- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezetékes FEJhallgatók
- Kompakt MSI alaplap érkezett Ryzenek alá
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- OLED monitor topik
- Megjelent a Red Magic kompakt OLED kijelzős gaming táblagépe
- Egér probléma
-
PROHARDVER!
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
meri
aktív tag
Üdv! Van valakinek PHEV (esetleg csak szimpla hibrid) autóban utólagos, erősítős audio upgrade megoldása? Itt ugye a 12 V-os akksit nem generátor tölti közvetlenül, hanem általában DC-DC konverterrel akkor töltődik, ha a benzinmotor megy, vagy fel van dugva töltőre. Az általános ajánlás szerint 350W teljesítmény alatt maradni, de fórumokon olvasni évek óta gond nélkül működő, ennél nagyobb szettekről. Érdekelne ezzel kapcsolatos tapasztalat... köszi.
-
flymi
addikt
Sose néz ki így a csomagtartó, mindig tele van dobálva minden vacakkal. Ez a csomagtartó műtét előtti kép, a másik a végeredmény. Plusz az ötödik ajtó is kapott annyi szigetelést, amennyit csak elbírt. Most már nem rezonál.
-
flymi
addikt
válasz
zzzz89 #79117 üzenetére
Az ország másik sarkában vagyok, de azért kösz. 🙂
Valóban jó lenne minél olcsóbban megúszni, a Pioneer meglenne nagyjából 92-ből, a Rockford már 150. Én sem akarok túlzásba esni, ezért is zártam ki a nagy dupla, meg a "nagseggű" ládákat.
Azt nem tudom még, hogy elég lenne-e a mostani kábel egy három-négyszer erősebb mélynyomóhoz.Ajtókat mindenképp szigeteld, én sem hittem el elsőre, hogy ennyit számít, pedig de!
Stp Black Silver 1.8mm
Comfortmat Integra
Hangszóró mögé Comfortmat Tsunami
A belső fém panelra Comfortmat Bitosoft 5mm-t tettem, plusz az ajtókárpitot kitömtem Vibrofiltr Autoshim Sound Wave 15mm anyaggal.
-
zzzz89
újonc
Üdv!
Szintén 1-es fóka, de nekem szedán. Én tavaly használtan vettem egy Audison apbx 8 as2-t valahogy 70 ezer körül (az új árának a fele kb) Talán neten hirdetik még, de múltkorában fent volt egy 10"-os változatban is. Nézegettem én is használtam a kis Blaupunktot, mert az új ára irreálisan sok lett az utóbbi időben, hiába dicsérik sokan. 25-35 ezer körül még talán használtan én is vettem volna ha a közelben lett volna. Nem akartam nagy ládát, de valami értelmesebbet akartam. Egy kompakt jl-t elvittek előlem, igaz az nem is aktív volt.
Blaupunktot nem hallottam, de biztos nincs a közelében sem ennek. Nem rázza szét a kocsit ez sem (igaz nem is volt cél). 1din Kenwoodról hajtott első Focal komponens szett mellé került be, szerintem egész jól pótolja a plusz mélyet mellé. Egy ideig szerintem marad is így az egész, nekem elég. Szigetelés nincs (még...), talán az ajtó sorra kerül. Tükörháromszög magas beépítését is tegnap fejeztem be, a jobb oldali még hátra van...
Esetleg Nyíregyházán meg tudom mutatni egy plusz viszonyítási alapnak. -
flymi
addikt
válasz
czanga #79110 üzenetére
Jah, hát minden is drága. Boltja válogatja, de sokszor ugyanaz a cucc akár 10-20% árkülönbséggel is piacon van.
A Blaupunkt 200mm hagszórója 75W RMS-t tud, kis helyet foglal, nincs is vele gond.
Ebbe a kocsiba az ülés alá és pótkerék helyére én mondjuk nem tennék ládát, jó helyen van az a csomagtartóban.
Ha nem találok semmit, akkor marad. Annyira nem életbevágó az upgrade.
Mondjuk jó lenne meghallgatni párat, hogy szól. Vaktában csak a számok meg a leírás alapján lehet válogatni. -
csirio
csendes tag
Sziasztok! Hátha tudna valaki segíteni! Van egy jó régi Clarion CZ202ER fejegység a kocsiban. Fél hangerő alatt alig szól a bal oldal, magasabb hangerőn szimmetrikussá válik. Próbáltam szétszedni, de az előlap hátulján levő 4 csavar kihajtása után sem jött szét. Szét tudnám szedni valahogy? A hangerő potméterére gyanakszom, kifújnám kontakt spray-al. Vagy valakinek van ötlete? Előre is köszönöm!
-
-
flymi
addikt
Üdv urak!
Alany egy Ford Focus kombi.
Tető, ajtók és komplett csomagtér szigetelve, rezgéscsillapítva. Padló majd ősszel.
Gyári CD6000 fej jelátalakítóval, hátul egy kis Blaupunkt GTB 8200 dübögő.
Az idén körben cserélve lesznek a hangszórók, gondoltam kiköltöztetném/átraknám másik kocsiba a kis "kékpöttyöt".
A helyére keresnék valamit, ami esetleg ár-érték arányban ajánlott és lehetőleg erősítővel egybeépített aktív zajláda.
Szépen felmentek az árak, anno a 8200-át 26-ért vettem, most majdnem a duplája.Én ezeket néztem első körben:
Pioneer TS-WX306B + GM-A3702, na ez pont nem egybecucc, de a 306A-nak nem tetszik a külseje.
Pioneer TS-WX1010LA, nem túl lapos ez?
Rockford Fosgate P300-10
Kicker, Alpine-tól valami esetleg.Előre is köszönöm a segítséget!
-
sfknasty
aktív tag
-
berek21
őstag
Van valakinek tapasztalata ESB hangszórőkkal?
Konkrétan a Duemila, vagy a Tremila komponens szet érdekelne. -
aviator
tag
Sziasztok,
2004-es Peugeot 206-ba vettem egy Pioneer MVH-S 120 fejegységet a gyári helyett. Alapvetően jól működik, viszont a következő problémáim vannak vele:
- Nem tudom a hangerőt állítani a kormányon lévő nyomógombokkal
- Ha leveszem a gyújtást nem kapcsol ki rögtön, csak kb. 1 perc múlva
- Ha ráadom a gyújtást, vagy beindítom a motort, nem kapcsol be, kézzel kell bekapcsolni, ilyenkor minden előzetes beállítást elfelejt, rádióállomások, random lejátszás stb, ezeket mindig újra be kell állítani.Van ugyanilyen fejegységem 97-es Ford Escortban és egy 98-as Saab-ban, tökéletesen működnek. Az lenne a kérdésem, hogy lehet-e ezeken a problémákon segíteni valahogy, járt-e már valaki hasonlóan?
Köszönöm előre is a segítséget.
-
Biqci
aktív tag
Sziasztok!
Szeretnék a kocsiba egy utólagos Android Auto képes displayt, de az eredeti fejegységet meg szeretném tartani. Annyi van mint a tenger, 30-300€-ig. Van olyan ezek közül, ami esetleg értelmes, megvásárolható? -
Krisszer
aktív tag
köszi!
a gyári fej már le van cserélve, az volt az első lépés, mert a gyári csak és kizárólag CD-t tudott játszani, és rossz hangja volt (imo), emellé majd amikor eljutok odáig, jön majd dsp és erősítő.
hangszórók amúgyis majd szigeteléssel és kábelezéssel együtt kerülnek be, hogy csak egyszer kelljen lebombázni az ajtókat (így egyből kihúzom oda a kábelt ahová megy majd az erősítő, csak leszixalagozom hogy ne csörögjön-zörögjön). -
Lite
őstag
válasz
Krisszer #79088 üzenetére
Az IS széria általában magas érzékenységű, alacsony impedanciájú, hogy fejről is könnyen hajtható legyen, bár a saját tapasztalatom e tekintetben szűk, ugyanis a B8 Passat-ban meglehetősen erős fejegység van (egy fórumtárs szétbontotta, kb. 4x20-30 Wattot kiad magából, ami szokatlanul sok egy fejtől). Az erősítő mindenen segít, arra kell majd figyelni, hogy az impedancia stimmeljen (az IS-ek között sok a 2 Ohm-os szett!), de ez is hajtható majd arról. Viszont az aktívat hogyan szeretnéd? Fejcsere, DSP? Oda az alacsony szintű jelet kell csatornákra bontani, és úgy erősítőzni.
A szigetelés, erősítő és nagyon jó beállítás sokkal többet hoz, mint egy rossz rendszerbe drágább hangszórókat venni. Az ajánlott Blam RX is újonnan 57k, és ennyiért (kb.) még sok csodálatos szett van, aminek a határait eltart egy darabig, míg eléred (beállítások, ugye) ... Szóval nem a sok pénz elköltése a lényeg, hanem inkább alaposan, lépésről lépésre haladj és maxold ki, ami van.
-
fulton
addikt
válasz
Wiz Khalifa #79092 üzenetére
-
Wiz Khalifa
veterán
válasz
fulton #79091 üzenetére
Nincs itt semmi mókolva. Az a kék kábel az a mélyláda erősítőre ment mint kapcsoló szál. Simán lekötöd a Pioneer kábelkötegéből és kész. Annyi, hogy a mindenkori gondok, problémák miatt leszigetelném azt is, illetve az RCA kábel végeit is egyesével, úgy lenne a tuti. Aztán ha egyszer akarsz mélyládát bele, már az RCA kábellel nem kell szórakoznod, ott lesz kéznél.
Sőt, lehet a tápot is benne hagyták ha már ezt is benne hagyta az előző tulaj.
Azt a barna vezetéket is szigeteld le, nem tudom azt mire húzták be, de az se gyári szál.
-
fulton
addikt
Sziasztok
Egy kis segítseget szeretnék kerni:
Golf IV. Vasaroltam egy JVC autoradiot bele. A régi pioneer egységnek mas csatlakozasa volt, igy a regi adapter kabelt lehúztam. De latom hogy elég rendesen mokolva volt. Mély lada is volt benne (mar nincs). Annak a 2 sztereo kabele az a ké kabel hátul. Nem igazan tudom kell e a kepen latható kábelekkel foglalkoznom, mit kötöttek át rá a régi adapterkábelre..
Vagy elegendő az uj magnóhoz kapott adapterkabelt racsatlakoztatni a golfra es kesz? (Arra a nagy barna es fekete csatlakozóra megy).
[kép]
Előre is köszönöm a segítséget. -
Krisszer
aktív tag
köszi! a gyárihoz képest biztosan nagy előrelépés, de majd 20 éves stock Avensis szórókhoz képest kb egy anyósülésen lévő bt speaker is az.
szigetelés majd a hangszórókkal együtt lesz meg, csak így előre igyekszem tudakolódni. olyan 100k körül (2 tweeter, 2 mid) mi most a best buy? ugyanitt, van tweeter ami értelmesen szól gyári helyen?
ideiglenesen valami hangváltóval, de ahogy jön majd az erősítő, aktív rendszert szeretnék, de.. van egyáltalán értelme ebben a keretben aktív rendszert építeni? -
-
Krisszer
aktív tag
mivel a kereső nem segített: a Focal márkaspecifikus (jelen esetben toyota, azaz IS TOY165) készleteiről mi a közvélemény? a focal afaik jóféle, de nem találok semmi konkrétumot : c
-
Lite
őstag
válasz
-Ronnie- #79081 üzenetére
Először az ajtók szigetelést / rezgéscsillapítását csináld meg. Az nagyon sokat számít, a gyári hangrendszert is feljebb rakja egy polccal... Illetve anélkül az új cuccot nem fogod tudni megítélni, mivel 99,9% , hogy rosszabbul fog szólni, mint a gyári.
A Gladen jó, a Blam jó, a Hertz alacsonyabb kategóriás modelljei visítanak, azt erősen kerüld el.
-
-Ronnie-
csendes tag
Sziasztok! Skoda Octavia(2) gyári hangszóróit szeretném lecserélni. Első körben erősítő nélkül tennék egy próbát, gyári fejegységről hajtva, mélyláda nélkül. 3 hangszóró közül melyiket ajánlanátok? JBL 607c, Focal ASE-165 vagy itt többször már említett (de viszonlyag kevés visszajelzést találtam a neten róla) Gladen Alpha 165. Zene stílus: hard rock, punk rock. Ajtó rezgéscsillapítás is tervben. Amit szeretnék elkerülni: csilingelő magasak. Korábbi autóban egy Hertz dsk -165 futott erősítőről, ő produkált (számomra) zavaró hangokjat a felső tartományban. Előre is köszönöm!
-
Krisszer
aktív tag
sziasztok, esetleg valaki nem tud T25 Avensis szedánhoz (nem liftback) típusspecifikus mélyládáról? kombihoz találtam, de hát ez sajna nem az.
#79079 erik21: itt kérdezd meg, hátha valaki találkozott vele: Androidos fejegységek. nekem így elsőre olybá hangzik hogy az mcu-t frissítette félre, de ebbe (még
) nem ástam bele magam, szóval nem értek hozzá.
-
erik21
csendes tag
Sziasztok!
Van egy k2501 multimédiám, 4/64 Gb. Tökéletesen működött minden funkciója, viszont valamilyen frissítésre rányomtam és azóta a bluetooth vevő a multimédián nem talál semmilyen eszközt és a külső eszközök se találják a multimédiát. Minden más tökéletesen működik. Lenne esetleg valakinek bármilyen ötlete mit lehet ezzel kezdeni?Válaszokat előre is köszönöm!
-
(jan)
őstag
Sziasztok! A jbl basspro megeri az arat? Van valakinek vele tapasztalata?
-
csabi98
tag
-
-
csabi98
tag
Szia.
Köszönöm a válaszodat!
Valamennyire van is rálátásom az elektromos dolgokra és a multimétert is tudom használni,de kérdés,hogy egy ilyen mérésnél mire érdemes állítanom? (Zárlatot még sosem néztem multiméterrel!)
Hogyan a legegyszerűbb ezt kimérnem?
Köszönöm,ha megválaszolod! -
sfknasty
aktív tag
Ezt most olvastam:
2025. április 24-én a JL Audio-t Garmin Audio néven újragondolták. Míg a JL Audio márkanév megmarad és termékei beépülnek a Garmin tengerészeti szegmensébe, a hivatalos weboldal, a közösségi média csatornák és a terméknév mind Garmin Audio-ra változik. Ez része a Garmin szélesebb körű erőfeszítésének, hogy integrálja az összes hangkínálatát, beleértve a JL Audio-t és a Clarion Marine-t a Garmin tartományba. -
czanga
őstag
válasz
czanga #79065 üzenetére
Fix, konstans 12V kötést kért, hőálló vastag vezetékkel akkuról húztam be. Ground egy nagyon közeli pont lett ami eleve adott volt az ülés alatt. Fejegységről kapott remote jelet. Én teljesen meg vagyok vele elégedve. High és Low pass belőve mindenféle EQ és egyebek kikaocsolva, és tényleg hozza amit szerettem volna.
Eszközön lévő gain kb 1/-6-od állásban és pont ad kellemes mély hangokat, de nem tolakodó, csak kiegészít. Az ajtóban lévő komponenst szett így nem torzít, erőlködik. Magasabb hangerőn is élvezhető. Mély hangban pedig lehetne még feljebb menni, de nem akartam, nem volt célom.
Kikapcsolt állapotban nem volt mérhető felvett áramerősség, hiába van ott a csatin a 12V fixen, amíg a remote nem kapcsol a fejegységről, addig nem fogyaszt. (persze a multim már régi és picit szarakszik már, szóval lehet nem mért rendesen) Led viszajelzésnek van az alján.
Az ezer éves (99-es) GF8 gyári sport ülései alá épphogy befért. A vezető oldali alatt több hely lett volna, de ott a kábelezés lett volna gond elvezetés szempontjából, így másik oldalra került. Ott a 7cm magasság elfért, de nem sok maradt felette.
-
csabi98
tag
Sziasztok.
Adott egy Sony 1din fejegység (Dsx-A60Bt)
Néha olyan jelenséget produkál,hogy engedi magát bekapcsolni,de utána nem reagál sem a hangerő szabályzásra sem a többi gombra. Próbáltam az előlap levételét és a mögötte lévő érintkezőket megtakarítani hátha csak oxidos,de sajnos nem. (Hátul az iso csatlakozót is néztem,ott is minden rendben van!)
Ekkor 2 napig normálisan működött,most megint elkezdte és random néha jön ez csak elő nála.
Tegnap a kocsiban ülve kivételesen nem csatlakoztam rá bluetoothon keresztül a rádióra telefonálás közben hanem kihangosítva telefonáltam és ekkor meg magától random bekapcsolt.
Alig lehetett kikapcsolni.
Elég zavaró dolog ez.
Szerintetek mi lehet a gondja? Javítható? Érdemes lehet vele foglalkozni? Vagy lassan kuka lesz?
Hátha valaki találkozott már hasonló problémával.
Köszönöm a segítséget! -
czanga
őstag
válasz
SlyChocolate #79068 üzenetére
65Ah-s akku van az Imprezában. Stand by áramfelvételt nem tudom sajnos megmondani, csak majd ha lesz időm vele foglalkozni.
-
czanga
őstag
Sziasztok,
Vettem egy Pioneer TS-WX130ea aktív, ülés alá tehető subot. Tudom, hogy nem igazán ajánlottak ezek errefelé, de az alsó hangtartomány kikerekítésére szeretném használni, plusz levenni a terhet az ajtókban lévő hangkeltőkről. Szerintem ezt meg fogja ugrani.
Kérdés ami felmerült. Gyári manual szerint utastérben lévő biztosíték táblára kellene bekötni egy olyan táphelyre ahol legalább 15A-es biztosíték van.
Na most bennem alapból az merült fel, hogy a pozitív szálat az akkutól húznám be, megtoldva a gyári kábelezését. (amin amúgy egy 10A-es lengő tartós késes biztosíték van)Arra keresek választ, hogy akkuról behúzva közvetlenül vajon képes lenne e leszívni az akkut szép lassan? (mivel hobby autó, sokszor hetekig nem használom, csak ha jó idő van stb)
Van ezzel kapcsolatban tapasztalatotok?
Azt látom, hogy a kapcsolást a fejegységről kapja egy kék remote szálról, de nem tudom van egy standby áramfelvétele az eszköznek. Mert amennyiben igen, akkor lehet jobb lenne ténylegesen egy gyújtás kapcsolt táphelyről vételezni a delejt hozzá. -
Alu
senior tag
Ma végre volt egy kis időm beszerelni a Quadlock toldót. Hát nem volt sok hely... de eddig úgy néz ki sikerült a műtét.
A toldó kábelen a táp is átmegy. Ahogy néztem az erei vannak olyan vastagok (de lehet hogy még vastagabbak is), mint a gyári tápkábelek, de ugye +1 csatlakozó is került az áram útjába. Lehet túlgondolom, de szerintetek lenne értelme módosítanom annyit, hogy az infotainment tápját nem viszem át a Quadlock toldón, hanem kiszedem a pineket a gyári csatiból és átteszem abba, ami most a toldó kábel navi felőli oldala?Illetve a másik kérdésem, hogy a gyári erősítő kimeneteinek negatív oldalai méréseim szerint egymástól és a GND -től is függetlenek. Nem lesz belőle gond, ha a nagy jelszintet fogadni képes erősítő bemenete úgy indul, hogy a jobb és bal oldal negatív pontjait közösíti?
-
sfknasty
aktív tag
Alakul ez is
-
Bondix
aktív tag
Sziasztok
Kocsiba recseg a hangszóró és azt szeretném cserélni.
Semmi extra elvárásom nincs de amiket nézek mindig az a vélemény hogy nincs mély hang benne nagyon.
Nem egy mélynyomó szinten szeretnék és nem is komoly zene műfaj én se persze de azért ha egy coronita vagy hiphop zenét hallgatok azért élvezhető/ érezhető legyen a gyári után 🙃
Tehát előre szeretnék két hangfalat 16.5 méretbe
Mit tudtok ajánlani max 15 ezer Ft-ig?
Köszönöm előre is -
Alu
senior tag
A gyári infotainment egység neked is a kesztyűtartóban van?
Amennyiben igen, merre tudtad eltűrni a toldó kábelt és annak minden csatlakozóját?Ma egy délutánt szívtam vele, de a Quadlock toldót sehogy se sikerült elhelyeznem úgy, hogy a kesztyűtartó visszamenjen a helyére.
Igaz amit vettem azon 4 ISO csati van pluszban, de már a quadlock anya-apa se nagyon fért el sehol, annyira kevés helyem van a navi mögött, kürül.
#79050 Wiz Khalifa
Itt is köszönöm a felajánlást! A tied szerintem a 40 pines verzió és az sajnos nem lesz jó nekem. -
Dr V
őstag
CTK dynamtot hol érdemes venni? Jövő héten járok Budapesten, lassan eljön az ideje a kerékjárati ívnek a csillapítására.
-
Alu
senior tag
válasz
Wiz Khalifa #79047 üzenetére
Megköszönném!
Igen, a Parrotos valószínű nem is lenne plug&play, de azt néztem, hogy a pinek nagy része át van kábelezve, amik pedig külső ISO csatira mennek kábelek, azokat legrosszabb esetben összeforrasztom. Kvázi "barkácsolnék" belőle egy fullos toldó kábelt. Legalábbis ez lenne az ötlet.
#79048 Dr V:
Köszi, ez kellene nekem is. Komoly áron mérik, még barátkoznom kell vele... -
Dr V
őstag
Nekem ez van a kocsimban.
-
Alu
senior tag
Quadlock adapterre van esetleg hazai beszerzési forrásod? Elméletileg nekem az 52 pines kell,
de olyat sehol se találtam itthon.4CarMedia 80315.52 lenne TME -n, de ők már nem szállítanak Mo. -ra magánszemélyeknek... -
Alu
senior tag
válasz
Wiz Khalifa #79035 üzenetére
Köszi! Vettem többet, inkább legyen rajta +1 méter, mint hogy 10 centi hiányozzon.
Más:
Jól sejtem, hogy a mezei ISO hangszóró csati nem fog csak úgy belemenni a VW Quadlock csatijába, igaz? Gondoltam csinálok egy toldó csatit és arról viszem a jelet hátra, hogy ne a gyári kábelköteget kelljen vágnom... -
Dr V
őstag
válasz
Ununqatrium #79040 üzenetére
Szvsz mind1
-
Dr V
őstag
válasz
Ununqatrium #79038 üzenetére
BT nem ördögtől való dolog, kodekre kell figyelni, h mit tud.
Jack hosszabbító simán működhet, lábkiosztásra figyelj, de elvileg nem lesz gond vele. -
Ununqatrium
aktív tag
Köszi. Őszintén, a technikai részéhez kissé laikus vagyok. USB-C jack átalakítóm van a telóhoz, beépített hi-res chip-el ami elvileg dac-ként szolgál (sorry, ha hülyeséget írok), ezt használom fejhallgatózáshoz is. Ha ehhez vennék egy jack+jack kábelt és auxon összedugnám, elvileg működhet esetleg elfogadható minőségben is?
Volt szerencsém kipróbálni egy kb. 4 ezer forint értékű BT vevőt, siralmas minőségben szólalt meg a rendszer, ezért elvetettem a kábelmentes dolgokkal való próbálkozást, hogy ne kezdjek felesleges költögetésbe. -
Dr V
őstag
válasz
Ununqatrium #79036 üzenetére
BT-AUX-nál nézd meg, h milyen kodeket tud, illetve milyen a forrásod minősége.
Mondjuk Spotify-nak szvsz mind1, sima alap BT kodek is ki tud téged szolgálni.
Nem tudom, milyen telód van, de USBC-jack átalakítót is nézhetsz, telótól függen kell aktív DAC v sem. -
Ununqatrium
aktív tag
Hello!
Van rá valami mód, hogy BT nélküli rádió müködjön telóról pl. Spotify-on és hasonlókon keresztül? Usb port tudom, hogy felejtős, esetleg ha usb-C aux kabelt veszek működhet, hogy a teló hangszórója helyett az autóhifi szólaljon meg vagy esélytelen?Szerk.: tudom, hogy vannak ilyen olcsó BT vevők USB portba vagy aux csatiba, de nem tudom, ezek a hangminőséget mennyire nullázzák le azért a pénzért, esetleg eleve működnek-e normálisan?
-
Wiz Khalifa
veterán
Puffer? Érdekes megnevezés.
Én a Megane 2-nél az akkutól hátra az erősítőhöz 6.5m kábelt húztam szépen elvezetve ott ahol kell és a kocsi 4.5m hosszú. Szóval neked a 7m a kesztyűtartótól kicsit túl kalkulált, viszont annyira piti pénz a 1.5-es vezeték, hogy ha annyit veszel se nagy veszteség.
-
kecstama
tag
Beleöltem egy napot, de sikerült összehozni a hangot.
Ládát megfordítottam, átraktam a vezetőoldalra és megcseréltem a vezetékét is. EQ-val is szenvedtem egy keveset, valamiért maximumon volt a Q-factor, azzal sehogy sem akart jól szólni.DTA-t is beállítottam, remélem jól értettem a távolságokat a használatiba. Még kicsit fura így a hang, hozzá kell szokni.
-
Alu
senior tag
& Lite
Köszönöm mindkettőtöknek!Az akkum teljesen a bal hátsó sarokban van (GTE).
Kábelezéshez mekkora keresztmetszetet ajánlotok, ha teljesítményt nem, csak magas jelszintet viszek rajta? 2x0.5 vagy 2x0.75mm2 elég lehet?Milyen dsp -t használsz? A hangszórókat cserélted elől vagy még a gyáriak?
Hosszú távon nálam is első ajtók szigetelése + hangszóró csere lenne a terv, de még nem hallottam a gyári rendszeren kívül mást és nem tudom eldönteni, hogy mennyire szeretnék megindulni (ismét) ezen a leejtőn...
-
Dr V
őstag
Jobb oldali küszöbben hátra tudod vinni, a hátsó pad alatt fel lehet húzni a kábelt a csomagtartóhoz. A kábel pont kifér az üléstámla és a csomagtér alja közötti kis hézagon.
Akksid nem tudom, h hol van pontosan, de a burkolatok alatt bőven van hely a kábel elvezetésére.
Nálam a két első ülés alatt van a dsp-d erősítő és egy másik erősítő. -
rbalint88
addikt
Sziasztok, hamarosan erkezik haza egy ujabb “oreg kotla” es mivel nagyon megszerettem a carplayt (es a vele jaro normalis jelatvitelt) a ceges autoban, ezert gondolkodom rajta, hogy lecserelnem a gyari fejet egy carplayesre - no meg mivel az elozo (majdnem ugyanilyen) hobbiautomban egy Dension modul volt es az erezhetoen szuk keresztmetszet meg az alap hifivel is, ebben meg Bose lesz, ezert kulonosen sajnalnam, ha a bemeno jelen elvereznenk rogton. Nyilvan van a gyari rendszerrnel jobb, de molesztalatlan husz eves autot nem fogok bantani, amivel a tavlati cel az OT
Pioneer es Kenwood “perfect fit” modelljeit neztem, jok-e ezek vagy van hasonlo arban jobb valasztas? Ahogy kerestem kepeket a neten, tenyleg perfect fit a celjarmube, ami plusz pont, hogy ha mar nem korhu, legalabb nem a ket dines bepeitokereten belul a fejegysegen belul van az egermozis matrjoskat jatszuk a kinezettel
A ketto kozul inkabb melyik es miert? (A 2 vs 3 ev gari miatt a Pio szimpibb)
Nyilvan ha penz nem szamitana, Alpine lenne, csak az dupla ar
Koszonom! -
Alu
senior tag
Sziasztok!
B8 Passat kombi csomagtartóba szeretnék mélyládát tenni. A terv, hogy az első hangszórók jeleit vinném hátra a kesztyűtartóban lévő gyári erősítőtől az autó bal hátuljába (ott található az akku, valahova oda szeretném elhelyezni az erősítőt is). Az erősítő elméletileg tud magas jelszintet is fogadni, ezért egyenlőre nem tervezek külön jelszint átalakítót. A kábel elvezetésre milyen megoldást javasolnátok? Húzzam végig az autó jobb oldalán és a hátsó üléssor alatt/mögött vigyem át a bal oldalra vagy már rögtön elől a műszerfal mögött menjek át vele a bal oldalra és húzzam hátra? Az erősítő egy Gladen RC1200 vagy RC600 lenne, van létjogosultsága külön magas-alacsony jelszint átalakítót alkalmazni vagy mélyre "elég" a beépített?
Köszönöm előre is a segítséget! -
Lite
őstag
válasz
kecstama #79020 üzenetére
A magasakat nem biztos, de általában meg kell fordítani, többnyire akkor nem visítanak, ha szubbal azonos polaritáson vannak. Full aktív rendszert használsz, vagy van fizikai keresztváltó a magasak előtt? (Ha ez utóbbi van, akkor a váltó után fordítsd meg a kábeleket, a fejen hagyd békén!)
A mély beállításai borzasztóan egymásra engedik az alsó frekvenciákat. Nagy összegben fogadok, hogy azonos polaritáson vannak a mélyközepek a szubbal, a vágások ráadásul nem is biztos, hogy azonos meredekséggel, így nem csoda, hogy csak +10-en hallod meg a ládát, de az viszont kész csoda, hogy még semmit nem égettél le / robbantottál fel.Ugyanis így csináltál egy tökéletesen kioltó rendszert...
Javaslom, ne a fejen kezdj el első körben variálni. Mindenekelőtt a szub kábelét fordítsd meg az erősítőn és vedd le a vágást 63 vagy 80 Hz/12 dB-re. Ha így remegni fog a kocsi a basszustól (valószínű), akkor megszüntetted a kioltást és elkezdheted hangolni a rendszert. -
kecstama
tag
Meglepően komoly és tiszta mélyet adnak az Etonok, még így is hogy nincs csillapítás az ajtókban. Láda nélkül is elégedett lennék a hanggal, de ha már volt egy itthon, miért ne raknám be
A mélyeket még talán értem, de a magasakat miért kell fordítva kötni? A fejegység is tud fázist váltani, majd kipróbálom.
Most 100-nál van vágva a mély, Etonok meg 70-nél. Nem hallom hogy összefolyna a kettő. Sajna elég halk a láda, hiába van +10-en. Lehet hogy megérdemelne egy jobb erősítőt, de egyenlőre marad ez.
-
Lite
őstag
válasz
kecstama #79018 üzenetére
Eh...
De akkor szól, ez a lényeg. A többiről:
Inkább a fejen állítsd a vágásokat, az erősítőt teljesen átengedő állapotban hagyd (több helyen történő vágás fázisforgatást, így akár kioltást is okoz = ront a helyzeten).
A szubot minél mélyebben kell vágni, annál jobb. 100 Hz fölött már van irányhallása a fülnek, nagyon kellemetlen lesz, illetve szó szerint ráordít a többi hangszóróra.
Egyébként azt teljesen jól gondolod, hogy a többit is vágni kell, szokás is!
Én kb. ezt javaslom, az Eton-t alul 80Hz/12 dB meredekséggel alul vágni, a szubot 63Hz/12 dB meredekséggel felül vágni. Ez kb. pont összeszól, amiből valószínűleg először nagyon rossz hangot fogsz kapni, de akkor a szub hangszóróvezetékén cseréld meg a pólusokat, mindjárt jó lesz (és szinte tuti, hogy a magast is fordított polaritással kell kötni a keresztváltó után!).Annyit mindenképpen kísérletezz, hogy az Eton-t meddig tudod leengedni (vagy meddig nem!) - amíg tiszta, határozott hangja marad, addig jó, de ne várj tőle eget rengető mélybasszust, azt majd a szub kipótolja! (Tippre 60 Hz alatt szenvedni fog.)
A szubot 95 Hz-re felengedni már kb. gyilkosság, azzal 10 cm-es hangszórókat, 125 Hz körül vágva szolgál ki...Ha a vágások kb. megvannak, jöhet az időkorrekció:
1. közepek (ezekből lesz a színpad alapja)
2. magasak (ez macerásabb lesz), így lesz kész a színpad, de mélyszegény lesz
3. szub aláillesztése, amikor a zene szemből, a színpadról jön, akkor vagy jó (a mélyet nem hátulról halljuk, hiába van ott a nyomó...)
-
kecstama
tag
Meglett a hiba, a SpeakOn csati nem lett rendesen elfordítva.... Mindenre gondoltam csak arra nem
Sajnos az ülések elég jól tompítják a hangját, még játszadoznom kell az elhelyezéssel és hangváltóval.
Hol érdemes LPF-t állítani, az erősítőn vagy a fejegységen?
Érdemes a hangszórókat is vágni hogy ne fedjék egymást a frekvenciák?A mélynyomó használatija 95 Hz-s keresztváltót ír, gondolom nem baj ha kicsit magasabban, 150-nél vágom
-
kecstama
tag
2 Nap alatt végre beszenvedtem a mélynyomó kábelezését, "örömömre" viszont hangja nincs. Táp kapcsol, erősítőnek mennie kéne, hang nincs.
A fejegység beállításain végigfutottam, SW: ON, LPF kikapcsolva (van az erősítőn).
Mi lehet a gond? Kenwoodnál van valami titkos beállítás ami miatt nem megy a nyomóba hang?
-
Bondix
aktív tag
Sziasztok
2001 Nissan Almera első két hangszóróját szeretném cserélni mert recsegnek így kuka.
Nem szeretnék nagy minőségi zenét de azért legyen basszus is.
Ezt néztem JVC CS-DR420 de ha bármi jobb javaslat van akkor köszönöm.
Mondjuk a gyári itt egész korrekt árba van mindennel együtt is
Lehet ennél olcsóbban ugyse lesz másik és a célnak megfelelő lehet.
https://www.autodvd.hu/nissan-dacia-kicx-dc-mr-hangszoro-szett.htmlEzzel a fejegyseggel lesz ezt most vettem:
MNC 39751 MALIBU autóhifi fejegység -
kecstama
tag
válasz
kecstama #78992 üzenetére
Megjött az Eton, ha összejön akkor a hétvégén be tudom szerelni
"Levegőben" hallgatva nem rossz a hangjuk, az alu magas igencsak éles, beszerelve lehet jobb lesz. A hangváltó egy darab árva kondi.
Eléggé meglepett hogy a magas kábele nem réz. Elsőnek azt hittem alu, de azt sokkal nehezebb lenne forrasztani, ezüst lenne?
-
KRISSTUS
aktív tag
válasz
bandi0000 #78999 üzenetére
Ha a Helix koaxot vennéd akkor a gyári magasakat kösd ki, mert "megkavarja" a hangzást.
Igen, az autóspecifikus kiemelő gyűrű lényege, hogy bármilyen (egy adott mélységig) 16-os hangszórót beépithesz a gyári helyére (nem kell a rács).Magam részéről inkább a 2 utas szettet ajánlanám mint a koaxot. A szetteknél a magashoz szoktak adni egy beépető gyűrűt, amivel könnyebben be tudud építeni.
-
Lite
őstag
válasz
bandi0000 #79005 üzenetére
Minél nagyobb felületet fedj le, annál jobb és hallhatóbb lesz. A Hanno tényleg nem az igazi, régebben az olcsósága miatt használtuk néhányan, de borzasztó nehéz is, ennyire nem kell terhelni az ajtót, a mai cuccok (STP, Comfortmat család) azért jelentősen könnyebb.
-
bandi0000
nagyúr
Köszönöm, még1 kérdés, hogy ezzel gondolom az egész ajtót kellene borítani, vagy csak mondjuk egy 20*20 részt a hangszóró körül?
-
Lusu
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Nintendo Switch 2
- Xbox Series X|S
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezetékes FEJhallgatók
- Kompakt MSI alaplap érkezett Ryzenek alá
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Háztartási gépek
- Egy szenzor, két zoomkamera: újraírta a Huawei a mobilfotózás történetét
- További aktív témák...
- Újszerű Apple Macbook Air 13 - M2 - 30 Ciklus - 100% Akkumulátor - 8GB/256GB SSD - MAGYAR - Éjfekete
- Eredeti Lenovo 230W töltők - 4X20Z83995
- AKCIÓ! ASUS B650M R5 7600X 64GB DDR5 1TB SSD RTX 3080Ti 12GB Be Quiet! Pure Base 500FX ASUS 1000W
- Samsung Galaxy Watch Ultra LTE 47mm, Újszerű, 1 Év Garanciával
- www.LicencAruhaz.hu OLCSÓ & LEGÁLIS SZOFTVEREK 0-24 KÉZBESÍTÉSSEL - Windows - Office - ÖRÖK GARANCIA
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged