy bal?
Vettem menetrögzítő kamerát és a kábelét a bal "A" oszlopon vittem le, kicsit zavarja a rádiót. Ezen az oszlopon van valami műanyag kábelcsatorna, de én meg nem néztem mi van benne. Lehet pont az antenna? -
Végül foglalóztunk egy Mokka X 1,4 T Enjoy-t, ha sikerül meg is venni, beszámolok.
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #102449 üzenetére
Ó, köszi. Akkor most csak remélem, h jó lesz a rendelt féknyereg tartó.
Bakker, eddig nem is néztem, de valóban, a unix oldalán is ott van 2008-tól a 140kw-os biturbó.
-
Greentea
senior tag
válasz
ArthurShelby #102449 üzenetére
Huh de szép ez az autó
-
válasz
Richard! #102450 üzenetére
Ez talált, ütött, süllyedt
Íme a kérdések (Opel Mokka X, 1,6 benzin, 5-ös manuális váltó), előre is köszönöm:
Az 1,6 benzin az internet szerint kicsit hurka az autóhoz, ami engem nem zavarna (nyugodt sofőr vagyok), de sokat mennénk vele 70-150km-es vidéki utakra. Kérdésem lenne, hogy pályán hogy alakul a fogyasztás ezzel a motorral.
Másik kérdésem, hogy gyakran mennénk Pilis, Mátra jellegű "hegyekbe", és hogy mennyire valós a "4-en ültünk benne és kettesben alig mászott fel a normafára" vélemény.
-
Richard!
addikt
válasz
Cray Tyler #102446 üzenetére
Ha nem jelentkezne, akkor a kérdéseidet sem tudjuk meg?
-
ncc1701
veterán
válasz
ArthurShelby #102442 üzenetére
Abban az évjáratban a 118kw dízel a legnagyobb... Asszem vmi 2014-ben jöttek az erősebbek a ráncfelvarrással.
-
-
Richard!
addikt
válasz
Cray Tyler #102443 üzenetére
Szia!
Hát lökhárítóAz F nem tudom mi lehet, de a há az háccsó.
-
Sziasztok, vennénk egy 1,6-os mokka x-et (emilfrey), 2018 januári, 50e km-el. TotálKár szerint 2x volt törve, ilyeneket ír:
1. törés: B.h.sárv. díszléc, B.hátsó oldalrész, H.vészh. a.betét, F.h.vészhár., A.h.vészhár.
2. törés: A.h.vészhár., J.h.sárv. díszléc, J.hátsó oldalrész, J.szellőzőrács, J.hátsó lámpa, F.h.vészhár.Kérdésem, hogy mi az a F.h.vészhár?
Nem feltétlenül dealbreaker, ha szépen meg van csinálva, csak akarnám tudni hogy mit cseréltek/javítottak.
-
Sziasztok.
Adott egy F13-as váltó. Mivel műanyag kulisszán lévő gömb (ami szintén műanyag vagy bakelit) a fémben mozog, és van benne 100 ezer km, ezért kicsit lötyög. Milyen megoldásokkal orvosolható? Zsugorcsövet megoldásról tudok, de ott műanyag/műanyag találkozik (Pisti szerel - YT). F23-hoz láttam javító készletet, de ehhez nem.
-
TZ1
csendes tag
Sziasztok! Hol érdemes Astra G caravanra antennát venni. Csak a lecsavarható szár kellene. Vettem kínából, de nem volt hosszú életű.Köszönöm!
-
Tikakukac
titán
válasz
diablo1984 #102437 üzenetére
Na az is jó buli lesz majd hidd el
-
diablo1984
veterán
válasz
Tikakukac #102436 üzenetére
A szívósort tervezem majd idén, az egr tömítés cserekor láttam, hogy a motorvezérlő is azon van, az is kellemes lehet, mikor nem is látram, hogy hogy lehet a motorvezérlő csatijait levenni...
De megoldom, még ha nem is látom, de az az oldal a kevésbé melegedő, a motorvezérlőig szerintem könnyen megy majd.Mod: volt renault lagunám dízelben, kellemes egy teremtés, nem nagyon van hely semmire, arról is mire kibogaráztam az önindítót szerintem a francia tervező felmenője belehalt a csuklásba...
-
Tikakukac
titán
válasz
diablo1984 #102435 üzenetére
Ne próbáld meg a leömlőt leszedni, mert akkor megváltozik a véleményed
-
Tikakukac
titán
válasz
diablo1984 #102433 üzenetére
Ah tudom miért. Mert neked a másik fajta szűrőd van, annak más a háza is. 2 fajta van a Z14XEP-eken.
-
Gaga_30
tag
-
Tikakukac
titán
Short story hogyan lesz a papíron ezer forintos anyagköltséges melóból lazán 100k-s számla ha szerelőhöz mész.
Adott az öreg Z14XEP. Meglepő, de van rajta olajszűrő. Ami egy házban csücsül mivel cartridge jellegű. Ez a ház egy cuki tömítés segítségével nyeri el integritását a környezetétől. Ez újonnan Opel/GM verzióban is megáll 1300 forint alatt, ha Elringet veszel ami gyanúsan a gyári is, nincs egy ezres sem.
Ez, mivel az ívet kapja ám a blokk oldalán rendesen szeret kikeményedni és folyni. Rá az első motortartó bakra, ami így főleg gyorsan KO-ra rakja magát.
Semmi gond, gondolod, kicseréled. És itt indul a mókavonat. A csodamérnökök úgy csinálták meg a rögzítést, hogy ne férj hozzá a belső 2 csavarhoz. Ergo, le kell venni a leömlőt. De mivel a leömlő egyben van a katival, így keletkezik egy hombár nagy savanyúságos hordó kicsit meglapítva, amit ki kéne szedni a kocsiból. Ehhez lekapod a csavarokat körben egy tonna csavarlazítóval, majd egy vékonyított dugóval megpróbálod anélkül kiszedni a belső 3 csavart, hogy ne tépd bele a hengerfejbe egyiket sem, különben a sztori ennyi volt, veheted le az egész egész felső motort A-tól Z-ig kb. mert abba a furatba semmi más eszköz nem fér be. Ha mákod van akkor nem nyalódik el az anya, max a tőcsavart is kitekeri a fejből (fogja). Ja igen, minden anya csere és a gázosabb tőcsavarok is ofc. Tegyük fel kiszenvedted őket. Kivennéd ezt a nagy bunkó tömböt onnan. Alul még oldd el a kipufigót, fent lambda ki, aztán rájössz, hogy a klímakompresszortól nem fog kiférni sehogy. Úgyhogy hosszbordás szíj le, klíma 3 csavarja ki (útban van az egyik klímacső is). Ezután ki bírod szenvedni a katit. Utána 3 belső torx és lent is a ház.Indulhat a mosoda, blokkot egy liter Brigéciolban eltakarítod, megpróbálod csiszolókővel kicsit lekapni a sorját a katiról, kimosod a sok szemetet az olajszűrő házából, majd az egészet visszafele megcsinálod, nyilván mindenhez új tömítés és ahol lehet anya-csavar is új.
Na ez az egész végül 10k anyag lett és 6 munkaóra.
Egyszerű szívóbenzin mi
Ez pedig a világfájdalom.
Ja és bónuszban, ha valakinek már szegecselt a lengőkarja, de csaj gömbfejet akar cserélni, ne tegye. Egész jó állványos fúróval és jó flexelő skillekkel a 2 lengőkar megcsinálása 4 óra volt. A videókon mikor a pali csak úgy lefúrja és kiesik a helyéről
hát nagyon nem. Valóságban mindkét oldalon totál le kellett fúrni és flexelni a szegecseket, majd kettéfeszítve a végét egy vésővel kicsit benyúlni aztán mehet a szomszédszomorító ultravékony tárcsával és magát a szegecset is el kell vágni a gömbfej síkján óvatosan és utána fogod tudni kiszedni.
-
válasz
Kolty #102423 üzenetére
Sajnos ahogy emelkedtek a használt autó árak, ezt az összeget elkérik érte. Sok veszélyt nem rejt a technika. Twinport mechanika lehet bajos, meg majd lánc ha csörögni kezd. Viszont minden olcsó hozzá, és minden sarkon lesz hozzá szerelő. Ketten használunk egy ilyet fenevadat, igaz 2008-as, és 117 ezer km van most benne, de eddig nem igazán kellett rá költeni, a kopó/fogyó dolgokon kívül.
-
zgospel
őstag
válasz
Kolty #102427 üzenetére
Szerintem egyszeméllyel, városban és országúton még megfelelő, de autópályán, vagy 3-4 felnőttnek, vagy akárhány személlyel a klímát is bekapcsolva már kevés. És akkor még csak a sík terepről beszéltem.
Egyébként a Z14XE az még Euro 3-as, az XEP már Euro 4-es, plusz a Corsa könnyebb is valamivel, ez simán adhatja a különbséget.Volt már olyan, hogy 1.4 G Astrából egyből ültem át 1.4 H Astrába, és utóbbi lomhábbnak tűnt egy fokkal.
-
Kolty
aktív tag
toompa
Az 1.4.es motor 90lóerő kevés lenne? Z14XE kódu corsánk van. Az elég fürge.
Igen, én is úgy látom, hogy ennyi km.rel nem igazán van.... Ezért ennyi az ára és aki egy jó, talán még nem agyon elektronikázott autót akar venni meg is veszi.Gaga_30
Motorral milyen hibák voltak, azok vajon minek köszönhetőőek? -
Gaga_30
tag
válasz
Kolty #102423 üzenetére
Szia!
Nekem ez van, csak 2005-ös.
Azt mondanám 1-2 személlyel teljesen vállalható ezzel a motorral, fogyasztás nálam vegyesben 5.8-6.5 között alakul, nem taposom ki a belét általában.
Viszonylag egyszerű szerkezet, bár én pont megszívtam a motorral és nagyon sokat kellett ráköltenem, de azért ez a ritkább.
Ha szép, látszik hogy volt gazdája és átnézeted egy megfelelő szervizben akkor nyugodtan meg lehet venni.
Alkudj belőle és persze tegyél félre az esetleges extra kiadásokra. -
toompa
őstag
válasz
Kolty #102423 üzenetére
Üdv!
Asszony Corsája van ezzel a motorral szerelve. Megvannak a nyűgjei, mint bármelyik másiknak, de könnyű és olcsó szerelni.
A fontos a 10ezrenkénti olaj csere, fontos hogy a bele való olajjal használják. Ha ezek közül egyik nem igaz rá, felejtsd is el. Ne füstöljön, olajat és vizet ne egye. Bármi mást könnyen lehet javítani. Egyébkènt nem vennek 1,4-es motorral Astrát és az ára is nagyon sok. De ez gondolom a kevés km miatt. Ha neked elég a 1,4-es motor és tipp-topp az autó, akkor meg kell venni.
Egy jó szerelő és karbantartással nem lesz vele gondod -
diablo1984
veterán
válasz
vzsryl #102421 üzenetére
Ja, többnyire lényegtelen, hogy Bori nekitolta a bevásárlókocsit és azért van a hupli rajta. Vagy a folt a kárpiton szintén Boritól van, kissé más esemény során...
Engem a műszaki tartalom és annak a cseréje/állapota jobban érdekel, ezt is magánembertől vettük anno, fingja nem volt kb semmiről, csak ha baja volt akkor szerelőhöz vitték és megcsinálta, mondjuk 2 évig nem nagyon kopott el semmi, utána viszont a vételár több mint fele rárepült több felvonásban. De amúgy megbízható technika, már többször is leírtam, hogy nem egy vivaldi szépségdíjas motorhanggal rendelkezik úgy alapból, de cserében keveset eszik és megy. -
Kolty
aktív tag
Sziasztok.
Lenne egy autó ismeretségi körben amit lehet meg kellene venni, mert ahogy megy az autók ára felfele, nem valószínű, hogy fogok találni később jobb választást.
2007.es astra 80.000.km.rel. igaz másfél millió.
Motorkód: Z14XEP19
Ez a motor vajon mennyire bevállt? Esetleg van tipushibája?
-
Tikakukac
titán
válasz
vzsryl #102421 üzenetére
Megcáfollak. Egy kp zár, egy hátsó ablak fűtés, 2 hátsó hangszóró és egy jobbos ajtó egészen biztosan rejt olyan dolgokat minálunk, amiket ha homlokon pörögsz se jönnél rá, hogy miért olyan vagy miért nem olyan vagy épp mi a baja, ha beüt a krach. És még szerintem van 1-2 tétel ami hirtelen eszembe se jut. Hogy mire rájönnél a leömlő miért nem jön le szerintem már hengerfejet bontanál, pedig csak némi csavar-upgrade született a nem látható belső részen ahol a kati lakik.
A használt autók éppen ezért szoktak nagyon mókásak lenni és épp ezért tudsz napokat ellenni 1-1 egyszerűnek tűnő sztorival, amihez ha mondok egy segítséget pikk-pakk túl is lennél.
-
Tikakukac
titán
válasz
diablo1984 #102414 üzenetére
Ennyiben jó az első tulajos kocsi. Én tutira megmondom mikor és miként ment és mennyit és mihez volt nyúlva meg mihez nem
-
Pityka_
tag
Sziasztok !
Zafira B-nél a "B" oszlopnál lévő függöleges gumi tömítést (aminek az ajtok zárodnak neki) cserélte már valaki? -
diablo1984
veterán
válasz
Tikakukac #102410 üzenetére
Lerakódás egyáltalán nem volt benne csak egy vékony korom réteg a színe kedvéért, én is csodálkoztam, azt hittem, hogy a korom be lesz állva benne, de hálisten nem. A feleségem 25km-re jár dolgozni vele, mindig extrát tankol, jellemzően 7 liter körül eszik, télen pár decivel többet, nyáron kevesebbet. 290e km van jelenleg az autóban, de 18 éves korára még teljesen vállalható, mondhatni jól is megy!
Mióta nálunk van(4 éve) volt rá költve, gyújtótrafó, összes vízcső, vezérlés, 10ezrenként olajok és szűrők, tömítések, első futómű kompletten, fékek, alvázvédelem. Ami következne az a twinport szívósor, kuplung, jobbos sárvédő(még türhető, de egy színazonos, rozsda mentes példányra beneveznék).
Öreg autó, de jól működik. -
#24845312
törölt tag
válasz
diablo1984 #102409 üzenetére
Nekem a 24 éves B Vectrán (X20XEV) is még gyári az EGR. Egyszer vettem ki megtisztítani, de mivel nem volt rajta semmi lerakódás, ezért ment is vissza a helyére tisztítás nélkül. Valójában azt se tudom, hogy működik-e, csak ott van. Van rajta egy vákumcső, ha lehúzom, nem oszt nem szoroz, semmi változást nem venni észre az autó működésén. Hibakódot sem dob ilyenkor. (Hibakód csak akkor van, ha az elektromos csatlakozót húzom le róla.)
-
kismokesz
tag
Tisztelet Mindenkinek !
Adott egy alany Opel Astra F 2001.04 havi, első ajtokhoz megvettem a hangszórókat illetve keret, olyan problémába ütköztem hogy a hangszóró keretén lévő lyukak nem egyeznek a kereten lévő 4db-al, illetve a hangszórót belülről kifele vagy kivülről kell belerakni?
Tisztelettel.: KisMokesz.
-
peet137
tag
válasz
diablo1984 #102409 üzenetére
Hát igen, az én autóm sajna városi verda, ritkán jutok ki vele innen, de olyankor azért ki van kormolva.
Kapott végül új egr-t, bár erős a gyanú, h a gyári meg menthető, úgyhogy elraktam és ha lesz időm, rendesen kipucolom. De nagyon baba lett, a termosztát csere is segített, most stabilan 105-108 fok a víz, még a fűtés is durvább lettSajna a toronycsapágy csere egyben telo csere is lett, mert a csavarok nem engedtek... De most ok a verda eddig.
-
Tikakukac
titán
válasz
diablo1984 #102409 üzenetére
Ha lerakódás mentes az zseni. Az akkor erősen pályás kocsi.
-
zgospel
őstag
válasz
zolikaDB #102401 üzenetére
Ha 700 km-t elmész annyiból akkor az egész jó
Nekem ugyanezzel a motorral általában 5-600 között sikerült, attól függ épp mennyit mentem Budapesten és vidéken. A legjobb fogyasztásom és legnagyobb hatótávom akkor volt, amikor az M2-es végig volt 60-as táblázva záróvonallal, és én meg minden hétvégén arra jártam, és elég volt ha csak 1 ember valahol a sor elején tartotta a 60-at, akkor utána mindenki más is kénytelen voltHaladni nem lehetett, de a fogyasztást helyre tette
Nekem amikor kivillant a lámpa, akkor 42-44 litert sikerült első kattanásig tölteni, ha már villogott is akkor 44-46-ot. Egyszer jártam úgy, hogy már régóta villogott, paráztam is nehogy lefulladjak, erre "csak" 47 litert sikerült belenyomni. -
ncc1701
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" FHD I W10 I HDMI I Cam I Gari!
- Microsoft Surface Pro 6 i5-8350U 8GB 256GB 1 év garancia
- Új Dell 14 Inspiron 5435 FHD+ Ryzen7 7730U 4.5Ghz 16GB 512GB SSD Radeon RX Vega 8 Win11 Garancia
- MacBook Pro 16 i7-9750H 16GB RAM 512GB SSD RX 5300M 1 év garancia
- Bezámítás! Apple Mac Studio M2 ULTRA 2023 64GB 1TB SSD számítógép garanciával, hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest