Hirdetés
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
d4d
aktív tag
válasz
tboldi
#16929
üzenetére
Megrendeltem 5+1,5 litert, DPD csomagautomatába, szállitási költség 0ft. Ha szerencsém van már pénteken itt lehet. Nem filóznék, de nem tehetek róla, hogy nem tud senki világos választ adni. Így most a németek javaslatát vettem figyelembe. Ők azon kívűl hogy ződződződ kell, legalább részletesebb választ adtak, lathatóan tényleg utánajártak a kérdésnek. Majd beszámolok a cuccról, ha nem zavarok itt ezzel.
-
d4d
aktív tag
Ja, várj eco litehoz nem írtam miről van szó, szóval az API SQ-s verzióra gondoltam, arra vadászok. Arra mondták hogy ne számitsunk rá tavasz előtt.
Amúgy akármit mondott a ravenol shop, az a zöld Ravenol HJC szerintem jó lenne.. hát ott van az ajánlásban is a suzuki longlife coolant (ez volt az eredeti zöld elnevezése is) és szilikátmentes, etilén glikol alapú is, ahogy a németek kérték csak ahogy nézem a magyar beszerzése nem egyszerű.
"RAVENOL HJC Hybrid Japanese Coolant Premix -40°C is a ready to use, prediluted with water, ethylene-glycol based and time-tested coolant without amines and silicates."
-
d4d
aktív tag
Először telefonáltam, majd írtam egy terjedelmes levelet az esztergomi központnak, remélhetőleg itt végleg lezárul a téma. Sajnos több hét is eltelhet mire válaszolnak...azt mondta a hölgy, viszont ez egy teljesen hivatalos válasz lesz egy "szakértőtől".. na meglátjuk. Rákérdeztem arra is van e valami technikai akadálya, hogy 0W-s olajat használjak benne..
Olaj téma. Válaszolt az egyik Motul partner. Konkrétan az Eco lite 5W-30-ra kérdeztem rá, aminek jól mennek az eladásai, rendszeresen rendelnek belőle, de franc tudja meddig tart mire elfogynak a készletek. Szerintük tavasznál előbb ne nagyon számítsunk rá. Én azért nyomozok tovább..
-
d4d
aktív tag
A svájciak is válaszoltak,
The Hungarian distributor/dealer was right with their information. The green coolant is the only right coolant type for the engine type you have.
The Super Coolant 2 is only applicable to the newer generation of gasoline engine.
Zseniális, szerintük meg nem jó (?) ami benne van... de konkrétumot nem írtak a zöldről sem..
Itthoni suzuki szervizeléssel, alkatrészekkel foglalkozó webshop/szerviz szerint semmi gond az ecstar super coolant 2essel, ők is hasznalják ilyen régebbi swiftekhez.
Ami még jobb, egy másik, szintén suzuki alkatrészekkel foglalkozó fickó szerint nem is zöld volt benne eredetileg hanem RÓZSASZÍN. De mivel ezt senki nem kérdőjelezte meg, mármint az eredeti folyadék színét, ezt inkább elengedtem a fülem mellett..
hogy egy ilyen egyszerű kérdést nem lehet tisztázni, kell valami kontakt Esztergomhoz vagy írok Japánba, ha kell. Mondjuk a németek válasza tűnt eddig a legpontosabbnak.
-
A.Winston
tag
válasz
tboldi
#16858
üzenetére
Flood mode nincs esetleg benne? Egy ideje elvileg standard ecu funkcio majdnem mindenhol.
Ez eredetileg uzemanyagot hivatott kitolni, de az alacsony fordulat es terheles hianya miatt ritkabban inditott motorok elokenesere is eloszeretettel hasznaljak. Pl olajcsere utan alap kellene legyen. -
Eugene Roe
őstag
Weboldalon, de majd nézem, ha megjött.
-
Czimby
addikt
Az egyértelmű, hogy a készletnek ki kell futnia.
De, hogy a webshop az ujat mutatja és a régit kapod az nagyon nem frankó.
Egyszer rendeltem kovácséktól 11L Fuchs olajat motorba, erre küldtek 7-et mert annyi volt nekik...
Megkérdeztem, hogy nem-e kellett volna letelefonálni, hogy akkor kérem-e vagy valami.
-
d4d
aktív tag
válasz
Czimby
#16916
üzenetére
Rendben. Én lehet hogy ettől független nyomozok egy kicsit, megnézem milyen SQ-s olajok vannak még a motulnál és rákerdezek az egyik forgalmazónál, akiktől már vásároltam korábban és hivatalos Motul partnerek. Lehet hogy az lesz amit Qru is ír, hogy amíg van a előzőből addig nincs semmi, de egy próbát megér. Olajmarket is ugyanezt mondta, amíg a ravenol dxg-ből nem fogy el a jelenlegi készlet, nemigen várható az sq-s verzió. Amúgy érdekes mert a webshop leírásában ott van az api sq... kiváncsi lennék az arcukra, ha megreklamálnám rendelés után, hogy miért nem azt kaptam ami ott van a leírásban.. simán megtévesztés.
-
d4d
aktív tag
válasz
Czimby
#16913
üzenetére
A hivatalos oldalon már a legújabb verzió van fent. Már a termékfotó is frissitve van, API SQ-s.
Más kérdés, hogy itthon bolti szinten mikor, kinél fogunk ilyet találni. Ha valaki tud rá forrást kérem jelezze. Rendelés előtt, ha ilyet szeretnél, mindenképp rá kell kérdezni vagy írni a Motul magyar kepviseletének, hogy ha te kifejezetten a legújabb Eco litetot szeretnéd, honnan tudod beszerezni.
-
d4d
aktív tag
válasz
Eugene Roe
#16911
üzenetére
Ott van a flakonon is hogy SQ? Hol találtad?
Qru, régi poloba is azt tettem, asszem g12 volt az előírás. Ha ebbe cserélem a gyárit, az inkabb azért lesz mert nem kapható belőle literes kiszerelés.
-
Eugene Roe
őstag
Na, Mobil 1 FS 0W40 már meg is kapta a 2025.03.31-én elfogadott API SQ szabványt (végül ez lett Ravenol SSL helyett, kb. 40%-kal olcsóbb volt, és mindkettő full synthetix)

-
d4d
aktív tag
válasz
Czimby
#16906
üzenetére
Kiváncsi lennék hogy a Total miért nem dobja fel a Future GF6-ot az autódhoz, ugyanigy a Motul se az ECO lite 0W20at, holott az 5W30as verzió meg ott virít az ajánlottak között. A Ravenol viszont hozza az ezekkel egy kategóriában lévő DFE-t. A Motul, Ravenol már tudja az aktuális legfrissebb API SQ, ILSAC GF-7A-t is. Én ebben a háromban gondolkodnék.
-
d4d
aktív tag
Mivel az itthoni szervizeknél kb semmire nem jutottam, így írtam a svájci és német suzuki képviseletnek is a hűtőfolyadékkal kapcsolatban. Németek válasza,
"Tisztelt XY!
Köszönjük érdeklődését.
A hűtőrendszer Suzuki Long Life Coolant (zöld) hűtőfolyadékkal van feltöltve, amely egy kiváló minőségű, 50:50 arányú, vízből és szilikátmentes etilén-glikol fagyállóból álló keverék.
Ez az 50:50 arányú keverék –36 °C (–33 °F) hőmérsékletig nyújt fagyvédelmet.FONTOS MEGJEGYZÉS:
• Mindig szilikátmentes, etilén-glikol alapú hűtőfolyadékot használjon.
• Etanol- vagy metanolalapú hűtőfolyadékok, illetve tiszta víz használata tilos, mivel ezek károsíthatják a hűtőrendszert.
• A hűtőfolyadékot kizárólag ioncserélt vagy desztillált vízzel szabad keverni.A gyártó által egy teljes csere esetén ajánlott fagyálló az ECSTAR Super Coolant.
Mindkét hűtőfolyadék szilikátmentes etilén-glikol alapú.
Az új modellek bevezetését követően kifejlesztették a Super Coolant 2 hűtőfolyadékot, amely összetételében továbbfejlesztett, így megelőzi a kocsonyásodást, és ezáltal a fűtőradiátor eltömődését.
Reméljük, hogy hasznosnak találta az információt."
magyarul egyelőre nem kell túlaggódni, a gyári super coolant 2 átmosás után került bele tavasszal.Motulból akkor a narancs is mehetne bele, az is szilikátmentes, a kéknél ezt nem írják.
-
Soma01
veterán
Sziasztok!
Kia 1.6 GDI motor, Gamma 2 G4FD. Gondolom, jól ismert a motor. Az a kérdésem, hogy milyen csapágy illesztések vannak ebben a motorban? A HTHS szint miatt kérdezem. Mehet bele 3,5-ös? Mivel a könyvben szinte minden viszkozitás fel van sorolva 5w30-tól 20w50-ig. Plusz a károsanyag kibocsájtás miatt biztos a hígabb olajat ajánlják. Tisza ECO itt már minden. Garancia idő végéig biztos jó is ez, de a mi autónk már nem garis. Tehát vigyáznék rá mostmár. -
-
ncc1701
veterán
válasz
grizlisandor
#16900
üzenetére
AHa, így már ok. Nekem Api sn, sm, sl kell, az ecstar 0w16 ezt tudja.
-
-
ncc1701
veterán
válasz
grizlisandor
#16896
üzenetére
Ecstarral mi a baj? Swift 2019, k12c mocihoz helyette inkább mit? Eddig csak ecstar 0w16-ot kapott, 180ekm-en át. A többi kocsimba mind castrol megy, de anno nem volt nekik 0w16. Mondjuk eleve filózom még 0w20-0w30 váltáson.
-
Czimby
addikt
válasz
grizlisandor
#16896
üzenetére
Köszi, a paraméterek alapján a Total szimpatikus meg a Xado is, de utóbbi nekem nem annyira ismert márka.
-
válasz
Czimby
#16895
üzenetére
Én biztos váltanék a gyári Ecstar-ról, valami API SP olajra. De várj meg valami Suzuki olajszakértőt.
Total Quartz 9000 Future GF6 0W-20
Shell Helix Ultra SP 0W-20
Motul 8100 Eco-Clean 0W-20
vagy más gyártó megfelelő termékei közült válogatnék.Az autószerelőm tapasztalatai alapján a láncos motorok szeretik a Xado motorolajat, egy Xado 25294 0W-20 508/509 RED BOOST lehet rápróbálnék.
-
Czimby
addikt
SX4 Scross 2023-as autóba K14D motorkód, inkább hosszú utakra használt, de ha rohangálós autó szervízben van lehet egy hétig is ovijáratozik.
Mi lenne az ajánlás szerintetek?
Ecstar F9000 0w-20 a gyári ajánlott, Motulból mi az ami jobb ennél pl?
Annak mi az oka, hogy a K14C még 5w-30 gyári ajánlásos, ez meg már 0w-20? -
tboldi
nagyúr
válasz
erik365
#16893
üzenetére
Nem én csináltam a vezcserét, úgyhogy nem tudom, mit öntöttek bele pontosan. Aztán mikor kicseréltem a tágulásit, akkor Valvoline HT-12-vel pótoltam hozzá, mert ez volt épp kéznél.

Legközelebb én fogom, és akkor majd gyári Paraflu UP-ot szeretnék locsolni bele.
-
tboldi
nagyúr
Az a baj, hogy itthon nem létezik más a fejekben, csak a VW csoport és a G tizenakárhányas szabványai. A boltok pedig ezt az igényt elégítik ki. Szerintem.
De amúgy Honda Type 2-t is vehetsz, tök ugyanaz, mint a Suzuki Ecstarja, még a flakon is teljesen azonos, csak a matrica más.

-
-
d4d
aktív tag
Írtam a Ravenolnak és inkább ezt ajánlják, ez is "phosphate free" mellesleg... megírtam nekik milyen autó, alvázszám stb illetve, ha már irtam nekik, rákerdeztem az olajra, mehet-e bele a fullos Ravenol DXG 5W-30 és arra rábólintottak. De ezen csak akkor gondolkodok el, ha tudok végre szerezni a legújabb SQ-s verzióból.
Szóval ezt ajánlottak a HJC helyett, Ravenol TTC
Ezek meg itt lent, mindkettő P-OAT,
- Total Coolelf Cartech
- Total Glacelf Cartech ConcentrateViszont nagyon kíváncsi lennék hogy ezekbe a fagyállókba mi a trükk, amiért ennyire "elérhetetlenek". Azt gondolnám, hogy egy Total kb bárhol megvásárolható, de nem. Nem hogy egy kéz, két ujj is elég megszámolni hány helyen látom itthon.

-
Qru
MODERÁTOR
Vagy P-OAT vagy mentes jó bele. Emiatt a narancs színű Motul belemehet (nem néztem de sztem az olajválasztó azt dobja a tiedhez is).
Subaruba nekem is az van (abba is POAT kéne). Legközelebb azért inkább Ravenol HJC-t veszek bele, annak van Subi minősítése is (Suzuki is).
Vagy az Aisin Ultra Long Life is POAT. [link]
-
d4d
aktív tag
Ravenolnak van zöld fagyállója. Suzukiba eredetileg az kellett volna, de annak idejen csak ilyen Aprajafalva Kft által gyártott 990ftos pet palackos "fosokat" találtam. Suzukinak nincs már gyárilag ilyen csak a kék long lifeos super coolant, az ment bele tavasszal. Hátránya amúgy hogy csak 5 literes verzióban kapható.
Itt a Ravenol
Namost én nem vagyok teljesen képben a fagyállók összetételével kapcsolatban, van valami ellenjavallat hogy ilyet tegyek a swiftbe? Mondjuk a suzuki longlife coolant felirat ott van a flakonján.
-
bul07
nagyúr
válasz
norrberth
#16877
üzenetére
DENCKERMANN ablaktörlővel nekem nem jó tapasztalatim vannak
Egy év után cserélnem kellet, csíkozott nem kicsitEz volt
DENCKERMANN VM00600[link]Olcsó és jó nálam bevált a HELLA
Ez a kettő van nekem fent 2022ősze óta, és nem csíkoz még mindig[link], [link]Ha már Kauffer
Weboldaluk néha nagyon gány, belassul, termékkategóriákat nem listáz(tudnak róla és hogy használjam a bal oldali sávot)
Most is a kosaramba összeszedet dolgokat egyszerűen törölte.
Kereső nem talál meg dolgokat ami amúgy kapható náluk.(mint most is kereső nem találja a Hella lapátokat, keresetek rá a két fentebb linkelt lapátra nem fogja megtalálni)
Olyan egyszerű dolog nincs az oldalon hogy kedvencekhez mentés, hogy el lehessen menteni a cuccokatNa meg nem tudom hogy tudjátok e
A jelenleg futó hűségpont-akció 2025. december 31-én zárul.
A december 17-ig megszerzett pontok december 31-én még beválthatóak.
A hűségpont-akció lezárulta után egy új hűségpont-rendszerrel jelentkezünk majd.
Köszönjük megértésüket.Nekem olyan 830pont megy majd a lecsóba, bár még meggondolom hogy előre hozom a éves szerviz cucc rendeléseket és akkor ellövöm(jövő év tavaszán lesz esedékes a éves szerviz).
-
norrberth
addikt
Vw Jetta szerviz lom
Kaufferba nem csalódtam ismét. 🥰
Patikán csomagolva, friss gyártás minden. 🤌
-
válasz
Eugene Roe
#16874
üzenetére
Nézd át az eladó értékeléseit, az alapján dönts.
Amazon, Emag piactéren is bőven találni gagyit.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Eugene Roe
#16874
üzenetére
NGK gyertyát vettem onnan de végül elbizonytalanodtam...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Eugene Roe
#16871
üzenetére
Az Allegro az egy online piac, tok eltero eladokkal. Szurni kell azert ott kitol veszel es mit.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Eugene Roe
#16871
üzenetére
Olajat még nem rendeltem az Allegróról én sem, de különösebb problémám nem volt semmivel. Egyedül az intercoolerben találtam némi gyártásból visszamaradó fémforgácsot, és adtam emiatt negatív értékelést, de alaposan kifújtam kompresszorral, mielőtt az autóba szereltem volna, gond egy szál se. Azóta lefutott 1000+ km-t, ezalatt csak kiderült volna, ha valami nem jó.

-
-
d4d
aktív tag
válasz
grizlisandor
#16868
üzenetére
Előzőhöz, benzines olajokhoz
• Fuchs Titan Supersyn D1 5W-30
API SP-RC, ILSAC GF-6A, DEXOS1 GEN3Sajnos API SQ-s DXG sincs még náluk, ma beszéltem velük. Kb 2 hónapja várom. A Selenia WR Forward 0W-30 viszont 2024 év végi, ami van nekik, legalábbis a literes és már tudja a DS1 mellett a DH1-es stellantisos előirast is, rajta van a flakonon direkt rákérdeztem.
-
d4d
aktív tag
Opeleseknek összedobtam egy komolyabb listát 5W-30-as olajokból, ha már az Astrával szöszmötölök kb egész nap. Nem teljes, de egy elég nagy merítés.
Kifejezetten benzines motorokhoz,
• Castrol Magnatec 5W-30 DX
API SQ, ILSAC GF-7A, DEXOS1 GEN3, OV 040 1547-G30
• Addinol Premium 0530 DX1 5W-30
API SQ, ILSAC GF-7A, DEXOS1 GEN3, OV 040 1547-G30
• GM Genuine Motor Oil 5W-30
API SP-RC, ILSAC GF-6A, DEXOS1 GEN3
• Liqui Moly Special Tec DX1 5W-30
API SP, ILSAC GF-6A, DEXOS1 GEN3
• Lukoil Genesis Special XFE 5W-30
API SP, ILSAC GF-6A, DEXOS1 GEN2
• MOL Dynamic Gold DX 5W-30
API SP, ILSAC GF-6A, OV 040 1547-G30
• Motorex Profile O-PL 5W-30
API SP-RC, ILSAC GF-6A, DEXOS1 GEN2, OV 040 1547-G30
• Motul 8100 ECO-lite 5W-30
API SQ-RC, ILSAC GF-7A, DEXOS1 GEN3
• Ravenol DXG 5W-30 (CleanSynto, USVO)
API SQ-RC, ILSAC GF-7A, DEXOS1 GEN3, OV 040 1547-G30
• Ravenol HDX 5W-30 (CleanSynto)
API SQ-RC, ILSAC GF-7A, DEXOS1 GEN3, OV 040 1547-G30
• Repsol Elite Evolution DX1 5W-30
API SP, ILSAC GF-6A, DEXOS1 GEN3
• Rowe Hightec Synt RS D1 5W-30
API SQ, ILSAC GF-6A, DEXOS1 GEN3, OV 040 1547-G30
• Shell Helix HX8 Professional AG 5W-30
API SP, ILSAC GF-6A, DEXOS1 GEN2, OV 040 1547-G30
• Total Quartz 9000 Future FGC 5W-30
API SP, ILSAC GF-6A, DEXOS1 GEN3, OV 040 1547-G30
• Valvoline SynPower DX1 5W-30
API SP, ILSAC GF-6A, DEXOS1 GEN3, OV 040 1547-G30Néhány kivételtől eltekintve benzines és dízel előíráshoz is alkalmas "univerzálisabb" olajok. Nyilván több más gyártónak is megfelelnek, de most az Opelre koncentrálunk.
• Aral Supertronic K 5W-30
API SQ, ACEA C3, OV 040 1547-G30 / D30
• Eneos Ultra-R 5W-30
API SP, ACEA C3, OV 040 1547-G30 / D30
• Eneos Hyper 5W-30
API SN PLUS, ACEA C3, DEXOS 2, OV 040 1547-G30 / D30
• Eneos Hyper-B 5W-30
API SN PLUS, ACEA C3, OV0401547
• Eni i-Sint MS 5W-30
API SN PLUS, ACEA C2, C3, DEXOS 2, OV 040 1547-G30 / D30
• Eurol Syntence 5W-30
API SQ, ACEA C3, OV 040 1547-G30 / D30
• Fuchs Titan GTI Flex C23 5W-30
API SP, ACEA C2, C3, GM-LL-A-025, GM-LL-B-025, OV 040 1547-G30 / D30
• Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30 New Generation
API SP, ACEA C3, OV 040 1547-G30 / D30
• Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30
API SP, ACEA C2, C3, GM-LL-A-025, GM-LL-B-025, DEXOS 2, OV 040 1547-G30 / D30
• Liqui Moly Longtime High Tech 5W-30
API SP, ACEA C2, C3, OV 040 1547-G30 / D30
• Meguin megol Motorenol Compatible 5W-30 Plus
API SQ, ACEA C3, OV 040 1547-G30 / D30
• Meguin megol Efficiency 5W-30
API SP, ACEA C2, C3, GM-LL-A-025, GM-LL-B-025, DEXOS 2, OV 040 1547-G30 / D30
• Mobil1 ESP 5W-30
API SQ, ACEA C2, C3, OV 040 1547-G30 / D30
• Mobil1 ESP Formula P 5W-30
API SN, ACEA C2, C3, DEXOS 2, OV 040 1547-G30 / D30
• Motorex LA-X 5W-30
API SP, ACEA C2, C3, DEXOS 2, OV 040 1547-G30 / D30
• Motul 8100 X-clean EFE 5W-30
API SP, ACEA C2, C3, OV 040 1547-G30 / D30
• Orlen Oil Max Expert V+ 5W-30
API SP, ACEA C3, OV0401547
• Q8 Formula Prestige V 5W-30
API SP, ACEA C3, DEXOS 2, OV 040 1547-G30 / D30
• Q8 Formula Special RN 5W-30
API SN, ACEA C2, C3, GM-LL-A-025, GM-LL-B-025, DEXOS 2, OV 040 1547-G30 / D30
• Ravenol HLS 5W-30
API SN, ACEA C3, DEXOS 2, OV 040 1547-D30
• Rowe Hightec Multi Synt DPF 5W-30
API SP, ACEA C3, DEXOS 2, OV 040 1547-G30 / D30
• Rowe Sunspeed Multi Synt DPF 5W-30
API SP, ACEA C3, DEXOS 2, OV 040 1547-G30 / D30
• Rowe Hightec Synt RS DLS 5W-30
API SP-RC, ACEA C2, C3, DEXOS 2, OV 040 1547-G30 / D30
• Shell Helix Ultra Professional AG 5W-30
API SN, DEXOS 2, OV 040 1547-D30
• Total Quartz Ineo Long Life 5W-30
API SP, ACEA C3, OV 040 1547-G30 / D30
• Total Quartz Ineo MC3 5W-30
API SP, ACEA C3, OV 040 1547-G30 / D30
• Valvoline SynPower MST C3 5W-30
API SP, ACEA C2, C3, OV 040 1547-G30 / D30
• Wolf Officialtech 5W-30 C3 SP Extra
API SP, ACEA C2, C3, GM-LL-A-025, GM-LL-B-025, DEXOS 2, DEXOS1 GEN2, OV 040 1547-G30 / D30
• Wolf Officialtech 5W-30 C3 LL III
API SQ, ACEA C2, C3, GM-LL-A-025, GM-LL-B-025, DEXOS 2, DEXOS1 GEN2, OV 040 1547-G30 / D30 -
-
tboldi
nagyúr
válasz
Eugene Roe
#16864
üzenetére
-
Eugene Roe
őstag
Ennél olcsóbb Ravenol forrást tud valaki?

-
tboldi
nagyúr
A régi Ypsilonban nem, de a mostaniban 2-t is. A Castrol nem hozott érzékelhető változást, a Fortét - amit amúgy gipsztigris ajánlott nekem - pedig már a Gen2-höz locsoltam hozzá, és a procedúrát követően ismét ugyanez az olaj került bele, úgyhogy fogalmam sincs, hogy hatott-e.

Lényeg a lényeg, a Gen2-vel nem csinálja ezt, ha nem is azonnal, de jóval hamarabb kialszik Aladdin lámpája, és hamarabb kapnak kenést a veztengelyek, szóval minden szuper.

-
tboldi
nagyúr
Pl. a gyári Seléniájával.
De volt már ennek a Motulnak az első generációja is.Ugye az a baj, hogy az olajnyomáslámpa kapcsolója a hengerfejben van viszonylag magasan, és használt autóról lévén szó, biztosan nem teljesen tiszták már az olajfuratok sem, ergo a napi első hidegindításnál több időbe telik, mire az olajpumpa felnyomja oda a teknőből. Viszont az ECU nem elég türelmes, hamarabb elkezd pánikot kelteni. És igen, a hígabb olaj a megoldás, korábban pedzegettem a Mobil 0W40-es olaját is, de már nem igazán kapható sehol.
Az előző Ypsilonnal le is videóztam ezt a jelenséget egy olajnyomásmérővel. Sajnos a motor vibrációjától elfordult a műszer, de az még pont látszik előtte, mikor mozdul meg a mutató. Úgy 4-5 sec eltelik a beröffenés és az olaj megérkezése között.
-
tboldi
nagyúr
Én a Ravenolt vagy a Motult választanám szimpátia alapján, de a Selénia, a Total és az összes többi sem lenne igazából rossz választás.

Per pillanat én is Motult locsolok az 1.4 T-Jet Alfába és az 1.3 Multijet Ypsilonba. Utóbbinál az az érdekes, hogy az eddig próbáltak közül az X-cess Gen2 5W40 az egyetlen, amivel nem reklamál elégtelen olajnyomásra hidegindításkor.
-
ncc1701
veterán
Céges 2019-es swift (1.2, k12c moci), idáig ecstar 0w16 olajat kapott, most lett benne ~160ekm. Nem eszi, de a nyarak miatt filózom azon, h átállok 0w30 olajra. A leírásában benne van ez is, sőt, az 5w30 is. Van ellenvetés, vagy nyugodtan, esetleg feleslegesen variálok, és maradhat a 0w16?
-
d4d
aktív tag
Fejlemények
Fiat 9.55535-DS1 vs Stellantis FPW9.55535-DH1 kérdés. Válaszoltak az Augustin Grouptól
Ezek szerint jól mondta a Ring Autóházas fickó is, hasonlóán ő is ezt magyarázta, hogy a Total átveszi a Selenia helyét és használjam már nyugodtan a DH1-es Ineo Pro-t, amit a Total ajánl. A többi márkaszerviznél nem voltak ennyire képben. Bár ebben az AG óvatosabb, ők még a Selenia használatát javasolják, amíg nem tisztul a dolog. Mindenestre az jelenthet valamit, hogy a Selenia is megkapta a DH1-es elfogadást időközben és a két olajos bolt rendszere is, amiből dolgoznak már a DH1-et hozza a Ducatohoz.
A válasz
"Kedves XY,
Nagyon köszönjük megkeresését.
Kérem, továbbra is a Selenia WR Forward 0W-30 motorolajat használja.
A Stellantis a Fiat és a PSA 2021-es egyesüléséből jött létre. Azóta a cégcsoporton belül folyamatosan keresik a szinergiákat, többek között a kenőanyagok területén is.
A Petronas a Selenia márkájával a jövő évtől elveszíti a gyári első feltöltés (azaz a Stellantis járművek gyártásakor használt eredeti motorolaj) jogát a Total javára.
A Stellantis a következő évekre feltételként szabta, hogy az új motorgenerációihoz mindössze négy különböző olajtípust kíván használni.
A Total már megkezdte ennek fokozatos bevezetését az új termékkiadásokkal. Ennek részeként a DH1 jelölésű olaj az új specifikáció, amely várhatóan felváltja a korábbi Fiat DS1 előírást.
Mindez azonban nem hivatalos, jelenleg még nem végleges döntés, csupán piaci értesülések. Valószínűleg a jövő év közepe körül már pontosabb információval fogunk rendelkezni.
Amennyiben további kérdése lenne, kérem, forduljon hozzánk bizalommal.
Üdvözlettel,
XY
Értékesítés" -
gg72
veterán
válasz
tboldi
#16846
üzenetére
Igen, mondtad. Az illető, aki felmérte a kocsi műszaki állapotát, azt mondta, hogy látszik az olajon, hogy friss, így azt télre hagyom, de márciusban lecserélem. Olajból mit választanál amúgy azok közül, amiket d4d felsorolt? Castrol, Total, LM, Ravenol, Motul vagy a Selenia?
-
tboldi
nagyúr
Privátban már megírtam, hogy magamat ismerve én nem halogatnám a cserét, és akkor magadtól datálhatsz egy kezdőpontot, de emellett azt is gondolom, hogy pár hónap és km alatt nem lesz semmi baja az autódnak, ha nem cseréled. A döntés a tied meg a pénztárcádé.

Én is cseréltettem vezérlést a MiTóban, hiába hirdették "friss" szíjjal... Hát igen, km-ben számolva még abszolút nem lett volna indokolt, de években már túllépte a periódust.
-
d4d
aktív tag
+
Total Quartz Ineo First 0W-30
• ACEA C2, API SN Plus
• Fiat 9.55535-GS1 / DS1Qru köszi. Tudom nem mai motor, talán a G astrában is már dolgozott az őse vagy valami hasonló, de ez nem tántorít el attól, hogy bitang jó olajat adjak neki, akkor se ha bizonyos szempontból felesleges. Főleg, ha kéznél is van az olaj, mint a Total. Hétfőn kiszedem a márkaszervizekből a cikkszámokat, infókat mindenhez, leeresztőcsavartól a gyertyákon át az összes szűrőig és folyadékig.
-
d4d
aktív tag
válasz
tboldi
#16840
üzenetére
Ugyanaz a DS1-es előírás van az ő alfájához is? Akkor megosztom a kis listámat. Szokás szerint ebben az esetben ritka a gyári elfogadott olaj a Selenian kívül, de nyilván nem azért mert másnak megugorhatatlan. Ránéztem a DH1-esre is, pl 2024'es 180 lovas 2.2es pug boxer, hát kb semmi, liqui, shell, motul stb semmit nem tudnak felmutatni ehhez a motorhoz, nagyjából a total és a mobil ami tudja meg a selenia.
Néhány olaj a Fiat 9.55535-DS1 előíráshoz
Castrol Magnatec 0W-30 C2
• ACEA C2
• Ajánlott: Fiat 9.55535-GS1 / DS1Eneos Ultra-S 0W-30
• ACEA C2, low SAPS
(A viszkozitás, a C2 és a low saps miatt jó lehet, de amúgy nincs ajánlása)Liqui Moly Top Tec 4310 0W-30
• ACEA C2
• Ajánlott: Fiat 9.55535-GS1 / DS1Mobil Super 3000 Formula P 0W-30
• Stellantis FPW9.55535-DH1 (gyári elfogadás)
• Ajánlott: Fiat 9.55535-GS1 / DS1MOL Dynamic Star F 0W-30
• ACEA C2
• Fiat 9.55535-GS1 / DS1Motorex Concept FX/L 0W-30
• Ajánlott: Fiat 9.55535-GS1 / DS1
• Ajánlott: Stellantis FPW9.55535-DH1Motul ECO-clean 0W-30
• ACEA C2, API SP
• Fiat 9.55535-GS1 / DS1Q8 Formula Elite C2 0W-30
• ACEA C2, mid SAPS
• Ajánlott: Fiat 9.55535-G1 / S1 / GS1 / DS1Ravenol FES 0W-30
• ACEA A5/B5, ACEA C2, API SP (RC)
• Ajánlott: Fiat 9.55535-GS1 / DS1Rowe Hightec Synt RS 0W-30 HC-C2
• ACEA C2
• Ajánlott: Fiat 9.55535-GS1 / DS1Selenia WR Forward 0W-30
• ACEA C2
• FCA 9.55535-DS1 / DH1 (gyári elfogadás)Shell Helix Ultra Professional AT-L 0W-30
• ACEA C2
• Fiat 9.55535-GS1 / DS1Valvoline SynPower ENV C2 0W-30
• ACEA C2, API SP
• Fiat 9.55535-GS1 / DS1 -
-
tboldi
nagyúr
Gyári jöhet? Olaj, levegő, illetve az olajszűrőhöz javasolnék egy új kupakot is, nehogy úgy járj, mint én az előző Ypsilonnal, hogy csere közben derült ki, hogy a belseje el van törve. Ha mégis ép lenne a meglévő, akkor is lesz egy pótod későbbre.
Gázolajszűrőből 2 félét is hoz a kereső, nem tudom, a tiédben melyik fajta van. Ha küldesz egy képet a motortérről, legfőképp a tágulási tartály környékéről, akkor megmondom.

Mindenesetre én minden második olajcserénél szoktam, 1, legkésőbb 2 év.Olajat azért nem írok még, mert d4d pont a neked is szükséges specifikációval kapcsolatban írt az importőrnek, várjuk a választ. Mondjuk ebből is tudsz gyárit venni hozzá, azzal nem lősz mellé.
-
gg72
veterán
Alfa Giulietta 1.6 JTDM (940FXD1A) típusba milyen olajat, olajszűrőt és légszűrőt ajánlanátok? Valamint üzemanyagszűrőt mikor kell benne cserélni?
Olajból Castrol MAGNATEC 0W-30 C2 jó lenne? Korábban olajszűrőkből Hengst-et vettem, ez az Alfához is jó lenne? -
d4d
aktív tag
Nos amíg valamire jutok, itt egy számomra még fontosabb autó.
2018-as Opel Astra J Sedan, 1.6 16V, 85 kW / 116 LE, B16XER
Az opel magyar oldalán elérhető legutolsó J astra kézikönyv (2016-os dátumozású) szerint dexos 2-es olaj való bele. Természetesen a 15 éves és hivatalosan már megszűnt dexos 2-nél jobbat szeretnék. Az elképzelésem a szokásos Total és Ravenol, a legfrissebb Opel benzines előírásokkal. Ravenolnál az OV "csak" ajánlott, de mivel a Dexos1 Gen3 gyári elfogadás ott is, így nem lovagolok most ezen.
- Total Quartz 9000 Future FGC 5W-30
API SP, ILSAC GF-6A, Dexos1 Gen3, OV 040 1547-G30
- Ravenol DXG 5W-30 (CleanSynto, USVO)
API SQ, ILSAC GF-7A, Dexos1 Gen3, OV 040 1547-G30A total elsődlegesen az 5W-30-as long life olaját dobja fel, második az fgc, de egyrészt én max 10k körül cserélem, másrészt ebben az esetben jobbnak gondolom a kifejezetten benzines vonalhoz fejlesztett olajokat.
Egyéb javaslat, megjegyzés?
-
d4d
aktív tag
Felhívtam a filterabc-seket is, mert jobban képben lehetnek mint akar a márkaszerviz. Ők is a totalra szavaznak. A ds1 dh1 kapcsolatáról még mindig nem tudtam meg semmit, de ami nekik van vmi europai adatbázis, ami használnak, ott a dh1-et hozza a rendszer ehhez az autóhoz.
-
d4d
aktív tag
Én is afelé hajlok, de nem erősítette meg senki hivatalosan 10000% ra hogy mehet bele. Pedig vagy 7-8 nem kis szervizzel beszéltem. És nem tudnak valaszt adni a DS1 DH1 kapcsolatára. A motor alfa romeo eredetű fiat motor, az biztos, nem psa és hivatalosan alvázszám alapján jelenleg is a selenia és a fiat ds1-es előírás van hozzárendelve.
jó, mivel a selenia (ha elég friss) tudja mindkettőtt, ds1, dh1 így azzal biztosra mennék, de ettől függetlenül idegesít hogy nincs valasz a Pro-val és a dh1-es előírással kapcsolatban.Gyertyával kapcsolatban, biztos hogy nem a belevaló van benne. Egyértelműen ezek a 11es vegűek a jók. Még ha minimális a különbség vagy nem ez okozza a jelenséget, akkor is kicserélem majd.
Régi cikkszám
09482-00421 (Denso W20EPR-U11)
Aktuális
09482-00285 (NGK BPR6ES-11) -
d4d
aktív tag
Webshopon keresztül vagy más úton módon szerezted kintről?
Olaj téma
Fiat Ducato 2.2 (132kW) 2023/06. Elvileg még Fiat eredetű motor. Eredetileg előírt olaj a Selenia WR Fordward 0W-30, ACEA C2 (Fiat 9.55535-DS1)
Pár éve már a Stellantishoz (ex PSA Peugeot Citroen csoport) tartozik a Fiat is. Ennek megfelelően az olaj témát a Total vette vagy veszi át a Petronas (Selenia) helyett. Megnéztem mit hoz a Total olajkeresője jelenleg,
1. Total Quartz Ineo Pro 0W-30 adatlap (pdf)
Gyári elfogadás: Stellantis FWP.955535-DH12. Total Quartz Ineo First 0W-30
Ennél csak ajánlás van a Fiat GS1 és DS1-es előíráshoz.Van olyan szerviz ahol az Ineo First-öt használják, van ahol még a Seleniat és akivel utoljára beszéltem és a hangja, beszéde alapján a legjobban képben volt, ő a legújabb Total Pro-t ajánlotta a DH1-es előírással. Hozzáteszem a Selenia olaj egy 2024. Májusi adatlap szerint már szintén tudja a DS1 mellett a DH1-es előírást is. Arról nincs infóm, hogy konkrétan a DS1 es a DH1 hogy viszonyul egymáshoz.
Vélemény, megjegyzés esetleg?
-
Asbee
veterán
Olajmarketen olyan kb 9k 5 liter ebből + 5 liter deszt víz ár hozzá. Ausztriából szereztem akcióban. Gyári 5 liter készre kevert, ugyanúgy -37-re, olyan 15k. Inkább feltankoltam 20 liternyit, legyen kinyomva g13, átjáratva rendesen.
Gyertyára vissza térve, én nem arra gyanakodnék. Nagyon gatyának kell már lennie ilyeneket produkáljon, vagy nagyon nagyon nem belevalónak. -
d4d
aktív tag
Az tényleg jó ár, gyáriból gondolom 5 liter körülit kaptál volna hasonló áron. Suzukinál is ekörül volt.
Gyertya téma, köszi a tanácsokat. Még nem jártam a végére, de jelzem majd, hogy ez volt-e a gond. Másik lehetőség amúgy a tanknál keresendő vmi szellőző csöveknél lehet gond, ehhez viszont le kell szedni a tankot.. azért gyanús, mert a tanksapkát teljesen meglazítva javult a rángatásos jelenség.
-
Asbee
veterán
Ravenol lötyi megy héten g13 helyett Skodába. Univerzálisabb cuccnak tűnik, de tudja a VW TL 774-L szabványt (g12 evo), oldaluk is ezt hozza rá. Igen jó áron volt, 13k-ra jön ki -37C-ra bekeverve 20 liter.
Gyárit így most kivételesen elengedtem.
-
tboldi
nagyúr
válasz
norrberth
#16812
üzenetére
Köszi! Rögvest utánanézek!

Én valami olyat szeretnék, ami
1, nincs havi vagy éves licencdíj, csak egyszeri fizetés;
2, teljeskörűen elboldogul a digó autóinkkal (összes vezérlő és modul, szerviz reset, stb.);
3, multiplexed, azaz ne kelljen a sárga adaptert dugdosni a CAN-buszhoz meg a zöldet az ABS-hez. -
tboldi
nagyúr
Elvileg tök ugyanaz a 2, a 11 a végén csak az előre beállított hézagot hivatott mutatni, a másik nevéből lehagyták, vagy DIY állítsa be mindenki magának.
11 = 1,1 mmHa csak időnként rángat és alacsony fordulaton, akkor lehet rossz a gyertya, de nem a hézaga. De a trafókra is érdemes rápillantani, vagy régebbi autó esetén a kábelek is lehetnek rosszak.
Vagy a benzinellátás, vagy az EGR, nemtom, a rángatásos tünet túl bő.
-
d4d
aktív tag
Nem olajtéma, de nekem fontos kérdés lenne és itt valszeg nagyobb tapasztalat van. Adott két gyertya NGK BPR6ES (7822) és BPR6ES-11 (4824). A gyárilag előírt az utóbbi, a 11-es, de az autóban nem ez van, hanem az első. Létezik, hogy emiatt időnként kis mértékben rángathat a motor? Olyasmi jelenség, mintha nem kapna elég üzemanyagot, de ha odalépsz elindul. Főleg alacsonyabb fordulaton, fordulattól vagy fix sebesség mellett érezhető és ilyenkor a hangja se az igazi, mintha nem teljesen egyenletesen járna.
-
d4d
aktív tag
A GM minősítésű olajok általában teljesen szintetikusak. A dízeles tesztnek (GM-LL-B-025) több olaj felel meg, mint a benzinesnek. De GM-LL-B-025 szabványú olaj nem használható ott, ahol GM-LL-A-025 az előírás. Ez fordítva is igaz, de ez általában nem lényeges, mert az A-nak megfelelő olajok általában megfelelnek a B-nek. A B-s olajok viszont sokszor nem tudnak megfelelni az A szabványnak
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 / 8/128GB / Kártyafüggetlen / 12 Hó Garancia
- Eladó One Plus Nord 2T 5G 8/128GB / 12 hó jótállás
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Eladó egy Pixel 7a
- LENOVO Legion Pro 5 16IRX8 - 16" WQXGA 240Hz - i5-13500HX - 16GB - 1TB - RTX 4060 - 9 Hó garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest


Így már érthető




jó, mivel a selenia (ha elég friss) tudja mindkettőtt, ds1, dh1 így azzal biztosra mennék, de ettől függetlenül idegesít hogy nincs valasz a Pro-val és a dh1-es előírással kapcsolatban.


